Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:271, Did:0, useCase: 3

Anands uzvar ar melnajiem un atkal kļūst par čempionu

Jānis Pārums

Anands uzvar ar melnajiem un atkal kļūst par čempionu
Veselins Topalovs un Višvanatans Anands
Foto: Reuters/Scanpix

Šodien pēdējā partijā par pasaules čempiona titulu šahā starp esošo čempionu, indieti Višvanatanu Anandu un pretendentu, bulgāru Veselinu Topalovu, pārsteidzošu uzvaru, spēlējot ar melnajām figūrām izcīnīja Anands, nosargājot pasaules čempiona titulu.

Anands iniciatīvu noslēdzošajā partijā pārņēma pēc 26. gājiena un turpinājumā Topalovu dzina arvien lielākā strupceļā. Pēc 40. gājiena indieša uzvara kļuva jau arvien reālāka, taču Anands nesasteidza notikumus, spēlējot ļoti pārdomāti. 56. gājienā Topalovs bija spiests padoties. Partijā līdz ar to Anands uzvarēja ar 1:0, bet visā sērijā ar – 6.5:5.5. Tādejādi indietis nosargāja pasaules čempiona titulu, ko izcīnīja pirms diviem gadiem.

12 partiju sērija izvērtās patiesi aizraujoša. Jau pirmajā partijā pie panākuma tika Topalovs, pēc tam Anands atspēlējās un izvirzījās vadībā. Viena punkta vadību Anands prata nosargāt līdz astotajai partijai, kad pakāpeniski iniciatīva pārgāja Topalova pusē.

Pēc tam nosacītu favorīta statusu ekspertu šaha vērtējumā jau ieguva bulgārs, tomēr pēdējās partijās Anands apliecināja, ka ir īstens čempions. Visspilgtāk to apliecina tieši uzvara 12. partijā, spēlējot ar melnajām figūrām. Par uzvaru turnīrā indietis nopelnīja 1.2 miljonus eiro, bet Topalovam – 800 000 eiro.

Anands pasaules čempiona godā ir jau kopš 2007. gada – indietis triumfēja 2007., 2008. un arī 2010. gadā (2009. gadā cīņa par pasaules čempiona nosaukumu nenotika – aut.). Kopumā Anands ir četrkārtējs pasaules čempions - pirms tam tronī bijis arī 2000. gadā. Indietis uzvarējis arī neskaitāmos citos starptautiskos turnīros un noteikti ir ne tikai viens no desmitgades, bet arī visu laiku izcilākajiem šahistiem.

Anands pret Topalovu

Šahists123456789101112PTS
Anands010.5.10.5.0.5.0.5.00.5.0.5.0.5.16.5
Topalovs100.500.50.50.510.50.50.505.5

Izmantotie resursi:
anand-topalov.com
crestbook.com

 +45 [+] [-]

, 2010-05-11 19:43, pirms 15 gadiem
Nu džekam ir iekšā! Tur patiešām jābūt smadzenēm, lai tā spēlētu šahu!

 +21 [+] [-]

, 2010-05-11 19:43, pirms 15 gadiem
vieni no gudrākajiem cilvēkiem Pasaule noteikti!

  +8 [+] [-]

, 2010-05-11 19:44, pirms 15 gadiem
Deksteri!

 +43 [+] [-]

, 2010-05-11 19:44, pirms 15 gadiem
spēlējot ar melnajiem kauliņiem izcīnīja Anands, nosargājot pasaules čempiona titulu.

<<< Nebūtu pareizāk teikt ar melnajām figūrām? Kaut kā kauliņi man vairāk asocējas ar metamajiem kauliņiem
Slēpts komentārs: mhartinsh

  +4 [+] [-]

, 2010-05-11 19:45, pirms 15 gadiem
Šim Višna palīdzēja! Bet, ja godīgi, tad pārsteidzoša uzvara!

 +26 [+] [-]

, 2010-05-11 19:47, pirms 15 gadiem
Apsveicu tik spraiga un aizraujosha ciinja,pats skatiijos,skatiitaaji lauza tribiines!

 +12 [+] [-]

, 2010-05-11 19:48, pirms 15 gadiem
mhartinsh rakstīja: Sports ir fiziskas aktivitātes, kas tiek veiktas saskaņā ar publiski pieņemtiem noteikumiem atpūtas nolūkā: sacensībai, pašpriekam, lai gūtu atzinību, spēju izkopšanai.
Kaut kad kāds slavens šahists, kura vārdu es neatceros, apgalvoja, ka esot zaudējis spēles dēļ sliktas fiziskās sagatavotības. Turklāt šahā ir gan sacensība, gan azarts, gan spēju izkopšana, gan gandarījums par uzvaru.

 +12 [+] [-]

, 2010-05-11 19:50, pirms 15 gadiem
mhartinsh rakstīja: Sports ir fiziskas aktivitātes, kas tiek veiktas saskaņā ar publiski pieņemtiem noteikumiem atpūtas nolūkā: sacensībai, pašpriekam, lai gūtu atzinību, spēju izkopšanai.
kāda atškīrība, viņš ar šo uzvaru kļuva par miljonāru.. tas arī ir jāmāk
Slēpts komentārs: mhartinsh

  +7 [+] [-]

, 2010-05-11 19:55, pirms 15 gadiem
LV valdībā kāds spēlē šahu?
Slēpts komentārs: webber

 +14 [+] [-]

, 2010-05-11 20:00, pirms 15 gadiem
webber rakstīja: kam pis kautkāds šahs... tagad ir hokejs
Tevi - ne tikai paskatījies, bet pat komentāru uzrakstīji

 +13 [+] [-]

, 2010-05-11 20:02, pirms 15 gadiem
webber rakstīja: kam pis kautkāds šahs... tagad ir hokejs
Tikai tu ne vienu ne otru nemāki spēlet

  +4 [+] [-]

, 2010-05-11 20:12, pirms 15 gadiem
kasagrande rakstīja: Kaut kad kāds slavens šahists, kura vārdu es neatceros, apgalvoja, ka esot zaudējis spēles dēļ sliktas fiziskās sagatavotības. Turklāt šahā ir gan sacensība, gan azarts, gan spēju izkopšana, gan gandarījums par uzvaru.
Slikti fiziski sagatavotam cilvēkam ir grūti vienā (savā) līmenī nospēlēt garu turnīru, pats jaunībā spēlēju handbolu un dambreti, kur aizspēlējos līdz sm/k.

  -1 [+] [-]

, 2010-05-11 20:22, pirms 15 gadiem
Apsveicu Anandu, bet kāpēc neredzu pārējos 16 komentārus?!

 +44 [+] [-]

, 2010-05-11 20:23, pirms 15 gadiem
Anands tomér ir párák nepieklájígi biezhi savulaik atrávies no Kasparova.. Kas ar Kramniku? Sen neesu sekojis lídzi. Varu tik apbrínot pokemonus,kuri nenogurstosi ieposto pie saha,lai tjipa paréktu. Saprastu vél,ja nirgátos par ko stulbáku par sevi,bet pamulkim nirgt par gudriem cilvékiem - lúk,tas jau ir límenis! límeni apstiprina arí apnicígi vienveidígie "joki". Par to kréslu lausanu dzirdu vismaz padsmito reizi,cik debílam jábút,lai vél arvien kádam tas liktos smieklìgi ja par sportu-péc júsu ponjas te arí par snukeru nevajadzétu rakstít,nerunájot par pokeru utt. Bez tam,jums noteikti nav ne jausmas par to,ka stundám ilga smadzenu nodarbinásana un sprieze prasa labu fizisko sagatavotíbu,ja grib sasniegt labus rezultátus. Diez kápéc saha cempioniem pirms sádiem machiem ir treninnometnes ar neiztrúkstosu fizkultúru. Bet ko nu jums saprast,ká tas ir - ilgstosi nodarbinát smadzenes,pie tam darít to ar rezultátiem bútu vismaz sapratusi savu aprobezotíbu un kluséjusi

 +16 [+] [-]

, 2010-05-11 20:26, pirms 15 gadiem
Kad gāju skolā, lai piedalītos Latvijas Skolēnu Spartakiādē Šahā bija jāizpilda normatīvi skriesanā un tāllēkšanā! (80-tos gados)

  -3 [+] [-]

, 2010-05-11 20:35, pirms 15 gadiem
Es ļoti atvainojos par varbūt stulbu jautājumu, bet kāda pie joda atšķirība ar kuras krāsas kauliņiem spēlēt?

  +3 [+] [-]

, 2010-05-11 20:38, pirms 15 gadiem
yankeezulu rakstīja: Es ļoti atvainojos par varbūt stulbu jautājumu, bet kāda pie joda atšķirība ar kuras krāsas kauliņiem spēlēt?
Figūrām Spēlētājs ar baltajām figūrām sāk pirmais, līdz ar to viņam ir iniciatīva un viņš faktiski diktē noteikumus. Tas gan, protams, ir atkarīgs no spēlētāja un cik labi viņš to spēj izmantot.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +13 [+] [-]

, 2010-05-11 22:04, pirms 15 gadiem
Anands uzvar ar melnajiem un atkal kļūst par čempionu

rasistu bars .... banu autoram

  +5 [+] [-]

, 2010-05-11 22:06, pirms 15 gadiem
visi asprāši, kas izsmej šahistus, var mierīgi iet padauzīt futeni un neiespringt uz tik augstām tēmām. skat, kādi mums Saeimā īsti sportisti - Sčerbatihs - lāga zellis un smieklīgs pacans; Zemļinskis - efektīga frizūra, labāk po russki, droši vien labs cilvēks ar izturīgu pieri; Klementjevs - stipras rokas.

     [+] [-]

, 2010-05-11 22:09, pirms 15 gadiem
mjā ... bet reāli Anands izlīda iepriekšējā spēlē ... Topalovs pats sevi apspēlēja

     [+] [-]

, 2010-05-11 22:10, pirms 15 gadiem
kas nu kuram ir tuvāks

Wermahlen rakstīja: spēlējot ar melnajiem kauliņiem izcīnīja Anands, nosargājot pasaules čempiona titulu.

<<< Nebūtu pareizāk teikt ar melnajām figūrām? Kaut kā kauliņi man vairāk asocējas ar metamajiem kauliņiem
Slēpts komentārs: ndznx

  +2 [+] [-]

, 2010-05-11 23:20, pirms 15 gadiem
ndznx rakstīja: labprāt pasmiešos par tribīnēm ,kas tiek lauztas Protams visu cieņu čaļiem kas tur sitās, un sportacentrs.com, kas ielikuši pirmajā lapā šo nozīmīgo ziņu.

Kā saka - they are not nerds... they prefer to call themselves - intelectual badass
Eh, varēji jau tomēr precīzāk rakstīt, ja gribēji paspīdēt - badasses

  -3 [+] [-]

, 2010-05-11 23:39, pirms 15 gadiem
Mixes rakstīja: Eh, varēji jau tomēr precīzāk rakstīt, ja gribēji paspīdēt - badasses
Jā piekrītu, ka teikuma gramatiskā konstrukcija neatbilst diskusijas nopietnībai. Ar kādu laika formu teikumu iesāktu - ar tādu arī jāpabeidz.

Bet visi jau nevar būt apveltīti ar inteliģenci...

  -2 [+] [-]

, 2010-05-11 23:47, pirms 15 gadiem
Cik dienās viņi izspēlēja 12 šaha partijas?

  +2 [+] [-]

, 2010-05-12 00:37, pirms 15 gadiem
Kápéc gan lai neliktu pirmajá lapá, ja palasa par Fishera-Spaska legendáro machu,tur bezmaz vilka uz starptautisku skandálu gandríz vai prezidentu límení. Vairs jau nav tie laiki,bet nevajag arí gluzhi pielídzinát shautrinmesanas popularitátei

  +4 [+] [-]

, 2010-05-12 01:09, pirms 15 gadiem
ndznx rakstīja: Jā piekrītu, ka teikuma gramatiskā konstrukcija neatbilst diskusijas nopietnībai. Ar kādu laika formu teikumu iesāktu - ar tādu arī jāpabeidz.

Bet visi jau nevar būt apveltīti ar inteliģenci...
Ko tu tur murgo? Kāda gramatiskā konstrukcija, tu vnk sāki runāt angliski un to pašu nepareizi, turklāt, ne jau "laika forma", lai kas tā būtu, tev ir garām, bet gan skaitlis.

Tiešām, inteliģence nav visiem.

  +2 [+] [-]

, 2010-05-12 01:12, pirms 15 gadiem
Tad,kad Fišers visus "kapāja"ar 6:0(skaitīja tikai uzvaras),bija,vienkārši,-fantastika! Pasaule nespēja ticēt kaut kam tādam! Pēc Kasparova triumfa kaut kā tā šaha tēma pierima,bet,nu skatos,tā tīri nav,atkal ir interese,utt! Bet,tas,ka šahistiem nevajag fizisko,-to nu gan smieklīgi klausīties! Pirmkārt,lai kāds pamēģina nosēdēt (kaut arī ar nelielām pastaigām pa vidu) pēc kārtas 5-6 stundas,pie tam,strādājot "ar galvu"!

     [+] [-]

, 2010-05-12 09:53, pirms 15 gadiem
šafists, kas sūdzējās par nepietiekamu fizisko un tam veltīja lielu nozīmi, reizi gadā braucot uz treniņnometni Mežezerā (pie Pļaviņām) un airēja ezerā, skrēja un pastaigājās pa kalniem, bija Karpovs. Arī pirms leģendārajiem mačiem ar Kasparovu.

  +2 [+] [-]

, 2010-05-12 10:25, pirms 15 gadiem
Šahs ir labais, popularitāte un prestižs ļoti augsts (varbūt Latvijā mazliet panīkums, laigan varētu taču taisīt labu mārketingu uz Tālu un piesaistīt jaunatni spēlei), un tam ir vieta arī pie sporta ziņām. Bet par to gudrību runājot, tiešas paralēles tomēr nevar vilkt, man šķiet tā tomēr ir ļoti specifiska un ļoti balstīta uz atmiņu. Ne katrs šahists būtu labs (nemaz nerunājot par godīgumu, jo tas ļoti izdividuāli atkarīgs no cilvēka) politiķis. Tas pats Fišers, ģeniāls šahists, bet maigi izsakoties ne pārāk gudrs citās dzīves jomās.

     [+] [-]

, 2010-05-13 09:28, pirms 15 gadiem
diemžēl iekš LV mārketingu nesameklēsi ar uguni dienas laikā ... ja nu tikai vecāku "mārketings", kam tie bērni nodarbojas pulciņos un nelauž soliņus autobusa pieturās ....

Pasaulē ar kaut kā ne īpaši izdodas to lietu ievirzīt pareizās sliedēs - ja to lietu nepaceļ valsts līmenī, tad nekas nenotiek. Tradīcijas iekš LV ir lielas, bet ilgtermiņā neredzu lielu perspektīvi - tas nav hokejs, kur nauda ir un būs .... nav tas TV saistošs pasākums, bet internetā gan var sekot ... + papildus ekstra, lielmeistaru komentāri un dators nāk palīgā

robelans rakstīja: Šahs ir labais, popularitāte un prestižs ļoti augsts (varbūt Latvijā mazliet panīkums, laigan varētu taču taisīt labu mārketingu uz Tālu un piesaistīt jaunatni spēlei), un tam ir vieta arī pie sporta ziņām. Bet par to gudrību runājot, tiešas paralēles tomēr nevar vilkt, man šķiet tā tomēr ir ļoti specifiska un ļoti balstīta uz atmiņu. Ne katrs šahists būtu labs (nemaz nerunājot par godīgumu, jo tas ļoti izdividuāli atkarīgs no cilvēka) politiķis. Tas pats Fišers, ģeniāls šahists, bet maigi izsakoties ne pārāk gudrs citās dzīves jomās.