Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1312, Did:0, useCase: 3

Maticins: "Uz spēlēšanu par palikšanu elitē gājām vairākus gadus"

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Maticins: "Uz spēlēšanu par palikšanu elitē gājām vairākus gadus"
Andrejs Maticins
Foto: Romualds Vambuts, Sportacentrs.com

Bijušais Latvijas hokeja izlases aizsargs Andrejs Maticins, sarunā ar Sportacentrs.com vērtējot mūsu vienības startu pasaules čempionātā, atzīst, ka nav pārsteigts par to, ka mūsējie spēlēs par palikšanu elitē. Viņaprāt, uz to esam gājuši jau vairākus gadus.

"Pirmajās trīs spēlēs redzēto vērtēju pozitīvi. Ņemot vērā tos resursus, kas mums ir, uz neko diži vairāk cerēt nevarējām. Nenoliedzami pietrūka arī veiksme, ar kuras palīdzību tiktu nākamajā kārtā. Spēlētāji izdarīja to, ko varēja. Iespējams, varēja nospēlēt nedaudz labāk. Negribu nosodīt tos, kuri izvēlējās šogad nespēlēt izlasē," teica Maticins.

Bijušais aizsargs akcentē to, ka acīmredzami regresējam: "Vairs nevaram sevi saukt par hokeja lielvalsti. Daudzas valstis iet mums garām. Netikšana Top 12 nav katastrofa, taču tā nav notikusi ne vakar, ne aizvakar. Tās ir pēdējo 3-4 gadu sekas mūsu hokejā, kas mani nepārsteidz. Liela vaina jāuzņemas "Dinamo", kas ir komercprojekts. Parastais līdzjutējs to nevar saprast, bet "Dinamo" projekts hokeja attīstību ietekmējis uz negatīvo pusi."

Maticins nepiekrīt uzskatam, ka dāņi pirmās divas spēles grupā pret somiem un čehiem nospēlējuši ar pusspēku, taupoties galvenajai – spēlei pret Latviju: "Nevar tā teikt, ka viņi necentās pret Čehiju vai Somiju. Pret čehiem nedaudz nepaveicās, Čehija iemeta īsā laikā vairākus vārtus, un ar to viss arī beidzās. Redzot dāņus laukumā, nevaru apgalvot, ka pirmās spēles tika aizvadītas ar rezervi. Pazīstu dāņu treneri, kura darba metodes ir radnieciskas padomju hokejam, tāpēc nedomāju, ka viņi necentās."

"Jācer, ka paliksim elitē. Katra spēle sāksies no nulles. Mums sliktā lieta būs psiholoģija. Slovēņi un austrieši pirmajā divīzijā spēlē regulāri, tāpēc atrašanās pārspēlēs viņiem nav nekas negaidīts. Baltkrieviem ir vēl trakāk nekā mums. Zinot viņu hokejā ieguldītos resursus, izkrišana no elites būs traģēdija. Minskā neviens atpakaļ negaidīs," Maticins ieskicē izdzīvošanas grupas situāciju.

Vaicāts par mūsu izlases taktisko spēli čempionātā, Maticinam ir viedoklis, ka neko radikāli mainīt nebija iespējams: "Izlase pirms čempionātā kopā ir neilgu laiku, tāpēc neko jaunu iemācīt nevar un izlases kodolam, kas spēlē "Dinamo" tik īsā laikā nav viegli pārslēgties uz jaunām lietām, kas tāpēc arī netiek ieviestas. No negatīvajām lietām jāatzīmē momentu realizācija. Šeit gan kaut ko varētu mainīt. Varbūt vairāk izmantot aizsargus, mest vairāk un cerēt uz rikošetiem. It īpaši tas attiecas uz vairākumu."

Maticinam kā bijušajam aizsargam tika lūgts novērtēt mūsu aizsargu sniegumu Slovākijā. "Ņemot vērā to, ka izlasē daudz jauno, šim līmenim viņi nospēlēja labi. Neviens "ārā nekrita" un rupju kļūdu nebija. Kādu īpaši negribētu izcelt ne negatīvā, ne pozitīvā ziņā. Tas atstāj lielu ietekmi psiholoģiski. Pateiksi, ka esi labi nospēlējis, pēc tam nāksies viņu nākamajās divās spēlēs "meklēt" laukumā. Labāk personiski tādas lietas teikt."

Artūra Kuldas diskvalifikāciju Maticins uzskata par nepamatotu: "Viennozīmīgi nekā tur nebija! Ja iedziļināmies epizodē, tad viena kāja Kuldam bija uz zemes un sitiena ar elkoni nebija. Esmu pārsteigts par to, ka viņš (Radeks Martīneks) nebija gatavs šim spēka paņēmienam. Viņš taču spēlē NHL, kur tādu spēka paņēmienu netrūkst. Rezumējot – nelaimes gadījums."

1 2 3 4 135 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +21 [+] [-]

, 2011-05-05 13:14, pirms 14 gadiem
"Parastais līdzjutējs to nevar saprast, bet "Dinamo" projekts hokeja attīstību ietekmējis uz negatīvo pusi." - beidzot arī kāds no speciālistiem to atklāti pasaka!
Slēpts komentārs: nazhiss

 +18 [+] [-]

, 2011-05-05 13:17, pirms 14 gadiem
Un vēl viņš saka ka parastam līdzjutējam to nesaprast.Šajā portalā tas ir 98% skarbi ,bet tā ir patiesība.Varat man likt mīnusus,bet tas tikai paradīs ka tā ir patiesība.

  +7 [+] [-]

, 2011-05-05 13:18, pirms 14 gadiem
Pilnībā piekrītu Maticinam! Spēles bija labas, bet vienkārši neveiksmīgu apstākļu sakritības dēļ viss ir, tā kā tas ir. Neko darīt, dzīve turpinās, jāuzvar pēdējās 3 spēles un viss būs oki doki

 +26 [+] [-]

, 2011-05-05 13:19, pirms 14 gadiem
nazhiss rakstīja: Jā, būdams Latvietis es atbalstu LATVIJAS izlasi, taču es labāk skatos Dinamo spēles 5u mēnešu garumā ar latviešiem, nevis 2as nedēļas hokeja svētkus.
protams, protams - Tev Krievijas (atklātais) čempionāts rūp vairāk par Latvijas izlasi...

  -1 [+] [-]

, 2011-05-05 13:23, pirms 14 gadiem
nazhiss rakstīja: Jā, būdams Latvietis es atbalstu LATVIJAS izlasi, taču es labāk skatos Dinamo spēles 5u mēnešu garumā ar latviešiem, nevis 2as nedēļas hokeja svētkus.
Te jau nav runa tikai par izlasi un spēļu skatīšanos vai neskatīšanos, problēma ir daudz dziļāka – RD projekts, un vispār kaut kādu „superklubu” vai izlases „bāzes klubu” veidošana kropļo normālu visas hokeja saimniecības attīstību.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +8 [+] [-]

, 2011-05-05 13:24, pirms 14 gadiem
Lāsma21 rakstīja: Pilnībā piekrītu Maticinam! Spēles bija labas, bet vienkārši neveiksmīgu apstākļu sakritības dēļ viss ir, tā kā tas ir. Neko darīt, dzīve turpinās, jāuzvar pēdējās 3 spēles un viss būs oki doki
Par spelēm čaļiem vispār nevar pārmest,jo viņi viņi centās cik varēja.Mums pietrūka veiksmes.Cipulim vien vienā maiņā bija trīs iespējas.Bez veiksmes ir ļoti grūti uzvarēt.Man gan liekas ka šogad izlase nospelēja viss labāk no visiem gadiem,jo līmenis eiropas hokejā ir ļoti audzis.

  -2 [+] [-]

, 2011-05-05 13:27, pirms 14 gadiem
Jāpiekrīt vien būs

 +10 [+] [-]

, 2011-05-05 13:28, pirms 14 gadiem
k44 rakstīja: Te jau nav runa tikai par izlasi un spēļu skatīšanos vai neskatīšanos, problēma ir daudz dziļāka – RD projekts, un vispār kaut kādu „superklubu” vai izlases „bāzes klubu” veidošana kropļo normālu visas hokeja saimniecības attīstību.
neko tas Dinamo nekropļotu, ja Kirovs Lipmans pirms gadiem 5-10 nebūtu sācis domāt ar sēžamvietu!
Protams ietekmē negatīvi, bet arī pirms Dinamo jau LV klubi kapāja Baltkrievijā! Un tāpat neviens negribēja spēlēt LAČ!
Vismaz kaut ko kāds dara (DINAMO)! Jaunajiem ir uz ko tiekties - iedomājies tavs dēls sīks tev saka, kad izaugšu liels spēlēšu ASK Ogre!

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 13:28, pirms 14 gadiem
Bano tikai mīkstie! rakstīja: Lūdzu, ko tu liec priekšā - pasaki man lūdzu, vai LAČ ar 3-4 mazliet labākām komandām par amatieriem vairotu mūsu hokejsti meistarību?
Spēcīgs vietējais čempionāts, kopš 2008. gada tas nav reāli vismaz vēl tuvākos 5 gadus, nebūtu RD visi izklīstu pa ārzemju zemākajām līgām, citi varbūt vispār beigtu karjeru un mums būtu vēl zemākas kvalitātes spēlētāji - jo klubi Latvijā prkatiski nav spējīgi nodrošināt algu kaut cik normālas klases spēlētājem....
Tad lai labāk metajās par pasauli.Spelejot citur čaļi vairāk par gadu uz līgumiem var necerēt un tas tikai nozimētu to ka viņi būtu motivēti visu laiku stradāt.

     [+] [-]

, 2011-05-05 13:28, pirms 14 gadiem
k44 rakstīja: "Parastais līdzjutējs to nevar saprast, bet "Dinamo" projekts hokeja attīstību ietekmējis uz negatīvo pusi." - beidzot arī kāds no speciālistiem to atklāti pasaka!
Ceru, ka Maticins sajauca. Nevis hokeja attīstību (maz sakara), bet- izlases attīstību.

  +7 [+] [-]

, 2011-05-05 13:30, pirms 14 gadiem
Neveiksmīgi nospēlējām pret dāņiem. Jānospļaujas un jādzīvo tālāk, nevis jāmeklē vainīgie spēlētājos, līdzjutējos, trenerī, LHF vadībā vai "Dinamo" klubā.

     [+] [-]

, 2011-05-05 13:30, pirms 14 gadiem
nazhiss rakstīja: Jā, būdams Latvietis es atbalstu LATVIJAS izlasi, taču es labāk skatos Dinamo spēles 5u mēnešu garumā ar latviešiem, nevis 2as nedēļas hokeja svētkus.
kad RD bus mazak LV puikas un labakie iazies apkart tad ari RD projekts bus tev un daudziem citiem nesimpatiskaaks.Tos caurums jau vajade aizlapit un vai lapitaaji bus tada pasa limenja latviesi vai legionari ir labs jautaajums.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2011-05-05 13:31, pirms 14 gadiem
peto rakstīja: Ceru, ka Maticins sajauca. Nevis hokeja attīstību (maz sakara), bet- izlases attīstību.
Tad lūdzu atbildi,kur LV hokejs attistās?Mums ir specīgs vietējais čempionāts?

  +6 [+] [-]

, 2011-05-05 13:31, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: protams, protams - Tev Krievijas (atklātais) čempionāts rūp vairāk par Latvijas izlasi...
Daljai speleetaaju arii uz to pusi velk, kaut vai Jankas gadiijums...

Lai gan neskatoties uz to pusi domaaju ka pirmaas 3 speeles nospeeleejaam normaali, savam liimenim atbilstoshi..

  -1 [+] [-]

, 2011-05-05 13:32, pirms 14 gadiem
Vismaz viens cilvēks pasaka īstās lietas īstajos vārdos! Malacis!

  -2 [+] [-]

, 2011-05-05 13:33, pirms 14 gadiem
Volx rakstīja: k44 ir pilnīga taisnība.Izveidojot kādu bāzes klubu(tas atiecas arī uz U-20 un U-18) nenoveršami rezultātā iznāk ka spēļu praksi,izaugsmi iegūst tikai pāris cilvēki kamer citiem jāgaida tas ir lēnam jāregresē.Atlasot labākos vienā klubā pie spēlēšanas tiek 1. un 2.maiņa kas spēlē vairākumos un mazākumos kamer 4.maiņas spēlētājiem notiek regress.Ja atlasītu labākos 4 klubos tad katra klubā būtu pa vienai maiņai kas spēlētu daudz un izaugtu 4X vairāk lietaskoku.
Tev 100% taisnība.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 13:35, pirms 14 gadiem
Vismaz kāds pasaka ka esam valsts kurā spēlē hokeju nevis hokeja lielvalsts.

  +5 [+] [-]

, 2011-05-05 13:36, pirms 14 gadiem
Bano tikai mīkstie! rakstīja: Lūdzu, ko tu liec priekšā - pasaki man lūdzu, vai LAČ ar 3-4 mazliet labākām komandām par amatieriem vairotu mūsu hokejsti meistarību?
Spēcīgs vietējais čempionāts, kopš 2008. gada tas nav reāli vismaz vēl tuvākos 5 gadus, nebūtu RD visi izklīstu pa ārzemju zemākajām līgām, citi varbūt vispār beigtu karjeru un mums būtu vēl zemākas kvalitātes spēlētāji - jo klubi Latvijā prkatiski nav spējīgi nodrošināt algu kaut cik normālas klases spēlētājem....
tajā pašā laikā ir viens cits moments - kaut kādu hokeja attīstību tādām mazām un salīdzinoši nabadzīgām valstīm kā Latvija, Slovākija, Slovēnija u.c. var dot tikai hokejistu eksports.
Paskaties cik simti slovāku spēlē dažādās Eiropas līgās!
Arī slovēņiem ar spēlētāju eksportu nav problēmu - Francijas Magnus līgā 7 gab. (kamēr mums viens nīkulis Magnus līgā un daži zemākajās līgās); Itālijas Serie A1 - 3 gab. (mums viens Saviels), Austrijas EBEL līgā (neskaitot pašus slovēņu klubus) - 7 gab., Čehijas 1 līgā - 1 gab., Allsvenskan - 1 gab., - un tas neskaitot abus slovēņu EBEL klubus. Plus vēl 2 NHL spēlētāji. (zemākas līgas es šeit vnk neminēju)

Kur problēma? Problēma jaunatnes hokejā. Kāda jēga veidot Rīgas un Liepājas superkomandas, kuras BAČ U18, U16 līmeņos mēdz graut pretiniekus pat dažkārt iemetot 20 golus? Kurš no tā iegūst? Ko tas dod LV hokeja tālākajai attīstībai? Vai nebūtu beidzot laiks sakārtot LV jaunatnes hokeja saimniecību?

     [+] [-]

, 2011-05-05 13:36, pirms 14 gadiem
jā, RD atņēma gan faniem, gan spēlētājiem patriotiskus hokeja svētkus, jo RD ir balstīta uz latviešiem un katra spēle pret krievu klubiem ir kā pret krieviem, tur tās emocijas nodziest ilgu mēnešu garumā un uz divnedēļu čempi ir pilnīgi neiespējami sagatavoties gan spēlētājiem (jo grib lielas uzvaras), gan līdzjutējiem (jo gaida un pieprasa lielas uzvaras), kas ir loģiski, vērojot RD KHLH turnīrā

     [+] [-]

, 2011-05-05 13:38, pirms 14 gadiem
Esmu parastais vidusmēra līdzjutējs un cauru gadu skatos "Dinamo" spēles un ticiet vai nē, bet mani tiešām tas apmierina un man ir ļoti labi!
Tiešām vai ir labāk ja lielajam hokejam vari gadā 2 nedēļas sekot vai tomēr pāris mēnešus ir par ko fanot, pārdzīvot un līdzi just!
Man pie pakaļas tā hokeja saimniecība - vēl pāris gadi un MHL savu pienesumu arī dos - un ticiet man tā būs!

     [+] [-]

, 2011-05-05 13:39, pirms 14 gadiem
GaryII rakstīja: Daljai speleetaaju arii uz to pusi velk, kaut vai Jankas gadiijums...

Lai gan neskatoties uz to pusi domaaju ka pirmaas 3 speeles nospeeleejaam normaali, savam liimenim atbilstoshi..
visas trīs spēles zaudējām, tā nav sakritība, tā ir likumsakarība
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2011-05-05 13:41, pirms 14 gadiem
Tā jau iegājies,ka tikai pēc neveiksmēm daudziem atverās acis un ierauga skarbo patiesību.Protams,ka Maticinam ir gandrīz simtprocentīga taisnība.Tikai jautājums viens.Kur izeja?Es jau kaut kur daudzus gadus apakaļ vienā komentā, arī pēc neveiksmīga čempionāta,rakstīju un salīdzināju hokeja saimniecību ar māju.Latvijas hokeja ēka ir celta gluži vienkārši bez pamatiem.Un kas ir māja bez pamatiem?Ne mums kārtīgi attīstīta spēlētāju piramīda,ne to resursi un kronis visam ir amatieriskais valsts čempionāts.Par kādu progresu te var būt runa?Un pats sliktākais ,ka no šīs situācijas praktiski nav izejas,kamēr valsts ekanomika nebūs uz strīpas.Diemžēl daudziem no mums to nebūs lemts piedzīvot.

  +3 [+] [-]

, 2011-05-05 13:44, pirms 14 gadiem
Bano tikai mīkstie! rakstīja: Tu mani nesaprati – Es tikai par labu vietējo čempi, vai arī kādiem 4 klubiem BAČ, bet tu paskaties, ka notiek valstī, ja pat basim, kuram vajag daudz daudz mazāk ieguldījumus, var uztaisīt tikai kādus normālus 4 klubus. Hoķī tomēr komandā ir kādi 25-27 spēlētāji+vēl vajag jaunatni audzināt, babkas algām neapliek nekādas, pats redzēji, kas šogad ar ogri notika...Kamēr valsti lietas nesakārtosies un nepacelsies labklājība, bez visa RD - normāls Latvijas čempionāts nav iespējams...
varbūt Latvijā tiek iets pa nepareizo ceļu? Paskaties, ko stāstīja Ābols - Dānijas izlasē daļa (vietējās līgas kadri) ir pusprofesionāļi - blakus hokejam viņi strādā citus darbus, jo ar hokejā nopelnīto nepietiekot. Tieši to pašu par Franciju tagad intervijā IIHF.com stāsta Francijas vārtsargs Uē...

  +2 [+] [-]

, 2011-05-05 13:44, pirms 14 gadiem
Maticinam par Dinamo var piekrist daleji. ja nebutu izveidots RD tad tikunta LAC butu tik zemu nolaists. nejau dinamo busana vai nebusana noteica LAC stavokli, to noteica smaga ekonomiska krize
un turklat mani mac saubas vai LAC spetu pacelt jaunos speletajus tada limeni lai vini spetu spelet izlase. jasaprot, ka LAC nekad neiepludis tadas naudas lai limenis celtos tik talu, ka LAC klutu par nopietnu vietu kur spelet izlases kautvai rezervistiem. reali ari jaatzist, ka tadi Darzini, Redlihi u.c. sobrid noteikti vel joprojam speletu BAC vai kautkur anglija nevis KHL ja Rd netiktu izveidots.
diemzel tad kad musejie cinas par puntkiem ar varenajiem, tad neviens to neatceras, bet kad zaudejam sev lidzigam komandam tad visi sak runat tikai par negativo.
Domaju, ka ekonomiskajai situacijai uzlabojoties ari LAC atkopsies.
daudz maz jedzigs LAC(kautvai samsung ligas limeni) plus klubs KHL domaju, ka ir visai normala struktura.
var jau nolikvidet RD, bet tas nekadi nepalidzes Latvijas hokejam. no ta limenis vieteja cempionata necelsies un ari naudas tur vairak ka lidzsim neiepludis.

  +2 [+] [-]

, 2011-05-05 13:45, pirms 14 gadiem
k44 rakstīja: Te jau nav runa tikai par izlasi un spēļu skatīšanos vai neskatīšanos, problēma ir daudz dziļāka – RD projekts, un vispār kaut kādu „superklubu” vai izlases „bāzes klubu” veidošana kropļo normālu visas hokeja saimniecības attīstību.
varētu padomāt, ka pirms Dinamo bija kaut kāda baigā hokeja attīstība Latvijā. vismaz tagad Dārziņiem un Rēdlihiem nav jāspēlē žlobinās vēl sazin kādās komandās. nevajag aizmirst, cik spēlētāju pirms Dinamo spēlēja kaut cik augsta līmeņa komandās Eiropā vai Krievijā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-05-05 13:46, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: tajā pašā laikā ir viens cits moments - kaut kādu hokeja attīstību tādām mazām un salīdzinoši nabadzīgām valstīm kā Latvija, Slovākija, Slovēnija u.c. var dot tikai hokejistu eksports.
Paskaties cik simti slovāku spēlē dažādās Eiropas līgās!
Arī slovēņiem ar spēlētāju eksportu nav problēmu - Francijas Magnus līgā 7 gab. (kamēr mums viens nīkulis Magnus līgā un daži zemākajās līgās); Itālijas Serie A1 - 3 gab. (mums viens Saviels), Austrijas EBEL līgā (neskaitot pašus slovēņu klubus) - 7 gab., Čehijas 1 līgā - 1 gab., Allsvenskan - 1 gab., - un tas neskaitot abus slovēņu EBEL klubus. Plus vēl 2 NHL spēlētāji. (zemākas līgas es šeit vnk neminēju)

Kur problēma? Problēma jaunatnes hokejā. Kāda jēga veidot Rīgas un Liepājas superkomandas, kuras BAČ U18, U16 līmeņos mēdz graut pretiniekus pat dažkārt iemetot 20 golus? Kurš no tā iegūst? Ko tas dod LV hokeja tālākajai attīstībai? Vai nebūtu beidzot laiks sakārtot LV jaunatnes hokeja saimniecību?
Retoriski jautājumi. Mēs te par to rakstām jau gadiem, Maticins , redz, varonis, jo pateica to, ko te visi sen lieliski zin. Tikai ko tas maina? Kas to sistēmu kārtos, ja patiešām būtu gribējuši, 20 gadi bija. 20 notrallināti gadi.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 13:47, pirms 14 gadiem
Kāds atkal cenšas izcelties ar gudrībām, kad mēs esam dabujuši pa pakaļu. Es ļoti labi atceros, ka dažus gadus atpakaļ no dažām izlasēm mēs norāvāmies ļoti skaistos rezultātos piemēram 1:9 Tagad neviens mūs ar tādu rezūltātu nevar paņemt! Visi spēlē kā līdzīgs ar līdzīgu.
Varbūt tas skan bērnišķīgi, bet man mūsu neveiksmē vairāk gribās vainot tiesnesīšus.. un mazliet arī neveiksmes..
DR noteikti nav nekāds mīnuss, jo spēlētāji, kas spēlē daudzi tagad DR, bez šī viss ticamāk spēlētu kādā zemākā eiropas līgā, šeit vinji uzņem milzīgu pieredzi. Jaunajiem arī uzreiz ir mērķis uz ko tiekties, labs veids kā kādām nhl klubam arī pamanīt kādu no mūsu jauniešiem. Dj arī nebūtu bez DR un tur arī tikkai uzlabo mūsu jauniešus.. Ja mums būtu visi sastāvā Kulda, Karsmums, Sprukts, Skrastinjs, Bartulis, Daugavins. Es domāju, ka mēs būtu grupu arī paņēmuši. un tad šitie lielie mūldētāji tik skandinātu cik mēs esam stipri un labi..
1 2 3 4 135 komentāri