Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3, Did:0, useCase: 3

IIHF uz gadu diskvalificē ukraiņu uzbrucēju par banāna ēšanas žestu

Agris Suveizda

IIHF uz gadu diskvalificē ukraiņu uzbrucēju par banāna ēšanas žestu
Andrijs Deņiskins (ar 71. numuru). Foto: uhl.ua/

Starptautiskās Ledus hokeja federācijas (IIHF) Disciplinārā valde beidzot pieņēmusi lēmumu Ukrainas kluba "Kremenchuk" uzbrucēja Andrija Deņiskina sakarā, spēlētāju par rasisma izpausmēm diskvalificējot uz vienu gadu.

Bēdīgi slavenais incidents notika 26. septembrī, kad Deņiskins Ukrainas čempionātā spēlēja pret savu bijušo klubu Doneckas "Donbass". Gan viņš, gan amerikāņu aizsargs Džeilens Smereks tika noraidīti uz divām minūtēm, bet Deņiskins tumšādainajam sāncensim veltīja rasistisku žestu, attēlojot banāna ēšanu. Deņiskins tika noraidīts līdz spēles beigām un vēlāk saņēma 3+10 spēļu diskvalifikāciju – trīs garantētas spēles, bet par katru nākamo viņš varēja atpirkties par aptuveni 160 eiro.


Nu savu verdiktu sniegusi arī IIHF Disciplinārā valde, kuras sastāvā septembra kongresā tika ievēlēta arī latviete Anna Verhoustinska, un Deņiskins ir saņēmis viena gada diskvalifikāciju no jebkādām IIHF sankcionētām aktivitātēm. "Sēdes laikā Deņiskins nekavējoties atzina, ka rīkojies nepareizi, un sacīja, ka ir personīgi un vairākkārt atvainojies Smerekam. Nav nekādu šaubu, ka žests bija rasistisks, un to atzina arī Deņiskins. Viņš teica, ka uzreiz pēc spēles beigām devies uz "Donbass" ģērbtuvi un atvainojies Smerekam, ar kuru paspieduši rokas," teikts IIHF paziņojumā. "Rasistiskiem žestiem, komentāriem vai darbībām nav vietas nedz hokejā, nedz kur citur," sacīja IIHF jaunais prezidents Liks Tardifs. "Deņiskina rīcība ir pilnīgi nepieņemama." IIHF savā mājaslapā skaidro, ka tik ilga lēmuma pieņemšana saistīta ar Ētikas valdes un Disciplinārās valdes jauno sastāvu apstiprināšanu.

Kaut arī Deņiskins saka, ka ar amerikāni paspieduši rokas, aizvainotais aizsargs pēc spēles sociālajos tīklos pauda, ka Ukrainā vairs nespēlēs, kamēr Deņiskins nesaņems diskvalifikāciju un netiks izslēgts no līgas. Karjeru Smereks turpina Vācijas augstākās līgas apakšgala klubā Bītighaimas "Steelers", 30 spēlēs izceļoties ar 24 (5+19) punktiem. 23 gadus vecais Deņiskins ir spēlējis Ukrainas U18 un U20 izlasēs, bet pieaugušo valstsvienību pasaules čempionātā vai olimpiskajā kvalifikācijā nav pārstāvējis. Oļega Šišļaņņikova un Gata Sprukta pārstāvētais "Donbass" kopā ar "Kramatorsk" novembrī tika izslēgts no Ukrainas čempionāta par diskvalificētu spēlētāju sūtīšanu laukumā un nu piedalās jaunizveidotajā Ukrainas Superlīgā. "Donbass" šosezon pārstāvēja arī Jānis Voris.

Izmantotie resursi:
https://www.iihf.com/en/news/32265/...

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 20:13, pirms 3 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Ko tam melnajam stāstīt? Ka viņš nav mērkaķis? Visiem normāliem cilvēkiem tas ir saprotams...

Izdomāta problēma tā ir tev! Velns, tu, pārsvarā, esi racionāli domājošs cilvēks, bet nu empātija tev te ir apaļa nulle. Tu nevari noteikt par ko kāds var apvainoties vai nevar.

Man patīk, ka tu vairāk uztraucies par cilvēka rīcību, kurš tika apvainots, nevis tā cilvēka rīcību, kurš izturējās kā lohs.
šaibu dzenājot ne to vien pasaka, tāds mēsla banāns uz tā fona ir sīkums, tur onkas pat izkaujas. un viss, dzīvo tālāk, aliņu iedzer kopā.
man patika tas nēģeris, kurš nomasto banānu pacēla un apēda, vo tas ir vecis.
a visa šitā ņemšanās ap banānu ir nīkuļu padarīšana un izdomāta problēma

  -3 [+] [-]

, 2022-02-22 20:16, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: Es neattaisnoju konkrēto situāciju. ŠĪ situācija ir tikai placdarms tēmai. -ukrainis lošara. Izrādi emocijas savādāk. Es runāju par kopumu, ka gan mediju vidē, gan citur rasisms ir kopumā ļoti vienvirziena. Kaut kādā ziņā līdzīgi kā ar SJW un LGBTQ - viņi drīkst notirst da jebko, turklāt pietiek balstīties emocijās un sagrābtos faktos (īpaši izteikti tas ir, kad runa ir par pay gap starp dzimumiem), kamēr otra puse pat pasakot faktuālu, argumentētu informāciju nereti pēc tam tiek noēsta bez sāls.
Abos gadījumos rodas tāds neloģisks secinājums, kāpēc tik izteikti tiek izceltas 1 grupas, kas uz kopējā fona sanāk minoritāte tiesības ?
Nu bet tieši tā, nu parādi tak fakuci vai iedod pa muti nākamajā nomaiņā, nenolaidies līdz lētiem rasistiskiem žestiem.

Tu vēl pamanījies gender pay gap iejaukt visā diskusijā, tev daudz tās sāpes par rietumu (pārsvarā jau tik ASV) medijiem. Parasti tiek izceltas tās grupas, kas pagātnē bijušas apspiestas - sievietes, melnie utt. Es uz to visu skatos racionāli - lielākā daļa no tām problēmām mani nemaz neskar un ikdienā saskaros ar viņām tikai lasot kliedzošus virsrakstus presē, kamēr ikdienā tās problēmas neuzpeld. Ir lietas, kas ir bullshits, kā piemēram tavs piesauktais gender gaps, bet ir lietas, kur tiešām cilvēkiem vajadzētu mainīties. Stulbi ir to visu samest vienā čupā un saukt visus par liberastiem, kam ir citādākas domas kā tev.

  -2 [+] [-]

, 2022-02-22 20:20, pirms 3 gadiem
huy rakstīja: šaibu dzenājot ne to vien pasaka, tāds mēsla banāns uz tā fona ir sīkums, tur onkas pat izkaujas. un viss, dzīvo tālāk, aliņu iedzer kopā.
man patika tas nēģeris, kurš nomasto banānu pacēla un apēda, vo tas ir vecis.
a visa šitā ņemšanās ap banānu ir nīkuļu padarīšana un izdomāta problēma
Nu tad tas ukrainis arī varēja pa ķobi sadot tam melnajam, vai nosaukt viņa mammu par kuci. Tev neliekas, ka apvainot norādot uz k-kādiem dabas-dotiem lielumiem kā dzimums vai rase ir zemi? Tur cilvēks neko nevar mainīt.

Jā, pārsvarā es piekrītu, ka vieglāk ir palaist visu gar ausīm un pasmieties kā tavā pieminētajā gadījumā. Bet dažreiz ir arī veselīgi noreaģēt un saukt vainīgo pie atbildības. Nākamreiz viņš un citi tādi līdzskrējēji padomās vai rādīt to banānu vai izdomāt kādu orģinālāku uzbraucienu.

Atkal tu ar to "izdomāto" problēmu. Tev viņa izdomāta, citam nē. Tev LV futbola izlase ir "problēma", a es tev saku, ka nav

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 20:28, pirms 3 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Nu tad tas ukrainis arī varēja pa ķobi sadot tam melnajam, vai nosaukt viņa mammu par kuci. Tev neliekas, ka apvainot norādot uz k-kādiem dabas-dotiem lielumiem kā dzimums vai rase ir zemi? Tur cilvēks neko nevar mainīt.

Jā, pārsvarā es piekrītu, ka vieglāk ir palaist visu gar ausīm un pasmieties kā tavā pieminētajā gadījumā. Bet dažreiz ir arī veselīgi noreaģēt un saukt vainīgo pie atbildības. Nākamreiz viņš un citi tādi līdzskrējēji padomās vai rādīt to banānu vai izdomāt kādu orģinālāku uzbraucienu.

Atkal tu ar to "izdomāto" problēmu. Tev viņa izdomāta, citam nē. Tev LV futbola izlase ir "problēma", a es tev saku, ka nav
banāns ir izdomāta problēma.
futenes izlase nav ne izdomāta, ne problēma, tā vnk ir kāda ir. uz šo brīdi - nabagmāja ar ielikteni priekšgalā. bet sliktāk vairs nebūs.

  +2 [+] [-]

, 2022-02-22 20:43, pirms 3 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Tev neviens neaizliedz viņus ēst Kaut kā visu savu dzīvi esmu nodzīvojis un nerādījis nevienam banāna ēsanas žestus

Vot maitas IIHF, nevar vairs par melno smieties un pielīdzināt viņu mērkaķim Kuda mir katjitsa
Nožēlojams biseksuāls liberasts tu esi un nekas vairāk. Tupi šveicē un šeit nerādies

  -2 [+] [-]

, 2022-02-22 20:54, pirms 3 gadiem
Priekssedetajs rakstīja: Nožēlojams biseksuāls liberasts tu esi un nekas vairāk. Tupi šveicē un šeit nerādies
Atnākšu tev banānu pakaļā iespraust

  +2 [+] [-]

, 2022-02-22 20:57, pirms 3 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Atnākšu tev banānu pakaļā iespraust
Latvijā banānu caur pakaļu izvada, nevis tajā ievada

Īpāsi populāri bija kad Lidlā bij akcija pa 0.19 pa kg

  -1 [+] [-]

, 2022-02-22 21:04, pirms 3 gadiem
SteveDavis rakstīja: Protams ka pārāk sarežgīti tāpēc jautāju
Kāds ir jautājums?

  +2 [+] [-]

, 2022-02-22 21:09, pirms 3 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Atnākšu tev banānu pakaļā iespraust
Atnāc, pamēģini.. redzēsim, dzīvs paliksi vai nē

  -1 [+] [-]

, 2022-02-22 21:11, pirms 3 gadiem
huy rakstīja: banāns ir izdomāta problēma.
Kādā ziņā?
a) tiek saskatīts rasisms, kur tā nav
vai
b) jāļauj cilvēkiem būt rasistiem, ja viņi to grib, nav tāpēc jāsoda.

Kurš variants?

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 21:19, pirms 3 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Kādā ziņā?
a) tiek saskatīts rasisms, kur tā nav
vai
b) jāļauj cilvēkiem būt rasistiem, ja viņi to grib, nav tāpēc jāsoda.

Kurš variants?
c) parasta situācija sportā, kad uzkāš pretiniekam.

  -1 [+] [-]

, 2022-02-22 21:28, pirms 3 gadiem
huy rakstīja: c) parasta situācija sportā, kad uzkāš pretiniekam.
un ķipa banāna žesta vietā varēja būt jebkurš cits random žests un tur nav nekāda sakara ar melnās rases pielīdzināšanu mērkaķiem, tas ir tas, ko gribi pateikt?

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 21:38, pirms 3 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Kāds ir jautājums?
Vai tu atbalsti nacistus BLM ?

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 21:38, pirms 3 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: un ķipa banāna žesta vietā varēja būt jebkurš cits random žests un tur nav nekāda sakara ar melnās rases pielīdzināšanu mērkaķiem, tas ir tas, ko gribi pateikt?
bija tas kas bija un viss. sportā pasaka daudz lielākas reibeklības. ja reiz tik jestri cīnās, tad cīnās par vai pret visu, nevis izlasa kaut kādus "modernos" aizvainojumus un tad sparīgi "cīnās"

  +2 [+] [-]

, 2022-02-22 21:53, pirms 3 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Nu bet tieši tā, nu parādi tak fakuci vai iedod pa muti nākamajā nomaiņā, nenolaidies līdz lētiem rasistiskiem žestiem.

Tu vēl pamanījies gender pay gap iejaukt visā diskusijā, tev daudz tās sāpes par rietumu (pārsvarā jau tik ASV) medijiem. Parasti tiek izceltas tās grupas, kas pagātnē bijušas apspiestas - sievietes, melnie utt. Es uz to visu skatos racionāli - lielākā daļa no tām problēmām mani nemaz neskar un ikdienā saskaros ar viņām tikai lasot kliedzošus virsrakstus presē, kamēr ikdienā tās problēmas neuzpeld. Ir lietas, kas ir bullshits, kā piemēram tavs piesauktais gender gaps, bet ir lietas, kur tiešām cilvēkiem vajadzētu mainīties. Stulbi ir to visu samest vienā čupā un saukt visus par liberastiem, kam ir citādākas domas kā tev.
Em, kur es izmantoju vārdu liberasts? Nejauc mani ir kļavu lapu. Aziāti netika apspiesti? Liela daļa tās pašas Eiropas nebija apspiesta? Ņemsim tos pašus meļņus - nu apspieda viņus pāris simtu gadu - gan daļa eiropiešu, gan pēc tam jaunizceptā Amerika. Tevis pieminētie amerikāņi tik ļoti nesatraucās par indiāņiem, ko reāli izkāva, izlaupīja un apmānīja un uz kuru senču zemes viņi tagad dzīvo, kā par melnajiem, kurus patiesībā visvairāk tirgoja paši viņu rases brāļi. Apspiestība vispār ir stulbs jēdziens pēc kā izcelt, kādu, lai pažēlotu. Tad jau puspasaulei būtu jāuzvedās uķi puķi arī ar mums - mūs arī tie paši vācieši,krievi poļi, sviedri utt kopā ap 700 gadiem apspieda.
Nu nespēju es izprast 1 rases vai minoritātes tik sparīgu aizstāvēšanu un dubultos standartus. Tāpēc bija piemērs par NBA. Tie paši bračkas Morisi svaidās ar rasistiskiem tekstiem (kaut vai veco labo white trash), bet čota šosnediskvalificē. Gribētu redzēt, kas notiktu ja tas pats KP vai DB nosauktu kādu melni par melno mērkaķi...

  -1 [+] [-]

, 2022-02-22 21:59, pirms 3 gadiem
SteveDavis rakstīja: Vai tu atbalsti nacistus BLM ?
No tā, ko redzu šeit no Latvijas - ne pārāk. Bet tik daudz saprotu, ka lai par to spriestu, ir jābūt tajā vidē, jāzina konteksts, vēsture. Viss nesākas un nebeidzas tikai ar to, ka melns milzīgs bandīts nepakļaujas policijai. Citādi sanāks tāpat, kā meksikānis sāktu spriest par vatņikiem un gansiem.

Man gan vairāk interesē, kādā vispār sakarā tāds jautājums var rasties pēc tiem teikumiem, ko es uzrakstīju. Ož pēc tradicionālās tuneļa uztveres, kur viss iedalās tikai divas pusēs "mūsējie-jūsējie", visi uzskati smukos komplektiņos, jebkurš paplašināts teikums par grūtu.

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 22:00, pirms 3 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: un ķipa banāna žesta vietā varēja būt jebkurš cits random žests un tur nav nekāda sakara ar melnās rases pielīdzināšanu mērkaķiem, tas ir tas, ko gribi pateikt?
jautāšu tev to pašu, ko jautāju expertam. Vai ja melnais veiktu ko rasistisku (nosauktu par white trash, parādītu peckerwood utt) pret dzelteno vai balto arī būtu tādas pašas sekas? Masveida nosdījums, gada diskābelis utt. Un tā aizraušanās ar žestiem.. Daļa pat OK simbolu uzskata par white supremacist simbolu... Šādi turpinot, drīz ar rasismu apzīmējošiem žestiem būs līdzīgi kā ar pērkonkrustu vienas kaimiņtautas acīs...

  -1 [+] [-]

, 2022-02-22 22:08, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: jautāšu tev to pašu, ko jautāju expertam. Vai ja melnais veiktu ko rasistisku (nosauktu par white trash, parādītu peckerwood utt) pret dzelteno vai balto arī būtu tādas pašas sekas? Masveida nosdījums, gada diskābelis utt. Un tā aizraušanās ar žestiem.. Daļa pat OK simbolu uzskata par white supremacist simbolu... Šādi turpinot, drīz ar rasismu apzīmējošiem žestiem būs līdzīgi kā ar pērkonkrustu vienas kaimiņtautas acīs...
Kāpēc mani aizvelk līdz šādai diskusijai, kāpēc man tiek adresēts tāds jautājums?

Skaidroju vēlreiz - tas, ko šeit mēģināju pateikt, ir, ka man ir smieklīgi, ja daži izliekas nesaprotam, kas ar to tika domāts. Ķipa, "vai tad baltie vairs nedrīkstēs banānu ēst" un tādā garā. Man smieklīgi, ka tēlo muļķus.
Par pārējo nav vēlmes te iesaistīties. Kur nu vēl ar tādiem, kuriem visa pasaules uztvere tradicionālajos komplektiņos (tas gan ne par tevi).

     [+] [-]

, 2022-02-22 22:12, pirms 3 gadiem
Es Black Bullet rakstīja: Kāpēc mani aizvelk līdz šādai diskusijai, kāpēc man tiek adresēts tāds jautājums?

Skaidroju vēlreiz - tas, ko šeit mēģināju pateikt, ir, ka man ir smieklīgi, ja daži izliekas nesaprotam, kas ar to tika domāts. Ķipa, "vai tad baltie vairs nedrīkstēs banānu ēst" un tādā garā. Man smieklīgi, ka tēlo muļķus.
Par pārējo nav vēlmes te iesaistīties. Kur nu vēl ar tādiem, kuriem visa pasaules uztvere tradicionālajos komplektiņos (tas gan ne par tevi).
teikums par jebkuru žestu. Tieši dēļ tā ir mana piebilde par to, ka OK šobrīd arī daļa pateicoties vienai troļļu komūnai sāka saistīt ar white supremacy. Pēc būtības ar tiem tempiem drīz tiešām, katrs jebkuru žestu varēs interpretēt kā "heitu". Un no otras puses stāsts par to vai ja melnis parādītu, kādu baltajam aizvainojošu žestu - peckerwood vai ķīnietiem šaurās acis - arī būtu līdzīga reakcija?

     [+] [-]

, 2022-02-22 22:31, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: teikums par jebkuru žestu. Tieši dēļ tā ir mana piebilde par to, ka OK šobrīd arī daļa pateicoties vienai troļļu komūnai sāka saistīt ar white supremacy. Pēc būtības ar tiem tempiem drīz tiešām, katrs jebkuru žestu varēs interpretēt kā "heitu". Un no otras puses stāsts par to vai ja melnis parādītu, kādu baltajam aizvainojošu žestu - peckerwood vai ķīnietiem šaurās acis - arī būtu līdzīga reakcija?
jebkurš žests, lamuvārds utt ir jātulko tā, kā tas BIJA DOMĀTS, nevis jāmeklē kaut kādas teorētiskas nozīmes, kur izrādīsies, ka jebkurš lamuvārds ir normāls vārds no vārdnīcas, pirksts ir tikai pirksts, banāns ir tikai auglis utt.

Ja kāds rāda žestu, ar kuru neko īpašu nav domājis, bet viņam par to piešuj rasismu - jā, tas būtu bulšits.
Bet ja mēs visi labi saprotam, ko tieši žesta rādītājs grib pateikt, rādīdams attiecīgu žestu - nu netēlojam taču muļķus. Kā tur tieši kādus pirkstus saliek, tas pat nav svarīgi. Visa sāls ir tajā, ko ar to gribēja pateikt.

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 22:40, pirms 3 gadiem
Daudzi apvainojumus par rases piederību liek apmēram vienā plauktiņā ar apvainojumiem par seksuālo orientāciju. Tāpēc viela pārdomām - kādu sodu piespriestu nēģerim, ja viņš to ukraini nosauktu par "balto pe*iņu"?

  +1 [+] [-]

, 2022-02-22 22:44, pirms 3 gadiem
Kolhozs.

     [+] [-]

, 2022-02-22 23:45, pirms 3 gadiem
Palasot komentārus - apstulbu... pats hokejists tak teica , ka tas bija rasistisks žests un atvainojas , bet te 90% tēlo pilnīgākos muļķus.