Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1312, Did:0, useCase: 3

Maticins: "Uz spēlēšanu par palikšanu elitē gājām vairākus gadus"

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Maticins: "Uz spēlēšanu par palikšanu elitē gājām vairākus gadus"
Andrejs Maticins
Foto: Romualds Vambuts, Sportacentrs.com

Bijušais Latvijas hokeja izlases aizsargs Andrejs Maticins, sarunā ar Sportacentrs.com vērtējot mūsu vienības startu pasaules čempionātā, atzīst, ka nav pārsteigts par to, ka mūsējie spēlēs par palikšanu elitē. Viņaprāt, uz to esam gājuši jau vairākus gadus.

"Pirmajās trīs spēlēs redzēto vērtēju pozitīvi. Ņemot vērā tos resursus, kas mums ir, uz neko diži vairāk cerēt nevarējām. Nenoliedzami pietrūka arī veiksme, ar kuras palīdzību tiktu nākamajā kārtā. Spēlētāji izdarīja to, ko varēja. Iespējams, varēja nospēlēt nedaudz labāk. Negribu nosodīt tos, kuri izvēlējās šogad nespēlēt izlasē," teica Maticins.

Bijušais aizsargs akcentē to, ka acīmredzami regresējam: "Vairs nevaram sevi saukt par hokeja lielvalsti. Daudzas valstis iet mums garām. Netikšana Top 12 nav katastrofa, taču tā nav notikusi ne vakar, ne aizvakar. Tās ir pēdējo 3-4 gadu sekas mūsu hokejā, kas mani nepārsteidz. Liela vaina jāuzņemas "Dinamo", kas ir komercprojekts. Parastais līdzjutējs to nevar saprast, bet "Dinamo" projekts hokeja attīstību ietekmējis uz negatīvo pusi."

Maticins nepiekrīt uzskatam, ka dāņi pirmās divas spēles grupā pret somiem un čehiem nospēlējuši ar pusspēku, taupoties galvenajai – spēlei pret Latviju: "Nevar tā teikt, ka viņi necentās pret Čehiju vai Somiju. Pret čehiem nedaudz nepaveicās, Čehija iemeta īsā laikā vairākus vārtus, un ar to viss arī beidzās. Redzot dāņus laukumā, nevaru apgalvot, ka pirmās spēles tika aizvadītas ar rezervi. Pazīstu dāņu treneri, kura darba metodes ir radnieciskas padomju hokejam, tāpēc nedomāju, ka viņi necentās."

"Jācer, ka paliksim elitē. Katra spēle sāksies no nulles. Mums sliktā lieta būs psiholoģija. Slovēņi un austrieši pirmajā divīzijā spēlē regulāri, tāpēc atrašanās pārspēlēs viņiem nav nekas negaidīts. Baltkrieviem ir vēl trakāk nekā mums. Zinot viņu hokejā ieguldītos resursus, izkrišana no elites būs traģēdija. Minskā neviens atpakaļ negaidīs," Maticins ieskicē izdzīvošanas grupas situāciju.

Vaicāts par mūsu izlases taktisko spēli čempionātā, Maticinam ir viedoklis, ka neko radikāli mainīt nebija iespējams: "Izlase pirms čempionātā kopā ir neilgu laiku, tāpēc neko jaunu iemācīt nevar un izlases kodolam, kas spēlē "Dinamo" tik īsā laikā nav viegli pārslēgties uz jaunām lietām, kas tāpēc arī netiek ieviestas. No negatīvajām lietām jāatzīmē momentu realizācija. Šeit gan kaut ko varētu mainīt. Varbūt vairāk izmantot aizsargus, mest vairāk un cerēt uz rikošetiem. It īpaši tas attiecas uz vairākumu."

Maticinam kā bijušajam aizsargam tika lūgts novērtēt mūsu aizsargu sniegumu Slovākijā. "Ņemot vērā to, ka izlasē daudz jauno, šim līmenim viņi nospēlēja labi. Neviens "ārā nekrita" un rupju kļūdu nebija. Kādu īpaši negribētu izcelt ne negatīvā, ne pozitīvā ziņā. Tas atstāj lielu ietekmi psiholoģiski. Pateiksi, ka esi labi nospēlējis, pēc tam nāksies viņu nākamajās divās spēlēs "meklēt" laukumā. Labāk personiski tādas lietas teikt."

Artūra Kuldas diskvalifikāciju Maticins uzskata par nepamatotu: "Viennozīmīgi nekā tur nebija! Ja iedziļināmies epizodē, tad viena kāja Kuldam bija uz zemes un sitiena ar elkoni nebija. Esmu pārsteigts par to, ka viņš (Radeks Martīneks) nebija gatavs šim spēka paņēmienam. Viņš taču spēlē NHL, kur tādu spēka paņēmienu netrūkst. Rezumējot – nelaimes gadījums."

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 16:13, pirms 14 gadiem
purva_velns rakstīja: Saproti, Latvija visu laiku ir bijis unikāls hokeja izņēmums - nožēlojams haļļu skaits, niecīgs hokejistu % pret valsts iedzīvotājiem, un vienlaikus - stabila augstākās divīzijas blice. Unikums. Bet izņēmums tikai apstiprina likumsakarību un debessmanna agri vai vēlu beidz birt no debesīm, lasi, PSRS laika mantojuma. Savu sistēmu neizveidojām. Tajā pašā laikā uz intereses par hokeju bāzes , pašapliecināšanās vēlmes starptautiski, kopīgas pašidentifikācijas vēlmēm, kas izpaužas puķu nešanā uz uzvarēto valstu vēstniecībām utt., tas viss radīja jauno kadru pieplūdumu jaunuzceltajās hokeja skolās, nodrošinot pat zināmu masveidību. Problēma ir tā, ka nemēģinām izstudēt un pārnemt mums līdzīgu valstu pieredzi, katrreiz, redz, vajag kāpt uz sava grābekļa. Nu un tagad, kad krīze ir visur - ekonomikā, politikā, morālē, plīst tur, kur ir visplānāk - cilvēkā, kam vairs nav noteiktu orientieru, tikai paša individuālais "es".
Ja par jaunatnes hokeju domāju, ka šeit ir jābūt valsts programmai, bet tas pēc krīzes pārvarēšanas, pagaidām izdzīvošana uz privātās iniciatīvas bāzes, kura vienam patīk, citam nē, bet variantu ar nav daudz.
Te tikai ir vērts pieminēt, ka tad kad tika saceltas n-tās jaunās halles un vecāki veda savus bērnus uz hokeja treniņiem, izrādījās, ka tam visam apakšā nav nekāda seguma!! Nu atveda tēvs savu dēlu uz treniņu.. Viņš tur trenējās, trenējās un ko?? Aizbrauca uz pāris turnīriem kaut kur tepat B-krievijā un viss. Tam puikam, sasniedzot padsmit gadu vecumu, vairs nebija kur apliecināt sevi, jo nav nekādas hokeja sistēmas! nav jauniešu līgas, nav vietējo turnīru starp hokeja skolām.. Nav nekā!! Paveicās tiem, ka vecāki naudīgāki - tie savus bērnus aizsūtīja uz ārzemēm. Pie mums hokejs sākās ar pieaugušo līgām, bet jebkāda starpposma. Nu jā tagad mums ir HK Rīga, un?? 25 hokejistiem ir ko darīt, bet pārējiem? Ko darīt piedspadsmit gadīgajam Mārtiņam, kurš trenējas Talsos un kuram ir laba tehnika, labs slidojums un kurš savu nākotni gribētu saistīt ar hokeju? Ja būtu normāla jauniešu līga, viņu varbūt kāds pamanītu, bet tagad, ja papam nav galu, viņš nevienam nav vajadzīgs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-05 16:38, pirms 14 gadiem
Sava taisniba tur ir

     [+] [-]

, 2011-05-05 16:38, pirms 14 gadiem
a-burts rakstīja: piekritu par DR negativo ietekmi uz izlases sniegumu!vismaz sogad tas ir acimredzams
Izlasi ta varbut negativi ietekmē, bet ko mes tauta gribam? Visu sezonu baudit kartigu hokeju, vai gaidit uz 5-6 spelem chempionatā? Es labak eju uz Arenu gustu kaifu no Dinamo, nekaa katru gadu gaidu ceribaas vai izšaus vienreiz ta plinte vai nee, un parasti jau neižauj

     [+] [-]

, 2011-05-05 16:45, pirms 14 gadiem
PuLVeris rakstīja: Svarīgs moments vispērājā izlases līmeņa celšanā ir katra spēlētāja individuālo prasmju attīstīšana starpsezonā, t.i. vasarā.
Kurš no Latvijas spēlētājiem algo individuālās sagatavotības treneri un sirsnīgi strādā, lai uzlabotu savu individuālo meistarību? Nav dzirdēts Latvijā, bet par to dzirdam NHL.
Šajā projektā varētu iesaistīties LHF, Kiras personā, īrēt ledu un algot augstas klases individuālās sagatavotības trenerus [nosauksim to par "LHF Vasaras akadēmija"], kur attīstīt savas prasmes varētu ne tikai spēlētāji, bet arī vietējie treneri, kuriem nav sajēgas, kā individuāli strādāt ar saviem padotajiem.
Tas būtu grūdiens izpratnē visiem Latvijas hokeja spēlētājiem, treneriem un organizatoriem, ka hoķis nesākas rudenī un nebeidzas pavasarī, bet gan notiek cauru gadu.
Galu, galā, tikai vasarā spēlētājs var attīstīt savas prasmes [uzlabot slidošanas tehniku, atstrādāt metienus, pareizi pielietot spēka paņēmienus, un daudzas, daudzas lietas un lietiņas] netraucējot kopējiem komandas treniņiem spēļu sezonā.
Kautkā tā. Piedodiet, ja kādam tas liekas pārgudri.

P.S. Tikai, lūdzu nesakiet, tad pats ej un dari. Katrs mēs esam, kur esam.
kurs no Latvijas speletajiem pelna tadu naudu, lai varetu iziret treneri ???

     [+] [-]

, 2011-05-05 16:45, pirms 14 gadiem
Es jau tev piekrītu, ka īsti labi tas nav.. Es tikai saku, ka pirms ~ 10 gadiem kad sākās lielais haļļu celšanas bums un daudzi vecāki sāka savus bērnus vest uz jaunajām hallēm trenēties, tad neviens tam īsti nebija gatavs. Jo nebija jau kur tos bērnus nodarbināt. Nu kādu labumu ir devusi Aizkraukles halle, piemēram? Ja tam visam apakšā nav normālas sistēmas, nav hokeja skolas ar visām vecuma grupām, tad loģiski, ka nekas tur nebūs.

  +2 [+] [-]

, 2011-05-05 16:49, pirms 14 gadiem
Q rakstīja: Izlasi ta varbut negativi ietekmē, bet ko mes tauta gribam? Visu sezonu baudit kartigu hokeju, vai gaidit uz 5-6 spelem chempionatā? Es labak eju uz Arenu gustu kaifu no Dinamo, nekaa katru gadu gaidu ceribaas vai izšaus vienreiz ta plinte vai nee, un parasti jau neižauj
Muļķītis neapjēdz, ka tūlīt krievi nupat, nupat naudiņu savam projektiņam Rīgas Dinamo piegriezīs un tad vairs baudīt hokeju varēs tikai pa TV un arī tad tikai ar atsevišķu latviešu dalību.
Izlasei tās pašas 6 spēles būs joprojām, tikai B divīzijā aprīlī, kuras visdrīzāk TV netranslēs.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-05 16:49, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: ...

Jā, piekrītu, ka nav normāls tād U16 čempis kā mums bija šogad, bet ko darīt?? SK Rīga un LM hokeja komandas šajos vecumos ir zviedru U16 elites, droši vien.... vai krievu attiecīgā ekvivalenta līmenī un mēs esam vnk pārāk maza valsts, lai mums būtu tādas 10 un vairāk komandas pašlaik...
...
bet tas ir normāli, ka tāda SK Rīga vai Liepāja jau ļoti agros gados savāc visus labākos pie sevis?
Tas ir normāli, ka bieži vien 11-gadīgiem tai pašā Liepājā tiek īrēts dzīvokļi, kur viņi vieni paši nedēļām bez vecākiem dzīvo?

Tieši tāpēc, ka atšķirībā no Zviedrijas mēs esam hokeja mazvalsts nedrīkstētu pieļaut katra gada gājuma labāko talantu saplūšanu 1-2 komandās jau bērnu vecumā.

Pats saki par rezultātiem 1:11 un 3:25 pret Tukumu. Tādi paši daudz ir arī BAČ, kur mūsu komandas spēlē. Ko tas mūsējiem dod? Da īsti neko - tikai lielas ceļojumu izmaksas...

  +2 [+] [-]

, 2011-05-05 16:55, pirms 14 gadiem
Tā Dinamo kaitīgā ietekme tiek tā pievilkta aiz ausīm, ka riebjas lasīt. Vakar viens no visdraņķīgāk nospēlējušajiem bija Pujacs, neskaitāmas kļūdas, nesaprotamas darbības, daudz labāks nebija arī Cipulis, tad ko, viņus arī Dinamo sačakarēja, ko??? Znaroku, kuram jāuzņemas vislielākā atbildība, arī sačakarēja Dinamo??? Tufta un nekas vairāk. It kā arī iepriekš, pirms Dinamo, nebūtu tikpat tizlas situācijas bijušas. Jābūt aklam vai pavisam stulbam lai neredzētu, ka objektīvi mēs bijām spēcīgāki par dāņiem (tāpat kā somi un čehi par mums), tikai, kā parasti, objektīvums jau nespēlē laukumā. Acīmredzot Znaroks nemācēja noskaņot komandu tā kā vajag un viss. Ceru, ka šis ir pēdējais PČ ar viņu kā galveno treneri.

     [+] [-]

, 2011-05-05 16:55, pirms 14 gadiem
Q rakstīja: Izlasi ta varbut negativi ietekmē, bet ko mes tauta gribam? Visu sezonu baudit kartigu hokeju, vai gaidit uz 5-6 spelem chempionatā? Es labak eju uz Arenu gustu kaifu no Dinamo, nekaa katru gadu gaidu ceribaas vai izšaus vienreiz ta plinte vai nee, un parasti jau neižauj
Izlase ir pirmajā vietā.
Uz tādu Dinamo neesmu nekad gājis un neiešu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 17:01, pirms 14 gadiem
Neviena argumenta no Maticina. Tukšs populisms.

     [+] [-]

, 2011-05-05 17:01, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: Izlase ir pirmajā vietā.
Uz tādu Dinamo neesmu nekad gājis un neiešu.
Baigi kādam intresē, ej tu vai neej tribīnēs izlases pārbaudes spēlēs labi bija redzams kas tautai vairāk intresē.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 17:05, pirms 14 gadiem
Rīgas Dinamo fārmklubs rakstīja: Baigi kādam intresē, ej tu vai neej tribīnēs izlases pārbaudes spēlēs labi bija redzams kas tautai vairāk intresē.
Neruna par visiem. Mani, piemēram, ļoti ieinteresēja fakts, ka Abrags neiet uz RD spēlēm. Var izdarīt secinājumu, ka cilvēki, kuri apveltīti ar intelektu RD spēles neapmeklē, bet stāvā sajūsmā no milzīgās Arēnas masu psihozes ir tādi lumpeņi kā tu.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-05 17:06, pirms 14 gadiem
Vai tas, ka mūsu spēlētāji cienīgi nospēlēja pret somiem un čehiem nav RD devums?

Pret Dāniju vienkārši neveicās, gadās.

Un nākamgad PČ būs interesantāka sistēma, jo pašreizējā tiešām ir briesmīga, ja 2 komandām katrā grupā likteni izšķir savstarpējā spēle.

