Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Hamiltons: "Panākt Sennu - tas šķiet nereāli"

Juris Grīns
Juris Grīns

Hamiltons: "Panākt Sennu - tas šķiet nereāli"
Luiss Hamiltons
Foto: AFP/Scanpix

Izcīnījis uzvaru Japānas F1 posmā, Luisam Hamiltonam izdevies statistikas ailēs panākt leģendāro Airtonu Sennu, kurš savā karjerā arī triumfēja 41 posmā. Hamiltons atzīst, ka sajūta kaut ko tādu sasniedzot ir "nereāla".

Jau vēstīts, ka Hamiltons sacensībās Suzukā vadību pārņēma startā un pēc tam kontrolēja sacensību gaitu, finišējot pirmajā vietā.

"To sajūtu šobrīd īsti nevar aprakstīt - tas nešķiet reāli," vaicāts par Sennas panākšanu uzvarām bagātāko F1 pilotu sarakstā, saka Hamiltons. "Bija ļoti svarīgi šajā sacīkstē atkal atgriezties virsotnē. "Ferrari" iepriekšējā posmā bija neticami ātri un mēs nespējām konkurēt par uzvaru. Pēc tam spērām soli atpakaļ un te ir iznākums. Tas, ko komanda ir paveikusi, šķiet neticami. Šodien mašīna bija brīnišķīga."

Sezonas kopvērtējumā Hamiltons tagad ir 48 punktus priekšā Niko Rosbergam, kurš startēja no "pole position", pirmajos līkumos cīņā ar "Mercedes" komandas biedru izbrauca no trases, atkrītot uz ceturto pozīciju. Sacensību gaitā viņam izdevās apsteigt Valteri Botasu un Sebastianu Fetelu, izcīnot otro vietu.

Rosbergs atzīst, ka viņam vajadzēja izcīnīt uzvaru, jo visi apstākļi tam bija atbilstoši, taču šoreiz tas neesot bijis sportista spēkos.

"Luisam padevās labāks starts, viņam otrajā līkumā bija iekšmala un tā bija tīra spēle," saka Rosbergs. "Lieliski, ka izdevās atgūt otro vietu, jo ceturtā pozīcija nebūtu pieņemams rezultāts. Labi ir arī tas, ka komanda pēc Singapūras posma ir atgriezusies virsotnē. Tomēr man šajā sacīkstē bija jāuzvar, ko es neizdarīju. Tagad vienkārši jāmēģina uzvarēt nākamajā sacīkstē."

Izmantotie resursi:
Formula 1, MotoGP, GP2, GP3, F3 and IndyCar...

  -3 [+] [-]

, 2015-09-27 18:37, pirms 9 gadiem
Nekad nav paticis Hamiltons.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-27 19:18, pirms 9 gadiem
Senna vēl joprojām ir kā etalons F1. Neviens nepiemin kaut vai Prostu, Šumaheru nerunājot.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2015-09-27 19:39, pirms 9 gadiem
Slavens rokmūziķis rakstīja: Jo pārējie divi nav miruši. Cilvēkiem ļoti patīk glorificēt miroņus, lai arī cik briesmīgi tas neizklausītos.
Senna brauca ar harizmu, kuras nav ne vienam.
Un Sennas braukšanas stilam spēj pietuvoties tikai Hamiltons - apdzīšanas, tehnikas dzīšana un max, komandas biedra samazgāšana (Senna - Prosts), citi pat tuvumā tam nav.
Daudzi teiks, ka Šumakers ir leģenda, bet tad es pretī nolikšu viņa visleģendārāko uzvaru 2002 Austrijas GP starta finiša taisnē - tik leģendārs viņš ir. Ar pārāku formulu braukt pa priekšu var visi, ir sevišķi ka komandas biedrs ir piekabe jeb support driver nevis konkurents. Es domāju, ka Hamiltona uzvaras un Sennas uzvaras ir vērtīgākas, jo tās ir gūtas reālā cīņā ar līdzvērtīgu konkurentu un komandas biedru (Mnasels, Prosts, Alonso, Batons).
Prostu vēl pat šodien daudzi ienīst dēļ 1989.gada Japānas GP, kas apstiprinājās Elektrisko F1 pirmajā posmā, kur pēdējā aplī pēdējā līkumā Prosta dēls Nikolā izsita Haidfeldu ārā, uzreiz TV parādīja Prostu, un pēc tad komentēja, ka iemācījies no tēva.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-27 20:33, pirms 9 gadiem
Glorificēt Hamiltonu arī nav prāta darbs,jo vairums viņa uzvaru arī nākušas ar klasi pārāku mašīnu. Turklāt Sennas laikos no pilotiem bija daudz vairāk atkarīgs nekā tagad, kad, ja vien tev ir ātrākais vāģis, tu novinnē kvali, izcel startu un tālāk jau vairumā gadījumu vari braukt bez lieka uztraukuma. Turklāt komanda par visu informē, pašam nav ko daudz domāt, brauc kruīza režīmā pēc kārtējās uzvaras... Vien tāda lieta, ka vajag sportisko veiksmi - lai kāds neuztriecas virsū, lai motors nenosvilst vai riepa nepārsprāgst, u.tml. Stiprākās komandas veiksmīgākais pilots mūsdienās arī ir čempions. Braukt māk visi, daži labāk, daži ne tik labi, bet rezultātu nosaka tas, kādā mašīnā kurš sēž. Un kā kuram kurā gadā veicas.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-27 21:21, pirms 9 gadiem
denebs rakstīja: Glorificēt Hamiltonu arī nav prāta darbs,jo vairums viņa uzvaru arī nākušas ar klasi pārāku mašīnu. Turklāt Sennas laikos no pilotiem bija daudz vairāk atkarīgs nekā tagad, kad, ja vien tev ir ātrākais vāģis, tu novinnē kvali, izcel startu un tālāk jau vairumā gadījumu vari braukt bez lieka uztraukuma. Turklāt komanda par visu informē, pašam nav ko daudz domāt, brauc kruīza režīmā pēc kārtējās uzvaras... Vien tāda lieta, ka vajag sportisko veiksmi - lai kāds neuztriecas virsū, lai motors nenosvilst vai riepa nepārsprāgst, u.tml. Stiprākās komandas veiksmīgākais pilots mūsdienās arī ir čempions. Braukt māk visi, daži labāk, daži ne tik labi, bet rezultātu nosaka tas, kādā mašīnā kurš sēž. Un kā kuram kurā gadā veicas.
Neviens netaisās glorificēt Hamiltonu, tai skaitā es. Bet nepiekrītu, ka vairums ir ar klasi pārāku mašīnu. 2007-2008 bija līdzvērtīga cīņa ar Ferrari, un neteiktu, ka McLaren bija klasi pārāka par Ferrari. 2009.gadā zaudēja gan Braun, gan RedBull, 2010 - 2013 tikai Hamiltons spēja kvalenē turēt līdzi RedBull un pat apsteigt tos. Feteļš tādu ģīmi rādīja, jo tika sakauts RedBull trasē. Un kopā viņam 22 uzvaras, kas ir vairāk par pusi.
Bet ir faktiņi, kurus neviens nevar noliegt - 2014.gada sezonā rosbergs pārsvarā startēja no poles, un Hamiltons viņu apdzina tīri trasē nevis boksos vai kā citādi. Un cīņā ar savu komandas biedru izcīnīja 11 uzvaras. Šogad Hamiltonam konkurentu kvalifikācijā nav, sacīkstē gan neiet gluži kā gribētos, bet 8 uzvaras ir salasītas, un šīs 8 uzvaras vairums gan ir bez konkurences - 2015.gads ir gads, kad Hamiltons ir viens, jo rosbergs nav konkurents.
Sezona vēl nav galā, bet citas komandas ir izcīnījušas 3 uzvaras gan pērn, gan šogad.
Ir simpātijas, ir antipātijas, ja pagājušā gadā vēl bija kaut kas, tad šogad ir dominators.
Feteļš brauc pa priekšu viņam viss ir labi. Bet kā ir kaut kur aizmugurē, arī RedBull, čīkst kā sabojājies ūdenssūkņa spriegotājrullītis. Līdzīgi uzvedās Hills - kamēr pa priekšu, tikmēr ok, kā kaut kur pa vidu, ir pasaules gals. Alonso šodien vispār nolika Honda jo salīdzināja ar GP2 motoru.
Personīgi man pietrūkst 2007. un 2008. (tiešām nezinu un nesaprotu, no kurienes massa uzzīmējās), kur Luiss ar Kimi cīnījās, 2004. kur Kimi ar Montoyu plosījās, 1991., kur Senna un Mansels plosījās.

