Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3, Did:0, useCase: 3

Fetisovs: "PSRS izlase nebija mašīna"

Gatis Druvietis
Gatis Druvietis

Fetisovs: "PSRS izlase nebija mašīna"
"Sarkanās mašīnas" prezentācija Maskavā (2015)
Foto: fhr.ru

Padomju hokeja zvaigzne Vjačeslavs Fetisovs (58) uzskata, ka PSRS izlases saukšana par "Sarkano mašīnu" bija rietumu propaganda, kas tā laika uzvarošo komandu parādīja citādā gaismā. Patiesībā padomju hokejistiem bija patriotisms, jūtas un pašcieņa, taču mašīnai nekā tāda nav.

Kā jau ziņots, 2015. gada rudenī Maskavā tika prezentēts Krievijas izlases tēlainais apzīmējums "Sarkanā mašīna", atceroties uz padomju laikus, kad šādi tika dēvēta panākumiem bagātā PSRS izlase. Krievijas valstsvienības galvenais trenera asistents Harijs Vītoliņš pērnā gada rudenī atzina, ka zīmols "Sarkanā mašīna" uzliek papildus atbildību - "ja reiz izvēlēts ceļš ar tik spēcīgu nosaukumu, tad to nepieciešams attaisnot".

Jaunāko laiku "Sarkanā mašīna" ieguva trešo vietu 2016. gada pasaules čempionātā un nupat tika līdz pusfinālam Pasaules kausā.

Vjačeslavs Fetisovs: "Nepiekrītu, ka mēs bijām mašīna. Tai komandai bija sirds un dvēsele, kā arī pārdzīvojumi par līdzjutējiem, kuri mūs atbalstīja. Mašīnai nav jūtu. Lai ir mašīna, taču nevajag mums kārt tādu birku. Rietumi cilvēki gribēja mūs no normāliem cilvēkiem pārvērst kaut kādās mašīnās. Patiesībā tā vienkārši bija rietumu propaganda, kas ļāva mūs parādīt pasaulei citādi. Mēs bijām cilvēki ar pārdzīvojumiem, kas saistīti par pašcieņu. Mašīnai nav ne cieņas, ne pašcieņas, nav patriotisma. Varbūt šodienas puiši ir mašīna, taču mēs noteikti nebijām mašīna."

Padomju laika "Sarkanās mašīnas" pēdējais uzvaras brauciens notika 1990. gada pasaules meistarsacīkstēs, kad sastāvā bija arī minētais Vjačeslavs Fetisovs un mūsu Artūrs Irbe.

Izmantotie resursi:
rsport.ru

 +16 [+] [-]

, 2016-09-26 18:11, pirms 8 gadiem
Daži vēl turpina dzīvot CCCP

  -4 [+] [-]

, 2016-09-26 18:13, pirms 8 gadiem
tai nav ne mārrutka. hahaha
ne hrena - nenozīmē - nav mārrutka

  -4 [+] [-]

, 2016-09-26 18:19, pirms 8 gadiem
Oļega Znaroka un Harija Znaroka vadītā "Sarkanā mašīna" ieguva trešo vietu 2016. gada pasaules čempionātā. Beidzot precējušies?

  +8 [+] [-]

, 2016-09-26 18:28, pirms 8 gadiem
Glorificet, atkal mēģina miskasti, ko sauc par padomju savienību...

  +9 [+] [-]

, 2016-09-26 18:44, pirms 8 gadiem
Nebija Mašīna bet bija Traktors

  -3 [+] [-]

, 2016-09-26 18:45, pirms 8 gadiem
epla rakstīja: Oļega Znaroka un Harija Znaroka vadītā "Sarkanā mašīna" ieguva trešo vietu 2016. gada pasaules čempionātā. Beidzot precējušies?
tā izskatās itkā jau sen bija laiks

  +1 [+] [-]

, 2016-09-26 19:21, pirms 8 gadiem
Domā, bļ.ņ, ka man nav jūtu?

