Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Sprukta lieta

Juris Miņins
Juris Miņins

Sprukta lieta
Jānis Sprukts
Foto: R.Kokšarovs, f64

Šodien Latvijas hokeja līdzjutējiem Latvijas izlases un Rīgas "Dinamo" hokejists Jānis Sprukts pavēstīja, ka šogad nespēlēs izlasē. Šāds lēmums tiek vērtēts neviennozīmīgi, taču jāsaka, ka Jānim ir taisnība – jāspēlē tiem, kas to vēlas un arī var!

"Jādod iespēja tiem, kas grib un var spēlēt par 100 procentiem, nevis tikai par 20 procentiem," Rīgas "Dinamo" sezonas noslēguma pasākumā sacīja Jānis Sprukts. Protams, nav līdz galam zināms, ko hokejists ar to bija domājis, taču var nojaust, ka tas ir saistīts ar smago "dinamiešu" sezonu Kontinentālajā hokeja līgā. Lēmums saprotams un īstenībā arī atbalstāms, jo nemotivēts spēlētājs nav vajadzīgs ne komandai, ne līdzjutējiem, ne arī pašam hokejistam tas nav vajadzīgs. Jānis bija godīgs pret sevi un citiem.

Tie, kas sevi uzskata par hokeja atbalstītājiem (par līdzjutējiem viņus negribas saukt), uzreiz sāka riet – Sprukts tāds, Sprukts šitāds, un vispār tagad viņš kļūs par valsts ienaidnieku Nr.1. Tajā pašā laikā vēl pavisam nesen stāstīja, kāds Jānis ir malacis, bet ne jau par to šoreiz ir runa.

Runa ir par šāda veida atteikšanos spēlēt izlasē Latvijas kontekstā un arī pasaules praksē. Dažādu iemeslu dēļ un dažādos laikos izlasē nav spēlējuši daudzi hokejisti, ieskaitot Kārli Skrastiņu un Artūru Irbi. Arī "dinamiešu ēras" laikā Arvīds Reķis un Rodrigo Laviņš ir pieklājīgi pateikuši – veči, šoreiz bez manis. Tas ir normāli, jo cilvēki reāli novērtē savas spējas un potenciālo varējumu.

Par pasaules praksi nemaz nerunājot – tur pieklājīgs atteikums spēlēt valsts izlasē tiek uztverts ar sapratni (no pēdējā, kas visvairāk tika apspriests – Stefana Līva atteikums Zviedrijas izlasei, Kanādas un ASV izlasēs šādi atteikumi tiek saņemti katru gadu un visai lielos apjomos), jo visi labi apzinās, ka hokejs vispirms ir šo cilvēku darbs un iztikas pelnīšanas līdzeklis, tāpēc viņiem vispirms ir jākoncentrējas uz to, jo viens izlaists pavasaris šoreiz var nozīmēt, iespējams, divas papildus sezonas viņa karjerā.

Tāpat tiek bīdītas tēzes, par to, ka Jānis nekādā gadījumā nevēlas spēlēt pie Oļega Znaroka, incidentu KHL izslēgšanas spēļu pirmajā kārtā dēļ. Lai arī, iespējams, nepatīkamas atmiņas un pāris zilumi no šīm spēlēm palika, domājams, ka Sprukts, kā jau profesionālis, pats ļoti labi saprot, ka uz laukuma ne draugu, ne izlases treneru nav, pie tam uz "play-off" spēļu laukuma.

Jānis Sprukts ir piedalījies septiņos pasaules čempionātos, vienās Olimpiskajās spēlēs un četros jauniešu/junioru turnīros. Tāpat nevienam nebūtu jābūt šaubām par Jāņa attieksmi pret izlasi un patriotismu. Tāpēc runas, ka "nauda viņu samaitāja", "izlase viņam ir pie sēžamvietas" utt., ir, teiksim tā, lētas provokācijas. Savukārt, tiem, kas Jāni sākuši dēvēt par nodevēju, drīzāk ir jāpaskatās spogulī, kurā viņi ieraudzīs nodevību pret savu komandu.

Labāk, lai netērētu lieki savu enerģiju un nemēģinātu pārliecināties par "karmas" esamību, ja jau galīgi nevar ciest, paklusēt un respektēt spēlētāja lēmumu (lai, pretējā gadījumā, pēc tam nebūtu jāsaka – "ko tas Sprukts tur slidinās, priekš kam viņš vajadzīgs?"), bet pārējie var vienkārši novēlēt spēlētājam labāk sagatavoties gaidāmajai sezonai un veiksmīgi pārstāvēt izlasi nākamajos turnīros.

Kā jūs vērtējat J.Sprukta lēmumu nepiedalīties 2011. gada Pasaules čempionātā?

  • 608

  • 454

  • 516


  +3 [+] [-]

, 2011-03-26 19:23, pirms 13 gadiem
Jautājums jau ir kas ir īstais iemesls kāpēc viņam šīs motivācijas šogad pēkšņi nav.

  -1 [+] [-]

, 2011-03-26 19:27, pirms 13 gadiem
Autor,ei d..... ar savu blogu,kurs teica,kames neatbalstam Jana lemumuekls raksts

  -1 [+] [-]

, 2011-03-26 19:32, pirms 13 gadiem
MrEmeschEmess rakstīja: Šķiet arī, ka daudzi nesaprot - arī hokejistiem ir sava dzīve nevis tikai ledus laukums uz kura tiem jādara viss, lai iepriecinātu skatītāju.

Nu nav hokejisti nekādi vergi - Senās Romas gladiatori.
Ko tu murkšķi. Tikai un vienīgi mūsu dēļ viņiem ir darbs par sasodīti labu naudu. Neviens tādas summas kā viņi nepelna + viņi atšķirībā no citiem dara to, kas viņiem patīk - mēs to viņiem esam devuši. Visiem pārājiem atvaļinājums ir tikai mēnesi, tā kā nevajag.

  +2 [+] [-]

, 2011-03-26 19:33, pirms 13 gadiem
Nu gan iebrauci auzās ar to Kanādu un Zviedriju. Fani to uztver ar sapratni, jo zin, ka šo spēlētāju var aizvietot tāda paša līmeņa spēlētājs. Mums tomēr nav n-to tūkstošu centra spēlētāju valstī, kuri varētu spēlēt Sprukta līmenī.
Esmu no tiem, kas Sprukta lēmumu uztver nedaudz negatīvi, lai gan nav vēl notikusi nekāda traģēdija. Nezinu kā citiem, bet man ir diezgan vienalga vai Latvijas izlase ar Spruktu izcīnīs 10.vietu vai bez viņa 11.vietu. Cita lieta būs, ja mēs tiksim 8niekā vai izkrišanas zonā, tad gan varēs izdarīt vairāk secinājumus.
Tajā pašā laikā - kā jau rediss77 pieminēja - kas tā tagad par modi, rakstīt blogus, kur visus padara par svētajām govīm? Ja nospēlē 7 čempionātus, tad skaitās kā neaizskarāms spēlētājs par kuru nekādu kritiski piezīmi nevar teikt? Ko nozīmē ''nav motivācijas''? Spruktam hokejs ir maizes darbs un jābūt motivācijai vienmēr, kad ir nepieciešamība.

     [+] [-]

, 2011-03-26 19:35, pirms 13 gadiem
VIPIS rakstīja: Autor,ei d..... ar savu blogu,kurs teica,kames neatbalstam Jana lemumuekls raksts
Ko nozīmē kames? Nu labi būtību jau sapratu! Juris vēršas pie Sprukta noniecinātājiem, es pie iņiem nepiederu, bet arī Tu varētu mūsu (manā) vārdā nerakstīt. Nav tādu LV izlases vai kādu citu sporta fanu ar vienādu viedokli.

  -1 [+] [-]

, 2011-03-26 19:40, pirms 13 gadiem
Atradies advokāts Spruktam.
Tas, ka viņš ir gatavs tikai par 20% spēlēt ir viņa paša vaina, jo spēle valstsvienībā pēc būtības ir lielākais stimuls būt pēc iespējas gatavākam, bet laikam, ka ne Spruktam.

  +2 [+] [-]

, 2011-03-26 19:40, pirms 13 gadiem
domāju,kurš vai kuri uzmetīs izlasi,bet kad to izdarīs Jānis,nekad nebūtu domājis....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-03-26 19:50, pirms 13 gadiem
'Paldies' Znarokam... Viņš deva norādījumu Saimonam sist mūsu centrus, Sprukta lēmumu pilnība atbalstu. Plaioff ir pleioff, bet par cilvekiem ir japaliek. Ceru, ka Dārziņš izdarīs to pašu un ceru, ka tas paātrinās znaroka izmešanu no izlases. Latvijas izlasi nevar vadīt tāds bidlo un krievu pakaļas laizītājs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-03-26 20:05, pirms 13 gadiem
man ar liekas, ka tās spēles dinamo dinamo pie vainas, bet uz āru jau neviens to neteiks, paturēs pie sevis. es arī paturētu.

     [+] [-]

, 2011-03-26 20:14, pirms 13 gadiem
Huks rakstīja: Atradies advokāts Spruktam.
Tas, ka viņš ir gatavs tikai par 20% spēlēt ir viņa paša vaina, jo spēle valstsvienībā pēc būtības ir lielākais stimuls būt pēc iespējas gatavākam, bet laikam, ka ne Spruktam.
Tu gribi teikt, ka Playoff spēlēs viņam vajadzēja taupīt sevi, lai redz uz izlases mačiem nesatraumētos?

     [+] [-]

, 2011-03-26 20:17, pirms 13 gadiem
NIPEM rakstīja: Tas nav īsti normāli, ka hokejists savos labākajos gados atsaka izlasei bez jebkāda iemesla. Juri, tu minēji NHL spēlētājus un vecos bukus - viņiem ir garas un nežēlīgas sezonas NHL, bet Jānim? Kādēļ tad visa pārējā Dinamo komanda var spēlēt, bet Sprukts nevar? Vienīgais attaisnojums kā izskatās ir viņa nevēlēšanās spēlēt izlasē.
Bez jebkāda iemesla? Tavuprāt ceļgala savainojums nav labs iemesls? Ak jā, hokejistiem taču kājas vispār nav jāizmanto, galvenais, lai var nūju turēt un mest golus.

  +2 [+] [-]

, 2011-03-26 20:38, pirms 13 gadiem
Nesaprotu,par ko te cepties??Pirms apmēram mēneša mūsu izlase bez visiem Dinamo spēlētājiem sasita A grupas komandu Norvēģiju!Tā ka rezerves mums ir,pie tam nedomāju,ka pilnīgi nemotivēts Sprukts,Ņiživijs vai vēl kāds ir labāks par Meiju,Džeriņu vai pat Bērziņu!!Pareizi jau te daži raksta-pagājušajā PČ bija redzams,ka pirmajām trijām maiņam tas čempis ir pie pakaļas!Lai atsakās arī pārējie negribētāji,izlase bez viņiem iztiks!!Uz entuziasmu varbūt pat vēl labāk nospēlēs!!!

     [+] [-]

, 2011-03-26 20:42, pirms 13 gadiem
lIZ 70 rakstīja: 'Paldies' Znarokam... Viņš deva norādījumu Saimonam sist mūsu centrus, Sprukta lēmumu pilnība atbalstu. Plaioff ir pleioff, bet par cilvekiem ir japaliek. Ceru, ka Dārziņš izdarīs to pašu un ceru, ka tas paātrinās znaroka izmešanu no izlases. Latvijas izlasi nevar vadīt tāds bidlo un krievu pakaļas laizītājs.
Kaut tu arī esi Liepājnieks,tomēr es teikšu,ka vispirms tu esi MUDAKS!!Ja tevis nosauktie spēlētāji ir lupatas,tad ne jau Znaroks ir vainīgs!!Šitā nīdēšana jau ir apnikusi!!Paskaties kādreiz arī kādu citu spēli,ne tikai Latvijas čempja fināluVaru ieteikt,piemēram,NHL!!Pamēģini,varbūt progresēsi hokeja izpratnē

     [+] [-]

, 2011-03-26 20:44, pirms 13 gadiem
Juri, kā jau parasti, spēj mani pārliecināt par to, ka tas ir normāli. (neskaitiet mani pie bļāvējiem)

  -1 [+] [-]

, 2011-03-26 20:50, pirms 13 gadiem
Ziniet-Lipmanim ir kaut kā jāsaziepējas Savicka pak... , citādi izlasē būs izteikti otrais sastāvs.
Sprukts un pārējie kuri atteksies no izlases-ar lielāko prieku jūs nekad neredzēt izlasē. Lai Jums veicas!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-03-26 21:27, pirms 13 gadiem
Juris ierunajas,sak salidzinat ASV,Zviedrijas,Kanadas piemerus,ka vispar var vilkt tadas paraleles,ASV,CAN,SWE ir desmitiem augstas klases centru,pie tam kuri noskapajushi 82 + sples NHL ,ka ari naudas zina ir nopelnijushi desmit reizes vairak,bet tapat baruc uz izlasi un neaizbildinas ar nogurumu!

     [+] [-]

, 2011-03-26 21:34, pirms 13 gadiem
Tie, kas sevi uzskata par hokeja atbalstītājiem (par līdzjutējiem viņus negribas saukt), uzreiz sāka riet – Sprukts tāds, Sprukts šitāds, un vispār tagad viņš kļūs par valsts ienaidnieku Nr.1.

Pilnībā piekrītu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-03-26 21:53, pirms 13 gadiem
ovečka rakstīja: Ko tu murkšķi. Tikai un vienīgi mūsu dēļ viņiem ir darbs par sasodīti labu naudu. Neviens tādas summas kā viņi nepelna + viņi atšķirībā no citiem dara to, kas viņiem patīk - mēs to viņiem esam devuši. Visiem pārājiem atvaļinājums ir tikai mēnesi, tā kā nevajag.
Tu galīgs auns esi, vai izliecies? Kāds tur sakars tev un Sprukta algai? Domā, ja nebūtu Dinamo, Sprukt hokeju nespēlētu? Viņš tev kaut ko parādā, vai tu viņam maksā no savas algas kau kapeiku, ka tagad vari pieprasīt, lai kāds izlasē spēlētu? Paša spēlētāja darīšana, grib vai negrib. Tās sezonas laikā ik daudz viņš to hokeju atēdās, ka cilvēkam ir tiesības atvilkt elpu un savest sevi kārtībā. Izlase viņam maizi uz galda neliks, nav viņa primārā funkcija tur spēlēt, bet gan koncentrēties uz nākošo sezonu un pēc iespējas labāk sevi parādīt Dinamo sastāvā.

     [+] [-]

, 2011-03-26 21:58, pirms 13 gadiem
Juri..... viss kārtībā... nenosodu Jāni, jo nezinu patiesos iemeslus....protams ...nemotivēti spēlētāji nav nevienam vajadzīgi, bet kas tad ir šīs nemotivētības pamatā.... LV hokeja fans vienkāršais nekad nesapratīs... nogurums?.... Jankas ta vecumā.......no Sašas tāds teksts būtu saprotams... 20%?........ nu nāc šurp... kas tas tāds..... priekš LV PČ hokejā ir ... ok līdz šim bij... vienīgais korķu novērsējs Rīgas ielās pēc 17:00.... nu labi ne pa to stāsts, bet kas ir tas patiesais iemesls...kas liek mūsu TOP večiem ne to što nerauties, bet vienkārši atteikties .......

     [+] [-]

, 2011-03-26 22:06, pirms 13 gadiem
NIPEM rakstīja: Jā, var redzēt, ka Juris sajuties tik svarīgs, ka šādam komentāra-tipa sacerējumam jātaisa jauna ziņa. šo varēja ļoti labi uzrakstīt komentārā, bet, protams, tad viņa teiktais nebūtu tik daudz cilvēku pamanīts, tādēļ jātaisa blogs.

p.s. Rezumē - ja tu nosodi hokejistu nespēlēšanu izlasē, tad pats esi nodevējs. Pret Spruktu vajag nevis kritiski attiekties, bet par šo cildeno soli tieši novēlēt labu nākamo sezonu!
pilnīgi piekrītu, pilnīgi tukšs raksts, un vienkārši aizņemt vietu kibertēlpā

  -2 [+] [-]

, 2011-03-26 22:09, pirms 13 gadiem
kas viņš tāds vispār šis autors, lai liktu kādam "paklusēt"?

     [+] [-]

, 2011-03-26 22:11, pirms 13 gadiem
kja tas ir mikrotraumsas del, tad ok, bet manliekas ka kads procents ir ari ka ir pirksti gaisaa, cerams ka ta naw, bet redzes drizuma kurs vel pacels asti, kautka tada nojauta....

     [+] [-]

, 2011-03-26 22:13, pirms 13 gadiem
Curtiys rakstīja: kja tas ir mikrotraumsas del, tad ok, bet manliekas ka kads procents ir ari ka ir pirksti gaisaa, cerams ka ta naw, bet redzes drizuma kurs vel pacels asti, kautka tada nojauta....
man arī ir nelaba nojauta, ka Sprukts nav pēdējais kas šogad atteiks

  +1 [+] [-]

, 2011-03-26 22:20, pirms 13 gadiem
Ja sii zina paraadiitos tapat, domaju, nebutu tik lielas "variisanaas", bet pirms tam apkart tika palaistas runas par naudas lietaam...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-03-26 22:23, pirms 13 gadiem
It kā paklīdušas runas, ka Janka lūdzis Jurim lai aizliek kādu labu vārdu par viņu iekš sportacentrs.com!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja