Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

FOTA un FIA nevienojas - F-1 šķeļas

FOTA un FIA nevienojas - F-1 šķeļas
Foto: AP

Šonakt kļuvis zināms, ka FOTA, nevarot vienoties ar Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA), nākamgad rīkos alternatīvu čempionātu.

Jau ziņojām, ka pašreizējām F-1 komandām līdz šai piektdienai bija jāpanāk kompromiss ar FIA, citādi tās riskēja ar to, ka viņas tiks izsvītrotas no dalības 2010. gada F-1 čempionātā. Iepriekš visas komandas jau bija paziņojušas, ka nestartēs F-1, ja tiks ieviesti budžeta griesti, tā vietā plānojot sarīkot alternatīvu čempionātu. Nu un tas arī ir noticis, jo FIA un FOTA nespēja vienoties.

Kā zināms, tad FOTA apvieno "McLaren", "BMW Sauber", "Renault", "Toyota", "Brawn", "Ferrari", "Red Bull" un "Toro Roso" komandas, kuras tagad nolēmušas jau nākamajā gadā veidot jaunu čempionātu.

"Komandas nevar atrast kompromisu, kad runa ir par fundamentālām sporta vērtībām. FOTA nav citas iespējas, kā rīkot jaunu čempionātu, kas atbilst gan tās dalībnieku, gan sponsoru vērtību izpratnei," teikts FOTA paziņojumā. ''Labākie braucēji, zvaigznes, sponsori un kompānijas tagad startēs visaugstākā līmeņa sacensībās.''

Uz doto brīdi zināms, ka nākamgad F-1 startēs trīs jaunas vienības - "Campos", "US GPE" un "Manor". Atgādināsim, ka pavisam nesen "Lola F1 Team" nolēma anulēt tās pieteikumu 2010. gada sezonai, tāpēc tagad tuvākajā laikā paredzams, ka vairākas komandas izlems, kurā čempionātā startēt - F-1 vai jaunajā čempionātā.

Izmantotie resursi:
autosport.com

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 18:09, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Ja pareizi sapratu, tad ieguvēji nebija ne vieni,ne otri?
jā, jo sašķeļoties viņi zaudēja lielu daļu savas būtības, ko noteikti zaudēs arī f1, ja sašķelsies- vēsture, prestižs, komandas.....tāpēc negribu lai ar f1 notiek tas pats.....līdz šai sezonai f1 sekoju līdzi ļoti intensīvi, nevienu gonku neizlaidu, taču dēļ tās krīzes, kādā sports ir tagad, man f1 neliekas interesants, un tam nav nekāda sakara ka tīri sportiski nav intrigas, jo skaidrs ka džensons uzvarēs, bet gan tāpēc ka divi senili veči sportu dzen kapā....sākās ar čempiona noteikšanu pēc uzvaru skaita, un tagad budžeta griesti.....vēl dažas sezonas atpakaļ moslijs ar berniju gribēja sezonu pagarināt līdz 20 un vairāk gonkām, lai varētu vairāk nopelnīt- tad viņus neinteresēja lielās izmaksas, vai arī laikus kad lai varētu jauna komanda startēt f1 bija jāizdara 50 milj $ iemaksa.....šeit ir runa par moslija un bernija peļņu, ne par to kas labāks sportam.....

  +3 [+] [-]

, 2009-06-19 18:10, pirms 15 gadiem
sandriņa_f1_bkv rakstīja: Varbuut taa arii buus labaak, lai vai kaa mees tur neko mainiit nevaram

kimi the best!
tev niks bus jamaina

  +3 [+] [-]

, 2009-06-19 18:12, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Ja pareizi sapratu, tad ieguvēji nebija ne vieni,ne otri?
ieguveji protams nebija neviens, tacu nav godigi salidzinat amerikas variantu ar F1. siem diviem gadijumiem ir parak lielas atskiribas.
1.abos cempionatos pec sadalisnas bija daudz vairak vietu(ka jau noteikti zini amerikas serijas ir daudz kuplaks dalibnieku skaits) kas tika aizpilditas ar daudz vajakiem kadriem. eiropai nekas tads nedraud, jo F1 un jaunaja cempionata dalibnieku skaits ir stipri mazaks un ari labu pilotu rezerves skiet ir nebeidzamas.
2.abiem cempionatiem sadaloties vairaki labi piloti palika champcar puse, un daudzi izvelejas indy. butiba viss sovs tika sadalits divas frontes un abas frontes tika papildinatas ar vairakiem vajiem pilotiem un vajam komandam. eiropas gadijuma ir pilnigi skaidrs ka VISI labakie un popularakie piloti(iespejams no top pilotiem F1 puse paliks rosbergs, bet visticamak nakamgad vins brauks fota cempionata mclaren sastava) un popularakas komandas(iznemot williams) izvelesies FOTAs cempionatu, bet F1 brauks vajas, mazas komandinas ar pilotiem iesacejiem.
3.abu cempionatu tehnika bija visai lidziga, tacu eiropas gadijuma ir diezgan skaidrs ka F1 bus 40 milj. vertas konzervbundzas kas visticamak diezgan regulari nokupes vai saluzis, bet FOTA cempionata pirmaja sezona loti iespejams komandas izmantos uzlabotu kada no ieprieksejo gada formulam.
butiba amerika cempionats sadalijas divos +/- lidzvertigos cempionatos tadejadi videjais limenis stipri kritas, bet eiropas gadijuma visticamak F1 sadalisies divos loti atskirigos cempionatos, viens bus augstaka limena tehnikas sovs, bet otrs drizak jauno pilotu cempionatu, kas loti iespejams vairs nebus dizi specigaks par gp2.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 18:17, pirms 15 gadiem
R.I.P
F-1
1950-2009

