Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Kļaviņš: "Nevar viens cilvēks vadīt LFF 20 gadus - jāveicina demokrātija"

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Kļaviņš: "Nevar viens cilvēks vadīt LFF 20 gadus - jāveicina demokrātija"
Krišjānis Kļaviņš
Foto: Romāns Kokšarovs, f64

Sarunā ar Sportacentrs.com Latvijas Futbola federācijas (LFF) prezidenta amata kandidāts Krišjānis Kļaviņš stāsta par ceļu uz kandidāta statusa iegūšanu, LFF pretestību, plānotajiem darbiem un daudz ko citu.

Šodien izskanēja informācija, ka esi iesniedzis dokumentus dalībai 2016.gada LFF Prezidenta vēlēšanās. Vispirms pastāsti vispārīgi - ko tieši sagatavoji, kā notika viss process?
Dokumentus iesniedza mani juristi plkst.13:45, LFF uzlika dokumentiem zīmogu, ka saņemts Krišjāņa Kļaviņa pieteikums ar 14 LFF biedru parakstiem [lai pieteiktos LFF Prezidenta vēlēšanām, bija nepieciešami vismaz 10 LFF biedru paraksti - aut.], tāpat apstiprināts mans pieteikums ģenerālsekretāram, ka vēlos kandidēt uz Prezidenta amatu 2016.gada vēlēšanās, kā arī mana darbības programma uz 12 lapām.

Visi paraksti tika savākti decembrī, tātad mēneša laikā - biju, ja skatāmies pēc vecā administratīvā iedalījuma, visos Latvijas novados, atbalsts ir pilnīgi visos novados, Kurzemē, Vidzemē, Zemgalē, Latgalē. Parakstījuši ir LFF biedri no 1.līgas, 2.līgas un telpu futbola klubs, kā arī vairākas bērnu un jaunatnes sporta skolas.

Saki godīgi, vai bija daudz tādu LFF biedru, ar kuriem sazinājies, bet kuri atteica?
Es nekontaktējos ar pilnīgi visiem biedriem. Uzreiz varu teikt, ka lielākā daļa no tiem, kurus es uzrunāju un ar kuriem es tikos, parakstīja dokumentu, lai dotu iespēju notikt demokrātiskam procesam - lai būtu vairāk par vienu kandidātu. Pašreizējā brīdī tas ir būtiskākais. Biedriem, kuri mani atbalstīja, es uzsvēru, ka šis paraksts nenozīmē, ka obligāti par mani jābalso arī kongresā. Teicu, ka jebkurš var balsot arī par Indriksonu vai par jebkuru citu kandidātu. Svarīgākā lieta ir, lai cilvēkiem būtu iespēja izvēlēties, salīdzināt programmas. Latvijas futbolam tas, ka būs divi vai vairāk kandidāti, ilgtermiņā nāks tikai par labu, jo demokrātija ir viena no tām lietām, kas šobrīd LFF, manuprāt, pietrūkst.

Un nedrīkst būt situācija, kā tagad bija, ka atsevišķi LFF darbinieki zvanīja uz daudziem klubiem un aizliedza parakstīt dokumentu par manu izvirzīšanu LFF Prezidenta amata kandidātam. Tas, manuprāt, ir nepieņemami un apkaunojoši LFF kā organizācijai, ka tajā šādi cilvēki strādā. Domāju, ka šī ir pēdējā reize, kad kaut kas tāds notiek. Jā, var būt viedokļu atšķirības daudzos jautājumos, bet šādas totalitārisma metodes ir absolūti nepieņemamas gan man, gan daudziem cilvēkiem, ar kuriem es tikos visos Latvijas novados.

Kāpēc tik vēlu iesniedzi visus dokumentus? Pirmspēdējā dienā!
Tur ir vairākas lietas, par kurām es publiski negribētu runāt, bet... tās bija bailes, ka varētu notikt pretdarbība pret vairākiem biedriem, kas mani atbalsta. To es absolūti neslēpju un minēju jau, atbildot uz iepriekšējo jautājumu, - šeit ir ļoti nopietna pretdarbība. Nezinu, kāpēc cilvēki [domāta LFF - aut.] tik ļoti baidās, ka viņiem ir tik milzīgi naudas līdzekļi pieejami un viņiem ir iespēja padarīt procesus labus un caurspīdīgus Latvijā. Ja viņi uzskata, ka ir tik labi strādājuši, tad nezinu, kāpēc viņi tik ļoti baidās no konkurences un tā, ka arī kāds cits varētu izteikt savas domas un piedalīties vēlēšanās. Tas bija galvenais iemesls, kāpēc neveicu savu pieteikumu ātrāk.

Jau minēji, ka LFF darbinieki esot zvanījuši klubiem, lai atrunātu parakstīties par tevi. Kāda tipa pretdarbība vēl ir bijusi? Un varbūt vari nosaukt arī konkrētus cilvēkus, kas darbojas pret tevi no LFF puses?
No LFF puses pret mani darbojas Dainis Kazakevičs, Dainis Gudermanis - tas konkrēti par zvanīšanu. Un, iespējams, Pukinska kungs, bet par viņu es vēl nevaru par 100% pateikt. Tāpat arī LFF pašas augstākās amatpersonas nevēlas, lai būtu jebkāda veida cīņa vai jebkāda veida diskusija.

Cita tipa pretdarbība? Publiskie izteikumi no ģenerālsekretāra [Jāņa Mežecka - aut.], manuprāt, ir diezgan viennozīmīgi. Viņš uzskata, ka viss ir labi un ka vēl 20 gadus Indriksona kungs var turpināt strādāt kopā ar viņu LFF, ka mūsu futbols ir lieliskā pacēlumā. Es tam kategoriski nepiekrītu.

Par tālāko procesu - skaidrs, ka līdz 31.decembrim tiek pieņemti visi iesniegumi un notiks kandidātu akceptēšana vai noraidīšana. Kā tu prognozē - vai tava kandidatūra tiks pieņemta un, ja nē, kas varētu būt tie birokrātiskie iemesli, lai tevi nepielaistu [saruna ar Kļaviņu notika pirms Mežeckis Sportacentrs.com paziņoja, ka LFF Prezidenta vēlēšanās piedalīsies Indriksons un Kļaviņš - aut.]?
Izpētot statūtus, ja LFF balstīsies uz tiem, tad reāli nevajadzētu būt tādiem punktiem, uz kuru pamata mani varētu izslēgt. Tur ir dažas nianses, bet es atļaušos par tām pagaidām nerunāt. Pagaidīšu un ceru, ka demokrātiskais process no LFF puses šajā jautājumā tiks veicināts un es tikšu apstiprināts par kandidātu. Ja nē, tad es katrā ziņā to tā neatstāšu un vērsīšos visās iespējamās iestādēs, lai panāktu taisnību un lai man būtu iespēja kandidēt.

Vai viens no šķēršļiem nevarētu būt tāds, ka vairākus gadus oficiāli neesi bijis iesaistīts futbola procesos?
Nedomāju, ka tas ir arguments.

Vai pareizi saprotu, ka tu prognozē, ka LFF Prezidenta kandidāti varētu būt divi - tu un Indriksons? Citus kandidātus neredzi, neesi neko dzirdējis?
Esmu dzirdējis baumas par vēl vismaz diviem kandidātiem. Varbūt ne TOP klubi, bet Rīgas 13 klubi ir apvienojušies par savu vienu kandidātu un vēl esmu dzirdējis, ka viens no FK "Jelgava" dibinātājiem varētu kandidēt.

Visbeidzot - vai tev pašam vēl ir kaut kas piebilstams par gaidāmajām LFF Prezidenta vēlēšanām?
Man ir nesaprotama šī pretdarbība. Manuprāt, Latvija ir demokrātiska valsts un pēc iespējas ir jāveicina visi demokrātiskie procesi, lai no tā Latvijas futbols iegūtu. Būtu jāveicina demokrātiskas vēlēšanas un jāpanāk demokrātisko procesu turpinājumu, respektīvi, ka viens cilvēks nestrādās 20 gadus un vairāk LFF Prezidenta amatā. Un viena no manas programmas pamatnostādnēm ir varas rotācija - ne LFF Prezidents, ne ģenerālsekretārs nevar strādāt ilgāk par diviem termiņiem, no kuriem katrs ir četrus gadus ilgs. Tas ir tas, ko piedāvāšu no 2017.gada. Ja mani ievēlēs par LFF Prezidentu, to pašu iesniegšu kā priekšlikumu par UEFA un FIFA vadību - divi termiņi un viss.

Pats tagad sagaidīšu savas kandidatūras apstiprināšanu un pēc tam rīkošu preses konferenci par nākamajām lietām un nekavējoties tikšos ar biedriem, lai nākamo četru mēnešu laikā [vēlēšanas notiks 29.aprīlī - aut.] man izdotos sasniegt maksimālu atbalstu un nodrošinātu uzvaru vēlēšanās, lai varētu veikt pārmaiņas Latvijas futbolā, kas ir vitāli nepieciešamas un lai šis nospiedošais futbola budžeta pārākums salīdzinoši ar basketbolu un hokeju (federāciju izpratnē) varētu pārvērsties reālā rezultātā par labu futbolam. Futbolam jāieņem tā vieta Latvijas sportā, kura tam būtu jāieņem.

Šī materiāla pielikumā atrodams arī Krišjāņa Kļaviņa LFF 2016.gada vēlēšanu programma. Kā sarunā ar Sportacentrs.com uzsvēra Kļaviņš, šī vēl nav galīgā programmas versija - tā tiks uzlabota. Kļaviņš atklāja, ka sevišķi daudz jaunu ideju rodas pēc sarunām ar dažādiem ar futbolu saistītiem cilvēkiem, tai skaitā reģionos.

Kuru kandidātu atbalsti Tu?

  • 77

  • 396

  • 202


  +4 [+] [-]

, 2015-12-30 22:25, pirms 9 gadiem
antuuns rakstīja: Sportacentrs barojas no totalizatoriem, tāpēc nav brīnums, ka sludinās par Kļaviņu.
Kāpēc gan lai mediji nerakstītu par LFF prezidenta amata kandidātu?

  -3 [+] [-]

, 2015-12-30 22:29, pirms 9 gadiem
Programma? Traka cilveka murgs. KK viens merkis - zagt 10 mln, par ko vins pats teica. Kadi ezeli parakstija vinam pieteikumu? Tadi pasi toto specialisti.

     [+] [-]

, 2015-12-30 22:29, pirms 9 gadiem
Dzoniy rakstīja: Toto spēlmanis jau nu arī nevar vadīt LFF.
Par vienu sisto divus nesistos dod

  +6 [+] [-]

, 2015-12-30 22:32, pirms 9 gadiem
futbolisimus rakstīja: Programma? Traka cilveka murgs. KK viens merkis - zagt 10 mln, par ko vins pats teica. Kadi ezeli parakstija vinam pieteikumu? Tadi pasi toto specialisti.
Indrikson, tu?
Slēpts komentārs: futbolisimus

  +5 [+] [-]

, 2015-12-30 22:59, pirms 9 gadiem
Neņemos spriest, bet Cēsīs drīz (līdz 2017.gadam) taps jauns daudzfunkcionāls stadions, kurā arī tiks izveidots kvalitatīvs futbola laukums. Iespējams, un tikai iespējams, Krišjānis varētu šeit izveidot komandu, kas, atkal liekot uz vārdu iespējams, ir iemesls kādēļ viņš kandidēs uz šo amatu.

Jebkurā gadījumā gan futbolā, gan hokejā (šoreiz piekrītu KK) ir nepieciešamas pārmaiņas, jo valsts čempionāti nav skatāmi, nav apmeklēti (izņemot finālus), kas arī liek valsts izlasēm spēlēt slikti (sliktāk) starptautiskā līmenī.

Jā, Krišjānis ir saistīts ar totalizatoriem, bet tā nauda tika ieguldīta SK Cēsis klubā, kas bija LV čempiones, tāpat arī FK Priekuļi, ja nemaldos joprojām cīnās 1. vai 2. futbola līgā. Nav tā, ka viņš liktu kabatā, kā to dara patreizējie biedri - Indriksons un Mežeckis. Joprojām kauns par jaunā stadiona celtniecību Rīgā, jo redz 6000 skatītāju uz izlases spēlēm neiet.

