Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:538, Did:0, useCase: 3

Kirovs atkal baltā zirgā!

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Kirovs atkal baltā zirgā!
Daļa no Lipmana pieminekļa
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Ar Ērika Miļuna, Anatolija Jemeļjaņenko un Aigara Razgala trenētās U-18 izlases uzvaru svētdien beidzās pasaules čempionāts 1. divīzijā. Latvijas jaunieši trešo reizi izcīnīja tiesības spēlēt elites grupā. Apsveicam!

Pēdējos sešos gados trīs reizes šādas tiesības izcīnījusi arī U-20 izlase, kur klāt jāpieskaita arī aizpagājušais gads, kad treneriem Maticinam un Miļunam ar U-20 izdevās saglabāt vietu elitē. Ja vēl zinām, ka nacionālai izlasei šis būs 15. čempionāts elitē, ka sieviešu izlase ir 11. vietā pasaulē. Tad, gribot negribot, uz Raunas ielu 23, kur mīt Latvijas Hokeja federācija, no Kleistiem jāaizgādā balts zirgs. Lai LHF prezidents Kirovs Lipmans var izjāt goda apli Rīgas ielās. Var būt arī tas pats zirgs, ar kuru rudenī savu promenādi veica Jūliuss Šuplers.

Zinu, ka tūdaļ saņemšu līdzbiedru rejas, ka Kirovs Jāni uzpircis (SA+ lietotāja kraha divreiz rakstītais), ka laiks noņemt rozā brilles, ka Latvijas hokejs šobrīd ir tādā bedrē, ka nesakārtotības dēļ izlasē negrib spēlēt vairāki hokejisti, ka vietējais čempionāts nolaists līdz ūkstij, utt.

SA+ jautājumu daļā vairāki cilvēki prasījuši, vai tā ir nejaušība vai likumsakarība, ka Baltkrievijas jauniešu izlasē 1. divīzijas grupā Mariborā palika 4. vietā aiz Dānijas, Slovēnijas un Francijas. Ja komanda vienu reizi zaudē ar 3:4 - Francijai OT, tā var arī būt neveiksme. Ja zaudē otrreiz ar 3:4, šoreiz jau pamatlaikā Slovēnijai, arī tā var būt sagadīšanās, vai varbūt soģi palīdzējuši mājniekiem. Bet, ja komanda ar 3:4 zaudē arī turnīra pēdējo spēli Dānijai, tad tā jau ir statistika.

Ja Kazahstānas U-18 izlase zaudē mūsu puikām ar 1:8, tā var būt arī neveiksme. Ja zaudē Itālijai - 2:4, tas arī var gadīties. Taču 3:2 (OT) pār Ungāriju un maz pārliecinošais 6:5 pār Lielbritāniju rāda, ka kazahi drīzāk ir 1. divīzijas lejasgala komanda un nevis favorīts. Pēdējos sešos gados 16., 18., 17., 14., 15. un 15. vieta.

Ja Latvijas U-18 vietu virkne pēdējos sešos gados grozās no 9. līdz 13., tad tas laikam runā par zināmu stabilitāti. Proti, par vietu starp elites un 1. divīziju. Ja U-20 vietas ir tajā pašā amplitūdā, tad laikam mūsu jaunie hokejisti un viņu treneri nav paši sliktākie pasaulē.

Jā, atšķirībā no Baltkrievijas šis prieks vecākiem maksā bargu naudu, taču varbūt šis arī ir pirmais cēlonis, kāpēc jaunatnes hokejā esam priekšā baltkrieviem. Tas, kas ir par velti, nav nekā vērts! Zinu, ka Latvijā ir mīts, ka mums uz vietas nav savu treneru - tāpēc jau "Dinamo" arī savējo meklē uz Marsa... Bet Baltkrievijā esot vēl trakāk - treneru algas mazas, vecie un pieredzes bagātie nolīduši savās alās, bet jaunajiem nav ne prasmju, ne zināšanu. Tad Vaļiuļinu nomaina Rasoļko, viņa vietā nāk Mikuļčiks, un tā tas turpinās bez gala...

Vai mums būtu jāceļ piemineklis LHF un Lipmanam? Varbūt Kirovam vienam pašam ne, bet viņam šajā lielajā kopus piemineklī pienākas centrālā vieta. Blakus pašiem hokejistiem un viņu vecākiem. No federācijas ļaudīm kaut kur tuvumā arī viceprezidents Valentins Bļugers, atbildīgais par jaunatnes un bērnu čempionātu Mārtiņš Pagodkins, treneru trio - Miļuns, Jemeļjaņenko, Razgals, arī Gunārs Krastiņš no SK "Rīga", liepājnieki, dažs Rīgas Domes ierēdnis, puiku pirmie treneri un tagadējie treneri ārzemju klubos, Latvijas hokeja haļļu īpašnieki. Ekspremjers Kalvītis jau būs pie vecākiem un kā sava bērna kluba patronu taču otrreiz viņu neliksim...

Priecāsimies par to, kas mums ir!

U-18

Valsts2011.2010.2009.2008.2007.2006.
Latvija11912131011
Baltkrievija1710119129
Kazahstāna161817141515
Ukraina232522191920

U-20

Latvija119812139
Baltkrievija131413141012
Kazahstāna18171081213
Ukraina221819201519

Nacionālā izlase

Latvija-117111310
Baltkrievija-1089116
Kazahstāna-1617202115
Ukraina-1920191612

 +13 [+] [-]

, 2011-04-19 12:01, pirms 14 gadiem
Domaju, ka vispirms ir jacel piemineklis vecakiem, jo tie tomer ir galvenie dzineji bernam iet un spelet nevis sedet pie datora. un ari naudas tur normalas aiziet, ta ka visi Lipmani un Kalvisi var iet pienest udeni kaut vai tam pasam Redliham (senioram)

  +2 [+] [-]

, 2011-04-19 12:10, pirms 14 gadiem
jaunatnes hokejs jau mums nav nemaz tik slikta stavokli. vienigi vel augstaka videja limena pacelsanai trukst masveidiba.
un apbedina, tas, ka nekad tadu ieverojami augstaku limeni mes nesasniegsim. viss ko latvijas hokejs var darit ir trenet jaunos puikas lidz 14-16 gadu vecumam(lidz tam vecumam, kad musu mazie puikas ir es domaju loti laba limeni ari pasaules konteksta) un ar steigu eksportet uz ZA, Zviedriju, Sveici, Krieviju, Somiju.
lai kadu no musu U18 cempionata puikam saktu medit NHL skauti, trukst pirmkart masveidibas. Ja mes spetu salasit 4-5 tadas komandas ka LM vai SK Riga, tad jau kautkas mums tur varetu sanakt.
daugavpils nav talu, cerams, ka ari Ventspilij izdosies pa istam ieiet hokeja aprite.
kautkur mums tas kedes posms starp 14-15 gadiem un 17-18 gadiem partrukst. Puikas, kas 15-16 gaadu vecuma aizbrauc prom, ari uz citu valstu vienaudzu fona izskatas labi, tiek drafteti, un nonak lielaja hokeja. tie, kas to nevar atlauties un paliek Latvija...
Kirovam varbut var celt pieminekli par jauniesu videja limena celsanu pedejos gados, bet ne par vieteja cempionata sakartosanu. ta smiekligi sanak, videjo junioru limeni celam, bet kam par godu? somijas un zviedrijas 4 ligam?
naivi ceret, ka visus musu jauniesus pilnam rokam grabs NHL, KHL, Zviedrijas elite u.c. top ligas. 90% no siem junioriem ir supuli ierakstits, ka viniem nakotne javeido vieteja cempiona pamatmasu.
skaidrs, ka latviesu juniors nevar sakt profesonala gaitas piemeram somu mestiis, vai zviedru alsvenskan. nevienam vini ka juniori, kuri vel nav spelejusi profesionalos nav vajadzigi.

