Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:345, Did:0, useCase: 3

Muļķīgas kļūdas Gulbim neļauj uzvarēt Nadalu

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Muļķīgas kļūdas Gulbim neļauj uzvarēt Nadalu
Ernests Gulbis
Foto: AP/Scanpix

Arī ar ceturto mēģinājumu Ernestam Gulbim nav izdevies uzvarēt pasaules pirmo numuru Rafaelu Nadalu. Atšķirībā no iepriekšējām trim reizēm, šoreiz Gulbis zaudēja divos setos, ar 6:7(3), 3:6 piekāpjoties Dohas "World Tour 250" turnīra ceturtdaļfinālā.

Mača pirmajā setā viss izšķīrās taibreikā, bet pirms tam Gulbim izdevās atspēlēt breika deficītu un neļaut Nadalam "aizbēgt", esot vadībā ar 4:1. Taibreikā Gulbis "norakās" ar neveiksmīgi izpildītu "dropšotu", pēc kā vairs nespēja sasmelt izlieto ūdeni, un Nadals triumfēja ar 7:3. Otrā seta lūzums notika piektajā geimā, kad Gulbis veica vairākus neapdomātus un nepiemērotus sitienus, kas beidzās vai nu ar bumbiņas ielidošanu tīklā vai piezemēšanos ārpus laukuma. Ieguvis breika pārsvaru, Nadals handikapu no rokām neizlaida un noveda maču līdz uzvarošām beigām – 7:6(3), 6:3.

Par ceturtdaļfināla sasniegšanu Gulbis nopelnīja 28 775 dolāru prēmiju un aizstāvēja pērn izcīnītos 45 punktus. Par Gulbja nākamo turnīru varētu kļūt sacensības Sidnejā, kam Ernests ir pieteicies. Pērn viņš pēdējā nedēļā pirms "Australian Open" nespēlēja, tāpēc nebūs pārsteigums, ja uz Sidneju spēlēt neaizbrauks.

Mača statistika – 6:7(3), 3:6

RādītājsE. GulbisR. Nadals
Eisi124
Dubultkļūdas21
Precīza 1. serve67%61%
Uzvarēti punkti pie 1. serves36/5329/37
Uzvarēti punkti pie 2. serves10/2616/24
Breikpunktu realizācija1/63/6
Uzvarētie punkti6278

Izlozē uzvarēja Gulbis un izvēlējās uzņemšanu. Pirmajā geimā Ernestam variantu nebija, un Nadals savu servi ātri noturēja uz nulles. Gulbim savā pirmajā servēšanas reizē nācās pasvīst krietni vien vairāk, jo bez serves un uzbrukuma no labās puses nekā cita, ko likt pretī spānim, Gulbim nebija. Atspēlējis pāris breikbumbas, Latvijas pirmais numurs vairāk nekā astoņu minūšu ilgā geimā spēja tikt līdz 1:1.

Pāris geimus vēlāk Gulbis deva spānim vēl vienu iespēju, izgāžoties ar "dropšotu", bet breikbumbas izspēlē tika apspēlēts ar apvedošo sitienu brīdī, kad bija devies pie tīkla. Nadals pēcāk atkārtoti noturēja savu servi, panākot 4:1 savā labā. Rafam vājuma brīdis gadījās 7. geimā. Gulbis pie spāņa serves tika līdz 30:0, kam sekoja ranga līdera dubultkļūda, dodot uzreiz trīs breikbumbas latvietim. Pirmo Nadals atsita, bet otrās izspēlē Gulbis teicami uzbruka, izspēli un geimu pabeidzot ar bekhendu pa līniju – 3:4. Astotais geims Ernestam sākās ar divām kļūdām un 0:30, tomēr viņam izdevās izkļūt no nepatikšanām un panākt setā izlīdzinājumu – 4:4.

