Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Čakšs noslēdz dalību EČ ar 17. vietu, Gailums un Štrobinders tiek finālā

Emils Ozerinskis

Čakšs noslēdz dalību EČ ar 17. vietu, Gailums un Štrobinders tiek finālā
Gatis Čakšs. Foto: Reuters/Scanpix

Eiropas čempionātā vieglatlētikā vīru šķēpmešanas kvalifikācijā pēc slimības savus cerētos rezultātus sasniegt neizdevās Gatim Čakšam, kuram ar 74,63 metriem nācās samierināties ar 17. vietu. Tomēr Patrikam Gailumam un Rolandam Štrobinderam izdevās tikt pie dalības pamatsacensībās.

• Pirmajā kvalifikācijas grupā neviens no sportistiem kvalifikācijas normatīvam 83,50 metriem tuvumā netika, visiem grupas paliekot zem zem 80 metriem. Tādēļ Patriks Gailums un Rolands Štrobinders palika gaidīšanas režīmā, gaidot B grupas sportistu sniegumu.

• Pirms otrās grupas starta Minhenē sāka līt lietus un virkne no potenciālajiem favorītiem pirmajos mēģinājumos palika bez ieskaites. Arī līvānietim Gatim Čakšam pirmajā mēģinājumā tika fiksēts pārkāpums.

Otrā metiena rezultāts Čakšu neiepriecināja. Šķēps lidoja vien 74,63 metru attālumā, lai gan viņa metiena brīdī ceļazīmi uz pamatsacensībām deva metiens nedaudz pāri 77 metriem.

• Pēdējā iespēja izraut vietu pamatsacensībās Līvānu sportistam bija ar trešo mēģinājumu. Komandas biedru un treneru aplausu pavadībā Čakšs izpildīja arī savu trešo mēģinājumu, tomēr arī tajā rīks nelidoja, ieduroties zemē nedaudz virs 70 metru atzīmes un Čakšam lemjot par līnijas pārkāpšanu.

• Čakšs dalību Eiropas meistarsacīksēts noslēdza ar 17. vietu. Tikmēr Patrikam Gailumam un Rolandam Štrobinderam ar metieniem virs 77 metriem izdevās tikt pie vietām pamatsacensībās. Kvalifikācijā Gailums ieņēma astoto vietu, bet Štrobinders desmito, tādējādi tiekot 12 finālistu pulkā.

• Sarunā ar LTV7 Čakšs iezīmēja apstākļus, kas neļāva aizsniegties līdz plānotajam rezultātam. Pēc Laima slimības pārciešanas sportists fizisko spēku ir atguvis un jutās pietiekami stiprs, lai mestu 80 metru robežās. Tomēr pēdējo divu mēnešu laikā viņam izdevies aizvadīt tikai vienu tehnikas treniņu, jo Covid-19 dēļ nevarējis palīdzēt sportista treneris. Tādēļ metienu tehniskais izpildījums Eiropas čempionātā bijis pagalam šķībs un ar sarūgtinājumu Čakšam atlikušā čempionāta daļa būs jāpavada tribīnēs, cerot uz pārējo Latvijas šķēpraižu sekmīgu sniegumu finālsacensībās.

Šķēpmešanas kvalifikācijas rezultāti

VSportistsValstsRez.
1.J. VadlejhsČehija81.81
2.J. VēbersVācija80.99
3.L. EtelataloSomija79.29
4.V. VeselijsČehija79.27
5.T. KūselaSomija79.26
8.P. GailumsLatvija77.55
10.R. ŠtrobindersLatvija77.33
17.G. ČakšsLatvija74.63

Latvijas sportistu kalendārs Eiropas čempionātā

DatumsLaiksDisciplīnaSportisti
15.08.20:53400 m priekšskrējieni sievietēmVaičule
16.08.14:00400 m pusfināla skrējieni sievietēmVaičule
17.08.13:35Trīssoļlēkšanas kvalifikācija sievietēmLasmane
18.08.10:00/11:15Šķēpmešanas kvalifikācijas sievietēmMūze / Palameika
19.08.11:00/12:15Šķēpmešanas kvalifikācijas vīriešiemŠtrobinders / Gailums / Čakšs
20.08.9:3020 km soļošana vīriešiemSaulgriezis
21:25Šķēpmešanas fināls sievietēmMūze / Palameika
21.08.20:50Šķēpmešanas fināls vīriešiemGailums / Štrobinders

Izmantotie resursi:
European Athletics Homepage | European Athletics

  +2 [+] [-]

, 2022-08-19 13:16, pirms 2 gadiem
Nav brīnums, ka PČ un OS medaļas šķēpmešanā iegūst kenijieši, grenādieši, indieši utt.. EČ rezultāti visu izsaka, ka pat neviens eiropietis kvalifikācijas normu nevar aizmest xD

  +3 [+] [-]

, 2022-08-19 13:20, pirms 2 gadiem
Jācīnās tik tālāk!...nav ko kedas žāvēt

  +3 [+] [-]

, 2022-08-19 13:30, pirms 2 gadiem
Finālā 2 dāmas un 2 vīri. Latvija - šķēpmešanas lielvalsts! 💪

     [+] [-]

, 2022-08-19 13:34, pirms 2 gadiem
Kūsela

  +7 [+] [-]

, 2022-08-19 13:39, pirms 2 gadiem
Čakšam neko nepārmetīsim. Skaidrs, ka Laimas slimība nav palikusi bez sekām. Bet neko darīt.. Būs vēl citas sezonas. Abiem pārējiem mūsu puišiem novēlu labi sevi parādīt finālā.

     [+] [-]

, 2022-08-19 13:45, pirms 2 gadiem
Biju pārsteigts par kvalifikācijas normu 83.50. Tas nav PČ, OS. Kādēļ kvalifikācijas normas ir tik augstas? Baidās ka finālā būs vairāk par 12? Lai sacensības rit ilgāk un skatītājiem būtu ko redzēt? Kādi vēl argumenti augstām kvalifikācijas normām?
Nesaku ka tas ir nepareizi, bet kāda ir turnīra organizatoru doma, vēlme, liekot kvalifikācijas normu? Pēc kā vadās, vai ir kādi kritēriji , piemēram SB? Varbūt kāds zina.

     [+] [-]

, 2022-08-19 14:00, pirms 2 gadiem
briesmīgi rezultāti, gan 2016. gan 2018. gadā ar šādu rezultātu tikai pirmie divi būtu tikuši finālā

  +5 [+] [-]

, 2022-08-19 14:03, pirms 2 gadiem
Eiropā esam šķēpmetēju lielvalsts. Var jau teikt ka nav augsti rezultāti, bet vidējais līmenis ir augsts. Ik pa brīdim parādās kāds kurš met 80 metrus. Arī sievietēm šķēpmešana turas līmenī.
EČ finālā 24 sportisti (V+S).
Čehija 6 (3+3)
Latvija 4 (2+2)
Vācija 3 (2+1)
Somija 2(2+0)
Pa vienam dalībniekam no Lietuvas, Grieķijas, Austrijas, Slovēnijas, Serbijas, Ungārijas, Moldovas, Rumānijas, Beļģijas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2022-08-19 15:14, pirms 2 gadiem
[quote ak68]
Čakšam neko nepārmetīsim. Skaidrs, ka Laimas slimība nav palikusi bez sekām. Bet neko darīt.. Būs vēl citas sezonas. Abiem pārējiem mūsu puišiem novēlu labi sevi parādīt finālā.

Vemt gribas no tava pārspīlēta optimisma. Nāks jaunas sacensibas, būs jauni attaisnojumi. Es nesaku, ka vajag apsmiet, nolikt, bet nav jāsaka, ka viss kārtībā, ja tā it nemaz nav. Kāpēc par Čaksu neraksti, ka noteikti par viņu dzirdēsim kā piedzejoji par Lasmani?

  +3 [+] [-]

, 2022-08-19 15:22, pirms 2 gadiem
Rubentus rakstīja: [quote ak68]
Čakšam neko nepārmetīsim. Skaidrs, ka Laimas slimība nav palikusi bez sekām. Bet neko darīt.. Būs vēl citas sezonas. Abiem pārējiem mūsu puišiem novēlu labi sevi parādīt finālā.

Vemt gribas no tava pārspīlēta optimisma. Nāks jaunas sacensibas, būs jauni attaisnojumi. Es nesaku, ka vajag apsmiet, nolikt, bet nav jāsaka, ka viss kārtībā, ja tā it nemaz nav. Kāpēc par Čaksu neraksti, ka noteikti par viņu dzirdēsim kā piedzejoji par Lasmani?
74,63 parasts rezultāts peč slimības. Nemet visās sacensībās 80 metrus. Prieks par jebkuru sportistu, kurš pārstāv valsti starpatutiskās sacensībās. Jebkurš sportists kur;s kaut kur piedalās ir nopelnījis tur būt ar savu darbu. Sacensības jau ir panākums. Tas nenozīmē ka vietas nav svarīgas. Man nav vienalda vai sportists ir 20,17, vai 13.vietā. Priecājos par visām vietām un jo augstāk jo lielāks prieks.
Nepatīk ka mums ir tik maz sportisti kopumā PČ un tagad EČ.

     [+] [-]

, 2022-08-19 15:30, pirms 2 gadiem
Finālā metis daži 85 un virs. Lai nu izdodas, bet nu nav mūsu dienas....

     [+] [-]

, 2022-08-19 15:32, pirms 2 gadiem
Rubentus rakstīja: [quote ak68]
Čakšam neko nepārmetīsim. Skaidrs, ka Laimas slimība nav palikusi bez sekām. Bet neko darīt.. Būs vēl citas sezonas. Abiem pārējiem mūsu puišiem novēlu labi sevi parādīt finālā.

Vemt gribas no tava pārspīlēta optimisma. Nāks jaunas sacensibas, būs jauni attaisnojumi. Es nesaku, ka vajag apsmiet, nolikt, bet nav jāsaka, ka viss kārtībā, ja tā it nemaz nav. Kāpēc par Čaksu neraksti, ka noteikti par viņu dzirdēsim kā piedzejoji par Lasmani?
pareizi jau Tu saki. Man šķiet, ka tas optimisms vairāk ir domāts kā novēlējums pirms fināla, ar cerību, ka var labāk. Un noteikti var, jo šie rezultāti ir apmēram kā labākajiem daudzcīņniekiem.. Bet baigi kritizēt negribās, paši jau saprot un lai veicas. Slikti būtu, ja pie šiem rezultātiem netiktu finālā, jo priekš iekļūšanas rezultāti ir pateicīgi gan dāmām, gan kungiem.

     [+] [-]

, 2022-08-19 15:39, pirms 2 gadiem
Rubentus rakstīja: [quote ak68]
Čakšam neko nepārmetīsim. Skaidrs, ka Laimas slimība nav palikusi bez sekām. Bet neko darīt.. Būs vēl citas sezonas. Abiem pārējiem mūsu puišiem novēlu labi sevi parādīt finālā.

Vemt gribas no tava pārspīlēta optimisma. Nāks jaunas sacensibas, būs jauni attaisnojumi. Es nesaku, ka vajag apsmiet, nolikt, bet nav jāsaka, ka viss kārtībā, ja tā it nemaz nav. Kāpēc par Čaksu neraksti, ka noteikti par viņu dzirdēsim kā piedzejoji par Lasmani?
Ko tu vispār dari šajā portālā? Tu neesi sporta līdzjutējs, kas priecājas par savas valsts sportistu panākumiem un uzmundrina viņus. Tu esi sporta nelīdzjutējs un rūgumpods. Protams, ka mēs dzirdēsim vēl gan par Lasmani, kas ir tikai savas karjeras sākumposmā, gan par Čakšu, kas pēc sacensībām bija ļoti sarūgtināts, taču apņēmības pilns trenēties un sasniegt augstus rezultātus vēl šozezon.

     [+] [-]

, 2022-08-19 15:43, pirms 2 gadiem
Aldis Br rakstīja: 74,63 parasts rezultāts peč slimības. Nemet visās sacensībās 80 metrus. Prieks par jebkuru sportistu, kurš pārstāv valsti starpatutiskās sacensībās. Jebkurš sportists kur;s kaut kur piedalās ir nopelnījis tur būt ar savu darbu. Sacensības jau ir panākums. Tas nenozīmē ka vietas nav svarīgas. Man nav vienalda vai sportists ir 20,17, vai 13.vietā. Priecājos par visām vietām un jo augstāk jo lielāks prieks.
Nepatīk ka mums ir tik maz sportisti kopumā PČ un tagad EČ.
mazliet cerīgi bija, kad aizmeta 77m Dimanta līgā augusta sākumā. Šķita, ka rezultāti varētu iet uz augši lidz EČ, bet droši vien nav tik viegli atgriezties pēc izlaistā treniņu procesa un slimības.

https://athletics.lv/lv/person/18876

     [+] [-]

, 2022-08-19 16:11, pirms 2 gadiem
Rubentus rakstīja: [quote ak68]
Čakšam neko nepārmetīsim. Skaidrs, ka Laimas slimība nav palikusi bez sekām. Bet neko darīt.. Būs vēl citas sezonas. Abiem pārējiem mūsu puišiem novēlu labi sevi parādīt finālā.

Vemt gribas no tava pārspīlēta optimisma. Nāks jaunas sacensibas, būs jauni attaisnojumi. Es nesaku, ka vajag apsmiet, nolikt, bet nav jāsaka, ka viss kārtībā, ja tā it nemaz nav. Kāpēc par Čaksu neraksti, ka noteikti par viņu dzirdēsim kā piedzejoji par Lasmani?
Ja no optimisma jāvemj, tad grūti pat kaut ko tālāk komentēt. Tad tur vajag psihiatra palīdzību.
Ja par sporistiem, tad, kā šodien redzejām, Gatis pats pārdzīvo visu šo situāciju. Un par viņu nevajag rakstīt, ka par viņu vēl dzirdēsim. Viņš jau sen startē lielajās sacensībās. Ne tik labi, kā viņam pašam un mums gribētos. Tomēr šajā reizē attaisnojums neveiksmei ir daudz pamatotāks nekā tajā pašā Tokijā. Varam vienīgi novēlēt, lai nākamajās sezonās viss saliekas viņam labvēlīgi.
Bet Rūtu tu te velti piesauc. Viņai ir vajadzīgais krampis un raksturs, lai kļūtu par TOP sportisti. Šobrīd tikko no junioru vecuma, nav tur nekādi pārsteidzīgi secinājumi jāizdara. Tāpēc vēlreiz varu atkārtot to pašu, ka kā reiz viņa ir tā sportiste, par kuras karjeru nākotnē man nav nekādu šaubu. Galvenais lai viss kārtībā ar veselību. Panākumi atnāks!

     [+] [-]

, 2022-08-19 16:15, pirms 2 gadiem
[quote ak68]
Ja no optimisma jāvemj, tad grūti pat kaut ko tālāk komentēt. Tad tur vajag psihiatra palīdzību.
Ja par sporistiem, tad, kā šodien redzejām, Gatis pats pārdzīvo visu šo situāciju. Un par viņu nevajag rakstīt, ka par viņu vēl dzirdēsim. Viņš jau sen startē lielajās sacensībās. Ne tik labi, kā viņam pašam un mums gribētos. Tomēr šajā reizē attaisnojums neveiksmei ir daudz pamatotāks nekā tajā pašā Tokijā. Varam vienīgi novēlēt, lai nākamajās sezonās viss saliekas viņam labvēlīgi.
Bet Rūtu tu te velti piesauc. Viņai ir vajadzīgais krampis un raksturs, lai kļūtu par TOP sportisti. Šobrīd tikko no junioru vecuma, nav tur nekādi pārsteidzīgi secinājumi jāizdara. Tāpēc vēlreiz varu atkārtot to pašu, ka kā reiz viņa ir tā sportiste, par kuras karjeru nākotnē man nav nekādu šaubu. Galvenais lai viss kārtībā ar veselību. Panākumi atnāks!
[/quote

Tad turpini sist plaukstas par 20.vietam. Žēl ka tādu kā Artis Ābols ir tik maz, kuriem vajag uzvaru nevis piedalīšanos ir tik maz. Aizmetis 69 metrus. Tu rakstīsi, ka tas nekas būs labi citreiz, kaut gan labi nav bijis jau 15 reizes.

  +1 [+] [-]

, 2022-08-19 16:37, pirms 2 gadiem
Rubentus rakstīja: [quote ak68]
Ja no optimisma jāvemj, tad grūti pat kaut ko tālāk komentēt. Tad tur vajag psihiatra palīdzību.
Ja par sporistiem, tad, kā šodien redzejām, Gatis pats pārdzīvo visu šo situāciju. Un par viņu nevajag rakstīt, ka par viņu vēl dzirdēsim. Viņš jau sen startē lielajās sacensībās. Ne tik labi, kā viņam pašam un mums gribētos. Tomēr šajā reizē attaisnojums neveiksmei ir daudz pamatotāks nekā tajā pašā Tokijā. Varam vienīgi novēlēt, lai nākamajās sezonās viss saliekas viņam labvēlīgi.
Bet Rūtu tu te velti piesauc. Viņai ir vajadzīgais krampis un raksturs, lai kļūtu par TOP sportisti. Šobrīd tikko no junioru vecuma, nav tur nekādi pārsteidzīgi secinājumi jāizdara. Tāpēc vēlreiz varu atkārtot to pašu, ka kā reiz viņa ir tā sportiste, par kuras karjeru nākotnē man nav nekādu šaubu. Galvenais lai viss kārtībā ar veselību. Panākumi atnāks!
[/quote

Tad turpini sist plaukstas par 20.vietam. Žēl ka tādu kā Artis Ābols ir tik maz, kuriem vajag uzvaru nevis piedalīšanos ir tik maz. Aizmetis 69 metrus. Tu rakstīsi, ka tas nekas būs labi citreiz, kaut gan labi nav bijis jau 15 reizes.
Sacensības šķēpā nav vēl beigušās. Neviens tur neko nav aizmetis tadu, lai teiktu, ka ir neapstrīdams favorīts. Fināli sākas no nulles. Kvalifikācijas vietai tur nav nozīmes. Un, protams, ka gaidu uzvaras vai vismaz medaļas šķēpā. Patiesībā gaidu vienmēr, pat tad kad tas, šķiet, nav iespējams. Tomēr arī psiholoģija ir svarīga. Nevajag jau pie katras neveiksmes "ar bomi pa galvu". Tevis piesauktais Ābols jau neteica pēc spēles ar zviedriem, ka sūdīgi nospēlēja, viņš tieca, ka neesam apmierināti ar šo iznākumu, ka gribam uzvarēt un nākamreiz uzvarēsim. Ja par Čakšu, tad arī vīņš grib uzvarēt. Arī Gailums grib uzvarēt. Arī Mūze grib uzvarēt. Arī Lasmane. Viņa tieca jau intervijā, ka pēc divām nedēļām brauc uz ASV un atsāk treniņus, lai nākamgad būtu daudz stiprāka.

     [+] [-]

, 2022-08-19 17:13, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: mazliet cerīgi bija, kad aizmeta 77m Dimanta līgā augusta sākumā. Šķita, ka rezultāti varētu iet uz augši lidz EČ, bet droši vien nav tik viegli atgriezties pēc izlaistā treniņu procesa un slimības.

https://athletics.lv/lv/person/18876
Necerēju uz 80 metriem , bet gaidīju kaut kur vsmaz 77 metru robežās. Čakšs arī cerēja uz ko vairāk. Tas bija redzams kā pats sportists reaģēja pēc trešā metiena. Fināls iespējams bija vi;na maksimums šobrīd, bet arī tas nebūtu maz pēc slimības.

  +1 [+] [-]

, 2022-08-19 18:17, pirms 2 gadiem
Drausmas… vēl pāris gadi atpakaļ meta pat 90+. Kas notiek? Neticu ka pēkšņi būs baigie rezultāti. Tas par šķēpiem kopumā, nevis par mūsējiem

     [+] [-]

, 2022-08-19 19:45, pirms 2 gadiem
ak68 rakstīja: Čakšam neko nepārmetīsim. Skaidrs, ka Laimas slimība nav palikusi bez sekām. Bet neko darīt.. Būs vēl citas sezonas. Abiem pārējiem mūsu puišiem novēlu labi sevi parādīt finālā.
Piekrītu par Čakšu.Abi pārējie nostartēja savā līmenī, bet finālā Gailumam būs pāri 80 m.+1-3 metri! Gaidīsim finālus,kur meitenes cīnīsies par trijnieku, bet puiši no 5 līdz 12 vietai.

     [+] [-]

, 2022-08-19 19:50, pirms 2 gadiem
Banki Molodchiks rakstīja: Kur tad izslaveta somu skepu skola? Laikam sirmuciits bus visu somiju izrijis, pielaidus luuzergenu un paravis vagu
Moš Sirmajam par to ordeni vajag piešķirt? Štrobinderam vecākajam takš piešķīra par ieguldījumu sportā

     [+] [-]

, 2022-08-19 20:04, pirms 2 gadiem
hulis-mikstais rakstīja: Drausmas… vēl pāris gadi atpakaļ meta pat 90+. Kas notiek? Neticu ka pēkšņi būs baigie rezultāti. Tas par šķēpiem kopumā, nevis par mūsējiem
čempionātā jā, bet kopumā pasaulē jau met diezgan OK:

https://worldathletics.org/records/...

     [+] [-]

, 2022-08-19 21:12, pirms 2 gadiem
hulis-mikstais rakstīja: Drausmas… vēl pāris gadi atpakaļ meta pat 90+. Kas notiek? Neticu ka pēkšņi būs baigie rezultāti. Tas par šķēpiem kopumā, nevis par mūsējiem
kādu vielu aizliedza... vācietis meta 93m, tagad 71m, Zigis meta 86m, tagad 66m... tagad redz cik var aizmest bez palīgvielām...

     [+] [-]

, 2022-08-19 21:58, pirms 2 gadiem
WarOwl rakstīja: kādu vielu aizliedza... vācietis meta 93m, tagad 71m, Zigis meta 86m, tagad 66m... tagad redz cik var aizmest bez palīgvielām...
Zigismunds vairs netrenējas tik nopietni, lai mestu iepriekšējā līmenī. Par vācieti nezinu. Var jau būt, ka Tev taisnība, bet tad ko tieši?

     [+] [-]

, 2022-08-20 01:03, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: Zigismunds vairs netrenējas tik nopietni, lai mestu iepriekšējā līmenī. Par vācieti nezinu. Var jau būt, ka Tev taisnība, bet tad ko tieši?
Vācietis arī pēc traumas.