Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

"Ferrari" uzstāda ultimātu

"Ferrari" uzstāda ultimātu
Kimi Raikonens
Foto: lapresse

"Ferrari" komandas vadība ir uzstādījusi ultimātu - tā nepiedalīsies nākamā gada F-1 pasaules čempionātā, ja netiks mainīts pašreizējais budžeta ierobežojums 40 miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

"Visām komandām vienādi noteikumi, reglamenta stabilitāte, FOTA turpmākie centieni metodiski un progresīvi samazināt izmaksas un F-1 vadīšana - tās ir nākotnes prioritātes," teikts "Ferrari" paziņojumā. "Ja šie obligātie principi netiek ievēroti un 2010. gada sezonas noteikumi netiks mainīti, "Ferrari" nepiedalīsies nākamā gada F-1 pasaules čempionātā."

Pieteikšanās nākamā gada čempionātam beigsies 29. maijā, un kopā ar "Ferrari" komandu šādu pašu publisku paziņojumu par nestartēšanu tajā paudušas "Toyota" un "Red Bull" vienības. Turklāt varētu notikt tā, ka arī pārējās lielo rūpnīcu komandas turpinās šo boikotu, tādējādi nākamā gada čempionātam varētu pieteikties vien trīs neatkarīgās komandas - "BrawnGP", "Williams" un "Force India".

"Ferrari" ir vienīgā komanda, kas F-1 startē kopš šī čempionāta pirmssākumiem, 1950. gada. Jau ziņots, ka uz diskusijām par jaunajiem noteikumiem FOTA ar Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidentu Maksu Mosliju plāno tikties pirms nākamnedēļ paredzētā Monako "Grand Prix" posma, taču konkrēts datums vēl nav zināms. Ne tikai ar jaunajiem noteikumiem komandas ir neapmierinātas, bet arī ar Moslija un FIA autoratīvo veidu, kādā šie noteikumi tika pieņemti, t.i., bez plašākām diskusijām ar komandu vadītājiem.

"F-1 vadības rīcības noteikumi, kas vairāk nekā pēdējo 25 gadu laikā ir virzījuši F-1 attīstību, šobrīd nav tikuši ievēroti, tāpat kā "Ferrari" un FIA slēgtās līgumsaistības par reglamenta nemainīgumu," teikts paziņojumā. ""Ferrari" vadība tic, ka tās daudzie atbalstītāji sapratīs, ka šis lēmums ir saskaņots ar "Scuderia" politiku attiecībā uz tās pārstāvniecību motoru sportā. Tā vienmēr veicinās tās sportisko un tehnisko vērtību izaugsmi."

Par spīti "Ferrari" stingrajai nostājai, FIA iepriekš paudusi cerību, ka drīzumā tiks rasts risinājums šai situācijai. "Ferrari" vadītājs Luka di Montedzemolo cer, ka jau tuvākajās dienās varēs tikties ar Mosliju.

Izmantotie resursi:
autosport.com

1 2 3 77 komentāri

 +13 [+] [-]

, 2009-05-12 18:42, pirms 16 gadiem
Nu pag pag.. Vēl jau tikai tā galvenā sēde būs par to! Un daudzas komandas ir teikušas ka nepieteiks dalibu, gan no vadošajam, gan ne vadošajam komandam.. Tad jau redzēs, kā būs, šaubos, ka F1 vadiba to pieļaus!

 +15 [+] [-]

, 2009-05-12 18:43, pirms 16 gadiem
Nu sākās... Kaut kāds galīgs murgs ar tiem visiem noteikumiem, to pieņemšanu, tad ar komandu viedokļu dzirdēšanu un beigās noteikumu mainīšanu!
Slēpts komentārs: bembists

 +30 [+] [-]

, 2009-05-12 18:50, pirms 16 gadiem
malaci ferrari, japieliek sitam cirkam punkts, ja nesaprot pa labam tad jaturpina pa launam. tiem diviem onkuliem pedejo divu gadu laika galva ir sagriezies tads juceklis ka vini grauj pasi savu telu un grib lidzi panemt ari autosporta karalisko klasi

 +48 [+] [-]

, 2009-05-12 18:53, pirms 16 gadiem
Es uzstādu ultimātu - es neskatīšos nākamā gada F-1 pasaules čempionātu, ja netiks samazināts budžeta ierobežojums un ''Ferrari'' tajā nepiedalīsies.

 +12 [+] [-]

, 2009-05-12 18:54, pirms 16 gadiem
Nu viss skaidrs, FIA paceļ ierobežojumu summu vai šāds F1 kāds pastāv šogad beigs eksistēt.

  +3 [+] [-]

, 2009-05-12 18:57, pirms 16 gadiem
karliss rakstīja: Nu viss skaidrs, FIA paceļ ierobežojumu summu vai šāds F1 kāds pastāv šogad beigs eksistēt.
vel jau pastav eklsotna sapnis par gp1 cempionatu.

  +9 [+] [-]

, 2009-05-12 19:02, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: vel jau pastav eklsotna sapnis par gp1 cempionatu.
Tad tas būs GP1 nevis F1 Un vispār es piekrītu, labi nevar jau tērēt tur 500 milj. katru gadu, bet tā tomēr ir F1, augtākais kas autosportā vispār var būt. Jau tagad bija dzirdams ka daudzas komandas plāno pievienoties čempionātam ja būs tādas izmakas, bet nu nevjag, lai katrs ''kuram iegribas'' var sākt startēt čempionātā! Tas tomēr ir elitārs sports un tādam tam ir jāpaliek.

 +13 [+] [-]

, 2009-05-12 19:06, pirms 16 gadiem
karliss rakstīja: Tad tas būs GP1 nevis F1 Un vispār es piekrītu, labi nevar jau tērēt tur 500 milj. katru gadu, bet tā tomēr ir F1, augtākais kas autosportā vispār var būt. Jau tagad bija dzirdams ka daudzas komandas plāno pievienoties čempionātam ja būs tādas izmakas, bet nu nevjag, lai katrs ''kuram iegribas'' var sākt startēt čempionātā! Tas tomēr ir elitārs sports un tādam tam ir jāpaliek.
100% piekritu, var sanakt ka 80 un 90 gados kad sacikstes beigas lenakie piloti tika apdziti pa 5 apliem
Slēpts komentārs: modris194

  +4 [+] [-]

, 2009-05-12 19:12, pirms 16 gadiem
bembists rakstīja: "Ja nevaram vinet, tad ejam prom"
vinnēt jau var, tikai dažus posmus!

  +6 [+] [-]

, 2009-05-12 19:12, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: 100% piekritu, var sanakt ka 80 un 90 gados kad sacikstes beigas lenakie piloti tika apdziti pa 5 apliem
Plus vēl nepiedalās kā jau zināms Ferrari un vēl daudzi domā par to, tas čempis 1 sezonu nenovilks, ja būs kāds konkurējošs čempis ar visām vecajām komandām.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-05-12 19:20, pirms 16 gadiem
karliss rakstīja: Plus vēl nepiedalās kā jau zināms Ferrari un vēl daudzi domā par to, tas čempis 1 sezonu nenovilks, ja būs kāds konkurējošs čempis ar visām vecajām komandām.
par to konkurejoso cempionatu jau esmu muldejis jau 100 un 1 reizi, GP1. tas nav nekas nereals, autosports jau to ir piedzivojis, indycar sadalijas divos cempionatos-indycar un champcar, kapec lai tas nenotiktu ari eiropa? ari NHL bija lokauts liziga iemesla del, abas puses nespeja vienoties par finansealo pusi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-12 19:24, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: par to konkurejoso cempionatu jau esmu muldejis jau 100 un 1 reizi, GP1. tas nav nekas nereals, autosports jau to ir piedzivojis, indycar sadalijas divos cempionatos-indycar un champcar, kapec lai tas nenotiktu ari eiropa? ari NHL bija lokauts liziga iemesla del, abas puses nespeja vienoties par finansealo pusi.
Jā, esmu par to dzirdējis, godīgi nebūtu apbēdināts ja tas būtu no FIA neatkarīgs čempionāts ar saviem noteikumiem un to pārvaldītājiem, tiesnešiem, bet domāju ka FIA piekāpsies, jo nekas cits neatliks.

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 19:25, pirms 16 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Latviski tas saucās vienā vārdā-šantāža.
Atliek vien gaidīt kurai pusei būs stiprāks mugurkauls, un vai FIA ziedos jaunu asins ieplūšanu F1 (tik liela interese par šīm sacensībām no dažādu iespējamo jauno komandu puses nav bijusi nekad) vienas vecās senjoras dēļ,vai tomēr ies uz F1 progresu ziedojot veco senjoru no Itālijas.
Es esmu par progresu,pat neskatoties,ka Ferārī ir mana mīļākā komanda.
ja, bet ka jau mes te runajam tad kurs var solit ka sis jaunas komandas bus konkuretspejigas? tiesam neticu ka F1 spes izdzivot bez ferrari, ferrari nav mana milaka komanda(abas ar mcalren ir lielas blezu organizacijas )bet ferrari ir F1 seja un bez tas F1 nav iedomajams. ja piemeram aizies visi lieli autorazotaji tad kas bus F1 galvenais simbols? brawn, williams, force india?

     [+] [-]

, 2009-05-12 19:27, pirms 16 gadiem
karliss rakstīja: Jā, esmu par to dzirdējis, godīgi nebūtu apbēdināts ja tas būtu no FIA neatkarīgs čempionāts ar saviem noteikumiem un to pārvaldītājiem, tiesnešiem, bet domāju ka FIA piekāpsies, jo nekas cits neatliks.
ja bet neaizmirsti ka vienalga so pasakumu vaidtu bernijs jo sis ir vina projekts un tiesi bernijs ir viens no tiem galvenajiem udens dulkotajiem

  +2 [+] [-]

, 2009-05-12 19:28, pirms 16 gadiem
Tas par ferrari aiziešanu no F1 izklausās diezgan nopietni. Ja ferrari aiziet, aiziet arī vesela kaudzīte ar lieliem sponsoriem. Vispār jau īsti pareizi jau nu tas nav tik radikāli tik īsā laikā veikt izmaiņas F1 noteikumos. Un ar komandu viedokli tomēr ir jārēķinās. Galu galā komandas jau veido F1 čempionātu. Jau šī sezonā ir kļuvusi par nelielu izsmieklu ap tiem visiem difuzoriem, kuri itkā nebija legāli, bet beigās - izrādās, ka tomēr bija legāli, tādā veidā par 180 grādiem izmainot pilotu vietas kopvērtējumā.
Kaut gan, nedaudz jau var piekrist Moslijam. Tas īsti tomēr nav pareizi, ka dažas komandas tik tērē un tērē, strādājot ar lieliem zaudējumiem, bet tā jau vairāk tomēr ir šo komandu problēma.

     [+] [-]

, 2009-05-12 19:28, pirms 16 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Nu tad šis 4-5 komandas ar lielajiem budžetiem varēs sacensties savā starpā, jo patreizējā autoindustrijas krīzes laikā es neredzu autogigantus, kas varētu iznest uz muguras lielu budžeta slogu sporta komandas dēļ. Un vel jau nav teikts ko teiks dažu labu rūpnīcu komandām viņu valstu valdības,jo kā zināms,tad vāciešu un franču valdības savā autoindustrijā iepludina miljardus.
Es saku, ka nevajag 500 milj. lielus budžetus, pietiktu ar teiksim 200 milj. budžetu, es labāk skatos kā cīnās tās 4-5 komandas nekā par 40 milj. uzstellēta kaut kāda ''ķīniešu komandele'' un vēl varku uz to visu pasākumu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-12 19:35, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: ja bet neaizmirsti ka vienalga so pasakumu vaidtu bernijs jo sis ir vina projekts un tiesi bernijs ir viens no tiem galvenajiem udens dulkotajiem
Es vispār brīnos kā tie 2 veči spēj noturēt to visu spiedienu un slodzi, nu bišk jau šiem ir aizgājis ciet, būtu labāk sauļojušies kādā pludmalē un baudijuši vecumdienas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2009-05-12 19:40, pirms 16 gadiem
Alternatīvs čempionāts ir iespējams arī ar 4-5 komandām, sliktākajā gadijumā, katrai piesakot startam 3 vai 4 mašīnas.

F1 bez Ferrari, vairs nebūs tas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2009-05-12 19:43, pirms 16 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Tad mēs domājam dažādi,jo es labāk skatos ka traucās formulas kuras pilotē meistarīgi piloti, un nevis formulas kurās ir ielikts pilots,lai savlaicīgi nospietu bremzes un pagrieztu stūri.
Kāds sakars ar pilotiem? Tie tāpat būs, daži pārcelsies uz Ameriku, daži varbūt beigs braukt, daži brauks Lemāna vai DTM, izvēle jau būs. Es runāju par komandām, es labāk skatos to pašu hamiltonu braucam makos, lai kā man tā komanda nepatiktu nekā kaut kādā X komandā kurai nav ne gadu desmitiem ilga vēsture un atpazīstamība visā pasaulē, cik cilvēku skatās F1 tikai tāpēc ka tur ir Maki vai Ferarri? Tā ir desmitiem miljonu zaudēta auditorija, kuru būs ļoti grūti atgriezt. Tur nav nekāda sakara ar pilotu meistarību.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-12 19:50, pirms 16 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Ir un pat ļoti liela sakarība ar pilotu meistarību,jo šobrīd savā starpā nesacenšas piloti,bet gan jaunākās tehnoloģijas. Budžeta ierobežojumu gadijumā pilotiem jau būs daudz lielāka loma komandu panākumos.
Piekrītu ka būs, piemēram, Alonso šajos apstākļos būtu kā zivs ūdenī, bet līdz noteiktam līmenim, 40 milj. man liekas ir stingri ir stipri zem šīs robežas, tad jau drīz viņi nonāks līdz kartingiem.

     [+] [-]

, 2009-05-12 19:50, pirms 16 gadiem
vecais kraķis īstenībā ir visu nočakarējis... nu jau sūdainā info iet pāri visam.. nav vairs normālas sacīkstes nekā.... nekā nav....
it tikai noteikumi, difuzori, tiesas, sāgas... utt

  -3 [+] [-]

, 2009-05-12 19:51, pirms 16 gadiem
good by ferrari
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-12 20:01, pirms 16 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Un šeit ierunājās Ferārī fans.
Vai Tu domā,ka arī Maku vai BMW fani tā domā?
Domāju, arī Mercedes un BMW daudz labprātāk sacenstos ar Ferrari par čempiontitulu alternatīvā čempionātā, nekā cīnīties ar visādiem Brawniem, Force Indiām un Super Aguri par čempiontitulu nevienam neinteresējošā čempionā'ta, kas saglabājis karaliskā F1 nosaukumu.

Kas labāk - Ferrari, BMW, Red Bull, Toyota, Renault, Mercedes, iespējams, Toro Rosso uc. čempionātā, kas saucas, pieņemsim GP1, vai tomēr Brawn, Super Aguri, Williams [labi, viņi protams ir F1 klasika, un ir pelnījuši būt blakus rūpnīcu komandām, bet laikam jau krīze], USF1, Lōla un vēl nezin kādu veidojumu sacensība čempionātā, kas saucas F1, laigan patiesībā tik tādi sētas mači vien ir?
1 2 3 77 komentāri