  +2 [+] [-]

, 2009-06-19 18:20, pirms 15 gadiem
autosports.delfi.lv: F1: Lola un N.Technology atsauc dalību Formulā 1

Nu re tomēr Haris moška tiks pie labākajiem braukt

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 18:23, pirms 15 gadiem
playthegame rakstīja: ieguveji protams nebija neviens, tacu nav godigi salidzinat amerikas variantu ar F1. siem diviem gadijumiem ir parak lielas atskiribas.
1.abos cempionatos pec sadalisnas bija daudz vairak vietu(ka jau noteikti zini amerikas serijas ir daudz kuplaks dalibnieku skaits) kas tika aizpilditas ar daudz vajakiem kadriem. eiropai nekas tads nedraud, jo F1 un jaunaja cempionata dalibnieku skaits ir stipri mazaks un ari labu pilotu rezerves skiet ir nebeidzamas.
2.abiem cempionatiem sadaloties vairaki labi piloti palika champcar puse, un daudzi izvelejas indy. butiba viss sovs tika sadalits divas frontes un abas frontes tika papildinatas ar vairakiem vajiem pilotiem un vajam komandam. eiropas gadijuma ir pilnigi skaidrs ka VISI labakie un popularakie piloti(iespejams no top pilotiem F1 puse paliks rosbergs, bet visticamak nakamgad vins brauks fota cempionata mclaren sastava) un popularakas komandas(iznemot williams) izvelesies FOTAs cempionatu, bet F1 brauks vajas, mazas komandinas ar pilotiem iesacejiem.
3.abu cempionatu tehnika bija visai lidziga, tacu eiropas gadijuma ir diezgan skaidrs ka F1 bus 40 milj. vertas konzervbundzas kas visticamak diezgan regulari nokupes vai saluzis, bet FOTA cempionata pirmaja sezona loti iespejams komandas izmantos uzlabotu kada no ieprieksejo gada formulam.
butiba amerika cempionats sadalijas divos +/- lidzvertigos cempionatos tadejadi videjais limenis stipri kritas, bet eiropas gadijuma visticamak F1 sadalisies divos loti atskirigos cempionatos, viens bus augstaka limena tehnikas sovs, bet otrs drizak jauno pilotu cempionatu, kas loti iespejams vairs nebus dizi specigaks par gp2.
es tev visumā piekrītu, taču kāda nozīme cik līdzvērtīgi šie čempionāti būs vai nebūs, ja divas lietas kas f1 padarīja īpašu- bāgātā vēsture un tradīcijas vienā pusē.....un labākās šī brīža tehnoloģijas un piloti otrā ierakumu grāvi....tākā abas puses zaudēs, vienalga kura ilgtermiņā būs uzvarētāja

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 18:26, pirms 15 gadiem
karliss rakstīja: Nu re tomēr Haris moška tiks pie labākajiem braukt
švaks mierinājums.....bet tomēr.....

     [+] [-]

, 2009-06-19 18:32, pirms 15 gadiem
hypnoss66 rakstīja: es tev visumā piekrītu, taču kāda nozīme cik līdzvērtīgi šie čempionāti būs vai nebūs, ja divas lietas kas f1 padarīja īpašu- bāgātā vēsture un tradīcijas vienā pusē.....un labākās šī brīža tehnoloģijas un piloti otrā ierakumu grāvi....tākā abas puses zaudēs, vienalga kura ilgtermiņā būs uzvarētāja
ja, jauna cempionata lielakais minuss protams bus tas, ka reali tas bus tas pats vecais labais F1, tacu bez jebkadas vestures. visi rekordi, visa vesture paliks F1 puse nevis taja puse kura tai vajadzetu but. tacu domaju ka tas ar bus vienigais FOTAs cempionata minuss. neredzu variantus ka F1 varetu iegut lielaku popularitati par FOTA cempionatu. ari alonso un kimi ir skaidri pateikusi ka viniem si ir pedeja sezona F1.

     [+] [-]

, 2009-06-19 18:38, pirms 15 gadiem
karliss rakstīja: autosports.delfi.lv: F1: Lola un N.Technology atsauc dalību Formulā 1

Nu re tomēr Haris moška tiks pie labākajiem braukt
maz ticams variants ka n technology varetu pariet uz FOTA cempionatu, tur lidzekliem jabut stipri lielakiem un jabut ar kadu stabilu pamatu, bet n technology butiba ir autosporta entuziastu veidots projekts. visdrizak ka vini nepieteiksies ari FOTA cempionatam. domaju ka FOTAs cempionatam pieteiksies Lola un prodrive, jo sim abam komandam tiesam ir pamats zem kajam un iespejas klut par stabilam komandam.

     [+] [-]

, 2009-06-19 18:38, pirms 15 gadiem
playthegame rakstīja: ja, jauna cempionata lielakais minuss protams bus tas, ka reali tas bus tas pats vecais labais F1, tacu bez jebkadas vestures. visi rekordi, visa vesture paliks F1 puse nevis taja puse kura tai vajadzetu but. tacu domaju ka tas ar bus vienigais FOTAs cempionata minuss. neredzu variantus ka F1 varetu iegut lielaku popularitati par FOTA cempionatu. ari alonso un kimi ir skaidri pateikusi ka viniem si ir pedeja sezona F1.
es par to nemaz nešaubos, ka fotas čempis būs interesants, vnk žel ka tas nebūs tas kas bija f1, un vajadzēs atkal kādus 50 gadus lai apaugtu ar tradīcijām, uzstādītu rekordus, lai rastos leģendas u.t.t
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 18:44, pirms 15 gadiem
playthegame rakstīja: maz ticams variants ka n technology varetu pariet uz FOTA cempionatu, tur lidzekliem jabut stipri lielakiem un jabut ar kadu stabilu pamatu, bet n technology butiba ir autosporta entuziastu veidots projekts. visdrizak ka vini nepieteiksies ari FOTA cempionatam. domaju ka FOTAs cempionatam pieteiksies Lola un prodrive, jo sim abam komandam tiesam ir pamats zem kajam un iespejas klut par stabilam komandam.
Tādā gadijumā neizprotu jēgu atteikties no F1, lai kāds viņš arī nebūtu. Tipa gribēja uz šaru pabraukāties ar rūpnīcas komandām? Neizdevās, visu metam pie malas...

     [+] [-]

