Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:538, Did:0, useCase: 3

Kāpēc Latvijas hokejā samazinās krievu īpatsvars?

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Kāpēc Latvijas hokejā samazinās krievu īpatsvars?
Aleksandrs Ņiživijs ir viens no retajiem krievu hokejistiem "Dinamo", kurš varētu būt elks jaunajiem censoņiem.
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīxe

Neesmu sociālantropologs, taču Latvijas izlasē - gan pieaugušo, gan junioru un jauniešu, tāpat arī Rīgas "Dinamo" - pēdējos gados strauji samazinājies krievu īpatsvars. Nacionāli noskaņots latvietis tūlīt metīs ar akmeni, ka uztraucos par lietām, par kurām katram latvietim tikai jāpriecājas. Taču no hokeja treneru prakses ir zināms, ka labākā kombinācija ir apmēram puse uz pusi: puse latviešu un otra puse, kam dzimtā valoda nav latviešu.

Spilgti tas ir redzams arī Rīgas "Dinamo", kur pamaz spēlētāju, kas gatavi iedot "kauls kaulā". Un izlasē ir akurāt tāpat. Trūkst veču, kas gatavi spēlēt pēc Kaspara Astašenko piedāvātām metodēm. Nav kas noliek pie vietas sāncenšu rupekļus, nav, kas tīra savu vārtu priekšu un nav, kas grūstās pie sāncenšu vārtiem. Gribam spēlēt ar baltiem cimdiem.

Krievu spēlētāji un it sevišķi tie, kas bija atbraukuši vecajam "Dinamo" palīgos no visas vecās savienības, vienmēr bijuši ašāki, sevi mazāk žēlojuši, spēlējuši tādu hokeju, par kuru saka - ar gaļu. Oļegs Znaroks, Vladimirs Krikunovs, Anatolijs Jemeļjaņenko, Konstantins Grigorjevs, Aleksandrs Semjonovs - tie ir tikai daži no spēlētājiem, kas savulaik "Dinamo" un izlasei piedevuši asumu.

Runājos ar četriem treneriem, kuri paši spēlējuši hokeju. Ir nojausma, kāpēc tas tā, bet tikai nojausma. Mihails Vasiļonoks, kurš nu jau 13. sezonu strādā Liepājā, saka, ka viņi treniņu grupās uzņemot puikas, nešķirojot - latvietis vai krievs, turklāt gan Aleksandrs Cicurskis, gan Igors Ļebedevs, tāpat arī jaunie treneri brīvi runā abās valodās. Tātad tas vismaz Liepājā nevarētu būt arguments.

Leonīds Beresņevs atzīst, ka viņam tas neesot skaidrs un viņš par to neesot domājis, taču varbūt latviešiem esot lielāka vēlēšanās spēlēt hokeju. Un vēl nosmej, ka latvieši esot bagātāki un varot atļauties trenēties hokejā.

Liepājnieks Aleksandrs Cicurskis arī sev šad tad uzdodot šādu jautājumu. Tas noteikti esot saistīts ar labklājību, taču Saša atrod vēl vienu argumentu: "Cik tad izlasē un "Dinamo" ir krievu, pēc kuriem mazajiem puikām līdzināties? Viens pats Ņiživijs! Mazajiem hokejistiem vajag mērķi pēc kā tiekties. Liepājā pirmajos gados krievu puikām elks bija Ediks Ivanovs, latviešiem - Juris Avotiņš. Tas ir ļoti slikti, ka krievu īpatsvars samazinās. Tās nav manas domas, bet Gunārs Krastiņš ir teicis, ka labākās komandas ir tās, kur latviešu un krievu attiecība ir 50:50. Liepājā tā ir 1:3. Nešķirojam. Kas nāk trenēties, tos ņemam. Vai tu spēj iedomāties situāciju, ka krievu puika pateiktu, ka rīt uz spēli viņš netiek, jo vecmāmiņai dzimšanas diena... Bet latviešu puika saka."

Skaidrs, ka tādās pilsētās kā Liepāja, liela daļa mazo nelatviešu aiziet uz futbolu - tas prieks ir stipri lētāks, turklāt profesionālā līmenī futbolisti pelna pat vairāk.