  +9 [+] [-]

, 2011-04-19 12:26, pirms 14 gadiem
.............. rakstīja: visi Lipmani un Kalvisi var iet pienest udeni kaut vai tam pasam Redliham (senioram)
Kalvītis jau ir tāds pats vecāks.

  +2 [+] [-]

, 2011-04-19 12:28, pirms 14 gadiem
ja Lipmanam baltu zirgu, tad Matulim ēzeli - kā jau uzticamam ieroču nesējam ....piedod Jāni - man šķiet, ka izskatītos sakarīgi un loģiski....

  +3 [+] [-]

, 2011-04-19 12:37, pirms 14 gadiem
tapirs19 rakstīja: ja Lipmanam baltu zirgu, tad Matulim ēzeli - kā jau uzticamam ieroču nesējam ....piedod Jāni - man šķiet, ka izskatītos sakarīgi un loģiski....
Un Ko tev? varētu iedot maisiņu, nopakaļus tipinot varētu savākt ēzeļa kakas...vismaz kas lietderīgs no tevis

  +7 [+] [-]

, 2011-04-19 12:42, pirms 14 gadiem
tapirs19 rakstīja: ja Lipmanam baltu zirgu, tad Matulim ēzeli - kā jau uzticamam ieroču nesējam ....piedod Jāni - man šķiet, ka izskatītos sakarīgi un loģiski....
Redz, kur labi. Ēzelis arī jau klāt...

  +1 [+] [-]

, 2011-04-19 12:44, pirms 14 gadiem
huy rakstīja: Un Ko tev? varētu iedot maisiņu, nopakaļus tipinot varētu savākt ēzeļa kakas...vismaz kas lietderīgs no tevis
nēesmu ne Lipmana ne Matuļa atbalstītājs....ja Tev viņi patīk, tad tāds darbiņš piestāvētu Tev...

  +1 [+] [-]

, 2011-04-19 12:48, pirms 14 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Redz, kur labi. Ēzelis arī jau klāt...
ēzeļa lomai der tie pakalpiņi kas Tev danco riņķī .....

  +1 [+] [-]

, 2011-04-19 12:55, pirms 14 gadiem
tapirs19 rakstīja: nēesmu ne Lipmana ne Matuļa atbalstītājs....ja Tev viņi patīk, tad tāds darbiņš piestāvētu Tev...
man te neviens ne patīk ne nepatīk, es viņus pat nepazīstu. Tik nesaprotu ka ja kāds liekas netīkams, tad drīkst tikai kritizēt, bet pateikt ko pozitīvu ir kas nelabs, pat ja tā ir taisnība.

  +3 [+] [-]

, 2011-04-19 13:13, pirms 14 gadiem
Izrādās Ēzelis arī lasa komentārus!

  +2 [+] [-]

, 2011-04-19 13:20, pirms 14 gadiem
huy rakstīja: man te neviens ne patīk ne nepatīk, es viņus pat nepazīstu. Tik nesaprotu ka ja kāds liekas netīkams, tad drīkst tikai kritizēt, bet pateikt ko pozitīvu ir kas nelabs, pat ja tā ir taisnība.
nekad nēesmu slēpis savas simpātijas pret cilvēkiem, kuri man patīk...man vienmēr ir patikuši Znaroks un Irbe, jo viņi ir godīgi un neuzpērkami - ar savu viedokli....taču ir žurnālisti, kuri ignorē šādas vērtības un par varītēm meklē utis tur kur viņu nav...
P.S. starp citu vai tad mana ''karikatūra'' nebij' pozitīva ? ...ja kko tādu uzzīmētu Gatis Šļūka, tad Matulis varētu pasmaidīt nevis uzmest lūpu ( humors vienmēr Matulim raksturīgs...)

     [+] [-]

, 2011-04-19 13:29, pirms 14 gadiem
Runājot par baltkrieviem un U18 PČ - ļoti iespējams, ka belari ir riktīgi ieknābuši sūdā - IIHF gatavojās reformēt 1. un 2. divīzijas turnīrus jau ar nākamo sezonu - respektīvi, 1. divīzijā var nebūs 2 paralēlu apakšgrupu, bet būs viena augstākā un otra zemāka, t.i. stiprākās komandas spēlēs augstākajā apakšgrupā (kur izcīnīs vietu Elitē), savukārt, vājākās zemākajā (kur kāda/kādas) izkritīs uz 2. divīziju. Ja šāda plānotā reforma notiks, Baltkrievija nākamgad būs vājākajā grupā...

  +1 [+] [-]

, 2011-04-19 13:31, pirms 14 gadiem
tapirs19 rakstīja: nekad nēesmu slēpis savas simpātijas pret cilvēkiem, kuri man patīk...man vienmēr ir patikuši Znaroks un Irbe, jo viņi ir godīgi un neuzpērkami - ar savu viedokli....taču ir žurnālisti, kuri ignorē šādas vērtības un par varītēm meklē utis tur kur viņu nav...
P.S. starp citu vai tad mana ''karikatūra'' nebij' pozitīva ? ...ja kko tādu uzzīmētu Gatis Šļūka, tad Matulis varētu pasmaidīt nevis uzmest lūpu ( humors vienmēr Matulim raksturīgs...)
es jau nerunāju par simpātijām vai antipātijām, bet par principu ka labais tēls var darīt ko darīdams, tas jau pēc definicijas ir labs un attiecīgi otrādi. man tas liekas stulbi un aprobežoti, saprotu ja tā uzskata jaunieši, vi;niem vēl nav attiecīgas dzīves pieredzes unuzskati radikālāki, bet pieaugušiem cilvēkiem tomār skatījumam vajadzētu būt plašākam.

     [+] [-]

, 2011-04-19 14:16, pirms 14 gadiem
huy rakstīja: es jau nerunāju par simpātijām vai antipātijām, bet par principu ka labais tēls var darīt ko darīdams, tas jau pēc definicijas ir labs un attiecīgi otrādi. man tas liekas stulbi un aprobežoti, saprotu ja tā uzskata jaunieši, vi;niem vēl nav attiecīgas dzīves pieredzes unuzskati radikālāki, bet pieaugušiem cilvēkiem tomār skatījumam vajadzētu būt plašākam.
ja ''labais tēls'' kko izdara vai kko pasaka tad katram pašam ir jāizvērtē ko tad viņš ir izdarījis/pateicis nevis ietekmēties no žurnālistiem kuri paši ir ietekmēti ......ja Tu saki - ''pieaugušiem cilvēkiem tomēr skatījumam vajadzētu būt plašākam'', tad padomā kārtīgi par savu vārdu jēgu.......ja cilvēks - kā Tu saki - pēc definīcijas ir labs un ja viņš ir nedaudz kļūdījies, tad nebūsim tik tendenciozi un liksim uz svaru kausiem visus viņa darbus nevis ļauni priecāsimies par mazu darvas karoti....galvenais - pareizi salikt akcentus un atšķirt baltu no melna......ja man patīk Irbe, tad man viņš patīk nevis tāpēc, ka viņš ir Irbe, bet tāpēc, ka viņš ir nelokāms vecis ar savu viedokli un savu viedokli nepārdos

     [+] [-]

, 2011-04-19 14:48, pirms 14 gadiem
tapirs19 rakstīja: ja ''labais tēls'' kko izdara vai kko pasaka tad katram pašam ir jāizvērtē ko tad viņš ir izdarījis/pateicis nevis ietekmēties no žurnālistiem kuri paši ir ietekmēti ......ja Tu saki - ''pieaugušiem cilvēkiem tomēr skatījumam vajadzētu būt plašākam'', tad padomā kārtīgi par savu vārdu jēgu.......ja cilvēks - kā Tu saki - pēc definīcijas ir labs un ja viņš ir nedaudz kļūdījies, tad nebūsim tik tendenciozi un liksim uz svaru kausiem visus viņa darbus nevis ļauni priecāsimies par mazu darvas karoti....galvenais - pareizi salikt akcentus un atšķirt baltu no melna......ja man patīk Irbe, tad man viņš patīk nevis tāpēc, ka viņš ir Irbe, bet tāpēc, ka viņš ir nelokāms vecis ar savu viedokli un savu viedokli nepārdos
Karoč, domāt var ko grib, tik galvenais būt opozīcijā Matulim un Pučem, tādējādi var nodemonstrēt savi "neietekmējamību" Izklausās pēc Fobijas ja man ar cilvēku viedoklis sakrīt, tad sakrīt, es speciāli nerunāšu savādāk, lai pierādītu savu unikalitāti

  +2 [+] [-]

, 2011-04-19 17:23, pirms 14 gadiem
Khe, khe... sen nebiju rakstījis, jautra diskusija gluži kā tai pastāstā, kad viens saka, ka balts ir sarkans un otrs saka, ka balts ir zils, kuram tad tagad taisnība? Nu ja objektīvi, jau nav nevienam...
Bet - ja saliek +/- tad domājams pie patreizējiem apstākļiem mums jāpateicas Dievam, ka bija tāds Ļipmans, kas godīgiem/negodīgiem ceļiem sagrāba varu LHF (piedevām - ar vien spēj tik ilgi to saglabāt!). Kas būtu, ja LHF vadītu mūsu bāleliņi? Jā, varbūt būtu nedaudz lielāks finansējums no valsts, bet... Būtu arī bezjēdzīgi kašķi, pļāpas, savi cilvēki un intrigas, nebeidzamas blēdības. A Kira, paļaujas lielākoties pats uz saviem spēkiem (lasi - savu naudu, protams, ka to viņš māk skaitīt), visās oranžajās vai buldozeru "shēmās" iesaistoties tikai tik daudz, lai galīgi nepazaudētu kontroli pār lietām, kas var būtiski ietekmēt viņa vadīto hokeja lauciņu (nu, piemēram - maza "doļa" ģinamā rigā). Galvenā problēma, ka Latvijas hokejā ar vien valda pilnīga bezsistēma, jeb visas lietas attīstās tādā kā pašplūsmā - bet nu tur arī Kiram muskuļi jau ir par mazu. Tas monstrs (ģinama) ir iznīcinājis Latvijas hokeja sistēmas iedīgļus saknē un vienīgā cerība, ka gan jau pienāks laiks, kad amīši beigs savus daudzos kariņus un naftas un gāzes cenas vienreiz atgriezīsies ~1997/1998 gada līmenī, kad čekisti sāks skaitīt naudu un rēķināt - vai viņiem to (ģinamu) vajag...Sorry, neviens mani nepārliecinās, ka hokeja sistēmu valstī var uzbūvēt uz vienas profesionālas komandas bāzes.

  +1 [+] [-]

, 2011-04-19 19:24, pirms 14 gadiem
.............. rakstīja: Domaju, ka vispirms ir jacel piemineklis vecakiem, jo tie tomer ir galvenie dzineji bernam iet un spelet nevis sedet pie datora. un ari naudas tur normalas aiziet, ta ka visi Lipmani un Kalvisi var iet pienest udeni kaut vai tam pasam Redliham (senioram)
Lai vai ko par Kalvīti teiktu premjera amatā, bet hokejā viņš nu pavisam nav bijis peļams. Par Lipmanu nemaz nerunāsim.

Žēl, ka mūsdienu vidējais 'pokemonu' cilvēks palasa 2-3 cilvēku komentārus un uzreiz pārņem viņu domu, ka hokeja (bez)sistēma ir tik traka, ka jāmet nost Lipmans un visa hokeja saime, tas vācu krievs pie izlases stūres u.t.t.

Žēl, ka cilvēki vispirms nepadomā, nepaskatās, ko konkrētas personas ir devušas, lai vispār mums būtu hokejs, bet tā vietā izvēlas nomētāt viņus ar mēsliem, lai tikai sajustu, kā, es atvainojos, biksēs paceļās pašcieņa!

     [+] [-]

, 2011-04-19 23:24, pirms 14 gadiem
huy rakstīja: Karoč, domāt var ko grib, tik galvenais būt opozīcijā Matulim un Pučem, tādējādi var nodemonstrēt savi "neietekmējamību" Izklausās pēc Fobijas ja man ar cilvēku viedoklis sakrīt, tad sakrīt, es speciāli nerunāšu savādāk, lai pierādītu savu unikalitāti
ne jau principā opozīcijā - es jau SA+ izsmeļoši noargumentēju kāpēc es Matulim nepiekrītu, bet par Puči gan neko sliktu nevaru teikt - demokrāts un nav demagogs...

     [+] [-]

, 2011-04-19 23:41, pirms 14 gadiem
tapirs19 rakstīja: ne jau principā opozīcijā - es jau SA+ izsmeļoši noargumentēju kāpēc es Matulim nepiekrītu, bet par Puči gan neko sliktu nevaru teikt - demokrāts un nav demagogs...
Viedoklu dažādība ir laba lieta, tik mums (es neesmu izņēmums) dažbrīd rodas problēmas ar toleranci attiecībā pret citu viedokļiem.

Un arī Armands ir demagogs, to šis pats ir atzinis

     [+] [-]

, 2011-04-20 00:20, pirms 14 gadiem
huy rakstīja: Viedoklu dažādība ir laba lieta, tik mums (es neesmu izņēmums) dažbrīd rodas problēmas ar toleranci attiecībā pret citu viedokļiem.

Un arī Armands ir demagogs, to šis pats ir atzinis
Armands ir varbūt demagogs tādā ziņā, ka iet SC lietotāju pavadā - tā teikt nedaudz pieglaimojas, taču sagrozījis faktus vai atklāti melojis savtīgos nolūkos......nēesmu manījis
...P.S. starp citu ''demagogs'' tulkojās - tautas vadonis! Nu tas gan būtu atbilstoši - kā kulaks zem acs...

     [+] [-]

, 2011-04-20 00:31, pirms 14 gadiem
huy rakstīja: Viedoklu dažādība ir laba lieta, tik mums (es neesmu izņēmums) dažbrīd rodas problēmas ar toleranci attiecībā pret citu viedokļiem.

Un arī Armands ir demagogs, to šis pats ir atzinis
...a par to viedokļu dažādību un toleranci - visu to sāgu ko es rakstīju SA+ Matulis laikam uztvēra ļoti personīgi, es neteicu ka viņš vainojams visos grēkos .....tikai akcentēju galveno - ja mēs nerunāsim to ko mēs domājam, tad viss kas jau ir slikti kļūs vēl sliktāks...

     [+] [-]

, 2011-04-22 09:13, pirms 14 gadiem
mīts par treneriem: jāskatās ar ko salīdzina, ja ar belariem, slovakiem, austriešiem, dāņiem, itāļiem, par mongoļiem nerunājot, tad treneri ir ok, bet ja mums jāsalīdzina ar asv/kanādu tad mūsu treneri nav nekā vērti.

vēl gan jāņe vērā ka spēlētāju veido vide un spēles lielā mērā, ne tikai treniņi, tā kā visiem sīkajiem būtu jābrauc uz kanādu/asv spēlēt, bet nu ja mūsu treneri būtu tik labi tad katru gadu vismaz padsmit sīko brauktu uz junioru līgām amerikā, līdz ar to treneri mums ir nekādi.