"Sieviešu" teniss turpinājās 9. geimā. Nadals divas reizes zaudēja izspēlēs, izejot pie tīkla, un Gulbis jau atkal ieguva 40:0 pārsvaru. Atšķirībā no divus geimus veciem notikumiem, šoreiz Nadals prata atspēlēties, atjaunojot vadību setā – 4:5 Ernestam. Pēc šī geima Nadals palūdza ārstu palīdzību. Atgādinām, ka Rafa šonedēļ cīnās ne tikai ar pretiniekiem tenisa kortā, bet arī ar drudzi. Gala beigās lieta nonāca līdz taibreikam, un tajā jau no paša sākuma bija skaidra nojauta, kurš uzvarēs. Nadals bija pārāks ar 7:3, uzvarot visās izspēlēs pie savas serves.

Arī otrajā setā pirmais pie breika tika Nadals, to paveicot piektajā geimā. Ernestam vairākas rupjas kļūdas un no 15:40 atspēlēties neizdevās. Geimu Gulbis pabeidza ar pārforsētu sitienu pāri gala līnijai – 2:3. Ernestam bija viena iespēja atspēlēties, taču tas neizdevās un šoreiz ne paša vainas dēļ. Gulbis sestajā geimā breikbumbas izspēlē izpildīja ļoti labu apvedošo sitienu pa līniju, taču Nadals spēja tikt klāt bumbiņai un ar diagonālu sitienu pabeigt izspēli savā labā. Mača pēdējā geimā Nadals tika pie vēl viena breika, mačā uzvarot ar 7:6(3), 6:3.

”Qatar Exxonmobil Open 2011” ATP turnīrs. Doha, Katara.

Ceturtdaļfinālu rezultāti

SpēleRezultāts
(1) Rafael Nadal - (5) Ernests Gulbis7:6(3) 6:3
(2) Roger Federer -(6) Viktor Troicki6:2 6:2
(3) Jo-Wilfried Tsonga - (7) Guillermo Garcia-Lopez7:6(4) 7:6(9)
(4) Nikolay Davydenko - Ivo KarlovicŠovakar

Pusfinālu pāri

Spēle
(1) Rafael Nadal - (4) Nikolay Davydenko/ Ivo Karlovic
(2) Roger Federer - (3) Jo-Wilfried Tsonga

Izmantotie resursi:
Tennis - ATP World Tour - Home

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:16, pirms 13 gadiem
polārlācēns rakstīja: Sākumā doomāju, ka Tu par AUS Open runā...

nē,nē.Sidnejas ATP250 Bet nebūtu slikti arī AUS Open

  +3 [+] [-]

, 2011-01-06 22:20, pirms 13 gadiem
Lieta jau tāda, ka Ernests pārāk maz dabū spēlēt pret tādām zvaigznēm kā Federers, Nadals, Džokovičs u. tml. Ir grūti spēlēt stabili pret tādiem spēletājiem, jo kad uzvara ir pavisam tuvu (svarīgākajās izspēlēs, kur izšķiras seta vai mača liktenis) galvā nevar nomierināties, jo gadā pret top 5 sanāk uzspēlēt aptuveni 5 reizes... Redzēsiet, līdz ko Ernests regulāri dabūs spēlet pret vislabākajiem pasaulē, būs daudz, daudz vieglāk morāli, kas ļaus ar vēsu prātu pieņemt pareizos lēmumus spēles izšķirošajos momentos. Bija acīmredzami tas, ka Ernests vienkārši nespēja sakoncentrēties tad, kad tas bija visvairāk nepieciešams, kas deva arī likumsakarīgu rezultātu... Viss būs kartībā, galvenais tikai regulāri tikt uzspēlet pret pašiem labākajiem!

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:22, pirms 13 gadiem
neoxeo rakstīja: nē,nē.Sidnejas ATP250 Bet nebūtu slikti arī AUS Open
Sidnejā un Aus Open labi punkti noderētu, jo Ernests Delrejbīčā šogad nespēlēs, nāks nost diezgan daudz punktu.

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:24, pirms 13 gadiem
polārlācēns rakstīja: Sidnejā un Aus Open labi punkti noderētu, jo Ernests Delrejbīčā šogad nespēlēs, nāks nost diezgan daudz punktu.
A kā tu zini, ka nespēlēs?

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:26, pirms 13 gadiem
polārlācēns rakstīja: Sidnejā un Aus Open labi punkti noderētu, jo Ernests Delrejbīčā šogad nespēlēs, nāks nost diezgan daudz punktu.
Ērnijs nespēlēs Delrejbīčā???

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:26, pirms 13 gadiem
laba spēle un tas ir galvenais

  +1 [+] [-]

, 2011-01-06 22:27, pirms 13 gadiem
neoxeo rakstīja: Ērnijs nespēlēs Delrejbīčā???
Nē, spēlēs citā turnīrā tajā pašā nedēļā.

  +1 [+] [-]

, 2011-01-06 22:38, pirms 13 gadiem
GK50 rakstīja: NU tad komentē šahu, tur viss ir vienkārši
diez vai (;
bet futbolā piem. viss ir daudz vienkāršāk

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:50, pirms 13 gadiem
Visai interesanta spēle un patīkami bija redzēt ,kā Ernesta spēle kļūst stabīlāka ,racionālaka varbūt vēl pagaidām pietrūkst ātruma ,bet tehniski ne ar ko neatpaliek no līderiem . Veiksmi šogad !

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:50, pirms 13 gadiem
Futbolā ir 12 kuri domā paši, šahā 16, bet toties Tu viņus bīdi.
.............. rakstīja: diez vai (;
bet futbolā piem. viss ir daudz vienkāršāk

     [+] [-]

, 2011-01-06 22:50, pirms 13 gadiem
Par_muuseejiem rakstīja: Lieta jau tāda, ka Ernests pārāk maz dabū spēlēt pret tādām zvaigznēm kā Federers, Nadals, Džokovičs u. tml. Ir grūti spēlēt stabili pret tādiem spēletājiem, jo kad uzvara ir pavisam tuvu (svarīgākajās izspēlēs, kur izšķiras seta vai mača liktenis) galvā nevar nomierināties, jo gadā pret top 5 sanāk uzspēlēt aptuveni 5 reizes... Redzēsiet, līdz ko Ernests regulāri dabūs spēlet pret vislabākajiem pasaulē, būs daudz, daudz vieglāk morāli, kas ļaus ar vēsu prātu pieņemt pareizos lēmumus spēles izšķirošajos momentos. Bija acīmredzami tas, ka Ernests vienkārši nespēja sakoncentrēties tad, kad tas bija visvairāk nepieciešams, kas deva arī likumsakarīgu rezultātu... Viss būs kartībā, galvenais tikai regulāri tikt uzspēlet pret pašiem labākajiem!
Šitais ir gari un galīgi crazy.
Ernests ir tur kur ir. Pietiekami labs lai būtu spēlējis 4-5 reizes ar labākajiem un tik slikts, ka nav spēlējis vairāk (zaudē vājākiem).
Cits gadus 10 piedalās turnīros un ne reizes nav sanācis uzspēlēt pret Rafu.(Runa iet par 100-200 labākajiem).

  +1 [+] [-]

, 2011-01-06 23:13, pirms 13 gadiem
nicks rakstīja: Šitais ir gari un galīgi crazy.
Ernests ir tur kur ir. Pietiekami labs lai būtu spēlējis 4-5 reizes ar labākajiem un tik slikts, ka nav spēlējis vairāk (zaudē vājākiem).
Cits gadus 10 piedalās turnīros un ne reizes nav sanācis uzspēlēt pret Rafu.(Runa iet par 100-200 labākajiem).
Nesaku cik labs vai slikts viņš ir, tikai gribēju pateikt, kas, manuprāt, pietrūkst līdz pašai, pašai virsotnei...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-01-07 08:46, pirms 13 gadiem
kļūdas patiešām bija muļķīgas! brīžiem skatījos un brīnijos. man kā cilvēkam, kurš nespēlē tenisu pat likas, ka dažas kļūdas bija absurdas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-01-07 09:05, pirms 13 gadiem
Ernests spēlēja labi, protams ir lietas, kas jāuzlabo savā spēlē un tad jau rezultās būs daudz daudz labāks. Tāpat prieks par Ernestu, ka mums ir kāds tenisists, kas spēj sīvi cīnīties ar pasaules spicāko tenisistu.
Lai uzlabojas Ernesta spēle un krājas uzvaras!