Gints Bisenieks, kurš trenējis gan 1975., 1982. un 1991. gada puikas, šobrīd trenē no 2001. līdz 2004. gadam dzimušos: "Es neteiktu, ka krievu ir mazāk. Man tāpat kā iepriekšējās grupās, ir 10 līdz 15 procenti. Taču ir viena cita nelaime. Ja iepriekš šie mazie krievu puikas pārsvarā bija labāk fiziski sagatavoti nekā latvieši, tad tagad tā vairs nav un viens otrs ir tāds pelmenis... Varbūt, ka tie krievu puikas, kas redz, ka hokeju augstā līmenī nespēlēs, ātrāk aiziet mācīties, bet latvieši turpina cerēt par labām hokeja karjerām? Varbūt vaina arī tā, ka mums Rīgā ļoti maz krievu treneru, kas strādā ar pašiem mazākajiem. Jeļisejevs, un tas arī viss. Svarinskim ir lielāki puikas. Diemžēl vairs nav Ivčenko un arī abi Rešetņikovi nestrādā ar bērniem."

Ja Latvijas basketbolā tradicionāli krievu bijis maz un futbolā maz bijis latviešu, tad hokejā gandrīz visus padomju laikus un arī otrās republikas sākuma gados latviešu un nelatviešu īpatsvars hokejā allaž bijis vienāds. Un tas bijis mūsu komandu spēks.

Krievu īpatsvars valstsvienībās

GadsLatvijas izlaseU-20 izlase
2000.12 no 2314 no 22
2001.10 no 228 no 22
2002.13 no 225 no 20
2003.12 no 2310 no 22
2004.12 no 2310 no 22
2005.7 no 244 no 23
2006.9 no 243 no 23
2007.8 no 253 no 23
2008.8 no 255 no 22
2009.5 no 253 no 22
2010.5 no 251 no 22

  +2 [+] [-]

, 2011-02-07 18:01, pirms 13 gadiem
peto rakstīja: Un nevajag teikt (suvass), ka nav atšķirības starp tautībām. Ir. Tas ir tikai loģiski.
Nejauc vidi ar tautību. Ja visiem latviešiem abi vecāki būtu latvieši, ja visi latvieši dzīvotu tikai starp latviešiem, un visi krievi - tikai starp krieviem, tad es tam piekristu. Taču tā nav. Vienam latvietim paziņu lokā var dominēt krievi, otram visi paziņas ir latvieši, bet cits latvietis, kurš dzīvo, piemēram, UK, var sazināties tikai ar angļiem un tā joprojām. To, kāds tu esi, ietekmē vide - ģimene, draugi, paziņas, arī rajons, kādā dzīvo utt. Ja tev dokumentos būs rakstīts latvietis, tas uzreiz nenozīmēs, ka tu būsi tāds un tāds.

  +2 [+] [-]

, 2011-02-07 18:02, pirms 13 gadiem
maize rakstīja: Gribēju tikai piemetināt vienu lietu - nekaunība vai "mīkstums" sporta spēļu laukumos un reālajā pasaulē arī mēdz būt divas dažādas lietas!
Jā, tā, starp citu, ir vēl viena ārkārtīgi plaša tēma, par kuru var diskutēt bezgalīgi. Ļoti daudz cilvēku laukumā uzvedas diametrāli pretēji nekā sadzīvē.

     [+] [-]

, 2011-02-07 18:05, pirms 13 gadiem
suvass rakstīja: Nejauc vidi ar tautību. Ja visiem latviešiem abi vecāki būtu latvieši, ja visi latvieši dzīvotu tikai starp latviešiem, un visi krievi - tikai starp krieviem, tad es tam piekristu. Taču tā nav. Vienam latvietim paziņu lokā var dominēt krievi, otram visi paziņas ir latvieši, bet cits latvietis, kurš dzīvo, piemēram, UK, var sazināties tikai ar angļiem un tā joprojām. To, kāds tu esi, ietekmē vide - ģimene, draugi, paziņas, arī rajons, kādā dzīvo utt. Ja tev dokumentos būs rakstīts latvietis, tas uzreiz nenozīmēs, ka tu būsi tāds un tāds.
Jā, un arī dalīt ar nulli nedrīkst. Taču dalām, un itin bieži.
Es runāju par vispārinājumiem, likumsakarībām, ko esmu ievērojis. Ir izņēmumi? Viss neietilpst kategorijās? Piekrītu, taču neveicot nekādus secinājumus kaut ko analizēt ir neiespējami.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-07 18:09, pirms 13 gadiem
peto rakstīja: Jā, un arī dalīt ar nulli nedrīkst. Taču dalām, un itin bieži.
Es runāju par vispārinājumiem, likumsakarībām, ko esmu ievērojis. Ir izņēmumi? Viss neietilpst kategorijās? Piekrītu, taču neveicot nekādus secinājumus kaut ko analizēt ir neiespējami.
Secinājumus izdara pēc analīzes, nevis otrādi. Pirms veikt analīzi, izdara pieņēmumus, nevis secinājumus.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-07 18:12, pirms 13 gadiem
rakstu bija interesanti palasīt, bet tā dalīšana tautībās tiešām ir muļķīga, tipa latvietis =mierīgs un mīkstais. Tas viss ir muļķības. Vai tad jūs neesat nekad redzējuši karstasinīgus latviešus vai zviedrus un pilnīgi mierīgus itāļus vai brazīļus.

     [+] [-]

, 2011-02-07 18:13, pirms 13 gadiem
suvass rakstīja: Secinājumus izdara pēc analīzes, nevis otrādi. Pirms veikt analīzi, izdara pieņēmumus, nevis secinājumus.
.

  +4 [+] [-]

, 2011-02-07 18:16, pirms 13 gadiem
Ukraiņu droši vien palicis mazāk Latvijas hokejā. Adigejiešu, karakalpaku un čuvašu arī. Varbūt kaut kur slidinās vientuļš, talantīgs udmurts. Ko nu?

  -2 [+] [-]

, 2011-02-07 18:46, pirms 13 gadiem
Ko Matuļa kungs tur *irš??? Kāds sakars tautībai? Aizbrauc uz daugavpili un pasaki, ka tur futbola komandā pārāk maz latvešu spēlē!!!

  +2 [+] [-]

, 2011-02-07 19:26, pirms 13 gadiem
Paskatāmies apkārt uz latviešu sportistiem! Jūs gribat teikt, ka kāds no viņiem ir "mīkstais"? Nedomāju viss! Tas par to 50-50 ir tīri pieņēmums, jo vienmēr būs pie kā piekasīties, ja kkas nav labi -tad pie visa vainīgs ir krievu trūkums Tā kā mēs dzīvojam Latvijā un starptautiskā mērogā mūsu valsti var pārstāvēt Latvijas pārstāvji (pilsoņi) es uzskatu, ka pajautājot tā sauktajiem krieviem, kas viņi ir? viņi atbildētu, ka latvieši! Sportiskajam nekaunīgumam tiešām nav nekādas saistības ar tautību, tāpat, arī tas stulbais stereotips, ka latvieši ir flegmatiski radies tikai no atsevišķas pelēkās, "brēcēju" masas, kura nekad nav spējusi neko sasniegt ar darbu! Jo parasti tie, kuri dara - daudz nerunā!

  -1 [+] [-]

, 2011-02-07 19:35, pirms 13 gadiem
Personiski es pilnībā piekrītu Matuļa k-gam, jo sen jau ir pierādīts, ka krievi ir vairāk tendēti uz uzņēmību un cīņas sparu.
LV tas vislabāk ir redzams biznesā, jo principā lielākoties visiem lielākiem LV biznesa projektiem apakšā stāv krievi.
Jā, krieviem bieži ir tā-gribējām, kā labāk, bet sanāca kā vienmēr. bet apvienojot to ar latviešu nosvērtību tā ir laba kombinācija.

  +3 [+] [-]

, 2011-02-07 19:37, pirms 13 gadiem
Principā mani sen ir interesējis kapēc krievi pazūd no LV hokeja. Negribas te apspriest "mīkstumu", bet tīri konkurences pēc nebūtu slikti ja krieviņi stātos hokeja grupās.

     [+] [-]

, 2011-02-07 19:37, pirms 13 gadiem
Edgars rakstīja: Jāni, drusku kļūdies Liepājā tos nelatviešus, kas varētu būt derīgi hokejam biezā slānī nosūc dažādi cīņas sporta veidi.
Bet par to nekaunīgumu... nu te nu nacionālajam jautājumam galīgi nav vietas manuprāt Ješka Rēdlihs Ribinu tīri labi nolika pie vietas, cita lieta, ka mums varbūt pietrūkst tāda provokātora, kāds bija Kerčs, taču tik pat labi varam teikt, pietrūkst mums arī Balderis
Atradi gan labo piemēru.
Ješka galvas tiesu lielāks par Ribinu. Gribētu redzēt vai Ješka tāpat būtu uzlecis Artjuhinam.

  +2 [+] [-]

, 2011-02-07 20:36, pirms 13 gadiem
pukas ir tik cik ir, letiņiem vairāk saista komandas sporta veidi, bet krieviņi pa boksa un citiem cīņas sporta veidiem izklīst gana daudz un tad uz ielas veic savas boksa utt komandas aktivitātes....

  -2 [+] [-]

, 2011-02-07 21:25, pirms 13 gadiem
Pilnībā piekrītu Matulim, ka slāvi ir nekaunīgāki, močnāki un žostāki hokeja laukumā ar daudz lielāku nekaunību nekā latvieši. Latvieši jau pēc savas būtības ir viena pelēka, kašķiga tauta, pie kam vidējais latvietis ir viens kārtīgs slaists un bezmugurkaulnieks, kuram nekad nekas nav labi.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-07 22:05, pirms 13 gadiem
Un kapec krievi pazud no Latvijas hokeja? Jo pedejos padsmit gados hokeja izlase kluvusi par vienu no patriotisma sturakmeniem. Un logiski, taa iespaida Janis un Peteris savus mazos ved uz halli pie treneriem neka tads Bronislavs. Krievi ved tapec, ka pasi spelejusi.

  -3 [+] [-]

, 2011-02-07 22:30, pirms 13 gadiem
belluschi rakstīja: Pilnībā piekrītu Matulim, ka slāvi ir nekaunīgāki, močnāki un žostāki hokeja laukumā ar daudz lielāku nekaunību nekā latvieši. Latvieši jau pēc savas būtības ir viena pelēka, kašķiga tauta, pie kam vidējais latvietis ir viens kārtīgs slaists un bezmugurkaulnieks, kuram nekad nekas nav labi.
Tiko skatījos pa LT1 viss notiek,kur rādīja ASV Latviešu jaunatnes nometni. Teikšu jaunieši patriotiskāki un daudz lepnāki kā Latvijā. Tāpēc domāju ,ka īsti Latvieši ir gan pietiekami nekaunīgi ,gan ar mugurkaulu,piemērs ZA Latviešu hokejisti Šneps, Brīvmanis,Skalde,Knuble . Tas tikai liecina,ka tautas labākā daļa lielā vairumā pameta Latviju pēc kara,bet no šeit palicējiem padomju vara labākās Latviešu īpašības ir izdzinusiun daļa tiešām ir gļēvi čīkstētāji.

  -3 [+] [-]

, 2011-02-07 22:58, pirms 13 gadiem
matuli ko tu pīpē?

  +8 [+] [-]

, 2011-02-07 23:04, pirms 13 gadiem
coffijs rakstīja: Tiko skatījos pa LT1 viss notiek,kur rādīja ASV Latviešu jaunatnes nometni. Teikšu jaunieši patriotiskāki un daudz lepnāki kā Latvijā. Tāpēc domāju ,ka īsti Latvieši ir gan pietiekami nekaunīgi ,gan ar mugurkaulu,piemērs ZA Latviešu hokejisti Šneps, Brīvmanis,Skalde,Knuble . Tas tikai liecina,ka tautas labākā daļa lielā vairumā pameta Latviju pēc kara,bet no šeit palicējiem padomju vara labākās Latviešu īpašības ir izdzinusiun daļa tiešām ir gļēvi čīkstētāji.
Es arī skatījos LTV1. Un nesapratu, kā Universitātes studenti nezina lietas, ko agrāk zināja 7. klasē. Raidījums "Veiksme, prāts, intuīcija". Jautājums - kurā pilsētā 2010. gadā notika Expo 2010? Ņem papildiespēju. Tā atrodas Jandzi upes krasā. Nezina. Ņem otru papildiespēju. Tā ir lielākā pasaules pilsēta. Un nu komanda, kurā ir pat viens Ģeogrāfijas fakultātes studens (!). atbild, ka tā ir Tokija. Tas diemžēl nebija vienīgais elementāras jautājums, uz kuru simpātiski latviešu jaunieši atbildi nezināja.
Nezin, kas no viņiem izdzinis tieksmi visu zināt, kas latviešiem bija tik raksturīga vēl 19. gs.?

  +1 [+] [-]

, 2011-02-07 23:58, pirms 13 gadiem
Piekrītu tam, ka mūsidenu Latvietis nav tik nekaunīgs kā Krievs tā ir mentalitāte taču sportā tas ir (-) jo jabūt sportā nekaunīgam,bet nu es domāju, ka ar laiku vienkārši dzīve piespiedīs būt tādiem,jo cik ilgi izturēs,ja tevi sit vienreiz arī uzsprāgs kā pagājušo sezon ozo,jēkabs šosezon jānis arī parādīja, ka nav nekāds mīkstais... Bet nu pie vārtiem ir kā ir nav ,kas pargrustās vienīgi Štāls tāds kārtīgs kuilis,taču malējais - žēl.

  +6 [+] [-]

, 2011-02-08 00:15, pirms 13 gadiem
lasu un smejos tā, ka no krēsla jākrīt jau pēc virsraksta izlasīšanas sapratu, ka komentāros ies karsti...
ja hokejā panākumus tiešām nosaka nekaunība, tad tuvākā laikā gaidiet elites divīzijā hokejistus ar pusmēnesi un zvaigzni uz formām, Turkey beating Canada and heading to the final with Russia protams, ka zināma taisnība Matuļa k-ga viedoklī ir, taču nedomāju, ka ar latviešiem ir tik traki, bieži mēs paši sevi nenovērtējam!
peto, es arī augu Salaspilī laikos, kad dalījums "krievi-latvieši" bija visai sakāpināts, un no tiem laikiem atceros vienu ļoti zīmīgu krievu rakstura īpašību - viņi vienmēr visur turējās barā, bet pa vienam pārvietojās ātri un klusi visai grūti būt "nekaunīgam un drosmīgam" ja tevi kaut kur pa ceļam no mājām uz skolu vai veikalu (ar senču iedoto rubli maizei un pienam )pārtver tāds semučkas grauzošs "ērgļu" bars, bet kāds tam sakars ar sportisko nekaunību? tad jau drīzāk gļēvumu... pagalma hokejā un futbolā viņi tika masēti bez kompleksiem, tāpat arī skolu vieglatlētikas sacenēs, tāpēc neredzu kopsakarību ar tautību un sportiskajiem panākumiem

  -1 [+] [-]

, 2011-02-08 00:40, pirms 13 gadiem
Runčuks rakstīja: lasu un smejos tā, ka no krēsla jākrīt jau pēc virsraksta izlasīšanas sapratu, ka komentāros ies karsti...
ja hokejā panākumus tiešām nosaka nekaunība, tad tuvākā laikā gaidiet elites divīzijā hokejistus ar pusmēnesi un zvaigzni uz formām, Turkey beating Canada and heading to the final with Russia protams, ka zināma taisnība Matuļa k-ga viedoklī ir, taču nedomāju, ka ar latviešiem ir tik traki, bieži mēs paši sevi nenovērtējam!
peto, es arī augu Salaspilī laikos, kad dalījums "krievi-latvieši" bija visai sakāpināts, un no tiem laikiem atceros vienu ļoti zīmīgu krievu rakstura īpašību - viņi vienmēr visur turējās barā, bet pa vienam pārvietojās ātri un klusi visai grūti būt "nekaunīgam un drosmīgam" ja tevi kaut kur pa ceļam no mājām uz skolu vai veikalu (ar senču iedoto rubli maizei un pienam )pārtver tāds semučkas grauzošs "ērgļu" bars, bet kāds tam sakars ar sportisko nekaunību? tad jau drīzāk gļēvumu... pagalma hokejā un futbolā viņi tika masēti bez kompleksiem, tāpat arī skolu vieglatlētikas sacenēs, tāpēc neredzu kopsakarību ar tautību un sportiskajiem panākumiem
Esmu patriots, taču sportā skatos reālistisko pusi visam, ir jabūt nekaunībai, lai būtu kkas sportā mums ir zvaigznes sportā kā skeletonā kamaniņās u.c taču NHL arēnā mums nav zvaigznes un prieks par Ozo,Lauri, kuri KHL limenī ir novertēti. Te jau iet runa par to ka sportā vajag nekaunību, cik tu būsi nekaunīgs lielajā arēnā un kā piem - Astašenko pirmajā NHL izgājienā izrubīt Modano. Ar savu nekaunību viņš līdz NHL laukumam ir ticis... Nevvajag uzreiz sākt runas par pagalmu un dzīvi starp blokiem tev par to neviens nemaksā 1$milj dolāru ka tu apspēlēji krievus futbolā vai vel kkur.

  -2 [+] [-]

, 2011-02-08 00:42, pirms 13 gadiem
Matulim žvingā uznākusi nostaļģija par padomju gadiem. Šito rakstu pat var interpretēt kā sava veida naida kurinošu. Sviests.

     [+] [-]

, 2011-02-08 00:47, pirms 13 gadiem
Fire-Team rakstīja: tev par to neviens nemaksā 1$milj dolāru ka tu apspēlēji krievus futbolā vai vel kkur.
Interesants secinājums, bet nevar nepiekrist.

  -1 [+] [-]

, 2011-02-08 07:46, pirms 13 gadiem
maigais_zefirinsh rakstīja: Matulim žvingā uznākusi nostaļģija par padomju gadiem. Šito rakstu pat var interpretēt kā sava veida naida kurinošu. Sviests.
Tieši tādu mīkstmiešu (kā Tu) rezultātā Matuļa k-gam radās šāds raksts.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-08 09:17, pirms 13 gadiem
Man pasē tik atlik ierakstīt krievs un būšu Ovečkinu uz viena zara ?

Vienīgais, kam piekristu, ka komandā, vismaz pusaudžu gados, vairāk bērni sitās,lai izkonkurētu Krievus un otrādi, mazāk kontaktējoties un bez veiksmīgām "iemešanām" pēc spēlēm iztiek...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-02-08 11:32, pirms 13 gadiem
Dīvaims raksts kurā autora doma tā īsti nav saprotama. Vēl saprastu ja tas vis būtu minēts kā pozitīvs proces bet citādi sviests vien Matulim šoreiz snācis.

  -3 [+] [-]

, 2011-02-08 12:46, pirms 13 gadiem
Debīlākais raksts,ko esmu lasijis! Latvijas izlasē ir jāspēlē latviešiem,treneriem ir jābūt latviešiem!
Matuli,savu mīlestību pret krievu laikiem,ej izpaud kaut kur citur,ne Latvijā.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-08 12:51, pirms 13 gadiem
arvils rakstīja: Matuli, ja patik asumi, aizej pie Znaroka, lai iekrauj pasam ar nuju pa muguru! Sis "raksts" ir absoluti debils jau ar to vien, ka asimilacijas del daudzos gadijumos gruti pateikt, kurs latvietis vai krievs. Podzins? Nu kas vins ir? Pases ieraksts jau neko nemaina. Ja runajam par Latvijas izlasi, es tikai priecajos par latviesu puikam! Matula kunga pieminetais Znaroks ir bijis kauna traips nevis piemers!
raksts, manuprāt, ir ļoti labs. Precīzi aprakstīta esošā situācija. Kas tajā ir nepareizs??

     [+] [-]

, 2011-02-08 12:53, pirms 13 gadiem
Lielākā daļa krievu ir futbolā!!!!
Tur arī ir tas āķis. Futbola nacionālā īpatnība ir tā, ka tur viss notiek krievu valodā, ar ļoti ļoti retiem izņēmumiem.

  -1 [+] [-]

, 2011-02-08 14:49, pirms 13 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Es arī skatījos LTV1. Un nesapratu, kā Universitātes studenti nezina lietas, ko agrāk zināja 7. klasē. Raidījums "Veiksme, prāts, intuīcija". Jautājums - kurā pilsētā 2010. gadā notika Expo 2010? Ņem papildiespēju. Tā atrodas Jandzi upes krasā. Nezina. Ņem otru papildiespēju. Tā ir lielākā pasaules pilsēta. Un nu komanda, kurā ir pat viens Ģeogrāfijas fakultātes studens (!). atbild, ka tā ir Tokija. Tas diemžēl nebija vienīgais elementāras jautājums, uz kuru simpātiski latviešu jaunieši atbildi nezināja.
Nezin, kas no viņiem izdzinis tieksmi visu zināt, kas latviešiem bija tik raksturīga vēl 19. gs.?
Es arī skatījos ,tikai kāds sakars intuīcijas konkursam ar mūsu studentiem ,ar raidījumu Viss notiek ,kur bija sižets par ASV dzimušajiem Latviešu jauniešiem. Bet par Tokijas nosaukšanu es arī biju šokā par to ,ko tad tagad māca skolās.

  +1 [+] [-]

, 2011-02-08 14:53, pirms 13 gadiem
coffijs rakstīja: Es arī skatījos ,tikai kāds sakars intuīcijas konkursam ar mūsu studentiem ,ar raidījumu Viss notiek ,kur bija sižets par ASV dzimušajiem Latviešu jauniešiem. Bet par Tokijas nosaukšanu es arī biju šokā par to ,ko tad tagad māca skolās.
Nu, mīļuk, ja Tokija ir intuīcija...
Sakars vistiešākais: Nezinu, kas neatkarīgā Latvijā (jau 20 gdai!) no latviešiem izdzinis tieksmi visu zināt, kas latviešu tautai bija tik raksturīga vēl 19. gs.? Ne taču padomju režīms kastrēja 20-30 gadus vecu cilvēku smadzenes.

  -1 [+] [-]

, 2011-02-08 15:08, pirms 13 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Nu, mīļuk, ja Tokija ir intuīcija...
Sakars vistiešākais: Nezinu, kas neatkarīgā Latvijā (jau 20 gdai!) no latviešiem izdzinis tieksmi visu zināt, kas latviešu tautai bija tik raksturīga vēl 19. gs.? Ne taču padomju režīms kastrēja 20-30 gadus vecu cilvēku smadzenes.
Labi nepareizi izteicos nevis intuīcijas konkurss, bet erudīcijas,bet vispār ģeogrāfijā daudzi paliek tik pat nezinoši kā lielākā daļa pasaules jaunatnes. Bet es jau rakstīju par to ,ka ne visi Latviešu hokejisti ir miermīlīgāki par Krievu puišiem un minēju gan vietējos,nemaz nerunājot par ZA Latviešiem.

     [+] [-]

, 2011-02-08 16:39, pirms 13 gadiem
Ak, debess! Būtu priecājies, ka par mums ārzemēs vairs nerunā, ka esam Krievijas otrā komanda vai kaut kas.

  -1 [+] [-]

, 2011-02-08 16:57, pirms 13 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Nu, mīļuk, ja Tokija ir intuīcija...
Sakars vistiešākais: Nezinu, kas neatkarīgā Latvijā (jau 20 gdai!) no latviešiem izdzinis tieksmi visu zināt, kas latviešu tautai bija tik raksturīga vēl 19. gs.? Ne taču padomju režīms kastrēja 20-30 gadus vecu cilvēku smadzenes.
Un reāli, akmens jāmet konkursa rīkotāju virzienā, jo Tokija TIEŠĀM IR pasaules lielākā pilsēta.