Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2410, Did:0, useCase: 3

Dārziņam trīs vārti, Latvija apspēlē pasaules vicečempioni

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Dārziņam trīs vārti, Latvija apspēlē pasaules vicečempioni
Lauris Dārziņš
Foto: AFP/Scanpix

Pirmo uzvaru 2013. gada pasaules čempionātā hokejā izcīnījusi Latvijas valstsvienība, kas, pateicoties kapteiņa Laura Dārziņa trim vārtiem, ar 5:3 apspēlēja pasaules vicečempioni Slovākiju. Vēl Latvijas rindās izcēlās Mārtiņš Cipulis (jau mača 15. sekundē) un Zemgus Girgensons.

Latvijas izlase labāku sākumu nevarēja vēlēties - jau 15. sekundē 1:0 panāca Mārtiņš Cipulis. Viņa metiens cauršāva slovāku vārtsargu pēc Jāņa Sprukta sāncenšu zonā uzvarētā iemetiena. Taču pēc 68 sekundēm Slovākija rezultātu izlīdzināja - Tomāšs Zāborskis ripu raidīja starp pirmo maču pasaules čempionātā aizvadījušā vārtsarga Kristera Gudļevska kājsargiem.

Tomēr latvieši neapstājās, turpinot aktīvi uzbrukt. Tas 14. minūtē piespieda slovāku aizsargu Branislavu Mezeju vārtsarga laukumā neatļauti piespiest ripu, tādēļ uz pasaules vicečempionu vārtiem tika nozīmēts soda metiens. To izcilā stilā realizēja Latvijas izlases kapteinis Lauris Dārziņš, atjaunojot vadību - 3:1.

Sekoja rupjš pārkāpums pret Zemgu Girgensonu, un tieši viņš slovākus sodīja, vairākumā gūstot skaistus vārtus un dubultojot Latvijas valstsvienības pārsvaru - 3:1. Mūsējiem bija vairākas iespējas palielināt pārsvaru (Robertam Jekimovam iztraucēja metienu tukšos vārtos, nerealizēts palika lielais vairākums), bet momenti tika izšķērdēti.

Par to samaksājām 37. minūtē, kad Tomāšs Surovijs no distances izdarīja metienu aizsarga aizsegā un panāca 2:3. Taču 70 sekundes pirms otrās trešdaļas beigām Dārziņš ar lielu veiksmes palīdzību atjaunoja divu vārtu pārsvaru Latvijai. Viņš neitrālajā zonā atbruņoja slovāku aizsargu, pretuzbrukumā mēģināja piespēlēt Cipulim, bet ripa pēc rikošeta no slovāka nūjas un vārtu stabiņa atrada ceļu Slovākijas cietoksnī - 4:2!

Beidzamās trešdaļas 25. sekundē Dārziņš bija pirmais pie atlēkušās ripas pēc sava metiena, nokārtojot hat-trick - 5:2! 22 sekundes pirms spēles beigām no distances izcēlās slovāks Rene Vidarenijs, bet tas netraucēja Latvijai izcīnīt pirmo uzvaru čempionātā, ar divu vārtu pārsvaru apspēlējot pasaules vicečempioni. Otro maču pēc kārtas par labāko tika atzīts kapteinis Dārziņš.

Nākamo spēli Latvijas valstsvienība aizvadīs sestdienas vakarā, pulksten 20:15 spēlējot pret Vāciju. Lai saglabātu vietu elites divīzijā, mūsējiem atlikušajos mačos ir nepieciešams vismaz viens punkts.

Latvijas izlases sastāvs:

Kristers Gudļevskis (Edgars Masaļskis); Krišjānis Rēdlihs - Kristaps Sotnieks, Lauris Dārziņš - Jānis Sprukts - Mārtiņš Cipulis; Ralfs Freibergs - Artūrs Kulda, Andris Džeriņš - Zemgus Girgensons - Miks Indrašis; Māris Jass - Jānis Andersons, Ronalds Ķēniņš - Armands Bērziņš - Roberts Jekimovs; Aleksejs Širokovs - Juris Štāls - Koba Jass, Vitālijs Pavlovs.

Slovākijas izlases sastāvs:

Rastislavs Staņa (Jaroslavs Januss); Branislavs Mezejs - Andrejs Sekera, Mārio Bližņāks - Tomāšs Kopeckis - Branko Radivojevičs; Mareks Djaloga - Mihals Sersens, Jozefs Štimpels - Miroslavs Šatans - Libors Hudāčeks; Rene Vidarenijs - Milans Jurčina, Romāns Kukumbergs - Mihals Miklīks - Tomāšs Zāborskis; Vladimirs Mihāliks, Marko Daņo - Martins Barteks - Tomāšs Surovijs, Peters Elveckis.

Pasaules čempionāts hokejā, 9. maijs, Helsinki

Slovākija - Latvija 3:5 (1:3, 1:1, 1:1)

Vārti: 0:15 Cipulis (Sprukts) 0:1, 01:23 Zāborskis (Kukumbergs, Miklīks) 1:1, 13:00 Dārziņš (soda metiens) 1:2, 17:24 Girgensons (Kulda, vair.) 1:3, 36:09 Surovijs (Mezejs, Daņo) 2:3, 38:50 Dārziņš 2:4, 40:25 Dārziņš (Sprukts) 2:5, 59:38 Vidarenijs (Jurčina, Surovijs, vair.) 3:5
Soda minūtes: 14:8
Metieni: 27:24
Vārtsargi: Rastislavs Staņa (no 20:00 Jaroslavs Januss) - Kristers Gudļevskis

Latvijas izlases kalendārs

DatumsLaiksSpēleRezultāts
4. maijs16:15Krievija - Latvija6:0
5. maijs20:15Latvija - ASV1:4
7. maijs16:15Austrija - Latvija6:3
9. maijs20:15Slovākija - Latvija3:5
11. maijs20:15Vācija - Latvija
13. maijs16:15Latvija - Francija
14. maijs20:15Latvija - Somija

H apakšgrupas tabula:

VKomandaSUUPZPZVAP
1.Krievija4300116:69
2.ASV4300116:109
3.Somija4210110:88
4.Slovākija4200212:116
5.Francija420028:116
6.Vācija410128:114
7.Austrija4100310:133
8.Latvija410039:193

Izmantotie resursi:
Start

  +1 [+] [-]

, 2013-05-09 23:15, pirms 12 gadiem
jaanis_z rakstīja: apsveicu visus, kas toķikā uzlika

P.S. es neuzliku, bet vienmēr ticēju
es uzliku 3 ls uz Latviju

  +1 [+] [-]

, 2013-05-09 23:15, pirms 12 gadiem
kaamiiii rakstīja: Es, protams, priecājos par uzvaru, bet man joprojām nepatīk tas pēkšņais fanātisms, kas te valda. Fanātiķot vai ar mēsliem noliet varēs pēc čempionāta. Kāda jēga te dažam pēc vienas spēles nolamāties un kasīties, bet šodien - līst d.... Nu, piedodiet, nesaprotu
Nav nekāds fanātisms, bet ir patiess prieks par uzvaru pār vicečempioniem. Nāks nākamā spēle, tad arī varēs lamāties vai priecāties...

  -2 [+] [-]

, 2013-05-09 23:15, pirms 12 gadiem
Šodienas spēles pamatīgi sabojās manu ''Aldara'' hokeja prognozi.

  +2 [+] [-]

, 2013-05-09 23:15, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Bērnudārzam jau te "jaunais Irbe" ir atradies! Tas ne kas, ka salaida savā stilā vismaz divas galīgi ne obligātas ripas (pirmo starp kājām un arī otro). Čalis vēl ir ļoti nestabils! Viņa plusi, ka ir liels augumā un daudz var no vārtiem aizsegt + vēl acīmredzami Arča arī ir ar viņu mazliet individuāli pastrādājis tieši uz vārstarga refleksiem, kur arī čalim tas "mača seivs" sanāca tieši uz refleksa paceļot plecu, savādāk devenē būtu gols. Domāju šajā čemī pietiek ar viņu "eksperimentēt" savu spēli jau ir nostāvējis! Un daudzmaz ciešami.
Gudļevskis vienīgais kurš var šo čempi glābt- nu nevar likt netrenēto operēto Masaļski vai to kuru vispār neuzskatu par vārtu vīru.

  +2 [+] [-]

, 2013-05-09 23:16, pirms 12 gadiem
Šī tiešām ir uzvaras diena. Tie kas to pelnījuši dabūn pa dirsu, bet tie, kas apspiesti, sakauj vicečempionus.

  -1 [+] [-]

, 2013-05-09 23:16, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Cipas ātrie vārti droši vien pamatīgi pajauca slovāku spēles plānu.
Bija takš 1:1, ko tur pajauca? Reāli visā spēlē Cipulis neko neparādīja! Jā pa retam pasprintoja, pagrūstījās pie bortiem, tas arī viss!

  +2 [+] [-]

, 2013-05-09 23:16, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Bērnudārzam jau te "jaunais Irbe" ir atradies! Tas ne kas, ka salaida savā stilā vismaz divas galīgi ne obligātas ripas (pirmo starp kājām un arī otro). Čalis vēl ir ļoti nestabils! Viņa plusi, ka ir liels augumā un daudz var no vārtiem aizsegt + vēl acīmredzami Arča arī ir ar viņu mazliet individuāli pastrādājis tieši uz vārstarga refleksiem, kur arī čalim tas "mača seivs" sanāca tieši uz refleksa paceļot plecu, savādāk devenē būtu gols. Domāju šajā čemī pietiek ar viņu "eksperimentēt" savu spēli jau ir nostāvējis! Un daudzmaz ciešami.
Piekrītu, ka tie divi zilie metieni, bija visai briesmīgi priekš vārtsarga, kas spēlē PČ, Gudļevskis vēl ir ļoti tālu līdz stabilam kīperam. Tomēr es droši vien Nolana vieta viņu liktu vārtos arī nākamajā spēlē. Pavisam vienkārša iemesla dēļ, viņš ir vienīgais vārtsargs mūsu izlasē, kas šim čempionātam ir fiziski gatavs. Līdz Edžas līmenim un statusam viņam vēl ļoti tāls ceļš ejams, tomēr viņš uz doto brīdi tīri fiziski ir spējīgāks un gatavāks par Edžu un Jučeru.

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:17, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: Es jau izklāstīju kāpēc tups ZA hokejs ir slikts tieši pret mums līdzīgām vai vājākām komandām, kamēr pret stiprām tas protams bieži palīdz. Šī spēle manu teikto neapgāž, vēl jau spēlēsim pret frančiem, vāciem...
Kur tu redzi to ZA hokeju ,treneri izlasē mainās ,bet stils diemžēl nē.Šodien tiešām visiem izdevās nospēlēt labi ,bet lai kā liela Gudļevski slavē tomēr jāsaka ,ka vārstsarga jautājums izlasē joprojām aktuāls ,jo visi trīs vārti bija ņemami.

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:17, pirms 12 gadiem
Ja salīdzina ar iepriekšējām spēlēm, tad šodien aizsardzība bija līmenī (nez vai Pujaca izkrišana tam bija par iemeslu) un ielaistie goli vairāk uz Guļevski nekā aizsargiem. Jebkurā gadījumā - labi nospēlēja visas maiņas visos laukuma galos un ja šādi turpinās un koncentrēsies arī pret sava līmeņā pretiniekiem tad problēmām saglabāt vietu elitē nevajadzētu būt. Par 1/4 nesapņosim jo šobrīd jākoncentrējas neapkaunot sevi! Ierosinu Gudļevski likt kastē arī pret vāčiem, jo komanda manāmi vairāk strādā pie vārtu priekšas aizsardzības.

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:17, pirms 12 gadiem
1/4 finala savas grupas spele sava starpa
un tikai ar 1/2 ar otru grupu

  +1 [+] [-]

, 2013-05-09 23:17, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Šodienas spēles pamatīgi sabojās manu ''Aldara'' hokeja prognozi.
Poh tavu prognozi!

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:17, pirms 12 gadiem
PuLVeris rakstīja: Bija takš 1:1, ko tur pajauca? Reāli visā spēlē Cipulis neko neparādīja! Jā pa retam pasprintoja, pagrūstījās pie bortiem, tas arī viss!
Nē, Cipulis iemeta un bija 1:0, nevis 1:1

  -2 [+] [-]

, 2013-05-09 23:18, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Par Gudļevski joprojām vairāk jautājumu nekā atbilžu.
Vienīgi mani pārsteidza,ka mūsu laukuma spēlētāji šodien nospēlēja tik rezultatīvi, un savus momentus izmantoja.
Atliek vien cerēt,ka arī nākošās spēlēs tā būs.
Tev ar žetons!

  +3 [+] [-]

, 2013-05-09 23:18, pirms 12 gadiem
PuLVeris rakstīja: Tā īsti nebūs! Kopumā bija slikta visa komandas sadarbība aizsardzībā! Arī šodien varēja redzēt, ka pa retam krītam iekšā, bet pateicoties rezultātam treneri varēja atļauties koncentrēties aizsardzībai! Jautājums, kas notiktu, ja LV būtu jāizlīdzina rezultāts?
Kā jau rakstīju,tad šodienas spēles raksturu noteica Cipas ātrais gols, un Staņas nepārliecinošais sniegums. Plus daudzie noraidījumi.
Acīmredzami bija jūtams,ka slovāki nebija plānojuši visu spēli atspēlēties.

  +9 [+] [-]

, 2013-05-09 23:18, pirms 12 gadiem
Girgensona vārti bija konfekte!

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:19, pirms 12 gadiem
macho2011 rakstīja: Poh tavu prognozi!
Tieši tā

  +1 [+] [-]

, 2013-05-09 23:19, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: Piekrītu, ka tie divi zilie metieni, bija visai briesmīgi priekš vārtsarga, kas spēlē PČ, Gudļevskis vēl ir ļoti tālu līdz stabilam kīperam. Tomēr es droši vien Nolana vieta viņu liktu vārtos arī nākamajā spēlē. Pavisam vienkārša iemesla dēļ, viņš ir vienīgais vārtsargs mūsu izlasē, kas šim čempionātam ir fiziski gatavs. Līdz Edžas līmenim un statusam viņam vēl ļoti tāls ceļš ejams, tomēr viņš uz doto brīdi tīri fiziski ir spējīgāks un gatavāks par Edžu un Jučeru.
Man Masaļskis liekas no tiem kīperiem kam vajag laiks, lai ieskrietos. Šoriez viņam tā nav. Bet vārtos tiks arī viņš visticamāk.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:20, pirms 12 gadiem
pūce rakstīja: ja vēl viņš varētu būt par līderi izlasē, tad laime pilnībā. NHL būs nākamsezon noteikti, par to esmu drošs.
Reāli visas spēles man Viņš acīs ir iekritis tikai ar plusiem..
Amm, neteiktu to tik skaļi.. Buffalo ir labi konkurenti puisim. Kā, piemēram, Grigorenko, kurš jau ir ieguvis līgumu ar Sabres. + Tur ir daudzi vietējie, salīdzinoši, jaunie talanti..

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:20, pirms 12 gadiem
Shmidzis rakstīja: Nav nekāds fanātisms, bet ir patiess prieks par uzvaru pār vicečempioniem. Nāks nākamā spēle, tad arī varēs lamāties vai priecāties...
"Tas varonis, šis varonis, mēs esam labākie, Latvija labākā, varbūt medaļas? ceturtdaļfināls? " - nav drusku par daudz? Pat, ja kāds pamuļķis te cenšas "pajokot". Kā jau teicu, priecāties vajag, es arī priecājos, bet nevajag pārspīlēt.

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:20, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Kā jau rakstīju,tad šodienas spēles raksturu noteica Cipas ātrais gols, un Staņas nepārliecinošais sniegums.
Acīmredzami bija jūtams,ka slovāki nebija plānojuši visu spēli atspēlēties.
Plānot vari tikai savas vakariņas pēc spēles

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:21, pirms 12 gadiem
huy rakstīja: Tos divus neobligātos golus laiž arī pārējie.
Pārējie dažādu iemeslu dēļ šogad laiž pat vairāk par diviem goliem, tas ir fakts, bet vai tas nozīmē, ka Gudļevskis tagad būtu jāliek vārtos visās atlikušajās spēlēs? Tu ta atšķirībā no pokemoniem cerams ka, zini cik daudz spēles viņš tajā pašā MHLā ir nospēlējis vienādā labā līmenī, bez kritumiem .... Gājis ir "kā pa celmiem"! Tad kas liek domāt, ka tagad būs savādāk? Ok, vienu spēli tagad "uz galvas" nostāvēja.... vai tā būs arī nākamajā? Es tomēr labāk gribētu redz;et atkal vārtos kādu no pirmajiem diviem pamatkīperiem (vēlams Edžu).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:21, pirms 12 gadiem
Spēle jau zašibis, bet jāatceras, ka mēs vēl joprojām esam pēdējie grupa, tiesa uzvarot Fra un Ger (abas gan stipri šaubos, ka uzvarēsim) esam jau garantējuši solīdo 5. vietu grupā

  +1 [+] [-]

, 2013-05-09 23:21, pirms 12 gadiem
macho2011 rakstīja: Poh tavu prognozi!
Francija arī sabojās Nameja progmozi, tas ir 100 %

  +3 [+] [-]

, 2013-05-09 23:22, pirms 12 gadiem
huy rakstīja: Man Masaļskis liekas no tiem kīperiem kam vajag laiks, lai ieskrietos. Šoriez viņam tā nav. Bet vārtos tiks arī viņš visticamāk.
Gan jau Irbe pats saprot,kas šobrīd no LV vārtsargiem ir kas.

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:22, pirms 12 gadiem
kaamiiii rakstīja: "Tas varonis, šis varonis, mēs esam labākie, Latvija labākā, varbūt medaļas? ceturtdaļfināls? " - nav drusku par daudz? Pat, ja kāds pamuļķis te cenšas "pajokot". Kā jau teicu, priecāties vajag, es arī priecājos, bet nevajag pārspīlēt.
Necepies!

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:22, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Vienkārši priecājamies par to, kas mums ir - esam kārtīgi kristieši
Es neesmu.

HYPOCRISY - Valley Of The Damned (Hell Over...

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:23, pirms 12 gadiem
MachimoI rakstīja: Vai tu nepieļauj domu, ka spēlētāji zaudēja Austrijai par spīti Nolana lieliskajam devumam?
Protams, ka nē. Neko Nolans vēl nav devis. Paskatīsimies. Pagaidām tradicionālā čakarēšanās līdz pēdējam brīdim, kad ūdens sāk smelties mutē un tad varonīga glābšanās. Kāds vēl tur Nolans...

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:23, pirms 12 gadiem
dzagans rakstīja: Francija arī sabojās Nameja progmozi, tas ir 100 %
Jā,tā bija.

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:24, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Pārējie dažādu iemeslu dēļ šogad laiž pat vairāk par diviem goliem, tas ir fakts, bet vai tas nozīmē, ka Gudļevskis tagad būtu jāliek vārtos visās atlikušajās spēlēs? Tu ta atšķirībā no pokemoniem cerams ka, zini cik daudz spēles viņš tajā pašā MHLā ir nospēlējis vienādā labā līmenī, bez kritumiem .... Gājis ir "kā pa celmiem"! Tad kas liek domāt, ka tagad būs savādāk? Ok, vienu spēli tagad "uz galvas" nostāvēja.... vai tā būs arī nākamajā? Es tomēr labāk gribētu redz;et atkal vārtos kādu no pirmajiem diviem pamatkīperiem (vēlams Edžu).
Man jau arī liktos, ka Masalu jāliek pret gitleriešiem. Čalim būs škrobe un vēlme sevi parādīt...

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:24, pirms 12 gadiem
kaamiiii rakstīja: "Tas varonis, šis varonis, mēs esam labākie, Latvija labākā, varbūt medaļas? ceturtdaļfināls? " - nav drusku par daudz? Pat, ja kāds pamuļķis te cenšas "pajokot". Kā jau teicu, priecāties vajag, es arī priecājos, bet nevajag pārspīlēt.
Nu, paga. Ja vakar mums bija 50% iespēja izkrist no Elites un 1% iespēja tikt izslēgšanas spēlēs, tad tagad situācija ir krietni patīkamāka. Pietiek ar 1 uzvaru, lai nekur nekristu un 1/4finālā vismaz kādi 10% iespēja tikt, ja ne vairāk.

     [+] [-]

, 2013-05-09 23:25, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Pārējie dažādu iemeslu dēļ šogad laiž pat vairāk par diviem goliem, tas ir fakts, bet vai tas nozīmē, ka Gudļevskis tagad būtu jāliek vārtos visās atlikušajās spēlēs? Tu ta atšķirībā no pokemoniem cerams ka, zini cik daudz spēles viņš tajā pašā MHLā ir nospēlējis vienādā labā līmenī, bez kritumiem .... Gājis ir "kā pa celmiem"! Tad kas liek domāt, ka tagad būs savādāk? Ok, vienu spēli tagad "uz galvas" nostāvēja.... vai tā būs arī nākamajā? Es tomēr labāk gribētu redz;et atkal vārtos kādu no pirmajiem diviem pamatkīperiem (vēlams Edžu).
Visas spēles diez vai nospēlēs. Bet par Masaļski bik augstāk uzrakstīju. Nekas nav pret Jučeru, tomēr man liekas viņam pēc čempja jaaiziet pie tām "čāru" tīrītājam un jasāk nakamā sezona no baltas lapas. Es pat nezinu kuru lai liek, katram savi plusi vai mīnusi. Man parastam neta pokemonam vajag tos punktus kaut ar sniegalāpstu vārtos

  +3 [+] [-]

, 2013-05-09 23:25, pirms 12 gadiem
Lai kā arī nebūtu - B grupa neatbilst Latvijas līmenim. Daudzi "eksperti'' teica, ka mums nav līderu, ka Dārziņš, Sprukts spēj spēlēt tikai 4. - 5. maiņā. Lauris parādīja, kādam jābūt pasaules klases līderim.

  +1 [+] [-]

, 2013-05-09 23:25, pirms 12 gadiem
Shmidzis rakstīja: Man jau arī liktos, ka Masalu jāliek pret gitleriešiem. Čalim būs škrobe un vēlme sevi parādīt...
Ar šķrobi vien par maz,lai labi nospēlētu.
Bieži vien tā pat traucē.