     [+] [-]

, 2011-01-07 09:36, pirms 13 gadiem
Cīņa bija laba, sīva, atdeve spēlei Ernestam Ok.Ar nerviem jātiek galā. Piekrītu iepriekš šeit izteiktajiem viedokļiem, ka paŗāk maz Ernestam sanāk uzspēlet ar ranga līderiem, bet kāpēc tas tā ir?Bieži tādēļ, ka nav pietiekami normālas atdeves un līdz ar to zaudējumi samērā vājiem pretiniekiem un līdz tiem līderiem netiek Novēlu tādu pašu spēli kā vakar vienmēr+ tikt galā ar spriedzi (tās dēļ jau arī rodas tās kļudas, kas neļāva vakar varbūt vinnēt).Lai veicas turpmāk!Prieks, ka Nadals labi izteicās!

     [+] [-]

, 2011-01-07 10:12, pirms 13 gadiem
kurš būs nākamais Gulbja turnīrs? liekas, ja viņš labi nospēlēs Austrālijā būs kāpums rangā, pagājušogadu viņš izkrita visos GS 1. kārtā, tā ka uz šī rēķina var pacelties.

     [+] [-]

, 2011-01-07 10:27, pirms 13 gadiem
Kā tas Bērziņš šodien raksta? Pārdzēries vai pārpīpējies? "noveda maču līdz uzvarošām beigām", "Par Gulbja nākamo turnīru varētu kļūt sacensības Sidnejā" un, protams, "kļūdas neļauj uzvarēt" utt. Jāņem laikam būs sūdains miets un jābrien uz Cēsu ielu skaidroties...

     [+] [-]

, 2011-01-07 12:49, pirms 13 gadiem
Laba speele! Rafas sitieni bija naaveejoshi. Virsrakstam nepiekriitu...

     [+] [-]

, 2011-01-07 13:43, pirms 13 gadiem
Nu vai vajadzētu tik traki piesieties raksta autoram (vairākos komentos)Kam negadās ne tā izteikties?Fakti ir atspoguļoti pareizi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-01-07 15:37, pirms 13 gadiem
žurnaļuga rakstīja: Kā tas Bērziņš šodien raksta? Pārdzēries vai pārpīpējies? "noveda maču līdz uzvarošām beigām", "Par Gulbja nākamo turnīru varētu kļūt sacensības Sidnejā" un, protams, "kļūdas neļauj uzvarēt" utt. Jāņem laikam būs sūdains miets un jābrien uz Cēsu ielu skaidroties...

     [+] [-]

, 2011-01-07 15:41, pirms 13 gadiem
piekrītu žurnaļugam... Cīrulis varēja mums, tenisa nesapratējiem, labāk izskadrot situācijas, kad 1x tiesnesis līdzīgā situācijā lēma, ka bumba ir ārā un 1x, ka ir iekšā...tā diezgan divdomīgi, ja taibreikā tā nolemj, domāju, ka tad arī bija iemesls, kas varēja tikai sanerrot spēlētājus, 2.setā Rafa darīja jau ko gribēja 2x uzlauza Ernesta serves un lieta bija galā, 1 sets super.... protams, varēja redzēt, ka 1. numuram nav viss OK, tā svīda, ka 2x pat mainīja kreklu,+ 3x vēl pēc spēles, ļoti patika RN koments pae EGpēc spēles..respect