Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:373, Did:0, useCase: 3

Andžejs Ļebedevs - Eiropas čempions spīdvejā

Andrejs Siliņš

Andžejs Ļebedevs - Eiropas čempions spīdvejā
Andžejs Ļebedevs

Polijas pilsētā Ļubļinā Eiropas čempionāta pēdējā posmā spīdvejā Latvijas sportists Andžejs Ļebedevs attaisnoja galvenā favorīta statusu un kļuva par Eiropas čempionu.

Eiropas čempionāta fināls šogad sadalīts četros posmos, un pēc trim no tiem Ļebedevs ar 38 iekrātiem punktiem bija kopvērtējuma līderis. Ļebedevs un zviedrs Andreass Junsons bija vienīgie, kuri nebija uzvarējuši nevienā no posmiem, taču Ļebedevs visos bija ticis trijniekā.

Sākotnēji posmam Ļubļinā bija jānotiek septembrī, tomēr laika apstākļu dēļ tas tika pārcelts. Šogad par Zviedrijas čempionu un Polijas vicečempionu kļuvušais Ļebedevs pirmajā braucienā šodien ieguva tikai punktu, bet nākamajā braucienā - divus. Sekoja trīs uzvaras pēc kārtas un ar panākumu sacensību 20. braucienā Andžejs kļuva neaizsniedzams sekotājiem, nodrošinot Eiropas čempiona titulu.

Pēdējā posma kopvērtējumā Ļebedevs palika otrajā vietā, piekāpjoties mājiniekam Kšištofam Kaspšakam.

Līdz šim neviens no Latvijas spīdvejistiem Eiropas pieaugušo čempionātā nekad nebija iekļuvis labāko trijniekā, tādēļ Ļebedevs sasniedzis vēsturisku panākumu.

Ļebedevs brauks visos Eiropas čempionāta finālos arī nākamgad, un tas bija zināms jau pirms šīs dienas posma, jo vieta labāko pieciniekā bija droša (tikai pieci labākie garantē sev vietu nākamā gada finālos, bet pārējiem braucējiem jāpiedalās kvalifikācijā).

Interesanti, ka šajā sezonā Andžejs pie braukšanas visos finālos tika ar organizatoru piešķirto “wild card”.

Eiropas čempionāta kopvērtējums

VBraucējsValstsP
1.Andžejs ĻebedevsLatvija52
2.Artjoms LagutaKrievija45
3.Vāclavs MiliksČehija44
4.Kšištofs KaspžaksPolija39
5.Andreass JunsonsZviedrija39
6.Pjotrs PavļickisPolija34

  +9 [+] [-]

, 2017-10-14 22:26, pirms 7 gadiem
Malacis! Cita garša sestdienas vakaram. Priekā!

  +4 [+] [-]

, 2017-10-14 22:29, pirms 7 gadiem
Lielisks panākums, kā arī liels prieks par Ļebedeva nolicēja - "kristapstabu" kārtējo ablomu.

https://prnt.sc/gxfw4g

  +5 [+] [-]

, 2017-10-14 22:34, pirms 7 gadiem
Prieks!!! Ticēju!!! Raksturs ir un mērķis čalim skaidrs, piemērs motosportistiem. Intervijā pateica uzreiz ''paldies ģimene''. Novērtēju un apsveicu, veiksmi Andžej GP nākošgad!!!

  +4 [+] [-]

, 2017-10-14 22:36, pirms 7 gadiem
Apsveicu!

  +3 [+] [-]

, 2017-10-14 22:36, pirms 7 gadiem
Kristapa favorīts Miliks pat finālā nebūs
Slēpts komentārs: Tonna

  +7 [+] [-]

, 2017-10-14 22:45, pirms 7 gadiem
Apsveicu! Latvieši var!

  +3 [+] [-]

, 2017-10-14 22:45, pirms 7 gadiem
Bravo, Andžej!!!
Tu u to ilgi gāji...

     [+] [-]

, 2017-10-14 22:46, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Motokross ar blakusvāģiem, skeletons, spīdvejs - kādos vēl maznozīmīgos sportos mums būs lielie čempioni?
Dambrete!
Slēpts komentārs: Tonna

  +5 [+] [-]

, 2017-10-14 22:49, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Motokross ar blakusvāģiem, skeletons, spīdvejs - kādos vēl maznozīmīgos sportos mums būs lielie čempioni?
Tātad par šiem sporta veidiem nevajadzētu rakstīt un sporta līdzjutējiem priecāties?

  -1 [+] [-]

, 2017-10-14 22:49, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tātad par šiem sporta veidiem nevajadzētu rakstīt un sporta līdzjutējiem priecāties?
Kāpēc nevajadzētu rakstīt vai priecāties?

  +2 [+] [-]

, 2017-10-14 22:51, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Kāpēc nevajadzētu rakstīt vai priecāties?
Jo tie taču nav pieminēšanas vērti, ja saprotu pareizi Tavu nostāju.

  +7 [+] [-]

, 2017-10-14 22:56, pirms 7 gadiem
Apsveicu Andžeju! Lieliska sezona izdevusies!!!
Gaidīsim kad būs panākumi Pasaules individuālajā čempionātā!

  -2 [+] [-]

, 2017-10-14 23:02, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Jo tie taču nav pieminēšanas vērti, ja saprotu pareizi Tavu nostāju.
Tu pats izdomāji manu nostāju un mēģini tai oponēt. Nevienā brīdī neesmu teicis, ka nevajag pieminēt vai ko, vienkārši norādu, ka mums ir kārtējais čempions diezgan eksotiskā/maznozīmīgā/ļoti specifiskā, sauc kā gribi, sporta veidā.

Un ko es tiešām gribēju pateikt - visdrīzāk, tā ir Latvijas sporta tendence (un paredzot tālākās replikas - nē, tā nav Ļebedeva problēma), meklēt nišas kurās būt pirmajiem, jo lielajos sportos ar tiem panākumiem ir kā ir.

  +1 [+] [-]

, 2017-10-14 23:10, pirms 7 gadiem
Ko cepās! jebkurs sasniegums ir PANĀKUMS!!!!! Nav dalijuma sporta veidos! atskiriba to finansejuma!!!! LATVIJAI ČEMPIONS!!!!!!!

     [+] [-]

, 2017-10-14 23:13, pirms 7 gadiem
biskaps rakstīja: Lielisks panākums, kā arī liels prieks par Ļebedeva nolicēja - "kristapstabu" kārtējo ablomu.

https://prnt.sc/gxfw4g
Man prieks par tautieti, kaut demonstrētu arī šādu sniegumu nedaudz augstāka mēroga sacensībās kā ekstralīgā, kur finālists Milks veda punktus atšķirībā no Ļebedeva. Bet kompsummā negaidīts un jauks iznākums SEC!

  +3 [+] [-]

, 2017-10-14 23:14, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Tu pats izdomāji manu nostāju un mēģini tai oponēt. Nevienā brīdī neesmu teicis, ka nevajag pieminēt vai ko, vienkārši norādu, ka mums ir kārtējais čempions diezgan eksotiskā/maznozīmīgā/ļoti specifiskā, sauc kā gribi, sporta veidā.

Un ko es tiešām gribēju pateikt - visdrīzāk, tā ir Latvijas sporta tendence (un paredzot tālākās replikas - nē, tā nav Ļebedeva problēma), meklēt nišas kurās būt pirmajiem, jo lielajos sportos ar tiem panākumiem ir kā ir.
Tad Tu uzskati, ka latvietim par katru cenu jācenšas būt par čempionu un izjāt jamaikiešus 100m sprintā vai kenijiešus maratonā? Vai bez sponsoru aizmugures uzvarēt F1? Vai vēl kādā "lielajā sporta veidā" skriet ar galvu sienā?

  +3 [+] [-]

, 2017-10-14 23:15, pirms 7 gadiem
Simbolisks čempiona kauss, izpūtējs uz virzuļa. Būtībā vienas no svarīgākajām lietām tajā skaitā arī šajā sporta veidā. Turās, ja varam tad ir!

     [+] [-]

, 2017-10-14 23:20, pirms 7 gadiem
popovs rakstīja: Tad Tu uzskati, ka latvietim par katru cenu jācenšas būt par čempionu un izjāt jamaikiešus 100m sprintā vai kenijiešus maratonā? Vai bez sponsoru aizmugures uzvarēt F1? Vai vēl kādā "lielajā sporta veidā" skriet ar galvu sienā?
Es uzskatu, nē, precīzāk zinu, ka panākumu neesamība "lielajos sporta veidos" un tituli nosacīti mazajos parāda visas Latvijas sporta problēmas, lielākā no kurām ir augsto sasniegumu sportistu sagatavošanas SISTĒMAS, kā arī valsts sporta SISTĒMAS un ilgtermiņa vīzijas neesamība un viss balstās uz entuziasmu, pašiniciatīvu un individuāliem talantiem.

  +1 [+] [-]

, 2017-10-14 23:26, pirms 7 gadiem
Citiem vārdiem sakot - Latvijas sporta potenciāls ir daudz lielāks nekā mēs to tagad esam pieraduši redzēt. Un visas runas "mūsu ir maz/mums nav naudas" ir tikai stulbas atrunas, jo patiesībā viss mums ir, tik prāta un saprašanas kā to visu izmantot savā labā, nav.

Un visas tās mazo valstu veiksmes, kā, piemēram, Islandes futbolistiem vai Slovēnijas basketbolistiem, nemaz nerunājot par citiem, individuālajiem sportiem, ir tam tikai piemērs.

  +2 [+] [-]

, 2017-10-14 23:41, pirms 7 gadiem
Spiidvejs ir forss🇱🇻 Malacis Andzejs!

     [+] [-]

, 2017-10-15 00:44, pirms 7 gadiem
Sveicieni Daugavpilij! Priekā!!!!!!!!

  +2 [+] [-]

, 2017-10-15 00:48, pirms 7 gadiem
Cerams saņems wild card pasaules kausam.

     [+] [-]

, 2017-10-15 01:33, pirms 7 gadiem
Protams, nevar zināt, kā viss iegrozītos, ja pēdējos 3 posmos startētu arī Jaroslavs Hampels. Katrā ziņā, cīņa par 1.vietu būtu daudz spraigāka.

  +1 [+] [-]

, 2017-10-15 03:22, pirms 7 gadiem
ha.. ielikaam poljiem

     [+] [-]

, 2017-10-15 08:12, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Citiem vārdiem sakot - Latvijas sporta potenciāls ir daudz lielāks nekā mēs to tagad esam pieraduši redzēt. Un visas runas "mūsu ir maz/mums nav naudas" ir tikai stulbas atrunas, jo patiesībā viss mums ir, tik prāta un saprašanas kā to visu izmantot savā labā, nav.

Un visas tās mazo valstu veiksmes, kā, piemēram, Islandes futbolistiem vai Slovēnijas basketbolistiem, nemaz nerunājot par citiem, individuālajiem sportiem, ir tam tikai piemērs.
Piekrītu, un par Slovēniju un Islandi labs arguments, protams, tomēr jāņem vērā, ka mūsu ir tik, cik ir, un iespēja, ka no tā mazuma mēs atrastu, attīstītu un nofinansētu savu Phelpsu, Šumaheru vai Boltu tomēr ir stipri mazākas ka Usa, Rus vai Ger utt.

  -2 [+] [-]

, 2017-10-15 09:06, pirms 7 gadiem
popovs rakstīja: Piekrītu, un par Slovēniju un Islandi labs arguments, protams, tomēr jāņem vērā, ka mūsu ir tik, cik ir, un iespēja, ka no tā mazuma mēs atrastu, attīstītu un nofinansētu savu Phelpsu, Šumaheru vai Boltu tomēr ir stipri mazākas ka Usa, Rus vai Ger utt.
Sākas... Tu vari nosaukt konkrētus skaitļus, kas attiecināmi uz Latvijas sporta (kopumā) attīstīšanu? Ne tikai stipendijas, ko dod sportistiem, bet vispār, ieskaitot arī infrastruktūras projektus, pašvaldību piemaksas treneriem, kur tādas ir utt.

Tās ir lielas naudas. Es tagad nesaukšu skaitļus, jo neesmu pārliecināts par to, ka tie ir pilnībā precīzi, taču vari būt drošs, tās ir lielas naudas.

Mūsu ir tik cik ir - visas mazās valstis, arī Latvija, strādā nevis uz kvantitāti, bet kvalitāti. Beigu beigās, ja mums ir tik daudz čempionu visādos minoritārajos sporta veidos, tad jau, laikam, ar talantu un ģenētisko potenciālu mums viss ir kārtībā. Vajag tikai skaidru sporta attīstības sistēmu.

     [+] [-]

, 2017-10-15 09:46, pirms 7 gadiem
kristapstabu rakstīja: Man prieks par tautieti, kaut demonstrētu arī šādu sniegumu nedaudz augstāka mēroga sacensībās kā ekstralīgā, kur finālists Milks veda punktus atšķirībā no Ļebedeva. Bet kompsummā negaidīts un jauks iznākums SEC!
Psiholoģija pie vainas, Polijas Extralīgā pārāk liels spiediens (tur par katru sīkumu fani un klubs "dos ādā") atšķirībā no Individuālām sacīkstēm un Zviedriju.

  +2 [+] [-]

, 2017-10-15 09:59, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Motokross ar blakusvāģiem, skeletons, spīdvejs - kādos vēl maznozīmīgos sportos mums būs lielie čempioni?
Jā, iespējams, pie mums spīdvejs nav tik izplatīts, izņemot, protams, Daugavpili, bet tajā pašā Polijā tas ir Nr. 1 dalot ar futbolu, apsteidzot pārliecinoši mūsu hokeju un basketbolu, un tā kā Ļebedevs ir apsteidzis vairākus TOP10 spīdveja lielvalsts Polijas braucējus (kur tā ažiotāža ap to ir pat, iespējams, lielāka nekā pie mums ap hokeju un basketbolu) un citus Eiropas spīdveja meistarus, tad uzskatu, ka tas ir ievērības cienīgs notikums.

     [+] [-]

, 2017-10-15 10:25, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Sākas... Tu vari nosaukt konkrētus skaitļus, kas attiecināmi uz Latvijas sporta (kopumā) attīstīšanu? Ne tikai stipendijas, ko dod sportistiem, bet vispār, ieskaitot arī infrastruktūras projektus, pašvaldību piemaksas treneriem, kur tādas ir utt.

Tās ir lielas naudas. Es tagad nesaukšu skaitļus, jo neesmu pārliecināts par to, ka tie ir pilnībā precīzi, taču vari būt drošs, tās ir lielas naudas.

Mūsu ir tik cik ir - visas mazās valstis, arī Latvija, strādā nevis uz kvantitāti, bet kvalitāti. Beigu beigās, ja mums ir tik daudz čempionu visādos minoritārajos sporta veidos, tad jau, laikam, ar talantu un ģenētisko potenciālu mums viss ir kārtībā. Vajag tikai skaidru sporta attīstības sistēmu.
Sākas..ar sportu (pats trenējies, trenējis bērnus,trenējis lidz pilngadībai utml., ja esi to darījis, tad Rīgā vai reģionos)) Tev ir kāds sakars vai ari bīdi ekxceli ar cipariem un bur olimpiskos sapņus?

     [+] [-]

, 2017-10-15 10:34, pirms 7 gadiem
popovs rakstīja: Sākas..ar sportu (pats trenējies, trenējis bērnus,trenējis lidz pilngadībai utml., ja esi to darījis, tad Rīgā vai reģionos)) Tev ir kāds sakars vai ari bīdi ekxceli ar cipariem un bur olimpiskos sapņus?
Man sakars ar sportu? Nu, kā lai pasaka? Ir, pavisam nedaudz (trenējos, trenēju, pirms kāda laika arī organizēju un atbildēju par sportu vienā no pašvaldībām).

     [+] [-]

, 2017-10-15 10:54, pirms 7 gadiem
Pēc tekstiem izklausies pēc kārtīga valsts aparāta sausiņa, sorry.bet tādu iespaidu atstāj.

     [+] [-]

, 2017-10-15 11:03, pirms 7 gadiem
popovs rakstīja: Pēc tekstiem izklausies pēc kārtīga valsts aparāta sausiņa, sorry.bet tādu iespaidu atstāj.
Un tu ko gribēji? Lai tagad sporta attīstības stratēģiju ar konkrētiem cipariem, komandām, vārdiem komentāros sarakstu? Pats, gan jau, labi saproti, ka tā nenotiek.

Savukārt par to jauno talantu atrašanu - viņus nav jāmeklē, ir jārada vide, kurā katrs talants nonāk līdz savam sporta veidam un visiem, kas grib sportot (t.i., ar domu par rezultātu), būtu daudz maz vienādas iespējas (Latvijai tradicionālajās sporta pamatdisciplīnāas), neatkarīgi no dzīvesvietas, ieņēmumiem utt.

  -1 [+] [-]

, 2017-10-15 12:27, pirms 7 gadiem
Ar visu to, ka Polija velk, tas ir minoritārs sports.

Agrāk, kad Serģis ar Rasmani vālēja, pie mums te likās, ka viņi ir superčempioni un uz vietas viņus salīdzināja ar citiem motoru sporta grandiem, kas tajā laikā plosījās - Dūenu un Šumaheru.

Patiesībā gan pat motokrosa vidē blakusvāģu disciplīna ir tāda eksotika, ka nebūt ne visur kur ir motokross, tiek attīstīts arī blakusvāģu variants. Nīderlande, Beļģija, Vācija, Šveice, Čehija nu un Latvija ar Igauniju - vot i pasaules čempionāts, nekur citur šīs gonkas tikpat kā nekotējas.

Ar spīdveju ir ļoti līdzīgi. Pat 10 valstis nesalasīsies, kas šo sportu ir izveduši pasaules līmenī, t.i., ar vairākiem braucējiem startē GP.

Vai spīdvejs ir neinteresants? Da nē, viss ok. Taču tādu sporta veidu, arī tehnisko, kas interesē tikai konkrēta reģiona pārstāvjus ir kaudzēm.
ASV ir populāri tā sauktie "banger racing" seriāli. Savus čempionus viņi pazīst un tur cieņā. Bet vai tas ir kaut kas sporta ziņā super augstvērtīgs?

     [+] [-]

, 2017-10-15 12:39, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Ar visu to, ka Polija velk, tas ir minoritārs sports.

Agrāk, kad Serģis ar Rasmani vālēja, pie mums te likās, ka viņi ir superčempioni un uz vietas viņus salīdzināja ar citiem motoru sporta grandiem, kas tajā laikā plosījās - Dūenu un Šumaheru.
jā.... blaķenes,kuras nekur pa tv netranslē....taču beidz vienreiz pārspīlēt

  +1 [+] [-]

, 2017-10-15 13:43, pirms 7 gadiem
Mazpopulāra sporta veida:
- Pirmās sacensības - 1923.gads - Austrālija.
- Pirmais WC - 1928.gads - UK.
Kultivē sekojošās valstīs:
Swe, UK, Den, Ger, Fra, Pol, Cze, Slk, Hun, Slo, Cro, Rus, Lat, Ukr, Aut, USA, Nor, Fin, Net, Ita, Aus, Bul, Rom, NZe, Can, Arg, Est
26 valstis.

Sacensībās parasti nāk - "ne-spīdveja" valstīs - 2-3 tūkst saktītāji, spīdveja valstīs 5...30 tūskt.skatītāji

Ice-hockey - 54 Valstis
Uz sacensībām nāk vidēji tik pat...

Kāpēc tad hokejs ir kruts un populārs sporta veids, bet spīdvejs - nē?

Kāpēc latviešiem tad, kad jāpriecājās par sava tautieša panākumu Eiropas mērogā ieslēdzās mūžīgais mazvērtības komplekss???