Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:346, Did:0, useCase: 3

Federers beidzot uzvar "French Open"!

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Federers beidzot uzvar "French Open"!
Rodžers Federers
Foto: AFP

Šveices tenisists Rodžers Federers beidzot izcīnījis uzvaru ''French Open'' turnīrā, šodien finālā trīs setos ar 6:1, 7:6(1), 6:4 pieveicot zviedru Robinu Soderlingu. Federeram šis ir 14. ''Grand Slam'' tituls, līdz ar to šveicietis beidzot noķēris leģendāro amerikāni Pītu Samprasu.

Federers bija sasniedzis jau ceturto ''French Open'' finālu pēc kārtas un cerēja beidzot uzvarēt pēc trīs pēc kārtas zaudētiem fināliem pret Rafaelu Nadalu, kuru turnīra ceturtajā kārtā izslēdza viņa šodienas fināla pretinieks Robins Soderlings, kurš pirms šī turnīra nevienā no ''Grand Slam'' turnīriem nebija ticis tālāk par 3.kārtu. Savstarpējo spēļu bilance pārliecinoši par labu Federeram – 9:0. Šajos deviņos mačos zviedrs spējis uzvarēt tikai vienā setā.

Federers pārliecinošs, Soderlings - uztraucies

Spēle sākās tā kā tika prognozēts – Soderlings uzbruka ar spēcīgiem sitieniem, taču zviedru pievīla serve, un Federeram jau pirmajā geimā izdevās lauzt Soderlinga servi. Trešajā geimā šveicietis ne bez veiksmes palīdzības vēlreiz nobreikoja pretinieku – Federers īsti netrāpīja pa bumbiņu, taču tā trāpīja uz līnijas – 3:0. Soderlings spēlēja nervozi un acīmredzami netika galā ar spriedzi, turpretī Federers spēlēja atbrīvoti un pārliecinoši. Pirmajā setā Federers pie savas serves zaudēja tikai vienu punktu un negaidīti viegli sakāva Soderlingu ar 6:1. Pirmais sets beidzās nieka 23 minūtēs.

Soderlings tiek līdz taibreikam, kurā bezspēcīgs

Otrajā setā Soderlings bija beidzot ticis galā ar starta uztraukumu un spēlēja drošāk. Vismaz pie savas serves. Pie rezultāta 2:2, kad jāservē bija Federeram, laukumā uzskrēja kāds garīgi slims skatītājs kreklā ar uzrakstu: ''Sveice'', kurš centās Federeram ap kaklu aptīt Barselonas futbola kluba karogu. Apsardzes darbinieki uz šo starpgadījumu noreaģēja ne tik operatīvi kā to varētu vēlēties. Šveicietis turpināja dominēt pie savas serves, Lai arī ne tik pārliecinoši, arī Soderlings spēja noturēt savējo. Laika apstākļi nebija tenisam labvēlīgi – pūta spēcīgs vējš un bija ļoti apmācies. Seta vidū pat sāka līt neliels lietus. Šādos laika apstākļos Soderlings nevarēja spēlēt ''savu'' tenisu.

Spēlē tika turpināta. Soderlingam reālākās izredzes pacīnīties par uzvaru setā būtu taibreikā, kas tika sasniegts. Te gan viss nostājās savās vietās – Soderlings izcīnīja tikai vienu punktu, Federers uzvarēja pārliecinoši ar 7:1, visas četras izspēles pie savas serves noslēdzot ar eisiem! Federers pa setiem vadībā ar 2:0, un nekas neliecināja par to, ka Soderlings varētu atspēlēties.

Federers beidzot tiek pie ilgi kārotā ''French Open'' titula

Trešā seta pirmajā geimā Soderlinga dubultkļūda noveda pie breikbumbas Federeram. Pēc tam zviedrs kļūdījās sitienā ar labo roku un 1:0 Federera labā. Ceturtajā geimā, Federers pavirši nospēlēja pie tīkla, un pirmo reizi mačā pie breika iespējas tika Soderlings, taču Federers ar lielisku sitienu kombināciju novērsa nepatikšanas, nedaudz vēlāk uzvarot geimu – 3:1. Soderlingam vienīgā iespēja atspēlēties radās tad, kad Federers pie 5:4 servēja par uzvaru čempionātā un atbildīgajā brīdī deva zviedram breika iespēju, taču spēja to novērst un pavisam drīz noslēgt maču ar uzvaru – 6:1, 7:6(1), 6:4, pirmo reizi triumfējot ''French Open''.

Līdz ar šo panākumu Federers ''Grand Slam'' titulu skaita ziņā noķēris leģendāro amerikāni Pītu Samprasu - abiem tagad ir pa 14 tituliem. Šveicieša kontā ir pa piecām uzvarām Vimbldonā un ''US Open'', trīs uzvaras ''Australian Open'' un tagad arī viens panākums ''French Open''. Federers kļuvis sesto tenisistu vēsturē, kam izdevies uzvarēt visos četros ''Grand Slam'' turnīros. Līdz šim to bija paveikuši Freds Perijs (1935.gadā), Dons Badžs (1938.), Rods Leivers (1962. un 1969.), Rojs Emersons (1964.) un Andrē Agasi (1999.)

Pēdējo desmit gadu uzvarētāji

GadsČempionsValsts
2009.Rodžers FederersŠveice
2008.Rafaels NadalsSpānija
2007.Rafaels NadalsSpānija
2006.Rafaels NadalsSpānija
2005.Rafaels NadalsSpānija
2004.Gastons GaudioArgentīna
2003.Huans Karloss FerreroSpānija
2002.Alberts KostaSpānija
2001.Gustavo KuertēnsBrazīlija
2000.Gustavo KuertēnsBrazīlija

Visvairāk uzvaru "Grand Slam" turnīros

VTenisistsValstsTituli
1.Pīts SamprassASV14
2.Rodžers FederersŠveice14
3.Rojs EmersonsAustrālija13
4.Rods LeiversAustrālija11
5.Bjorns BorgsZviedrija11
6.Bils TildensASV10

Izmantotie resursi:
rolandgarros.com

     [+] [-]

, 2009-06-07 18:50, pirms 15 gadiem
Ir gruti salidzinat musdienu speletaju ar Rodu Leiveru. Vina laikaa bija tikai divi segumi (zaale un maals), AO bija visai pavajs turnirs un viena dala vina GS titulu tika izciniti pirms atklatas eras bez profesionalu piedalisanas. Es domaju ka 1962 gadaa kad vins pirmoreiz vinneja visus cetrus GS stiprakais speletajs bija nevis vins bet Panco Gonzalez...

  +2 [+] [-]

, 2009-06-07 18:51, pirms 15 gadiem
Ciiruli

Nu bet RF jau nav vainiigs ka Soderlings vinjam netureeja liidzi. Shodien bija spele uz vieniem vaartiem. Un kaa jau raxtiiju, vai tu zini kas notiek ar rafas veseliibu? Iespeeja ka vinsh nespeles Wimbledon ir ljoti liela!

  +1 [+] [-]

, 2009-06-07 18:52, pirms 15 gadiem
Simply the Best rakstīja: Neinteresanta spēle. Žēl, ka tāds fināls - vienos vārtos.Kārtējais pierādījums tam, ka no tādiem brīnumdariem nav nekāda jēga...Cik saistošas bija vairākas turnīra spēles un cik garlaicīgs fināls - tāds pats, kā vakar sieviešu.
Toties bija divi izcili pusfinali. Nevar jau gribet lai visi maci butu aizraujosas ciinas... Sodien Rodzers vienkarsi bija parak labs.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-07 18:52, pirms 15 gadiem
apsveicu Fedju, bija pelnījis un bija acīmredzami labāks(vismaz šodien)

jāgaida tagad EG turnīru

     [+] [-]

, 2009-06-07 18:54, pirms 15 gadiem
kaamis007 rakstīja: apsveicu Fedju, bija pelnījis un bija acīmredzami labāks(vismaz šodien)

jāgaida tagad EG turnīru
Sakas rit laikam,a kad Gulbim ir spele

  +1 [+] [-]

, 2009-06-07 18:55, pirms 15 gadiem
lacoste_123 rakstīja: Ciiruli

Nu bet RF jau nav vainiigs ka Soderlings vinjam netureeja liidzi. Shodien bija spele uz vieniem vaartiem. Un kaa jau raxtiiju, vai tu zini kas notiek ar rafas veseliibu? Iespeeja ka vinsh nespeles Wimbledon ir ljoti liela!
Gribētos jau lai Rodžers sakauj VImbldonās finālā tieši Rafu

  -3 [+] [-]

, 2009-06-07 18:56, pirms 15 gadiem
Man arī pret Samprasu ir lielāka cieņa un negribētos, ka Federers to statistiku uzlabotu...Kaut arī varbūt tas notiks, Samprass ir labākais.Un arī Lendla spēle man labāk patika.

     [+] [-]

, 2009-06-07 18:57, pirms 15 gadiem
Simply the Best rakstīja: Neinteresanta spēle. Žēl, ka tāds fināls - vienos vārtos.Kārtējais pierādījums tam, ka no tādiem brīnumdariem nav nekāda jēga...Cik saistošas bija vairākas turnīra spēles un cik garlaicīgs fināls - tāds pats, kā vakar sieviešu.
Pasaki to Soderlingam ,kursh jau ir iegaajis tenisa veesturee,kuram shiis ir bijushas,iespeejams, 2 lieliskaakaas nedeeljas vinja tenisista veesturee ar vairaakaam skaljaam uzvaraam un tikai zaude finaalaa pret lieliski speeleejosho Federeru.. Jaa tieshaam ,lieks varonjdarbs....PFFF

     [+] [-]

, 2009-06-07 18:57, pirms 15 gadiem
Simply the Best - jau sen zinams tavs vienigais,kas maak speeleet tenisu,un soreiz tu atkal pieraadi,ka no tenisa kaa taada tev gauzam maz sapratnes. Federers paradija izcilu speeli,pretiniekam to nelaujot. Protams, Soderlinga,uztraukums un nepieredze arii ir passaprotama,tacu tas nenoliedz RF lielisko sodienas sniegumu.

  +4 [+] [-]

, 2009-06-07 18:57, pirms 15 gadiem
Jānis Cīrulis rakstīja: Ja tas notiks siivaa ciinjaa, tad man iebildumu nav..
tjipa federers vainiigs, ka finaalaa nevienam nav ko likt pretii.

     [+] [-]

, 2009-06-07 18:58, pirms 15 gadiem
vispaar tev sapnjos raadaas ko vinsh ir jau taa paveicis ..???

  +3 [+] [-]

, 2009-06-07 18:59, pirms 15 gadiem
lacoste_123 rakstīja: Ciiruli

Nu bet RF jau nav vainiigs ka Soderlings vinjam netureeja liidzi. Shodien bija spele uz vieniem vaartiem. Un kaa jau raxtiiju, vai tu zini kas notiek ar rafas veseliibu? Iespeeja ka vinsh nespeles Wimbledon ir ljoti liela!
es tak jau teicu - sho titulu Federers bija pelniijis nezin cik reizes vairaak nekaa Soderlings..

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:00, pirms 15 gadiem
Harington rakstīja: Nu malacis,asarim acis.
Pec visiem siem zaudejumiem Nadalam vins bij pelnijis vinnet
Soderlingam ar visu cienu Talu tika
Tā gan
Slēpts komentārs: uldis

  +1 [+] [-]

, 2009-06-07 19:01, pirms 15 gadiem
Un vispar tikai finals jau iznaca viegls. Fedja gandriz zaudeja Haasam un pret del Potro ari bija loti, loti tuvu...

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:01, pirms 15 gadiem
Tiešām liels prieks par Fedju! Nākamās nedēļas turnīru droši vien tagad nespēlēs, bet Wimbledonā būs favorīts Nr. 1 un domāju, ka paņems to arī, jo vairs nav tas spiediens un kļūs brīvāks spēlē.

  +2 [+] [-]

, 2009-06-07 19:04, pirms 15 gadiem
uldis rakstīja: Tavos lielākajos sapņos Federers uzvarēs Nadalu....
Es nesaku ka uz doto briidi Federers ir labaks tenisists par Rafu, saku tik to ka:

1)Vinsh ir uz viljnja
2)Vinsh ir sasniedzis gandriiz visu, tas nonjem slogu
3)Veseliibas zinjaa RF ir krietni paaraks par RN
4)Uz hard tomeer RF manupraat ir neliels favoriits

Dziivosim redzeesim, es paredzu ka RF pavisam driiz atkal buus nr.1

  -2 [+] [-]

, 2009-06-07 19:04, pirms 15 gadiem
Klitschko rakstīja
Pasaki to Soderlingam kuram shiis ir bijushas,iespeejams, 2 lieliskaakaas nedeeljas vinja tenisista veesturee ar vairaakaam skaljaam uzvaraam un tikai zaude pret lieliski speeleejosho Federeru.. Jaa tieshaam ,lieks varonjdarbs....PFFF

Vai tad tu neredzēji šodienas spēli??!!!Nav jau runa par 2 nedēļām, bet par šodienas 1.5 stundu, kurā zviedrs tā arī nesāka spēlēt savu spēli.Vienkārši žēl, ka tik nozīmīga turnīra fināls neizskatījās pēc tāda, kurā sacenšas 2 stiprākie čempionāta tenisisti!!!!

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:05, pirms 15 gadiem
Fedja ja vien pedejaa bridi nepardomas speles jau pec paris dienam Halles turniraa. Tas ir vina tradicionalais pirms Wimbledonas iesildisanas turnirs. Vins to ir uzvarejis 2003-2006 un 2008 gadaa.

  +2 [+] [-]

, 2009-06-07 19:08, pirms 15 gadiem
Simply the Best rakstīja: Vai tad tu neredzēji šodienas spēli??!!!Nav jau runa par 2 nedēļām, bet par šodienas 1.5 stundu, kurā zviedrs tā arī nesāka spēlēt savu spēli.Vienkārši žēl, ka tik nozīmīga turnīra fināls neizskatījās pēc tāda, kurā sacenšas 2 stiprākie čempionāta tenisisti!!!!
Hmm, jā un ķipa vislabākais ir Nadals, hmm jā un Soderlings uzvarēja Rafu tik haļavas pēc ja??
Manuprāt ikvienam tenisistam pret tādu spēlētāju kā RF varētu nodrebēt roka + Soderlingam ir krietni mazāka pieredze, un soreiz uztraukums arī darīja savu..

  +2 [+] [-]

, 2009-06-07 19:08, pirms 15 gadiem
jaa finaals nebija paaraak aizraujoshs bet katraa zinjaa federeram shobriid ir lieliska sportiskaa forma. wimbldonu vinjsh ar panjems

  +1 [+] [-]

, 2009-06-07 19:09, pirms 15 gadiem
krisshy rakstīja: jaa finaals nebija paaraak aizraujoshs bet katraa zinjaa federeram shobriid ir lieliska sportiskaa forma. wimbldonu vinjsh ar panjems
Cerams, ka tā..

  +2 [+] [-]

, 2009-06-07 19:09, pirms 15 gadiem
Simply the Best rakstīja: Klitschko rakstīja
Pasaki to Soderlingam kuram shiis ir bijushas,iespeejams, 2 lieliskaakaas nedeeljas vinja tenisista veesturee ar vairaakaam skaljaam uzvaraam un tikai zaude pret lieliski speeleejosho Federeru.. Jaa tieshaam ,lieks varonjdarbs....PFFF

Vai tad tu neredzēji šodienas spēli??!!!Nav jau runa par 2 nedēļām, bet par šodienas 1.5 stundu, kurā zviedrs tā arī nesāka spēlēt savu spēli.Vienkārši žēl, ka tik nozīmīga turnīra fināls neizskatījās pēc tāda, kurā sacenšas 2 stiprākie čempionāta tenisisti!!!!
jaa redzeeju.Peec tavas teorijas bija veltiigi uzvareet saakot no nadala un beidzot ar gonzalesu.Laikam nesaproti ko noziimee iziet 15 000 skatiitaaju priekshaa,pirmajaa finaalaa savaa karjeraa ar milziiga Federera atbalstu un pret pretinieku kuram esi zaudeejis 9 reizes un uzvareejis nevienu pashu setu. Nu ja shie visi faktori ir siikums tad rodas jautaajums kapeec Gan Soderlings nav pirmajaa vietaa?

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:10, pirms 15 gadiem
Cik daudz punktus Nadāls tagad ir zaudējis?

P.S Liels prieks par Federeru!

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:12, pirms 15 gadiem
suns rakstīja: Fedja ja vien pedejaa bridi nepardomas speles jau pec paris dienam Halles turniraa. Tas ir vina tradicionalais pirms Wimbledonas iesildisanas turnirs. Vins to ir uzvarejis 2003-2006 un 2008 gadaa.
Viņš pēcspēles intervijā uz jautājumu vai spēlēsiet nākamajā nedēļā Hallē teicis, ka tagad nezinot. Gribas nosvinēt šo notikumu. Ir jau arī taisnība, šis ir viens no lielākiem panākumiem viņa karjerā, ja ne lielākais. Tā ATPpunktu aizstāvēšana diez vai viņam rūp šobrīd!

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:15, pirms 15 gadiem
Apsveicu!

  -1 [+] [-]

, 2009-06-07 19:16, pirms 15 gadiem
Apsveicu Federera fanus!!!Jā, Rodžers Federers šodien parādīja skaistu spēli!!!!!!!Bet fināls bija neinteresants Soderlinga nevarības dēļ.

  -1 [+] [-]

, 2009-06-07 19:18, pirms 15 gadiem
Simply the Best rakstīja: Apsveicu Federera fanus!!!Jā, Rodžers Federers šodien parādīja skaistu spēli!!!!!!!Bet fināls bija neinteresants Soderlinga nevarības dēļ.
vai tieši otrādāk RF izcilās spēles dēļ un SOderlingas nepieredzētības dēļ??

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:19, pirms 15 gadiem
Sprinter rakstīja: Viņš pēcspēles intervijā uz jautājumu vai spēlēsiet nākamajā nedēļā Hallē teicis, ka tagad nezinot. Gribas nosvinēt šo notikumu. Ir jau arī taisnība, šis ir viens no lielākiem panākumiem viņa karjerā, ja ne lielākais. Tā ATPpunktu aizstāvēšana diez vai viņam rūp šobrīd!
Punkti tiesam vinam diez vai ruup, bet sagatavoties pienacigi Wimbledonai gan noteikti ruup. Vins ir gan tur vinnejis ari nespelejot starp RG un Wimbledonu (2007) taa ka pavisam drosi tiesam nevar zinat...

  +7 [+] [-]

, 2009-06-07 19:22, pirms 15 gadiem
Vienkārši skaisti! Dzīvā leģenda kļūst tikai aizvien lielāka
Es pat biju gatavs vērot garlaicīgu finālu, lai tikai Rodžers tiktu pie kārotā "French Open" titula. Bet nebija tik traki, jo pēc garlaicīgā pirmā seta sekoja tīri skatām teniss arī no Soderlinga puses. Tomēr Federera pārākums bija neapstrīdams, un tieši to mēs no viņa arī gaidījām, jo likme bija ĻOTI augsta.
Pēc šī panākuma šķiet, ka arī turpmāk šveicieša panākumi neizpaliks Tad nu gaidīsim jaunas uzvaras un rekordus

No sirds apsveicu Rodžeru ar šo fantastisko panākumu, kurš viņam tik daudz nozīmē. Viņa paša emocijas izteica visu. Man prieks par viņu!
';

  +3 [+] [-]

, 2009-06-07 19:23, pirms 15 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Vienkārši skaisti! Dzīvā leģenda kļūst tikai aizvien lielāka
Es pat biju gatavs vērot garlaicīgu finālu, lai tikai Rodžers tiktu pie kārotā "French Open" titula. Bet nebija tik traki, jo pēc garlaicīgā pirmā seta sekoja tīri skatām teniss arī no Soderlinga puses. Tomēr Federera pārākums bija neapstrīdams, un tieši to mēs no viņa arī gaidījām, jo likme bija ĻOTI augsta.
Pēc šī panākuma šķiet, ka arī turpmāk šveicieša panākumi neizpaliks Tad nu gaidīsim jaunas uzvaras un rekordus

No sirds apsveicu Rodžeru ar šo fantastisko panākumu, kurš viņam tik daudz nozīmē. Viņa paša emocijas izteica visu. Man prieks par viņu!
Piekrītu par visiem 100%

  +2 [+] [-]

, 2009-06-07 19:24, pirms 15 gadiem
Sprinter rakstīja: Viņš pēcspēles intervijā uz jautājumu vai spēlēsiet nākamajā nedēļā Hallē teicis, ka tagad nezinot. Gribas nosvinēt šo notikumu. Ir jau arī taisnība, šis ir viens no lielākiem panākumiem viņa karjerā, ja ne lielākais. Tā ATPpunktu aizstāvēšana diez vai viņam rūp šobrīd!
Taisnība, viņš jau tik daudz ir sasniedzis, ka punktu aiztāvēšana viņam vairs nav primārais, par punktiem vairāk domā tie, kas cenšās uzlīst pēc iespējas augstāk.

Es domāju, ka Nadalam arī tie punkti nesevišķi interesē, kā viņš agrāk ir teicis, ka viņš ļoti vēlētos kļūt par pirmo raketi, viņš to ir izdarījis, tagad viņs vairāk koncentrējās uz Grand Slamiem un Master turnīriem, tāpat, kā Federers, nav jau Nadalam tik ļoti svarīgi izcīnīt pēc iespējas vairāk punktus visos turnīros pēc kārtas. Lai par to domā tie, kuri kaut reizi gribētu kļūt par pirmo raketi.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-07 19:26, pirms 15 gadiem
baller46 rakstīja: Nu lai Nadāls pamēģina noturēties tik ilgi 1. ATP rangā vietā kā Federers,manuprāt, kkad vajadzēja iestāties kritumam un es ceru,ka atkal viss ies uz augšu.
Vai es kaut ko saku par to, cik Nadāls ilgi noturēsies 1. vietā? Lai gan es domāju, ka, ņemot vērā Federera vecumu, diez vai viņš būs spējīgs uz augšāmcelšanos. Es vairāk liktu uz to, ka Džokovičš ieņems Nadāla vietu. Bet jebkurā gadījumā, visu cieņu Federeram.

     [+] [-]

, 2009-06-07 19:26, pirms 15 gadiem
mudpile rakstīja: Taisnība, viņš jau tik daudz ir sasniedzis, ka punktu aiztāvēšana viņam vairs nav primārais, par punktiem vairāk domā tie, kas cenšās uzlīst pēc iespējas augstāk.

Es domāju, ka Nadalam arī tie punkti nesevišķi interesē, kā viņš agrāk ir teicis, ka viņš ļoti vēlētos kļūt par pirmo raketi, viņš to ir izdarījis, tagad viņs vairāk koncentrējās uz Grand Slamiem un Master turnīriem, tāpat, kā Federers, nav jau Nadalam tik ļoti svarīgi izcīnīt pēc iespējas vairāk punktus visos turnīros pēc kārtas. Lai par to domā tie, kuri kaut reizi gribētu kļūt par pirmo raketi.
Piekrītu, bet ja Rafa grib sist rekordus.. tad par punktiem viņam būs jādomā jebkurā gadījumā..

  +5 [+] [-]

, 2009-06-07 19:28, pirms 15 gadiem
Manās acīs Rodžers Federers nav ne par matu mazāk leģenda par to pašu Sapmprasu, Agasi, Bekeru, Makinroju, Borgu un citiem. Arī šodien ir liela konkurence un šādi panākumi ir vērtējami tik pat augstu. Viss plūst viss mainās, bet ir cilvēki, kas vienmēr paliks mūsu atmiņās, un Rodžers ir viens no viņiem, un ne tikai dēļ tā, ka ir izcils tenisists, bet arī savas personības dēļ (kaut vai viņa aktīvā iesaistīšanās labdarībā).
Man tas ir liels gods - dzīvot vienā laikā ar šādu personību.