Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3, Did:0, useCase: 3

Vai Kanāda atkārtos 2004. gada dominanci?

Juris Miņins
Juris Miņins

Vai Kanāda atkārtos 2004. gada dominanci?
Foto: AFP/Scanpix

Šovakar ar maču starp ASV izlasi un Eiropas apvienoto komandu tiks sākts 2016. gada Pasaules kauss hokejā. Kāds teiks, ka tas ir jauns turnīrs, cits – ka šis turnīrs ir veco vērtību atgriešanās. Patiesībā gan jāatzīst, ka tas ir jauns turnīrs ar veco nosaukumu.

Šī turnīra pirmssākumi ir meklējami vairāk kā 40 gadus vecā pagātnē, kad Kanādas hokeja federācija sūdzējās par to, ka starptautiskajā arēnā viņi nevar parādīt labāko spēli, jo viņiem nav iespējas izlasē uzaicināt profesionālos hokejistus. Tāpat, pateicoties 1972. gada Supersērijai, Nacionālās hokeja līgas (NHL) vadība saprata, ka ne tikai profesionāļu hokejs var būt interesants, bet arī nacionālo izlašu spēles, gluži kā citos sporta veidos.

NHL spēlētāju arodbiedrības tā laika vadītājs Alans Īglsons bija galvenais vaininieks tam, ka tieši pirms 40 gadiem, Monreālā tika izspēlēts sešu izlašu turnīrs, kas saucās par Kanādas kausu. Dalībnieces šim turnīram tika uzaicinātas pēc turnīra organizatoru ieskatiem. Protams, ka šajā turnīrā tika gaidīts kārtējais PSRS un Kanādas izlases duelis, taču tas izpalika, jo Čehoslovākijas komanda izrādījās veiksmīgāka un finālā pret mājniekiem spēlēja tieši viņi.

Jāsaka, ka, lai arī kopumā tika aizvadītas piecas Kanādas kausa izcīņas, turnīrs notika neregulāri un pauzes starp tiem bija no trim līdz pieciem gadiem. Tas gan netraucēja pašiem kanādiešiem uzvarēt četros no šiem pieciem turnīriem, vien 1981. gadā piekāpjoties PSRS izlasei.

Kopumā runājot par Kanādas kausu, kurš pēdējo reizi tika rīkots pirms 25 gadiem, tas viennozīmīgi bija labākais izlašu turnīrs kāds jebkad ir organizēts, jo tajā laikā tieši Kanādas kausā tikās visi labākie tā laika hokejisti, kas nodrošināja fantastisku spēli.

Tiesa, pēc 1991. gada, kad Kanādas kausa idejas galvenais kurators Alans Īglsons tika apsūdzēts finanšu mahinācijās, par ko arī paspēja pasēdēt cietumā, bet pasaules hokeja karte pamatīgi izmainījās, jo parādījās vairākas jaunas izlases (PSRS sabrukums, Čehoslovākijas sadalīšanās), kā arī pati Rietumu pasaules un PSRS cīņa kā tāda nebija aktuāla arī Kanādas kausa ideja vairs nelikās tik interesanta.

Tāpēc 1996. gadā tika rīkots jauns turnīrs – Pasaules kauss. Tajā jau piedalījās gan Čehija, gan Slovākija kā atsevišķas valstis, taču spēles norisinājās, var teikt, ka pa visu pasauli, jo nosacītajā Ziemeļamerikas grupā spēlējošās izlases (ASV, Kanāda, Krievija, Slovākija) spēlēja Ziemeļamerikā, bet Zviedrija, Somija, Čehija un Vācija – Eiropā, taču izslēgšanas mači gan norisinājās Ziemeļamerikā.

Protams, ka no šī turnīra tika gaidīts tas, lai arī jaunizveidotajā kausā, kas nu jau tika nosaukts ļoti skaļā vārdā, triumfētu Kanāda, taču viņu kaimiņiem, amerikāņiem, bija savas domas šajā sakarā un finālsērijā viņi, zaudējuši pirmo maču ar 3:4, vēlāk izcīnīja divas uzvaras ar 5:2 un svinēja uzvaru. Par turnīra vērtīgāko spēlētāju tika nosaukts ASV vārtsargs Maiks Rihters, bet rezultatīvākais spēlētājs bija cits ASV izlases spēlētājs Brets Hals.

Pēc šī Kanādas zaudējuma uz kādu laiku par Pasaules kausu tika aizmirsts, jo tuvojās Nagano ziemas olimpiāde, kurā jau varēja piedalīties arī NHL hokejisti un visi spēki tika virzīti šajā virzienā. Tiesa, arī Japānā kanādieši nespēja tikt pie zelta.

Protams, ka kļavu lapu zemes pārstāvjiem tas bija diezgan liels pārdzīvojums, taču jau 2002. gada olimpiādē, kas, turklāt, notika ASV, viņi atriebās uzreiz par diviem zaudējumiem – gan par olimpisko neveiksmi, gan par zaudējumu 1996. gada Pasaules kausā, jo finālā tika apspēlēta tieši ASV izlase.

Te ir arī jāatceras kas tas bija par laiku, jo 21. gadsimta sākumā un vidū Kanādas izlases dominance starptautiskajā hokejā bija teju vai nospiedoša, jo kanādieši pat ar savām eksperimentālajām izlasēm pārliecinoši triumfēja pasaules čempionātos, viņiem bija olimpiskais zelts, bet... Pasaules kausa čempionu titula nebija.

Tieši tāpēc 2004. gadā, astoņus gadus pēc pirmā turnīra, tika rīkots otrais Pasaules kauss. Ziemeļamerikā tolaik nemaz neslēpa šī turnīra mērķus, proti – nodrošināt to, lai Kanādas īpašumā ir visi galvenie hokeja tituli. Nokomplektējuši patiesi iespaidīgu komandu ar Mario Lemjē priekšgalā un Martinu Brodēru vārtos, Kanāda arī tika pie Pasaules kausa un, kā parādīja vēlākie notikumi, turēja savu vārdu un par trešo Pasaules kausa turnīru vairāk pat nerunāja.

Kas tad ir tie iemesli kāpēc 12 gadus vēlāk mēs atkal gaidām Pasaules kausa spēles? Ja mēs negribam zīmēt drūmus scenārijus, tad nekas tāds jau tas nav, taču, skatoties mazliet uzmanīgāk, ir acīmredzami, ka NHL gatavo atkāpšanās ceļus no olimpiādes. Par to liecina arī Renē Fāzela un Garija Betmena runas, kurās tiek stāstīts, ka abas puses vēl tā īsti nav sākušas runāt par iespējām arī 2018. gada olimpiādei piesaistīt NHL profesionāļus.

Iemesli NHL zemajam ieienteresētības līmenim piedalīties olimpiādē ir dažādi, taču viņus visus var apvienot vienā – kāpēc mūsu (NHL – aut.) spēlētāji pelna naudu svešiem onkuļiem? NHL grib pelnīt paši, turklāt pelnīt daudz. Lai arī, ne vienmēr viņu redzējums saskan ar pašu hokeja patērētāju (lasi – līdzjutēju) viedokli.

Labi, ja mēs pievēršamies nevis pagātnei, bet nākotnei – ko gaidīt no šī turnīra? Ja runāt tieši un bez aplinkiem – Kanādas dominanci. Ja tādas nebūs, tad, gluži kā pēc 1998. gada olimpiādes, tā būs nacionālā mēroga traģēdija un tai sekos nacionālā mēroga izmaklēšana, gluži kā pirms teju jau 20 gadiem. Kāpēc šāda pārliecība? Pirmkārt, jāatceras, ka iepriekšējos septiņos turnīros kanādieši ir uzvarējuši piecas reizes, bet 2004. gadā viņu pārākums bija neapšaubāms. Kanādā tolaik arī bija aktuāls joks – ja mēs uz pirkstiem saskaitām visus Kanādas izlases ielaistos vārtus Pasaules kausā, tad mums paliek vēl divi pirksti, kuros turēt cigareti. Tik tiešām, 2004. gada turnīrā, kas norisinājās tieši pirms 2004./2005. gada NHL lokauta, mājnieki visa Pasaules kausa laikā (sešās spēlēs) ielaida tikai astoņus vārtus (iemeta 22 vārtus).

Kāpēc lai šoreiz būtu savādāk? Kanāda pašlaik ir uzvarējusi pēdējos divos pasaules čempionātos, kā arī olimpiskajos hokeja turnīros. Izlases sastāvā faktiski ikviens no hokejistiem ir ieguvis vai nu kādu individuālo balvu, vai arī ticis pie kāda no nozīmīgākajiem hokeja tituliem. Nemaz nerunājot par personālijām – Kerijs Praiss, Sidnijs Krosbijs, Stīvens Stemkoss, Džons Tavaress, Brents Bērnss, Šejs Vebers u.c. Protams, ka sports ir sports un gadīties var visādi, taču uz papīra Kanādas izlase ir izveidota tikai vienam mērķim – dominancei turnīrā un pirmajai vietai.

Protams, ja mēs runājam par hokeju, Kanādu un viņu dominanci, tad pretī uzreiz ir jāliek Krievija. Komanda, kurai ambīciju nekad nav trūcis, meistarības arī ir pietiekoši, taču tajā pašā laikā tikpat kā vienmēr kaut kas ir pietrūcis, lai turnīros, kuros izlases izliek savus labākos sastāvus, spētu pārspēt Kanādu.

Arī šoreiz komanda ir nokomplektēta teju vislabākajā sastāvā, iespējams, atskaitot Iļju Kovaļčuku, taču Aleksandrs Ovečkins, Jevgeņijs Malkins, Sergejs Bobrovskis, Pāvels Datsjuks, Artēmijs Panarins, Vladimirs Tarasenko un daudzi citi ir patiesi augstas klases spēlētāji, kuriem ir visas iespējas uzvarēt. Vai Oļegs Znaroks ar Hariju Vītoliņu spēs no individuāli spēcīgiem spēlētājiem panākt maksimālo komandas rezultātu? To parādīs turnīrs.

Runājot par pārējām izlasēm, piemēram, ASV vai Zviedriju, vai Somiju, godīgi sakot, ne jau šo izlašu dēļ turnīrs tiek organizēts, precīzāk, ne jau šīs izlases arī turnīra organizētāji vēlas redzēt finālā. Jā, Kanāda pret ASV arī ir labs duelis, zviedriem, kuri pēdējos gados nekādus lielos titulus nav izcīnījuši, ir liela vēlme sevi pierādīt, arī būtu ko teikt, bet Somija daudziem ir interesanta pateicoties tās jaunajiem talantiem, taču... mēs visi zinām kāds fināls tiek gaidīts.

Kāpēc iepriekš netika pieminēta Čehija? Komanda vēl aizvien ir spēcīga un tai ir atsevišķi talanti, taču tā nav vienība, kura var nopietni pakutināt nervus favorītiem. Jau ilgu laiku tiek runāts par Čehoslovāku hokeja skolas lejupslīdi un pašlaik tā ir pienākusi, iespējams, zemākais punkts vēl tikai gaidāms. Jā, komanda var spēlēt un var arī rādīt labu spēli Pasaules čempionātā, taču tādā turnīrā kāds ir Pasaules kauss, kā atzīsts daudzi NHL apskatnieki, viņiem var izrādīties par maz meistarības un pieredzes.

Šis turnīrs ir arī īpašs un atšķirīgs, jo tajā piedalās divas jaunas izlases, kurām tā būs debija. Ziemeļamerikas U-23 komanda un Eiropas apvienotā izlase. Par šīm komandām ir runāts daudz un dikti, sakot, ka tas ir kaut kas nesaprotams un nevienam neinteresants. Jā, Eiropaas hokeja līdzjutējam Eiropas izlase neizsaka pilnīgi neko, t.i., tā ir tikpat kā kaut kāda klubu komanda, kurā spēlē kāds vietējais hokejists. NHL šajā ziņā, iespējams, ir kļūdījušies, taču no viņu puses tas ir biznesa jautājums – ņemt izlasi kurā ir tikai viena NHL hokejistu maiņa, labākajā gadījumā, vai arī izveidot komandu, kurā visi ir NHL spēlētāji. Atkārtošos – lai mūsu hokejisti pelna naudu mums. Šos hokejistus ir vieglāk vadīt, ietekmēt utt. Īsāk sakot – mazāk problēmu.

Līdzīgi ir arī ar jauno talantu komandu, taču šeit arī jāņem vērā fakts, ka NHL vēlas parādīt, savu varenību, redz, pie mums pat U-23 izlase ir spēcīgāka par... (ieliekam jebkuru izlasi, kas viņiem piekāpsies).

Tomēr, ja man prasa, kas šajā turnīrā būs pats galvenais, es noteikti neteikšu, ka rezultāts, jo tas jebkurā gadījumā ir neizbēgams. Svarīgākais ir tas, lai šis Pasaules kauss, ja jau ir atjaunots, neatkārto iepriekšējo turnīru likteni, t.i., lai mums nav jāgaida nu jau kādi 16 gadi līdz nākošajai kausa izcīņai, lai turnīrs notiek regulāri, teiksim, neizdomājot neko jaunu, reizi četros gados.

Kāds šis turnīrs būs? Jau pašlaik runā par U-23 un Eiropas izlases eksperimentu, ko, varbūt, nākotnē būtu jānomaina (viss atkarīgs no rezultātiem), iespējams, ka komandu skaits ir jāpalielina līdz 12 vai pat 16 (iespēja Latvijai?) un tā tālāk. Pašlaik, lai arī to rīko tik ietekmīga organizācija kā NHL un turnīram pēc būtības ir 40 gadi, Pasaules kauss mūsdienu izskatā ir pavisam zaļš produkts, tāpēc to ir jāattīsta.

Līdzšinējā vēsture ir pierādījusi, ka Pasaules kauss ir vadošais starptautiskā hokeja turnīrs un pat olimpiskie hokeja turnīri nav spējuši pat pietuvoties tam hokejam, emocijām, cīņai, kādas ir bijušas Kanādas/Pasaules kausos. Tāpēc pašlaik mums ir unikāla iespēja baudīt lielisku spēli un jācer, ka ne pēdējo reizi.

Pasaules kauss hokejā 2016

A grupaB grupa
KanādaKrievija
ČehijaZviedrija
ASVSomija
EiropaZiemeļamerikas U-23

Kalendārs

DatumsViesiMājniekiLaiks
17.09.EiropaASV22:30
18.09.KanādaČehija3:00
18.09.KrievijaZviedrija22:00
19.09.SomijaZA U-233:00
19.09.ČehijaEiropa22:00
20.09.ZA U-23Krievija3:00
20.09.ZviedrijaSomija22:00
21.09.ASVKanāda3:00
21.09.ZviedrijaZA U-2322:00
22.09.KanādaEiropa3:00
22.09.KrievijaSomija22:00
23.09.ČehijaASV3:00

Kura komanda uzvarēs 2016. gada Pasaules kausā hokejā?

  • 255

  • 76

  • 39

  • 13

  • 34


     [+] [-]

, 2016-09-17 13:11, pirms 8 gadiem
lPS rakstīja: Es caur mobilo versiju...man rādās
Uzliec, lai rāda kā datorā jeb desktop variantu, tās mobilās versijas visām lapām nekam neder.

  +2 [+] [-]

, 2016-09-17 13:12, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Kad tas red mashine radaas? 70 gados, kad propoganda bija savaa zeniitaa.
Nez ja vaacieshi saaktu savas komandas saukt par Waffen-SS tad gan rakcija no tevis buutu cita.
PSRS par Sarkano mašīnu sāka saukt nevis paši krievi, bet gan 70tajos gados Kanādā/ASV.

  -2 [+] [-]

, 2016-09-17 13:13, pirms 8 gadiem
Kāda vēl Krievija? Uzbrukums vēl ir kaut cik, bet aizsardzība nav PK līmenī. Dažiem varbūt arī ir nostaļģija, bet skaidrs, ka skatītājs grib redzēt Kanādu - ASV finālā. Arī pēc meistarības tā ir. Arī zviedri var iespraukties, ja nesabruks. Čehi, pilnīgi pareizi, izdziest, bet vēl var nospēlēt, nav tik vāji. Skaidrs, ka Kanāda galvenais favorīts.

  +2 [+] [-]

, 2016-09-17 13:16, pirms 8 gadiem
Un vēl, kas attiecās uz turnīru.Manuprāt NHL ir izplānojis visu ļoti labi,pat ar savām mākslīgām izlasēm,jo pirmkārt ,dod vienreizēju iespēju jaunajiem ziemeļamerikānu talantiem sevi pārbaudīt uz tik pieredzējušu un meistarīgu pretinieku fona un otrkārt rada vēlmi Eiropas skatītājiem(tas gan vairāk attiecās uz tām valstīm ,kuru spēlētāji ir šajā izlasē) just līdzi Eiropas izlasei.Galu galā ,līdz ar to tiek dota iespēja jebkuram ļoti labam hokejistam,kurš nav no TOP hokeja lielvalstīm ,piedalīties pasaules kausā.Cits jautājums ,cik saliedēta būs šī komanda? Katrā ziņā turnīrs parādīs ,vai šis solis sevi attaisnos.Jaunie ziemeļamerikāņu talanti jeb kādā gadījumā būs palikuši vinnētājos.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:17, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: PSRS par Sarkano mašīnu sāka saukt nevis paši krievi, bet gan 70tajos gados Kanādā/ASV.
Kā vērtē Somijas izlases aizsardzības līniju, kurā tikai 1 spēlētājam ir vairāk par 25 gadiem un 4 spēlētājiem ir pa 22 gadiem?

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:18, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: PSRS par Sarkano mašīnu sāka saukt nevis paši krievi, bet gan 70tajos gados Kanādā/ASV.
Tieshi taa, tas bija taa laika noskanjojums.. Tas ir ar ironiju radies nosaukums, jo tanii laikaa ASV/CAN domaaja ka krievi pat ledusskapi nemaak uztaisiit.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:19, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Kad tas red mashine radaas? 70 gados, kad propoganda bija savaa zeniitaa.
Nez ja vaacieshi saaktu savas komandas saukt par Waffen-SS tad gan rakcija no tevis buutu cita.
Vēlreiz saku,nejauc divas dažādas lietas. Propaganda ir propaganda.
Tā bija ir un būs.
Par Red Mashin tos iesauca Can,nevis viņi paši sevi. Un ne jau dēļ propagandas,bet dēļ tā ka tie pārsteidza Can. Pārsteidza ar savu spēli.
Priekš tagadējā fana tas ir brends.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-17 13:19, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: PSRS par Sarkano mašīnu sāka saukt nevis paši krievi, bet gan 70tajos gados Kanādā/ASV.
Šejienes auditorijai to neieskaidrosi! Viņi visu zina labāk!

  +2 [+] [-]

, 2016-09-17 13:23, pirms 8 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Kā vērtē Somijas izlases aizsardzības līniju, kurā tikai 1 spēlētājam ir vairāk par 25 gadiem un 4 spēlētājiem ir pa 22 gadiem?
Nevis vecums, bet prasmes parādīs to kā vērtēt. Nav jau somi muļķi, lai liktu nespējniekus sastāvā.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:24, pirms 8 gadiem
pernambucano rakstīja: Šejienes auditorijai to neieskaidrosi! Viņi visu zina labāk!
Seit auditorija ir tads ka aped ponciku un skatas ka negeris karajas pie groza. Neko vairak vini nezin.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-17 13:24, pirms 8 gadiem
svomalraH rakstīja: Vēlreiz saku,nejauc divas dažādas lietas. Propaganda ir propaganda.
Tā bija ir un būs.
Par Red Mashin tos iesauca Can,nevis viņi paši sevi. Un ne jau dēļ propagandas,bet dēļ tā ka tie pārsteidza Can. Pārsteidza ar savu spēli.
Priekš tagadējā fana tas ir brends.
Runājot par brendu, viņi (krievi) varēja to Red Machine varēja tiešām par preču zīmi reģistrēt, kā All Blacks regbijā un pilnīgi konkrēti virzīt tālāk.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:29, pirms 8 gadiem
Kas attiecās uz Sarkano mašīnu,tad tāds nosaukums astoņdesmitajos gados bija jānopelna un viņi to nopelnīja,bet tagad Rotenberga kungs ,laikam atbilstoši šī laika garam to "piešķīra"izlasei,kura sasniegumi nu nekādi nelīdzinās PSRS laika izlasei.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-17 13:29, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Runājot par brendu, viņi (krievi) varēja to Red Machine varēja tiešām par preču zīmi reģistrēt, kā All Blacks regbijā un pilnīgi konkrēti virzīt tālāk.
Nosauc vienu krievu brendu kas nav ar politisku nokanju!

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:31, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Nevis vecums, bet prasmes parādīs to kā vērtēt. Nav jau somi muļķi, lai liktu nespējniekus sastāvā.
Tiešām?? A es padomāju, ka somi ir muļķi...

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:32, pirms 8 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tiešām?? A es padomāju, ka somi ir muļķi...
Nē, nav. Laikam. Kaut gan - redzēs. Varbūt, tomēr, ir.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:34, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Nosauc vienu krievu brendu kas nav ar politisku nokanju!
Brendu taisa, lai pārdotu. Rietumos pižiki ar uzrakstu KGB vēl aizvien ir populāri utt. Līdz ar to arī loģiski, ka ko pieprasa, to ražo.

Krievijas tēls rietumos ir tāds kāds tas ir un brendmeikeri to labi ņem vērā.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:36, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Brendu taisa, lai pārdotu. Rietumos pižiki ar uzrakstu KGB vēl aizvien ir populāri utt. Līdz ar to arī loģiski, ka ko pieprasa, to ražo.

Krievijas tēls rietumos ir tāds kāds tas ir un brendmeikeri to labi ņem vērā.
Jaa, bet pizjikus ar uzrakstu KGB razjo china.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:36, pirms 8 gadiem
alguns rakstīja: Kas attiecās uz Sarkano mašīnu,tad tāds nosaukums astoņdesmitajos gados bija jānopelna un viņi to nopelnīja,bet tagad Rotenberga kungs ,laikam atbilstoši šī laika garam to "piešķīra"izlasei,kura sasniegumi nu nekādi nelīdzinās PSRS laika izlasei.
Tas nav iespējams mūsdienu hokejā.
Bet par to sevis saukšanu pilnībā tev piekrītu,būtu pakaunējušies.
Vismaz kādu galveno turnīru uzvarētu un tad sevi tā dēvētu.
Bet avansā dotais naudu nemaksā.

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:38, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Jaa, bet pizjikus ar uzrakstu KGB razjo china.
Arī Latvijas karogus tur ražo. Un? Tas nav rādītājs. Ķīnā ražo visu.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-17 13:41, pirms 8 gadiem
svomalraH rakstīja: Tas nav iespējams mūsdienu hokejā.
Bet par to sevis saukšanu pilnībā tev piekrītu,būtu pakaunējušies.
Vismaz kādu galveno turnīru uzvarētu un tad sevi tā dēvētu.
Bet avansā dotais naudu nemaksā.
Nesaprotu kas tur slikts. Ta ir Krievijai vesture un visi ar to niekojas. Ari latvaniem patik atdzivinat savus paganu krustus no vestures un kapec Krievijai to nedarit?

  +2 [+] [-]

, 2016-09-17 13:46, pirms 8 gadiem
hamaleons rakstīja: Nesaprotu kas tur slikts. Ta ir Krievijai vesture un visi ar to niekojas. Ari latvaniem patik atdzivinat savus paganu krustus no vestures un kapec Krievijai to nedarit?
Nez,tu pats saprati ko uzrakstīji ?

  +1 [+] [-]

, 2016-09-17 13:50, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Arī Latvijas karogus tur ražo. Un? Tas nav rādītājs. Ķīnā ražo visu.
Tad jau pec tavas logjikas sanaak, ja es Latvijaa razjoju krievijas kartes, manis nopelniitaa nauda nes labumu krieviem.
ASV brendi NIKE, APPLE un Coca Cola arii tiek razjota Kjiinaa, bet nauda no biznesa nonaak ASV

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:54, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Tad jau pec tavas logjikas sanaak, ja es Latvijaa razjoju krievijas kartes, manis nopelniitaa nauda nes labumu krieviem.
ASV brendi NIKE, APPLE un Coca Cola arii tiek razjota Kjiinaa, bet nauda no biznesa nonaak ASV
Nē, tu runā par kontrfakta ražošanu un jauc to ar legālo uzņēmējdarbību.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-09-17 13:57, pirms 8 gadiem
Kāds krievu hokejam sakars ar propagandu, nē, es nevaru, cilvēki te nesaprot un neredz pavisam vienkāršas, acīmredzamas lietas. Vai arī vienkārši negrib saprast vai redzēt - jo tā ir vienkāršāk - dzīvot savā savu iedomu pasaulītē.

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:00, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Nē, tu runā par kontrfakta ražošanu un jauc to ar legālo uzņēmējdarbību.
Es runaaju par to ka krievijaa viss ir tik politizeets, ka to pashu Red Mashine brendu nopirks kaada firma kas neatrodas krievijaa, un liidz ar to nauda (kurai teoreetiski buutu jaanonaak krievijaa) atkal nonaaks valstii kurai nav nekaada sakara ar Red Mashine. Jaa un ar Latviju ir tas pats staasts.

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:15, pirms 8 gadiem
svomalraH rakstīja: Nez,tu pats saprati ko uzrakstīji ?
Kapec latvani devindesmitajos atdzivinaja aldariti? Viens tacu negarso ta ka 1800 gada. Tapec ka patik speleties ar vesturi. Un kapec lai Krievija nevaretu izmantot sarkano masiinu?

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:15, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Es runaaju par to ka krievijaa viss ir tik politizeets, ka to pashu Red Mashine brendu nopirks kaada firma kas neatrodas krievijaa, un liidz ar to nauda (kurai teoreetiski buutu jaanonaak krievijaa) atkal nonaaks valstii kurai nav nekaada sakara ar Red Mashine. Jaa un ar Latviju ir tas pats staasts.
Tu fantazē par to "kā būtu ja būtu", jo faktiski, šis brends jau ir piereģistrēts un paši krievi to arī ir izdarījuši. Vienīgi to nav tā reāli globalizējuši, kā es jau sākumā minēju.

Par tiem, kas cepjas, ka tagadējā izlase nav Sarkanā mašīna, jāatceras, ka pašlaik aktuālais brends ir "Sarkanā mašīna. Jaunā komplektācija.", jebšu pilnais nosaukums.

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:23, pirms 8 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Tu fantazē par to "kā būtu ja būtu", jo faktiski, šis brends jau ir piereģistrēts un paši krievi to arī ir izdarījuši. Vienīgi to nav tā reāli globalizējuši, kā es jau sākumā minēju.

Par tiem, kas cepjas, ka tagadējā izlase nav Sarkanā mašīna, jāatceras, ka pašlaik aktuālais brends ir "Sarkanā mašīna. Jaunā komplektācija.", jebšu pilnais nosaukums.
Pec citu domaam arii Zjils Verns fantazeeja, kad 1869 gadaa uzrakstija graamatu par celjojumu ap Meenesi.
Taa arii neatbildeeji uz jautaajumu-Nosauc vienu krievu brendu kas nav ar politisku nokanju, un ko reaali pasaulee respektee?

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:26, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Pec citu domaam arii Zjils Verns fantazeeja, kad 1869 gadaa uzrakstija graamatu par celjojumu ap Meenesi.
Taa arii neatbildeeji uz jautaajumu-Nosauc vienu krievu brendu kas nav ar politisku nokanju, un ko reaali pasaulee respektee?
Labāk tu pats nosauc kadu kurs ir ar politisko noskanu.

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:28, pirms 8 gadiem
hamaleons rakstīja: Labāk tu pats nosauc kadu kurs ir ar politisko noskanu.
Gazprom, KHL, Rosnjeft utt..

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:32, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Gazprom, KHL, Rosnjeft utt..
Gasproms un Rusneft ir valst uznemumi, bet Khl, Vtb tas jau ir sporta ligas idin

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:34, pirms 8 gadiem
gravitons rakstīja: Pec citu domaam arii Zjils Verns fantazeeja, kad 1869 gadaa uzrakstija graamatu par celjojumu ap Meenesi.
Taa arii neatbildeeji uz jautaajumu-Nosauc vienu krievu brendu kas nav ar politisku nokanju, un ko reaali pasaulee respektee?
Labāk paskaidro kas ir tā politiskā noskaņa, citādāk JEBKURU Krievijas brendu un uzņēmumu var saukt par politisku, jo TĀ TAČU KRIEVIJA (kā daudzi to dara).

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:41, pirms 8 gadiem
Uzbrukums Krieviem protams iespaidīgs, bet manuprāt šados turnīros lielāka nozīme ir aizsardzībai un vārtsargiem. Zviedrijai, Kanādai un ASV viennozīmīgi aizsardzība un vārtsargi uz papīra ir labāki kā RUS. Manuprat tas būs pārsteigums ja RUS tiks finālā. Bet tas tā par sastāviem uz papīra. Visu parādīs spēles uz laukuma.

     [+] [-]

, 2016-09-17 14:42, pirms 8 gadiem
hamaleons rakstīja: Gasproms un Rusneft ir valst uznemumi, bet Khl, Vtb tas jau ir sporta ligas idin
Idinj, sporta liigas ar valsts tieshu atbalstu un ideologjiju, nav tas pats kas biznesa (pashpietiekamas) liigas NHL un NBA.. KHL un VTB "nomirtu" pirmajaa gadaa bez krievijas valsts finansiaala atbalsta.