     [+] [-]

, 2011-05-05 17:06, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: nu nevajag jau arī dāņos klausīties... ne mēs būtu ko paņēmuši, ne arī dāņi... varbūt pat, ja mums un dāņiem visi būtu sastāvā (vai viņiem būtu un mums ne) šie būtu mums pakāsuši... Viņiem jau ar tur Kopitari un Ovečkini nespēlē NHL, labi uzbrucēji, bet ne vairāk... mums trūkst pamata aizsargu, šiem uzbrucēju pāris... un?
viniem truka 6 speletaji, kuri salidzinot ar tiem, kas truka mums, patiesam ir Kopitari un Oveckini........

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 17:07, pirms 14 gadiem
Rīgas Dinamo fārmklubs rakstīja: Baigi kādam intresē, ej tu vai neej tribīnēs izlases pārbaudes spēlēs labi bija redzams kas tautai vairāk intresē.
Nu patiesībā nē, tribīnēs bija redzams, cik daudz cilvēku ir ar mieru maksāt par dārgu biļeti uz pārbaudes spēli.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-05-05 17:14, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: ....

Bet par U-16 var jau būt, ka tas nav normāli, bet es nekad neticēšu tam, ka, ja hokejists var spēlēt augstākā līmenī, viņš jāmarinē zemākā un jāļauj viņam 150 punkti sezonā gūt... jā, ir piemēri pasaulē- Krosbijs, kas tā tika līdz zvaigznēm (lai gan pat šim izkārtoja atļauju CHL sākt spēlēt ātrāk, man šķiet) un ir arī piemēri kā Ovečkins, ko meta jau Superlīgā ātri...
Pieļauju, ka kādam hokeja speciālistam, kas aizbrauc uz mazpilsētu un redz talantu vnk sāp sirds (ja viņš ir hokeja entuziasts) par to, ka čalis kapā sūdīgā komē un varbut trenējas pie treneriem, kas viņam neko vairs nevar iemācīt... lai gan varētu būt nākamais Latvijas NHL spēlētājs....
Un teiksi, ka tas ir normāli, ka tiek savāktas tādas "superkomes", kur džekiem ir +150 sezonā? Domāji viņi tādās spēlēs iemācās "ledu grauzt", kur uzvaras nāk arī ar mazāku piepūli? Un kādu risinājumu Tu piedāvā? Izveidot 2 komandas un likt viņiem >30 reizes sezonā kapāties savā starpā?

     [+] [-]

, 2011-05-05 17:19, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Nu ceru, ka tas ir pagātnē, jo neizskatās, ka U14 līmenī ir tāda problēma vairs... ja nu vienīgi spēļu prakses dēļ (maz spēlu) LM jābrauc uz Lietuvu spēlēt
...
par to Lietuvas braukšanu - tas ir arī stulbums no LM puses. Jēga no tādām 10:0 spēlēm?
Vispār nesen interesanti Bagatskis(?) stāstīja SWH sporta raidījumā par ASV basketbolu, kur viņš bija bijis stažēties. Izrādās 11-12 gadīgiem kā norma ir 30 spēles sezonā + play-off un ne vairāk. Jo citādi nepietiek laika pilnvērtīgi trenēties un treniņi (it sevišķi individuālie) tajā vecumā esot nozīmīgāki par spēlēm. Domāju, uz hokeju ir attiecināms tas pats.
Pieļauju, ka tur arī ir atbilde kāpēc U14 vecumā LM dominē visādos starptautiskos turnīros, bet vēlāk tas viss vienkārši pazūd...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-05-05 17:34, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: ...

Es tikai domāju, ka, ja tu spēlē kopā ar labiem komandas biedriem, tad tu vari no viņiem arī mācīties kaaut ko... Te ir tas gadījums par pirmo cilvēku ciemā vai pēdējo pilsētā... Grūti ir pateikt kā ir labāk.
jā, bet ja Tev regulāri būs spēles pret pretiniekiem, kuri tiek apspēlēti ar 2-ciparu skaitli, diez vai Tu visās šajās spēlēs spēlēsi ar 100% atdevi... Regulāri nespēlējot ar 100% atdevi šajā vecumā, "halturēšana" jau draud kļūt par pieradumu.

  -1 [+] [-]

, 2011-05-05 20:32, pirms 14 gadiem
Maticina murgi!

  -1 [+] [-]

, 2011-05-05 20:48, pirms 14 gadiem
Pēc pirmā gada KHL, kad Latvijā dabūja 7.vietu PČ visi teica, ka tas esot tikai, tāpēc, ka izlases kodols spēlē Dinamo, tagad var redzēt kā ir mainījies visu viedoklis, lai arī ja mēs būtu uzvarējuši dāņus, tad īpaši vēl neviens KHL un Dinamo negatīvo ietekmi nepieminētu, drīzāk pat paslavētu, jo labi cīnījāmies gan ar čehiem, gan somiem.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 21:26, pirms 14 gadiem
autins rakstīja: Pēc pirmā gada KHL, kad Latvijā dabūja 7.vietu PČ visi teica, ka tas esot tikai, tāpēc, ka izlases kodols spēlē Dinamo, tagad var redzēt kā ir mainījies visu viedoklis, lai arī ja mēs būtu uzvarējuši dāņus, tad īpaši vēl neviens KHL un Dinamo negatīvo ietekmi nepieminētu, drīzāk pat paslavētu, jo labi cīnījāmies gan ar čehiem, gan somiem.
labi, dāņus norakstīsim uz neveiksmi. Taču Slovēnija? šitādu kāsienu no Elites pastarīšiem Latvija piedzīvoja pirmo reizi 15 gados, kopš Elitē.

  +1 [+] [-]

, 2011-05-05 21:27, pirms 14 gadiem
Labi saprotu, ka šeit komentētājiem ir maza nojausma par hokeja realitātēm gan Latvijā, gan pasaulē, bet ja pats Maticins sāk tādas muļķības "nest", tad tas jau sķiet par daudz. Tik ļoti sev glaimot jau nu nevajadzēja: "vairāk neesam hokeja lielvalsts". Kad mēs tādi esam bijuši - tavā laikā vai? Vai ne tajā laikā, kad varējām uzvarēt Dāniju, kuras sastāvā bija tikai daži profesionāli hokejisti? Vai ne tajā laikā, kad pret top komandām 55 minūtes spelējām aizsardzībā, un pretinieks mūs pārmetāja 3-4 reizes?
Par Dinamo pavisam skaisti pateica: spēlējot līgā, kura nokomplektēta no labākajiem Eiropā spēlējošajiem spēlētājiem mūsējie regresē, tad var izteloties, kā viņi regresētu, ja spēlētu stipri zemākā līmenī (LAČ vai BAČ).Kaut gan izskatās,ka KHL spēlējošie čehi , slovāki , somi tik ļoti neregresē, jo gandrīz visi tiek izsaukti uz izlasēm.
Es gan teiktu mazliet savādāk - KHL (īpaši MHL) es patreiz saredzu, kā vienīgos Latvijas hokeja glābējriņķus, kas veicinātu kvalitatīvu spēlētāju radīšanu nākotnē. Lai gan maz ticams, ka tas mums ļaus konkurēt ar tādām valstīm kā Vācija, Šveice,Austrja, kas savulaik izveidojušas labas līgas (labs čempionāts nav tas pats ,kas viena laba komanda) un hokeja infrastruktūru. Tomēr materiālie un spēlētāju resursi nav salīdzināmi. Labi būtu kādu laiku vēl turēt līdzi tiem pašiem dāņiem, norvēģiem, slovēņiem. Neizbēgami nāks klāt vēl citas valstis ar kurām tagad it kā nerēķināmies.Un tās daudzās sensācijas, kas vērojamas pēdējos PČ, ir elementārs augstākminēto valstu straujā progresa rezultāts. Diemžēl mēs attīstamies krietni lēnāk, lai arī savu rūdījumu Dinamo mūsu jaunie ir guvuši.

  +2 [+] [-]

, 2011-05-05 22:56, pirms 14 gadiem
Matiiicin tevis deelj mees zaudeejaam toreiz itaalijai!!!!