, 2009-06-19 18:46, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Par Ameriku apmeram skaidrs, bet par rakstīto 3.pkt. nevaru piekrist, jo mēs vel pat nezinām,kas brauks tajā FOTA čempī.
Un,ja godīgi,tad man pofig kas tajās formulās ir sakrāmēts iekšā, un acis man arī nav radari, kas spēj noteikt formulas ātrumu. Galvenais,lai trasē ir reāla cīņa par pozīcijām,apdzīšanas un citi ekšeni. Man ir vienalga vai tā formula ir par 5 Mio. vai 100 .Mio. dolāriem.
Galvenais,lai ir sacensību azarts.
Kurš to spēs mums vairāk piedāvāt tas arī būs vinnētājs, jo domāju,ka neviens vairs negrib redzēt tādu čempi kā 2002 gadā,kad bija absolūta Šuma dominance. Un arī daļēji šogad čempis pagaidām ir galīgi garām.
tev taisnība un f1 varētu mācīties no ziemeļamerikas no tāda aspekta, ka indyCar visas mašīnas ir vienādas....šasijas izgatavo dalara un motorus piegādā honda, un tad varētu teikt ka viens vai otrs pilots ir labāks vai sliktāks.....taču daudzas vadošās komadas un piloti iespēju par standarta dzinējiem noraidīja....iespejams šo kārti ar laiku f1 varētu/būs spiesta izmantot, jo kur tagad atradīs tik daudz motoru ražotājus......un intrigu tas noteikti palielinatu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 19:10, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Par Ameriku apmeram skaidrs, bet par rakstīto 3.pkt. nevaru piekrist, jo mēs vel pat nezinām,kas brauks tajā FOTA čempī.
Un,ja godīgi,tad man pofig kas tajās formulās ir sakrāmēts iekšā, un acis man arī nav radari, kas spēj noteikt formulas ātrumu. Galvenais,lai trasē ir reāla cīņa par pozīcijām,apdzīšanas un citi ekšeni. Man ir vienalga vai tā formula ir par 5 Mio. vai 100 .Mio. dolāriem.
Galvenais,lai ir sacensību azarts.
Kurš to spēs mums vairāk piedāvāt tas arī būs vinnētājs, jo domāju,ka neviens vairs negrib redzēt tādu čempi kā 2002 gadā,kad bija absolūta Šuma dominance. Un arī daļēji šogad čempis pagaidām ir galīgi garām.
ja, taisniba jau ir, ar aci tas atrums nav redzams, tacu vienalga labak ir skatities cempionatu kura ir izturigas, vadamas un atras formulas.
dalibnieki visticamak bus visi tie pasi-ferrari, mclaren, bmw, toyota, renault, red bull toro roso un domaju ka vel + prodrive un lola. ari piloti visticamak bus visi tie pasi labakie, kimi, hamis, fettels, alonso, vebers, batons, drosi vien senna, haidfelds, masa, kubica, rosbergs u.c. iespejams ka aiz stripas varetu palikt pike, burde, nakadzima, fisikella, zutils, iespejams ari kovolainens, jo visdrizak vinam nakamgad vieta mclaren vairs neatradisies.
kas brauks F1? usgp1, campos, manor, iespejams epsilom, superfund u.c. komandas. piloti visticamak naks no WSR, GP2 un F3. protams ka FOTA projekts lai ari kads tas butu izpelnisies lielaku fanu ieveribu neka F1.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 19:15, pirms 15 gadiem
hypnoss66 rakstīja: tev taisnība un f1 varētu mācīties no ziemeļamerikas no tāda aspekta, ka indyCar visas mašīnas ir vienādas....šasijas izgatavo dalara un motorus piegādā honda, un tad varētu teikt ka viens vai otrs pilots ir labāks vai sliktāks.....taču daudzas vadošās komadas un piloti iespēju par standarta dzinējiem noraidīja....iespejams šo kārti ar laiku f1 varētu/būs spiesta izmantot, jo kur tagad atradīs tik daudz motoru ražotājus......un intrigu tas noteikti palielinatu
visticamak ta ari drizuma notiks, jau nakamgad visas F1 komandas brauks ar vienadiem motoriem(visdrizak visas ari izmantos cosworth motorus) un domaju ka nebus ilgi jagaida kad ari sasijas visiem bus vienadas. ik ipasi nemot vera to ka moslijs jau ne reizi vien ir velejies komandas uzspiest standarta sasijas. ari mazajam komandam pie 40 milj. budzeta daudz izdevigakbutu izveleties standarta sasijas neka pasiem tas buvet.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-19 19:42, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Uz to jau pamazām Moslijs un Eklstons iet. Par cik komandām uz pilotu algām ierobežojumi nebūšot, tad komandām atliks izvēlētos tos labākos, un reāla gonka var iet vaļā kur sacenšas piloti un nevis tehnoloģijas.
Par cik cilvēciskais faktors mēdz biežāk kļūdīties nekā tehnoloģijas, tad būs daudz vairāk neprognozējamu gonku.
Kaut kāds stulbums, ka pus čempionātu vadībā komanda, kas spējusi labāk piemērot formulai kādu tehnisku lietu-difūzerus.
Njā, tikai tas tiešām neatbilst F1 garam, jo F1 vēsturiski ir labāko tehnoloģiju, nevis vienādu traktoru sacensības!

     [+] [-]

, 2009-06-19 19:45, pirms 15 gadiem
playthegame rakstīja: visticamak ta ari drizuma notiks, jau nakamgad visas F1 komandas brauks ar vienadiem motoriem(visdrizak visas ari izmantos cosworth motorus) un domaju ka nebus ilgi jagaida kad ari sasijas visiem bus vienadas. ik ipasi nemot vera to ka moslijs jau ne reizi vien ir velejies komandas uzspiest standarta sasijas. ari mazajam komandam pie 40 milj. budzeta daudz izdevigakbutu izveleties standarta sasijas neka pasiem tas buvet.
Un, ja pareizi esmu sapratis, tad tieši tas, nevis strīdi par budžetu, ir galvenais iemesls "šķiršanās procesam"...

     [+] [-]

, 2009-06-19 20:25, pirms 15 gadiem
Luix rakstīja: Un, ja pareizi esmu sapratis, tad tieši tas, nevis strīdi par budžetu, ir galvenais iemesls "šķiršanās procesam"...
ta vels vinu zin kas ir galvenais iemesls. drizak teiktu ka ir divi iemesli, komandas tiesam nespej pielagoties 40 milj. budzetam un otrs varetu but cina par ietekmi, moslijs arvien vairak uzspeiz savu varu FOTAi. iespaidigi jau ir tas ka moslijs gribeja komandas piespiest parakstit ligumus kuros butu punkts ka maksis bez jebkada komandu piekrisanas var mainit noteikumus ka vien vinam patik.