Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:229, Did:0, useCase: 3

Treneris Andruškevičs par Rebekas Ibrahimas atgriešanos, treniņprocesu un reālajiem mērķiem

Matīss Kleinbergs
Matīss Kleinbergs

Treneris Andruškevičs par Rebekas Ibrahimas atgriešanos, treniņprocesu un reālajiem mērķiem
Rebeka Ibrahima Foto: Ekrānuzņēmums no 2022. gada Kataras kausa sacensībām

Marta sākumā Latvijas sporta sabiedrību pāršalca vēsts, ka svercālāja Rebeka Ibrahima (agrāk Koha) gatavojas starptautiskās sacensībās pārstāvēt Latviju. Sportacentrs.com uzrunāja sportistes treneri Eduardu Andruškeviču, lai aprunātos par sportistes atgriešanās motīviem un perspektīvu starptautiskajā apritē.

2020. gadā perspektīvā svarcēlāja nolēma likt punktu sportistes gaitām un pārvācās dzīvot Katarā pie vīra Moāza Mohameda Ibrahima.

2022. gada oktobrī, četrus mēnešus pēc bērna piedzimšanas, paziņoja par svarcēlājas karjeras atsākšanu, pārstāvot Kataras izlasi, trenējās sava iepriekšējā trenera Andruškeviča vadībā un 2023. gada sākumā aizvadīja pirmās sacensības.

Tagad sportiste, kā norāda treneris Andruškevičs, ir apņēmības pilna zem Latvijas karoga atkal cīnīties par augstākajiem sasniegumiem.

Kā nonācāt pie Rebekas atgriešanās Latvijas svarcelšanas saimes paspārnē?
Mums kontakts bijis vienmēr. Ar Latvijas komandu bijām sacensībās Dohā, kur viņa startēja individuāli. Tad viņa arī sāka trenēties, pa druskai audzējot slodzi. Pagājušā gada septembrī viņa sāka strādāt nopietnāk un paprasīja plānus.

Es jau viņai uzreiz arī prasīju, vai viņa var celt stieni. Allaž esmu uzskatījis, ka viņai ir visi nepieciešamie parametri, lai sasniegtu augstākās virsotnes. Arī nervu sistēma.

Kopā izdomājām, ka viņa grib startēt. Ja viss būs kārtībā un ģimene atbalstīs, tad domāju, ka viņa var kvalificēties olimpiskajām spēlēm. Bet ģimene ir būtisks aspekts, jo tā nav maza.

Procentuāli, cik tuvu savai labākajai formai viņa šobrīd ir?
100% noteikti nav. Teiktu, ka 60-70% no tā, kur viņa bija pirms aiziešanas no sporta. Kā jau teicu, nopietni viņa trenējas tikai kopš septembra. Jā, pirms tam gāja uz treniņiem kopā ar vīru, bet tā vairāk bija fiziskās formas uzturēšana.

Cik kilogramu Rebeka šobrīd ceļ?
Aptuveni 90 raušanā un nedaudz pāri 100 kilogramiem grūšanā.

Piezīme – Ibrahimas personīgie rekordi ir 103 kg raušanā un 124 grūšanā.

Pirms karjeras pārtraukšanas Rebekai bija zināmas problēmas ar ceļgaliem. Vai laiks prom no sporta palīdzējis šajā jautājumā?
Nekā nopietna nebija, jo operācija nebija jātaisa. Nedaudz sāpēja ceļgali. Pagaidām baigi neredzu problēmas ar to.

Aiziešanas iemesli jau bija citi – mīlestība un vēlme apprecēties. Tagad pasaulē nākuši arī divi bērni.

Jau pieminējāt divu bērnu laišanu pasaulē. Kā tas var ietekmēt atgriešanos augstākajā līmenī?
Atceros, ka sportiste no Ukrainas pēc divu bērnu piedzemdēšanas cīnījās par medaļām gan Eiropā, gan pasaulē. Galvenais, lai nav problēmu ar muguru. Pagaidām par to nav sūdzību. Savu reizi jau, protams, jūt muguru un plecu muskuļus, bet tas ir normāli.

Kā reāli šobrīd norit treniņprocess?
Rakstu plānu un sazināmies video zvanos. Citreiz viņa nofilmē treniņu un pēcāk atsūta. Protams, Rebeka vairāk uzturas Katarā, jo tur dzīvo viņas ģimene. Dažreiz viņa kopā ar bērniem atbrauc arī uz Latviju un patrenējas šeit. Arī šobrīd viņa Latvijā gatavojas Eiropas čempionātam.

Citos sporta veidos treneri nav lielākie attālinātā treniņprocesa fani. Kā vērtējat šādu pieeju?
Svarcelšanā ir citādāk. “Zoom” zvanā tu faktiski esi blakus zālē. Pēc katra gājiena norādu uz niansēm. Viss notiek.

Cik bieži Rebekai jābrauc trenēties uz Latviju?
Atkarīgs no treniņnometnes. Paredzēts, ka Latvijā viņa ieradīsies aptuveni divus mēnešus pirms lielajiem mačiem. Tagad viņa gatavojas gaidāmajam Eiropas čempionātam Moldovā (13.-21. aprīlis).

Kāds rezultāts tur būtu optimāls?
Domāju, ka vieta starp labākajām astoņām vai desmit sportistēm. Pirmais mērķis ir atgriezties Latvijas Olimpiskās vienības (LOV) sastāvā. Domāju, ka nosacījumus tam viņa varētu izpildīt jau šogad.

Oktobrī norisināsies pasaules čempionāts. Arī tur, manuprāt, viņa varēs uzrādīt labus rezultātus, ja turpinās iesākto darbu un ģimene atbalstīs. Domāju, ka tur jau viņa varētu būt tuvāk personīgajiem rekordiem.

Kāpēc Rebeka atgriezās pie nopietna treniņprocesa?
Domāju, ka olimpisko spēļu dēļ. Tokijā viņa ar saviem labākajiem rezultātiem būtu paņēmusi bronzu vai pat sudrabu. Zeltu viņa nevarētu pacelt. Sudraba medaļniece gan raušanā, gan grūšanā uzrādīja par pieciem kilogramiem zemāku rezultātu.

Manuprāt, viņa grib to medaļu. Jau pirms tam mums bija saruna, kurā viņa teica: “Trener, nostartēšu Tokijā un viss, jo gribu dzīvot dzīvi.”

Arī tagad viņa man prasīja, vai, manuprāt, ir spējīga cīnīties par medaļām. Godīgi atbildēju, ka ir spējīga, bet jāturpina strādāt. Domāju, ka viņa var atgūt iepriekšējo karjeras trajektoriju.

Šobrīd ģimenes atbalsts ir?
Pagaidām ir, bet jāatceras, ka tas nav tikai viens gads. Būs jāliek klāt arvien vairāk un jātrenējas daudz.

26 gadi ir tālu no karjeras norieta...
Jā, par medaļām cīnījušās arī sportistes, kurām ir pāri 30. Piemēram, šobrīd trenējamies kopā ar čehiem. Arī tur vienai sportistei ir 32. Viss atkarīgs no tā, kā sevi saglabā.

Lai izdodas gaidāmajā Eiropas čempionātā!
Paldies!

 +17 [+] [-]

, 2025-03-18 16:59, aizvakar
Pirmais mērķis Ibrahimai un Andruškēcičam ir atgriezties LOV sastāvā. Tātad tikt pie naudas un uz OS. Nedomāju, ka Latvijai vajag šādu sportisti, kura zem Latvijas karoga būs islama valsts pārstāve. Lai startē no Katāras.

 +12 [+] [-]

, 2025-03-18 17:33, aizvakar
Ja jau intervija tad kapēc nav manuprāt svarīgākais jautājums, kā tur ar pārstāvniecību? Skaidrs ka grib pārstāvēl Latviju ja jau uz LOV tēmē, bet ja līdz šim pārstāvēja Kataru, tad kā tas iet kopā? Var tur viņi tā baigi mētāties un tas process ir vienkāršs?

  +6 [+] [-]

, 2025-03-18 17:39, aizvakar
es ceru, ka nesāks sludināt islāmu starp meitenēm un kas šī visa nav tikai kā kampaņa no viņas vīra puses

 +21 [+] [-]

, 2025-03-18 17:47, aizvakar
Ja atmiņa neviļ viņa Āzijas spēlēs ,vai Āzijas čempionātā pārstāvēja Kataru,vai tad šajā sportā veidā šādi var vazāties.Ienāk prātā pārstāvu Kataru ,tad izdomāju atkal Latviju.Nevaru iedomāties skatu,kad izcīnot piemēram medaļu pie Latvijas himnas stāv meiča satinusies islāmistu palagos.

 +17 [+] [-]

, 2025-03-18 18:18, aizvakar
Lakatu lai noņem pirms pārstāvēt Latviju!

  +3 [+] [-]

, 2025-03-18 18:24, aizvakar
coffijs rakstīja: Ja atmiņa neviļ viņa Āzijas spēlēs ,vai Āzijas čempionātā pārstāvēja Kataru,vai tad šajā sportā veidā šādi var vazāties.Ienāk prātā pārstāvu Kataru ,tad izdomāju atkal Latviju.Nevaru iedomāties skatu,kad izcīnot piemēram medaļu pie Latvijas himnas stāv meiča satinusies islāmistu palagos.
Kaut kur bija rakstīts, ka Kataras pilsonību nemaz tik vienkārši nevarot dabūt un viņai joprojām esot tikai Latvijas. Ja jau domā par OS Latvijas sastāvā, tad pilsonībai būtu jābūt. Iespējams, tajā laikam Rietumāzijas čempionātā, kur viņa pārstāvēja Kataru, par dalībnieku pilsonību īpaši neiespringst.

 +17 [+] [-]

, 2025-03-18 19:40, aizvakar
Nu nevajag viņu Latvijai, lai cik perspektīva kādreiz bija. Izskatās, ka visvairāk vajag Andrušķevičam ar Viktoru. Varēs dabūt kādu rubli lieku. Meiča savu izvēli izdarīja. Ciemos, laipni lūdzam! Bet pārstāvēt valsti un stāvēt zem Latvijas karoga. Nonsenss pilnīgs. Mētāsies kā veca nauda pa pasauli. Ir jaunā dzimtene un visi vārti vaļā, lai pierāda sevi radiniekiem Katārā

  +5 [+] [-]

, 2025-03-18 20:16, aizvakar
boleks rakstīja: Ja jau intervija tad kapēc nav manuprāt svarīgākais jautājums, kā tur ar pārstāvniecību? Skaidrs ka grib pārstāvēl Latviju ja jau uz LOV tēmē, bet ja līdz šim pārstāvēja Kataru, tad kā tas iet kopā? Var tur viņi tā baigi mētāties un tas process ir vienkāršs?
Man interesantāk liekas - kāpēc intervē treneri nevis pašu Rebeku. lai izstāsta, kāpēc mētājas no viena karoga uz otru.
Slēpts komentārs: LirovsKipmans

  +7 [+] [-]

, 2025-03-18 21:05, aizvakar
Geralt of Rivia rakstīja: Man interesantāk liekas - kāpēc intervē treneri nevis pašu Rebeku. lai izstāsta, kāpēc mētājas no viena karoga uz otru.
reliģija neļauj runāt ar svešu vīrieti

  +2 [+] [-]

, 2025-03-18 21:11, aizvakar
kols00 rakstīja: reliģija neļauj runāt ar svešu vīrieti
Nu vai ta mums pa visiem portāliem nevarētu atrast žurnālisti - sievieti? Da kaut vai kāda Progresīvā dāma, kas atbalsta globālismu, tautu draudzību utt. varētu par šo painteresēties

  +3 [+] [-]

, 2025-03-18 22:17, aizvakar
Ja godīgi, izklausās pēc avantūras. Un vēl mulsina, ka tik daudz reižu pieminēts "ģimenes atbalsts". Respektīvi, rīt kuplā ģimene izdomās, ka tomēr nedrīkst sportot, un viss beigsies.

Bet lai Rebekai viss izdodas! Sekošu līdzi un atbalstīšu.

  +4 [+] [-]

, 2025-03-18 23:39, aizvakar
Latviaji nevajag tērēt naudu sportistei, kura piesmēja atbalstitājus. Mums ir vitējie. tos vajag atbalstīt. lai piedalās kataras izlasē kā to darīja iepriekš

  +3 [+] [-]

, 2025-03-19 04:03, vakar
Paga, nu, nopietni? Konvertējās par dvieļagalvu un tagad musļiku paltrakos vēlas Latviju atkal pārstāvēt?! Kādā sakarā? Nē, paldies. Tas vilciens ir aizgājis…

  +4 [+] [-]

, 2025-03-19 08:10, vakar
Geralt of Rivia rakstīja: Man interesantāk liekas - kāpēc intervē treneri nevis pašu Rebeku. lai izstāsta, kāpēc mētājas no viena karoga uz otru.
Vai tad nav skaidrs? Ko viņa var pateikt? Mīlestība,ģimene un to ka ir tikai viena pilsonība.Āzijā to neviens neprasīja.

  -1 [+] [-]

, 2025-03-19 08:59, vakar
Lielākā daļa komentāri diezgan šokējoši, pat rasistiski. Man, kaut esmu pat ļoti nacionāli noskaņots tas pārsteidz. Kad katra trešā ģimene Latvijā ir krieviska, par to liecina pat uzvārdi, tas reti kuru satrauc. Bet kād mūsu talantīgā Rebeka iemīlējā un apprecējās ar arābu- ak šausmas! Kaut kas ar latviešiem nav kārtībā, laikam daļēji daudzi pārkrievojušies, jo krievi pārsvarā atzist tikai savu nāciju un ir diezgan rasistiski.

     [+] [-]

, 2025-03-19 09:05, vakar
Neredzu pat nevienu loģisku argumentu kāpēc Rebekai vajadzētu likt šķēršļus pārstāvēt Latviju. Talantīga, jauna sportiste, pie veiksmes var cīnīties par medaļām jebkurās sacensībās. Cik nav bijuši gadījumi, ka Latviju pārstāv sportisti , kas dzīvo galvenokārt ārzemēs, pat neprot latviešu valodu , tāpat citu tautību sportisti un neviens nebrēc!

  -3 [+] [-]

, 2025-03-19 10:38, vakar
Jānis Derums rakstīja: Neredzu pat nevienu loģisku argumentu kāpēc Rebekai vajadzētu likt šķēršļus pārstāvēt Latviju. Talantīga, jauna sportiste, pie veiksmes var cīnīties par medaļām jebkurās sacensībās. Cik nav bijuši gadījumi, ka Latviju pārstāv sportisti , kas dzīvo galvenokārt ārzemēs, pat neprot latviešu valodu , tāpat citu tautību sportisti un neviens nebrēc!
Tu stulbs vai izliecies? Viņa pieņēmusi citu reliģiju, dzīvo pēc citu valsts likumiem un vēlas būt Katariete vai vismaz viņas "ģimene", tad kāpēc viņai būtu jāpārstāv Latvija un vēl mums nauda jādod? Tas ir kā urlas, kas dzīvo Latvijā, saka, ka te ir slikti, grib runāt krieviski tikai un uzspļauj latviešu kultūrai, bet prom netaisās braukt..

