Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

"Ferrari" uzstāda ultimātu

"Ferrari" uzstāda ultimātu
Kimi Raikonens
Foto: lapresse

"Ferrari" komandas vadība ir uzstādījusi ultimātu - tā nepiedalīsies nākamā gada F-1 pasaules čempionātā, ja netiks mainīts pašreizējais budžeta ierobežojums 40 miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

"Visām komandām vienādi noteikumi, reglamenta stabilitāte, FOTA turpmākie centieni metodiski un progresīvi samazināt izmaksas un F-1 vadīšana - tās ir nākotnes prioritātes," teikts "Ferrari" paziņojumā. "Ja šie obligātie principi netiek ievēroti un 2010. gada sezonas noteikumi netiks mainīti, "Ferrari" nepiedalīsies nākamā gada F-1 pasaules čempionātā."

Pieteikšanās nākamā gada čempionātam beigsies 29. maijā, un kopā ar "Ferrari" komandu šādu pašu publisku paziņojumu par nestartēšanu tajā paudušas "Toyota" un "Red Bull" vienības. Turklāt varētu notikt tā, ka arī pārējās lielo rūpnīcu komandas turpinās šo boikotu, tādējādi nākamā gada čempionātam varētu pieteikties vien trīs neatkarīgās komandas - "BrawnGP", "Williams" un "Force India".

"Ferrari" ir vienīgā komanda, kas F-1 startē kopš šī čempionāta pirmssākumiem, 1950. gada. Jau ziņots, ka uz diskusijām par jaunajiem noteikumiem FOTA ar Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidentu Maksu Mosliju plāno tikties pirms nākamnedēļ paredzētā Monako "Grand Prix" posma, taču konkrēts datums vēl nav zināms. Ne tikai ar jaunajiem noteikumiem komandas ir neapmierinātas, bet arī ar Moslija un FIA autoratīvo veidu, kādā šie noteikumi tika pieņemti, t.i., bez plašākām diskusijām ar komandu vadītājiem.

"F-1 vadības rīcības noteikumi, kas vairāk nekā pēdējo 25 gadu laikā ir virzījuši F-1 attīstību, šobrīd nav tikuši ievēroti, tāpat kā "Ferrari" un FIA slēgtās līgumsaistības par reglamenta nemainīgumu," teikts paziņojumā. ""Ferrari" vadība tic, ka tās daudzie atbalstītāji sapratīs, ka šis lēmums ir saskaņots ar "Scuderia" politiku attiecībā uz tās pārstāvniecību motoru sportā. Tā vienmēr veicinās tās sportisko un tehnisko vērtību izaugsmi."

Par spīti "Ferrari" stingrajai nostājai, FIA iepriekš paudusi cerību, ka drīzumā tiks rasts risinājums šai situācijai. "Ferrari" vadītājs Luka di Montedzemolo cer, ka jau tuvākajās dienās varēs tikties ar Mosliju.

Izmantotie resursi:
autosport.com

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 20:28, pirms 16 gadiem
ja f1 sadalīsies līdzīgi kā amerikā tas notika, tad Eklstons varēs sevi paslavēt ar to ka ir tas cilvēks kurš izjauca f1 un nevienam eiropā vairs neinteresēs formula!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 21:09, pirms 16 gadiem
Mosliju nost no vadiibas grozozhiem!

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 21:09, pirms 16 gadiem
ja tā notiktu tad miljoniem fanu pazustu no TV ekrāniem

  +2 [+] [-]

, 2009-05-12 21:24, pirms 16 gadiem
flab3r rakstīja: Es uzstādu ultimātu - es neskatīšos nākamā gada F-1 pasaules čempionātu, ja netiks samazināts budžeta ierobežojums un ''Ferrari'' tajā nepiedalīsies.
nebūsi vienīgais
domāju visi Itāļi arī

     [+] [-]

, 2009-05-12 21:29, pirms 16 gadiem
Ja aizies Ferrari, tad aizies ar Mcclaren ... viņi nejutīs vairs sportisko intrigu. Tad BMW arī aizies. Tiks izveidots jauns chempis. Alternatīvs F1. Eklstons zaudēs daudzu televīziju pāraides, kuras pārcelsies uz alternatīvu utt...
Elementāri:
Nav lielo komandu, nav naudas. Nav naudas, intrigu un cīņu, tātad nav televīzijas. F1 nomirst. Cilvēkiem tas nav interesants.

     [+] [-]

, 2009-05-12 22:25, pirms 16 gadiem
viss iet uz to sliktako pusi
1. visu sachkareja taa "iedomata" ekonomiska krize
2. tie noteikumi pedejos paris gados tiek groziti tik strauji un tiek mainiti ka vel nekad

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 22:25, pirms 16 gadiem
renox rakstīja: Domāju, arī Mercedes un BMW daudz labprātāk sacenstos ar Ferrari par čempiontitulu alternatīvā čempionātā, nekā cīnīties ar visādiem Brawniem, Force Indiām un Super Aguri par čempiontitulu nevienam neinteresējošā čempionā'ta, kas saglabājis karaliskā F1 nosaukumu.

Kas labāk - Ferrari, BMW, Red Bull, Toyota, Renault, Mercedes, iespējams, Toro Rosso uc. čempionātā, kas saucas, pieņemsim GP1, vai tomēr Brawn, Super Aguri, Williams [labi, viņi protams ir F1 klasika, un ir pelnījuši būt blakus rūpnīcu komandām, bet laikam jau krīze], USF1, Lōla un vēl nezin kādu veidojumu sacensība čempionātā, kas saucas F1, laigan patiesībā tik tādi sētas mači vien ir?
Tikai tā starpcitu - mercedes rupnica ir uz bankrota sliekšņa, tas pats uz renault atiecas, tapat arī pārējām lielajāmkompānijām nav to lieko 500 milj ko teret sportam. Šajā ekanomiskajā situācija varētu jau visi ar mazākiem budžetiem pabraukāt - un 40milj nav nieka summa.

  -2 [+] [-]

, 2009-05-12 22:26, pirms 16 gadiem
Zāģers rakstīja: Ferari, ferari... Lai tak šļūc dillēs lopu bars!!! Un viss tas F1 lai nakuj iet bļin!
ja tev kkas nepatik, tad ej ieskrieties apdauzies ar pieri pret sienu, pajolinj nevajag rakstit kadas stulbibas vnk
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 23:07, pirms 16 gadiem
Ja aizies Ferari vai Mclaren vai kāda cita komanda tad vairs tas nebus F1. Sīs komandas ir bijusas ilgāk neka visas citas komandas!

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 23:08, pirms 16 gadiem
Alexij rakstīja: Eklstons - tā ir nāve priekš F1... Ja viņam ir vecums marasms tad no tā nav jācieš Formulai1, lai iet kruķī savus debīlos noteikumus citur, vecais pirdiens
Eklstons laikam vairs galigi nesajedz ko dara!

  -2 [+] [-]

, 2009-05-12 23:11, pirms 16 gadiem
"Ferrari" nepatk ,ka zaudee!!!---ZB
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2009-05-12 23:24, pirms 16 gadiem
kāpēc vispār bija kkas jāmaina? lai katrs cīnās kā māk bez jebkādiem ievērojamiem ierobežojumiem,kā tas bija agrāk. tagad kko sačakarēs un vēl paši brīnīsies,kāpēc tikai rīs komandas pieteikušās nākamā gaa čempionātam..

P.S. man patīk tā bilde.

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 23:32, pirms 16 gadiem
F1 bez Ferrari nebūs F1.

  -2 [+] [-]

, 2009-05-12 23:59, pirms 16 gadiem
lai iet!

  -2 [+] [-]

, 2009-05-13 00:11, pirms 16 gadiem
lai paskatas,kur vini ir sobrid. lohi.man piemeram ir interesanti,kad citas komandas uzvar,ne tikai,ka bija,kad jau pec 4 posmiem intirgas nekadas.

  +1 [+] [-]

, 2009-05-13 00:11, pirms 16 gadiem
es gan nevēlos F1 bez Ferrari, kopš dzimšanas skatos F-1 un tieši Ferrari un McLaren ir šo sacensību simbols

  -1 [+] [-]

, 2009-05-13 00:12, pirms 16 gadiem
[quote alexij]
Eklstons - tā ir nāve priekš F1... Ja viņam ir vecums marasms tad no tā nav jācieš Formulai1, lai iet kruķī savus debīlos noteikumus citur, vecais pirdiens

alexij vispar ahunais gudrinieks,par visam temam mocii vala.nu psg parenj.

  +3 [+] [-]

, 2009-05-13 00:21, pirms 16 gadiem
KO77 rakstīja: lai paskatas,kur vini ir sobrid. lohi.man piemeram ir interesanti,kad citas komandas uzvar,ne tikai,ka bija,kad jau pec 4 posmiem intirgas nekadas.
intriga tag jau toch ir zudusi, vismaz par kk kausu...ja nemaldos, un tieshaam nemaldos, tad peedeejos divus gadus chempi noskaidroja peedeejaa posmaa? jaa taa tas bija, tad vai tieshaam intriga beidzaas peec 4 posmiem, vai arii intriga norisinaajaas liidz peedeejai sezonas sekundei????
tad par griestiem...nu Moslijs laikam pie muuseejiem politikjiem bijushi, ka griezham, tad taa kaartiigi...uzskatu, ka labaak ir pakaapeniska grieshana, taapat par Mosliju...peern tik kliedza vajag KERS vajag KERS, ko vinjsh teica pirms sezonas saakuma? ka shis jau saak domaat par KERS aizliegshanu, tas nekas ka tuvu 100milj jau izteereeti...pox galiigs..tad nu ja nechakareetu shitaa tos noteikumus, tad jau arii teerinji pashi samazinaatos pamazaam, bet te krukjii pa labi un pa kreisi + ja gribaas ar vienaadaam formulaam, tad var jau paluureet kaadas zemaakas saciikstes piemeeram WSR vai Formula master, vai GP2 (sheit varbuut kljuudos) tad nu tur principaa formulas ir vienaadas, tik reguleejumi izshkjir...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-13 07:45, pirms 16 gadiem
gints lv rakstīja: Tikai tā starpcitu - mercedes rupnica ir uz bankrota sliekšņa, tas pats uz renault atiecas, tapat arī pārējām lielajāmkompānijām nav to lieko 500 milj ko teret sportam. Šajā ekanomiskajā situācija varētu jau visi ar mazākiem budžetiem pabraukāt - un 40milj nav nieka summa.
protams visi grib samazinat budzetus, ari pasas komandas bet peksni samazinat izmaksas no 400 milj uz 40 milj. ir praktiski neieispejami. lielas komandas ir noslegusas reklamas ligumus vairakos simots milj. un visi sie ligumi ir jasamazina par 90% kas nozime ka ir jalauz gandriz visi reklamas ligumi un tas var sanakt loti neizdevigi. ka zinam par liguma lausanu vienmer tiek piemeroti sapigi sodi

  -3 [+] [-]

, 2009-05-13 08:08, pirms 16 gadiem
Īsti nepiekrītu FIA, bet tas Ferrari, kā kautb kas nav pa viņu prātam, tā taisa visādus sviestus, vienmēr ir pret visiem noteikumiem pat ja visas pārējās komandas ir par.

  +2 [+] [-]

, 2009-05-13 09:01, pirms 16 gadiem
Nu kamoon Moslij.... Es loti labi saprotu ka ir kriize, bet nevar tak viena gada laika komanda kurams ir 160 milj pariet uz 40 + dazi izdevumi , kopa 60 milj.... tas ka ir krize un sadi ierobezuojumi tikai uzlabotu F-1 jo komandas butu lidzigakas ir vajadzigi , bet ne jau gada laika.... iedod tak 3 gadu pareju 1 gada - 100 milj + pilotu algas un kas vel tur bija minets. 2 gada 70 milj + kas tur , un 3 gada 40 milj + kas tur... iedodat tak monadas kadu 5 gad viziju lai var normali planot ko kad kaa darit... lai piemeram tads Force india, moz sak stradat un piedalas sacikstes piemeram ar merki pec 3 gadiem braukt ta lai varetu but uz pjedestala.... lai cilveki var planot a to katru gadu maina noteikumus kaut kada bez jega par to pazinjojot pus gadu ieprieks.....

     [+] [-]

, 2009-05-13 09:44, pirms 16 gadiem
Čupa rakstīja: Īsti nepiekrītu FIA, bet tas Ferrari, kā kautb kas nav pa viņu prātam, tā taisa visādus sviestus, vienmēr ir pret visiem noteikumiem pat ja visas pārējās komandas ir par.
Varbūt palasīsi kārtīgāk ko raksta prese, un tad izsecini sava kometāra patiesumu, Ferrari nav vienīgie kur iebilst pret to pasākumu..... Un kā jau minēja te iepriekš, ļoti daudz lietas jau ir saistītas ar sponsorēšanas līgumiem, kuri tiek slēgti uz vairākiem gadiem.... Var jau būt, ka mazās komandas uz to iegūs, bet lielās dabūs zaudēt reālu piķi dēļ tā, ka dabūs lauzt līgumus!

     [+] [-]

, 2009-05-13 10:44, pirms 16 gadiem
RIO75 rakstīja: Varbūt palasīsi kārtīgāk ko raksta prese, un tad izsecini sava kometāra patiesumu, Ferrari nav vienīgie kur iebilst pret to pasākumu..... Un kā jau minēja te iepriekš, ļoti daudz lietas jau ir saistītas ar sponsorēšanas līgumiem, kuri tiek slēgti uz vairākiem gadiem.... Var jau būt, ka mazās komandas uz to iegūs, bet lielās dabūs zaudēt reālu piķi dēļ tā, ka dabūs lauzt līgumus!
Kādēļ Tu domā ka kāds zaudēs naudu? Tie reklāmu līgumi tak var būt spēkā un komandas var to naudu sanjemt, ir tikai tas, ka vinjiem tā nauda paliktu priekš rūpnīcas, kā tīra peļņa.

  +1 [+] [-]

, 2009-05-13 11:01, pirms 16 gadiem
gints lv rakstīja: Kādēļ Tu domā ka kāds zaudēs naudu? Tie reklāmu līgumi tak var būt spēkā un komandas var to naudu sanjemt, ir tikai tas, ka vinjiem tā nauda paliktu priekš rūpnīcas, kā tīra peļņa.
Stipri šaubos, ka tie līgumi neparedz konkrētas pozicijas kurās tā nauda ir jāiegulda.... Tas jau nu būtu totāls sviests.... Iedomājies, kautvai to pašu ITERA priekš Rīgas Dinamo, (šobrīd runāju vispātrīgi nevis ar konkrētiem cipariem), iedod RD 5 ļimonus, a RD vadība izdomā, davai paņemam spēlētājus no Junioru komandas, katram maksājam 300 Ls mēnesī pēc nodokļiem, un lielāko sponsoru naudu sadalam uz galviņām, pašu vajadzībām...... ierēkt negribi?

     [+] [-]

, 2009-05-13 13:07, pirms 16 gadiem
gints lv rakstīja: Kādēļ Tu domā ka kāds zaudēs naudu? Tie reklāmu līgumi tak var būt spēkā un komandas var to naudu sanjemt, ir tikai tas, ka vinjiem tā nauda paliktu priekš rūpnīcas, kā tīra peļņa.
saporti ka katrai komandai ir jastada prieksa savs budzets, japarada kur un kada veida ir sanemts tas 40 milj budzets. ja maksimalais budzets ir 40 milj tad tam ta ari ir jabut. nevar stadit prieksa budzetu kura ir piemeram 200 milj. no sponsoriem un pateikt, ziniet mes zinam ka budzets ir 40 milj. tapec mes bridinam ka tos liekos 160 milj. F1 projekta neaizktisim. ja gribi braukt ar normalu formulu tad tavam buddzetam ir jabut 40 milj. un ja tev kauktas nepatik tad brauc ar loti ierobezotu formulu. tas nozime ka ir jalauz daudzi jo daudzi ligumi kuri ir noslegti jau vairakus gadus atpakal un paredz ka tu vel vairakus gadus no sponsoriem sanemsi vairak ka tos 40 milj. ta divaini sanak bet varetu teikt ka komandam ir jaizvairas no naudas lai nerastos problemas.

     [+] [-]

, 2009-05-13 13:15, pirms 16 gadiem
Man piemēram negribas ,ka vieni brauc ar kosmosā saliktu nākotnes bolīdu un visi pārējie vienīgais uz ko var cerēt ,ka līderim izšaus riepa.Interesanta ir arābu šeiha ideja -viņš Bahreinā nopircis 25 krutas,bet vienādas formulas un veidos savas gonkas,kur būtiska ir braucēju māka. F1 protams tas neder,bet īsti forši nav, ka vietas sadalās pēc komandu turīguma.Vai kāds Latvijā gribētu bobsleju bez ierobežojumiem,jo mūsu nabagi reti būtu 20-niekā.Man piemēram riebjas,ka DAKĀRĀ pirmās 20 vietas ir aizņemtas automātiski,jo ir neierobežots piķis.

     [+] [-]

, 2009-05-13 13:27, pirms 16 gadiem
Patiesībā vēl ir strīdīgs jautājums kurš kuram vairāk vajadzīgs vai F1 FERRARI vai otrādi.Domāju ,ka ferrari piķis ir ļoti atkarīgs no F1 .Ierobežojumi ir vajadzīgi,jo tehnoloģija jau ļauj braukt arī bez pilota un nedomāju ka būtu forši vērot kā 20 vīri ar džoistikiem dzenā autiņus pa trasi.

     [+] [-]

, 2009-05-13 14:22, pirms 16 gadiem
Es piekrītu, ka bija jāpieņem budžeta griesti, bet nu tas ir vairāk kā skaidrs ka nevar pēkšņi samazināt 3x vai 4x..... Vē jau nāk klāt tādas lietas, kā darbinieku skaits rūpnīcās, sociālās saistības, utt.... Jau esošās investīcijas attīstībā... Tagad pieņemot šos budžeta griestus, bezmazvai sanāk simtiem miljonus noskalot podā.... Drīzāk vajadzēja tos griestus atstāt kādu 100 miljonu robežās, bet diferencēt naudas izmaksas kuras tiek dotas komandām.... Kur nabagākiem tiktu vairāk bet gagātākiem mazāk, lai tā starpība izlīdzinās, un tad jau varbūt, ka 10 - 20 miljonu starpība, rezultātos nebūtu tik jūtama....

  +1 [+] [-]

, 2009-05-13 14:40, pirms 16 gadiem
murgs!ja nav naudas tak nepiedalaties.kas to var atļauties,lai atļaujās un rāda klasi pasaulei.a te sanāk tā,ka -ATŅEMT TEV MOCI JAWA UN IEDOD VIETĀ MOPĒDU DELTA!
Ja ir nauda,lai tik grūž iekšā,mums tak ineresanaak bus redzeet,ka ferrarriiririririiiii lido piem 350km/h vai red bul komanda,da vienalga kura...ka tik butu ko redzēt

     [+] [-]

, 2009-05-13 14:47, pirms 16 gadiem
lasu ziņas un arī skatos, ka kautkas nelīmējas... 2 no 3 (faktiski 4, ieskaitot torro rosso) boikotu pieteikušajām komandām ir motoru piegādātāji... ar ko tad f1 ripinās williams, ja toyota aizies? tātad jau 5 komandas...

mercedes lēmums var būt izšķirošais, jo tas ietekmē uzreiz vēl 3 komandas... ja viņi pievienosies boikotam, tad fia vai nu iznīcinās f1, vai arī pieņems radikāli citu nostāju attiecībā uz budžetu griestiem...