Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:102, Did:0, useCase: 3

Atklātā vēstule par bardaku Latvijas regbijā

Atklātā vēstule par bardaku Latvijas regbijā
Foto: rugbylatvia.com

Jau vairāk nekā divdesmit piecus gadus es, Kristaps Andersons, esmu saistīts ar Latvijas regbiju. Gan kā ilggadīgs RK “Miesnieki” un Latvijas izlases spēlētājs, gan kā RK “Miesnieki” valdes loceklis un trenera palīgs. Noteikti šajā laikā daudziem esmu un turpinu “krist uz nerviem”, iespējams brīžiem skarbs savos izteicienos, bet tāds es esmu. Neskatoties uz to, ka Latvijas regbijā ir virkne cilvēku, kas ar savu degsmi, nesavtīgu darbu ir daudz darījuši Latvijas regbija labā, īpaši saistībā ar dažādām Latvijas nacionālajām izlasēm un to startiem, jaunatnes attīstību, uzskatu, ka turpmāk vairs nedrīkstu klusēt par to bardaku, kas valda Latvijas Regbija federācijā.

Saskaņā ar Latvijas Regbija federācijas (turpmāk – LRF) statūtiem, LRF ir juridiskā persona, kas ir atbildīga par regbija attīstību Latvijas Republikā, dažāda līmeņa regbija sacensību organizēšanu, kā arī izstrādā un apstiprina Latvijas čempionāta un Latvijas Kausa izcīņas, kā arī citu LRF sacensību reglamentu. Diemžēl pašreizējā situācija Latvijas regbijā liecina par to, ka LRF un tās amatpersonas rīkojas pretēji LRF statūtiem, nespēj vai negrib pildīt savus pienākumus, tādējādi apdraudot regbija attīstību Latvijas Republikā un sacensību godīgu norisi.

Iespējams, ka nezinātājam no malas, kam vispār Latvijas regbijs varētu interesēt, šķiet, ka kaut kas jau notiek, kaut kas, kaut kur un kaut kā spēlē. Taču tiem, kas šai spēlei atdevuši savu laiku un sirdi, ir redzams šis bardaks, kas valda LRF un Latvijas regbijā.

Vai Regbija klubi, komandas, kas piedalās LRF “rīkotajās” sacensībās vispār nojauš kāds ir šo sacensību nolikums un citi pakārtotie noteikumi un kārtība? Domāju, ka nē, jo šos noteikumus un kārtību sacensību organizētājs – LRF nav izstrādājuši. Tā piemēram, izvērtējot LRF interneta vietnē Latvijas Regbija Federācija sadaļā “Dokumenti” publicēto Latvijas čempionāta Nolikumu LČ RXV 2016, konstatēju, ka tajā ir izdarīta atsauce uz virkni pakārtotiem noteikumiem un kārtību.

Ņemot vērā, ka LRF oficiālajā mājas lapā iepriekš minētie dokumenti nav atrodami, jau vairāk nekā trīs mēnešus cenšos šos noteikumus saņemt no LRF. Diemžēl līdz šim LRF nespēj izsniegt minētajā Nolikumā norādītos reglamentējošos dokumentus. Tas tikai liecina, ka šādu noteikumu un kārtības nemaz nav vai tie nav pieejami, jo LRF tos nav izstrādājusi. Bet varbūt, ka šāds stāvoklis kādam ir izdevīgs, ka katrā reizē varam pieņemt lēmumus kā ienāk prātā. Katra amatpersona pēc savām iegribām un garastāvokļa var traktēt lēmumu pieņemšanas termiņus, to paziņošanas un pārsūdzēšanas kārtību, ja vispār par lēmumiem kādam tiek paziņots.

Jānorāda, ka jau iepriekš no LRF amatpersonu puses ir bijuši gadījumi, kad īsi pirms sacensību uzsākšanas, ar roku tiek veiktas nesaskaņotas izmaiņas iepriekš jau apstiprinātā sacensību nolikumā. Neskatoties uz šādu rīcību un atsevišķu sacensību dalībnieku iesniegtajiem protestiem, LRF bez jebkāda saprātīga pamatojuma atsakās izskatīt iesniegtos protestus un izvērtēt tos.

Vairums, kas saistīti ar Latvijas regbiju, atceras RK “Fenikss” spēlētāja Mika Ozola diskvalifikācijas lietu, kad 2015. gadā it kā ar LRF Disciplinārās komisijas lēmumu Mikum Ozolam it kā tika piespriesta diskvalifikācija ar aizliegumu piedalīties LRF sacensībās uz vairāk nekā 20 mēnešiem, par ko tika izplatīta informācija masu saziņas līdzekļos. Taču, kā izrādījās vēlāk, tad šāda LRF Disciplinārās komisijas sēdes protokola un lēmuma nemaz nebija, līdz ar to attiecīgā spēlētāja pārkāpums un it kā piespriestā diskvalifikācija tika aizmirsta.

Vai kopš šī gadījuma kaut kas ir manījies? Izskatās, ka nē! Piemēram, 2016. gada 6. maijā interneta vietnē Latvijas Regbija Federācija tika publicēts it kā disciplinārās komisijas sēdes (05.05.2016) lēmums par to, ka Kristaps Andersons nedrīkst piedalīties 07.05.2016. Latvijas čempionāta sacensībās regbijā 7 kā oficiāla komandu pārstāvoša persona un nedrīkst atrasties pie komandu soliņa (iespējams, kādu “kungu” biju smagi aizskāris). Ņemot vērā, ka par šāda lēmuma pieņemšanas iemesliem man nav zināms, kā arī nav zināms šī lēmuma pamatojums un pārsūdzēšanas iespējas, vērsos ar rakstisku lūgumu LRF, izsniegt 2016. gada 5. maija disciplinārās komisijas sēdes protokolu, disciplinārās komisijas nolikumu, motivēta lēmuma kopiju, disciplinārās komisijas dalībnieku/locekļu un to pienākumu sarakstu, kā arī citus dokumentus, ja tādi ir, kas regulē disciplinārās komisijas lēmumu pieņemšanas, paziņošanas un pārsūdzēšanas kārtību.

Diemžēl šo trīs mēnešu laikā, nevienu no pieprasītajiem dokumentiem neesmu saņēmis. Protams pastāv iespēja, ka LRF ģenerālsekretārs līdz galam nesaprot, ko tieši vēlos saņemt no LRF. Tomēr ņemot vērā LRF iepriekšējo darbu un milzīgo bardaku, ir pamats secinājumam, ka 2016. gada 6. maijā publicētais LRF disciplinārās komisijas sēdes lēmums ir atsevišķu personu safabricēts, jo iespējams, ka šāda sēde nemaz nav notikusi un nekādi lēmumi nav tikuši pieņemti. To apliecina arī fakts, ka ne sēdes protokols, ne lēmuma pamatojums vēl joprojām nav pieejams. Arī pretēji lēmumā norādītajam, nekāda turpmāka rīcība nav sekojusi. Līdz ar to, iespējams, ar LRF ziņu un atbalstu, atsevišķas personas it kā LRF vārdā safabricē dažādus lēmumus, lai tādējādi ietekmētu sacensību rezultātus.

Kā zināms, tad šīs nedēļas nogalē paredzēts Latvijas Kausa izcīņas fināls, kurā savā starpā vajadzētu tikties pašreiz spēcīgākajām komandām “Miesnieki/Ķekava” un “Garkalne/Livonia”, kas pusfinālā pieveica komandu “Ovāls/Jūrmala”. Taču kā izrādījās, tad minētajā pusfināla spēlē “Garkalne/Livonia” sastāvā spēlēja un punktus guva spēlētāji, kas šo pašu sacensību, t.i., Latvijas Kausa izcīņas ietvaros spēlēja un punktus guva citas komandas - “Livonia 2” sastāvā. Domāju, nevajadzētu būt šaubām, ka šāda situācija nav pieļaujama, kad vienu sacensību ietvaros spēlētāji vienlaicīgi pārstāv vairākas komandas. Manuprāt, ka šajā gadījumā, nav nekādas nozīmes, ka tā ir RK “Livonia” otrā komanda, kas arī piedalījās šajās sacensībās. Minētais gadījums nebūtu salīdzināms ar to kārtību, kāda ir Latvijas čempionāta izspēlē, kad klubu otro komandu spēlētāji, kas spēlē pirmajā līgā, drīkst spēlēt arī pirmās komandas sastāvā. Līdz ar to, vai tehniskā uzvara Latvijas kausa izcīņas pusfināla spēlē nebūtu piešķirama “Ovāls/Jūrmala” komandai?

Tādēļ, interesanti, kāda būs LRF un Sacensību galvenā tiesneša I.Buceņina rīcība un lēmumi šajā sakarā. Vai Sacensību galvenais tiesnesis būs tik pat skarbs un principiāls, kā citos gadījumos, vai tomēr kaut kādu iemeslu dēļ uz šo gadījumu atkal tiks pievērtas acis un klusi pateikts, ka “nekur jau nav rakstīts, ka nedrīkst”? Gaidīsim!

Konkrētajā gadījumā nav nozīmes, kāds būs LRF vai Sacensību galvenā tiesneša lēmums. Svarīgi, lai nākotnē beidzot visi šie, iespējams, līdz galam neatrisinātie jautājumi, tiktu sakārtoti. Nepieciešams, lai no LRF puses sekotu aktīva rīcība, kad klubi vēršas LRF ar iesniegumiem norādot uz trūkumiem LRF darbā un sacensību norisē. Tad iespējams, tiktu atrisinātas daudzas domstarpības un nevienam vairs nerastos diskusijas par atsevišķu noteikumu un jautājumu interpretāciju, bet uzvarētājus noskaidrotu laukumā.

Iespējams, izlasot šo visu, kāds teiks: “Nāc un izdari labāk!” Tiem varu atbildēt, ka katram ir jādara tas, ko viņš prot, var un grib darīt! Bet, ja reiz esi aizgājis, piekritis kaut ko darīt un par to vēl saņem atalgojumu, tad sakārto un izdari kārtīgi darbu, kuru esi uzņēmies! Tieši šī iemesla dēļ LRF nav tā vieta, kur šobrīd vēlos darboties.

Nobeigumā aicinu nesamierināties ar pastāvošo bardaku LRF, jo šis bardaks un, iespējams, kādu savtīgu interešu vai aizvainojumu kārtošana ar LRF starpniecību, nekādi neveicina regbija attīstību un atpazīstamību Latvijā.

Kristaps Andersons

  +1 [+] [-]

, 2016-08-04 14:07, pirms 8 gadiem
Vētra pīļu dīķī!

  +5 [+] [-]

, 2016-08-04 14:27, pirms 8 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Vētra pīļu dīķī!
Nu katrai pīlei savs dīķis par kuru sāp sirds

  +3 [+] [-]

, 2016-08-04 14:35, pirms 8 gadiem
kā jau parasti, kā saka ievērojot labākās tradīcijas

     [+] [-]

, 2016-08-04 15:05, pirms 8 gadiem
Miesnieku zēni ir labi iekārtojušies gan valdē, gan DK, SOK un tehniskā direktora amatos, bet vēl joprojām nabaga Andersons tiek apbižots un šie cilvēki nevar iespaidot šo "bardaku"? Nu nesmīdiniet taču sabiedrību. Lēta cirka izrāde...

     [+] [-]

, 2016-08-04 17:01, pirms 8 gadiem
Es, tāds un tāds, jāliek komatos, vecais

Un reglamentu rakstīt būs vēl grūtāk.. :]

     [+] [-]

, 2016-08-04 17:08, pirms 8 gadiem
Bardaks kaa -<bija>- taa arii -<ir>- visus shos Latvijas regbija gadus. Es tam pilniibaa piekriitu - ir daudz soliitaaju un regbija speeles 'pazineeji - dirigjeetaaji'. Bet bet virziibas un riiciibas plaanu uz papiira izlikt aizmirsushi - saakot no speeles un speeleetaaja droshiibas liidz komandu riiciibaam.

     [+] [-]

, 2016-08-04 18:03, pirms 8 gadiem
Cik noprotu, tad naudu ,ko vajadzēja ieguldīt regbija attīstībā, jauniešos, trenneros, tiesnešos, federācija ieguldīja autobusā!

  +1 [+] [-]

, 2016-08-04 19:46, pirms 8 gadiem
Kristap- nu bet Tu esi taču viens dīvains pilsonis. Tava kluba biedrs Sandis (SOK vadītājs) nolikumus ir sagatavojis, otrs Tava kluba biedrs Aigars (DK loceklis) par Taviem pārkāpumiem ir informēts un situāciju pārvalda, Tava kluba prezidents Uldis (TD) ir klāt visur un visur arī pieliek savu pirkstu. Nu kā Tu vari būt vienīgais, kurš nav sanēmis nolikumus, jo apstrādes stadijā esošajā mājas lapā, redz, to nav? Mikusa gadījumu gribi pacelt? Tāpēc jau pagājušā gada DK vadītājs Aigars (Miesnieki) nolidoja no sava krēska, jo nejēdza uzrakstīt lēmumu vairāk kā 8 mēnešus. Beidz brēkt, ka slīksti, ja ūdens pat tuvumā nav.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-04 23:40, pirms 8 gadiem
Sveiks, Kristap,
Par lielāko daļu oficiālās vēstules, es Tev jau epastā nosūtīju, bet šeit izskatās ir vēl daži jauni fakti.
1) Piemēram, citēju:
""(iespējams, kādu “kungu” biju smagi aizskāris)""
Nevis "kādu kungu" aizskāri, bet pārkāpi Regbija spēles Ētikas un Uzvedības kodeksu.

2) Par “Nāc un izdari labāk!”
Ja nemaldos, tad lielākoties LRF komisijas sastāv no brīprātīgajiem un tur nevienam atalgojumu par to nemaksā.
Bet pilnīgi piekrītu, ka ja darbu esi uzņēmies, tad tas ir jādara kārtīgi.

3) Neesmu Livonia kluba aizstāvis, kā arī pilnībā saprotu, ka ja vēlas sakārtot sistēmu, tad tas ir jādara bez izņēmumiem - pat ja dažreiz lēmumi ir smagi. Tas par to lēmuma pieņemšanu saistībā ar Livonia spēlētāju divos sastāvos.

Bet tomēr runājot par izņēmumiem (tā kā esi pieminējis LRF vēsturi - to pašu Ozola lietu), tad prātā nāk arī citi vēsturiski fakti tieši Latvijas Kausa izspēles saistībā:
- Latvijas kauss regbijā sākas ar valmieriešu...
LK ceturtdaļfināla spēle: Miesnieki2 vs Fēnikss (aprīlis 2013)
"Banku ekspertiem/Miesniekiem" pirmos punktus ar piezemējumu guva Toms Asējevs, bet Artūrs Andersons precīzi izpildīja soda sitienu."

Un no LRF arhīva:
RK "Piekūni" vs RK "Miesnieki" 8:77 (3:34) Latvijas kauss regbijā 15, ceturtdaļfināls 09.06.2013.
Punktu guvēji:
...
"Miesnieki":
...
Artūrs Andersons 14 (2P, 2R)
Toms Asējevs 10 (2P)
----
Toreiz arī nolikumā, lai arī bija atļauts otrās komandas spēlētājiem spēlēt pie pirmās komandas - tas nebija atļauts vienas kārtas ietvaros (1/4 fināls ir viena kārta). Tad gan viss bija štokos un nejauša kļūme saliekot sastāvus, ko varam taču piedot.

     [+] [-]

, 2016-08-04 23:43, pirms 8 gadiem
Iepriekšējā komentārā - delfi linku par Fēniksu un Miesnieki2 spēli nevar īsti saskatīt:
http://www.delfi.lv/sports/news/other_kinds/other/latvijas-kauss-regbija-sakas-ar-valmieriesu-uzvaru.d?id=43249879

     [+] [-]

, 2016-08-05 12:20, pirms 8 gadiem
Kārli, Tu tagad konfrontējies ar Kristapu kā tiesnesis, kas tiesās finalu vai kā DK loceklis?? Man īsti nav saprotama, Tava strikti ieņemtā pozīcija. Daudziem cilvēkiem ārpus Miesnieku rindām tādas nav.

     [+] [-]

, 2016-08-05 14:55, pirms 8 gadiem
Daywalker,
1) Vai ja es būtu uzrakstījis anonīmi - bez identificēšanās, tad es "nekonfrontētu" ar Kristapu?
Un kāds sakars Kristapam ar LK finālu - viņš tur laukumā neatradīsies un nespēlēs.
Un cerams, ka ja arī atradīsies kaut kur pie laukuma, tad uzvedīsies atbilstoši kluba valdes loceklim.

2) Ja es izplatu rakstiski savas domas publiskā telpā saistībā ar regbiju - un neatzīmēju, ka tas ir mans privātais - personīgais viedoklis, tad es to daru, gan kā:
Regbija Tiesnesis - neatkarīgi kādu spēli man ir jātiesā
LRF DK loceklis
LRF Tiesnešu komisijas loceklis
LRF SOK loceklis

Nevis cenšos nodalīt, kad es esmu skatītājs "vulgaris" un daru kā gribu un kad tomēr esmu kaut kas vairāk, tad vairs nevaru kaut ko darīt.

3) Kur Jūsuprāt tiek saskatīta "konfrontācija"?
- Vienīgi, kur konfrontēju ir par to, ka nepiekrītu atsevišķai daļai Kristapa publiski paustajam viedoklim. Par to, ka viņš neko nav izdarījis 04.05.2016. (varbūt viņš pats neapzinās to - lūdzu, pārējiem RK "Miesnieki" biedriem, kas atradās blakus viņam to atgādināt), un nepiekrītu, ka viņam par izdarīto pārkāpumu netika paziņots.

- precizēju viņa pausto viedokli par atalgojumu Komisiju sastāviem
- piekrītu viņa viedoklim, par to, ka darbi ir jāpadara kārtīgi
- piekrītu, viņa viedoklim, par skarbiem, bet pareiziem lēmumiem bez izņēmumiem (tātad pēc Jūsu domām "konfrontēju" ar Livonia), jo vēlētos, lai arī sāpīgs, bet lai konkrētais lēmums būtu pareizs.

Atsauce uz vēsturi ir simboliska, jo kā minēju - esmu par to, lai izņēmumi nebūtu. Bet esmu pret publisku vienas puses nostādīšanu melnākā krāsā, ja otra nemaz nav balta un pūkaina.

p.s. Lai LK 2016 fināls izdodas! Lai ir skatāma, emocijām un punktiem bagāta spēle. Lai stiprākais uzvar!

     [+] [-]

, 2016-08-05 15:46, pirms 8 gadiem
Es ne par anonimitāti - es par to, ka šis nav īstais laiks un vieta, Tev kā official vienai no izķirošajam spēlēm paust savu viedokli. Un vispār par šo lietu cepties. Iedevi kartiņu un aizmirsi.

     [+] [-]

, 2016-08-08 12:35, pirms 8 gadiem
daywalker rakstīja: Es ne par anonimitāti - es par to, ka šis nav īstais laiks un vieta, Tev kā official vienai no izķirošajam spēlēm paust savu viedokli. Un vispār par šo lietu cepties. Iedevi kartiņu un aizmirsi.
Sveiks, daywalker,
Par laiku un vietu -
Vai pareizais laiks - vēl pēc nedēļas/mēneša, pat jau tagad nebūtu vērts neko rakstīt.
Par vietu - kur tad citur atbildēt, vai delfos jākomentē par sportacentra rakstu?
----
Par to oficālo personu un vienu no sezonas izšķirošajām spēlēm - kā jau iepriekš teicu, tad Kristaps Andersons laukumā nespēlēs/nespēlēja, tāpēc neredzu iemeslu kāpēc nevar diskutēt par augstāk minēto tekstu. Vēl jo vairāk, ka ir punkti, kuriem piekrītu, tam ko Kristaps raksta.

     [+] [-]

, 2016-08-10 00:56, pirms 8 gadiem
Tikmēr Japāna uzvar Jaunzēlandi.