  +1 [+] [-]

, 2025-03-19 11:43, vakar
D-Mob reactivated rakstīja: Tu stulbs vai izliecies? Viņa pieņēmusi citu reliģiju, dzīvo pēc citu valsts likumiem un vēlas būt Katariete vai vismaz viņas "ģimene", tad kāpēc viņai būtu jāpārstāv Latvija un vēl mums nauda jādod? Tas ir kā urlas, kas dzīvo Latvijā, saka, ka te ir slikti, grib runāt krieviski tikai un uzspļauj latviešu kultūrai, bet prom netaisās braukt..
Viņa ir latviete, no bērnības dzīvo Latvijā un Latvijas vārdu jau nesusi pasaulē ar izciliem rezultātiem un neko nav parādā valstij. Viņa nav no tiem , kurus bieži apsaukā pa tūristiem, bet vēl pelna par labiem sasniegumiem. ģimene un ticība tam maz sakars ar sportu. Mums pat viens otrs pazīstams, pat slavens latvietis ir kļuvis musulmanis.

     [+] [-]

, 2025-03-19 12:30, vakar
Jānis Derums rakstīja: Neredzu pat nevienu loģisku argumentu kāpēc Rebekai vajadzētu likt šķēršļus pārstāvēt Latviju. Talantīga, jauna sportiste, pie veiksmes var cīnīties par medaļām jebkurās sacensībās. Cik nav bijuši gadījumi, ka Latviju pārstāv sportisti , kas dzīvo galvenokārt ārzemēs, pat neprot latviešu valodu , tāpat citu tautību sportisti un neviens nebrēc!
Pilnīgi piekrītu, jo īsta latviešu meitene, kas vienkārši iemīlējās citas reliģijas pārstāvī un lai spētu būt kopā, ir jāpieņem tā reliģija.
Bet, kad jāpieņem kaut kādi ārvalstu sportisti, kuriem vecmāmiņas kaut kad pirms 100 gadiem emigrējušas no Latvijas un pat nemāk latviešu valodu, tad gan visi sajūsmā. Cik nav tādu gadījumu basketbolā. Tikko jau divas dāmas tā piepildīja savus olimpiskos sapņus velošosejā un daiļlēkšanā. Un paskatāmies arī uz 90to un divtūkstošo sākuma hokeja izlasi, par kuru visa Latvija sajūsminājās... Tur puse bija tikai pasē latvieši.
Ko tad Palameika un Ikauniece arī jāheito, varbūt pat Merzļikins un Štrombergs? Vai tie ir tikai reliģiski aizspriedumi?

     [+] [-]

, 2025-03-19 17:34, vakar
Pilnīgi vienalga kurai reliģijai viņa tic, ja vēlas pārstāvēt Latviju, tad lai arī veicas. Tas ka pārstāvēja Kataru sacensības, ir mazliet čābīgi, bet ja jau federācijas atļauj mainīt to pārstāvniecību tik viegli, tad jau īsti nav par ko dusmoties.

  -2 [+] [-]

, 2025-03-19 20:26, vakar
Jāni Derum Tu esi auns. Maigi sakot. Nav runa par ticību. Vienalga ko pielūdz. Ja nav ko darīt var pielūgt kaut vai elektrospuldzīti pagalma laternā. Izlase ir tomēr , kaut kas lielāks . Nevar to mainīt pēc pirmā svilpiena. Varēja mierīgi pātstāvēt tālāk to. Nevis mērkaķoties un skriet pa pasauli meklējot kur labāk. Kā jau teicu ciemos , laipni lūdzam . Māte Latvija piedos un spmīļos kopā ar visu jauno radu saimi, bet izlasi lai neaiztiek. Nu nav uzticības, ka pēc pāris gadiem uz nākamo čempi brauks atkal no Kataras vai Bahreinas , jo vīrs ar daudzajiem jaunajiem radiem tā teica.

     [+] [-]

, 2025-03-19 20:33, vakar
Jānis Derums rakstīja: Neredzu pat nevienu loģisku argumentu kāpēc Rebekai vajadzētu likt šķēršļus pārstāvēt Latviju. Talantīga, jauna sportiste, pie veiksmes var cīnīties par medaļām jebkurās sacensībās. Cik nav bijuši gadījumi, ka Latviju pārstāv sportisti , kas dzīvo galvenokārt ārzemēs, pat neprot latviešu valodu , tāpat citu tautību sportisti un neviens nebrēc!
Šķēršļus varētu likt tas, ka par kādu mīlestību pret Latviju, godu var runāt, ja vienu dienu pārstāv Latviju citu dienu pārstāv Kataru un tagad atkal grib Latviju.
Patīsim filmu. Kad apprecējās, pateica, ka beidz karjeru. Piedzemdēja bērnu, paiet pāris mēneši un startē Āzijā kā Kataras pārstāve. Paiet gadiņš un grib atkal būt latviete. Te runa nav par ticību vai to, kas ir viņas vīrs. Te runa ir par to, ka tas nav adekvāti mētāt pa labi, pa kreisi - kuru tad valsti šajās sacensībās pārstāvēt. Ja to ļauj - tad tas Latvijas vārds zaudē vērtību. Tādi gājieni ir garam un būtu garām arī ja viņas vīrs būtu krievs, amerikānis, vācietis, leitis, īrs, ķīnietis, nigērietis utt. Un tas pats par ticību.

     [+] [-]

, 10:03, pirms 3 stundām
tommy90 rakstīja: Pilnīgi piekrītu, jo īsta latviešu meitene, kas vienkārši iemīlējās citas reliģijas pārstāvī un lai spētu būt kopā, ir jāpieņem tā reliģija.
Bet, kad jāpieņem kaut kādi ārvalstu sportisti, kuriem vecmāmiņas kaut kad pirms 100 gadiem emigrējušas no Latvijas un pat nemāk latviešu valodu, tad gan visi sajūsmā. Cik nav tādu gadījumu basketbolā. Tikko jau divas dāmas tā piepildīja savus olimpiskos sapņus velošosejā un daiļlēkšanā. Un paskatāmies arī uz 90to un divtūkstošo sākuma hokeja izlasi, par kuru visa Latvija sajūsminājās... Tur puse bija tikai pasē latvieši.
Ko tad Palameika un Ikauniece arī jāheito, varbūt pat Merzļikins un Štrombergs? Vai tie ir tikai reliģiski aizspriedumi?
Cik zinu, pēdējie nekad nav startējuši zem citu valstu karoga. Ibrahima startēja zem Kataras karoga, tagad atkal iegribējās zem Latvijas. Pa manam tā ir tāda Latvijas zaimošana un noniecināšana. Pēc principa, ieprecējos, dzīvoju, pārstāvu Kataras krāsas, viss labi, kaut kas tur īsti vairs nesagāja, neko darīt, ir rezerves variants, tagad pastartēšu zem Latvijas karoga. Tādus pārstāvjus nez vai vajadzētu barot ar LOV naudu, pat ja viņa var iegūt medaļu. Tajā visā stāstā kaut kā cauri spiežas aprēķins, ne tik daudz, ka viņa no sirds vēlas pārstāvēt Latviju. Tādus olimpiešus naffig nevajag.

     [+] [-]

, 10:59, pirms 2 stundām
yankeezulu rakstīja: Cik zinu, pēdējie nekad nav startējuši zem citu valstu karoga. Ibrahima startēja zem Kataras karoga, tagad atkal iegribējās zem Latvijas. Pa manam tā ir tāda Latvijas zaimošana un noniecināšana. Pēc principa, ieprecējos, dzīvoju, pārstāvu Kataras krāsas, viss labi, kaut kas tur īsti vairs nesagāja, neko darīt, ir rezerves variants, tagad pastartēšu zem Latvijas karoga. Tādus pārstāvjus nez vai vajadzētu barot ar LOV naudu, pat ja viņa var iegūt medaļu. Tajā visā stāstā kaut kā cauri spiežas aprēķins, ne tik daudz, ka viņa no sirds vēlas pārstāvēt Latviju. Tādus olimpiešus naffig nevajag.
Nevar nepiekrist...

     [+] [-]

, 12:39, pirms 44 minūtēm
Jāni Derum, šiem komentāriem nav nekāda sakara ar rasismu. Islāmu pārstāv dažādu rasu cilvēki.
Domāju, ka Rebekai vairs nepieklātos pārstāvēt mūsu valsts izlasi.