Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2840, Did:0, useCase: 3

Atkārtotās pārbaudēs iekrīt vēl 15 svarcēlāji, tostarp trīs ķīnietes

Gatis Druvietis
Gatis Druvietis

Atkārtotās pārbaudēs iekrīt vēl 15 svarcēlāji, tostarp trīs ķīnietes
Lei Cao
Foto: xinhuanet.com

Starptautiskā svarcelšanas federācija (IWF) publiskojusi 15 jaunus dopinga gadījumus, kas konstatēti 2008. gada olimpisko spēļu dopinga testu atkārtotās pārbaudēs. Iekrituši arī 11 medaļnieki, tajā skaitā trīs zelta medaļnieces no Ķīnas.

Ķīnas svarcelšana līdz šim bija izvairījusies no lieliem dopinga skandāliem, bet tagad iekritušas trīs ķīnietes, turklāt olimpiskās čempiones - Sesja Čeņa (48 kg), Čuņhuna Liu (69 kg), Lei Cao (75 kg). Ķīnietēm konstatēts GHRP-2 jeb S2 hormoni un saistītās vielas.

Pieķerti arī četri svarcēlāji no Kazahstānas, tostarp sudraba medaļniece Irina Ņekrasova (63 kg), kā arī trīs no Baltkrievijas, tostarp vicečempions Andrejs Ribakovs (85 kg). Tāpat šajā sarakstā ir azerbaidžānis, divi krievi un divas ukrainietes, tostarp sudraba ieguvēja Olga Korobka (virs 75 kg).

Kā jau ziņots, 2008. gada olimpiādes olimpisko spēļu dopinga testu atkārtotajās pārbaudēs jūnijā tika pieķerti 7 sportisti, tostarp olimpiskais čempions Iļja Iļjins (Kazahstāna) un vicečempione Marina Šainova (Krievija). 2008. gada olimpiskajās spēlēs kopumā iekrituši jau 25 svarcēlāji, tostarp 16 medaļnieki. Kā zināms, Pekinas olimpiskajās spēlēs mūsu Viktors Ščerbatihs izcīnīja bronzas medaļu virs 105 kilogramiem, šajā svara kategorijā tur nav dopinga gadījumu.

Atgādinām, ka 22. jūnijā IWF nolēma: ja 2008. un 2012. gada olimpisko spēļu dopinga testu atkārtotajās pārbaudēs kādai valstij būs vismaz trīs pozitīvas proves, attiecīgās valsts federācija var tikt diskvalificēta uz gadu. Atstādināšanas dēļ Riodežaneiro olimpiskajās spēlēs nedrīkstēja piedalīties Bulgārijas, Azerbaidžānas un Krievijas svarcelšanas pārstāvji. Dopinga gadījumu dēļ IWF samazināja Rio kvotu skaitu Ziemeļkorejai, Rumānijai, Uzbekistānai un Moldovai.

Pēc atkārtotājām pārbaudēm diskvalifikācija draud Krievijai, Baltkrievijai, Kazahstānai, Azerbaidžānai, Ukrainai, Turcijai un pat Ķīnai. "Pēc Rio olimpiādes mēs atstādināsim vairākas valstis. To es garantēju. Šīs valstis būs Krievija, Kazahstāna un Baltkrievija. Atkārtotās dopinga testu pārbaudes vēl nav noslēgušās, gaidu papildus informāciju, pieņemu, ka vēl vairākas valstis tiks atstādinātas. Lēmumu paziņosim septembra beigās vai oktobrī. Tas varētu būt ļoti sāpīgs lēmums," pirms nedēļas teica IWF prezidents Tamāšs Ajans.

Izmantotie resursi:
rsport.ru
iwf.net
afp.org

1 2 38 komentāri

     [+] [-]

, 2016-08-24 12:56, pirms 8 gadiem
Vel beigās pie medaļas tiksim.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 13:00, pirms 8 gadiem
Un pat liela iespēja pastāv

  +5 [+] [-]

, 2016-08-24 13:01, pirms 8 gadiem
Kina jadiskvalifice no RIO un citam sacensibam , jaanule rezultati!

 +10 [+] [-]

, 2016-08-24 13:03, pirms 8 gadiem
Attā svarcelšana no Olimpiskajām spēlēm! Varēs rīkot speciālās spēles cilvēkiem ar mākslīgi uzlabotiem dotumiem un spējām.Saukt varētu par Farmācijas spēlēm.

  +3 [+] [-]

, 2016-08-24 13:17, pirms 8 gadiem
norcha 172 rakstīja: Attā svarcelšana no Olimpiskajām spēlēm! Varēs rīkot speciālās spēles cilvēkiem ar mākslīgi uzlabotiem dotumiem un spējām.Saukt varētu par Farmācijas spēlēm.
Pā lielam to vajadzētu izdarīt , jo pārāk daudzi dopinga gadijumi ir atklāti

  -1 [+] [-]

, 2016-08-24 13:18, pirms 8 gadiem
Murgs kaut kāds dopings, dopings. Jāklapē tas viss ciet!

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 14:14, pirms 8 gadiem
norcha 172 rakstīja: Attā svarcelšana no Olimpiskajām spēlēm! Varēs rīkot speciālās spēles cilvēkiem ar mākslīgi uzlabotiem dotumiem un spējām.Saukt varētu par Farmācijas spēlēm.
nav tik vienkarsi.. dopingu lieto teju vai visos sporta veidos... ja izmestu visus sporta veidus kur potenciali varetu kads lietot OS paliktu labi ja ~25% sporta veidu...

  -1 [+] [-]

, 2016-08-24 14:24, pirms 8 gadiem
Trakais bobis rakstīja: nav tik vienkarsi.. dopingu lieto teju vai visos sporta veidos... ja izmestu visus sporta veidus kur potenciali varetu kads lietot OS paliktu labi ja ~25% sporta veidu...
Nu nelej te ūdeņus. Reku ir reāli pierādījumi. Kur pierādījumi par tiem taviem teju visiem sporta veidiem? Būs pierādījumi, būs arī darbības, jo runāt jau var visu ko.

     [+] [-]

, 2016-08-24 14:30, pirms 8 gadiem
andzis rakstīja: Nu nelej te ūdeņus. Reku ir reāli pierādījumi. Kur pierādījumi par tiem taviem teju visiem sporta veidiem? Būs pierādījumi, būs arī darbības, jo runāt jau var visu ko.
pieradijumi ir viens.. bet realitate ir kas cits... cik gadus taspats Armstrongs netika piekerts ne rteizi bet lietoja.... lai panaktu maximali godigako ciinju ir jaizsledz visi sporta veidi kuros var potenciali lietot vai ari jaatlauj lietot visiem un cik velas... kamer kepasies ar pieradijumu vaksanaam nekad ta ari neattirisi sportu no sis sergas... ka redzi tosapsus pieradijumus ari var noslept tapat ka viltot analizes, attirities utt...

     [+] [-]

, 2016-08-24 14:33, pirms 8 gadiem
Trakais bobis rakstīja: nav tik vienkarsi.. dopingu lieto teju vai visos sporta veidos... ja izmestu visus sporta veidus kur potenciali varetu kads lietot OS paliktu labi ja ~25% sporta veidu...
Nosauc vienu, kas paliktu! Atceries, ka kerlingā ir bijuši dopinga gadījumi.

  +5 [+] [-]

, 2016-08-24 14:34, pirms 8 gadiem
andzis rakstīja: Nu nelej te ūdeņus. Reku ir reāli pierādījumi. Kur pierādījumi par tiem taviem teju visiem sporta veidiem? Būs pierādījumi, būs arī darbības, jo runāt jau var visu ko.
Tavuprāt, celt simtus kilogramu nav normāli, bet skriet 100 metrus zem 10 sekundēm ir? Vai arī sezonas laikā kādā spēļu sportā aizvadīt ap 100 spēlēm, tajā pašā laikā sezonas pēdējā mačā skrienot vēl ātrāk nekā pirmajā?

Pat nenoķerot pie rokas ir jāsaprot, ka rezultāti, ko pašlaik rāda profesionālie sportisti ir KRIETNI pāri cilvēka spējām un bez spēcīgiem farmakoloģiskiem preparātiem, kas palīdz ātri atjaunoties un tāpēc ir aizliegti, šajā gadījumā neiztikt.

     [+] [-]

, 2016-08-24 14:34, pirms 8 gadiem
dazos sporta veidos visas sis dopinga kontroles ir paat tik smiekliga limenii ka pasi sportisti jau zin kurs lieto un konkretais sportists vel pamaca citus ko ka cik.... bet styarte gadiem un nekadu problemu

  -1 [+] [-]

, 2016-08-24 14:36, pirms 8 gadiem
M rakstīja: Nosauc vienu, kas paliktu! Atceries, ka kerlingā ir bijuši dopinga gadījumi.
sausana?

     [+] [-]

, 2016-08-24 14:37, pirms 8 gadiem
bet samera stulba situacija.. reali objektivi izkontrolet visus nav isti iespejams.. bet ari atlaut visiem lietot ari nebus labi....

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 14:38, pirms 8 gadiem
lai gan ir ari sporta veidi kuros samera oficiali jau paateikts ka dopingu neparbaudis.. un vel tadi kuros realitate neparbauda bet par to skali nerunaa

  +2 [+] [-]

, 2016-08-24 14:41, pirms 8 gadiem
Trakais bobis rakstīja: pieradijumi ir viens.. bet realitate ir kas cits... cik gadus taspats Armstrongs netika piekerts ne rteizi bet lietoja.... lai panaktu maximali godigako ciinju ir jaizsledz visi sporta veidi kuros var potenciali lietot vai ari jaatlauj lietot visiem un cik velas... kamer kepasies ar pieradijumu vaksanaam nekad ta ari neattirisi sportu no sis sergas... ka redzi tosapsus pieradijumus ari var noslept tapat ka viltot analizes, attirities utt...
Jāaizliedz sporta veidi, kuros potenciāli var lietot? Tu gribēji pateikt, ka jāaizliedz sports?

     [+] [-]

, 2016-08-24 14:43, pirms 8 gadiem
Trakais bobis rakstīja: sausana?
Šaušanā daudz lieto nomierinošus līdzekļus, kas visi ir aizliegti.

     [+] [-]

, 2016-08-24 14:45, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Tavuprāt, celt simtus kilogramu nav normāli, bet skriet 100 metrus zem 10 sekundēm ir? Vai arī sezonas laikā kādā spēļu sportā aizvadīt ap 100 spēlēm, tajā pašā laikā sezonas pēdējā mačā skrienot vēl ātrāk nekā pirmajā?

Pat nenoķerot pie rokas ir jāsaprot, ka rezultāti, ko pašlaik rāda profesionālie sportisti ir KRIETNI pāri cilvēka spējām un bez spēcīgiem farmakoloģiskiem preparātiem, kas palīdz ātri atjaunoties un tāpēc ir aizliegti, šajā gadījumā neiztikt.
nav runa lieto vai nelieto, bet pieķer vai nepieķer. Šajā gadījumā ir konkrēti identificēts pierādījums, visādi citādi mēs varam runāt tikai pieņēmumu formā. Tu saki, ka pāri normām, cits saka, ka viss normāli, cits vēl kaut ko.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 14:57, pirms 8 gadiem
Dopinga heiteri - jūs kā no mēness nokrituši. Dopings jau cik gadu desmitus eksistē? It īpaši mūsu laikā, kad sportiskiem sasniegumiem vairs nav iespējams nekur kāpt, jo viss max. ir sasniegts, ko cilvēks var sasniegt. Piekrītu par dopinga banošanu, bet drīzāk vajadzētu varbūt tieši otrādāk atļaut lietot visus sūdus, tikai lai nenobeidz sevi, tad vismaz visi varēs ar pārcilvēciskiem rezultātiem priecēt. Nav iespējams pa lielam izskaust dopingu, ar to būs jārēķinās visu laiku.

  -1 [+] [-]

, 2016-08-24 15:05, pirms 8 gadiem
cobham rakstīja: Dopinga heiteri - jūs kā no mēness nokrituši. Dopings jau cik gadu desmitus eksistē? It īpaši mūsu laikā, kad sportiskiem sasniegumiem vairs nav iespējams nekur kāpt, jo viss max. ir sasniegts, ko cilvēks var sasniegt. Piekrītu par dopinga banošanu, bet drīzāk vajadzētu varbūt tieši otrādāk atļaut lietot visus sūdus, tikai lai nenobeidz sevi, tad vismaz visi varēs ar pārcilvēciskiem rezultātiem priecēt. Nav iespējams pa lielam izskaust dopingu, ar to būs jārēķinās visu laiku.
+
Sports ir izklaide, par kuru katrs no mums maksā naudu un es gribu redzēt labu izklaidi, ar pārcilvēkiem. Kāda jēga man skatīties kaut ko, kur fiziskā forma būtu kā kaimiņu čalim.

  -1 [+] [-]

, 2016-08-24 15:07, pirms 8 gadiem
Nesaprotu kapec ir jaaizliedz dopings...

     [+] [-]

, 2016-08-24 15:11, pirms 8 gadiem
Nav jau taa ka vinji lieto kaut ko taadu kas veseliibai ilgterminjaa buutu kaitniecisks...labi es saprotu ka nav godiigi pret tiem kas nelieto...bet nu tad vajag ieviest kkadu "-" punktus, sekundes, gramus kas iet nost tiem kas lieto attiecigo vielu

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 15:33, pirms 8 gadiem
da_silva rakstīja: +
Sports ir izklaide, par kuru katrs no mums maksā naudu un es gribu redzēt labu izklaidi, ar pārcilvēkiem. Kāda jēga man skatīties kaut ko, kur fiziskā forma būtu kā kaimiņu čalim.
Tev kaimiņos Plēsnieks dzīvo?

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 15:36, pirms 8 gadiem
mammal rakstīja: nav runa lieto vai nelieto, bet pieķer vai nepieķer. Šajā gadījumā ir konkrēti identificēts pierādījums, visādi citādi mēs varam runāt tikai pieņēmumu formā. Tu saki, ka pāri normām, cits saka, ka viss normāli, cits vēl kaut ko.
Tikai ar to piebildi, ka vieni domā, ka zina un vērtē normālumu, bet citi zina cilvēkus, kas lieto (tāpat arī ko lieto un kādās devās lieto), startē, bet netiek noķerti.

     [+] [-]

, 2016-08-24 15:44, pirms 8 gadiem
Mīņins kļuvis par tādu kā sludinātāju,kurš uz jebkura stūra skandē,ka lielajā sportā VISI lieto dopingu.Nezin tikai ,kāpēc palielam, vienas un tās pašas valstu parstāvji iekrīt,bet citi nē.Ak jā,piemirsu,tur taču iejaukta politika,kā ziņo visi ,no mums uz austrumiem, masu propogandas aparāti.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 15:48, pirms 8 gadiem
alguns rakstīja: Mīņins kļuvis par tādu kā sludinātāju,kurš uz jebkura stūra skandē,ka lielajā sportā VISI lieto dopingu.Nezin tikai ,kāpēc palielam, vienas un tās pašas valstu parstāvji iekrīt,bet citi nē.Ak jā,piemirsu,tur taču iejaukta politika,kā ziņo visi ,no mums uz austrumiem, masu propogandas aparāti.
Nez vai kādā demokrātiskā un brīvā valstī ir bijušas tik apjomīgas valsts sponsorētas dopinga programmas kā bijušā socbloka valstīs, Ķīnā u.tml. kur starptautiski sporta sasniegumi ir valsts un sistēmas prestiža centrālais jautājums?

     [+] [-]

, 2016-08-24 15:57, pirms 8 gadiem
Diez visi tie jeņķu medaļnieki šijās OS tīri? Vnk pārcilvēki tad viņi ir.

     [+] [-]

, 2016-08-24 16:01, pirms 8 gadiem
alguns rakstīja: Mīņins kļuvis par tādu kā sludinātāju,kurš uz jebkura stūra skandē,ka lielajā sportā VISI lieto dopingu.Nezin tikai ,kāpēc palielam, vienas un tās pašas valstu parstāvji iekrīt,bet citi nē.Ak jā,piemirsu,tur taču iejaukta politika,kā ziņo visi ,no mums uz austrumiem, masu propogandas aparāti.
Starp citu, visu propogandas lietu piepini klāt tu pats.

     [+] [-]

, 2016-08-24 16:21, pirms 8 gadiem
Tie kas sludina ka dopingu vajag atļaut- JŪS esat runājuši ar pēcdopinga nelaiķu vai invalīdu radiniekiem? visi kā viens saka - kāpēc neviens neko nekontrolēja , kāpēc neko neaizliedz u.t.t--- milzīga traģēdija kurai jūs uzspļaujat jo kas gan ir viens cilvēks salīdzinot ar to ka masa vēlas šovu

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 16:35, pirms 8 gadiem
yess rakstīja: Tie kas sludina ka dopingu vajag atļaut- JŪS esat runājuši ar pēcdopinga nelaiķu vai invalīdu radiniekiem? visi kā viens saka - kāpēc neviens neko nekontrolēja , kāpēc neko neaizliedz u.t.t--- milzīga traģēdija kurai jūs uzspļaujat jo kas gan ir viens cilvēks salīdzinot ar to ka masa vēlas šovu
Neapgalvoju, ka dopinga sarakstos iekļautās vielas ir jāatļauj, jo tur ir ĻOTI daudz kas galīgi neatļaujams, taču, no otras puses, mēs nediskutējam par to vai vajag vai nevajag atļaut/aizliegt alkohola dzērienu tirdzniecību, norādot, ka tā ir katra individuālā atbildība, lai gan dažādu traģēdiju uz alkohola fona ir DAUDZ, DAUDZ, DAUDZ vairāk nekā uz parastu anabolisko steroīdu fona.

"Lietot dopingu" tas nav tikai špricēties un smaidīdamam gaidīt, ka tulīt sāksi skriet kā Bolts un celt kā Rezazade, bet gan tās ir nebeidzamas analīzes pirms sākt vispār kaut ko darīt, konsultācijas ar ārstiem, visu lietošanas kursu sarakstīšana SPECIĀLISTU kontrolē, ārstu uzraudzība, tūlītēja reaģēšana uz nevēlamajām blaknēm utt.

Ja cilvēks ir muļķis, kurš nesaprot ko, kā, kad un vai vispār vajag darīt, tad viņš ir muļķis un viņš sev galu dabūs tāpat, pat bez visa dopinga vai alkohola.

     [+] [-]

, 2016-08-24 16:41, pirms 8 gadiem
Mūžīgā cīņa...no sākuma bija zaglis un tikai pēc tam izgudrota atslēga...tāpat vispirms bija tanks, un tikai vēlàk bija prettanku lielgabals...utt...būs jauni dopingi un vadošās valstis kà ASV, Lielbritànija, Ķīna būs priekšā visiem, jo būs izgudrojušas jaunu dopingu, kura nav sarakstā ...arī Rio droši ka tà bija...bet Krievija ir atpalikusi valsts, kurai nav sasniegumu jaunu dopingu izveidošanā, bet ir ambīcijas šmaukties ar analīzēm, jo farmācija nav attīstīta...un tādi ir jāsoda!

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 16:47, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Mūžīgā cīņa...no sākuma bija zaglis un tikai pēc tam izgudrota atslēga...tāpat vispirms bija tanks, un tikai vēlàk bija prettanku lielgabals...utt...būs jauni dopingi un vadošās valstis kà ASV, Lielbritànija, Ķīna būs priekšā visiem, jo būs izgudrojušas jaunu dopingu, kura nav sarakstā ...arī Rio droši ka tà bija...bet Krievija ir atpalikusi valsts, kurai nav sasniegumu jaunu dopingu izveidošanā, bet ir ambīcijas šmaukties ar analīzēm, jo farmācija nav attīstīta...un tādi ir jāsoda!
Krievija ir nevis atpalikusi valsts, kuras farmācija nav attīstīta, Krievija vienkārši gribēja izdarīt vairāk nekā ir pieņemts, tāpēc dabūja pa pirkstiem.

Un nav tāda "jaunā dopinga". Viela par dopingu kļūst tad, kad tā ir aizliegta, tāpēc pašlaik, kamēr kaut kas nav aizliegts mēs nevaram teikt, ka tas ir dopings.

Un kas vispār ir dopings? Tās ir vielas un paņēmieni, kurus sporta organizācijas ir apņēmušās nepielietot. Viss. Tas nenozīmē, ka pati viela ir kaut kāda briesmīga dzira, kas izraisa mutācijas.

Un atkal, tas nenozīmē, ka šīs vielas nevar lietot citi, citās sacensības startējošie vai vispār nestartējošie (tas gan ir mazliet stulbi, bet nu tomēr).

  +1 [+] [-]

, 2016-08-24 16:47, pirms 8 gadiem
Atkal atgriežamies pie tā paša un atkal runas ir vienas un tā pašas. Tad nu arī es, kārtējo reizi atkārtošos. PRO sports un dopings(var saukt arī maigākā vārdā - farmācija) iet roku rokā jau n-tos gadus. Ja vēl skaitām to, ka bez sporta kā tāda un farmācijas milžu cīņas tur apakšā iet arī politika, tad sports tur ir labi ja 1/3. Bet ok - šoreiz ne par to. Ak, jā - dopings. Nu lūk - ir taču noteikts tas, cik daudz dopinga organismā ir legāli un, ja attiecīgo normu pārsniedz, kļūsti nelegāls. Tātad - jau pašā saknē dopings kā tāds IR atļauts, bet...tā teikt - kā kredītlīgumos - ar maziem burtiņiem rakstīs - normas robežās. Attiecīgi - jo tuvāk esi drīkst/nedrīkst robežai, jo lielāka iespēja iekrist. Ņemot vērā to, ka 99% PRO sportistu balansē uz šī te naža asmens, tad tas nav nekāds pārsteigums, ka tik daudzi tomēr iekrīt, jo ir ierijuši to 1/5 grama vairāk. Kāds ir risinājums? Risinājuma nav, jo vai nu ir jāaizliedz pilnīgi jebkas, kas uzlabo sportista rezultātus - arī multivitamīnus vai nenerģijas želejas, vai nu, kā te daudzi sarkastiski izsakās - jāatļauj pilnīgi viss, tā teikt - uz sportistu atbildību. Ja 100m distancē finišā kādam sportistam muskuļi vai sirds uzsprāgs, neko darīt - sports ir nežēlīgs... Pagaidām esam itkā vidusceļā, ķipa, drīkst, bet zināmās normas robežās. Taču tā jau arī ir sava veida divkosība, jo, ja man kā ierindas pilsonim kaut kāds andropupelīna līmenis asinīs ir 7, tad olimpietim tas drīkst būt 21, bet, ja ir 22 - viss, diskābelis. Tajā pat laikā visi zina, ka gan viens sportists, gan otrs ir rijuši veselībai kaitīgo nitrourinātu, lai trīskārši pārsniegtu to līmeni, taču vienam organisms ir noreaģējis tā, ka viņš ir palicis legālajā robežas pusē, otrs - nē.
Ko es ar visu savu garo penteri gribu pateikt? To, ka tas viss ir fufelis! Ka visa šī te dopingošana ir divkosīgs farss, jo dopingu lieto visi(loģiski), taču vieni iekrīt(tiek pieķerti), bet citi nē... thats it!

     [+] [-]

, 2016-08-24 17:05, pirms 8 gadiem
Vispār jau dopings ir tik pat sens kā pats sports. Jau OS pirmsākumos sportisti pirms spēlēm lietoja dažādus zālīšu maisījums utt. Atšķīrusies tikai attieksme pret to un lietošanas organizētība.

  -2 [+] [-]

, 2016-08-24 17:59, pirms 8 gadiem
sorrosa zhurkas taisas kjerties klat chinese mafijai .. nu nu atri aukstas kajas dabus , tas tev nav krievs kam pofigu.. Wada driz visu kas nesmird pec burgera un nav asv razhots uzskatis par dopingu..
1 2 38 komentāri