Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Lasmanei EČ debijā neizdodas atrast atspēriena dēlīti, iegūstot 17. vietu

Emils Ozerinskis

Lasmanei EČ debijā neizdodas atrast atspēriena dēlīti, iegūstot 17. vietu
Rūta Kate Lasmane. Foto: Guntis Bērziņš

Latvijas trīssoļlēcēja Rūta Kate Lasmane aizvadījusi savu pirmo Eiropas čempionātu pieaugušo līmenī. Savā labākajā mēģinājumā sasniedzot 13,49 metru atzīmi, Lasmane palika aiz finālistu pulka, tiekot pie 17. vietas.

• Kvalifikācijas normatīvs trīssoļlēkšanā bija visai augsts - 14,40. Tādus lēcienus šosezon spējušas veikt septiņas no kvalifikācijas dalībniecēm. Kvalifikācijā to sasniedza tikai divas sportistes - mājiniece Nēle Ekharda-Noaka (14,53) un portugāliete Patricija Mamona (14,45).

• Rūta Lasmane pirmajā mēģinājumā par desmit centriem pārkāpa atspēriena atzīmi, tādējādi pirmajam piegājienam paliekot neieskaitītam, tāpat kā daudzām citām no potenciālajām pretendentēm uz finālu.

• Arī otrajā piegājienā Lasmanei neizdevās atrast atspēriena dēlīti. Šoreiz ventspilniece ieskrējienu paņēma nedaudz par garu un bija 20 cm attālumā no ideālās atspēriena atzīmes. Sportistei vismaz izdevās tikt pie ieskaites, tomēr rezultāts 13,39 metri atstāja visas cerības uz pēdējo mēģinājumu.

• Lai iesprauktos starp labākajām 12, Latvijas trīssoļlēcējai bija vajadzīgs lēciens līdz 13,72 metru atzīmei. Trešajā piegājienā ASV studējošā latviete pavisam neatrada atspēriena dēlīti, paliekot 34 centimetrus no ideālās atspēriena atzīmes. Lasmanei izdevās uzlabot savu rezultātu līdz 13,49 metriem, kas Eiropas čempionāta debijā ventspilniecei deva 17. vietu.

• Ja noslēdzošajā mēģinājumā Lasmanei būtu izdevies trāpīt tuvu optimālajam atspērienam, grieķietes Spiridotas Karidi rezultāts (13,71), kas deva 12. labāko rezultātu, bija aizsniedzams.

• Starp finālistēm tika Lietuvas trīssoļlēcēja Dovile Kiltija, kura ar 13,83 uzrādīja desmito labāko rezultātu.

• Sarunā ar LTV7 pēc starta Lasmane nebija pārāk saskumusi un saglabāja pozitīvu attieksmi, jo svarīgi bijis gūt pieredzi šādā līmenī. Sportiste atzina, ka iekšēji bijis miers, bet rezultāts noteikti varējis būt labāks, jo formas ziņā ventspilniece jutusies labi, lai gan sezona bijusi ļoti gara. Pēc Eiropas čempionāta Lasmanei būs divu nedēļu atelpa un tad vieglatlēte dosies uz ASV, lai gatavotos trešajai sezonai NCAA studentu sacensībās.

Latvijas sportistu kalendārs Eiropas čempionātā

DatumsLaiksDisciplīnaSportisti
15.08.20:53400 m priekšskrējieni sievietēmVaičule
16.08.14:00400 m pusfināla skrējieni sievietēmVaičule
17.08.13:35Trīssoļlēkšanas kvalifikācija sievietēmLasmane
18.08.10:00/11:15Šķēpmešanas kvalifikācijas sievietēmMūze / Palameika
19.08.11:00/12:15Šķēpmešanas kvalifikācijas vīriešiemGailums / Štrobinders / Čakšs
20.08.9:3020 km soļošana vīriešiemSaulgriezis
21:25Šķēpmešanas fināls sievietēmMūze / Palameika (?)
21.08.20:50Šķēpmešanas fināls vīriešiemGailums / Štrobinders / Čakšs (?)

Izmantotie resursi:
European Athletics Homepage | European Athletics

  -2 [+] [-]

, 2022-08-17 14:39, pirms 2 gadiem
Trešajā piegājienā ASV studējošā pavisam latviete pavisam neatrada atspēriena dēlīti-------traki...
Slēpts komentārs: Trakā Zigrīda

     [+] [-]

, 2022-08-17 15:03, pirms 2 gadiem
34 cm no dēlīša ir joptvai... vai tad tas jau nav sportistei asinīs to sūda dēli zināt. Netrāpīji nu nekas. Bet profesionālai meitenei tas ir daudz

  +3 [+] [-]

, 2022-08-17 15:03, pirms 2 gadiem
Rūtai viss vēl priekša. Nemaz nešaubos, ka vēl daudz par viņu dzirdēsim.

     [+] [-]

, 2022-08-17 15:06, pirms 2 gadiem
Šoreiz pietrūka 22cm. Fināls noteikti bija sasniedzams, taču diemžēl neizdevās nostartēt optimāli savām spējām. Šogad no piecām sacensībām stadionā, tikai LČ ir lekusi par 3cm tuvāk kā bija nepieciešams kvalifikācijai. Lai izdodas nākamajos startos!

https://munich22results.european-at...

  +3 [+] [-]

, 2022-08-17 15:14, pirms 2 gadiem
markkomartins rakstīja: 34 cm no dēlīša ir joptvai... vai tad tas jau nav sportistei asinīs to sūda dēli zināt. Netrāpīji nu nekas. Bet profesionālai meitenei tas ir daudz
3 sportistes šodien vispār palika bez rezultāta - tātad 3x pārkāpa dēlītim, bet tu brauc virsū meitenei, kurai tā bija debija EČ. Nokaunies!

  +3 [+] [-]

, 2022-08-17 15:27, pirms 2 gadiem
"neizdodas atrast atspēriena dēlīti" - stadionā vajadzēja atrasties tam dēlītim
ja nopietni, tad debijai pieklājīgi!

  -2 [+] [-]

, 2022-08-17 16:24, pirms 2 gadiem
Otins--- kaut vienu piemēru kur meitenei uzbraucu. ???

     [+] [-]

, 2022-08-17 17:31, pirms 2 gadiem
Pēdējā liecienā tie 34 cm. BIja iespēja ar pēdējo lēcienu tikt finālā. Bet kopumā labi. Guva vērtīgu pieredzi.

  +1 [+] [-]

, 2022-08-17 17:48, pirms 2 gadiem
markkomartins rakstīja: Otins--- kaut vienu piemēru kur meitenei uzbraucu. ???
Tavs pirmais komentārs, kurā jūtams nosodījums.

  +1 [+] [-]

, 2022-08-17 17:59, pirms 2 gadiem
Un tas viss ar smagiem treniņiem no dienas uz dienu ?

  +2 [+] [-]

, 2022-08-17 18:24, pirms 2 gadiem
Aldis Br rakstīja: Pēdējā liecienā tie 34 cm. BIja iespēja ar pēdējo lēcienu tikt finālā. Bet kopumā labi. Guva vērtīgu pieredzi.
Tur jau arī izpaužas tā pieredze. Viena lieta junioru čempionāti vai ASV studentu mači, pavisam kas cits šādas lielās sacensības. Zviedriete, kas junioros leca tālāk par Rūtu, te palika vēl zemāk.
Ir vēl tas, ka sportistiem jāpiešaujas pie jaunās elektroniskas sistēmas, kas nosaka pārkāpumus. Agrāk tiesneši pētīja nospiedumus uz plastalīna, no šīs sezonas to nosaka ar lāzera staru. Parasti, ja purngals bija minimāli pāri dēlītim, bet tiesneši nevarēja atrast nospiedumu, lēcienu skaitīja. Tagad tas vairs neiet cauri. No turienes arī rodas tā piesardzība, jo, vērojot sacensības, var pamanīt, ka daudzi lec ar lielāku rezervi kā iepriekšējās sezonas. Tāpēc arī trešo lēcienu, ko obligāti jāaizlec, Rūta veica ar rezervi. Iespējams, ka rezerve sanāca drusku lielāka, kā viņa bija vēlējusies, bet tur jau arī ir tā pieredze, kas jāiegūst šādās sacensībās, it īpaši, ja kā te pirms trešā izšķirošā lēciena, vēl ir papildu mandrāža.

  -3 [+] [-]

, 2022-08-17 18:36, pirms 2 gadiem
otins rakstīja: 3 sportistes šodien vispār palika bez rezultāta - tātad 3x pārkāpa dēlītim, bet tu brauc virsū meitenei, kurai tā bija debija EČ. Nokaunies!
Aha, kā tad, tīri latviskā garā saskaitīsim visas, kuras palika bez rezultāta, visas, kurām sāpēja vēders, visas, kurām nospēra naglenes un priecāsimies par 17. vietu Eiropā jau 21 gadu vecai dāmai?
Galvenais ir tas, ka sacensībām viņa nebija gatava. Vairāk par pusmetru atpalikt no sava personiskā rekorda un nedaudz mazāk no sezonas labākā rezultāta, tur noteikti ir kāds iemesls apakšā. Iespējams, universitāšu maiņa (USA augstskolās, tā, bez īpaša iemesla augstskolas nemaina), treneru, treniņapstākļu un treniņbiedru maiņa, viss var ietekmēt izaugsmi negatīvi, kā šajā gadā. Par traumām itkā meitene nesūdzas un viņas vecumā vēl nav arguments "sezona bija par garu".
Manā vērtējumā, atšķirībā no rēzeknietes, nostartēja vāji. Ļoti ceru uz izaugsmi un rezultātu stabilizēšanos nākamgad! Un lai veicas studijās!

  +2 [+] [-]

, 2022-08-17 18:55, pirms 2 gadiem
Zemessargs rakstīja: Aha, kā tad, tīri latviskā garā saskaitīsim visas, kuras palika bez rezultāta, visas, kurām sāpēja vēders, visas, kurām nospēra naglenes un priecāsimies par 17. vietu Eiropā jau 21 gadu vecai dāmai?
Galvenais ir tas, ka sacensībām viņa nebija gatava. Vairāk par pusmetru atpalikt no sava personiskā rekorda un nedaudz mazāk no sezonas labākā rezultāta, tur noteikti ir kāds iemesls apakšā. Iespējams, universitāšu maiņa (USA augstskolās, tā, bez īpaša iemesla augstskolas nemaina), treneru, treniņapstākļu un treniņbiedru maiņa, viss var ietekmēt izaugsmi negatīvi, kā šajā gadā. Par traumām itkā meitene nesūdzas un viņas vecumā vēl nav arguments "sezona bija par garu".
Manā vērtējumā, atšķirībā no rēzeknietes, nostartēja vāji. Ļoti ceru uz izaugsmi un rezultātu stabilizēšanos nākamgad! Un lai veicas studijās!
Šogad jau trīssolī ir lekusi stipri tuvāk par personisko. Iespējams, ka augstskolas maiņa tur kaut ko ietekmēja, bet ne trenera, jo viņa sekoja līdzi savam trenerim. Ziemā vairākas ASV studentu sacensībās patiesībā startēja tāllēskašanā ne trīssolī. Nezin, kā tieši tas darbs tur tika organizēts, bet nākamajā sezonā no Rūtas gaidām progresu (iespējams, ka pat abās disciplīnās).

     [+] [-]

, 2022-08-17 19:26, pirms 2 gadiem
ak68 rakstīja: Tur jau arī izpaužas tā pieredze. Viena lieta junioru čempionāti vai ASV studentu mači, pavisam kas cits šādas lielās sacensības. Zviedriete, kas junioros leca tālāk par Rūtu, te palika vēl zemāk.
Ir vēl tas, ka sportistiem jāpiešaujas pie jaunās elektroniskas sistēmas, kas nosaka pārkāpumus. Agrāk tiesneši pētīja nospiedumus uz plastalīna, no šīs sezonas to nosaka ar lāzera staru. Parasti, ja purngals bija minimāli pāri dēlītim, bet tiesneši nevarēja atrast nospiedumu, lēcienu skaitīja. Tagad tas vairs neiet cauri. No turienes arī rodas tā piesardzība, jo, vērojot sacensības, var pamanīt, ka daudzi lec ar lielāku rezervi kā iepriekšējās sezonas. Tāpēc arī trešo lēcienu, ko obligāti jāaizlec, Rūta veica ar rezervi. Iespējams, ka rezerve sanāca drusku lielāka, kā viņa bija vēlējusies, bet tur jau arī ir tā pieredze, kas jāiegūst šādās sacensībās, it īpaši, ja kā te pirms trešā izšķirošā lēciena, vēl ir papildu mandrāža.
Tu piemini svarīgu aspektu atspēriena vietas mērīšanā. Pasaules čempionātā jau bija viena sportiste, kurai atraujot atspēriena pēdu, purngals pārvirzījās pāri līnijai, bet tas bija precīzs trāpījums, kamēr pēda bija uz dēļa. Lēcienu neieskaitīja, kas bija diezgan strīdīgi. Man šķiet, ka šis ir nedaudz pārspīlēti, jo nav jau vairs kā senāk, kad vīlēja zoli nost no purngaliem

  +1 [+] [-]

, 2022-08-17 19:53, pirms 2 gadiem
markkomartins rakstīja: 34 cm no dēlīša ir joptvai... vai tad tas jau nav sportistei asinīs to sūda dēli zināt.
šeit
tu viņai uzbrauci šeit

     [+] [-]

, 2022-08-17 20:57, pirms 2 gadiem
Nu vispār meitene tā solīdi izgāzās, it kā nebūtu pretenziju ja pati to atdzītu, bet sporta ziņu sižetā radās iespaids ka mums aug kārtējā sacensību "tūriste" . Cerams ka maldos...

  +1 [+] [-]

, 2022-08-17 21:33, pirms 2 gadiem
Bujumbura rakstīja: Nu vispār meitene tā solīdi izgāzās, it kā nebūtu pretenziju ja pati to atdzītu, bet sporta ziņu sižetā radās iespaids ka mums aug kārtējā sacensību "tūriste" . Cerams ka maldos...
"tūriste" būtu pārspīlēti. Tas, ka netika finālā, lai arī viņas līdzšinējie rezultāti to ļauj gan. Diemžēl arī sliktākais rezultāts sacensībās šogad. Pārmest nezinu vai kaut ko te vajag. Ir gana jauna, lai izkāptu no nosacītas rezultātu lejupslīdes pēc daudzsološā PB pagājušajā sezonā.

https://athletics.lv/lv/person/19888

     [+] [-]

, 2022-08-17 22:06, pirms 2 gadiem
Piekrītu, bet nedaudz paškritikas tomēr vajadzētu, ne par savu naudu tomēr startē...
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: "tūriste" būtu pārspīlēti. Tas, ka netika finālā, lai arī viņas līdzšinējie rezultāti to ļauj gan. Diemžēl arī sliktākais rezultāts sacensībās šogad. Pārmest nezinu vai kaut ko te vajag. Ir gana jauna, lai izkāptu no nosacītas rezultātu lejupslīdes pēc daudzsološā PB pagājušajā sezonā.

https://athletics.lv/lv/person/19888

     [+] [-]

, 2022-08-17 23:18, pirms 2 gadiem
Bujumbura rakstīja: Piekrītu, bet nedaudz paškritikas tomēr vajadzētu, ne par savu naudu tomēr startē...
Nedaudz paškritikas arī bija, noskaties interviju pēc sacensībām.

     [+] [-]

, 2022-08-17 23:36, pirms 2 gadiem
pirmie kucēni. Nev ko cepties pagaidīsim nākamos startus