Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Ķēniņš: "PSRS laikos latviešiem daļēji klājās labāk nekā tagad"

Andrejs Siliņš

Ķēniņš: "PSRS laikos latviešiem daļēji klājās labāk nekā tagad"
Ronalds Ķēniņš
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Latvijas hokeja valstsvienības uzbrucējs Ronalds Ķēniņš sava Šveices kluba "ZSC Lions" mājaslapā sniedzis interviju, kurā stāsta par savu hokejista gaitu sākšanu, pirmajiem iespaidiem Šveicē un Baltijas valstīm.

Ķēniņš atklāja, ka viņa elks bērnībā bijis Harijs Vītoliņš, kurš, starp citu, arī savulaik spēlējis Šveicē, pārstāvot vairākus klubus karjeras laikā: "Viņš arī bija tas, kas man deva padomu un nogludināja ceļu uz Šveici. Protams, arī finansiāli iemesli spēlēja lomu, lai brauktu prom no mājām. Taču galvenokārt es vēlējos attīstīties kā hokejists."

"Sadzīves ziņā sākumā par daudz ko biju izbrīnīts. Viss bija ļoti sakārtots, nekā netrūka. Pie tam Obertūrgaues "Pikes" treneris Kristians Riegs bija tas cilvēks, kas veicināja manu izaugsmi," pirmos soļus Šveicē atcerējās Ronalds. "Tādā veidā mani un dažus komandas biedrus ievēroja "Lions", un mēs pārcēlāmies uz turieni."

21 gadu vecais uzbrucējs, kurš pavasarī kļuva par Šveices čempionu, arī iepazīstināja cilvēkus ar Baltijas valstīm un atšķirībām starp tām: "Katrai Baltijas valstij ir sava valoda, taču latviešu un lietuviešu ir tik līdzīgas kā, piemēram, itāļu un spāņu. Igauņu skats vairāk ir vērsts uz Somiju, tāpēc arī valoda ir pilnīgi citāda."

Tāpat Ķēniņš pieskārās vēsturiskām tēmām: "Daudzi baltieši, arī latvieši Staļina laikā tika izsūtīti. Tāpēc Baltijas valstīs ieradās daudz krievu. Viņu kopiena Latvijā ir patiešām liela. Apspiešanas laiks joprojām ir daudzu latviešu atmiņās.[..] Zināmās jomās [Baltijas] valstis sadarbojas. Taču ekonomiskās problēmas kopš atdalīšanās no PSRS ir tiešām lielas. Krīze pie mūsu robežas neapstājās. PSRS laikos latviešiem daļēji klājās labāk nekā tagad."

Izmantotie resursi:
ZSC Lions: Welcome to the official Site of...

  +1 [+] [-]

, 2012-07-22 15:50, pirms 12 gadiem
simex rakstīja: labumi- aizdevums ar lieliem procentiem?
no žīdiem tas nāk. Manu viedokli par viņiem vari izsecināt no manas profila bildītes
labumi nevis tautai, bet pie varas esošajiem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2012-07-22 15:59, pirms 12 gadiem
PuLVeris rakstīja: itkā šobrīd ir baigā vārda brīvība, ja publiski mēģini apspriest jautājumu par lata devalvāciju vai vēl vairāk, kādas bankas problēmas, tevi SAB un KNAĢI un citas policejiskās struktūras ņem pie dziesmas;
Lielāka vārda brīvība ir - vari "riet" izstieptas ķēdes attālumā! Tad tu vispār neko citu kā tik slavināt "vareno PSKP" nevarēji atļauties.... par to komandu un lielvarām piekrītu visas pasaules globalizācija (ES, SVF u.t.t.) arī neko labu nesola..... un pa lielam *irsā jau esam tikai tapēc, ka vecie kompartijas, komjaunatnes sekretāri, čekisti tagad tāpat visu vada zem "demokrātu/biznesmeņu" maskām un brauc iekšā pakaļā jauniem kungiem tik šoreiz no Rietumiem....

  +3 [+] [-]

, 2012-07-22 16:08, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Lielāka vārda brīvība ir - vari "riet" izstieptas ķēdes attālumā! Tad tu vispār neko citu kā tik slavināt "vareno PSKP" nevarēji atļauties.... par to komandu un lielvarām piekrītu visas pasaules globalizācija (ES, SVF u.t.t.) arī neko labu nesola..... un pa lielam *irsā jau esam tikai tapēc, ka vecie kompartijas, komjaunatnes sekretāri, čekisti tagad tāpat visu vada zem "demokrātu/biznesmeņu" maskām un brauc iekšā pakaļā jauniem kungiem tik šoreiz no Rietumiem....
agrāk par tālaika vārda brīvību sēdēji tuptūzī vai psihenē, tad tagad tev vienkārši piegriež skābekli akadēmiskajās aprindās vai karjeras plāksnē, tas arī ir tas savādākais

     [+] [-]

, 2012-07-22 16:12, pirms 12 gadiem
Ui nedod dievs kads no Dinamo hokejstiem butu ko tadu pateicis, dazam labam uz kadu menesi butu ko darit.

  +6 [+] [-]

, 2012-07-22 16:15, pirms 12 gadiem
PuLVeris rakstīja: agrāk par tālaika vārda brīvību sēdēji tuptūzī vai psihenē, tad tagad tev vienkārši piegriež skābekli akadēmiskajās aprindās vai karjeras plāksnē, tas arī ir tas savādākais
Nu bet lielāka brīvība ir! Tagad Tev vismaz reālo brīvību neatņem un neiebāž ķurķī vai psihenē! Muldēt vari ko gribi! Vari sūtīt *irst visus kalvīšus, šbmalvīšus, vari teikt "Nē ES! Un globalizācijai!!!" Kamēr piem. tādu G. Astru tikai par to ka onka iestājās par LV neatkarību un atdalīšanos no PSRS krievu laikos pa cietumiem pūdēja....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2012-07-22 16:18, pirms 12 gadiem
Pastalās bet brīvi!!! haters gonna hate!

  +1 [+] [-]

, 2012-07-22 16:20, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Nu bet lielāka brīvība ir! Tagad Tev vismaz reālo brīvību neatņem un neiebāž ķurķī vai psihenē! Muldēt vari ko gribi! Vari sūtīt *irst visus kalvīšus, šbmalvīšus, vari teikt "Nē ES! Un globalizācijai!!!" Kamēr piem. tādu G. Astru tikai par to ka onka iestājās par LV neatkarību un atdalīšanos no PSRS krievu laikos pa cietumiem pūdēja....
labs ir, abi par vienu un to pašu runājam, tik matus skaldam sīkumos

  +1 [+] [-]

, 2012-07-22 16:20, pirms 12 gadiem
sasperjods rakstīja: latviešu un lietuviešu valodas ir radītas mākslīgi sapludinot pa 4-5 seno tautu valodām
vai Jums nekad nav licies dīvaini, ka slāviem un ģermāņiem ir 10-15 valodu, kamēr mums tikai 2....
tas viss sapludināšanas rezultātā, bet balti tak vēl 10.gs dzīvoja no piemaskavas līdz Gdaņskai
Man piemēram, lasot jebkuru lietuviešu ziņu portālu nav problēmas saprast kas tur rakstīts. Godlike trekns mīnuss.

  +1 [+] [-]

, 2012-07-22 16:30, pirms 12 gadiem
sasperjods rakstīja: latviešu un lietuviešu valodas ir radītas mākslīgi sapludinot pa 4-5 seno tautu valodām
vai Jums nekad nav licies dīvaini, ka slāviem un ģermāņiem ir 10-15 valodu, kamēr mums tikai 2....
tas viss sapludināšanas rezultātā, bet balti tak vēl 10.gs dzīvoja no piemaskavas līdz Gdaņskai
Ko nozīmē mākslīgi, kurš ir mākslīgumam ir sākuma punkts?.
Mūsu senajiem senčiem no mutes nāca ārā tādas pat skaņas kā putniem kad viņi knābi klabina.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-07-22 16:42, pirms 12 gadiem
sasperjods rakstīja: lasīt vēl jā, bet klausīties pa grūti
pats, kad biju maziņš sapratu leišu multenes (Liepājā varēja redzēt leišu TV)
Par klausīšanos piekrītu.

  +2 [+] [-]

, 2012-07-22 16:47, pirms 12 gadiem
Luix rakstīja: Tajā laikā bija populārs joks: "Padomju mikroshēmas ir lielākās mikroshēmas pasaulē!"
Tāpat kā "Padomju pulksteņi ir visātrākie pulksteņi pasaulē"

  -2 [+] [-]

, 2012-07-22 17:12, pirms 12 gadiem
Gook rakstīja: PSRS laikos Ķēniņš:
1) netiktu spēlēt Šveicē un nekur citur ārzemēs;
2) stāvētu rindā pēc automašīnas 10 gadus;
3) visās iestādēs, lai kaut ko sarunātu, būtu jārunā kreiviski, ja pretī sēdētu krievs;
4) ja PSPRS nebūtu sabrukusi, tagad te jau būtu 70% krievu un visa Latvija būtu kā Daugavpils.

Jā, latviešiem PSRS bija labāka vieta, kur attīstīt savu kultūru un valodu.
Daugupilij nav ne vainas!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-07-22 18:31, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Vienkārši cilvēkiem visu patīk romantizēt , līdzīgi kā ar Ulmaņlaikiem. Tjipa tad nevienu nesēdināja cietumā par uzskatiem un bezdarba nebija.
Es tik atceros , ka PSRS nebija seksa , vismaz kinoekrānos un masu mēdijos. Mazo Veru atceros
Kurš tad Mazo Veru neatcerās! Pirmā padomju "otkrovenka"....

  -1 [+] [-]

, 2012-07-22 18:47, pirms 12 gadiem
Chubakka rakstīja: Pastalās bet brīvi!!! haters gonna hate!
kliedzot saukļus krievi nāk, sarkan balti sarkano karodziņu vicinot dzintereni noskatās kā mūsu resursus parņem rietumi.....

  +2 [+] [-]

, 2012-07-22 18:47, pirms 12 gadiem
Kāpēc spriediet par politiku un ekonomiku PSRS laikos, te ir sporta portāls?
Iespējas sportot tajos laikos bija Nesalīdzināmi Augstākā līmenī, kā tagad.
Jeb kuras, uzsveru pilnīgi Visas sporta sekcijas bija Bezmaksas! Nebija pat iedomājama maksa par sporta zāli, vai dalību kādā sporta sekcijā! Te vēl jāpiemin daudzās organizāciju un kolhozu sporta komandas, kurās bieži vien piedalījās bijušie profesionālie sportisti, kuriem maksāja algu. PSRS laikos no maza zēna līdz sporta veterānam pat iedomāties nevarēja, ka ekipējums, tehnika u.t.t. būtu jāpērk pašam! Tādēļ sportot varēja ik viens, un tai skaitā bērni no nelabvēlīgām un trūcīgākām ģimenēm (tādu īstu nabagu, kā mūsdienu Latvijā, PSRS nemaz nebija).
Protams bija problēmas ar kvalitatīvu ekipējumu un sporta būvju skaitu...

  +1 [+] [-]

, 2012-07-22 21:22, pirms 12 gadiem
Nu tikai aizgāja sporta saitā politika.Varbūt es arī teikšu kādu vārdiņu.Galu galā 38 gadi nodzīvoti LPSR un 21 gads bez PSRS un Maskavas,bet kopā ar Eiropu,jeb BriseliNeatkarība protams bija tas svarīgākais mums visiem tajā laikā.Par to arī visi bijām gatavi dienas un naktīs barikādēs sēdēt.Diemžēl izrādījās ,tā neatkarība tāda vāja, kuru var pirkt un pārdot un vēl izrādījās,ka latvieši savā zemē saimniekot neprot.Tiesa daļiņa "prihvatizētāji" mūsu tautā atradās,kuri domāja un joprojām domā tikai par savu kabatu,nevis par tautu.Un tagad esam tur ,kur esam.Bet savā ziņā Ķēniņam taisnība,lai arī PSRS acīs nav redzējis.Tai medaļai ir DIVAS PUSES,gan tad,gan tagad.Diemžēl nav ideālas sabiedrības ,valsts iekārtas utt.Ko esam izvēlējušies,pēc tiem likumiem arī dzīvojam.Manuprāt šobrīd valda VILKU likumi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2012-07-23 00:08, pirms 12 gadiem
Pirmkārt es pieļauju, ka viņš vairāk domājis hokeju spēlējošos latvijiešus nevis vispār.

Otrkārt, es, kas esmu dzīvojis gan ''tajos'' laikos, gan tagad, varu teikt. ka tad bija labāk, pat perestroikas / deficīta pārejas laikos. Bet var jau būt tas tikai tādēļ, ka tā bija mana bērnība un tīņu gadi un, tos atceroties, zāle vienmēr liekas zaļāka, utt.

     [+] [-]

, 2012-07-23 00:18, pirms 12 gadiem
Gook rakstīja: PSRS laikos Ķēniņš:
1) netiktu spēlēt Šveicē un nekur citur ārzemēs;
2) stāvētu rindā pēc automašīnas 10 gadus;
3) visās iestādēs, lai kaut ko sarunātu, būtu jārunā kreiviski, ja pretī sēdētu krievs;
4) ja PSPRS nebūtu sabrukusi, tagad te jau būtu 70% krievu un visa Latvija būtu kā Daugavpils.

Jā, latviešiem PSRS bija labāka vieta, kur attīstīt savu kultūru un valodu.
1) Ja Ķēniņš būtu tik labs, lai spēlētu PSRS laikos Dinamo meistarkomandā. tad saņemtu viņš priekš PSRS iedzīvotāja pasakainu algu (līdz pat tādam līmenim, ja saņemtu par spēli tik cik cits PSRS iedzīvotājs par mēnesi). Arī līmenis augstāks, nekā citviet Eiropā. Nah... viņam būtu braukt uz kaut kādu Šveici. (par NHL nerunājam) Vajag mācīties labāk vēsturi (arī hokeja). Tad tādas muļķības nerakstīsi.

2) Mašīnu viņam izgādātu klubs (un nevienu vien - hokejisti gan parasti paturēja tikai vienu vai dažs nevienu - pārejās pārdeva).

3) Ļoti labi, iemācītos labāk vēl vienu svešvalodu, turklāt vienu no pasaulē pieprasītākajām, nevis kaut kādu Papua-Jaungvinejas dialektu. Kāpēc daži latvieši nenovērtē arī plusus, ko okupācija deva. Protams, tā bija traģiska lappuse Latvijas un latviešu tautas vēsturē, bet kā saka nav ļauna bez laba, un, tā kā tos notikumus vairs neatcelsi, vajag ar padomāt, par plusiem, ko tas mums devis - piemēram, visi latvieši automātā zināja 2-3 valodas (latviešu, krievu + svešvaloda, kas skolā mācīta), kamēr lielākā daļa pasaules zina tikai dzimto un varbūt vēl angļu, primitīvā līmenī (ja paši nav angļi - tad pavisam bēdīgi).

4) Tas ir nepierādāms apgalvojums no sērijas: "Ja tantei būtu riteņi, nav vērts pat diskutēt"...

  -1 [+] [-]

, 2012-07-23 00:19, pirms 12 gadiem
simex rakstīja: Labi,ka mani apgaismoji
esmu labrocis, bet man ir kreisās rokas satvēriens(spēlēju pagalma līmenī)....tas ir normāli?
Šajā nozīmē nūja ir kā ģitāra.
Ir ģitāras "parastās", un ir ģitāras kreiļiem - viss pretēji.
Gluži vienkārši tāpēc, ka vadošā roka ir otra.
Bet nav izslēgta iespējamība, ka kreilis var rakstīt ar labo roku. Vai arī spēlēt minēto "parasto" ģitāru. Bundziniekiem pat ir ieteicams brīvā brīdī papraktizēties uz "kreiļu izvietojuma" bungu komplekta
Tomēr tas viss nenozīmē, ka speciāli būtu jāpērk nepiemērots aprīkojums

  +1 [+] [-]

, 2012-07-23 00:33, pirms 12 gadiem
PuLVeris rakstīja: itkā šobrīd ir baigā vārda brīvība, ja publiski mēģini apspriest jautājumu par lata devalvāciju vai vēl vairāk, kādas bankas problēmas, tevi SAB un KNAĢI un citas policejiskās struktūras ņem pie dziesmas;
Viņš arī teica - muldēt, ko gribi. Bet ar nopietnākām tēmām ir kā kuro reizi.

     [+] [-]

, 2012-07-23 00:35, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Malači , tagad atpakaļ pie hokeja!Tajā intervija par hokeju nekas nebija teikts?
A.Siliņš malacis! Ugunskuru prot iekurt, nodzēst droši vien nē. Tiešām atbildīgi, labi, ka te savācās cilvēki uz diskusiju, vismaz neturpinās "pirksta kratīšana", kas pirmajā lapā.

     [+] [-]

, 2012-07-23 00:51, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Als , vot , pastāsti vai padomju laikos arī vantiniekā rāpās cilvēki un par to neviens nerakstīja avīzēs?Moška visi bija nodarbinati ar sadzīviskām problēmām(blats,desa,cukurs) , ka neatlika laika rāpties vantīs?
Tolaik uz suicīdu tendētus personāžus jau laikus izskaitļoja visur esošā КГБ - viņus lika "psihenēs", sabaroja ar spēcīgiem preperātiem un padarīja par "dārzeni". Jo kā gan varēja "nemīlēt padomju varu"? Bez tam, nekādas sektas, kā pēdējā Vanšu tilta gadījumā, CCCP vnk nebija iespējamas! Un pat, ja kkas tiešām notika, par to neviena Vakara Ziņu redakcija neuzināja. Precīzāk - nedrīkstēja ne zināt, ne, vēl jo vairāk, publicēt ko tādu! Tur uzreiz būtu redaktoram izsūtīšana uz "Tāliem Ziemeļu apgabaliem"

     [+] [-]

, 2012-07-23 01:10, pirms 12 gadiem
Volx rakstīja: Vienkārši cilvēkiem visu patīk romantizēt , līdzīgi kā ar Ulmaņlaikiem. Tjipa tad nevienu nesēdināja cietumā par uzskatiem un bezdarba nebija.
Es tik atceros , ka PSRS nebija seksa , vismaz kinoekrānos un masu mēdijos. Mazo Veru atceros
Man gan labāk no tā laika patika "Дежа вю"
ru.wikipedia.org
Spēcīga un pamatota ironija par "padomiju"
arī tagad reizi pa reizei paskatos

     [+] [-]

, 2012-07-23 08:27, pirms 12 gadiem
makaka-2 rakstīja: Psrs laikos viņš tak vēl riekstos kratījās
tāpat kā mēs visi ja runājam par Ulmaņlaikiem! Bet tādēļ jau cilvēks mācoties nevar attīstīt savu viedokli, ja tas ir pamatots un argumentēts..