Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Desmitgades izcilākie Latvijā!

Desmitgades izcilākie Latvijā!
Viktors Ščerbatihs
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Beidzoties 2009. gadam tiek pavilkta svītra arī aizvadītajai desmitgadei, kurā latviešu sportisti izcīnījuši ne vienu vien skaistu uzvaru un itin bieži kāpuši uz goda pjedestāla palīdzot "Sporta Avīzei+" izveidot aizvadītās desmitgades desmit izcilāko sportistu rangu Latvijā.

1. Viktors Ščerbatihs
Pirmajā vietā itin labi iederētos kāds olimpiskais čempions, taču nedz Igoram Vihrovam, nedz Mārim Štrombergam sportista mūžs nav bijis vai vēl nav tik garš, cik tas ir bijis vai vēl ir Ščerbatiham. Arī medaļu kolekcija Viktoram ir ļoti iespaidīga: divas olimpiskās (sudrabs un bronza), pasaules zelts un sudrabs un iespaidīga kaudzīte ar Eiropas zelta spīdekļiem. Un tas viss desmit gadu garumā: tas tikai pierāda, ka Ščerbatihs savā sporta veidā nav bijis (vai nav) nekāds nejaušs garāmgājējs vai viendienis. Turpinot celt svarus līdz pat Londonas olimpiādei, - kas zina, varbūt nākamajās spēlēs Viktora kolekcijā iekritīs vēl kāda medaļa.

2. Jeļena Prokopčuka
Izvēlēties otro labāko sportistu palīdzēja vieglatlētikas enciklopēdija Andris Staģis; viņa visu laiku Latvijas vieglatlētu rangā (kopš 1896. gada) aiz tādām Latvijas zvaigznēm kā Jānis Lūsis, Jānis Daliņš, Renāte Lāce septītajā vietā ir Jeļena Prokopčuka. Par ko? 47 Latvijas čempionātu zelti (visvairāk) it kā nebūtu pietiekams arguments, lai Ļenu ierindotu mūsu ranga sestajā vietā, tāpat kā vairāk nekā 30 valsts rekordu labojumi un nacionālie rekordi visās garajās skriešanas disciplīnās. Uzvara prestižajā Ņujorkas maratonā divus gadus pēc kārtas (2005. un 2006. gadā), tāpat uzvara mazāk prestižajā Osakas maratonā (2005), divreiz otrā Bostonas maratonā (2006., 2007.), ne mazāk prestižā kā Ņujorkas maratons, kur Jeļena trešo vietu izcīnīja 2007. gadā. Naudas pelnītāja un tik augstā vietā? Labi, vēl taču ir starti olimpiskajās spēlēs, un, lai arī medaļu nav, 7. vieta Atēnās 10 000 m skrējienā un 9. vieta 2000. gadā Sidnejā 5000 m distancē izdaiļotu ikviena mūsu vieglatlēta CV olimpisko startu sarakstā.

3. Jevgeņijs Saproņenko
Turpat piecus gadus Jevgeņijs Saproņenko bija viens no favorītiem savā vingrošanas disciplīnā, un tieši tāpēc viņš novērtēts ar augstāku vietu nekā olimpiskais čempions Igors Vihrovs. Jevgeņijam jau 2000. gadā bija jāstartē savās pirmajās olimpiskajās spēlēs, taču uz Sidneju aizbrauca Vihrovs... Bez olimpiskās atzinības Žeņa nepalika - pēc četriem gadiem Atēnās viņš ieradās favorīta statusā. Saproņenko jau divreiz bija kļuvis par pasaules vicečempionu (1999. un 2001. gadā), divreiz izcīnīja Eiropas sudrabu (2001. un 2004. gadā), un šo medaļu kolekciju viņš papildināja ar olimpisko sudrabu Atēnās. Savu piederību elitei Saproņenko pierādīja arī gadu pēc olimpiādes: viņš kļuva par Eiropas čempionu.

4. Vadims Vasiļevskis
Latvija tiek uzskatīta par šķēpa metēju zemi, tāpēc būtu grēks ranga pirmajā desmitniekā neiekļaut kādu no mūsu šķēpraižiem. Vadims Vasiļevskis un Ainārs Kovals katrs šķēpu ir aizmetuši līdz olimpiskajam sudrabam, taču augstāk tomēr vērtējam Vadima sasniegumus. Ne tikai tāpēc, ka viņš pirmais trāpīja sudrabā, bet arī tamdēļ, ka viņš pasaules elitē turas jau četrus gadus. Arī personīgais (vienlaikus arī Latvijas) rekords ir pasaules līmenī: 2007. gadā pieveikti 90,73 metri. Vēl - Vadims ir pirmais un pagaidām vienīgais latvietis, kurš jaunās konstrukcijas šķēpu raidījis pāri 90 metru atzīmei.

5. Igors Vihrovs
Pirmais ir un paliek pirmais: Igors Vihrovs ir pirmais olimpiskais čempions neatkarīgajā Latvijā Punkts! Teorētiski Vihrovam mūsu rangā vajadzētu būt augstākā vietā, taču trīs nozīmīgie panākumi (trešās vietas 2000. gada EČ un 2001. gada PČ) sasniegti ļoti īsā laika posmā - vienā gadā.

6. Kristers Serģis
Neolimpiskais Kristers Serģis bez mazākās šaubīšanās ierindojies aptaujas sestajā vietā. Pieckārtējs pasaules čempions motokrosā ekipāžām! Punkts! Pirmo reizi 1997. gadā, pēdējo reizi - 2002. gadā, kad no 28 braucieniem, piepalīdzot Artim Rasmanim, tika uzvarēts divdesmit četros! Pa vidu starp pieciem pasaules zeltiem 1999. gadā bija arī sudrabs. Par pasaules vicečempionu Serģis kļuva vēl 2003. gadā, kad kulbā līdzi brauca beļģis Svens Verbrige. Pēc diviem gadiem, jau kopā ar Kasparu Stupeli, vēl viens sudrabs. Pēdējos divos gados braucot kopā ar Stupeli, bronza (2007) un sudrabs (2008).

7. Mārtiņš Rubenis
Pēdējos trīs gados Mārtiņš ir nolicis uz bremzēm, tomēr paliek cerība, ka Vankūverā viņš atkal būs izgudrojis kaut ko jaunu un būs viens no olimpisko medaļu pretendentiem. Rubenis ir vienīgais neatkarīgajā Latvijā, kas izcīnījis olimpisko medaļu ziemas olimpiskajās spēlēs, un to viņš iespēja 2006. gadā Turīnā. Bronza! Ar vienu pašu bronzu būtu par maz, lai iekļūtu mūsu TOP'a, taču Rubenim līdzi vēl nāk pasaules sudrabs (2003) un bronza (2004) un vēl arī zelts pasaules junioriem (1998). Jāteic, mazāka vērtība gan ir pasaules sudrabam komandu sacensībās (2003) un Eiropas zeltam komandām (2008), taču arī tās ir medaļas, kas ierakstītas sportista vizītkartē.

8. Jeļena Rubļevska
Ja Pekinā nebūtu vairāku nelabvēlīgu apstākļu, nebūtu nekāds brīnums, ka Jeļena Rubļevska pirms četriem gadiem Atēnās izcīnītajai sudraba medaļai būtu pievienojusi vēl vienu... Bet ir tā, kā ir, un, norijusi Pekinas rūgtumu, Ļena jau sākusi skatīties Londonas virzienā (viņai jau ceturtās), kur, kā zināms, modernajām pieccīņas sacensībām būs jau jauni noteikumi. Kopā ar Atēnu sudrabu itin labi izskatās arī divas pasaules čempionātu bronzas medaļas 2000. un 2005. gadā.

9. Anete Jēkabsone
Tātad: Starptautiskā basketbola federācija Aneti Jēkabsoni divas reizes cēlusi augstos godos, un tāpēc mums nebija nekādas vajadzības aizmirst Aneti arī mūsu TOPā. Zinām tomēr, ka Latvija ir basketbola lielvalsts, un pēdējie gadi ir bijuši tieši sieviešu izlases zvaigžņu gadi. FIBA funkcionāri Aneti vispirms atzina par gada labāko jauno basketbolisti Eiropā (2005), bet 2007. gadā arī par labāko pieaugušajām! Vēl ir arī citas atzinības, kā divos Eiropas čempionātos pēc kārtas iekļauta simboliskajā pieciniekā, kurā tāpat par blondiem matiem nevienu neiekļauj. Visbeidzot - veiksmīga debija WNBA būtībā kļūstot par pirmo latvieti, kura šajā līgā pierakstījusies pa īstam, nevis uz pāris spēlēm.

10. Ilmārs Bricis
Agrāko laiku Briča ieroču biedrs Oļegs Maļuhins droši vien iebildīs, ka Ilmāru uzskatām par visu laiku labāko Latvijas biatlonistu, taču, kā teiktu viens otrs TV komentators: paskatieties uz rezultātu tablo, un tur ir rakstīts: divas bronzas medaļas pasaules čempionātos (2002. gadā 20 km, un 1998. gadā 10 km sprintā). Uz tablo vēl ir rakstīts, ka Bricis bijis ceturtais olimpiskajās spēlēs (2006), turklāt vēl arī piecas reizes kāpis uz Pasaules kausa izcīņas posmu goda pjedestāla (četras trešās vietas un viena otrā). 1997./98. gadā Pasaules kausa izcīņas kopvērtējumā augstā 11. vieta. Un tas - sporta veidā, kur visās disciplīnās uz pirmo trijnieku pretendē vismaz trīs desmiti biatlonistu.

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-12-27 16:40, pirms 15 gadiem
fatwomen rakstīja: a skolā vai tad nemācija tā? - nu kā varēja pateikt kurš gadsimts. pirmajiem diviem skaitļu summai jāpieskata 1. sanāk ka 2000. gadā jau bija 21. gs
Nez, man skolā nemācīja kā noteikt gadsimtus, vnk skaitot sanāk, ka 1.gs. ir 1. - 100. gads, 2.gs ir 101. - 200.gs. utt...

  -4 [+] [-]

, 2009-12-27 16:42, pirms 15 gadiem
Makaka7 rakstīja: 0+10=10
1+10=11
tiešam esi stulbs
1+10=11 - tu jau šeit neieskaiti to pirmo gadu nodzīvoto!!!!!!!!

  -2 [+] [-]

, 2009-12-27 16:43, pirms 15 gadiem
kasagrande rakstīja: Nez, man skolā nemācīja kā noteikt gadsimtus, vnk skaitot sanāk, ka 1.gs. ir 1. - 100. gads, 2.gs ir 101. - 200.gs. utt...
te sanāk, ka tu izlaid vienu. līdz 100 gadam un no 101. gada. Kur tad tad palika tas gadiņš starp 100 un 101?

  +2 [+] [-]

, 2009-12-27 16:44, pirms 15 gadiem
extremists rakstīja: ejat macaties skola auni

2000 gads skaitas saja desmitgade,saku palikt jau dusmigs,kas te kkads bernudarzs
vispirms aizej uz skolu (ja tādā vēl mācies),pajautā matemātikas skolotājam, kad sākas tūkstošgade,desmitgade utt. ja reiz pašiem tik grūtas galviņas,ka elementāru matemātiku nesaprot.

tas pats arī uz citiem attiecas. nepataisiet sevi vēl vairāk par muļķiem,sameklējiet savus matemātikas skolotājus lai nu kam,bet viņiem nevajadzētu būt problēmām ar tik elementārām lietām.

bail par Latvijas nākotni,ja tik d auniska un atpalikusi jaunatne....
Laimīgu visiem Jauno gadu. arī palīgskolniekiem

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 16:45, pirms 15 gadiem
Milēniumu svinēja nevis tāpēc, ka desmitgade beigtos, bet tāpēc, ka pirmo reizi gads ar 2 sākas un 2000 traki apaļš cipars, kas ļaudīm patīk un arī mārketings labs sanāk. Tāpat kā svinētu kādas ēras 10. gadu, jo tas pirmais divciparu gads u.tml. Ar nulto gadu taču nesāk neviens skaitīt. 1.-10.gads, 1.-100.gads. Jā, saka - astoņdesmitie, deviņdesmitie gadi, bet es pat īsti nezinu, kā nosaukt šito.

  -2 [+] [-]

, 2009-12-27 16:45, pirms 15 gadiem
Tok bērnudārzs
ja tu piedzimsti 2000gada 1.janvārī, tad desmit gadi paliek 2010gada 1 janvārī vai 2011. gada 1janvārī?
Tas pats attiecās arī uz nulles gada pirmo janvāri, ka tūkstošgade paliek nevis 1001gada janvārī, bet 1000gada janvārī

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 16:45, pirms 15 gadiem
fatwomen rakstīja: te sanāk, ka tu izlaid vienu. līdz 100 gadam un no 101. gada. Kur tad tad palika tas gadiņš starp 100 un 101?
Līdz 100. gadam ieskaitot un no 101. gada ieskaitot. Kur problēma?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 16:46, pirms 15 gadiem
fatwomen rakstīja: te sanāk, ka tu izlaid vienu. līdz 100 gadam un no 101. gada. Kur tad tad palika tas gadiņš starp 100 un 101?
kas tas ir par gadu starp 100. un 101.gadiem? Man liekas, ka nekas nepazūd:
1.: 1-100 (ieskaitot)
2.: 101-200 (ieskaitot)
3.:201-300 (ieskaitot)
utt...

  +1 [+] [-]

, 2009-12-27 16:46, pirms 15 gadiem
Ko jūs varat cepties, tas ir domāts 2000o gadu tops, tāpat kā varētu taisīt 1990o, 1980o utt. Vai tad 2000. gads skaitās pie deviņdesmitajiem, bet 1990. ir pie astoņdesmitajiem? Ja būtu rakstīts, ka apkopots 201. desmitgades tops, tad varētu strīdēties, bet tā taču nav rakstīts.

     [+] [-]

, 2009-12-27 16:49, pirms 15 gadiem
noslēpumainais rakstīja: Ko jūs varat cepties, tas ir domāts 2000o gadu tops, tāpat kā varētu taisīt 1990o, 1980o utt.
A pavisam nopietni - kā šitādu brīnumu latviski sauc? Ir divdesmitie, trīsdesmitie...deviņdesmitie gadi. Kā latviski būtu 2000-2009.? Kā angliski - 2000s? Divtūkstošie? 1900.-1909.- tad būtu tūkstošdeviņsimtie? Patiešām nezinu, kāds palīdzēs?

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 16:54, pirms 15 gadiem
orlis rakstīja: Tok bērnudārzs
ja tu piedzimsti 2000gada 1.janvārī, tad desmit gadi paliek 2010gada 1 janvārī vai 2011. gada 1janvārī?
Tas pats attiecās arī uz nulles gada pirmo janvāri, ka tūkstošgade paliek nevis 1001gada janvārī, bet 1000gada janvārī
vai tik tu pats neesi tajā bērndārzā? kas tas par nulles gada 1.janvāri??? neesmu dzirdējis,ka pirmais būtu bijis 0.gads. bija 1. gads. ja tu paša ēras sākumā 1.janvārī piedzimsti (1.gada 1.janvārī),tev taču 10 gadi paliek 11.gada 1.janvārī,nevis 10. gada,ne tā?

  +2 [+] [-]

, 2009-12-27 16:54, pirms 15 gadiem
Desmitgade ir no 2000. līdz 2009. gadam. Gadsimts ir no 2001. līdz 2100. gadam (jo nav nulles gada).

  -1 [+] [-]

, 2009-12-27 16:56, pirms 15 gadiem
ŠROMBERGS nav pelnījis būt sarakstā ? Viņam ir ZELTS. Pa bmx.

  +1 [+] [-]

, 2009-12-27 16:57, pirms 15 gadiem
narko4s rakstīja: Saproņenko? manuprat nee!
a kur Zatlers ;Pauls Teatera un saiemes aktrises?

  -2 [+] [-]

, 2009-12-27 16:58, pirms 15 gadiem
AllBlacks rakstīja: vai tik tu pats neesi tajā bērndārzā? kas tas par nulles gada 1.janvāri??? neesmu dzirdējis,ka pirmais būtu bijis 0.gads. bija 1. gads. ja tu paša ēras sākumā 1.janvārī piedzimsti (1.gada 1.janvārī),tev taču 10 gadi paliek 11.gada 1.janvārī,nevis 10. gada,ne tā?
Tu kad piedzimsti, Tev jau ir gads, vai arī tu esi nulle gadus un vienu dienu vecs?

     [+] [-]

, 2009-12-27 16:59, pirms 15 gadiem
Nezinu nevienu Briča sasniegumu, kas ļautu viņam būt ''izcilākam'' par Štrombergu. Tas ir tikai viens piemērs, bet tādus var atrast daudz, taču redzot, kas ir autors- šādas lietas nepārsteidz.

     [+] [-]

, 2009-12-27 17:00, pirms 15 gadiem
Irbe???

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 17:01, pirms 15 gadiem
Makaka7 rakstīja: 2000,2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Nu, analfabēt, cik tie gadi kopā sanāk? Tehnikumā ar matemātiku nepārāk aizraujas
vismaz viens loģiski domājošs cilvēx!

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 17:01, pirms 15 gadiem
Pilnīgi nepiekrītu šim TOPam! Varbūt Šķerbatihu un jekabsoni un Prokopčuku vēl var atstāt, bet pārējie... Kur Štrombergs?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 17:02, pirms 15 gadiem
nu ko jū ņematies ar tiem gadiem. milleniumu visi aizmirsa 1999.gadā?
tā skaitīšana, protams, varētu būt filozofisko diskusiju tēma .. BET
ir zinātne, ko sauc par hronoloģiju un ir pieņemts, ka DESMITGADE SĀKAS AR NULLTO GADU UN BEIDZAS AR DEVĪTO GADU. punkts un āmen.
labāk diskutējiet par to, kuram vajadzēja būt topā un kuram nē.
piekrītu, ka pietrūkst, Ozoliņš, arī Štrombergs, Irbe, Miņins, Olijars.

  -1 [+] [-]

, 2009-12-27 17:04, pirms 15 gadiem
Sliktākais-ščerbatihs- Izgāzās PČ,šmauc Saeimas butdžetu,viņam rūp tikai savs kuņģis.Šis Belorus mums- nodokļu maksātājiem izmaksā vairāk, nekā Antona Bārtuļa cūku kompleks savulaik,-60tajos!

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 17:05, pirms 15 gadiem
orlis rakstīja: Tu kad piedzimsti, Tev jau ir gads, vai arī tu esi nulle gadus un vienu dienu vecs?
Puikas: pirmais gads ( viss ) sākās ar 1. janvāri un desmitais beidzās ar 10 gada 31. decembri. Gadsimts beidzās 2000 gada 31 decembrī un nākamais sākās 2001 gada 1. janvārī. Nulles gada nevar būt zēni! Tāda nu reiz mums tā matemātika ir. 21 gadsimta otrā desmitgade sāksies pēc gada... 2011 gada 1. janvārī. Desmitais gadsimta gads vēl priekšā...

  -1 [+] [-]

, 2009-12-27 17:05, pirms 15 gadiem
MaryJane rakstīja: vispirms aizej uz skolu (ja tādā vēl mācies),pajautā matemātikas skolotājam, kad sākas tūkstošgade,desmitgade utt. ja reiz pašiem tik grūtas galviņas,ka elementāru matemātiku nesaprot.

tas pats arī uz citiem attiecas. nepataisiet sevi vēl vairāk par muļķiem,sameklējiet savus matemātikas skolotājus lai nu kam,bet viņiem nevajadzētu būt problēmām ar tik elementārām lietām.

bail par Latvijas nākotni,ja tik d auniska un atpalikusi jaunatne....
Laimīgu visiem Jauno gadu. arī palīgskolniekiem
nu ta skatos ka tev tas bus jadara!!!pasa vardi- elementara lieta,bet redz ka tu nesaproti!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-12-27 17:09, pirms 15 gadiem
Raimonds65 rakstīja: Puikas: pirmais gads ( viss ) sākās ar 1. janvāri un desmitais beidzās ar 10 gada 31. decembri. Gadsimts beidzās 2000 gada 31 decembrī un nākamais sākās 2001 gada 1. janvārī. Nulles gada nevar būt zēni! Tāda nu reiz mums tā matemātika ir. 21 gadsimta otrā desmitgade sāksies pēc gada... 2011 gada 1. janvārī.
ja tu domā, ka par skaitļiem interesējas tikai matemātika, tad Tu ļoti maldies... bet ja nezini, tad nerunā. ja esi tik gudrs pastāsti, par visām esošajām laika skaitīšanas sistēmām un skolām, pastāsti par kalendāriem kādi ir bijuši pasaulē, bet ja nezini.. tad, lūdzu, nerunā.
šis ir sporta portāls - RUNĀJAM PAR SPORTU un diskusijas par gadsimtiem atstāsim hronologu ziņā.

  +2 [+] [-]

, 2009-12-27 17:10, pirms 15 gadiem
ludochka rakstīja: piekrītu, ka pietrūkst, Ozoliņš, arī Štrombergs, Irbe, Miņins, Olijars.
Ozoliņš - nu nezinu. Šajā desmitgadē jau nu kalnus nav gāzis. Vairāk izcēlies ar negatīvu publicitāti, bet laukumā klejojis no viena kluba uz otru, spēlējis aizvien mazāk un blāvāk. Irbem diemžēl negāja daudz labāk, kaut gan viņam drīzāk varētu atrast vietu - komandu ievilka Stenlija kausa finālā, izlase pret RUS un ne tikai...
Štrombergs - noteikti. Kaut arī tā pa skaļam uzspīdēja tikai desmitgades beigās, kas afftaram nez kāpēc īsti nepatīk, salīdzinot kaut vai ar to pašu Vihrovu, par ko ar atpakaļejošu skatu uzreiz zinām, ka tas arī bija un palika vienīgais augstais lidojums.
Miņins - ļoti iespējams. Varbūt pat Prūsis, ja bijis Eiropas čempions, tagad treneris.
Olijars - grūti teikt. Bija it kā visu laiku turpat pasaules elitē, bet kuri tad ir augstie sasniegumi? Nav nekas pret viņu, pats sen esmu jutis līdzi, bet vienmēr tāds nelaimes putns svarīgākajos mačos, ka otru tādu var pameklēt.

  -1 [+] [-]

, 2009-12-27 17:11, pirms 15 gadiem
VVilks rakstīja: Pats matemātiku pamācies.
2000.gads ir iepriekšējā gadu tūkstoša pēdējais gads.
Skaitīt jāsāk ar 2001.
intelekts

  +1 [+] [-]

, 2009-12-27 17:15, pirms 15 gadiem
LŪSIS bij, ir un BŪS!

  -1 [+] [-]

, 2009-12-27 17:18, pirms 15 gadiem
Raimonds65 rakstīja: Puikas: pirmais gads ( viss ) sākās ar 1. janvāri un desmitais beidzās ar 10 gada 31. decembri. Gadsimts beidzās 2000 gada 31 decembrī un nākamais sākās 2001 gada 1. janvārī. Nulles gada nevar būt zēni! Tāda nu reiz mums tā matemātika ir. 21 gadsimta otrā desmitgade sāksies pēc gada... 2011 gada 1. janvārī. Desmitais gadsimta gads vēl priekšā...
Puika: tu skaitot naudu makā sāc no iedomāta lata, vai tomēr no nulles?

     [+] [-]

, 2009-12-27 17:19, pirms 15 gadiem
Bet, labākais ŠAHĀ-Bodmanis!-Visa Izraēla par viņu!

     [+] [-]

, 2009-12-27 17:21, pirms 15 gadiem
Nu man nepārāk šitais tops...

  +5 [+] [-]

, 2009-12-27 17:39, pirms 15 gadiem
nu man arī ir nācies ilgi un dikti cilvēkiem pierādīt, ka, piemēram, nākamgad sāksies jauns gadu desmits. Tas viss ir galvās. Var mēģināt vizualizēt, ar dažādiem piemēriem. Piemēram, sporta spēlēs pirmā minūte rit tad, kad nospēlēts 0:49, nevis 1:49. Otrā spēles desmitminūte sākas 10:00, nevis 11:00 u.t.t. Pirmā minūte, pirmais gads u.t.t. ir no sākšanās brīža (tas ir nulle), līdz laika perioda beigām (tas ir viens). Laiks pēc 1 jau ir 2.minūte, otrais gads u.t.t.