  +3 [+] [-]

, 2016-09-26 19:23, pirms 8 gadiem
PSSR bija traktors.. iedarbināt grūti bet kad iešlepē , velk pilnus vagonus no meža laukā.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-26 19:25, pirms 8 gadiem
Izlase ja kas..
pati pssrs sistema bija neizdevies socialisma "sagremojums" ..

  +1 [+] [-]

, 2016-09-26 19:28, pirms 8 gadiem
torpedo un automobilists bija mašīnrūpnīcu blices

     [+] [-]

, 2016-09-26 19:32, pirms 8 gadiem
Te nu Tretjakam var tikai piekrist

     [+] [-]

, 2016-09-26 19:33, pirms 8 gadiem
Atvainojos, Fetisovam...

  +7 [+] [-]

, 2016-09-26 19:34, pirms 8 gadiem
Varbūt, ka apzīmējums ''Sarkanā mašīna'' tiešām nāca no rietumiem, bet tas nenozīmē ka krieviem tad tas nosaukums nepatika. Viņi gan tad paši to aktīvi izmantoja, gan dara to joprojām.

  +5 [+] [-]

, 2016-09-26 19:48, pirms 8 gadiem
nu, tas, kā spēlēja pirmā krievu maiņa - Makarovs-Larionovs -Krutovs-Fetisovs-Kasatonovs reizēm atgādināja mašīnu. Cauru gadu sēdēšana bāzēs, nemitīgi treniņi, ideāla saspēle līdz tukšiem vārtiem - tas bija kaut kas. Tihonovs par viņiem taču pat grāmatu sarakstīja. Protams, laukums ir laukums, izrādījās, ka sadzīvē daži bija ar draņķīgiem raksturiem utt., bet laukumā tā bija mašīna. Domāju, ka ar mašīnu idejas autori domāja ideāli noslīpēto, līdz automātismam novesto sadarbību.
kas neredzēja šo cilvēku darbību laukumā, lūgums nepļūtīt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-09-26 20:03, pirms 8 gadiem
purva_velns rakstīja: nu, tas, kā spēlēja pirmā krievu maiņa - Makarovs-Larionovs -Krutovs-Fetisovs-Kasatonovs reizēm atgādināja mašīnu. Cauru gadu sēdēšana bāzēs, nemitīgi treniņi, ideāla saspēle līdz tukšiem vārtiem - tas bija kaut kas. Tihonovs par viņiem taču pat grāmatu sarakstīja. Protams, laukums ir laukums, izrādījās, ka sadzīvē daži bija ar draņķīgiem raksturiem utt., bet laukumā tā bija mašīna. Domāju, ka ar mašīnu idejas autori domāja ideāli noslīpēto, līdz automātismam novesto sadarbību.
kas neredzēja šo cilvēku darbību laukumā, lūgums nepļūtīt.
nja, un arī tagad daži runā, ka varbūt ja Ovi, Malkins un co spēlētu kā toreiz vienā komē un visu gadu dzīvotu bāzē līdz aizvērtām acīm uz laukuma spēlējot zinātu kur ir vai būs partneris, tad Krievija arī tagad nespēlētu sliktāk... Jo tad tiešām tas bija kaut kas fenomenāls, pat tāds hokeja pārcilvēks kā Greckis, kuram tāds Krosbijs ne tuvu klāt nestāv, tikai knapi ar šiem varēja cīnīties.

Bet nu tagad ir citi laiki un citi tikumi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2016-09-26 20:07, pirms 8 gadiem
fanotājs a rakstīja: Pilnībā tev piekrītu,tā maiņa darbojāa,kā Šveices pulkstenis.
Tihanovs jau bija izdomājis arī maiņu,kas šos būtu nomainījusi,Mogiļnijs,Bure un Fjodorovs,bet Mogiļnijs un Fjodorovs aizmuka pāri okeānam uz NHL.Viens aizmuka no junioru čempionāta Zviedrijā,par otru neatceros.
Nja, ja kāds netic var paskatīties ar kādu rezultātu PSRS 81-jā uzvarēja Kanādu finālā. Kanādu ar Grecki un Giju Leflēru sastāvā. 81,84, 87 - Kanādas kausi, tas bija kaut kas... un protams pirms tam jau arī. Ehh kādi bija laiki... bez visādām ''team Europa'', lai kā man tā komanda arī simpatizētu...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-09-26 20:15, pirms 8 gadiem
87tais gads, turnīrā PSRS pret Kanādu spēlēja 4 spēles, 1 reizi vinnēja PSRS, 2 - Kanāda (viena no tām 2. pagarinājumā), 1 reizi ničs. Vārtu attiecība - 20:19 par labu Kanādai. Kanāda čempione, bet kā lai ar tādu sēriju kādu nosauc par stabilu čempionu? Starp tām komandām starpība meistarībā bija papīra lapas biezumā, ja vispār bija. Kanādai - Greckis un Lemjē, PSRS- Fetisovs, Makarovs, Krutovs...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-09-26 20:33, pirms 8 gadiem
fanotājs a rakstīja: Pirms šīs maiņas cccp izlasei bija maiņa Petrovs,Harlamovs,Mihailovs arī monstri hokeja laukumā,spilgts piemērs ir filmā ,leģenda nr.17 ,attēlotais,ka NHL skauti 70.gados Harlamovam ļamu solīja.
Es redzēju, kā viņi spēlē, bet Mihailovs vairāk ņēma ar provokācijām vārtu priekšā un meta t.s. netīros golus, Petrovs ar metienu un tikai Harlamovs ar tehniku. Minētais piecinieks bija pārāki tieši ar tehniku un taktiku.
Starp citu, sarkanā mašīna sākumā bija Cincinati basketbola komanda ASV, kas ņēma čempiona titulu 7 reizes pēc kārtas, pēc tam šo nosaukumu sāka attiecināt uz psrs izlasi 70- to gadu beigās, 80 -sākumā.

     [+] [-]

, 2016-09-26 20:33, pirms 8 gadiem
Jā! Makarovs-Larionovs-Krutovs, Fetisovs-Kasatonovs - 80 gadu klasika! Skatoties viņu sadarbību laukumā - ELEGANCE! 87 gada Kanādas kausa izcīņa- visu laiku labākā hokeja el clasico !!!

  +2 [+] [-]

, 2016-09-26 20:37, pirms 8 gadiem
fetisovs rakstīja: Jā! Makarovs-Larionovs-Krutovs, Fetisovs-Kasatonovs - 80 gadu klasika! Skatoties viņu sadarbību laukumā - ELEGANCE! 87 gada Kanādas kausa izcīņa- visu laiku labākā hokeja el clasico !!!
studentu kojās pie komenes, kur bija televizors, skatījāmies šīs spēles. Maiņa Lindross - Greckis - Lemjē pret šo piecinieku - tas bija kaut kas.

     [+] [-]

, 2016-09-26 23:25, pirms 8 gadiem
fanotājs a rakstīja: Pilnībā tev piekrītu,tā maiņa darbojāa,kā Šveices pulkstenis.
Tihanovs jau bija izdomājis arī maiņu,kas šos būtu nomainījusi,Mogiļnijs,Bure un Fjodorovs,bet Mogiļnijs un Fjodorovs aizmuka pāri okeānam uz NHL.Viens aizmuka no junioru čempionāta Zviedrijā,par otru neatceros.
No juioru čempionāta neviens nebēga ,jo Mogiļnijs aizbēga pēc uzvaras PČ 1989 gadā ,bet Fjodorovs pēc Labas gribas spēlēm 1990 gadā.

  -2 [+] [-]

, 2016-09-27 00:50, pirms 8 gadiem
kādas jūtas un patriotisms? ko viņš tur gvelž? Ja nebūtu katram hokejistam pa čekistam pie sāniem, neviens atpakaļ neatbrauktu no pirmā ārzemju turnīra. hokejisti tajā laikā lielākie farcovščiki bija, jo vieni no retajiem ik pa laikam tika pāri robežai. patriotisms beidzās, kad ieraudzīja rietumu veikalus un preces....vēl viens padumjo laiku sapņotājs....pats , laikam aizmirsis ar kādām patriota jūtām uz NHL rāvās, un bija tomēr arī daži, kuri pārbēga. Pučes grāmatā Fikus, diezgan smalki aprakstīti čekistu prasmes pieturēt hokejistus visiem iespējamiem līdzekļiem, meklējot to vājākos ķēdes punktus. raša ir un paliek paraša.

     [+] [-]

, 2016-09-27 08:29, pirms 8 gadiem
kastasir rakstīja: kādas jūtas un patriotisms? ko viņš tur gvelž? Ja nebūtu katram hokejistam pa čekistam pie sāniem, neviens atpakaļ neatbrauktu no pirmā ārzemju turnīra. hokejisti tajā laikā lielākie farcovščiki bija, jo vieni no retajiem ik pa laikam tika pāri robežai. patriotisms beidzās, kad ieraudzīja rietumu veikalus un preces....vēl viens padumjo laiku sapņotājs....pats , laikam aizmirsis ar kādām patriota jūtām uz NHL rāvās, un bija tomēr arī daži, kuri pārbēga. Pučes grāmatā Fikus, diezgan smalki aprakstīti čekistu prasmes pieturēt hokejistus visiem iespējamiem līdzekļiem, meklējot to vājākos ķēdes punktus. raša ir un paliek paraša.
dēliņ tajā laikā psrs bij pieņemts spēlēt līdz 30 gadiem. tad gāja pensijā fetisovs aizbrauca jo vēlējās turpināt karjeru, apzinājā ka gads vai divi un viņu aizvāks gan no izlases, gan no cska.

     [+] [-]

, 2016-09-27 10:01, pirms 8 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Varbūt, ka apzīmējums ''Sarkanā mašīna'' tiešām nāca no rietumiem, bet tas nenozīmē ka krieviem tad tas nosaukums nepatika. Viņi gan tad paši to aktīvi izmantoja, gan dara to joprojām.
Vienīgais kas to dara,tas ir Rotenbergs,tikai un vienīgi biznesa nolūkos.
Ver vaļā veikalus un tirgo hokeja atribūtiku zem brenda Red Mashin.
Biznesa dēļ nesmādē neko - ka tik rublis pie rubļa ripo.

     [+] [-]

, 2016-09-27 10:09, pirms 8 gadiem
Bet nu ja Fetisovs būtu Red Mashin brenda īpašnieks,domājams šīs sirdi plosošās un jūtām pārņemtās intervijas nebūtu.

  +2 [+] [-]

, 2016-09-27 10:18, pirms 8 gadiem
Bija jau tā troika Mihailovs- Petrovs- Harlamovs spoža, bet tehniskā ziņā Balderim varbūt Harlamovs kaut cik turēja līdzi, ātrumā Balderim nebija konkurentu un reizēm viņš CSKA ar Tretjaku vārtos apspēlēja gandrīz vai viens! Balderis bija zvaigzne starp zvaigznēm, ir jau kas to vēl atceras un nezin vai kādreiz otrs tāds talants Latvijā piedzims?

     [+] [-]

, 2016-09-28 10:11, pirms 8 gadiem
rietumos ir money money money
mārketinga gājienos nosauks par jebko, ka tik naudu izsist vairāk

     [+] [-]

, 2016-09-28 11:52, pirms 8 gadiem
purva_velns rakstīja: studentu kojās pie komenes, kur bija televizors, skatījāmies šīs spēles. Maiņa Lindross - Greckis - Lemjē pret šo piecinieku - tas bija kaut kas.
Kāds Tev Lindross? Viņam bija 14 gadi tajā brīdi!
Greckis ar Lemjē turējās kopā, bet viņu trešais partneris mainījās. Finālspēlēs jau viņiem pievienojās Marks Mesjē.