Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Virslīgas plusi, trūkumi un stereotipi

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Viedoklis: Virslīgas plusi, trūkumi un stereotipi
Virslīgas logo

Piedāvāju savu skatījumu par to, kādi ir Virslīgas plusi, trūkumi un stereotipi.

Plusi:
• Šī brīža apstākļiem optimāls komandu skaits, pārstāvētas lielas pilsētas – Rīga, Daugavpils, Liepāja, Ventspils, Jelgava, Jūrmala, kas būtībā aptver visu Latvijas teritoriju,
• Nav izteikta flagmaņa (kā „Skonto” laikos), nav izteikta pastarīša (pagājušā gada „Olimpa” variants), kas dod daudz intrigu. Papildus – nav milzu starpības līmeņa ziņā starp vadošajām un vājākajām komandām (26 no 29 spēlēm jeb 90% noslēgušies neizšķirti vai ar vienu vai ar divu vārtu starpību!). Jau pēc 4. kārtas nebija nevienas komandas bez zaudētiem punktiem un nevienas komandas, kurai nebūtu punktu vispār,
• Turnīra līmenis – piekrītu Normundam Malnačam, kurš uzskata, ka Virslīgas līmenis Anglijas hierarhijā ir kaut kur pa vidu starp 2. un 3. (jeb „Championship” un „League One”). Anglijā nebrāķē pat vēl krietni zemāka līmeņa futbolu!
• Kolorīti leģionāri, uz kuriem ir vērts skatīties. Īpaši jaunas vēsmas iedvesis līgas jaunpienācējs "Spartaks", kas piesaistījis tehniskus ganiešus un kolumbiešus. Ļoti spēcīgi uzbrukuma plāna leģionāri ir arī "Ventspilij".
• Spriedze. Pat ja kādam ir nievājoša attieksme pret spēles līmeni, tad spriedzei ar to nav nekāda sakara. Sezonas sākums lutinājis ar tādiem trilleriem kā "Jūrmala – "Skonto" (3:3, mazākumā atspēlējās gan no 0:2, gan 2:3!), "Jelgava" – Rīgas "Daugava" (3:4), "Ventspils" – "Spartaks" (3:2),
• Virslīgu organizē jauna biedrība – pagaidām darba augļu nav tik daudz, cik gribētos, taču jūtams, ka vismaz vēlme padarīt turnīru par pievilcīgāku ir. Simpātiski, ka šobrīd pirms visām spēlēm tiek iegūti komandu pārstāvju komentāri,
• Katrai komandai ir impozants treneris, kurš ar kaut ko asociējas. „Ventspils” Podpalijs ar trakošanu, „Liepājas metalurga” Osipovs ar godīgām atklāsmēm, „Skonto” Pahars kaut vai ar uzvārdu vien, „Daugavas” (D) Sabitovs ar humoru, „Spartaka” Blagonadeždins ar pirmo sezonu, debiju trenera amatā, „Jelgavas” Kazakevičs ar komunikabilitāti, „Daugavas” (R) Popkovs ar skarbiem izteikumiem, runāšanu bez aplinkiem, „Gulbenes” Koņevs un „Jūrmalas” Pačko ar Popkovam līdzīgu pieeju, vienīgi ne tik skarbā formā, „Mettas/LU” Riherts ar vēršanos pēc augstāka kultūras līmeņa Virslīgā. Reti kura pēcspēles preses konference šo treneru izpildījumā ir numura atsišana.
• Aktīvās „Mettas/LU” ienākšana Virslīgā, ūdens sakustēšanās (ir savas video rubrikas, dažādas reportāžas utt.), ne tikai radot interesi par sevi, bet arī rādot labu piemēru citiem klubiem,
• Biļešu cenas: vairākas komandas laiž uz spēlēm par velti, daži klubi prasa latiņu, vien Liepājā biļetes cena ir divi lati. Ņemot vērā Virslīgas futbola līmeni, tā ir dāvana! Ja runājam par Rīgu, tad redzams, ka daudzi nežēlo naudu tādām izklaidēm kā boulings, biljards, kino, teātris, restorānu apmeklēšana u.tml., kas ir daudz, daudz dārgāki prieki par futbola izrādes apmeklējumu.

Stereotipi:
• futbols ir krievisks sporta veids. Pirmkārt, pat ja tā būtu, tas neliedz izbaudīt futbolu kā tādu. Otrkārt, ir tendence palielināties latviešu tautības futbolistu skaitam,
• futbols ir sliktas kvalitātes. Ja salīdzināsiet ar pasaules līmeņa futbolu, tad, protams, būs jāpiekrīt. Taču arī VEF un BKV līmenis ir švaks, ja vērtēsiet pēc NBA vai Eirolīgas standartiem! Atskaitot rūdītos leģionārus, Virslīgā spēlē mūsu labākie futbolisti un tieši šeit izaug jaunās mūsu futbola zvaigznes – Gorkšs, Rudņevs, Cauņa, Vaņins, Lukjanovs, senākā pagātnē Verpakovskis, Stepanovs, Pahars, Astafjevs visi lielākā vai mazākā mērā izauguši tieši Virslīgā, un noteikti arī šobrīd mūsu čempionāta mačos spēlē džeki, kas agri vai vēlu sasniegs augstākminēto vīru līmeni,
• futbolistu lamāšanās traucē baudīt spēli. Pirmkārt, situācija ir uzlabojusies (atceros, pirms gadiem 10 šī problēma bija daudz aktuālāka). Otrkārt, lielā mērā pateicoties „Mettas/LU” un jaunās Virslīgas biedrības centieniem, ir pastiprināta uzmanība, lai mazinātu lamāšanos. Treškārt, šobrīd notiek pāreja uz lielākiem stadioniem, līdzjutēji ir tālāk un, ja arī kāds lamājas, to sadzirdēt ir grūtāk. Ceturtkārt, arī ārzemju TOP līgās futbolisti lamājas (piemēram, Rūnija gadījums), taču lielākoties to nevar sadzirdēt skaļās atmosfēras dēļ,
• futbols īpaši izceļas ar rupjības izkliedzošiem līdzjutējiem. Ja arī dažreiz izceļas, vai citi sporta veidi ir ar kaut ko labāki? Vai „Dinamo” spēlēs neizskan rupjības (piemēram, tiesnešu nosodīšana kopkorī)? Un basketbolā? Protams, tas nevar kalpot par attaisnojumu futbolam, taču galvenā doma – šis nav arguments, lai aizbildinātos par futbola neapmeklēšanu, jo neviens taču neignorē „Dinamo” tikai tāpēc, ka daži līdzjutēji reizēm pārkāpj robežas. Tāpat daudzu tik iemīļoto ārzemju spēcīgāko līgu spēlēs līdzjutēji mēdz rīkoties neglīti (atkal jau - neattaisnoju Virslīgu, taču mēģinu pateikt, ka nav šeit padibenes, ja runājam par kultūras līmeni).

Trūkumi:
• nelielā interese par Virslīgu gan no skatītāju, gan mediju puses. No šī punkta, protams, izriet daudzi no pārējiem trūkumiem,
• nav futbola tradīciju. Piemēram, Anglijā no paaudzes paaudzē mēdz kvēli fanot par vienu un to pašu klubu,
• neskatoties uz dažādiem pētījumiem, futbols nav populārākais sporta veids Latvijā atšķirībā no praktiski visām pārējām Eiropas valstīm,
• tie, kam futbols interesē, mūsdienās bieži vien dod priekšroku ārzemju augstākās klases futbolam, kuru tagad tik ērti, neizejot no mājām, var skatīties TV un internetā,
• cilvēki ir slinki – labprātāk notupēs mājās pie datora nekā izies ārā,
• ir ļoti daudz izklaides iespēju, kādu agrāk nebija (boulings, skvošs, dažādas ekstrēmas nodarbes),
• Virslīgu praktiski nerāda TV, prasot par translāciju nesamērīgu naudu. Normālās futbola valstīs tieši TV maksā turnīra organizētājiem par tiesībām. Šeit gan atkal atgriežamies pie pirmā punkta…
• nav Virslīgas komandu tādās salīdzinoši lielās Latvijas pilsētās kā Rēzekne, Valmiera, Ogre, Jēkabpils, Tukums, Cēsis (starp citu, visas šīs pilsētas iedzīvotāju skaita ziņā ir lielākas nekā Gulbenē). Protams, visās pa Virslīgas klubam nav iespējams izveidot, bet jebkurā gadījumā kaut neliela futbola ģeogrāfijas paplašināšana Virslīgai nāktu par labu,
• nav futbolistu ar skaļiem uzvārdiem. No tiem, kas daudz maz regulāri iekļūst Latvijas izlases pamatsastāvā, ir Oskars Kļava, Ritus Krjauklis Liepājas komandā un Aleksandrs Fertovs „Skonto”. Ir talantīgi leģionāri („Spartaks”), bet jau tagad pazīstamu viesspēlētāju arīdzan nav,
• tiklīdz kāds parāda labu sniegumu, iekļūst izlasē, tā diezgan ātri pazūd no Virslīgas meklēt laimi ārzemēs (O.Laizāns, Kosmačovs, Zjuzins u.c.),
• ierobežotās klubu finansiālās iespējas, īpaši tagad krīzes un pēckrīzes periodā. Tas bieži vien rezultējas klubu iziršanā, nosaukumu maiņās u.tml., kas nekādi nevairo tradīcijas (FK "Rīga" vienubrīd bija tikusi pie itin solīda fanu grupējuma, taču šis klubs izira...),
• iepriekš minētie trīs punkti neļauj Latvijas klubiem būt ļoti konkurētspējīgiem Eirokausos, izcelties izdodas reti, mūsu pārstāves parasti ātri izkrīt, tādējādi neradot pārliecību cilvēkos par to, ka Latvijā ir augstas kvalitātes futbols,
• vājais klubu darbs ar līdzjutēju piesaisti (dažām vienībām sava fanu kluba nav vispār...), atribūtiku, izklaidēšanu (opcija iegādāties ēdienus, dzērienus, konkursi). Nepieciešams, lai līdzjutēji sevi asociētu ar kādu no klubiem, jāveido tradīcijas,
• nepilnīgās mājas lapas, krievu valodas dominēšana tajās, latviešu līdzjutēja ignorēšana (tas, protams, neattiecas uz visiem klubiem), spēlētājiem uz krekliem nav uzvārdu,
• nesakārtotā infrastruktūra, tai skaitā tik triviāla lieta kā netīrīti soliņi, tablo trūkums. Nozīmīgāk gan, ka tikai dažiem klubiem ir savas bāzes, bet ir klubi, kuriem nav sava mājas stadiona, kuri spēlē dažādos īrētos stadionos – tas attiecas uz pāris Rīgas klubiem, arī „Jūrmalu”,
• turnīra organizācijas mīnusi – spēles darba dienās (pie tam dažreiz agros laikos), spēles nelielos stadionos, nožogotos stadionos, regulārās problēmas ar laicīgu un nekļūdīgu protokolu parādīšanos, online neesamība, ierastā prakse, kad klubiem nav aizvadīts vienāds spēļu skaits (mūžīgās maču pārcelšanas), reklāmu trūkums. Tas viss vairāk attiecas uz pagājušajām sezonām un gribētos cerēt, ka šosezon daudzus punktus pakāpeniski varēs svītrot ārā…
• konkrēti šogad – lielie sporta notikumi (Olimpiskās spēles, „Euro2012”, arī hokeja PČ), kas atņems daļu sporta fanu intereses.

Lai būtu pilnīga SWOT analīze (strengths, weaknesses, opportunities, threats angliski jeb stiprās puses, vājības, iespējas un draudi), man būtu vēl jārunā arī par iespējām un draudiem. Iespējas būtībā ir mazināt visus trūkumus, savukārt pie draudiem īpaši vēlētos izcelt totalizatoru – lai ko teiktu futbola vadības cilvēki, šis drauds, ņemot vērā klubu un futbolistu limitētās iespējas pelnīt, joprojām ir aktuāls. Un sekas šim draudam ir iznīcinošas – tiktu grauta sporta pamatbūtība, muļķu lomā būtu līdzjutēji, žurnālisti, federācija. Tāpēc spēlēm jāveic ļoti rūpīgs monitorings!

Kura no šīm, Tavuprāt, ir lielākā Virslīgas problēma?

  • 26

  • 118

  • 67


     [+] [-]

, 2012-04-27 12:20, pirms 13 gadiem
kegums rakstīja: Ak tad Lajuks vēl pie Korejas vainīgs
Pamper tu esi stulbs,jeb izliecies!Koreja - piemērs!
Youtube var noskatīties video kā koreja tika pusfinālā,kā šie darbojās pret pretiniekiem,rupjus pārkāpumus nefiksē,ja nemaldos tad 5 vārtus pretiniekiem pret koreju neieskaitīja ,pretiniekus atstāja mazākumā bez iemesla!..............
Kā tev šķiet lajuks ir kāds vakarējais ,ja guņam starkovam vajag čempins ......tas būs!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-04-27 12:46, pirms 13 gadiem
Rigas Bimbis rakstīja: Tu jau man sen esi apnicis ar vieniem un tiem pašiem komentāriem. Šoreiz tikai gribēju parādīt, ka tavi komentāri ir ne tikai plānprātīgi un vienādi, bet arī melojoši- arī es 2004.gadā biju uz LM-Skonto spēli (2:3). Nerunāšu par Lajuku, kurš toreiz ļoti normāli tiesāja maču un Liepāja ar Soloņicinu var tikai pati sev pārmest, ka nespēja noturēt 2:0 un beigās pāri vārtiem pārsita pendeli, bet pateikšu tikai vienu- NEKĀDU BIĻETI TU IEPRIEKŠ NEVARĒJI SARŪPĒT, JO TOREIZ AR ZAHARJINA LĒMUMU STADIONĀ VISI LĪDZJUTĒJI TIKA LAISTI IEKŠĀ PAR VELTI UN BIĻEŠU NEBIJA. dPĒLI NOSKATĪJĀS ~6000 SKATĪTĀJU. pTOTOKOLĀ ARĪ BIJA FIKSĒTI 6 TŪKSTOŠI. Ja te ir kāds liepājnieks, kurš arī toreiz bija uz maču, manus vārdus apstiprinās.
Rigas Bimbis, 10:28, pirms 2 stundām.................
Pamper : zināju ka teātris tika izspēlēts pirms 2 stundām!

Un atkārtoju vēlreiz:
P.s. un tiem kuriem vēl nav pielecis kam nepieciešams šie daudzie profili(jeb daudzprofilu sistēma),lūk atkal pats pampers izmeta ,piemēru

Rīgas Bimbis = pampers,to zināju jau sen!

Par biļetēm,kāpēc jau tad visi netika ielaisti,zālītē jau tak vietas bija!Pameklē kādus komentus SC gadu vismaz atpakaļ,tur būs savādāki komenti arī no liepājniekiem!Bet šis tavs koments nodod tevi!Pamper!

  +1 [+] [-]

, 2012-04-27 13:04, pirms 13 gadiem
Rigas Bimbis rakstīja: NEKĀDU BIĻETI TU IEPRIEKŠ NEVARĒJI SARŪPĒT, JO TOREIZ AR ZAHARJINA LĒMUMU STADIONĀ VISI LĪDZJUTĒJI TIKA LAISTI IEKŠĀ PAR VELTI UN BIĻEŠU NEBIJA. dPĒLI NOSKATĪJĀS ~6000 SKATĪTĀJU. pTOTOKOLĀ ARĪ BIJA FIKSĒTI 6 TŪKSTOŠI. Ja te ir kāds liepājnieks, kurš arī toreiz bija uz maču, manus vārdus apstiprinās.
Pamper šeit ir runa par lajuka darbību mačā,nevis konkrētu skaitu līdzjutēju novirzies atkal no tēmas?,ne es, ne tu nepateiksi 6 vai 7 tūkstoši bija,un ja nebija biļetes, kā rakstīji ,kā vari apgalvot, ka bija 6000?Personīgi skaitīji?
Viedokļi ir dažādi par līdzjutēja skaitu tai mačā,es vadījos šeit ko komentos izlasīju apm. pirms gada!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-04-27 13:13, pirms 13 gadiem
Rigas Bimbis rakstīja: Nesapratu tavu murgu, taču ir skaidrs, ka tu neiestāstīsi ne man, ne citiem, kuri bija uz to spēli, ka tur bija biļetes. Toreiz pilnīgi visi tika laisti iekšā bez maksas un biļetes uz to spēli vienkārši nebija. Lajuks normāli tiešāja, Liepāja muļķīgi zaudēja. Toreiz ļoti pārdzīvoju, jo arī biju no visas sirds par LM.
Es tev pamper vēlreioz atkārtoju,nenovirzies no tēmas!Lajuks otrajā puslaika spēl uztaisīja!
Pamper tu biji toreiz par LM
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: da_silva
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 13:50, pirms 13 gadiem
Andris5 rakstīja: Es tev pamper vēlreioz atkārtoju,nenovirzies no tēmas!Lajuks otrajā puslaika spēl uztaisīja!
Pamper tu biji toreiz par LM
Nesaprotu - smieties vai raudāt? Te tak prasās pēc palātas. Toreiz bija ļoti žēl Liepājas, bet paši bija vainīgi - Lajuks vēl pēdējā brīdī iedeva cerību, bet latvietis Gena uzšāva pa baložiem. Ja Lajuks vienmēr Skonto tā "vilktu", tad viņiem varbūt tiešām būtu kāds tituls mazāk.

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 13:50, pirms 13 gadiem
Njā, man atkal pretēja bēda... Strādāju Rīgā, bet tur īsti vēl nedzīvoju, tādēļ esmu bijis tik uz vienu spēli... Un tājā vienīgajā dienā, kad spēles notika darba dienā! :] Tākā es esmu par to lai darba dienā arī notiek spēles, bet nu biki vēlāk ~ 19:00 (Skonto - LM spēle sākās 18:00). Man jau patika, pēc darba dienas svaigā gaisā apskatīties tiešām sakarīgu futbolu malkojot alu!

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 14:02, pirms 13 gadiem
miiledy rakstīja: Nesaprotu - smieties vai raudāt? Te tak prasās pēc palātas. Toreiz bija ļoti žēl Liepājas, bet paši bija vainīgi - Lajuks vēl pēdējā brīdī iedeva cerību, bet latvietis Gena uzšāva pa baložiem. Ja Lajuks vienmēr Skonto tā "vilktu", tad viņiem varbūt tiešām būtu kāds tituls mazāk.
Pamper raudi vai smejies bet šis jau šoreiz ir ceturtais tavs profils, kas man atbild!Nepietiek ar vienu?
sistēma vairs(daudzprofilu) sen kā nedarbojas,tad sanāk ka tagadējie tavi komenti tiek veltīti šīs sistēmas labā?
p.s.
Jo jēga no taviem šībrīža komentiem nekāda!

  -2 [+] [-]

, 2012-04-27 14:02, pirms 13 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: Šeit runāju par sporta līdzjutēju interesi, nevis masveidību vai kādu citu rādītāju. Un runājot par interesi, domāju, objektīvs rādītājs varētu būt statistika, cik šajā pašā portālā cilvēki lasa rakstus par attiecīgajiem sporta veidiem. Un futbols ir 3. vietā, daudz zaudējot hokejam un mazliet - basketbolam.
Edmund, Sportacentrs nav visa Latvija. Tajā pašā pētījumā par sporta veidu popularitāti SC statistiku taču ņem vērā, bet tā ir tikai daļa no rezultātu veidojošajiem faktoriem. Cits jautājums ir par to, ka Latvijā populārs nav Latvijas futbols. Un LFF ar Jāni Mežecki priekšgalā vajadzētu nevis līksmot par to, ka futbols tiešām ir populārākais sporta veids Latvijā, bet domāt par to, kāpēc pie šādiem pētījuma rezultātiem virslīgas spēles ir tik vāji apmeklētas.

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 14:21, pirms 13 gadiem
sasperjods rakstīja: man ir ierosinājums
katram gada laikā jāaizvelks 10 cilvēki uz stadionu, kas nav regulārie gājēji
manā kontā ir 2
cik pārējiem?
Un kāda tam tolka?Ja aivilktais cilvēks vienu reizi būs ieraudzījis treimani,stipri šaubos vai šo tipu(treimani)otru reizi gribēs redzsēt!

  +3 [+] [-]

, 2012-04-27 14:22, pirms 13 gadiem
Andris5 rakstīja: Un kāda tam tolka?Ja aivilktais cilvēks vienu reizi būs ieraudzījis treimani,stipri šaubos vai šo tipu(treimani)otru reizi gribēs redzsēt!
Skatītāji iet skatīties spēli, Tu Treimani...

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 14:34, pirms 13 gadiem
Par lamāšanos - salīdzinājums ar basketbolu vai Dinamo Rīga ir nekorekts, jo apmeklēju daudz Rīgas Dinamo spēles-kultūras uzvedības līmenis ir krietni augstāks nekā futbolā. Futbols ir rupjāks un cik esmu novērojis tieši futbolā lamu vārds ir sarunvalodas ikdienišķs sarunvalodas vārds nevis emociju izpausme. Man patiešām basketbolā un hokejā klātienē lamu vārdu netraucē bet futbolā traucē un pat ļoti.
Es nevēlos apmeklēt futbolu jo tur līdzjutēji un sportisti uzvedas daudz rupjāk kā citur-varbūt man tā ir sagadījies bet tā nu tas ir.
Un par līmeni -virslīga varētu būt Anglijas 3 līgas līmenī un Anglijā 3 līgu apmeklē daudz skatītāji, ja salīdzina ar Latvijas mērogiem. Tātad arī uz šĀda līmeņa futbolu var iet skatītāji un daudz ja ir futbola tradīcijas. Nelaime ir tā ka Latvijas mērogā nav tāda interese kādam just līdzi-virslīgā vai Latvijas čempionātā nekad nevienai komandai neesmu jutis līdzi ja tā spēlē ar citu Latvijas komandu. Un tā ir daudziem skatītājiem, bet tas nerada tik lielu interesi. Būdams Dinamo Rīgas fans ir milzīga interese par šo komandu un no fantastikas iedomājos ka Latvijā būtu piemēram 6 ļoti spēcīgi hokeja klubi dažādās pilsētās- jā labi bet nav tā interese jo just līdzi kad Rīga spēlē ar Liepāju vai Valmieru nespēju-visas ir Latvijas komandas-tātad manējās.