P.S. Mans viedoklis, mana informācija no avotiem, ja kādam ir cita, droši dalaties.

  +7 [+] [-]

, 2015-12-30 23:04, pirms 9 gadiem
futbolisimus rakstīja: Indriksons - Barselona, Inter Rīgā, Euro 2004, Skonto stadions, jaunie futbola laukumi regionos, futbols Nr.1 Latvijā.
KK - melns totodilers... melis... un viss. A, vel labakais Gavrilova draugs.
Čalīt, visi tavi nosauktie panākumi ir notikuši 11-20 gadu senā pagātnē. Ja mani turētu darbā par 15 g vecu panākumu, tad tas nebūtu normāli.
Slēpts komentārs: futbolisimus

  +8 [+] [-]

, 2015-12-30 23:33, pirms 9 gadiem
futbolisimus

sportacentrs.com parasts lietotājs, reģistrējies pirms stundas.
Portālu tikai lasa, bet neko nepublicē un vēl nekomentē.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2015-12-30 23:41, pirms 9 gadiem
Cerams arī žurnālisti veicinās kandidātu diskusiju. KK ieteikums izvilkt Indriksona iepriekšējo programmu un izvērtēt cik maz no solītā ir izpildīts (žurnālistiņi diemžēl to negrib darīt). Pagaidām galvenais publiskais arguments GI vietas saglabāšanai - jo pirms 11 gadiem LAT tika uz EČ ..

Diemžēl KK maz izredžu - lielākā daļa balsotāju ir mazas nabadzīgas biedrības un programmas viņi nelasa - jau tradicionāli zina par ko jābalso - un tradicionāli vēlāk saņem inventāru noteiktā apmērā..

     [+] [-]

, 2015-12-30 23:42, pirms 9 gadiem
Apsveicam Kļaviņu par drosmi stāties pretī mafijai.Viņš ir labs organizators un ļoti talantīgs cilvēks , ar lielām darba spējām. Latvijas futbols ar Krišjāni būs tikai ieguvējs. Jādod iespēja jaunam, radošam un uz pozitīvām pārmaiņām orentētam sporta patriotam, kāds ir Krišjānis Kļaviņs.Vēlam Tev veiksmi un izturību!Cēsu basketbola fani

  +1 [+] [-]

, 2015-12-30 23:50, pirms 9 gadiem
Prognoze

sportacentrs.com parasts lietotājs, reģistrējies pirms stundas.
Portālu tikai lasa, bet neko nepublicē un vēl nekomentē.

  +1 [+] [-]

, 2015-12-30 23:50, pirms 9 gadiem
viens nav cīnītājs - svarīgi, lai KK izdotos savākt kaut nelielu domubiedru komandu - kompetentus, aktīvus, progresīvus un darboties gribošus, vēlams futbolā esošus cilvēkus, kas vēlās pārmaiņas - attīstību nevis snaudošu stagnāciju.

  +1 [+] [-]

, 2015-12-30 23:57, pirms 9 gadiem
Kļaviņa kungs, programmā nav minēts viens, manuprāt, pašaprotams un svarīgs punkts - VISAS Latvijas izlases spēles pārraidīt bezmaksas televīzijā, lai neatkārtots Z-īrijas un Ukrainas scenārijs!

     [+] [-]

, 2015-12-30 23:58, pirms 9 gadiem
HuliManiBanno rakstīja: Prieks ka seko liidzi, bet tomer uz tevis veersto kritiku arii varetu paspodrinat
Kritiku? Vai tu savā mūžā esi kādreiz izteicis konstruktīvu, argumentētu kritiku? Lien atpakaļ savā būdā!

     [+] [-]

, 2015-12-30 23:59, pirms 9 gadiem
Dzoniy rakstīja: Toto spēlmanis jau nu arī nevar vadīt LFF.
pie mums var

  -1 [+] [-]

, 2015-12-31 00:13, pirms 9 gadiem
HuliManiBanno rakstīja: Juus abi ar vagonu kvalificeejaties tikai nakamajam praidam, bet arii nav zinaams lezbu vai ziliishu sabiedriiba
Paldies - nekur neatradu biļetes.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-31 00:13, pirms 9 gadiem
Kā Tev iet, Bērziņ? rakstīja: Iepazinos ar programmu. Noting special. Pat tik lietišķā dokumentā tik daudz apvainojumu un aizvaijumu + kā minimums uz 5 gadiem futbols tiks aizvirzīts no Rīgas. Tas būtu pieņemams tikai vienā gadījumā - ja tiktu nodrošināts transports uz Liepāju un atpakaļ vismaz 2-3 tūkstošiem cilvēku vienlaicīgi. Vēlams vismaz spēļu dienās atjaunot tiešos reisus uz Liepāju, kā arī organizēt vairākus vilcienu sastāvus!
Kas par ballīti vilcienā 3,5h garumā...

  +3 [+] [-]

, 2015-12-31 00:18, pirms 9 gadiem
Ja šopavasar Indriksona (kaut arī formāli vairs ne viņa) Skonto bankrotēs, tas būs interesants ievadījums LFF prezidenta vēlēšanām...

     [+] [-]

, 2015-12-31 00:22, pirms 9 gadiem
10 miljoni euro budžets gadā!!! Piecas reizes lielāks kā LBS. Kur tā nauda paliek? Vai basketbolā izlases mazāk braukā pa turnīriem ārzemēs? Nē.

Ja nemaldos futbolā bija 2,5k jauniešu, basketā 6k, hokejā 600. Kkādi aptuvenie skaitļi no Sporta Studijas diskusijas 2015.gadā.

  +3 [+] [-]

, 2015-12-31 00:22, pirms 9 gadiem
olga rakstīja: Ja šopavasar Indriksona (kaut arī formāli vairs ne viņa) Skonto bankrotēs, tas būs interesants ievadījums LFF prezidenta vēlēšanām...
diez vai, tas nevienam neinteresē - jau gadiem cilvēks ir neveiksmīgs savā biznesā un nespēj to sakārtot, bet cerēt ka pēkšņi veiksmīgi attīstīs lielu organizāciju ..

  -1 [+] [-]

, 2015-12-31 00:28, pirms 9 gadiem
Daniel rakstīja: Cerams arī žurnālisti veicinās kandidātu diskusiju. KK ieteikums izvilkt Indriksona iepriekšējo programmu un izvērtēt cik maz no solītā ir izpildīts (žurnālistiņi diemžēl to negrib darīt). Pagaidām galvenais publiskais arguments GI vietas saglabāšanai - jo pirms 11 gadiem LAT tika uz EČ ..

Diemžēl KK maz izredžu - lielākā daļa balsotāju ir mazas nabadzīgas biedrības un programmas viņi nelasa - jau tradicionāli zina par ko jābalso - un tradicionāli vēlāk saņem inventāru noteiktā apmērā..
Ta kursh trauce izlasit? Publiski pieejama...

arhivs.lff.lv

Un te nu nevieta runat Klavinja kungam par nezeligam inovitatem sava programma ne viena ne otra vieta neredzu nekadas milzu atshkjiribas, tikai Krisjanis ar to apvainoshanu un nekorektiem faktiem metajas...

     [+] [-]

, 2015-12-31 00:36, pirms 9 gadiem
Vispār Kļaviņa programmas sākumā pieminētie fakti ir šokējoši... Kur viņš salīdzina ar LFF ar LBS, piemēram.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-31 00:44, pirms 9 gadiem
Andrens rakstīja: Ta kursh trauce izlasit? Publiski pieejama...

arhivs.lff.lv

Un te nu nevieta runat Klavinja kungam par nezeligam inovitatem sava programma ne viena ne otra vieta neredzu nekadas milzu atshkjiribas, tikai Krisjanis ar to apvainoshanu un nekorektiem faktiem metajas...
nezinu kurš traucē - gadiem sekoju futbolam cītīgi. un neatceros, ka kāds būtu uzdrošinājies pajautāt vadonim par solījumu izpildi. arī futbola sabiedrībā diskusijas par šo nav manītas.

bet ir programma ar konkrētiem darbiem un solījumiem - katram pretī var ielikt ķeksīti "izdarīts"vai "nav izdarīts" un novērtēt vadītāja darbību! ja rezultāta nav, bet atkal tiek ievēlēts, tad var tikai minēt kādi ir argumenti balot ..

  +3 [+] [-]

, 2015-12-31 08:14, pirms 9 gadiem
Esmu par pārmaiņām, veiksmi KK!

  +2 [+] [-]

, 2015-12-31 08:41, pirms 9 gadiem
vajag svaigas vesmas. un pie reizes Mezhecki ari nomainit

     [+] [-]

, 2015-12-31 10:14, pirms 9 gadiem
olga rakstīja: Ja šopavasar Indriksona (kaut arī formāli vairs ne viņa) Skonto bankrotēs, tas būs interesants ievadījums LFF prezidenta vēlēšanām...
SKO nekad nebankrotēs. Vienmēr kaut kāda nauda sākumam uzrodas.

  +4 [+] [-]

, 2015-12-31 10:18, pirms 9 gadiem
Episki:
"Latvijas Futbola federācija no Padomju savienības pa īstam nekad nav izstājusies, tā ir turpinājusi PSRS tik iecienīto korupciju, uzpūsto birokrātiju, ģimenes locekļu ievilkšanu ienesīgos amatos un citus tumšos tikumus. "
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2015-12-31 10:28, pirms 9 gadiem
Krišjānis Kļaviņš rakstīja: Prognoze

sportacentrs.com parasts lietotājs, reģistrējies pirms stundas.
Portālu tikai lasa, bet neko nepublicē un vēl nekomentē.
Kļaviņa jaunskungs!
Lūdzu pārlasiet 1. un 2. līgas reglamenta priekšlikumu. Rakstīts, ka no 1. līgas izlido piecas, bet no 2. līgas finālturnīra uz augš iet 4as.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-31 10:44, pirms 9 gadiem
gotfrids50 rakstīja: Ne velti expremjers Krištopāns izteicies, ka Latvija ir muļķu zeme.Drīzāk var ticēt, ka Kārlis augšāmcelsies un ievedīs mums kārtību, nekā cerēt uz KK tukšu muldēšanu. Vēl naivie var ticēt, ka savēlot jaunu saeimu visa valdība kļūs super godīga.
rej rej, bet kurš iebildīs, ka Megastadions nav jāceļ, kurš iebildīs, ka vajag 6 halles laukos, ka jāmaina jaunatnes sitēmas treniņmetodika un principi.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-31 10:50, pirms 9 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Kļaviņa jaunskungs!
Lūdzu pārlasiet 1. un 2. līgas reglamenta priekšlikumu. Rakstīts, ka no 1. līgas izlido piecas, bet no 2. līgas finālturnīra uz augš iet 4as.
Izlasīju to priekšlikumu, es sapratu tā:
2. līgā būs 5 zonas, kuru uzvarētāji ies uz augšu, bet, ja būs 6 zonas, tad uz augšu ies 4 no 6 (tās komandas noskaidros papildturnīrā), loģiski spriežot arī 4 komandas no 1. līgas ies uz leju. Bet jā, liekas, ka čalis aizmirsis kko pierakstīt līdz galam.

     [+] [-]

, 2015-12-31 11:46, pirms 9 gadiem
1 rakstīja: Kāpēc gan lai mediji nerakstītu par LFF prezidenta amata kandidātu?
Ja tas tas būtu objektīvs medijs, pieminētu faktu, ka Kļaviņš savulaik tika patriekts par mahinācijām totalizatorā un spēļu rezultātu sarunāšanu. Atruna, ka visi to tāpat zin un nav vērts lieku reizi pieminēt neder, jo, piemēram, to, Kristaps Porziņģis šovasar tika draftēts ar 4. kārtas numuru tāpat visiem ir zināms, taču tas tiek atkal un atkal atgremots katru rītu katrā rakstā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja