Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:467, Did:0, useCase: 3

VEF diagnoze

VEF diagnoze
Kad runa ir par basketbolu, Ainārs Zvirgzdiņš ir emocionāls un tiešs...
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Viens no labākajiem Latvijas basketbola treneriem Ainārs Zvirgzdiņš decembri sagaida bez darba. Daudz nepārdzīvo, cer uz labākiem laikiem, un brīvo laiku vējā nelaiž - māca vēl pavisam mazām meitenēm basketbola pamatus, un labprāt ieņem skatītāja vietu mūsu vadošu klubu spēlēs. Ar īpašu uzmanību sekojis Rīgas VEF gaitām, un savas domas par komandas sekmēm formulē gana tieši.

Godīgi sakot, VEF nelaimes šoziem pat nav gribējies cilāt. Jau tā apkārt pietiek negatīvā, bet te - it kā valsts vadošais basketbola klubs, bet sastāvs klibs, spēles nekādas, tribīnes tukšas, un sezonas svarīgākajā turnīrā gulbja dziesma nodziedāta jau pēc pirmajām trijām spēlēm. Melnā nāve sev piedienīgi drūmās krāsās... Pat senais draugs Valdis palicis tā kā maķenīt garlaicīgs, un strauji zaudējis oerolu pat kluba ietvaros (pavasarī tika izbrāķēts kā treneris, bet viņnedēļ arī kā ģenerālmenedžeris jeb sastāva autors). Palepoties varētu vien ar tiešām stilīgajām imidža reklāmām, taču, ņemot vērā komandas sekmes, tagad teju vai kā lāča pakalpojums sanācis - ar ironiju tās piesauc gan komentētāji, gan paši komandas spēlētāji... Par komandas neveiksmju iemesliem versiju daudz, taču vairums vienisprātis - saknes aug komandas komplektācijā. Amerikāņi nespēlē (tiešām tik slikti, vai vienkārši nepiemēroti basketbolam, kādu vēlas īstenot treneris Kurtinaitis - vēl varētu pastrīdēties), arī vadošajiem pašmāju spēlētājiem neizdodas pa īstam atvērties - viņiem daudz kritikas arī no VEF treneriem un vadības.

Un te Ainārs Zvirgzdiņš paceļ balsi, sak - pilnīgas muļķības! "Es gribu apgalvot pretējo! Man ļoti patīk [latviešu spēlētāju] attieksme! Manuprāt, viņi vienmēr atdodas maksimāli, un nesaprotu, kāpēc man tik uzstājīgi mēģina iegalvot pretējo. Cits jautājums, kā tas iet kopā ar spēles koncepciju, ko vēlas Kurtinaitis," uzskata pieredzējušais treneris, kurš šobrīd laukumā redzamo var izvērtēt kā neitrāls vērotājs no malas. "Redzu, ka viņi cīnās, acis pārgriezuši, un mēģina izdarīt visu, ko var. Taču īstais jautājums: ko viņi var? Varbūt treneri ir uzlikuši tādas sistēmas, kuras spēlētāji vienkārši nespēj realizēt, jo tās neatbilst viņu tehniskajai un taktiskajai sagatavotībai? Galu galā, ja reiz spēlētājs paņemts komandā, trenerim būtu jāpieņem viņš tāds, kāds ir - jāizmanto tās spēcīgās puses, kuru dēļ tika paņemts. Nevis spītīgi jāliek savas shēmas un tad visiem jāstāsta, sak - nē, šitais galīgi nespēlē..."

Zvirgzdiņam ir savs skatījums uz VEF spēles aritmijas iemesliem - neieslīgstot niansēs, kas plašākai publikai būtu liekas, taču saliekot visiem saprotamus akcentus. "Pirmā tēze, ko nemitīgi uzsver: aizsardzība. Manuprāt, VEF aizsardzība ir agresīva, taču vienveidīga, kas pretiniekam ļoti viegli ļauj sagatavoties spēlēm - ir diezgan konkrēti skaidrs, kas būs. Mums nav variāciju, kā kaut ko pamainīt. Agresīva aizsardzība - tas nenozīmē tikai to, ka visu laiku jābūt cieši klāt. Otrais - manuprāt, VEF uzbrukumā patērē ļoti daudz enerģijas. Visas uzbrukuma kombinācijas ir ļoti aktīvas, darbietilpīgas. Sistēma, kurā visi visu laiku atrodas nemitīgā kustībā un skrien pa apli - tajā uzbrukums bieži vien ne tikai paliek vienveidīgs, bet prasa ļoti daudz spēka. Kā rezultātā, kā šķiet, pēc tam neizdodas nospēlēt arī aizsardzībā tik labi, kā tam vajadzētu un varētu būt." Kad runa sākas par spēlētājiem, Zvirgzdiņš min arī konkrētu piemēru - Sandis Valters. "Visiem zināms, ka viņš ir metējs, taču šobrīd viņš ļoti daudz spiests skriet un pārvietoties. Bet varbūt viņam vairs nav tas vecums, kad būtu tik daudz jāskrien? [Smejas.] Varbūt loģiskāk būtu radīt kādas divu spēlētāju sadarbības, kurās Sandis stāv malā, taču no viņa puses jānāk palīdzēšanai, kā rezultātā viņš paliek brīvs un var saņemt bumbu metienam. Kaut vai tik vienkārši... Tās ir VEF iekšējās lietas, katram trenerim savs skatījums, un negribu jaukties, taču tā es redzu no malas komandas zaudējumu iemeslus."

Gan treneris Kurtinaitis, gan spēlētāji ne reizi vien intervijās izteikuši pārliecību, ka viss pamazām iet pareizajā virzienā un, kad sākuma celmiem būs izdevies tikt pāri, komanda būs grūtībās norūdīta un tiešām laba. Zvirgzdiņš atzīst - viss var būt! "Ar to agresivitāti, kāda viņiem šobrīd ir - vai nu spēle aizies uz urrā, vai būs smags aplauziens... Jo vairāk būs šo zaudējumu, jo zemāk kritīs psiholoģiskā latiņa. Taču darbs, kas ieguldīts, un sagatavotība, ko redzu - ātrums, pārvietošanās - tas viss ir. Ja komanda iegulsies pareizajos rāmjos un paņems klāt vēl kādu ārzemju spēlētāju..." Vienīgais, ko labprāt gribētos sagaidīt trenerim, un ne tikai viņam - vairāk risinājumu un pozitīvas attieksmes, ne tikai pelnu kaisīšanas uz galvas. "Līdz šim vienīgais, ko dzirdu, ir gaušanās par to, ka ārzemju spēlētāji mums nav tie labākie. Par to, ka latviešiem neesot uzvarētāja gara un cīnītāju īpašību. Ja treneri nemitīgi šādi gaužas presē - kāpēc gan lai skatītājs nāktu uz spēlēm? Ja jau pasaka, ka nav ko redzēt, tātad - nav..."

Slēpts komentārs: Buivols

  +3 [+] [-]

, 2010-12-06 22:02, pirms 14 gadiem
Buļs komentējot, laikam vienīgais to neredz.

Diemžēl viņa optimisms /ka trīs zāgji vēl nav pamats domām par netikšanu nākamajā kārtā/ ir nevietā un nelaikā.
Nu, ja vien negrib sadabūt kādu siltu vietiņu VEF sistēmā...

  -2 [+] [-]

, 2010-12-06 22:15, pirms 14 gadiem
Atkal tendeciozs raksts par VEF, atkal tāda cenšanās iedzelt kkur.... izlasīju virsrakstu, sapratu uzreiz , kas ir raksta autors.

Jautājums Jurisona kungam ? kur tad ir tās drūmās krāsas ? labi ir zaudēts ULEB kausā pirmajās 3 spēlēs, no kurām divas izbraukumā pret eiropas vairāk gan augšējā gala komandām! Ja Cajasol var ar 20 punktiem sagraut BARCELONA, tad nav pat vairāk jēga neko uzskaitīt, kāpēc šī komanda ir spēcīga. Tas pats Hapoel, kurš savās mājās būtu spējīgs pat Miami Heat piesmiet....Jeruzalemē krīt jebkurš basketbola klubs.
Tas, ka VEFs atrodas Baltijas līgā izteikti pirmajā pozīcijā tak ir ļoti drūmi, pēc jūsu rakstītā spriežot. Tāpat jāsecina, ka 3. vieta šobrīd WTB līgā ir arī ārkārtīgi slikta pozīcija, ņemot vērā, ka 4as tiek izslēgšanas spēlēs.
Bet tas jau laikam nekad nebeigsies, laikam Valdis ir ko nodarījis, citu izskaidrojumu šai tendenciozitātei es nevaru, kā lasītājs atrast

  +9 [+] [-]

, 2010-12-06 22:21, pirms 14 gadiem
Zvirgzdiņš malacis, vienmēr ir ticis cienīts, kā treneris.
Daudz interesanta pateica, kam būtībā var arī piekrist.
Starp citu, labprāt redzētu pie VEF stūres Zvirgzdiņu, nevis vairs Kurtinaiti, iespējams pat līdzjutēji atnāktu vairāk, jo šo personību ciena.

  +3 [+] [-]

, 2010-12-06 22:28, pirms 14 gadiem
Buivols rakstīja: Rakstu pat nelasīju. Vēl veselai paaudzei būs jānomainas, lai izstrēbtu to, ko IZCILĀ izlase bāgājušajā čempī pietaisija. ftpfhu nerūp...............
izlase?? LBS visu sačakarēja! esi reāli un pavēro visu no malas mēģinot analziēt to, ko redzi! nevis bļaut kā tirgus bāba par to, ka viens iedzēris vairāk..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2010-12-06 22:54, pirms 14 gadiem
interesants raksts, īpaši trenera viedoklis, kas man kā vienkāršam skatītājam ļauj uzzināt dažādas nianses un paskatīties uz šo spēli plašāk
palasot intervijas ar Kurtinaiti, viņš arī man škita tāds visai ambiciozs , taču tajā pat laikā tāds pārgudrs un lielīgs, gluži kā VV

  +1 [+] [-]

, 2010-12-06 23:15, pirms 14 gadiem
atvainojos - laboju- Cajasol uzvarēja ar 20 punktu pārsvaru ACB čempionus , nevis Barcelona - Vitorijas Caja Laboral, pirms tam zem cita visiem zināmā nosaukuma - Vitorijas TauCeramica!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-12-06 23:56, pirms 14 gadiem
acidacid rakstīja: Atkal tendeciozs raksts par VEF, atkal tāda cenšanās iedzelt kkur.... izlasīju virsrakstu, sapratu uzreiz , kas ir raksta autors.

Jautājums Jurisona kungam ? kur tad ir tās drūmās krāsas ? labi ir zaudēts ULEB kausā pirmajās 3 spēlēs, no kurām divas izbraukumā pret eiropas vairāk gan augšējā gala komandām! Ja Cajasol var ar 20 punktiem sagraut BARCELONA, tad nav pat vairāk jēga neko uzskaitīt, kāpēc šī komanda ir spēcīga. Tas pats Hapoel, kurš savās mājās būtu spējīgs pat Miami Heat piesmiet....Jeruzalemē krīt jebkurš basketbola klubs.
Tas, ka VEFs atrodas Baltijas līgā izteikti pirmajā pozīcijā tak ir ļoti drūmi, pēc jūsu rakstītā spriežot. Tāpat jāsecina, ka 3. vieta šobrīd WTB līgā ir arī ārkārtīgi slikta pozīcija, ņemot vērā, ka 4as tiek izslēgšanas spēlēs.
Bet tas jau laikam nekad nebeigsies, laikam Valdis ir ko nodarījis, citu izskaidrojumu šai tendenciozitātei es nevaru, kā lasītājs atrast
lielā mērā tev piekrītu.
kar runa ir par vai ap W,tad Jurisonu nekad neesmu uzskatījis par objektīvu.
katrā gadījumā es VEFam veel ticu!Ātri tikai kaķi dzimst..

  +2 [+] [-]

, 2010-12-07 09:26, pirms 14 gadiem
Patiesība ir pavisam cita, ko jau vairākkārt ir izcēluši daži basketbola eksperti: VEF ir nokomplektēts tīri OK, spēlētāji spēlē kā katrs var, bet treneris Kurtinaitis nevelk, nerullē, buksē utt.!!!
Piekrītu visiem Zvirgzdiņa norādījumiem!
Es arī ticu VEFam, bet ne Kurtinaitim ar savu lielo muti!!!

  +1 [+] [-]

, 2010-12-07 13:00, pirms 14 gadiem
Skaidrs: Zvirgzdiņu par VEF treneri. Lai gan - vai tas būtu sliktāk par pašreizējo variantu?

  +1 [+] [-]

, 2010-12-07 16:38, pirms 14 gadiem
Varbūt esošajai komandas komplektācijai Kurtinaiša filozofija arī nav tā pati labāka. Bet, vai kāds var atsaukt atmiņā daudz gadījumus, kad komanda, kas balstās pamatā uz uzbrukumu un individuālu sniegumu, var sasniegt izcilus rezultātus (pieņemot, ka tās spēlētāji nav divas klasas labāki par pārējiem)? Es nē. Bet VEF ir tieši tā komplektēts. Līdzīgi kā Warriors, kādā spēlē vai pat playoff sērijā var sakrist visas zvaigznes labvēlīgi, bet ilgtermiņā uz labu sniegumu izredzes nav.

  +2 [+] [-]

, 2010-12-08 12:52, pirms 14 gadiem
Vispār es Zvirgzdiņu cienu, labs treneris un gana principiāls cilvēks, izskatās, ka allaž mēģina runāt patiesību. Bet tur jau tā sāls - mēģina runāt! Ainārs ir bijis ļoti labs treneris sievišķiem (sākot jau ar savām pusaudzēm Ieviņu un Tāri), bet ko viņš ir sasniedzis vīriešu basketā? Ventspils otrais treneris pie Kārļa Muižnieka? Un pat kā otrajam nav ar ko padižoties, Ventspils neko superīpašu nerādīja, otrās šķiras Eiropas kausos pat līdz pusfinālam ne reizi netika (lai gan finansējums gana brangs). Vīriešu basketbols tomēr ir pavisam cita spēle, tā atšķirība starp večiem un beibēm ir krietni lielāka nekā starp NBA un LBL. Un pie Kurtinaiša Lietuvbos Rītas jaunie brekši skrēja kā adatiņas, mūsējie nevar pajozt un reizē spēlēt tāpēc, ka bērnībā un jaunībā pamati ielikti greizi gan fiziskajā, gan taktiskajā ziņā. Tāpēc jau ir tā milzu atšķirība starp leišu un mūsu junioriem - mums labi ja labs pārītis ik pārgadus, šiem vismaz ducis gadā.

     [+] [-]

, 2010-12-09 19:00, pirms 14 gadiem
iebaz autor sito rastu dzili sava viira dir** un tad meties celos.

  -1 [+] [-]

, 2010-12-09 21:08, pirms 14 gadiem
gribētos Jurisonam sejā ielikt, to , kad vefs brīnumainā kārtā tiks tālāk ulebā, ui kā, tad viņš noklusīs aiz kauna.