  -3 [+] [-]

, 2012-04-27 14:42, pirms 13 gadiem
sudmalis.andris rakstīja: Edmund, Sportacentrs nav visa Latvija. Tajā pašā pētījumā par sporta veidu popularitāti SC statistiku taču ņem vērā, bet tā ir tikai daļa no rezultātu veidojošajiem faktoriem. Cits jautājums ir par to, ka Latvijā populārs nav Latvijas futbols. Un LFF ar Jāni Mežecki priekšgalā vajadzētu nevis līksmot par to, ka futbols tiešām ir populārākais sporta veids Latvijā, bet domāt par to, kāpēc pie šādiem pētījuma rezultātiem virslīgas spēles ir tik vāji apmeklētas.
Piekrītu raksta autoram Edmundam-vislielākā interese Latvijā ir par hokeju. Dažādās pilsētās , vietās visvairāk cilvēkus interesē hokejs-no sarunām rakstiem to var secināt un SC nav visa Latvija, bet ja cilvēkam interesē sports un viņš izmanto interneta tad pirmkārt ieiet SC. Tātad sanāk ka vēl jāpieskaita tie kuriem interesē sports bet nelasa SC un tad tie būs lieli futbola mīlētāji-kaut kā neticās.

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 14:43, pirms 13 gadiem
sasperjods rakstīja: man ir ierosinājums
katram gada laikā jāaizvelks 10 cilvēki uz stadionu, kas nav regulārie gājēji
manā kontā ir 2
cik pārējiem?
laba doma man 2 točna ir + paša meita, kura gan tagad ir basketa piekritēja Svarīgs moments, protams, ir spēle - ja tā izdodas, jaunais kadrs arī vairāk iesvilstas. Ir bijis gadījums, ka pierunāju čali nākt, bet spēle pelēcīga un čalim pirmais un pēdējais mačs

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 15:53, pirms 13 gadiem
kegums rakstīja: Skatītāji iet skatīties spēli, Tu Treimani...
Pareizi,pamper!
lajuks jau 2004 gadā arī neko ļaunu nedomaja par skatītājiem,bet savu ādu gan mača beigās paglāba!Un cik no šiem 7000 bija nakamgad (2005 g. ) uz mačiem?

  +1 [+] [-]

, 2012-04-27 16:07, pirms 13 gadiem
Andris5 rakstīja: Pareizi,pamper!
lajuks jau 2004 gadā arī neko ļaunu nedomaja par skatītājiem,bet savu ādu gan mača beigās paglāba!Un cik no šiem 7000 bija nakamgad (2005 g. ) uz mačiem?
paprasi tam, kas 11 m aizsita garām (Soloņicinam?) ko viņš domā par skatītāju skaitu. varbūt uztraucās no lielā skatītāju skaita un aizsita garām? Un tad vaina jāuzņemas arī TEV!

  -3 [+] [-]

, 2012-04-27 16:50, pirms 13 gadiem
ost rakstīja: Edmund, kurš, tad ir populārākais sporta veids LV? Ja pa lielam skatās, tad nav izteikta līdera, BET kurā sporta veidā visvairāk trenējas bērni, kurš pašmāju čempionāts ir visapmeklētākais, kuras izlases spēles LV ir visapmeklētākās, pajautā sporta veikalos, kura sporta veida ekipējums ir vispieprasītākais??? Atbilde ir viena - FUTBOLS. Agrāk, kad nebija datoru un visādu citu mājās sēdēšanas palīgierīču, puikas sētās pārsvarā spārdija futbola bumbu. Protams, nav futbolam tādas popularitātes, kā citās pasaules valstīs, bet kopumā nav populārāka sporta veida Latvijā. Un tas pat ir neskatoties uz to, ka LV sporta žurnālisti gan rakstošie, gan TV runājošie futbolu ir apdalijuši un atstājuši pabērna lomā. Paskaties salīdzinoši, cik raksta par basketbolu vai hokeju. Futbols LV nav karalis, bet populārākais gan.
Ja futbols būtu populārākais tad daudz vairāk cilvēku nāktu uz čempionāta spēlēm arī pie šāda līmeņa. Laikam vēl ne uz vienu spēli nav atnākuši vairāk par 1000 cilvēkiem . Mums jau 400-500 skatītāji skaitās labi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 17:04, pirms 13 gadiem
FUNS rakstīja: Ja futbols būtu populārākais tad daudz vairāk cilvēku nāktu uz čempionāta spēlēm arī pie šāda līmeņa. Laikam vēl ne uz vienu spēli nav atnākuši vairāk par 1000 cilvēkiem . Mums jau 400-500 skatītāji skaitās labi.
Tik pat labi varētu teikt par hokeja čempi, tur pat 100 skatītāji nesavācas...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 17:36, pirms 13 gadiem
kegums rakstīja: paprasi tam, kas 11 m aizsita garām (Soloņicinam?) ko viņš domā par skatītāju skaitu. varbūt uztraucās no lielā skatītāju skaita un aizsita garām? Un tad vaina jāuzņemas arī TEV!
Pamper tu tik tiešām esi stulbs,uzdodi šo pašu jautājumu mesi!

     [+] [-]

, 2012-04-27 17:49, pirms 13 gadiem
Dienu pirms spēles LFF lapā nevar uzzināt, kurā stadionā spēlēs FC Jūrmala. Divas dienas pirms kārtas pirmajā līgā LFF lapā nevar uzzināt spēles vietu sešām spēlēm no septiņām. Pie šādas attieksmes galvgalā -- kāda var būt runa par skatītāju skaita palielināšanu!? Pat i tas, kurš visnotaļ gribētu iet, nevar uzzināt, kur jāiet! [Protams, ja LFF slinko, varētu jau arī SC palīdzēt ar informāciju.]

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 17:53, pirms 13 gadiem
sasperjods rakstīja: Tev taisnība pēc spēles LM JUR, kur LM zaudēja (1-2 laikam) savās mājās un Zuntneriņš visiem rādīja gorillu, mana toreiz vēl ne sieva teica, ka kāda jēga skatīties, ja tiesā uzpirkts tiesnesis
Toreiz tiesāja Cernikovs!Pie 1-0 LM labā nozīmēja safabricētu pendeli!Ātri Jūrmala pēc pendeles realizēšanas iesita otros,beigas jau atdeva pendeli atpakaļ,bet lai kāds neuzvārītos uz toto,Grebis sita apzināti pāri vārtiem!
Domāju par šo maču domā!
Un priekš kurām personām tad LV futbols galu galā ir?Atbildēšu:tikais ne priekš līdzjutējiem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-04-27 18:30, pirms 13 gadiem
rudzu maize rakstīja: Labāk būtu ēdis.ja nezini,nerunā.Uz Latvijas čempi bieži ir bijis pāri 3 štukām.Pat 6000.Būtu vēl vairāk,bet nelaida stadionā. 2008.gadabaltijas līgas finālā Rīgā bija 7000 skatītāji. Vēl pagājušogad bija spēles,kur bija vairāķi tūkstoši. Ja neskaita krievijas čempi hokejā,kur āmuriem ir lielie prieki,ne bimbambolā,ne ledus hokejā,ne volejbolā neiet tik daudz cilvēki, kā futenē. Par ģinamku daudz raksta ceturtās varas pārstāvji un rāda LTV7,tāpēc ir uzpūsta ģinamkas popularitāte.Ģinamkas spēlēs žurnaļugas var piedzerties,pierīties un tāpēc viņi dzied slavas dziesmas krievu čempja komandai ledus hokejā.Skumji,ka pat tik lētu naudu var manipulēt ar latviešu cilvēkiem, ko krievi atmet āmuriem.
Vispār jau 6000 skatītājus sabāzt uz vietējiem guņas mačiem skontikā,nebūtu pat vēlams,guņa paņemtu savu kaukulatoru,un sanāktu viņam +/- 50 000 līdzjutēju!
Bet ja nopietni ,tad līdzjutējus esam zaudējuši tieši pēdējos gados!

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 18:31, pirms 13 gadiem
Rigas Bimbis rakstīja: Man vienmēr patikuši Edmunda raksti- jaunā cilvēka pirmie soļi tieši analītiskajā žurnālistikā rada cerības. To es nopietni. Drīz jau varēs aicināt pie Lielā Galda blakus man, Ādamam Ludvigam Lēvenhauptam un citiem sporta gurū.

Lielākajai daļai rakstītā patiešām piekrītu, tomēr gribētu Edmundu aicināt nolaisties nedaudz zemāk attiecībā uz Virslīgas sportisko līmeni. Ne Edmundam, ne Malnačam nepiekrītu par vērtējumu, Virslīgu ievietojot "kaut kur pa vidu starp Championship un Ligue 1".
Neiestāstīsiet man, ka Ventspils un Liepāja ir pašreizējo Nottingham Forest, Portsmouth vai Crystal Palace līmenī. Tāpat nemēģiniet man iestāstīt, ka Metta, Daugava vai Jelgava varētu cīnīties ar pašreizējām abām Šefīldas komandām.
Protams, ir bijuši dažādi interesanti piemēri- piemēram, kāds uzreiz man atgādinās, ka Jelgava taču vinnēja Premjera Blekpūli, ka savulaik Ventspils nocīnījās neizšķirti viesos ar Newcastle. Tā laika Ventspils ar Gorkšu, Vaņinu, Kačanovu, Ndeki bija pilnīgi cita komanda, tas bija augustā pirms Premjerlīgas sākuma un Newcastle izdarīja minimumu. Blekpūle uz Jelgavu ieradās plezīrā, galvenais nedabūt traumas.
Bet es uzreiz varu nolikt pretī arī citus faktus- savulaik Latvijas izlase praktiski labākajā sastāvā nespēja uzvarēt Anglijas ne-nationwide jeb nelīgas komandu (2:2), Skonto divu spēļu summā zaudēja Eiropas kausā ziemeļīru amatieriem, kuriem Anglijas līgās nebūtu ko darīt.

Mans vērtējums Virslīgai- vadošās komandas Ligue1 vidusmērs, Ligue2, Virslīgas apakšdaļa - Blue Square premier un vai pat zemākas līgas.

Kopumā- Edmunds malacis.
Ja salīdzināt ar Anglliju, tad
Loģiski, argumentēti un, galvenais, PAREIZI UN VIETĀ TEIKTS..
Jāpiebilst vienīgi, ka Latvijas Virslīga cieš ne tik daudz no tās sportiskā snieguma līmeņa, cik no pārējās Latvijas sabiedrības noraidošās attieksmes pret futbolu kā sportu kopumā. Līdz ar to Virslīga cieš gan finansiāli, gan organizatoriski.. Banāli, pat vulgāri ir futbolu vērot caur restēm. Tas nav normāli.. Pat Karpuškina Ziemeļīrijas t.s. 'pivnije rebjata' futbolu spēlē salīdzinot ar Latviju, pieklājīgos stadionos. Bet neko darīt.. Jāsaka, ka Latvijas sabiedrība ar savu noraidošo attieksmi nav pelnījusi pat tagad demonstrēto futbola līmeni pašmāju meistarībā. Turklāt futbols cieš no Ģinamo, basketbola u.c. konkurent-'sportiem', kuri paņem pārējās sabiedrības lauvas tiesas uzmanību un finansu resursus..

  -1 [+] [-]

, 2012-04-27 19:59, pirms 13 gadiem
rudzu maize rakstīja: Labāk būtu ēdis.ja nezini,nerunā.Uz Latvijas čempi bieži ir bijis pāri 3 štukām.Pat 6000.Būtu vēl vairāk,bet nelaida stadionā. 2008.gadabaltijas līgas finālā Rīgā bija 7000 skatītāji. Vēl pagājušogad bija spēles,kur bija vairāķi tūkstoši. Ja neskaita krievijas čempi hokejā,kur āmuriem ir lielie prieki,ne bimbambolā,ne ledus hokejā,ne volejbolā neiet tik daudz cilvēki, kā futenē. Par ģinamku daudz raksta ceturtās varas pārstāvji un rāda LTV7,tāpēc ir uzpūsta ģinamkas popularitāte.Ģinamkas spēlēs žurnaļugas var piedzerties,pierīties un tāpēc viņi dzied slavas dziesmas krievu čempja komandai ledus hokejā.Skumji,ka pat tik lētu naudu var manipulēt ar latviešu cilvēkiem, ko krievi atmet āmuriem.
Var redzēt ka neesi objektīvs, jo Tev nepatīk Dinamo. To var just vai izsaka loģisku kritiku par komandu vai par tās veidošanu jeb arī cenšas rakstīt lai kaut kā aizķertu , aizvainotu Dinamo un tās līdzjutējus.
Jā savā komentārā aizmirsu pieminēt ka domāju par šo sezonu-neredzēju ka kādā spēlē būtu 1000 skatītāju. Protams ka iepriekšējās sezonās bija 1000 un daudz vairāk skatītāji.
Bet par Dinamo-ar tādu interesi neeju vai neskatos ne uz vienu citu koamndu-jo līmenis ir augsts. To varētu salīdzināt ja futbolā Skonto spēlētu kādā no TOP-5 līgām, vai VEF Spānijas līgā. Ir azarts līdzjušana. Uz futbola spēlēm eju jo futbols patīk arī virslīgas spēles, bet protams pat salīdzināt nevar interesi un intrigu