Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Kalvītis: "Lipmans kā privātpersona nav ieguldījis hokejā nevienu latu"

Gatis Druvietis
Gatis Druvietis

Kalvītis: "Lipmans kā privātpersona nav ieguldījis hokejā nevienu latu"
Aigars Kalvītis, Renē Fāzels, Viesturs Koziols
Foto: IIHF / lhf.lv

Latvijas Hokeja federācijas (LHF) jaunais prezidents Aigars Kalvītis sarunā ar laikrakstu "Diena" atklāj, ka LHF tiek pārņemta labā finanšu situācijā. Viņaprāt, iepriekšējais prezidents Kirovs Lipmans federācijā nav ieguldījis nevienu savu latu. Tuvākajā laikā sāksies pārrunas ar nacionālās izlases potenciālajiem vadītājiem.

Pagaidām nav skaidrības, kurš varētu būt Latvijas izlases galvenais treneris. "Labi būtu, ja treneris būtu savlaicīgi brīvs, nevis ierastos pāris nedēļu pirms pasaules čempionāta. Jānoskaidro, vai speciālisti var atļauties būt izlases treneri, pildot savus tiešos pienākumus klubā. Mēs neesam tāda līmeņa hokeja valsts, kas var pāris nedēļās sagatavoties pasaules čempionātam. Svarīgi ir atrast pareizāko treneri, kas var pilnībā izmantot mūsu mazos resursus. Manuprāt, tas ir grūtāk, nekā vienoties par finansiālajiem nosacījumiem. Pasaulē ir ļoti daudz treneru, ieskaitot Latvijas speciālistus. Patlaban šajā jautājumā esam ļoti atvērti - skatāmies visos virzienos. Tuvāko nedēļu laikā sāksies pārrunas ar konkrētiem kandidātiem," informē Aigars Kalvītis.

Varbūt nacionālo izlasi var vadīt Rīgas "Dinamo" galvenais treneris? "Grūti atbildēt uz šo jautājumu. Rīgas "Dinamo" jau nav viss Latvijas hokejs, tas ir tikai Latvijas hokeja kodols. Pašreizējā situācijā ir nepieciešama rūpīga inventarizācija. Bija laiks, kad "Dinamo" treneri būtu devuši labu ieguldījumu izlasē. Tas bija pirms pieciem gadiem, kad izlasei un "Dinamo" varēja būt viens treneris. Tolaik šis klubs ļoti labi konkurēja KHL. Es kā "Dinamo" valdes priekšsēdētājs toreiz nevarēju atrast argumentus, kāpēc izlasē neizmanto, piemēram, treneri Juliusu Šupleru, jo astoņdesmit procenti spēlētāju bija no "Dinamo", komanda sekmīgi spēlēja. Artis Ābols tolaik bija palīgs. Tad es pat divas stundas nedomātu, ka šāds treneru modelis ir optimāls izlasei."

Kāda izskatās LHF finanšu situācija? "Šobrīd mēs pilnībā vēl neesam visu pārņēmuši no iepriekšējās vadības. Federācijas grāmatvedībā vēl ir jāveic audits. Esam konstatējuši, ka kontos ir nauda. Ir arī parādsaistības, piemēram, pret Volvo ledus halli. Nauda ir solīta, bet nav maksāta, summa - 111 000 eiro. Arī atsevišķiem hokejistiem nav samaksāts. To es jūtu, jo paši kreditori piesakās. Katrā ziņā finansiāli mēs federāciju pārņemam labā stāvoklī."

Iepriekšējais prezidents regulāri stāstīja, ka federācijā ieguldot savu naudu. "Varu pateikt, ka Kirovs Lipmans kā privātpersona nav ieguldījis nevienu latu. Ja mēs runājam par naudām, kas ir samaksātas no Latvijas valsts nodokļu atlaidēm no dažādiem uzņēmumiem, tad tā ir sabiedriskā labuma nauda. Tā nav Lipmana personīgā nauda. Tāpēc šādās kategorijās es noraidu jebkādus apgalvojumus. Plātīties ar svešu naudu, piesavinot savu vārdu, nav ētiski. Sabiedriskā labuma nauda? Jā, "Grindeks" ir sponsorējis, kaut gan tai pašā laikā LHF pirkusi iespējas, lai "Grindeks" par lielu naudu varētu reklamēties pasaules čempionātos. Jautājums - kāda ir kopējā bilance? Uz šo jautājumu es pašreiz nevaru atbildēt," norāda LHF jaunais vadītājs.

Cik daudz naudas vajadzēs federācijas budžetam? "Pilnīgi skaidrs, ka būs jārunā ar sponsoriem. Patlaban man ir grūti pateikt, kāds ir federācijas budžets kalendārajā gadā. Domāju, ka tie ir daudzi simti tūkstošu. Es nerunāšu par miljoniem. Protams, būtu labi skaitīt miljonus, jo tad mēs varētu ļoti daudz naudas hokejā ieguldīt. Sponsorēšanai ir jābūt ar abpusēji izdevīgiem noteikumiem. Ja vienreiz kādu piemānīsi, tā paliks kā vienreizēja sponsorēšana. Nedrīkst būt situācija, ka no sponsora saņem naudu, bet pēc tam aizmirsti viņu uzaicināt pat uz spēlēm."

LHF jaunais prezidents Aigars Kalvītis ir arī AS "Latvijas Gāze" valdes priekšsēdētājs. Tas nozīmē, ka federācija saņems vairāk gāzes naudas? "Mums šobrīd nav ilgtermiņa saistību. Saglabāsim savas tradīcijas, un, protams, hokejam nokļūstot, tā teikt, manā atbildībā, mēs kļūsim par ziedotājiem arī Latvijas Hokeja federācijai, ne tikai Rīgas "Dinamo"," sola mūsu hokeja stūrmanis.

Izmantotie resursi:
Laikraksts "Diena"

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:17, pirms 8 gadiem
hokejists1188 rakstīja: Sorokins jau savā uzrunā pateica Kalvītim jautājuma formā, ka Dinamo ir visu sačakarējis ar savām lielajām algām, Kalvīts tikai pasmaidīja. Protams, ka tas ir lieki gaidīt, ka Kalvīts teiks kaut ko sliktu par RD, lasot arī viņa pēdējās intervijas tas ir skaidrs. Bet būtu jāsaprot, ka RD un izlasei nevar būt viens treneris.
Tas kas lielai daļai LV sabiedrības, kura mīl hokeju, šķiet neloģiski un nepareizi, nebūt nenozīmē, ka tāpat domā Savickis&Co.
Gandrīz vai jāsaka paldies Dievam,ka RD patreiz iet tik švaki, jo,vismaz pagaidām, LV izlasei nedraud varbūtība, ka šīs komandas treneris tuvākajā nākotnē netrenēs arī izlasi. Par ko gan es neesmu īsti drošs nākošās sezonas kontekstā, jo Savickim&Co var likties ļoti kārdinoši RD piesaistīt treneri,kurš tiek algots par LHF naudu, un tas paralēli trenē arī izlasi.

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:20, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Par Krievijas ekonomiskajām problēmām jau murgi turpinās nez cik gadusPagaidām gan es redzu ekonomiskas problēmas ES,tai skaitā LV
Par RD-kaut kur jau to piķi viņi savāc,tagad tas būs krietni vieglāk,jo caur federāciju to vieglāk bīdīt
bet nu es domāju tieši sportiskās iespējas-tā ir spēlēšana spēcīgā čempionātā,tagad cerams tur iesaistīsies arī teiksim jau u14 vecuma hokejisti.
Par to,kāda nauda apgrozās LV hokejā,domāju vislabāk liecina algas HKL,vai ne
kāpēc tikai U14 vecumā, labāk ātrāk, jau, teiksim ar U9
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:22, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Nu ja Tu uzskati,ka Daugaviņi,kuldas var izaugt LČ,tad izstāsti man,kāpēc vēl joprojām nav izauguši?Arī tad,kad nebija RD,nez kāpēc visi brauca uz CSKA,ZA utt?
un kur tad tagad brauc? Uz ZAmeriku, Šveici, Zviedriju, Somiju, arī Norvēģiju... visi jaunie, kas var, mūk no tās RD sistēmas...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:26, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Par Krievijas ekonomiskajām problēmām jau murgi turpinās nez cik gadusPagaidām gan es redzu ekonomiskas problēmas ES,tai skaitā LV
Par RD-kaut kur jau to piķi viņi savāc,tagad tas būs krietni vieglāk,jo caur federāciju to vieglāk bīdīt
bet nu es domāju tieši sportiskās iespējas-tā ir spēlēšana spēcīgā čempionātā,tagad cerams tur iesaistīsies arī teiksim jau u14 vecuma hokejisti.
Par to,kāda nauda apgrozās LV hokejā,domāju vislabāk liecina algas HKL,vai ne
Krievi ne ko dinamo nedod,jo to klubu uztur visi Latvijas iedzīvotāji,kuri izmanto gāzi,jo kluba uzturēšana ir iekļauta gāzes cenā,ko krievija piedāvā Latvijai.Un krievijas ekonomikai tiešām iet arvien smagāk un tie nav murgi .
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:27, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Par Krievijas ekonomiskajām problēmām jau murgi turpinās nez cik gadusPagaidām gan es redzu ekonomiskas problēmas ES,tai skaitā LV
Par RD-kaut kur jau to piķi viņi savāc,tagad tas būs krietni vieglāk,jo caur federāciju to vieglāk bīdīt
bet nu es domāju tieši sportiskās iespējas-tā ir spēlēšana spēcīgā čempionātā,tagad cerams tur iesaistīsies arī teiksim jau u14 vecuma hokejisti.
Par to,kāda nauda apgrozās LV hokejā,domāju vislabāk liecina algas HKL,vai ne
Manis pēc Tu vari domāt ko vien vēlies, bet es Tev tomēr atļaušos aizrādīt, ka Tev mazāk vajag skatīties mazāk Krievijas propagandas kanālus. Ja Tu galīgi nevari iztikt bez ziņām no Krievijas, tad vari pārmaiņu pēc palasīt pašu krievu ziņu portālus, kuri nebarojas no Kremļa maciņa.

NEWSru.com :: Самые быстрые новости. Фото и...

Attiecībā uz pārējo, tad var jau cerēt kaut vai uz to,ka Katāra iegulldīs mūsu hokeja attīstībā, bet tas vienalga nemaina faktu, ka mūsu hokeju būs jāattīsta mums pašiem, jeb mūsu hokeja sabiedrībai. Jā,protams, ka bagātākie vecāki turpinās sūtīt izglītoties hokeja gudrībās uz ārzemēm, bet pārējos tepat vien būs jāaudzina.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:33, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Es nezinu īsti,kā šobrīd notiek bērnu čempionāta izspēle Krievija...ja komandas ir sadalītas pa reģioniem,tad manis dēļ arī lai būtu U7.
Jo meistarības līmenis jau bērnu hokejā ir kā diena pret nakti,patīk Tev tas vai nē!Nu nekad neizaugs uz dīķa konkurenti zviedriem,kanādiešiem vai krieviem!Diez vai Tu sajēdz,bet ne jau hokejs ir plika skriešana-vispirms jau ir domāšanas ātrumsspēles izpratne utt.un tas jau viss tiek ielikts bērnībā,spēlējot ar maksimāli spēcīgiem pretiniekiem!
par šito es riktīgi apsmējos

vispirms: ...Es nezinu īsti,kā šobrīd notiek bērnu čempionāta izspēle Krievija...ja komandas ir sadalītas pa reģioniem,tad manis dēļ arī lai būtu U7. ...

un tad: ...Jo meistarības līmenis jau bērnu hokejā ir kā diena pret nakti, ....

Lonja neko nezin par bērnu hokeja turnīru izspēles kārtību Krievijā, bet pilnīgi noteikti zina, ka tur ir ūberkrutais līmenis Malacis

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:33, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Tu lasīt māki?Kur rakstīju,ka krievi dod naudu RD?
Un kādas iespējas tu domā,ko dod krievija,varbūt sačakarēto jaunatnes hokeju.Nevelti vienā diskusijā jaunatnes treneri teica,ka tas ir stulbums,no 15-16 gadu vecuma spēlēt Sanktpēterburgas čempī,jo tajā vecumā pēc iespējas vairāk jātrenējas,nevis jādauzās uz Sanktpēterburgu.

  +1 [+] [-]

, 2016-10-24 17:34, pirms 8 gadiem
arhivsx rakstīja: Pirmām kārtām jau viņi mūk no Latvijas. Iemesli var nedaudz atšķirties, bet pārsvarā tā noteikti ir.
nespried pēc sevis.

  +1 [+] [-]

, 2016-10-24 17:35, pirms 8 gadiem
arhivsx rakstīja: Gandrīz, var teikt, perfekti uzrakstīji! Ar "pātagu" daudzi dabūja pēc tam. Un ko nozīmē- "nebija pelnījuši labi dzīvot"?
Nozīmē-viņu darba atdeve nebija līdzvērtīga tai ko tie vēlējās (vai pat saņēma) saņemt algas izteiksmē. Piemēram, ja celtniecībā strādājošs jaunietis, bez jebkādas celtnieka izglītības un prasmes, kuram neko citu nevarēja uzticēt neko vairāk kā kaut ko atnest vai kādus mazkvalificētus darbus, pieprasīja, un arī pelnīja, vairāk nekā 1000 Ls, tad tas jau bija nonsens. Latvijas ekonomika ne tad, ne arī tagad tādas lietas nepieļauj.

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:35, pirms 8 gadiem
coffijs rakstīja: Un kādas iespējas tu domā,ko dod krievija,varbūt sačakarēto jaunatnes hokeju.Nevelti vienā diskusijā jaunatnes treneri teica,ka tas ir stulbums,no 15-16 gadu vecuma spēlēt Sanktpēterburgas čempī,jo tajā vecumā pēc iespējas vairāk jātrenējas,nevis jādauzās uz Sanktpēterburgu.
tas ir vairākkārt dzirdēts no LV jaunatnes hokeja speciālistu puses...

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:39, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Kā redzi,tad ne visi mūk....nezinu,cik daudz Tu orientējies bērnu un jauniešu hokejā,bet man liekas,ka viņiem ir arī savas bērnu komandas,tā vismaz esmu dzirdējis...varbūt gan ka kļudos!
Kulda,Lipsbergs,kas tur vēl...redz,ka spēlē RDA kur viņ spēlētu ja nebūtu RD?Bokseru līgās ZA?Latvijas čempī?Nezin kāpēc viņi redz izaugsmes iespējas RD,tik pāris prievīšnieki to neredz

Nevis viņi redz iespēju izaugsmei, bet gan iespēju ātri tikt pie labas naudas,un, nenoliedzami, ka spēlēšana KHL klubā tomēr ir labs ieraksts CV. Pat neskatoties, ja tiek marinēti uz tālākā rezervistu soliņa.

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:41, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: ...nenoliedzami, ka spēlēšana KHL klubā tomēr ir labs ieraksts CV. Pat neskatoties, ja tiek marinēti uz tālākā rezervistu soliņa.
tā varbūt daži domā, bet fakti rāda, ka tikai plika RD soliņa pasildīšana nekādus bonusus nedod un nekādas labās līgas tāpat nespīd.

  +1 [+] [-]

, 2016-10-24 17:44, pirms 8 gadiem
coffijs rakstīja: Un kādas iespējas tu domā,ko dod krievija,varbūt sačakarēto jaunatnes hokeju.Nevelti vienā diskusijā jaunatnes treneri teica,ka tas ir stulbums,no 15-16 gadu vecuma spēlēt Sanktpēterburgas čempī,jo tajā vecumā pēc iespējas vairāk jātrenējas,nevis jādauzās uz Sanktpēterburgu.
....plus dzenājoties pa RU, šie jauniešiem tiek liegta iespēja normāli mācīties skolā, kas viņu vecumā nav mazāk svarīgi kā spēlēt hokeju. Ne visi no viņiem kļūs par labi apmaksātiem pro hokejistiem, bet cilvēki bez labas izglītības nav vajadzīgi nevienam darba devējam.

  +1 [+] [-]

, 2016-10-24 17:45, pirms 8 gadiem
kalvit,cukkautuve pietrukst viens trekns lops.vai esi gatavs.treknais vepris

  +2 [+] [-]

, 2016-10-24 17:46, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Negribu tēlot baigi pareizo, bet man senči mācīja-dēls, neklausies cilvēku vārdos, bet veries viņu darbos.
Bļin, lai kā es arī necenstos, bet es nekādi nespēju saskatīt tos abu K labos darbus, kuri man dotu pamatu domām, ka labs nāks ar laiku. Es vel saprastu, ja abi K būtu jaunekļi,kuriem viss vel priekšā, bet šeit ir stāsts par diviem vīriem kuriem jau ir pāri 50+. Kuras ir tās lietas, kuras abi būtu noveduši līdz attīstībai, un kuras zeltu un plauktu?
Man personiski šķiet, ka viena sabiedrības daļa dzīvo ar domu-vienalga kurš, bet, galvenais, lai nav Lipmans. Lai cik tas nebūtu smieklīgi, bet Lipmanam vismaz bija šie labie darbi. Viņš pacēla Liepājas Metalurgu, kuru gan pacentās nolaist uz grunti citi, tai skaitā Kalvītis ar savu čomu sashēmoto OIK, un GRINDEX, kurš joprojām veiksmīgi strādā.
Lūk, tad lai man kāds atbild-kurš tas atspēriena punkts, kurš man dotu iespēju ticēt, ka LHF būs tieši tā kur abiem K viss sanāks un izdosies?
piekrītu par Kozolu un Kalvi, bet Lipmans, diemžēl, iesita pēdejās naglas Metalurga zārkā un Grindexam iet tikai tik labi, cik labs direktors ir paņemts. Taisnība ir tāda, ka Kirovs pats ir diez gan liels muļķis un viņa vieta nav augstos amatos.
Visi viņi ir slikti hokejam, bet Kirovu var cienīt drusku vairāk, jo viņa dumība ir kā mīkstinošs apstāklis, kad salīdzina ar aprēķina shēmotājiem.

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:46, pirms 8 gadiem
Abrags rakstīja: tā varbūt daži domā, bet fakti rāda, ka tikai plika RD soliņa pasildīšana nekādus bonusus nedod un nekādas labās līgas tāpat nespīd.
Protams, ka tā, bet, piemēram, tam pašam Bukartam ar regulāru spēļu praksi iekš RD bija tieši tā kā bija, bet tagad normāli spēlē Čehijā. Grūti pateikt vai ieraksts par spēlēšanu KHL nospēlēja lielu lomu, bet par sliktu viņam tas noteikti nenāca.

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:51, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Protams, ka tā, bet, piemēram, tam pašam Bukartam ar regulāru spēļu praksi iekš RD bija tieši tā kā bija, bet tagad normāli spēlē Čehijā. Grūti pateikt vai ieraksts par spēlēšanu KHL nospēlēja lielu lomu, bet par sliktu viņam tas noteikti nenāca.
Bukarts, Džeriņš jau ir cits (augstāks) plaukts... Paskaties, kur šobrīd ir Augstkalns, Porejs, Grīnbergs, Sarkanis u.c.

  +1 [+] [-]

, 2016-10-24 17:53, pirms 8 gadiem
mxs rakstīja: piekrītu par Kozolu un Kalvi, bet Lipmans, diemžēl, iesita pēdejās naglas Metalurga zārkā un Grindexam iet tikai tik labi, cik labs direktors ir paņemts. Taisnība ir tāda, ka Kirovs pats ir diez gan liels muļķis un viņa vieta nav augstos amatos.
Visi viņi ir slikti hokejam, bet Kirovu var cienīt drusku vairāk, jo viņa dumība ir kā mīkstinošs apstāklis, kad salīdzina ar aprēķina shēmotājiem.
Par šo tēmu labāk nesāksim dziļāk diskutēt, jo tad mēs galīgi aizbrauksim no hokeja tēmas.

     [+] [-]

, 2016-10-24 17:54, pirms 8 gadiem
Abrags rakstīja: Bukarts, Džeriņš jau ir cits (augstāks) plaukts... Paskaties, kur šobrīd ir Augstkalns, Porejs, Grīnbergs, Sarkanis u.c.
Arī fakts, bet Tevis uzskaitītie už ļoti maz dabūja apgrozīties iekš RD.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-10-24 18:04, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tas kas lielai daļai LV sabiedrības, kura mīl hokeju, šķiet neloģiski un nepareizi, nebūt nenozīmē, ka tāpat domā Savickis&Co.
Gandrīz vai jāsaka paldies Dievam,ka RD patreiz iet tik švaki, jo,vismaz pagaidām, LV izlasei nedraud varbūtība, ka šīs komandas treneris tuvākajā nākotnē netrenēs arī izlasi. Par ko gan es neesmu īsti drošs nākošās sezonas kontekstā, jo Savickim&Co var likties ļoti kārdinoši RD piesaistīt treneri,kurš tiek algots par LHF naudu, un tas paralēli trenē arī izlasi.
man nebūtu iebildumu, ja izlasi trenētu Beresņevs, tas pats Vasiļjevs utml... kāds vēl DR treneris, tas diez vai notiks kādreiz

     [+] [-]

, 2016-10-24 18:07, pirms 8 gadiem
lonja rakstīja: Par Krieviju-ne jau no ziņēm var smelt informāciju,bet no cilvēkiem!bet nu laikam ne par to šoreiz ir stāsts,bet gan par LV hokeja attīstību,vai ne?Nu un tad pastāsti,ko tad pa 20 gadiem Liepājā nav izaudzis Neviens LV izlases spēlētājs?par kādu sakārtošanu Tu vari runāt,ja Tev algās visi saņem kapeikas?Visi mūk prom pie pirmā iespējas deļ totālās nabadzības,ne jau deļ RD.
Ko nozīmē-visi?
Liepājas sporta skolas hokeja klasēs viss notiek, un notiks. Protams, ka bagātāko vecāku bērni brauca un brauks spēlēt uz ārzemēm, bet procentuāli tas nebūt nav tas lielākais skaitlis no tiem bērniem,kuri trenējas hokejā.
Kāpēc Liepāja nav izaudzis neviens?
Es nu tā gluži neteiktu, jo tas pats Skvorcovs, Kalniņš, zināmā mērā arī Bajarūns, ir tīri LM sistēmas audzēkņi, un vel virkne LV izlases spēlētāji agrā jaunībā ir apostījuši LM hokeja sistēmas gaisu. LM lielākā kļūda bija, ka arī šī komanda akcentu lika uz pieredzējušiem spēlētājiem, jo komandai vajadzēja rezultātu LČ un BAČ. Kaut gan pēdējos gados LM sāka arvien vairāk komandā iekļaut pašu sistēmas audzēkņus.
Kad Tu beidzot sapratīsi, ka tāds RD un citi KHL klubi šeit LV neko neaudzina un neaudzinās. Viņiem ir vajadzīgs gatavs produkts. Ja no katriem 1000 bērniem,kuri trenējas hokejā, tikai 1-2 kļūst par augstas klases spēlētājiem, tad Tavā vīzijā pat RD zem sevis tādu daudzumu laba līmeņa pro spēlētājus nekad neizaudzinās.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja