Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3

Aizliegtais auglis vienmēr ir saldāks?

Juris Miņins
Juris Miņins

Aizliegtais auglis vienmēr ir saldāks?
Foto: ITAR-TASS

Šī Kontinentālās hokeja līgas (KHL) starpsezona iezīmējās ar vienu ļoti būtisku notikumu, proti, līgas vadība beidzot pauda skaidru nostāju kautiņu sakarā, t.i., mīkstinot sodus dūru cīņu dalībniekiem. Protams, ka pirmā reakcija no fanu puses bija, ka "šāds hokejs mums nav vajadzīgs", taču apskatīsim tuvāk ko tad ir devušas šīs izmaiņas.

Tā kā Kontinentālās hokeja līgas vadība nekad nav slēpusi savu vēlmi "догнать и перегнать*" Nacionālo hokeja līgu, tad dažādas Ziemeļamerikas čempionātā pārbaudītas lietas regulāri tika ieviestas arī Krievijas hokeja projektā. Šovasar kārta pienāca arī kautiņu "legalizēšanai", t.i., iepriekš piemērojamā noraidījuma līdz mača beigām vietā tika ieviesti krietni mazāki sodi.

Padomju/Krievijas hokeja skolas un Eiropas hokeja tradīciju dedzīgākie aizstāvji jau sāka celt trauksmi, sak, tagad būs viena "purnu sišana", "Vitjaz" varēs visus kropļot nesodīti un tādā garā. Katrā gadījumā daudzi saskatīji Eiropas klasisko hokeja vērtību apdraudējumu un kārtējo reizi citēja hokeja komentēšanas klasiku, ka "tāds hokejs mums nav vajadzīgs".

Nu jau KHL ir aizvadīta gandrīz puse sezonas un tas nozīmē, ka var mēģināt izdarīt kaut kādus secinājumus šai sakarā, proti, vai jaunie noteikumi ir "sabojājuši" spēli vai, gluži pretēji, uzlabojuši. Tātad, vispirms ir jāieskatās iepriekšējo sezonu statistikā, proti, cik aktīvi kaušļi KHL hokejisti bija pirmajās divās līgas pastāvēšanas sezonās.

Pirmajā KHL sezonā vidēji spēlē (regulārajā sezonā) notika 0.12 kautiņi. Aktīvākā šajā ziņā, protams bija Čehovas komanda, kuras hokejisti kāvās 36 reizes un arī aktīvākais kauslis nāca tieši no šīs vienības (Kriss Saimons). Tuvākajiem sekotājiem, Magņitogorskas "Metallurg" bija divas reizes mazāk dūru cīņu – 18. Tāpat aktīvi kāvās Balašihas "HK MVD" (17), Rīgas "Dinamo" (14) un Astanas "Barys" (14). 16 komandas sezonā aizvadīja mazāk kā 10 dūru cīņas, bet Voskresenskas "Khimik" hokejisti kāvās tikai vienreiz (Aleksejs Petrovs pret Karelu Rahuneku).

Pagājušsezon vidējie dūru cīņu rādītāji uzlabojās un jau vidēji mačā cimdi tika nomesti 0.14 reizes. Čehovas "Vitjaz", protams, atkal bija līderos – 52 dūru cīņas komandai un Dārsijam Vero pirmā vieta individuāli ar 13 kautiņiem. Otro vietu, arī ne bez "bruņinieku" palīdzības, ieguva Omskas "Avangard" (30), bet trijnieku noslēdza Čeļabinskas "Traktor" (15), kuras vadošais kauslis, Martins Grenjē ierindojās individuālās ieskaites otrajā vietā (8 kautiņi). Tāpat 16 komandas aizvadīja mazāk par 10 kautiņiem, to skaitā arī iepriekšējās sezonas TOP5 komanda Rīgas "Dinamo", kuri kāvās tikai trīsreiz.

Nonākot līdz šai sezonai un jaunajiem noteikumiem, laikam, kāds cer ieraudzīt "asiņainus" skaitļus, bet... nekā. Šosezon vidēji spēlē kautiņi ir notikuši 0.08 reizes, t.i., salīdzinot ar iepriekšējo sezonu vērojams ievērojams kritums. "Vitjaz" un "Avangard" savas līderpozīcijas, protams, neatdod un viņiem, attiecīgi 11 un 6 dūru cīņas šosezon. Sešas komandas pašlaik vēl nav kāvušās vispār, to skaitā arī iepriekšējo sezonu šīs jomas izcilnieki, Čeļabinskas "Traktor".
Individuāli pirmajā vietā ir čehovietis Brendons Sadgens un Novosibirskas "Sibirj" pārstāvis AlekssHelstrēms, kuriem abiem pa trim dūru cīņām, bet vairāki tuvākie sekotāji cimdus ir nometuši divreiz.

Šos datus, lai iegūtu pilnīgāku priekšstatu, var salīdzināt arī ar citām līgām. Nacionālajā hokeja līgā šosezon vidēji mačā notiek 0.67 kautiņi, AHL vidēji mačā kaujas 1.05 reizi, bet ECHL – 0.80. Taču Ziemeļamerikā visaktīvākā šajā ziņā ir LNAH (Kvebekas profesionālā hokeja līga) līga, kur ik maču šosezon ir notikušas 2.73 dūru cīņas. Nav brīnums, ka tieši šeit piedāvājumus no NHL klubiem gaida Donalds Brašīrs.

Jāpiebilst, ka arī junioru līgas "pamatīgi ieliek" KHL – tur (OHL, WHL, QMJHL, USHL, NAHL) vidēji mačā notiek 0.6 līdz 1.2 kautiņi.

Tāpat var salīdzināt šos skaitļus ar Eiropas līgām. Somijā vidēji mačā kaujas 0.14 reizes, Čehijā – 0.07, Vācijā -0.09. Diemžēl šīs sezonas dati nav pieejami par Zviedrijas un Šveices čempionātiem, taču pirms gada Šveices A līgā hokejisti kāvās 0.07 reizes ik spēli, bet Zviedrijā – 0.03. Līderi šajā statistikas rādītājā ir Anglijas Premjerlīga, kur uz katriem 10 mačiem ir 3.5 kautiņi.

Līdz ar to, apskatot šo statistiku var teikt, ka šie jaunie noteikumi nevis palielināja dūru cīņu skaitu KHL, bet gluži otrādi – padarīja KHL par izteikti "viduvēju" Eiropas līgu. Protams, kāds var teikt, ka vēl nav sākušās izšķirošās spēles, kur, iespējams, arī cimdi tiks mesti biežāk, taču tā tas ir visās līgās un jau tagad var prognozēt, ka KHL šosezon nebūs vairāk kautiņu kā iepriekšējās sezonās. Tagad atliek vien šos kautiņus padarīt arī kvalitatīvus.

Šīs sezonas KHL skatāmākais kautiņš: Kriss Saimons – Vitālijs Aņikejenko

*Panākt un apsteigt

Izmantotie resursi:
Hockey Fights, Stats and Reviews

Vai KHL vajadzētu vairāk dūru cīņu?

  • 153

  • 69

  • 10


1 2 37 komentāri

  +2 [+] [-]

, 2010-11-04 18:08, pirms 14 gadiem
Vitjaz nepareizajā sezonā sākuši hokeju spēlēt.

  +1 [+] [-]

, 2010-11-04 18:13, pirms 14 gadiem
Dinamo 14 kautiņi????varbut nosauc kuri ir tie rubaki.Kautgan ja apkampienu uzskata par kautiņu tad tā varētu būt.

  +6 [+] [-]

, 2010-11-04 18:16, pirms 14 gadiem
Tagad atliek vien šos kautiņus padarīt arī kvalitatīvus.

un kā tad to tavuprāt dara? KO? iztaisot to par teātri, viens pret vienu davai tur un šur nesitam, nē! kvalitatīvs kautiņš notiek tāpēc, ka esi dusmīgs uz oponentu un tiešām vēlies viņam sadot pa purnu un nodarīt sāpes. Jaunie noteikumi mums nodrosīna cirku, rezd kā tas piebikstīja, davai uzkaujamies, tāpat tik 5 min par to.
Kādreiz deva ''bietē'' tāpēc ka bija dusmīgi un noteikumi un sekas bija pie vienas vietas, tie bija tiešām kautiņi nevis izrādes.

  -1 [+] [-]

, 2010-11-04 18:19, pirms 14 gadiem
fanu klubs#13 rakstīja: Dinamo 14 kautiņi????varbut nosauc kuri ir tie rubaki.Kautgan ja apkampienu uzskata par kautiņu tad tā varētu būt.
Pirmajā sezonā tā arī varētu būt, kaut vai spēlē pret Sibirj kāvās piecinieks pret piecinieku, un tie jau sanāk pieci kautiņi.2.sezonā gan mēs bijām mīkstie, bet tikai nevaru atcerēties tos pārējos divus kautiņus.Vienu toč atceros- ješka pret Ribinu.

  +3 [+] [-]

, 2010-11-04 18:19, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Pagājušsezon vidējie dūru cīņu rādītāji uzlabojās un jau vidēji mačā cimdi tika nomesti 0.14 reizes...
Ko nu kurš uzskata par "uzlabošanos".

Nebūtu nekas iebilstams, ja kādas saspringtas spēles asākā momentā, pie vārtiem vai strīdīgā cīņas epizodē, emocijas ņem virsroku un rokas aiziet pa gaisu. Bet tās sarunātās "cīņas" un mēģinājumi ar atklātu rupjību izprovocēt tos, kuri spēlē hokeju, izskatās vienkārši nožēlojami. Nesaprotu, kas tur ko priecāties.

  -3 [+] [-]

, 2010-11-04 18:19, pirms 14 gadiem
Njā un ar to arī atšķiras KHL no NHL... NHL ir daudz vairāk agresivitātes, spēka spēles, gandrīz pēc katras svilpes ir saķeršanās, grūstīšanās utt. tapēc viena;ga kādas NHL komandas spēlē, ir interesanti skatīties!!! bet piemēram ja KHL spēlē Amur v Novokuzneck vai kkāds Sibirj v Traktor tad tiešām ir neiteresanti, jo nav netikai skaisti goli, bet arī maz spēka spēles, kautiņi.

  +3 [+] [-]

, 2010-11-04 18:25, pirms 14 gadiem
a123 rakstīja: Tagad atliek vien šos kautiņus padarīt arī kvalitatīvus.

un kā tad to tavuprāt dara? KO? iztaisot to par teātri, viens pret vienu davai tur un šur nesitam, nē! kvalitatīvs kautiņš notiek tāpēc, ka esi dusmīgs uz oponentu un tiešām vēlies viņam sadot pa purnu un nodarīt sāpes. Jaunie noteikumi mums nodrosīna cirku, rezd kā tas piebikstīja, davai uzkaujamies, tāpat tik 5 min par to.
Kādreiz deva ''bietē'' tāpēc ka bija dusmīgi un noteikumi un sekas bija pie vienas vietas, tie bija tiešām kautiņi nevis izrādes.
Kautiņus uzlabot var vienkārši - komandās izveidojot "štata vienību", kas atbild par kautiņiem, tb komandās jābūt "policistam" (KHL gadījumā pietiks vidējā svara kausli). Nevis tā, ka kaujas kā sanāk.

NHL ir strikti nerakstītie likumi, ka pat masu kautiņos pretinieki tiek izvēlēti līdzvērtīgi un kauslis nekad neies sist "tehnisko" spēlētāju. KHL, pagaidām, tā nav, bet lai būtu ir jāizkopj šī "policistu" kultūra.

  +3 [+] [-]

, 2010-11-04 18:25, pirms 14 gadiem
Vēl bija Soča pret Solovjovu.

  +6 [+] [-]

, 2010-11-04 18:29, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Kautiņus uzlabot var vienkārši - komandās izveidojot "štata vienību", kas atbild par kautiņiem, tb komandās jābūt "policistam" (KHL gadījumā pietiks vidējā svara kausli). Nevis tā, ka kaujas kā sanāk.

NHL ir strikti nerakstītie likumi, ka pat masu kautiņos pretinieki tiek izvēlēti līdzvērtīgi un kauslis nekad neies sist "tehnisko" spēlētāju. KHL, pagaidām, tā nav, bet lai būtu ir jāizkopj šī "policistu" kultūra.
da nu i nah... "policistu kultūru"...
var jau kopēt no NHL visu ko (ko krievi naski dara), taču nafig būtu jākopē tās tizlākās lietas????

  -2 [+] [-]

, 2010-11-04 18:33, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: da nu i nah... "policistu kultūru"...
var jau kopēt no NHL visu ko (ko krievi naski dara), taču nafig būtu jākopē tās tizlākās lietas????
Iespējams, tev, kā Eiropas hokeja superfanam, liekas, ka tās ir muļķības, taču arī policistiem ir savs "ētikas kodekss", kuru viņi cenšas nepārkāpt (tos kuri pārkāpj - soda visa "arodbiedrība").
Tas noteikti nav tā kā izskatās no malas - nu davai, šča modroboju sarīkosim.

Par tizlākajām lietām... iespējams, esmu kko palaidis garām (KHL mazāk uzmanības šosezon kkā sanāk veltīt), bet vai šosezon KHL ir bijuši atklāti rupji spēka paņēmieni vai čīpšoti? Man kkā prātā uzreiz neviens tāds gadījums nenāk (nu vismaz tāds atklāti kliedzošs), bet iepriekšējās sezonās tādi bija visai regulāri... .
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2010-11-04 18:38, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Iespējams, tev, kā Eiropas hokeja superfanam, liekas, ka tās ir muļķības, taču arī policistiem ir savs "ētikas kodekss", kuru viņi cenšas nepārkāpt (tos kuri pārkāpj - soda visa "arodbiedrība").
Tas noteikti nav tā kā izskatās no malas - nu davai, šča modroboju sarīkosim.

Par tizlākajām lietām... iespējams, esmu kko palaidis garām (KHL mazāk uzmanības šosezon kkā sanāk veltīt), bet vai šosezon KHL ir bijuši atklāti rupji spēka paņēmieni vai čīpšoti? Man kkā prātā uzreiz neviens tāds gadījums nenāk (nu vismaz tāds atklāti kliedzošs), bet iepriekšējās sezonās tādi bija visai regulāri... .
Nu un, ka ir tas "ētikas kodekss"??? so what? Emocijas ir jāmāk savaldīt - par to jau spēlētājiem naudu maksā.

     [+] [-]

, 2010-11-04 18:44, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: Nu un, ka ir tas "ētikas kodekss"??? so what? Emocijas ir jāmāk savaldīt - par to jau spēlētājiem naudu maksā.
Tīri teorētiski, iespējams, tā tas varētu būt, taču nevajag aizmirst no kurienes šis sporta veids ir cēlies un kāds tas ir bijis vēl pavisam nesen.

Pēdējos gados situācija ir mainījusies visai ievērojami, taču kas tad spēlē(-ja) hokeju? Kanādiešu "dzerevņa" no maklascirtēju ģimenēm vai puskrimināli elementi no nelabvēlīgajiem rajoniem (tas vairāk attiecas uz bijušo PSRS).

Hokejs pats pa sevi ir samērā brutāls sporta veids un kautiņi tajā ir bijuši vēsturiski.

     [+] [-]

, 2010-11-04 18:48, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Tīri teorētiski, iespējams, tā tas varētu būt, taču nevajag aizmirst no kurienes šis sporta veids ir cēlies un kāds tas ir bijis vēl pavisam nesen.

Pēdējos gados situācija ir mainījusies visai ievērojami, taču kas tad spēlē(-ja) hokeju? Kanādiešu "dzerevņa" no maklascirtēju ģimenēm vai puskrimināli elementi no nelabvēlīgajiem rajoniem (tas vairāk attiecas uz bijušo PSRS).

Hokejs pats pa sevi ir samērā brutāls sporta veids un kautiņi tajā ir bijuši vēsturiski.
hokejā arī smagas traumas ir "vēsturiskas" - tāpēc jau uzreiz nevajag izcelt tieši to negatīvāko...

     [+] [-]

, 2010-11-04 18:51, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: hokejā arī smagas traumas ir "vēsturiskas" - tāpēc jau uzreiz nevajag izcelt tieši to negatīvāko...
Jā, traumas, zilumi un bārdaini bezzobaini veči. Nu tā ir sanācis šajā sporta veidā. Toties, teiksim, basketbolā viss ir pretēji... .

Nevajag arī censties par nepieņemamām nosaukt lietas, kas ir neatņemama spēles sastāvdaļa jau 100 gadus.

     [+] [-]

, 2010-11-04 18:52, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: Nu un, ka ir tas "ētikas kodekss"??? so what? Emocijas ir jāmāk savaldīt - par to jau spēlētājiem naudu maksā.
ētikas kodekss? kauties tikai tad, kad pretinieks piekrīt (nomet cimdus), nesist ja pretiniekam vel ir cimdi, vai arī nesist no muguras. ja kāds uztaisa knock down t.i. ja pretinieks nokrīt uz ledus - nesist. vai arī ja abi nokrīt uz zemes un iejaucās tiesneši lai izšķirtu, tad arī vairs sitienus neizdarīt, ja pretinieks pirms kautiņa noņem ķiveri, tad arī tev tā jānoņem utt utt utt īsti policisti šos "ētiskos" kautiņu noteikumus ievēro, tie kas tos neievēro, tos parasti sāk ienīst un daudziem tādi vnk nepatīk. parasti tie ir ne-policisti...

     [+] [-]

, 2010-11-04 18:57, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Jā, traumas, zilumi un bārdaini bezzobaini veči. Nu tā ir sanācis šajā sporta veidā. Toties, teiksim, basketbolā viss ir pretēji... .

Nevajag arī censties par nepieņemamām nosaukt lietas, kas ir neatņemama spēles sastāvdaļa jau 100 gadus.
ja jau tā būtu "neatņemama spēles sastāvdaļa", tad tā nebūtu aizliegta ar likumu (hokeja laukumā likums ir spēles noteikumi!!) - par kaušanos seko sods: noraidījums (vai atsevišķos gaadījumos pat bargākas sankcijas). Arī ikdienas dzīvē par kaušanos seko sods - sākot ar naudas sodu, beidzot ar cietumsodu...

     [+] [-]

, 2010-11-04 19:00, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: ja jau tā būtu "neatņemama spēles sastāvdaļa", tad tā nebūtu aizliegta ar likumu (hokeja laukumā likums ir spēles noteikumi!!) - par kaušanos seko sods: noraidījums (vai atsevišķos gaadījumos pat bargākas sankcijas). Arī ikdienas dzīvē par kaušanos seko sods - sākot ar naudas sodu, beidzot ar cietumsodu...
Ar likumu tā ir aizliegta, lai atsevišķi asumi nepāraugtu masu slaktiņā. T.i., Lūdzu, puiši, sitiet viens otram sejas, taču, lai jūsu komandas nomierinās, beidzot.

     [+] [-]

, 2010-11-04 19:03, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Ar likumu tā ir aizliegta, lai atsevišķi asumi nepāraugtu masu slaktiņā. T.i., Lūdzu, puiši, sitiet viens otram sejas, taču, lai jūsu komandas nomierinās, beidzot.
nu i viss ar to pateikts - kaušanās ir aizliegta. Tad, kāpēc slavināt to, kas ir aizliegts???

  -2 [+] [-]

, 2010-11-04 19:05, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: ja jau tā būtu "neatņemama spēles sastāvdaļa", tad tā nebūtu aizliegta ar likumu (hokeja laukumā likums ir spēles noteikumi!!) - par kaušanos seko sods: noraidījums (vai atsevišķos gaadījumos pat bargākas sankcijas). Arī ikdienas dzīvē par kaušanos seko sods - sākot ar naudas sodu, beidzot ar cietumsodu...
tad tu laikam esi par klasisko eiropas hokeju kur ir 1000 piespeeles, paaris goli, liels laukums, nekaadi asumi un neviens kautinsh?

     [+] [-]

, 2010-11-04 19:07, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nu i viss ar to pateikts - kaušanās ir aizliegta. Tad, kāpēc slavināt to, kas ir aizliegts???
Es teiktu - Aizliegtas ir masu nekārtības un sodi par kaušanos vairāk ir profilaktiski, lai nepieļautu to [masu nekārtību] sākšanos.

  +2 [+] [-]

, 2010-11-04 19:08, pirms 14 gadiem
angusrocks rakstīja: tad tu laikam esi par klasisko eiropas hokeju kur ir 1000 piespeeles, paaris goli, liels laukums, nekaadi asumi un neviens kautinsh?
jā, uz Eiropas laukumiem man hokejs labāk patīk nekā uz šaurajiem ZAmerikas... un kautiņus hokejā neuzskatu par spēles sastāvdaļu. Šajā ziņā piekrītu, to ko RD proponēja padomju laikā - ja Tev sit, esi stiprs un neatbildi, lai pretiniekam tiek noraidījums

  +2 [+] [-]

, 2010-11-04 19:12, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: jā, uz Eiropas laukumiem man hokejs labāk patīk nekā uz šaurajiem ZAmerikas... un kautiņus hokejā neuzskatu par spēles sastāvdaļu. Šajā ziņā piekrītu, to ko RD proponēja padomju laikā - ja Tev sit, esi stiprs un neatbildi, lai pretiniekam tiek noraidījums
Līdz brīdim, kad puse komandas ārstē lūzumus, satricinājumus, plīsumus un vēl visu ko citu.

  -1 [+] [-]

, 2010-11-04 19:22, pirms 14 gadiem
fanu klubs#13 rakstīja: Dinamo 14 kautiņi????varbut nosauc kuri ir tie rubaki.Kautgan ja apkampienu uzskata par kautiņu tad tā varētu būt.
tie 14 kautiņi jau ir domāti pirmajā sezonā...

  +2 [+] [-]

, 2010-11-04 19:23, pirms 14 gadiem
Lieta tāda, ka cilvēce pa 2000 gadiem nav diez ko mainījusies.Tāpat arī agrāk notika gladiatoru cīņas, par ko visa publika bija sajūsmā, tāpat arī tagad tauta iet uz izrādi, lai ne tikai redzētu iesistas šaibas un izdarītus seivus, bet arī šādus tādus asumus.Viss pārējais ir tikai nianses.Brīnos , ka to var nesaprast.Ja dažus gadus vai gadu desmitus atpakaļ krievu hokejā kautiņu nebija, vai tie vismaz negadījās bieži un nebija reglamentēti, tas nenozīmē, ka visur citur tie nenotika.
Dagnaķ, peregnaķ, - es varētu vēl papildināt, -ņeatstavaķ !
Patiesību sakot, krieviem , kā vienmēr laimējies, viņiem nekas nav jāizdomā no jauna, atliek tikai paņemt visas lietas un idejas no ZAmerikāņiem un pielāgot to savām vajadzībām, prasībām un specifikai.
Šķiet , pērn te runājām, ka agri vai vēlu kautiņi KHL tiks legalizēti.Tā notika.Tas pats arī ar laukuma izmēriem, pleiof formātiem, , utt, utjpr.
Tas viss sākās jau 70-to gadu sākumā, kad krievi izdomāja pārņemt no kanādiešiem vārti plus piespēle formātu.Ja kāds to nezina, tad varu pateikt, ka agrāk PSRS nebija rezultativitātes punkta par piespēli.
Tā varētu turpināt ilgi.Slinkums rakstīt...

     [+] [-]

, 2010-11-04 19:47, pirms 14 gadiem
Leflērs rakstīja: Lieta tāda, ka cilvēce pa 2000 gadiem nav diez ko mainījusies.Tāpat arī agrāk notika gladiatoru cīņas, par ko visa publika bija sajūsmā, tāpat arī tagad tauta iet uz izrādi, lai ne tikai redzētu iesistas šaibas un izdarītus seivus, bet arī šādus tādus asumus.Viss pārējais ir tikai nianses.Brīnos , ka to var nesaprast.Ja dažus gadus vai gadu desmitus atpakaļ krievu hokejā kautiņu nebija, vai tie vismaz negadījās bieži un nebija reglamentēti, tas nenozīmē, ka visur citur tie nenotika.
Dagnaķ, peregnaķ, - es varētu vēl papildināt, -ņeatstavaķ !
Patiesību sakot, krieviem , kā vienmēr laimējies, viņiem nekas nav jāizdomā no jauna, atliek tikai paņemt visas lietas un idejas no ZAmerikāņiem un pielāgot to savām vajadzībām, prasībām un specifikai.
Šķiet , pērn te runājām, ka agri vai vēlu kautiņi KHL tiks legalizēti.Tā notika.Tas pats arī ar laukuma izmēriem, pleiof formātiem, , utt, utjpr.
Tas viss sākās jau 70-to gadu sākumā, kad krievi izdomāja pārņemt no kanādiešiem vārti plus piespēle formātu.Ja kāds to nezina, tad varu pateikt, ka agrāk PSRS nebija rezultativitātes punkta par piespēli.
Tā varētu turpināt ilgi.Slinkums rakstīt...
pareizi vien ir...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-11-04 20:20, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: jā, uz Eiropas laukumiem man hokejs labāk patīk nekā uz šaurajiem ZAmerikas... un kautiņus hokejā neuzskatu par spēles sastāvdaļu. Šajā ziņā piekrītu, to ko RD proponēja padomju laikā - ja Tev sit, esi stiprs un neatbildi, lai pretiniekam tiek noraidījums
Nu nē, padomju laikos Dinamo gan tā nespēlēja, kā Tu raksti, gluži otrādi, vairākas sezonas tā bija rupjākā komanda PSRS augstākajā līgā. Labi atceros vienu pasaules čempionātu, kurā spēlēja Balderis, taisīja daudz noraidījumu un komentētāji sūkstījās, tipa, ko var gribēt no visvairāk soda minūšu pelnošas komandas pārstāvja izlasē.

     [+] [-]

, 2010-11-04 20:49, pirms 14 gadiem
purva_velns rakstīja: Nu nē, padomju laikos Dinamo gan tā nespēlēja, kā Tu raksti, gluži otrādi, vairākas sezonas tā bija rupjākā komanda PSRS augstākajā līgā. Labi atceros vienu pasaules čempionātu, kurā spēlēja Balderis, taisīja daudz noraidījumu un komentētāji sūkstījās, tipa, ko var gribēt no visvairāk soda minūšu pelnošas komandas pārstāvja izlasē.
Kobzevs un Odincovs , par Hatuļevu nemaz nerunājot, nu nemaz nebija no tiem kautrīgajiem, kas sitējam pagriezīs otru vaigu.Vēlāk, 80-to vidū un otrajā pusē, kad parādījās Vītoliņš ,Sējējs un pārējie, mūsējie kļuva vēl nepakļāvīgāki.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-11-04 21:04, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: Šajā ziņā piekrītu, to ko RD proponēja padomju laikā - ja Tev sit, esi stiprs un neatbildi, lai pretiniekam tiek noraidījums
Līdz šim brīdim piekritu visam, ko abrags teica (kas pats par sevi ir ārkārtīgi mulsinoši), bet šim gan ne.
Proponēja to, man šķiet, tikai komentētāji. Jo reāli jau deva pretī. Hatuļeva laikus vairs labi neatminu, bet atceros, ka deva gan pretī.

Un tāpat domāju arī es - un jau kuro reizi saku. Organizētie kautiņi smird. Iemetiens. Un abi malā stāvošie nomet cimdus un dod viens otram pa purnu - tas smird.
Cīņas karstumā var būs visādi. Bakstītāji un čīpšoti var tikt sodīti. Jāaizstāvas ir, par to nav runa.

Bet, iespējams, par tiem aizliegtajiem augļiem ir taisnība. Ja nebūtu Vitjaza, vidējais skaitlis būtu krietni zemāks, ne?

     [+] [-]

, 2010-11-04 21:06, pirms 14 gadiem
Edge36 rakstīja: Sērijā pret MVD Ozoliņš pret Štrbaku izkāvās,Sotnieks ar kkādu citu arī aiz vārtiem kad Masaļskis vēl tur leca barā.
Jā, šitos abus es atceros. Par Sotnieku biju piemirsis. Masala toreiz arī 2 min dabūja, to viņa lēcienu šad tad rāda atkārtojumos.

  +2 [+] [-]

, 2010-11-04 21:16, pirms 14 gadiem
Piemēram Hatuļevs galvenokārt palicis atmiņā savu kautiņu dēļ ,no viņa raustījās visu klubu spēlētāji ieskaitot Fetisovu. Protams spēlēja arī lieliski. Bet tagadējais Dinamo spēlē pat mīkstāku hokeju nekā HK Rīga,jaunie spēka paņēmienus izpilda vairāk. Dinamo pat reizēm pieļauj sava vārtsarga grūstīšanu, par ko obligāti vajadzētu nekauņas iekaustīt,vienīgi Ješka ar Reķi spēlē agresīvi no aizsargiem un Karsums ar Suroviju no uzbrucējiem.

     [+] [-]

, 2010-11-04 21:25, pirms 14 gadiem
nu, lūk, case in point nupat pa TV. Par šādu pārkāpumu var un vajag maukt pretiniekam.

Bet stāvēt pie iemetiena un norunāt - tagad mēs izmetīsim pūku...

  +1 [+] [-]

, 2010-11-04 22:34, pirms 14 gadiem
coffijs rakstīja: Piemēram Hatuļevs galvenokārt palicis atmiņā savu kautiņu dēļ ,no viņa raustījās visu klubu spēlētāji ieskaitot Fetisovu. Protams spēlēja arī lieliski. Bet tagadējais Dinamo spēlē pat mīkstāku hokeju nekā HK Rīga,jaunie spēka paņēmienus izpilda vairāk. Dinamo pat reizēm pieļauj sava vārtsarga grūstīšanu, par ko obligāti vajadzētu nekauņas iekaustīt,vienīgi Ješka ar Reķi spēlē agresīvi no aizsargiem un Karsums ar Suroviju no uzbrucējiem.
Pēdējā spēlē man patika, kā vienā epizodē Reķis sagrāba mazo Mihailovēnu pie žaunām...
1 2 37 komentāri