Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Latvijas U-18 izlasei vēsturisks panākums

Didzis Rudmanis
Didzis Rudmanis

Latvijas U-18 izlasei vēsturisks panākums
Golovkovs šovakar guva jau savus otros vārtus turnīrā
Foto: IIHF

Šovakar pasaules U-18 čempionāta apakšgrupas turnīra otro spēli aizvadīja Latvijas jaunie hokejisti, kas, ar 4:2 apspēlējot Šveices vienaudžus, izcīnīja pirmo Latvijas izlases uzvaru pamatlaikā U-18 čempionātu augstākajā divīzijā vēsturē. Rezultatīvākais komandas rindās bija Martins Lavrovs.

Mača sākums Latvijas hokejistiem izvērtās ļoti veiksmīgs, jo komandai jau spēles otrajā minūtē izdevās izvirzīties vadībā, kad pēc Lavrova piespēles precīzu metienu starp Nifelera kājsargiem izdarīja komandas kapteinis Ņikita Jevpalovs. Jau perioda septītajā minūtē Latvijas aizsargi netika līdzi šveiciešiem, kas trijatā izrāvās uz Merzļikina vārtiem, Julianam Šmucam panākot neizšķirtu 1:1.

Šveicieši uzbruka vairāk, tās spēlētājiem apliecinot arī savu individuālo pārspēku. Trešdaļas otrajā pusē 2:1 gan izdevās panākt latviešiem, kad Martins Lavrovs uz pretinieku zilās līnijas ieguva ripu un pēc skaista izgājiena guva vārtus. Perioda nogalē Latvijas hokejisti aizvadīja diezgan sekmīgu vairākumu, kura gaitā izveidoja vairākas bīstamas epizodes, taču trešos vārtus neguva.

Otrās trešdaļas pirmajā pusē krietni aktīvāk uzbruka šveicieši, kas vairākkārt ripu teju iestūma vārtos kopā ar visu Merzļikinu, neizšķirtu gan tā arī nepanākot. Latvijas hokejistiem izdevās izrauties vien atsevišķos pretuzbrukumos. Pavisam drīz gan sekoja kārtējais šveiciešu noraidījums, kā rezultātā Latvijas hokejistiem izdevās gūt trešos vārtus spēlē, kad pirmais pie atlēkušās ripas veiksmīgā kārtā atradās Edgars Kulda.

Lai gan Latvijas izlases spēlētāji sāka uzbrukt biežāk, aizsardzība arvien ļāva šveiciešiem Merzļikina vārtu priekšā rīkoties pilnīgi brīvi. Neilgu mirkli vēlāk vārtus vairākumā guva arī šveicieši, kad pirmais pie vārtu priekšā atlēkušās ripas bija Balmeli. Trešdaļas izskanošajā minūtē 4:2 panākt izdevās Georgam Golovkovam, kuram pretuzbrukumā gūtie vārti bija jau otrie šajā turnīrā.

Trešā perioda pirmajā pusē manāmi bija krities spēles temps, Latvijas spēlētājiem izdevās uzbrukt biežāk nekā iepriekšējās 20 minūtēs, tanī pašā laikā, šveicieši centās bombardēt Merzļikina sargātos vārtus ar vienu metienu pēc otra.

Mačam tuvojoties tā izskaņai, šveiciešiem neizdevās izdarīt lielāku spiedienu uz Latvijas izlases vārtiem, arvien straujāk zuda abu izlašu spēki. Divas minūtes pirms pamatlaika beigām lielisku individuālu spēli demonstrēja Artūrs Ševčenko, kuram netrūk daudz, lai panāktu 5:2. Lai gan mača pēdējo minūti šveicieši aizvadīja ar sešiem laukuma spēlētājiem, vārtus neguva vairs neviena no komandām, un Latvijas izlases hokejisti varēja svinēt uzvaru.

Par labāko spēlētāju Latvijas izlases rindās tika nosaukts komandas vārtsargs Elvis Merzļikins, taču šveiciešu sastāvā par labāko atzina Kseno Buseru.

Rītdien komandai paredzēta brīvdiena, taču turnīra trešo spēli Latvijas hokejisti aizvadīs svētdien, kad pulksten 19:00 pēc Latvijas laika tiksies ar saviem Zviedrijas vienaudžiem.

Pasaules U-18 čempionāts, 13. aprīlis

Latvija U-18 - Šveice U-18 4:2 (2:1, 2:1, 0:0)

Vārti: 01:56 Jevpalovs (Lavrovs) 1:0, 06:22 Šmucs 1:1, 11:49 Lavrovs 2:1, 28:43 Kulda (Augstkalns, vair.) 3:1, 34:31 Balmeli (Simjons, vair.) 3:2, 39:18 Golovkovs (Ozolins) 4:2
Vārtsargi: Elvis Merzļikins - Melvins Nifelers
Metieni: 22 - 44
Soda minūtes: 8 - 12

Latvijas U-18 izlases spēļu kalendārs:

DatumsLaiksSpēleRezultāts
12.04.201217:00Latvija U-18 - Krievija U-181:6
13.04.201219:00Šveice U-18 - Latvija U-182:4
15.04.201219:00Latvija U-18 - Zviedrija U-18
16.04.201217:00Vācija U-18 - Latvija U-18

B apakšgrupas tabula:

SUUPZPZP-ti
1.Zviedrija110003
2.Krievija110003
3.Latvija210013
4.Vācija100010
5.Šveice100010

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:08, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: nu nav lV daudz maz pusprofesionālu klubu, un vispār klubu sistēmas LV nav
LM jau brēc, ka viņiem viss ir...tik dodat naudu! Ja ir, tad tiešām dodam! Bet kaut kā neredzu ne basī Liepājnieku barus, ne Hokejā! Ja maldos, tad...

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:09, pirms 13 gadiem
Volx rakstīja: Ari pirmaa karta neko automatiski negarantee , itsevishkji ja mes runajam par krievzems(tja skaitaa Latvijas) parstavjiem. Bija viens forshs rakstinsh par krevu draftiem pirmajaa kartaa, kaa vinjiem gajis un kaa iet. Pamekleshu , ielikshu kadreiz D
Nekad nēesi atradis un neatradīsi! Piemini mani

  +1 [+] [-]

, 2012-04-14 01:10, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: nu nav lV daudz maz pusprofesionālu klubu, un vispār klubu sistēmas LV nav
Mums vēl nekad nav bijusi tik talantīgas paaudzes kādas mums būs sākot no 94 un uz priekšu. Nevajag vainot sistēmu, ja divdesmitvienu gadu vecie "talanti" nevar izkonkurēt četrdesmitgadīgu Kerču.

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:10, pirms 13 gadiem
striker rakstīja: Un nevajag te arī iepriekš dažam labam rakstīt muļķības,ka kāds izlasē vietu nopelnījis nevis savas attieksmes un meistarības dēļ,bet pašizdomātu kaut kādu trenera simpātiju dēļ! Lasīju šīs "uzslavas" pirms čempja
tādas uzslavas ir pirms katra jaunatnes čempja un laikam arī paliks.... nekur no tām mēs neizbēgsim, vienam vajag Zuševicu sastāvā, citam Semjonovu, citam Sarkani, citam Homjakovu Golovkova vietā un vēl kādam Egli vai ko tur....

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:11, pirms 13 gadiem
Peleeciits rakstīja: LM jau brēc, ka viņiem viss ir...tik dodat naudu! Ja ir, tad tiešām dodam! Bet kaut kā neredzu ne basī Liepājnieku barus, ne Hokejā! Ja maldos, tad...
Viens LM un DR. Tas ir viss. Kuram LV klubam ir sakārtota jaunatnes piramīda. Tikai LM, pat DR nav līdz galam viss sakārtots.

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:12, pirms 13 gadiem
Le Saint rakstīja: Mums vēl nekad nav bijusi tik talantīgas paaudzes kādas mums būs sākot no 94 un uz priekšu. Nevajag vainot sistēmu, ja divdesmitvienu gadu vecie "talanti" nevar izkonkurēt četrdesmitgadīgu Kerču.
Es runāju par to, kur šiem puikiņiem spēlēt no 20-25 gadu vecumam.

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:12, pirms 13 gadiem
Ikrnpk rakstīja: tādas uzslavas ir pirms katra jaunatnes čempja un laikam arī paliks.... nekur no tām mēs neizbēgsim, vienam vajag Zuševicu sastāvā, citam Semjonovu, citam Sarkani, citam Homjakovu Golovkova vietā un vēl kādam Egli vai ko tur....
Semjonovu vajadzēja ņemt līdzi kautvai tāpēc, lai nākotnē viņu piesaistītu LV hokejam. Kazi vēl zviedriem ievajadzēsies viņa pakalpojumus. Tas tā, puspajokam.

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:15, pirms 13 gadiem
Ikrnpk rakstīja: tādas uzslavas ir pirms katra jaunatnes čempja un laikam arī paliks.... nekur no tām mēs neizbēgsim, vienam vajag Zuševicu sastāvā, citam Semjonovu, citam Sarkani, citam Homjakovu Golovkova vietā un vēl kādam Egli vai ko tur....
kas traucē visas sezonas garumā izveidot 3-4 reģionālās izlases, ar saviem treneriem un sarīkot vairākus sabraukuma turnīrus. Tad labākos atlasīt galvenajai izlasei. Nekas netraucē, slinkums, apātija, Ļipmaņa vīzdegunība, u.c..

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:16, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: Es runāju par to, kur šiem puikiņiem spēlēt no 20-25 gadu vecumam.
Bet es runāju par katlu dibenu biezumu vai? Kāpēc Kerčš vēl spēlē un met punktu spēlē? Tāpēc, ka mūsu puikiņas nav pietiekami labi, lai spēlētu hokeju un viss, nav mākslīgi jāuztur divdesmitpiecgadīgi hokejisti par velti nevienam.

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:17, pirms 13 gadiem
Le Saint rakstīja: Bet es runāju par katlu dibenu biezumu vai? Kāpēc Kerčš vēl spēlē un met punktu spēlē? Tāpēc, ka mūsu puikiņas nav pietiekami labi, lai spēlētu hokeju un viss, nav mākslīgi jāuztur divdesmitpiecgadīgi hokejisti par velti nevienam.
šobrīd Kerčam algu maksā DR, kā trenerim, kas puikiņiem maksās?

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:19, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: šobrīd Kerčam algu maksā DR, kā trenerim, kas puikiņiem maksās?
Par ko, lai viņiem maksā? Par to, lai Kerčam būtu sparingpartneri. Jābeidz karjera un jāiet meklēt darbu.

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:21, pirms 13 gadiem
Le Saint rakstīja: Par ko, lai viņiem maksā? Par to, lai Kerčam būtu sparingpartneri. Jābeidz karjera un jāiet meklēt darbu.
Nu, redz, un hokejs paliek amatieru [jauniešu un veterānu] līmenī, tad gribam, lai LV sasniedz sportiskās virsotnes, KĀ?

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:23, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: Nu, redz, un hokejs paliek amatieru [jauniešu un veterānu] līmenī, tad gribam, lai LV sasniedz sportiskās virsotnes, KĀ?
Tas, ka tu vasjam maksā ne par ko, nepadara viņu par profesionāļa vārda cienīgu. Vot tagad, kad juniori sāk regulāri palikt elites grupā, es tev piekrītu, ka ir jāsāk domāt par viņu noturēšanu hokejā pēc pāris gadiem, bet kā to izdarīt es nezinu.

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:25, pirms 13 gadiem
Le Saint rakstīja: Tas, ka tu vasjam maksā ne par ko, nepadara viņu par profesionāļa vārda cienīgu. Vot tagad, kad juniori sāk regulāri palikt elites grupā, es tev piekrītu, ka ir jāsāk domāt par viņu noturēšanu hokejā pēc pāris gadiem, bet kā to izdarīt es nezinu.
jāmeklē fin. līdzekļi

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:29, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: jāmeklē fin. līdzekļi
Vieglāk pateikt nekā izdarīt.

  +1 [+] [-]

, 2012-04-14 01:29, pirms 13 gadiem
PuLVeris rakstīja: kas traucē visas sezonas garumā izveidot 3-4 reģionālās izlases, ar saviem treneriem un sarīkot vairākus sabraukuma turnīrus. Tad labākos atlasīt galvenajai izlasei. Nekas netraucē, slinkums, apātija, Ļipmaņa vīzdegunība, u.c..
kāda jēga veidot mākslīgas izlases, ja visi jau spēlē savos klubos man nav skaidrs... treneris atbild par sastāvu un to, ko ņemt vai neņemt, visi ir redzami tak tāpat...

Par to kur spēlēt no 20-25 gadiem, ja būs limenis, tad būs arī kur spēlēt, ja ta limena nav, tad ari nav kur spēlet... viss vienkarsi. Pa to laiku kamer siem bus 20 un vairak vel var viss kas pamainities, vel viens klubs MHL, farmklubs VHL vai belaros vel Dinamo vai vel kads cits klubs k-kur...

     [+] [-]

, 2012-04-14 01:35, pirms 13 gadiem
Ikrnpk rakstīja: kāda jēga veidot mākslīgas izlases, ja visi jau spēlē savos klubos man nav skaidrs... treneris atbild par sastāvu un to, ko ņemt vai neņemt, visi ir redzami tak tāpat...

Par to kur spēlēt no 20-25 gadiem, ja būs limenis, tad būs arī kur spēlēt, ja ta limena nav, tad ari nav kur spēlet... viss vienkarsi. Pa to laiku kamer siem bus 20 un vairak vel var viss kas pamainities, vel viens klubs MHL, farmklubs VHL vai belaros vel Dinamo vai vel kads cits klubs k-kur...
Ir jēga veidot izlases, jo spēlēšana klubā ir viena lieta, bet izlasē pavisam cita [+ varētu aicināt ārzemēs (Eiropā) spēlējošos puikiņus].

Viena lieta spēlētāju līmenis, otra vai klubs var piedāvāt šo līmeni [līga+alga].
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-04-14 08:58, pirms 13 gadiem
Perfekti! Baigie malači.

     [+] [-]

, 2012-04-14 10:17, pirms 13 gadiem
Jā pārsteidza!!! Gods kam gods.Lai tik nesakāpj galvā!

     [+] [-]

, 2012-04-14 14:47, pirms 13 gadiem
Martins Lavrovs malacis cīnijas ka zvērs!!! Latvija the best!!