p.s. Šodien Lauda pasūdzējās Eklstonam par to, ka Hamiltonu nerādīja, pat viņa pitstopus. Līdzīgi bija RedBull dominances laikā. Piekrītu, ka nav interesanti, bet man arī patikās paskatīties, kā pa aizmuguri par pēdējo punktu cīnījās.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-27 22:22, pirms 9 gadiem
archdevil rakstīja: Neviens netaisās glorificēt Hamiltonu, tai skaitā es. Bet nepiekrītu, ka vairums ir ar klasi pārāku mašīnu. 2007-2008 bija līdzvērtīga cīņa ar Ferrari, un neteiktu, ka McLaren bija klasi pārāka par Ferrari. 2009.gadā zaudēja gan Braun, gan RedBull, 2010 - 2013 tikai Hamiltons spēja kvalenē turēt līdzi RedBull un pat apsteigt tos. Feteļš tādu ģīmi rādīja, jo tika sakauts RedBull trasē. Un kopā viņam 22 uzvaras, kas ir vairāk par pusi.
Bet ir faktiņi, kurus neviens nevar noliegt - 2014.gada sezonā rosbergs pārsvarā startēja no poles, un Hamiltons viņu apdzina tīri trasē nevis boksos vai kā citādi. Un cīņā ar savu komandas biedru izcīnīja 11 uzvaras. Šogad Hamiltonam konkurentu kvalifikācijā nav, sacīkstē gan neiet gluži kā gribētos, bet 8 uzvaras ir salasītas, un šīs 8 uzvaras vairums gan ir bez konkurences - 2015.gads ir gads, kad Hamiltons ir viens, jo rosbergs nav konkurents.
Sezona vēl nav galā, bet citas komandas ir izcīnījušas 3 uzvaras gan pērn, gan šogad.
Ir simpātijas, ir antipātijas, ja pagājušā gadā vēl bija kaut kas, tad šogad ir dominators.
Feteļš brauc pa priekšu viņam viss ir labi. Bet kā ir kaut kur aizmugurē, arī RedBull, čīkst kā sabojājies ūdenssūkņa spriegotājrullītis. Līdzīgi uzvedās Hills - kamēr pa priekšu, tikmēr ok, kā kaut kur pa vidu, ir pasaules gals. Alonso šodien vispār nolika Honda jo salīdzināja ar GP2 motoru.
Personīgi man pietrūkst 2007. un 2008. (tiešām nezinu un nesaprotu, no kurienes massa uzzīmējās), kur Luiss ar Kimi cīnījās, 2004. kur Kimi ar Montoyu plosījās, 1991., kur Senna un Mansels plosījās.

p.s. Šodien Lauda pasūdzējās Eklstonam par to, ka Hamiltonu nerādīja, pat viņa pitstopus. Līdzīgi bija RedBull dominances laikā. Piekrītu, ka nav interesanti, bet man arī patikās paskatīties, kā pa aizmuguri par pēdējo punktu cīnījās.
90% apdzina startā. Ja ne Mersedes un Rosberga mazspēja, tad Hamiltonam būtu 30 uzvaras, kas arī nav maz.
Man piemēram visinteresantākā sezona likās 2013. gada, tieši līdz Beļģijas posmam. Par uzvaru cīnījās tā brīža labākie (Hamis,Sebs,Alonso un Kimi), pat Šūmis to atzina, un bija kāda intriga, līdz RedBull nesāka čīkstēt par riepām, gluži kā tagad par dzinējiem

  -3 [+] [-]

, 2015-09-27 22:32, pirms 9 gadiem
>> archdevil

Nepatika man Feteļa laiki, nepatīk man Hameļa laiki. Kā pareizi norādi - nav interesanti. Taču Hamelis lielu daļu no savām uzvarām savācis pag.un šajā sezonā, kad Mercedes dominante ir gandrīz neapstrīdama... Singapūra bija patīkams izņēmums.
Arī Hamelis čīkstētu, ja būtu, piemēram, Botasa vietā - it kā pa priekšas galu brauc, bet vienmēr kaut kā pietrūkst. Nerunājot par Alonso un Batona situāciju... Visi, kas bijuši pašā augšā, smagi pārdzīvo to, ka vairs vāģis nav tāds, ar ko var rullēt pa priekšu.
Rosbergs šogad gan tāds paplīsis, nezinu, kas ar šo noticis. Žēl, ka tā.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-28 09:23, pirms 9 gadiem
denebs rakstīja: Glorificēt Hamiltonu arī nav prāta darbs,jo vairums viņa uzvaru arī nākušas ar klasi pārāku mašīnu. Turklāt Sennas laikos no pilotiem bija daudz vairāk atkarīgs nekā tagad, kad, ja vien tev ir ātrākais vāģis, tu novinnē kvali, izcel startu un tālāk jau vairumā gadījumu vari braukt bez lieka uztraukuma. Turklāt komanda par visu informē, pašam nav ko daudz domāt, brauc kruīza režīmā pēc kārtējās uzvaras... Vien tāda lieta, ka vajag sportisko veiksmi - lai kāds neuztriecas virsū, lai motors nenosvilst vai riepa nepārsprāgst, u.tml. Stiprākās komandas veiksmīgākais pilots mūsdienās arī ir čempions. Braukt māk visi, daži labāk, daži ne tik labi, bet rezultātu nosaka tas, kādā mašīnā kurš sēž. Un kā kuram kurā gadā veicas.
Hamiltonam pēdējos divus gadus ir bijusi klasi labāka formula, taču pārējos gados viņš nekad nav braucis ar izteikti ātrāko mašīnu. 2007 un 2008 gadā Ferrari un Mclaren bija līdzvērtīgi. Tad sākās Mclaren noriets un Hamis atgriezās reālās čempiona titula cerībās tikai 2014. gadā, kad arī tika izcīnīts otrs tituls.
No 2009. - 2013. gadam Hamis vienmēr braucis ar formulām, kas bija Red Bull un dažkārt arī Ferrari ēnā.
Vienīgais šodienas pilots, kurš izteikti bieži braucis ar dominējošo mašīnu ir Fettels. Turklāt Sebam visi četri tituli nāca viegli dēļ tā, ka komandas otrajam pilotam bija izteikta otrā pilota loma.
Hamim nekad šo 9. sezonu laikā nav bijis par viņu zemāk stādīts komandas biedrs.
Man arī nepatīk pilotu glorificēšana, tomēr nevar noliegt, ka no mūsdienu pilotiem Hamiltons ir vistuvāk Sennas sasniegumiem. tikai divas sezonas visas karjeras laikā braucis ar neuzvaramu tehniku un nevienu sezonu nav saņēmis labāku tehniku kā komandas biedrs.
Tādi piloti kā Fettels un Šūmahers vienmēr ir stādīti augstāk par saviem komandas biedriem un regulāri braukuši ar dominējošu tehniku.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-28 09:49, pirms 9 gadiem
denebs rakstīja: >> archdevil

Nepatika man Feteļa laiki, nepatīk man Hameļa laiki. Kā pareizi norādi - nav interesanti. Taču Hamelis lielu daļu no savām uzvarām savācis pag.un šajā sezonā, kad Mercedes dominante ir gandrīz neapstrīdama...
Nu tad parēķini cik uzvaru Red Bull dominances gados izcīnija Fettels. Pateikšu priekšā, 38 no 42. Trīs uzvaras šogad un vienu otrajā sezonā ar Toro Roso.
Turklāt ņem vērā, ka Hamiltons ir vienīgais pilots F1 vēsturē, kurš uzsvarējis visās savās sezonās, turklāt 9 sezonas no vietas. Gan braukdams ar spēcīgāko tehniku, gan ne tuvu ne to ātrāko tehniku.

     [+] [-]

, 2015-09-29 16:11, pirms 9 gadiem
playthegame rakstīja: Nu tad parēķini cik uzvaru Red Bull dominances gados izcīnija Fettels. Pateikšu priekšā, 38 no 42. Trīs uzvaras šogad un vienu otrajā sezonā ar Toro Roso.
Turklāt ņem vērā, ka Hamiltons ir vienīgais pilots F1 vēsturē, kurš uzsvarējis visās savās sezonās, turklāt 9 sezonas no vietas. Gan braukdams ar spēcīgāko tehniku, gan ne tuvu ne to ātrāko tehniku.
2009. gadā nebija tik izcila formula