Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:262, Did:0, useCase: 3

"Policisti" - NHL dinozauri?

Juris Miņins
Juris Miņins

"Policisti" - NHL dinozauri?
Raitis Ivanāns darbībā
Foto: AP

Pēdējo nedēļu laikā Ziemeļamerikā, pēc traģiska notikuma kādā zemākajā hokeja līgā, aizvien skaļākas kļūst runas par kautiņu izslēgšanu no spēles, bet tos, kuri neklausīs - bargi sodīt. Mēģināsim salikt visu "pa plauktiņiem".

Ievadam atgādināšu kas kļuva par pamatu šādai hokeja sabiedrības asajai reakcijai. 12. decembra Ontario pieaugušo hokeja līgas spēlē starp Vitbijas "Dunlops" un Brantonas "Blast" izcēlās kautiņš starp Donu Sandersonu un Koriju Fultonu. Cīņas laikā Sandersons pazaudēja savu ķiveri, kas arī vēlāk izrādījās liktenīgi - kautiņa beigās spēlētājs nokrita, atsitoties ar galvu pret ledu. Hokejists nekavējoties tika aizvests uz slimnīcu, kurā pavadīja vairākas nedēļas tā arī nenākot pie samaņas, bet 2. janvārī Sandersons mira.

Pēc šāda notikumu pavērsiena visa Ziemeļamerikas hokeja sabiedrība "atcerējās", ka laiku pa laikam parādās runas par kautiņu aizliegšanu hokeja spēlēs. Tika piesaukts līgu (galvenokārt - profesionālo) vadību godaprāts, kurām būtu jādomā vairāk par spēlētāju drošību, nevis jāatstāj visi drošības jautājumi izlemšanai pašiem hokejistiem. Tā teikt - slīkstošo dzīvība ir pašu slīkstošo rokās. Radikālākie viedokļu paudēji piedāvāja visus kaušļus un to sodīšanu uzticēt policijai, jebkuru hokeja kautiņu pielīdzinot "parastam" kautiņam, teiksim, uz ielas. Vislielākie pārmetumi tiek raidīti tieši Nacionālās Hokeja Līgas (NHL) virzienā, jo tā, kā visa Ziemeļamerikas hokeja galvenā līga, nedara neko, lai situācija mainītos.

Spiediena rezultātā, tomēr, NHL ir "iekustējušies" un tās galvenās un/vai atbildīgās personas sāk ģenerēt dažādas idejas, kas spēli varētu padarīt "drošāku" (kāpēc pēdiņas - par to vēlāk). Protams, pirmās ir idejas diskvalificēt visus, kas kautiņos piedalās, tādējādi no dūru cīņam atsakoties VISPĀR. Otra ideja ir atļaut kautiņus tikai noteiktu spēlētāju starpā, t.i., tikai "policisti" var kauties. Līdzīga ideja pavīdēja arī tādā kontekstā, ka katra komanda varētu noteikt "aizsargājamos spēlētājus", kuri nedrīkstētu piedalīties nekādā spēka spēlē. Kā redzams, kad dzīve "piespeiž", tad idejas parādās, taču ar to realizāciju gan NHL galvenajam "kantorim" ir sliktāk nekā politiskajām partijām ar pirmsvēlēšanu solījumu pildīšanu... . Kurš atceras pagājušās sezonas "haju" ar obligātajiem kakla sargiem, kurus Betmens un kompānija dievojās kā obligātus ieviest pēc incidenta, kurā Rihardam Zednikam tika pārgriezts kakls? Un vēl pirms tam - par obligātajiem vizieriem visiem spēlētājiem?

Un tagad neliela vēsturiska atkāpe ar nelielu komentāru, t.i., jānoskaidro kāds vispār ir šo kautiņu vēsturiskais pamatojums. Pirms kāda laika eSports.lv jau publicēja lietotāja "Thrasher" viedokli par kautiņu vietu un nozīmi hokeja spēlē ( Lasītāja viedoklis: Vai kaušanās ir hokeja... ), kur, galvenos vilcienos viss ir arī izskaidrots. No savas puses vēlētos tikai piebilst, ka NHL piedāvātie jaunievedumi nevis palielinās spēlētāju drošību, bet tieši otrādi - rupjākie hokejisti sajutīs, ka neviens viņus sodīt nevar (vai tad pāris minūšu sēdēšanu uz noraidīto soliņa var salīdzināt ar Larka, Brašīra, Būgārda, Godārda, Ivanāna "audzinošajām procedūrām") un tad sāksies "atspēlēšanās" - bakstīšanās ar nūjām, sitieni, kamēr tiesnesis neredz, klupināšana utt. , bet šādā spēlē izredzes gūt savainojumu tikai pieaug. Līdzīgi ir arī ar ideju, kad kaujas tikai "policisti". Kāds hokejists pielieto "netīru" spēka paņēmienu pret otras komandas "zvaigzni", ar ko, portams, nav mierā šīs komandas "policists", taču viņam ir jāsit pilnīgi nevainīgs un ar to incidentu nesaistīts hokejists. Tas nozīmē, ka rupekļi atkal tiek sveikā, sevišķi, ja komandā ir kāds līgas TOP'a "policists".
Par pēdējā ideja, tā saucamā zvaigžņu "tagošana", vispār ir smieklīga - hokejs ir kontakta sporta veids un šādu noteikumu ieviešana ne tikai kropļotu spēli, bet arī uzreiz norādītu, ka NHL ir svarīgi tikai "pelnošie" hokejisti.

Personīgi es uzskatu, ka Nacionālās Hokeja Līgas vadība ir darījusi pietiekoši daudz, lai kautiņi tiktu ierobežoti jau ar tām noteikumu izmaiņām, kuras tika ieviestas pēc 2004./2005. gada sezonas lokauta. Pašlaik jebkuras izmaiņas spēles noteikumos (kas attiecas uz kautiņu ierobežošanu) būs mākslīgas un diskreditēs hokeju kā sporta veidu. Ne velti Ļevs Ļeščenko savā laikā dziedāja, ka hokejs ir īstu vīru spēle un vārguļi to nespēlē. Bet NHL kā reiz grib pataisīt hokeju par šādu teātri, kur līdzīgi kā futbolā, daudzi, pēc mazāka pieskāriena guļ, un vārtās tā itkā pār viņiem tikko būtu pārbraucis "KAMAZs"..., taču viņiem nekas cits neatliek kā tieši tā pievērst tiesneša uzmanību, ar domu, lai pie nākamā šāda pārkāpuma pretinieks tiktu sodīts ar noraidījumu un kautiņu aizliegšanas gadījumā tieši tas pats sagaida arī hokeju.

Un vēl. Jau senajos laikos valdnieki nonāca pie atziņas, ka sabiedrībai vajag maizi un izklaides. Tāpat kā nevajag aizmirst, ka cilvēks ir visai asinskāra dzīvā būtne. Dotajā kontekstā, cilvēkam vajag šovu, kurā ir visi spēlei atbilstošie elementi - smukas un rezultatīvas izspēles, ne mazāk atraktīva vārtsargu spēle un... kautiņi, jā, lai arī kā profesionālo hokeja līgu vadītājiem to negribētos atzīt, tad tieši šis, tikai dažos sporta veidos esošais elements, daudzus arī saista hokejā. Izslēdzot dūru cīņas no spēles daļa no skatītājiem vienkārši izvēlēsies ar savu naudu atbalstīt nevis hokeju (NHL), kurš tāpat ir vienā no pēdējām vietām "vidēja Ziemeļamerikas sporta skatītāja" TOP'ā, bet gan Amerikāņu futbolu, kur spēka spēle ir asa un agresīva (kas aizstāj pašus kautiņus), vai beisbolu, kur ik pa laikam arī notiek pamatīgas dūru cīņas, vai arī uz kādu no cīņu sporta veidiem.

Un nobeigumā var piebilst tikai vienu. Jebkuram cilvēkam demokrātiskā sabiedrībā ir izvēles tiesības, t.i., visi spēlētāji hokeju spēlē labprātīgi un apzinās visus riskus, kas piemīt šai profesijai... arī pavārs var netīšam paslīdēt ar nazi rokā un gūt ar dzīvību nesavienojamus savainojumus, bet tāpēc neviens neaizliedz virtuvēs tos turēt un rīkoties ar tiem.

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-01-18 17:29, pirms 16 gadiem
Stulbi

     [+] [-]

, 2009-01-18 17:33, pirms 16 gadiem
Nē...
NHL vajag kautiņus, tas vairs nebūs NHL
Nu protams ne jau katru sekundi

     [+] [-]

, 2009-01-18 17:34, pirms 16 gadiem
nekas naw jaapeidz tiesnesim vnk atbilstosi jaariikoja izskirt vai neiskirt speeleetaajus!

  +1 [+] [-]

, 2009-01-18 17:34, pirms 16 gadiem
Labs blogs, Miņin.
Hokejs ir saskarsmes sporta veids un aizliegt spēka cīņu hokejā būtu izjaukt, hokeja kā tāda, būtību. Runājot tieši par kautiņiem, pārsvarā gadījumos kautiņi sākas ar cimdu nomešanu, tātad kauties vēlas abi pretinieki, nevis kāds pieslido klāt un nodauza otru līdz bezsamaņai. Varianti kuri šeit tiek minēti lai kautiņus izslēgtu no hokeja, ir vairāk nekā smieklīgi. Jo īpaši tas neazskaramo spēlētāju saraksts. Uzzreiz acīs "stāv" kā Krosbijs slidinas pa laukumu ar pie pakaļas pielīmētu uzrakstu- "neaizskarams". Tas kas toreiz notika bija nelaimes gadījums un patiesībā arī uz "pilka" ledus var nokrist neveiksmīgi atsist galvu un dabūt letālu galaiznākumu.

  -2 [+] [-]

, 2009-01-18 17:35, pirms 16 gadiem
spriežot pēc raksta kautiņi pašlaik NHL ir atļauti?- priekš manīm kautkas jauns, autoram vajadzētu piedomāt pie vārdu izvēles

     [+] [-]

, 2009-01-18 17:38, pirms 16 gadiem
Kapēc vispar NHL vajag tos kautinus tas tacu ir hokejs nevis bokss

     [+] [-]

, 2009-01-18 17:39, pirms 16 gadiem
karstgalvis rakstīja: nu neticu, ka Kings aizsūtītu Ivanānu mājās...
tu laikam smejies, es ceru. nu bet loģiski, ja notiktu tā, ka vairs kauties nevarētu, ivanānu aizsūtītu uz farmklubu. kapēc? nu viņš ir pārāk lēns.. jā viņš ir masīvs, ir guvis vārtus utml utjp. bet tad jau viņš laukumā pavadītu vairāk nekā 5..7 minūtes. nu enīvei, es arī domāju, ka neaizliegs kauties, jo tas tiesām ir tas, ko skatītaji dažkārt vēlas. jā, domas dalās, viens teiks, ka, ja gribi kauties, ej uz boksu. so.. ja pakomentējam tālāk, nokrita uz ledus, dabūja smadzeņu satricinājumu un nomira... nu kamõn, boksā arī nokrīti uz zemes, atsities ar galvu pret tiem dēļiem, ja tā var izteikties, un arī vari dabūt galu. tad jau bokss ir jāaizliedz arī? varbūt tiešām kkādus drošības mērus vajag pielietot, kā te jau komentēja, tiklīdz nokrīt ķivere.. viss kautiņš off, vai dsq uz nākamo spēli, ja turpina kauties.

  +3 [+] [-]

, 2009-01-18 17:42, pirms 16 gadiem
Interesanti, kā komandu īpašnieki un hokeju līgu vadības plānotu aizsargāt savas naudu nesošās zvaigznes no tādiem rupekļiem, kā Aiverijs vai Rūtu, kuri nav īsti poliči, bet ir ar tendenci izslēgt pretinieku līderus.

Nebūtu policistu hokejā, tad tādi krosbiji, malkini un citi pa lazaretēm vien gulētu.

Jā žēl, ka cilvēks ir gājis bojā, bet spēka paņēmienu rezultātā spēlētāji arī gūst traumas un pie tam vēl smagas ar tālejošām sekām (piem, Lindrosa smadzeņu trīces). Arī ar ripu var kārtīgi norauties, pat tā, ka sirds apstājas, ar slidu var kaklu pārgriezt. Nu tad ko? To visu aizliegsim? Un kas tad no hokeja paliks pāri?

Hokejs ir agresīva spēle, tādēļ arī ar kautiņiem ir jārēķinās.

Ir protams vēl varianti, kā kautiņus var ierobežot, piem ja NHL ievieš IIHF noteikumus un pa kautiņu dod diskābeli līdz spēles baigām un uz nākamo spēli (kā KHL), taču arī tas neizskaudīs kautiņus (KHLā tie tā pat notiek).

  +6 [+] [-]

, 2009-01-18 17:49, pirms 16 gadiem
Ir jābūt galīgi trulam, lai hokejā piesaistītu tikai kautiņi. Man personīgi tas ir pēdējā vietā, jo uztveru to vairāk kā cirku. Laukumā zvetē viens otru, ārpus laukuma labākie draugi. Tas lūk ir jocīgi.

  +2 [+] [-]

, 2009-01-18 17:57, pirms 16 gadiem
goga papukašvili rakstīja: Nu nez, ja kautiņus vispār aizliegs, pirmkārt jau tiks lauztas tradīcijas, kam var sekot popularitātes un apmeklējuma kritums (ja Kanādā hoķis ir populārākais, tad ASV jau tagad tikai 4.v. pēc am. futbola, beisbola un basketa), otrkārt cietīs tie korektie un meistarīgie spēlētāji, kurus nevarēs aizsargāt "policisti" un arī paši neko navarēs iesākt ar provokatoriem, kas nekavēsies ar dažādām metodēm negodīgi traucēt pretiniekiem (nav pat obligāti jabaksta ar nūju, var jau daudz pretīgāk uzvesties- uzspļaut vai pateikt dažus vārdus par oponenta māti- un kāds jau būs izprovocēts). Tad varētu sākties izrēķināšanās ar provokatoriem, veicot pret viņiem "netīrus" spēka paņēmienus un jebkurš hokeju spēlējošs cilvēks man piekritīs, ka tā var gūt daudz smagākus savainojumus, nekā godīgā dūru cīņā.
zini, lielā mērā tvas teiktais ir muļķības - Eiropas komandās nav "policistu" un so what? Arī pēc IIHF noteikumiem par kaušanos ir daudz bargāks sods. Teiksi, ka Eiropā hokejs ir drūmā rupekļu spēle jeb komandās ir pilns ar provokatoriem un spēlētāji gūst daudz vairāk traumas kā NHL??

P.S. Redzi, Tu, raksta autors MiņinJuris un vēl daudzi (ZAmerikā, Eiropā un citur) oponē pie šās "policistu vajadzības teorijas" patiesībā tikai viena iemesla dēļ - tāpēc ka jums pašiem GRIBĀS tos kautiņus redzēt spēles laikā. Nevelti ir tādi saiti kā hockeyfights.com u.c. Reāli ja nebūtu šāda "pieprasījuma" - nebūtu to "policistu" un nebūtu arī nekādu baigo provokāciju un rupjību.

     [+] [-]

, 2009-01-18 17:58, pirms 16 gadiem
Ja nebus "policistu", tad parejie speletaji klus vel rupjaki un bezkauniigaki!

  -3 [+] [-]

, 2009-01-18 18:05, pirms 16 gadiem
Citiem vārdiem sakot, kādi (daiļslidošanas fani) atkal grib hokeju galīgi par daiļslidošanu ar nūjām pataisīt un nojaukt robežu starp hokeju un daiļslidošanu.... ta jau moš spēka paņēmieni arī būtu jāaizliedz, jo pagaidām liekas, ka no smagiem čekingiem hokejā kopumā vairāk tautas ir cietis nekā no smagas dabūšanas pa galvu....

  -2 [+] [-]

, 2009-01-18 18:08, pirms 16 gadiem
Mazaa_vaaveriite rakstīja: reti kad lasu visus murgojumus (blogus), bet shis ir ok. tiiri sakariigs!
JM vispār parasti sakarīgi blogo...

     [+] [-]

, 2009-01-18 18:09, pirms 16 gadiem
nu nez, skiet, tomer, ka Raitis un vinam lidzigie ir, lai tadus ruutu`veidigos preteklus atbaiditu no tisu traumu nodarisanas lideriem. nez kas labak- ka tev ar nuju tisam no visa speka negaiditi pa muti ievelk vai, tomer, nomest cimdus un izkauties...

  +2 [+] [-]

, 2009-01-18 18:10, pirms 16 gadiem
als rakstīja: Citiem vārdiem sakot, kādi (daiļslidošanas fani) atkal grib hokeju galīgi par daiļslidošanu ar nūjām pataisīt un nojaukt robežu starp hokeju un daiļslidošanu.... ta jau moš spēka paņēmieni arī būtu jāaizliedz, jo pagaidām liekas, ka no smagiem čekingiem hokejā kopumā vairāk tautas ir cietis nekā no smagas dabūšanas pa galvu....
pričom daiļslidošanas?? man domāt, kaušanās ir vairāk boksa utml. cīņas sporta veidu nevis hokeja sastāvdaļa.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-18 18:11, pirms 16 gadiem
Vienīgais loģiskais risinājums, kuram es pat piekrītu varētu būt tāds, ka spēlētājiem aizliegs pirms kautiņa ņemt nost ķiveres (jo ir dažreiz "faiti", kad abi kaušļi ir ļoti "draudzīgi" viens pret otru un novelk pirms cīņas ķiveri). Gadījumā, ja ķivere nokrīt, tad cīņa ir jāpārtrauc, jo ne vienu reizi vien jau ir redzēts, ka tieši krītot hokejisti ar galvu atsitas pret ledu, un šajā gadījumā to tiešām, es uzskatu, var un vajag novērst. Citu variantu es vispār neredzu, kas paralēli neizbojātu hokeju kāds tas ir šobrīd.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-18 18:12, pirms 16 gadiem
gadas rakstīja: nu nez, skiet, tomer, ka Raitis un vinam lidzigie ir, lai tadus ruutu`veidigos preteklus atbaiditu no tisu traumu nodarisanas lideriem. nez kas labak- ka tev ar nuju tisam no visa speka negaiditi pa muti ievelk vai, tomer, nomest cimdus un izkauties...
vienkārši - abos gadījumos kārtīgu sodu (vēlams, naudas + diskābelis uz vismaz vairākām spēlēm).

     [+] [-]

, 2009-01-18 18:13, pirms 16 gadiem
nedrīkst ļaut mest nost cimdus, mazāk savainosies, bez tam ķievers vajag stiprāk pie galvas dabūt, lai sit pa korpusu, nebūs vispār nekādu problēmu

     [+] [-]

, 2009-01-18 18:14, pirms 16 gadiem
riat80 rakstīja: ... bez tam ķievers vajag stiprāk pie galvas dabūt, ...
Pieskrūvēt!

     [+] [-]

, 2009-01-18 18:15, pirms 16 gadiem
Ja nenometīs spēlētāji cimdus nost, tad jau tas līdzināsies spilvenu kaujām...bez tam visi jau grib trāpīt tā kārtīgi, nevis tā mīksti ar cimdu rokā
riat80 rakstīja: nedrīkst ļaut mest nost cimdus, mazāk savainosies, bez tam ķievers vajag stiprāk pie galvas dabūt, lai sit pa korpusu, nebūs vispār nekādu problēmu

  +1 [+] [-]

, 2009-01-18 18:18, pirms 16 gadiem
reikens rakstīja: Ja nenometīs spēlētāji cimdus nost, tad jau tas līdzināsies spilvenu kaujām...bez tam visi jau grib trāpīt tā kārtīgi, nevis tā mīksti ar cimdu rokā
bet tas jau ir veids, kā to ierobežot
Tāpat kā OHL jau aizliedza kautiņa laikā raut nost pretiniekam ķiveri (OHL kā junioru līgā obligāta prasība ir vizieris)

     [+] [-]

, 2009-01-18 18:29, pirms 16 gadiem
Jā, bet redzi tad ir jautājums, vai mēs gribam ierobežot kautiņus kā tādus vai to, lai kautiņa laikā samazinātos iespējamība dabūt traumu. Piekrītu, ka sitot ar cimdu pa seju traumas iespējamības samazinās , bet šaubos vai tas ir tas, ko grib visi līdzjutēji (kautiņi cimdos).
Par tiem vizieriem piekrītu, ka tam jābūt un tas ir labi, ka tas ir tieši jauniešu hokejā, bet ieviest to NHL varētu būt problēmas - 1kārt ir liela daļa spēlētāju, kam tie vizieri nepatīk un traucē spēlēt (vai vismaz pašiem viņiem liekas, ka tas traucē viņiem) un 2kārt, ar vai bez vizieriem, hokejā traumas būs vienmēr un tā ir neizbēgama šīs spēles sastāvdaļa.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-18 18:34, pirms 16 gadiem
reikens rakstīja: Jā, bet redzi tad ir jautājums, vai mēs gribam ierobežot kautiņus kā tādus vai to, lai kautiņa laikā samazinātos iespējamība dabūt traumu. Piekrītu, ka sitot ar cimdu pa seju traumas iespējamības samazinās , bet šaubos vai tas ir tas, ko grib visi līdzjutēji (kautiņi cimdos).
Par tiem vizieriem piekrītu, ka tam jābūt un tas ir labi, ka tas ir tieši jauniešu hokejā, bet ieviest to NHL varētu būt problēmas - 1kārt ir liela daļa spēlētāju, kam tie vizieri nepatīk un traucē spēlēt (vai vismaz pašiem viņiem liekas, ka tas traucē viņiem) un 2kārt, ar vai bez vizieriem, hokejā traumas būs vienmēr un tā ir neizbēgama šīs spēles sastāvdaļa.
kas ir tie "mēs"?
es personīgi tikai priecātos (un domāju, hokejs kā spēle (nevis kā šovs) iegūtu) ja kautiņi tiktu daudz nopietnāk ierobežoti (vai pat aizliegti). Kā rādās, es neesmu vienīgais, kam ir līdzīga nostāja...

     [+] [-]

, 2009-01-18 18:41, pirms 16 gadiem
Abrags rakstīja: pričom daiļslidošanas?? man domāt, kaušanās ir vairāk boksa utml. cīņas sporta veidu nevis hokeja sastāvdaļa.
Hokejs arī kā suga (savā ziņā) ir cīņa.... Cīņa par ripu, cīņa pie bortiem, cīņa pie vārtiem un neretī tādā cīņas kasrumā kāds kādam padaudz var uzbraukt (it sevišķi Eiropas hokejā) speciali vai nespeciāli tas nav īpaši svarīgi un tad arī notiek cīņa ar dūrēm, kas arī ir hokeja sastāvdaļa! Ok, NHL biš vairāk tās dūru cīņas ir šovs un nereti dūru cīņas notiek dēļ/priekš "rezultāta koriģēšanas", "komandas sapurināšanas" vai "ļaundara pārmācīšanas", bet tā arī ir hokeja (šajā gadijumā NHL) sastāvdaļa!!!!

     [+] [-]

, 2009-01-18 18:47, pirms 16 gadiem
...vot sūdi būs tad, ja poličus tiešām centīsies izspiest no nhl un tvaiku nolaist mēģinās - katrs, kas pagadās - vot tad gan var būt traģiskas sekas... ja k/kas tāds trģisks būtu noticis nhl starp izteiktiem kaušļiem, tad, domājams, tas būtu iemasls diskusijai, bet zemākās z-amerikas līgās notikušais interesē tikai dzeltenos sensāciju meklētājus.
Tas drīzāk ir skaļš kliedziens & iemesls varāk pieskatīt pusprofesionalās zemākās līgas.

     [+] [-]

, 2009-01-18 19:02, pirms 16 gadiem
Ar "mēs" es domāju lielāko sabiedrības daļu (visā pasaulē) un, manuprāt, vairākums tomēr atbildētu, ka kautiņi ir NHL sastāvdaļa
Katrā ziņā viss protams nav tik vnk, es ,piemēram, uzskatu, ka kautiņi ir spēles sastāvdaļa (nesaku, ka tie ir vajadzīgi) un bieži vien tajā pašā NHL šie kautiņi tiek izmantoti, lai lauztu spēles gaitu (komandai, kura zaudē), un jāsaka arī tas, ka bieži tas arī izdodas.
Jebkurā gadījumā, es esmu par to, lai šajos kautiņos netiktu gūtas traumas, it īpaši, tik muļķīgā veidā kā nokrītot un atsitot galvu pret ledu - tāpēc arī, kā jau iepriekš minēju, varētu un vajadzētu aizliegt to, ka kasku drīkst ņemt/raut otram nost, bet ja tas notiek, tad ar to beidzas kautiņš.
Redzēsim, kā viss izvērtīsies, bet domāju, ka NHL vadība šajā jautājumā būs ļoti konservatīva un mēģinās pēc iespējas vairāk atstāt visu tā kā tas ir šobrīd.
Abrags rakstīja: kas ir tie "mēs"?
es personīgi tikai priecātos (un domāju, hokejs kā spēle (nevis kā šovs) iegūtu) ja kautiņi tiktu daudz nopietnāk ierobežoti (vai pat aizliegti). Kā rādās, es neesmu vienīgais, kam ir līdzīga nostāja...

     [+] [-]

, 2009-01-18 19:40, pirms 16 gadiem
Kautiņiem ir jābūt!

  +1 [+] [-]

, 2009-01-18 19:40, pirms 16 gadiem
Abrag,

Man gribas redzēt HOKEJU, kurā ir viss - smuki goli, piespēles, apvešana, māņkustības, vārtsargu "supersevi", spēka paņēmieni un, pie vajadzības - kautiņi.

Kautiņu "izslēgšanas" mēģinājumam sekas būs tādas pat kā bija, kad PSRS lauksaimnieki/agranomi lopbarībai latvāni ieveda šajos platuma grādos... .

     [+] [-]

, 2009-01-18 19:40, pirms 16 gadiem
Lielisks raksts, paldies!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-01-18 19:49, pirms 16 gadiem
Tiešām labs raksts. Reti lasu tā sauktos blogus, bet šis bija labs.
NHL bez kautiņiem vairs nebūs tas... Atļaut kauties tikai policistiem??? Kā tad varēs noteikt, kurš ir policits un kurš nē? Taisīsim speciālus sarakstus, kur katra komanda nosaka vienu kausli? A ja nu viņš ir savainots? Pārējie nedrīkst kauties, tātad pretinieki vēsi klopē viņus, jo zin- pretdarbība nebūs. NEBŪS! Tiešām ''hajs''!!!
Tiešām hokejs kļūs tieši netīrāks, jo pretdarbibas nebūs!
SVIESTS
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-01-18 19:53, pirms 16 gadiem
pimkārt tas ir šova elements, kas piesaista vairāk nekā reklāmas pauzes. Otrkārt kautiņi ir samērā civilizēti- nav redzēts kā hokejisti špagotos ar nūjām! tātad gluži vien otra asinis nemaz nealkst. treškārt pa kādai klopei notiek gandrīz katrā sporta veidā, laikam izņemot tenisu un golfu (vismaz neatceros).