Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource542), Fid:2588, Did:0, useCase: 3

Par kazahiem, leģionāriem un mums pašiem

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Kazahstānas izlases 2:3 zaudējums Polijai un netikšana uz 2022. gada olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīra pēdējo kārtu Latvijā (un ne tikai pie mums) raisījusi pamatīgu diskusiju vētru. Kas tie kazahi ir galīgi stulbi, ka pat ar sešiem naturalizētajiem kanādiešiem, amerikāņiem un zviedriem nevar uzvarēt Poliju! Un labi, ka mums Latvijas hokeja izlasē sen vairs nav neviena naturalizētā krieva!

Arī es biju mazliet pārsteigts, ka baltkrievu treneris Andrejs Skabelka, kurš ikdienā trenē arī Nursultanas “Baris”, ar zviedru Karlsonu vārtos, kanādiešiem Dīcu aizsardzībā, Dousu, Volku un Boidu - uzbrukumā, amerikāni Bočenski uzbrukumā paliek aiz Polijas, kas spēlē velns viņu zina, kādā tur Ž līgā... Bet nosauktie kazahu importa hokejisti taču ir vieni no vadošajiem līgā! Turklāt kazahiem taču spēlēja vēl vismaz septiņi (!!) naturalizētie Krievijas hokejisti. Kauns un negods, cik zemu kritusi tā Kazahstāna! Gandrīz jāraud kopā ar Boratu.

Šādās reizēs, kad klūp kāds no mūsu senajiem vai jaunajiem konkurentiem, nenāk par ļaunu paskatīties, kas notiek Latvijā. Un, par laimi (vai nožēlu!?) jāsecina, ka, neraugoties uz visu Kirova Lipmana stagnātismu un bezsistēmas hokeju, Aigara Kalvīša un Viestura Koziola nepiepildītajām ambīcijām, Latvija hokejs ir priekšā bagātajai Kazahstānai, bagātajai Baltkrievijai un arī Ukrainai, ar kuru bijām uz vienādu iespēju sliekšņa 1993. gadā, bet 1996. (vai 1997.) gadā varējām tikai apskaust Kijevas “Sokil”, kuriem, spēlējot Austrumeiropas hokeja līgā (AEHL), bija ģenerālsponsors “Pepsi- cola” ar miljons dolāru devumu...

Es zinu, ka vairākiem “VV” lasītājiem nepatīk, ka es Latviju salīdzinu ar kaut kādām tur Kazahstānām, Ukrainām un Baltkrievijām! Ka mums jau sen jāskatās uz Šveici, Somiju un citām rietumu hokeja zemēm. Var šādai lietai piekrist, bet... Mēs kopā ar baltkrieviem, kazahiem un ukraiņiem spēlējām PSRS augstākajā līgā, nākam no padomju hokeja saknēm, 1992. gadā starptautiski praktiski startējot no vienādām pozīcijām. Un! Visu šo 27 (28) gadu laikā pasaules čempionātos Kazahstāna ar vareno Ustjkamengorskas hokeja bāzi nav bijusi priekšā Latvijai! Ukraiņiem tas izdevies divos pasaules čempionātos (2001. (Vasiļjevs), 2002. (Lindstrēms). Taču kopš 2008. gada Ukraina nespēlē Elites grupā! Arī kazahi ta ienāk, ta atkal izkrīt no elites. Pat baltkrievi, kas astoņos pasaules čempionātos bijuši virs Latvijas, trīs reizes (2001., 2003., 2018.) bijuši spiesti atstāt Elites grupu. Tikai Latvija tur turās jau kopš 1997. gada!

ExPSRS pasaules čempionātos

GadsLatvijaBaltkrievijaKazahstānaUkraina
1993.21332322
1994.14222423
1995.14212223
1996.13152122
1997.7131421
1998.981617
1999.1191914
2000.891814
2001.13142110
2002.1117219
2003.9141712
2004.7181314
2005.9101211
2006.1061512
2007.13112116
2008.1191920
2009.781720
2010.11101619
2011.13141722
2012.10141622
2013.11141723
2014.1171520
2015.1371722
2016.13121623
2017.10131922
2018.8151926
2019.10181727

Olimpiskajās spēlēs mums tik labi nav gājis, kur baltkrieviem ir pat Soltleiksitijas 4. vieta un vispār viņi četros gadījumos (no 8) ir bijuši veiksmīgāki par mums. Divas reizes tas izdevies arī kazahiem. Bet noliksim malā šos rādītājus, vairāk apspriežot hokejistu naturalizācijas lietas. Kas jaunajos laikos ir vienkāršāk, nekā... Neesi oficiālos turnīros spēlējis savas vecās valsts izlasē, divas sezonas jaunās valsts čempionātā (Karlsons, Dīcs, Volks). Ja gadījies uzspēlēt Kanādas U-20 kā Dousam, pēc četrām sezonām Astanā, vari saukties par jaunkazahu. Vai kā Bočenskim, kurš 2007. gada pasaules čempionātā Maskavā vēl priecēja ASV izlases fanus. Atšķirībā no FIBA (Starptautiskā Basketbola federācija), kur nacionālajās izlasēs atļauts tikai viens (!) naturalizētais sportists, IIHF ir dikti demokrātiska – kaut vai visi leģionāri! Ja tiek izpildīti IIHF likumi.

Olimpiskās spēles

GadsLatvijaBaltkrievijaKazahstānaUkraina
1994.13---
1998.207817
2002.941810
2006.1213919
2010.1291614
2014.8141321
2018.14131623
2022.??2226

Līdz 1996. gada rudenim, kad Rīgā notika Nagano olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrs, no bijušās PSRS nākušajiem hokejistiem obligāti nevajadzēja uzrādīt pasi, bet tāpat Latvijas, Kazahstānas, Baltkrievijas un Ukrainas izlasēs netika pieņemti svešie, tikai tie, kas spēlējuši Rīgas “Dinamo”, “Pārdaugavā”, Minskas “Dinamo”, Kijevas “Sokil” vai Ustjkamenogorskas “Torpedo”. Arī mums bija gana daudz šo nepilsoņu/nelatviešu un Latvijā nepiedzimušo, taču uzskatīt Aleksandru Beļavski, kurš tikai dzimis Baltkrievijā, mājās uz Rīgu pārbraucot pusgada vecumā, par baltkrievu... Tad jau Pleskavas apgabalā dzimušais Raimonds Vējonis arī ir no... Krievijas. Ļeņingradā dzimušais Vjačeslavs Fanduļs ir “Latvijas bērza-69” audzēknis un nu nekādi nav pieskaitāms hokeja migrantiem/leģionāriem. Tāpat kā Gastello dzimušais “Latvijas bērza-72” izskolotais Grigorijs Panteļejevs. Pārējie pirmajos gados Latvijas izlasē spēlējušie? Ar gana lielu bagāžu Latvijas pirmajā meistarkomandā: Andrejs Maticins un Jevgeņijs Semerjaks (pa 11 sezonām), Aleksandrs Kerčs un Aleksejs Froļikovs (pa 10), Oļegs Znaroks (9), Igors Pavlovs (7), Sergejs Čudinovs (5). Viņi visi ir devuši savu ieguldījumu, lai Latvijas izlase un tās hokejs būtu, kur tas tagad ir. Tāpēc godāsim viņus.

Hokejistu naturalizāciju jauno laiku izpratnē pirmie uzsāka baltkrievi. Ap 2004./2005. gadu no Krievijas 2. un 3. līgas klubiem tika vākti 17-18 gadus veci spēlētāji, kas Krievijas izlasēs droši vien netiktu. Vārtsargs Gorjačevskihs un uzbrucējs Ugarovs (abi 1985., Ņižņekamska), arī Savins (Čeļabinska). 2007. gada pasaules čempionātā vēl trīs – Demjagins (Toljati), Borovkovs (Maskava), Gļebovs (Čerpoveca); 2009. gadā – Antonovs (Ramenska), Usenko (Ņižņijnovgoroda), Koviršins (Elektrostaļa); 2010. gadā – Stasenko (Roščina), 2011. gadā – Stepanovs (Maskava); 2013. gadā – Fiļičkins (Čeļabinska), Masļeņņikovs (Ribinska), Andrjuščenko (Barnaula), Jefimenko (Slavgoroda). Viņi visi bija Krievijas 2. un 3. līgas spēlētāji, tāpēc Krievijā neviens par viņiem īpaši neskuma, bet Baltkrievijai bija iespēja uzlabot savu nacionālo (?) izlasi. Ceļš bija vaļā, un 2014. gadā par “baltkrieviem” kļuva Kanādas vārtsargs Lalands un uzbrucējs Plets; 2016. gadā viņiem pievienojās Linglē; pērn – Bailens (ASV). Aizmirsts netika arī Krievijas virziens: 2014. gadā - Osipovs (Samāra), Karevs (Elektrostaļa). Dažs nospēlēja vienu vai divus pasaules čempionātus, cits kļuva par Baltkrievijas izlases pamatsastāva spēlētāju uz ilgiem gadiem.

Kazahstānas stāsts ir mazliet citādāks. Tāpēc, ka viņiem pietiekami tuvu blakus ir Krievijas lielās pilsētas, kurām savu hokejistu gana, turklāt pase tur nekad nav bijusi noteicošā. Jā, bija arī pirmajos gados spēlētāji, kas nav dzimuši Kazahstānā. Kā Poļiščuks, Antipovs, S. Aleksandrovs, taču viņi tomēr uzskatāmi par Kazahstānas pašmāju produktu. Naturalizācijas vilnis sākās apmēram tad pat, kad Baltkrievijā. 2007. gada pasaules čempionātā Maskavā Kazahstānas izlasē jau spēlēja seši Krievijas (Krievijā dzimuši?) hokejisti – Korškovs, Uškovs un Krutohvostovs (visi Novosibirska), Kasatkins (Arhangeļska), Lakiza (Barnaula), Bizovs (Ņižņijtagila); 2008. gadā – Solarevs (Perma), Kuzņecovs (Irkutska); 2010. – Bumagins (Belgoroda); 2011. – Romanovs (Maskava)l 2012. - Ivanovs (Omska), 2013. – Poluektovs (Serova). Un tāpat kā Baltkrievijai – 2014. gadā – pirmais kanādietis – Dālmens; 2016. gadā – Douss; 2017. – Bočenskis, Boils, Senpjērs; 2018. – Karlsons; 2019. – Dīcs; 2020. - Volks. Ar pēdējos gados t.s. naturalizēto Krievijas leģionāru uzvārdiem jūs neagrūtināšu, bet to ir daudz.

1 2 43 komentāri

     [+] [-]

, 2020-02-10 15:38, pirms 5 gadiem
Starp citu - POL-KAZ mača galvenais varonis ir Polijas vārtsargs Džons Marejs (John Murrey). Arī naturalizēts amerikānis ar dubulto pilsonību. 26 gados no ASV ieradies Polijā un pēc diviem gadiem ieguvis Polijas pilsonību...

     [+] [-]

, 2020-02-10 15:45, pirms 5 gadiem
armyman rakstīja: Starp citu - POL-KAZ mača galvenais varonis ir Polijas vārtsargs Džons Marejs (John Murrey). Arī naturalizēts amerikānis ar dubulto pilsonību. 26 gados no ASV ieradies Polijā un pēc diviem gadiem ieguvis Polijas pilsonību...
Tā ir, vienīgi viņš spēlē Polijas čempionātā, kamēr visi tie "jaunie kazahi" spēlē KHL. Poļiem vispār tikai divi spēlētāji nebija no vietējā čempionāta (viens no Čehijas Ekstralīgas un viens no DEL-2).
KHL veči nolēja Polijas čempionātam...

     [+] [-]

, 2020-02-10 15:50, pirms 5 gadiem
Jāni, jautājumu sadaļa atkal uzkārusies. Vismaz man tur neko nerāda vairs.

     [+] [-]

, 2020-02-10 15:59, pirms 5 gadiem
zzk rakstīja: Jāni, jautājumu sadaļa atkal uzkārusies. Vismaz man tur neko nerāda vairs.
Man arī kaut kas gļuko. Un ne tikai tajā sadaļā.

  +1 [+] [-]

, 2020-02-10 19:22, pirms 5 gadiem
Tajā naturalizācijas sakarā, ir arī otra puse. Proti, savulaik Krievija (!!!) pamatīgi pasmēlās baltkrievu, ukraiņu, kazahu jaunos talantus, vēl pirms visiem U-vecumiem pārvilinot viņus pie sevis.

Žerdevs, Babčuks - divi NHL līmeņa ukraiņu hokejisti.
Baruļins, Perežogins, Hudobins - Kazahstānas audzēkņi ar labu pieredzi Krievijas izlasē un/vai NHL.
Baltkrievi bija mazliet mazāk (tur arī hokeju tā vairāk pieskatīja, saprotamu iemeslu dēļ), taču tāpat tādu pietika.

Nemaz nerunājot par tādiem U-izlasēs bijušajiem kadriem, kas pēc tam tā īsti pie TOP līmeņa netika, tik pā VHL/KHL sitās.

Labi atceros tos Ukrainas hokeja bēdu stāstus, kad viņi raudāja, ka no Kijevas hokeja skolas visus talantīgos censoņus pārvilina uz Krieviju, stāstot viņiem par labākām iespējām izsisties hokejā.

Sportistu piesaiste kā tāda mūsdienās jau ir parādība ar kuru cīnīties ir bezjēdzīgi, jo tā vienkārši ir. Vienīgais, kas izraisa nelielu neizpratni, ir šie naturalizācijas noteikumi, kas no sporta uz sportu ir dažādi un kaut kur nu PĀRĀK vienkārši.

     [+] [-]

, 2020-02-10 19:55, pirms 5 gadiem
Vēl divi lietuvieši taču arī bija Krievijas izlasē.

     [+] [-]

, 2020-02-10 20:43, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Vēl divi lietuvieši taču arī bija Krievijas izlasē.
Nu, Zubrus spēlēšana bija nosacīta - viens NHL rīkots turnīrs.

Ņemot vēl vienu paaudzi atpakaļ (pirms-Žerdeva), t.i., tos, kas agrajos deviņdesmitajos noorientējās par labu Krievijai, tad Tverdovskis, Žitņiks, Kasparaitis, Nabokovs (pat viens PČ Kazahstānas izlasē!).

Tie ir tikai tādi, kas NHL kaut ko parādīja un var pat par vidēja vai liela mēroga zvaigznēm saukties, bet vēl ir virkne ar ne tik zvaigžņotiem kadriem, kas kaut kādā brīdī tika līdz kādai U-izlasei vai lielajai komandai. Tos, kas vienkārši pārgāja uz krievu klubiem, netika izlasē, bet kkādiem ukraiņiem vai kazahiem būtu tīri derīgi, nemaz neņemot ieskaitē.

     [+] [-]

, 2020-02-10 22:31, pirms 5 gadiem
zzk rakstīja: Tā ir, vienīgi viņš spēlē Polijas čempionātā, kamēr visi tie "jaunie kazahi" spēlē KHL. Poļiem vispār tikai divi spēlētāji nebija no vietējā čempionāta (viens no Čehijas Ekstralīgas un viens no DEL-2).
KHL veči nolēja Polijas čempionātam...
Vispār jau cik noprotu, tad poļiem bez Mareja vēl ir Nuretdins Betahars - tieši viņš ir no DEL-2 Kaseles Haskijiem. Pēc vārda uzvārda turks, dzimis Vācijā. Arī acīmredzoet naturalizēts, jo vinam ir divas pilsonības.

     [+] [-]

, 2020-02-11 09:39, pirms 5 gadiem
Jāni, manuprāt, svarīgi būtu runāt par cēloņiem, kāpēc Kazahu, Belaru vai Ukraiņu hokejs ir tur kur ir ? Vai kāpēc valstīm, kuras hokejā investē tik daudz $ (vismaz uz papīra) ir jānaturalizē kanādieši, krievi, zviedri ?

Atbildes, jau nav tālu jāmeklē, paskatoties uz mūsu hokeja virtuvi, cik daudz spēlētāju, kuri ir izgājuši cauri visai Latvijas hokeja bērnu, jauniešu un junioru meistarībai, sākot ar u9 līdz JAHL vai labākajaa gadījumā HS Rīga, runa iet tieši par pilnu ciklu no bērna līdz profesionālim ! Šobrīd būtu starp izlases kandidātiem ?

Man ir sanācis aprunāties arī ar vecākiem no Baltkrievijas, kuri satikti bērnu komercturnīros, pašu baltkrievu vārdiem sanāk, kad situācija ar bērniem un jauniešiem ir daudz katastrofālāka kā tas ir Latvijā, piemēram, tādās hokeja pilsētās, kā Grodņa vai Gomeļa bērnus uz hokeju atļauties atvest var tikai retais un modernās halles stāv tukšas ! Un uz "papīra" milzīgās naudas ko Baltkrievija tērē hokejam, nemaz nesasniedz "adresātu"

Runājot par mums pašiem, mēs jau labu laiku "parazitējam" uz citu valstu hokeja sistēmām, neuzskaitīšu visus, bet pietiks ar mūsu NHL večiem, kur viņi spēlētu, ja nebūtu 14,15,16 gadu vecumā aizbraukuši prom no Latvijas ?

  +1 [+] [-]

, 2020-02-11 12:29, pirms 5 gadiem
Supreme_d1s rakstīja: Runājot par mums pašiem, mēs jau labu laiku "parazitējam" uz citu valstu hokeja sistēmām, neuzskaitīšu visus, bet pietiks ar mūsu NHL večiem, kur viņi spēlētu, ja nebūtu 14,15,16 gadu vecumā aizbraukuši prom no Latvijas ?
Tā tas ir.
Ja paskatās tos, kuri mums tagad izlasē ir "pašos spēka gados" (sākot apmēram no 1990. gadā dzimušajiem), tad tādi tīri vietējie "produkti", kas visu jauniešu un junioru vecumu pavadījuši Latvijā un nekur citur, ir pavisam nedaudzi - Indrašis, Bičevskis, Kalniņš, Gudļevskis, Zīle... varbūt vēl kāds, bet kopumā pavisam nedaudzi. Tagad no jaunajiem vēl Ģēģeris.
Lielākā daļa agrāk vai vēlāk, uz ilgāku vai neilgāku laiku, bet ir bijuši ārzemju jauniešu/junioru komandās.

     [+] [-]

, 2020-02-11 12:58, pirms 5 gadiem
Ja, jau jautājumu sadaļa nestrādā, tad uzdošu jautājumu šeit.
Jāni, varbūt sīkāk zini kāpēc šķīrās Zemgales un Dolgusgina ceļi?

     [+] [-]

, 2020-02-11 13:08, pirms 5 gadiem
lipton rakstīja: Ja, jau jautājumu sadaļa nestrādā, tad uzdošu jautājumu šeit.
Jāni, varbūt sīkāk zini kāpēc šķīrās Zemgales un Dolgusgina ceļi?
Dzirdējis esmu tikai baumas, bet tām ar hokeja spēlēšanu sakara nav. Vairāk negribētos neko teikt. Jo tā es pats sākšu vēl baumot.

     [+] [-]

, 2020-02-12 07:14, pirms 5 gadiem
Jāni, kāpēc Ankipāns pats neatkāpjas no Dinamo galvenā trenera amata? Viņš cer, ka spēs vēl kaut ko uzlabot? Pats neredz, ka viņam nekas nesanāk?

     [+] [-]

, 2020-02-12 09:46, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Jāni, kāpēc Ankipāns pats neatkāpjas no Dinamo galvenā trenera amata? Viņš cer, ka spēs vēl kaut ko uzlabot? Pats neredz, ka viņam nekas nesanāk?
Vai Tu bieži esi redzējis cilvēkus, kas paši atkāpjas? Tā varētu prasīt arī par Šuplinsku, Nemiro, Viņķeli un lielāko daļu ministru. Ankipānam šis gads ir galīgi garām. Un gan jau pēc sezonas viņš ies prom. Bet, ja tagad atkāptos? Kāda tam jēga? Septiņas spēles...

     [+] [-]

, 2020-02-12 10:07, pirms 5 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Vai Tu bieži esi redzējis cilvēkus, kas paši atkāpjas? Tā varētu prasīt arī par Šuplinsku, Nemiro, Viņķeli un lielāko daļu ministru. Ankipānam šis gads ir galīgi garām. Un gan jau pēc sezonas viņš ies prom. Bet, ja tagad atkāptos? Kāda tam jēga? Septiņas spēles...
Nu negribētos pielīdzināt hokeja trenerus politiķiem, otrie jau pēc natūras ir mjaukas. Sportā treneru atkāpšanās nav nekāds fenomens. Bet nu Ankipānam jau šī iespējams ir pēdējā iespēja iekosties treknākā pīrāgā, dēļ tā var arī pastaigāt apsmietā klauna kostīmā.

     [+] [-]

, 2020-02-12 11:14, pirms 5 gadiem
Banss rakstīja: Nu negribētos pielīdzināt hokeja trenerus politiķiem, otrie jau pēc natūras ir mjaukas. Sportā treneru atkāpšanās nav nekāds fenomens. Bet nu Ankipānam jau šī iespējams ir pēdējā iespēja iekosties treknākā pīrāgā, dēļ tā var arī pastaigāt apsmietā klauna kostīmā.
Man arī liekas līdzīgi, kur vēl viņam tik labu algu maksās. Treneris viņš ir pavisam vājš, bet ambīcijas tādas, ka vismaz piecus Stenlija kausus izcīnijis.

  +1 [+] [-]

, 2020-02-12 11:38, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Man arī liekas līdzīgi, kur vēl viņam tik labu algu maksās. Treneris viņš ir pavisam vājš, bet ambīcijas tādas, ka vismaz piecus Stenlija kausus izcīnijis.
Tur "piecus stenlijus izcīnījuši" ir ne tikai viņš, viņs vismaz ir hokeja cilvēks, vēl lielāka bēdu ieleja ir savickijs ar uļmanu, divi cirvji kuri iedomājušies ka ir hokejā. Kopumā viņiem tas ir izdevies - atbalstītu un cienītu mazbudžeta klubu, kurš ar viduvējiem rezultātiem spēja būt grands Baltijas sportā iekožot lielajiem, tūrisma objekts u.t.t. pārvērst par totālāko klaunādi un nabagmājuun apņirdzamo komandeli uz kuru bezmaksas ielūgumu nezini kā nogrūst

     [+] [-]

, 2020-02-12 12:02, pirms 5 gadiem
Banss rakstīja: Nu negribētos pielīdzināt hokeja trenerus politiķiem, otrie jau pēc natūras ir mjaukas. Sportā treneru atkāpšanās nav nekāds fenomens. Bet nu Ankipānam jau šī iespējams ir pēdējā iespēja iekosties treknākā pīrāgā, dēļ tā var arī pastaigāt apsmietā klauna kostīmā.
Piekrītu. Bet arī treneri mēdz būt ļoti pašpārliecināti. Kāds vismaz sezonas sākumā un vēl novembrī bija Ankipāns: Mana sistēma ir pareiza, čaļiem tikai vajag rukāt no visas sirds, un tad būs arī uzvaras. Ne vella! Katrā ziņā Ankipānam viegli nav, es jau to pirms dažiem gadiem teicu Sējējam, ka es ne par kādu naudu negribētu būt viņa vietā. Kad psihene ir tuvāk, nekā tas hokeja faniem šķiet.

     [+] [-]

, 2020-02-12 12:17, pirms 5 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Piekrītu. Bet arī treneri mēdz būt ļoti pašpārliecināti. Kāds vismaz sezonas sākumā un vēl novembrī bija Ankipāns: Mana sistēma ir pareiza, čaļiem tikai vajag rukāt no visas sirds, un tad būs arī uzvaras. Ne vella! Katrā ziņā Ankipānam viegli nav, es jau to pirms dažiem gadiem teicu Sējējam, ka es ne par kādu naudu negribētu būt viņa vietā. Kad psihene ir tuvāk, nekā tas hokeja faniem šķiet.
Pašpārliecinātība ir laba lieta un ne man mācīt Ankipānu trenēt, bet tā no malas - tās sistēmas redz arī pretinieks un noliek pretī savu sitēmu, Tavu vairākumu redz arī pretinieks un pielāgo mazākumu. Ko darīt? man uz dīvana prātā divas lietas - pirmā reālā, ieviest mainīgos lielumus "sistēmā" un vairākumā, lai pretiniekiem jauktu galvas, otrais - noslīpēt to visu tik perfekti, ka tam netraucē pretinieku pretdarbība. ā, nu pie otrā vēl jāsaalgo Malkins, Makdeivids un vēl pāris tehniski kadri no malkascirtēju līgas

     [+] [-]

, 2020-02-12 12:32, pirms 5 gadiem
Banss rakstīja: Pašpārliecinātība ir laba lieta un ne man mācīt Ankipānu trenēt, bet tā no malas - tās sistēmas redz arī pretinieks un noliek pretī savu sitēmu, Tavu vairākumu redz arī pretinieks un pielāgo mazākumu. Ko darīt? man uz dīvana prātā divas lietas - pirmā reālā, ieviest mainīgos lielumus "sistēmā" un vairākumā, lai pretiniekiem jauktu galvas, otrais - noslīpēt to visu tik perfekti, ka tam netraucē pretinieku pretdarbība. ā, nu pie otrā vēl jāsaalgo Malkins, Makdeivids un vēl pāris tehniski kadri no malkascirtēju līgas
Es jau sen gaidīju, ka ieliks vairākumā atpakaļ Balinski! Viņš ir viens no retajiem aizsargiem, pie kura ripa neapstājas, bet seko ātra piespēle, vai kā vakar bija - metiens pa vārtiem bez gatavošanās. Kāpēc vairākums nav perfekti noslīpēts, es nezinu. Pērn ar Videlu un Majoni, viss bija zaptē, droši vien likās, ka tāpat būs arī tagad. Negribu saukt uzvārdus, bet, kad vairākumā redzu dažus no "Dinamo", tad gribas saķert galvu. Ar kādu mērķi viņš tur sūtīts? Lai tikai ar masu nosegtu vārtpriekšu? Ar to sen ir par maz. Ja metiens tiek gatavots piecas sekundes!

     [+] [-]

, 2020-02-12 14:31, pirms 5 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Es jau sen gaidīju, ka ieliks vairākumā atpakaļ Balinski! Viņš ir viens no retajiem aizsargiem, pie kura ripa neapstājas, bet seko ātra piespēle, vai kā vakar bija - metiens pa vārtiem bez gatavošanās. Kāpēc vairākums nav perfekti noslīpēts, es nezinu. Pērn ar Videlu un Majoni, viss bija zaptē, droši vien likās, ka tāpat būs arī tagad. Negribu saukt uzvārdus, bet, kad vairākumā redzu dažus no "Dinamo", tad gribas saķert galvu. Ar kādu mērķi viņš tur sūtīts? Lai tikai ar masu nosegtu vārtpriekšu? Ar to sen ir par maz. Ja metiens tiek gatavots piecas sekundes!
Var jau visā vainot Savicki, bet treneru korpusā ir vesela rinda Latvijā atzītu hokeja meistaru. Ko viņi tur dara? Ankipāns kā cars dod savu shēmu vairākuma izspēlei un pārējie kā aitas to pilda? Parasti jau standartsituācijās mazāk meistarīgiem spēlētājiem ir lielākas iespējas izcelties pret stiprākām komandām.

     [+] [-]

, 2020-02-12 14:32, pirms 5 gadiem
figņa ne raksts

  +1 [+] [-]

, 2020-02-12 15:40, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: treneru korpusā ir vesela rinda Latvijā atzītu hokeja meistaru. Ko viņi tur dara?
Tas korpuss jau pats nevar iziet laukumā un visu izdarīt.
Ja spēlētājiem ir poh*j un/vai spēlētāji nevelk šo līmeni, tad nekas tur nebūs, lai ko tas korpuss arī zīmētu.
Citus un labākus spēlētājus, acīmredzot, tas kantoris nevar dabūt. Vai negrib.

Stāsts par to, kas vispār ir būtiskākais šajā projektā.
Ja primārais ir apgūt piešķirto kāpostu un katram dabūt savu kumosu no tā, tad taču viss notiek. Viss ir kārtībā.

     [+] [-]

, 2020-02-12 17:37, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Var jau visā vainot Savicki, bet treneru korpusā ir vesela rinda Latvijā atzītu hokeja meistaru.
Es neesmu piekritējs tai idejai, ka treneris var strādāt tikai tajā līmenī, kurā ir spēlējis, taču... tie atzītie meistari, ar retiem izņēmumiem, pa eiro-joberlīgām nodaudzījās un, kaut kā tā sanāca, ka tika RD sistēmā (vēl no R2000 laikiem).

Par viņu treneru kompetencēm nevaru spriest, taču, nu, skatoties pasaules praksi un tā, man ir aizdomas, ka ne viņi ir savās vietās, ne līmenī.

No otras puses - viņiem viss ir pie kājas, jo labi zina, ka netiks mesti ārā. Sliktākajā gadījumā norotēs uz HKR vai kādu biroja amatu. Savukārt, tas, ka treneriem ir pie vienas vietas kas notiek ar komandu un kā tā spēlē, ir pats bēdīgākais, kas var notikt ar jebkuru kolektīvu.

     [+] [-]

, 2020-02-12 18:17, pirms 5 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Es neesmu piekritējs tai idejai, ka treneris var strādāt tikai tajā līmenī, kurā ir spēlējis, taču... tie atzītie meistari, ar retiem izņēmumiem, pa eiro-joberlīgām nodaudzījās un, kaut kā tā sanāca, ka tika RD sistēmā (vēl no R2000 laikiem).

Par viņu treneru kompetencēm nevaru spriest, taču, nu, skatoties pasaules praksi un tā, man ir aizdomas, ka ne viņi ir savās vietās, ne līmenī.

No otras puses - viņiem viss ir pie kājas, jo labi zina, ka netiks mesti ārā. Sliktākajā gadījumā norotēs uz HKR vai kādu biroja amatu. Savukārt, tas, ka treneriem ir pie vienas vietas kas notiek ar komandu un kā tā spēlē, ir pats bēdīgākais, kas var notikt ar jebkuru kolektīvu.
Tā ir Latvijas nelaime, ka mēs galvenokārt dēļ zemajām algām jūtamies neaizvietojami jebkurā amatā. Vai tas ir skolotājs, vai ārsts , vai treneris, vai spēlētājs, dari ko gribi un tevi tāpat ārā nemetīs. Ja Dinamo sezonas sākumā patriektu dažus vietējos "stārus", tad pārējie arī sāktu pakaļas kustināt. Nu ja trenerim vienalga, tad uzreiz vajag patriekt. Švaks pulveris tomēr Savickim, bet nu tēlo superbosu.

     [+] [-]

, 2020-02-12 18:34, pirms 5 gadiem
Ko tur Olimps sociālajos tīklos ir noziedzies? Ka disciplinārās komisijas plānā galdiņa urbēji jūtas aizvainoti?

  +1 [+] [-]

, 2020-02-12 22:48, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Ko tur Olimps sociālajos tīklos ir noziedzies? Ka disciplinārās komisijas plānā galdiņa urbēji jūtas aizvainoti?
Nezinu, kas bija sociālajos, bet viņiem nepatika arī intervija. Nu tas viss aiz muguras, bet man liekas labi, ka Širokovs pateica, ko domā. Es tiešām sūtītu savu mazdēlu pie viņa, ja būtu nodoms izaudzināt hokejistu.

     [+] [-]

, 2020-02-15 15:49, pirms 5 gadiem
Bija taču nolemts, ka Krievija nedrīkst rīkot un piedalīties PČ, kā PČ kamanās var notikt Sočos?

     [+] [-]

, 2020-02-15 20:23, pirms 5 gadiem
Kas ar Dinamo noticis, jau kuro spēli pēc kārtas tiek aizstāvēti komandas biedri?

     [+] [-]

, 2020-02-16 21:40, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Bija taču nolemts, ka Krievija nedrīkst rīkot un piedalīties PČ, kā PČ kamanās var notikt Sočos?
Katrā sporta veidā lēmēja ir Starptautiskā federācija. Fāzels jau arī paziņoja, ka PČ hokejā, laikam 2023.gadā Krievijā notiks.

     [+] [-]

, 2020-02-16 21:41, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Kas ar Dinamo noticis, jau kuro spēli pēc kārtas tiek aizstāvēti komandas biedri?
Vai nu gatavojas play-off, vai arī ir apvainojušies par Ulmaņa susļikiem.

     [+] [-]

, 2020-02-16 21:45, pirms 5 gadiem
Kādam Play off???

     [+] [-]

, 2020-02-16 22:03, pirms 5 gadiem
maris777 rakstīja: Kādam Play off???
Nākamā gada.

     [+] [-]

, 2020-02-17 06:56, pirms 5 gadiem
Tomēr ir patīkamāk skatīties Dinamo spēles, kad spēlētāji šādi sitas viens par otru. Žēl tikai, ka uzvaras negrib nākt.

     [+] [-]

, 2020-02-17 08:59, pirms 5 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Vai nu gatavojas play-off, vai arī ir apvainojušies par Ulmaņa susļikiem.
Par susļikiem varbūt bija pat diezgan precīzi pateikts, bet teksts, ka viņi spriež par treneriem pēc preses konferecēs dzirdētā gan ir ko vērts īsteni speciālisti
1 2 43 komentāri
restorāni Rīgā - saņem atlaides