Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:697, Did:0, useCase: 3

Grūta cīņa pārvēršas Norvēģijas sagraušanā

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Grūta cīņa pārvēršas Norvēģijas sagraušanā
Latvieši līksmo
Foto: AP/Scanpix

Piekto spēli pasaules hokeja čempionātā aizvadījusi Latvijas izlase, kas tikās ar Norvēģijas valstsvienību. Saspringtā mačā mūsu komanda beigās tomēr izcīnīja rezultāta ziņā pārliecinošu uzvaru ar 5:0. Latvija turpina cīņu par ceturtdaļfinālu!

Latvijas izlasei šī spēle bija pēdējā iespēja iesaistīties cīņā par ceturtdaļfinālā – vajadzēja uzveikt Norvēģiju, kuras kontā jau bija trīs punkti par negaidītu uzvaru pār Čehiju 1. posmā. Par labu Latvijai liecināja pēdējais norvēģu bezcerīgais zaudējums pret Kanādu (1:12), kā arī komandas kapteiņa Tomija Jakobsena diskvalifikācija.

Norvēģi piesardzīgi, 1. periods pa nullēm

Norvēģijas komanda, apzinoties turnīra situāciju, uzsāka ļoti uzmanīgi, praktiski visu uzmanību veltot aizsardzībai. Pēc 10 spēlētām minūtēm metienu attiecība bija tikai 3:1... Tiesa, viens no trim mūsējo metieniem tikpat labi varēja beigties ar vārtu guvumu – pēc Mārtiņa Cipuļa piespēles Aleksandra Ņiživija raidītā ripa trāpīja pa pretinieku vārtu stabu. Otrajā perioda pusē Norvēģija aktivizējās, īpaši pēc pirmā vairākuma (noraidījumu izpelnījās Kaspars Saulietis) iegūšanas. 1. trešdaļas beigās pie Latvijas vārtiem brīžiem gāja karsti, taču Edgars Masaļskis ar visu tika galā. Mūsu rindās var atzīmēt jaunizceptā 4. maiņas uzbrucēja Jēkaba Rēdliha bīstamu metienu. Pēc 20 minūtēm – 0:0.

Neizmantoto vairākumu 2. periods – joprojām 0:0

2. trešdaļu Latvijas izlase aizvadīja ļoti aktīvi, reizi pa reizei nopelnot vairākumus. Perioda vidū mūsējie pat tika pie vienas minūtes vairākuma piecatā pret trim norvēģiem. Diemžēl latvieši nespēja ne tikai iemest, bet arī izveidot bīstamus momentus – Ņiživija varianti (piespēles uz vārtu priekšu) negāja cauri, bet metieni no tālas distances tika bloķēti, Norvēģijas hokejisti aizstāvējas ļoti blīvi. Jāatzīst, ka arī Latvijas komanda savus divus mazākumus nospēlēja nevainojami un Masaļska palīdzība visvairāk bija nepieciešama vienādos sastāvos, kad norvēģu triecienmaiņa (Toresens, Āsens un Fredriksens) pāris reizes radīja satraukumu pie Latvijas vārtiem. Arī pēc 40 minūtēm – 0:0.

Pieci vārti un sagrāve!

3. periods Latvijai sākās iepriecinoši - beidzot vārti! 3. maiņas centra uzbrucējs Andris Džeriņš uzvarēja iemetienā, un Kristaps Sotnieks nekavējoties meta ripu vārtu virzienā - to pielaboja Lauris Dārziņš un 1:0 Latvijas labā! Drīz Latvijas izlasei bija jāpārdzīvo grūti brīži, jo pusotru minūti(!) nācās spēlēt trijatā pret pieciem pretiniekiem. Norvēģija apzinājās, ka tā ir lielā iespēja izlīdzināt, taču arī tai ļoti labus momentus radīt neizdevās - daudzus metienus latvieši bloķēja, bet kad vajadzēja, vietā bija arī Masaļskis. Izturējusi šo grūto mazākumu, Latvijas komanda tika pie vairākuma un ļoti ātri to realizēja! 1. maiņas kvalitatīvu kombināciju ar spēcīgu un precīzu metienu noslēdza Cipulis - 2:0! Norvēģi vēl pielika lielas pūles rezultāta starpības samazināšanai, taču jau tā mazās cerības vēl niecīgākas padarīja pretinieku noraidījums pret Gintu Meiju. Vēl vairāk - mūsējie otro reizi mačā izmantoja vairākumu, panākot jau 3:0! Tālu Gunta Galviņa metienu pielaboja vārtu priekšā esošais Jānis Sprukts. Norvēģija, tikusi pie vairākuma, pat pie 0:3 nomainīja vārtsargu pret sesto spēlētāju, bet rezultātā ielaida vēl vienus vārtus - tukšos vārtus trāpīja Sprukts. Savukārt pašā mača izskaņā pretuzbrukumā precīzs bija Galviņš! Latvija uzveica Norvēģiju ar 5:0. Sausa spēle Masaļskim, bet par labāko mūsējo rindās atzīts Georgijs Pujacs!

2. posma pēdējo un izšķirošo spēli Latvijas izlase aizvadīs pirmdienas vakarā plkst.21:15 ar Čehiju. Uzvara pār čehiem ievedīs mūsējos ceturtdaļfinālā!

Pasaules čempionāts, F apakšgrupa

Latvija - Norvēģija 5:0 (0:0, 0:0, 5:0)
Vārti: 42:06 Dārziņš (Sotnieks, Džeriņš) 1:0, 48:45 Cipulis (Ņiživijs, Vasiļjevs, vair.) 2:0, 57:02 Sprukts (Galviņš, Daugaviņš, vair.) 3:0, 58:25 Sprukts (tukšos vārtos) 4:0, 59:54 Galviņš (Jerofejevs) 5:0
Vārtsargi: Masaļskis - Grotness (līdz 57:45 un no 58:25)
Metieni: 29:30
Soda minūtes: 12:12

F apakšgrupa:

VKomandaSU-ZVārtiP
1.Šveice33-010–49
2.Kanāda32-119–66
3.Zviedrija32-110–66
4.Latvija41-39–133
5.Norvēģija41-36–243
6.Čehija31-26–73

Kurš bija labāks?

  • 200

  • 84

  • 34

  • 499


     [+] [-]

, 2010-05-16 20:50, pirms 15 gadiem
Runčuks rakstīja: bet tu vispār hoķi kādreiz skaties, izņemot PČ un mūsu spēles tajā??? ka'ds blc 3, periods??? dāņi SLO sasita šķembās 1. periodā, tāpat SUI pret CAN - tas tāpēc, ka vai nu ir noskaņojums spēlei un degsme vai nu tās nav (no sērijas "gan jau kaut kā nomuļļāsim") sekoju LAT spēlēm no B grupas (C grupā nebija iespēju sekot spēlēm) - šitā izlase šogad ir tik remdena un nebaudāma kā nekad!
Izteikšu vienu precizējumu, Dānijas valstsvienība uzvarēja Slovākiju, nevis Slovēniju!!!

     [+] [-]

, 2010-05-16 20:50, pirms 15 gadiem
par Lielu Latviju

     [+] [-]

, 2010-05-16 20:50, pirms 15 gadiem
kaamiiii rakstīja: nu, ne labi ne slikti šodien... labi, ka uzvara, savādāk nevarēja būt. ja ar šādu spēli pret norvēģiem sanāca, tad pret čehiem nē, cerams, ka čaļi to saprot un novērtēs pretinieku. ceru uz sportisku niknumu. nu tas tā, par OS..
Nu kur vini nesapratis ,ka cehi ir cehi un vini ir jauztver nopietnak par nopietnu btw ja mes tiekam 1/4 kas nak pretii?

     [+] [-]

, 2010-05-16 20:52, pirms 15 gadiem
Masalskis512XF rakstīja: Nu kur vini nesapratis ,ka cehi ir cehi un vini ir jauztver nopietnak par nopietnu btw ja mes tiekam 1/4 kas nak pretii?
nē nu... norvēģi apspēēja, tagad mēs šos paņēmām... būs labi

jā, man arī gribētos zināt, kas tālāk
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-05-16 20:53, pirms 15 gadiem
vai kāds var paskaidrot, kāpēc Latvija pēc čehu uzvarēšanas tiktu ceturtdaļfinālā? izskatās, ka, ja čehi uzvar Kanādu, viņi pēc labākas vārtu attiecības tiek tālāk

     [+] [-]

, 2010-05-16 20:54, pirms 15 gadiem
kaamiiii rakstīja: nē nu... norvēģi apspēēja, tagad mēs šos paņēmām... būs labi

jā, man arī gribētos zināt, kas tālāk
Kamii pec principa cehi zaudeja norvegiem mes uzvarejam norvegus nav ko vadiities ,jo vienkarsi manuprat cehiem nepaveicas un spele pret cehiju bus nezeligi siva ceram uz to labako

  +1 [+] [-]

, 2010-05-16 20:54, pirms 15 gadiem
lukaz23 rakstīja: KRIEVIJA 100%
Tad ir dir**

     [+] [-]

, 2010-05-16 20:55, pirms 15 gadiem
dumbris rakstīja: vai kāds var paskaidrot, kāpēc Latvija pēc čehu uzvarēšanas tiktu ceturtdaļfinālā? izskatās, ka, ja čehi uzvar Kanādu, viņi pēc labākas vārtu attiecības tiek tālāk
Maza iespejamiiba turam ikskus par kanadu GO CANADA
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-05-16 20:58, pirms 15 gadiem
maize rakstīja: Izteikšu vienu precizējumu, Dānijas valstsvienība uzvarēja Slovākiju, nevis Slovēniju!!!
atvainojos, kļūdījos abriavatūra, bet ne tēmas būtībā un ar šo attieksmi mēs pret čehiem esam pelnuršķītes monstru ballē

     [+] [-]

, 2010-05-16 20:58, pirms 15 gadiem
lukaz23 rakstīja: Bladaac tu tiesham pilna nopietniba doma ka Kanada zaudes gan zviedriem sodien gan cehiem parit
bladaac es pēc spēles esmu ķirsī un gribu saprast situāciju, jo nemāku neskaidrā spreist par mūsu grupas tabulu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:01, pirms 15 gadiem
gascoigne rakstīja: Cukarello Āsens
Mūsu izlasei tikai pietrūkst spēlētāja ar vārdu Jelgava un uzvārdu Cukurfabrika..
Anyway, pirmās divas trešdaļas skatoties nāca miegs, un rosījās prātā viedā tēze par to, ka tie, kas pirmie iešaus, uzvarēs spēli kopumā. Sanāca, izdevās, apsveicu... Bet nākošā spēle būs riktīgs kaulu zāģis...

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:03, pirms 15 gadiem
Masalskis512XF rakstīja: Kamii pec principa cehi zaudeja norvegiem mes uzvarejam norvegus nav ko vadiities ,jo vienkarsi manuprat cehiem nepaveicas un spele pret cehiju bus nezeligi siva ceram uz to labako
tieši tā. es jau nemaz nesaku, ka būs viegli

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:05, pirms 15 gadiem
lukaz23 rakstīja: Ok kanadiesheim divas speles vajadzigs 1pts lai mums pietiktu ar uzvaru par cehiju lai tiktu 1/4 finala
yep. CZE,LAT un NOR pa sešiem un skatās savstarpējās spēles. paldies

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:07, pirms 15 gadiem
dumbris rakstīja: yep. CZE,LAT un NOR pa sešiem un skatās savstarpējās spēles. paldies
Ja nemaldos, Norvēģiem ir tikai trīs punkti. Un es nemaldos.

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:08, pirms 15 gadiem
kaamiiii rakstīja: tieši tā. es jau nemaz nesaku, ka būs viegli
Man patiik tie "fani" pirms speles saka ai bus siva cinja mes uzvaram norvegus parliecinoshi atkal nav labi kas vinus vispar apmierina?

  -1 [+] [-]

, 2010-05-16 21:08, pirms 15 gadiem
_Gattča_ rakstīja: Ja nemaldos, Norvēģiem ir tikai trīs punkti. Un es nemaldos.
nē, tu nemaldies. bet ar ko mēs spēlējam tālāk??

  +3 [+] [-]

, 2010-05-16 21:12, pirms 15 gadiem
Vislabākais tagad būtu, ja Kanāda un Zviedrija aizspēlētos līdz pagarinājumam. Tad pilnīgi droši pietiktu ar jebkādu uzvaru pamatlaikā ar čehiem.

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:20, pirms 15 gadiem
Vikingu palidziba generalmeginajuma,un trenina,ritdienai.

  +2 [+] [-]

, 2010-05-16 21:20, pirms 15 gadiem
Ja godīgi tad pati spēle kā suga mūsējo izpildijumā jau diez ko laba nebija.... ok, šodien nebija īpaši rupju kļūdu aizsardzībā, bet arī uzbrukums līdz 3. periodam bija zem katras kritikas..... pie tam vēl spēlējot minūti "ar kapeikām" 5 pret 3 pat nevarējām vienus vārtus iemest.... lūzuma punkts bija drīzāk nevis pirmie iemestie vārti, bet tas, ka mūsējie paši labi izturēja 3 pret 5 mazākumu un tad arī ātri otrie vārti iekrita un tas pa lielam arī bija tas lūzuma punkts.... ja norges viņu lielajā vairākumā būtu izlīdzinājuši rezultātu, tad iespējams nekādu 3 punktu tagad nebūtu un hvz kā tā spēle tad vēl beigtos.... pret čehiem ar šādu spēli būs smagi.... čehi ir ātri, tehniski! Iespējams pat vēl ātrāki pat zviedriem (sanāca viņu abu spēli pavērot un čehi kopumā bija labāki)....

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:21, pirms 15 gadiem
_Gattča_ rakstīja: Ja nemaldos, Norvēģiem ir tikai trīs punkti. Un es nemaldos.
es skatījos mums neizdevīgāko variantu. arī mums un čehiem ir 3, ja nemaldos

  -1 [+] [-]

, 2010-05-16 21:22, pirms 15 gadiem
Malači , rit Čehus vinesim

  -1 [+] [-]

, 2010-05-16 21:23, pirms 15 gadiem
als rakstīja: Ja godīgi tad pati spēle kā suga mūsējo izpildijumā jau diez ko laba nebija.... ok, šodien nebija īpaši rupju kļūdu aizsardzībā, bet arī uzbrukums līdz 3. periodam bija zem katras kritikas..... pie tam vēl spēlējot minūti "ar kapeikām" 5 pret 3 pat nevarējām vienus vārtus iemest.... lūzuma punkts bija drīzāk nevis pirmie iemestie vārti, bet tas, ka mūsējie paši labi izturēja 3 pret 5 mazākumu un tad arī ātri otrie vārti iekrita un tas pa lielam arī bija tas lūzuma punkts.... ja norges viņu lielajā vairākumā būtu izlīdzinājuši rezultātu, tad iespējams nekādu 3 punktu tagad nebūtu un hvz kā tā spēle tad vēl beigtos.... pret čehiem ar šādu spēli būs smagi.... čehi ir ātri, tehniski! Iespējams pat vēl ātrāki pat zviedriem (sanāca viņu abu spēli pavērot un čehi kopumā bija labāki)....
Kas tev apmierinatu ? ja mes katra perioda pa 5 samestu? es nesaprotu ja kkas nepatiik ej fano par krieviju vai kanadu "fans" saucas!

  +1 [+] [-]

, 2010-05-16 21:25, pirms 15 gadiem
als rakstīja: Ja godīgi tad pati spēle kā suga mūsējo izpildijumā jau diez ko laba nebija.... ok, šodien nebija īpaši rupju kļūdu aizsardzībā, bet arī uzbrukums līdz 3. periodam bija zem katras kritikas..... pie tam vēl spēlējot minūti "ar kapeikām" 5 pret 3 pat nevarējām vienus vārtus iemest.... lūzuma punkts bija drīzāk nevis pirmie iemestie vārti, bet tas, ka mūsējie paši labi izturēja 3 pret 5 mazākumu un tad arī ātri otrie vārti iekrita un tas pa lielam arī bija tas lūzuma punkts.... ja norges viņu lielajā vairākumā būtu izlīdzinājuši rezultātu, tad iespējams nekādu 3 punktu tagad nebūtu un hvz kā tā spēle tad vēl beigtos.... pret čehiem ar šādu spēli būs smagi.... čehi ir ātri, tehniski! Iespējams pat vēl ātrāki pat zviedriem (sanāca viņu abu spēli pavērot un čehi kopumā bija labāki)....
piekrītu, man līdz trešā perioda vidum likās, ka abas komandas uzbrukumā spēlē tik nemākulīgi, ka neviena nav pelnījusi uzvarēt, tomēr tāpat prieks, ka vismaz norvēģus vēl varam uzvarēt

  +1 [+] [-]

, 2010-05-16 21:29, pirms 15 gadiem
kasagrande rakstīja: piekrītu, man līdz trešā perioda vidum likās, ka abas komandas uzbrukumā spēlē tik nemākulīgi, ka neviena nav pelnījusi uzvarēt, tomēr tāpat prieks, ka vismaz norvēģus vēl varam uzvarēt
....pie tam spēlējot (kopumā) ne to labāko spēli.... izskatās, ka tiešām lielai daļai izlases džeku emocijas tiešām ir palikušas kaut kur KHL PO + dažiem vienkārši vēl nav tādas PČ pieredzes un tas arī "sit" pa slidām un galvu....

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:35, pirms 15 gadiem
als rakstīja: ....pie tam spēlējot (kopumā) ne to labāko spēli.... izskatās, ka tiešām lielai daļai izlases džeku emocijas tiešām ir palikušas kaut kur KHL PO + dažiem vienkārši vēl nav tādas PČ pieredzes un tas arī "sit" pa slidām un galvu....
Man vispār liekas, ka PČ katru gadu ir par daudz, varētu reizi divos gados rīkot.

  +6 [+] [-]

, 2010-05-16 21:38, pirms 15 gadiem
kasagrande rakstīja: Man vispār liekas, ka PČ katru gadu ir par daudz, varētu reizi divos gados rīkot.
Pilnīgi piekrītu... un tādos OS gados faktiski varētu nemaz nerīkot....

  -2 [+] [-]

, 2010-05-16 21:38, pirms 15 gadiem
Rīt kritīs čehi.
Šodienas pirmie divi periodi manā galvā - Wtf?
3. - Wuhū,Latvija vinēja.. wuhūū!

  +3 [+] [-]

, 2010-05-16 21:49, pirms 15 gadiem
Loti simpatize Meijas cinas spars un vispar veids ka vins spele

     [+] [-]

, 2010-05-16 21:59, pirms 15 gadiem
Venmēr esmu ticējusi Edgaram

     [+] [-]

, 2010-05-16 22:07, pirms 15 gadiem
dumbris rakstīja: es skatījos mums neizdevīgāko variantu. arī mums un čehiem ir 3, ja nemaldos
Pēc rītdienas spēles nekādi vairs nebūs mums vienāds punktu skaits ar čehiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja