Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Pahars pēc kauna Gruzijā demisionē no Latvijas izlases trenera amata

Agris Suveizda

Pahars pēc kauna Gruzijā demisionē no Latvijas izlases trenera amata
Marians Pahars
Foto: Romāns Kokšarovs (f64)

Latvijas izlases galvenais treneris Marians Pahars nolēmis pamest galvenā trenera amatu, kuru ieņēma kopš 2013. gada jūlija, vēstīts Latvijas Futbola federācijas mājaslapā.

"Latvijas nacionālās futbola izlases galvenais treneris Marians Pahars pēc piedzīvotā zaudējuma pārbaudes spēlē pret Gruziju iesniedzis atlūgumu, kuru Latvijas Futbola federācijas (LFF) ģenerālsekretārs Jānis Mežeckis ir pieņēmis," teikts federācijas paziņojumā. "LFF izsaka pateicību Marianam Paharam par nostrādāto laiku un ieguldīto darbu ar Latvijas nacionālo futbola izlasi, kā arī novēl veiksmi turpmākajā karjerā!"

"Marians Pahars plāno sasaukt preses konferenci aprīļa otrajā pusē, lai nokomentētu plašāk pieņemtā lēmuma argumentus un sniegtu atskatu uz valstsvienībā nostrādāto laiku," paziņojumā turpināts. "Attiecībā uz situāciju par Latvijas nacionālās futbola izlases nākamo galveno treneri oficiāla informācija tiks nopublicēta LFF.lv mājaslapā pēc galīgā lēmuma pieņemšanas LFF valdē."

Trenera karjeru kādreiz izcilais uzbrucējs sāka kā Aleksandra Starkova asistents Rīgas "Skonto", vēlāk pats divas sezonas vadot galvaspilsētas klubu. Kopā ar "Skonto" Pahars triumfēja Baltijas līgā, ieguva Latvijas kausu un 2012. gadā izcīnīja Latvijas sudraba medaļas, iepriekšējā gadā Virslīgā ieņemot ceturto pozīciju. 2012. gada nogalē Pahars kļuva par Latvijas U21 izlases galveno treneri, taču jau 2013. gada jūnijā pēc Aleksandra Starkova demisijas tika nozīmēts par Latvijas pieaugušo izlases vadītāju. Arī Starkovs atkāpās pēc 0:5 – ar šādu rezultātu Latvijas izlase jūnijā savās mājās zaudēja bosniešiem.

"Par valstsvienības jauno galveno treneri informācija būs pēc LFF valdes sēdes [19. aprīlī], bet varbūt jau agrāk," sarunā ar Sportacentrs.com sacīja federācijas ģenerālsekretārs Jānis Mežeckis. "Vai runa ir par vietējo speciālistu vai kādu ārzemju treneri? To pagaidām komentēt nevēlos. Skaidrs, ka jau pēc abām zaudētajām mājas spēlēm rudenī brieda šāds lēmums, taču viss notiek tā, kā tam ir jānotiek. Un pēc pēdējās spēles Gruzijā treneris pats uzrakstīja atlūgumu, kuru es pieņēmu."

Pahars darbu sāka vēl 2014. gada Pasaules kausa ciklā, un viņa vadībā Latvijas izlase pavisam aizvadīja 19 atlases spēles, izcīnot vien divas uzvaras - 2:1 mājās pret Lietuvu un 1:0 Andorā. Vēl sešas reizes Latvijas izlase spēlēja neizšķirti - tostarp Čehijā (1:1), Islandē (2:2) un divreiz pret Turciju (1:1, 1:1) -, kā arī piedzīvoja 11 zaudējumus. Smagākais no tiem bija 0:6 Amsterdamā, tomēr savā laukumā zaudēts, piemēram, Kazahstānai (0:1) un Fēru salām (0:2). Pahara vadībā Latvijas izlase izcīnīja divus Baltijas kausus - gan 2014., gan 2016. gadā.

Nākamās spēles Latvijas izlasei paredzētas pēc nedaudz vairāk nekā diviem mēnešiem. 9. jūnijā savā laukumā paredzēta spēle pret Eiropas čempioni Portugāli, bet trīs dienas vēlāk tiks aizvadīta pārbaudes spēle pret Igauniju.

Pahara bilance

PretinieceRezPretinieceRez
PIgaunija (v)2:1QNīderlande (m)0:2
QLietuva (m)2:1QTurcija (v)1:1
QGrieķija (v)0:1QČehija (m)1:2
QLietuva (v)0:2QIslande (v)2:2
QSlovākija (m)2:2QKazahstāna (m)0:1
PĪrija (v)0:3PZiemeļīrija (v)0:1
PYeowil Town (v)1:0PSlovākija (v)0:0
PMaķedonija (v)1:2PGibraltārs (v)5:0
BKIgaunija (m)0:0; 4:2 pen.BKLietuva (m)2:1
BKLietuva (m)1:0BKIgaunija (v)0:0
PArmēnija (m)2:0PLuksemburga (m)3:1
QKazahstāna (v)0:0QAndora (v)1:0
QIslande (m)0:3QFēru salas (m)0:2
QTurcija (m)1:1QUngārija (m)0:2
QNīderlande (v)0:6QPortugāle (v)1:4
QČehija (v)1:1QŠveice (v)0:1
PUkraina (v)1:1PGruzija (v)0:5

  +3 [+] [-]

, 2017-03-29 15:49, pirms 8 gadiem
fkscd rakstīja: florbols būtu jāizskauž saknē, jo tikai atņem talantus normālajiem sporta veidiem
"ņormālie sporta veidi"

  -2 [+] [-]

, 2017-03-29 15:50, pirms 8 gadiem
reikons rakstīja: Hidinks, van Gāls - domāju, ka no šī plaukta treneri diez vai dabūsim.

No zināmajiem kā pirmais prātā nāk Grigorčuks, kurš šobrīd Azerbaidžānā ar Gabala strādā. Viņam Latvijas futbols ir pazīstams un ar FKV ir bijuši grandiozi panākumi.
Grigorčuks jau arī ir padomju skolas bīdītājs
Cilvēkiem gribētos kaut ko no Rietumiem

  +1 [+] [-]

, 2017-03-29 15:51, pirms 8 gadiem
mxs rakstīja: ...
Futbols nav hokejs, bet trenera loma ir tikpat nozīmīga. Vienīgi, ja nākamais treneris nāks no rietumu puses, tad ir svarīgi, lai viņš atnāk, kā balta lapa, un pats veido savu priekšstatu par spēlētājiem, nevis treneru padome viņam saka, ko ņemt, ko neņemt un ko likt laukumā.
Pilnība piekrītu. Vienīgi ir lielas šaubas, vai šī brīža federācijas vadība gribēs ņemt tādu treneri. Jo, manuprāt, ir kaut kāda interese, kāpēc kopš 2001. gada izlasi trenējuši tikai vietējie treneri - Starkovs, Andrejevs, Pahars, un sastāvā visu laiku ir bijuši spēlētāji, kuriem pēc tā brīža kondīcijas tur nevajadzētu būt. Mehānisms, lai varētu manipulēt ar spēles gaitu un iznākumu.

     [+] [-]

, 2017-03-29 15:52, pirms 8 gadiem
ice F-1 rakstīja: "ņormālie sporta veidi"
pat Skandināvijā florbols ir amatieru līmenī
Ko runāt par citām valstīm, kurās tas ir vienkārši brīvā laika pavadīšanas līdzeklis
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2017-03-29 15:55, pirms 8 gadiem
fkscd rakstīja: pat Skandināvijā florbols ir amatieru līmenī
Ko runāt par citām valstīm, kurās tas ir vienkārši brīvā laika pavadīšanas līdzeklis
Futbola federācijai būtu daudz ko pamācīties no florbola federācijas. Nu tāda ir Latvijas realitāte, ka futbols nav sporta veids nr.1.

     [+] [-]

, 2017-03-29 15:55, pirms 8 gadiem
mxs rakstīja: rezultāts kā citiem treneriem 10.-13.vieta, bet spēles kvalitāte bija laba; pie Beļavska varēja knapi pretinieku zonā ieiet.
Futbolā trenerim ir daudz grūtāk, jo sagatavošanās laiks ir daudz īsāks. Tas nozīmē, ka trenerim "brīvais" laiks ir jāvelta darbam ar kandidātiem - liekot konkrētus uzdevumus, kas jāpaveic starp nometnēm, uzraugot uzdevumu izpildi un meklējot lomas spēlētājus izlasei. Kāpēc izlasei laukumā nav neviena standartu speciālista, mūsējie nevar pat normāli iecentrēt vai stūri padot. Kāpēc nav čaļa, kurš tieši standartos būtu labs? Mūsējie tāpat spēlē bez bumbas, tādēļ nav būtiski, ko likt skaraidīt bez bumbas, bet svarīgi būtu atrast vismaz vienu, kas prot labi iecentrēt bumbu, kas nekustīgi stāv uz zālāja.
Meklējot treneri ir nepieciešams, kas patiešām interesants un ar unikālu redzējumu un milzīgām darba spējām. Latvijā tāda diemžēl nav.
Pamatdarbs tik un tā ir jāpaveic klubā
Tagad izlasē nebija Zjuzina, Tidenberga, Toresa, kas virslīgā ir labākie bumbas cēlāji soda laukumā

  +1 [+] [-]

, 2017-03-29 15:55, pirms 8 gadiem
fkscd rakstīja: Grigorčuks jau arī ir padomju skolas bīdītājs
Cilvēkiem gribētos kaut ko no Rietumiem
Grigorčuks, Kubarevs, Širmelis... Nesaku, ka viņi būtu ideālie kandidāti, taču nāk prātā kā pirmie par Virslīgu un panākumiem domājot. Rietumu treneris, protams, būtu mūsdienīgāka un vēlamāka izvēle.

  +8 [+] [-]

, 2017-03-29 15:56, pirms 8 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Pilnība piekrītu. Vienīgi ir lielas šaubas, vai šī brīža federācijas vadība gribēs ņemt tādu treneri. Jo, manuprāt, ir kaut kāda interese, kāpēc kopš 2001. gada izlasi trenējuši tikai vietējie treneri - Starkovs, Andrejevs, Pahars, un sastāvā visu laiku ir bijuši spēlētāji, kuriem pēc tā brīža kondīcijas tur nevajadzētu būt. Mehānisms, lai varētu manipulēt ar spēles gaitu un iznākumu.
Ja tā skatās, tad loģiska ķēde būtu Starkovs -->Andrejevs-->Pahars-->Pertija. Pieņemot, ka Pertija tagad ir Verpakovska (LFF valdes locekļa) klubā, tas arī varētu būt reālākais variants. Par Pertiju, tad Pučem būtu obligāti jāsaraksta grāmata, kā LFF ieceļ par izlases treneri cilvēku, kuru paši LFF bija uz mūžu diskvalificējuši

     [+] [-]

, 2017-03-29 15:57, pirms 8 gadiem
reikons rakstīja: Lai arī neilgi, bet Pahars ar asistentiem paguva pirms lielās izlases ar U-21 pastrādāt (par starptautisko pieredzi runājot).
Bet nu Tu taču neuzskati, ka ar to pietiek, lai uzreiz pēc tam vadītu lielo futbola izlasi?

  +7 [+] [-]

, 2017-03-29 15:57, pirms 8 gadiem
Ir jau protams liela nozīme trenerim, bet ja nav izpildītāju, tad diez vai galā kaut kas sanāks. Te ir jautājums par Latvijas futbola impotento sistēmu, vajag sakārtot to, bet kur atrast tos speciālistus, kuri to varētu kardināli izmainīt, un tas jau jādara ar mazajiem, kuri tikai sāk futbola gaitas.
Sorry, ka salīdzinu ar hokeju, tad ārzemju speciālisti saka, ka Latvijā ļoti maz akcentu liek uz pareizu slidošanu, mazajiem māca mest, mudīties vēl ko, bet pamats nav ielikts. Tāpat arī ar futbolu, ja paskatās uz izlasi, lielākais 2-3 piespēles un viss, tālāk vai kļūdās vai zaudē bumbu, nemāk uzņemt, slikti redz laukumu, neprecīzas piespēles!!!

  -1 [+] [-]

, 2017-03-29 15:58, pirms 8 gadiem
mxs rakstīja: Ja tā skatās, tad loģiska ķēde būtu Starkovs -->Andrejevs-->Pahars-->Pertija. Pieņemot, ka Pertija tagad ir Verpakovska (LFF valdes locekļa) klubā, tas arī varētu būt reālākais variants. Par Pertiju, tad Pučem būtu obligāti jāsaraksta grāmata, kā LFF ieceļ par izlases treneri cilvēku, kuru paši LFF bija uz mūžu diskvalificējuši
Pertija ir tik tikko Liepāju pārņēmis. Domāju viņam darba pietiek tur, lai vēl ar izlasi šobrīd ņemtos. Nekad nesaki "nekad", bet ļoti šaubos, ka šobrīd.

  -2 [+] [-]

, 2017-03-29 15:58, pirms 8 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Futbola federācijai būt daudz ko pamācīties no florbola federācijas. Nu tāda ir Latvijas realitāte, ka futbols nav sporta veids nr.1.
Nesalīdzināsim konkurenci abos sporta veidos
Latvija florbola kartē ir amatieru valstu grupā pa vidu
Pret valstīm, kurās florbols ir kaut cik sakarīgā līmenī, mēs esam sliktāki kā Latvija futbolā pret Eiropas grandiem

  +1 [+] [-]

, 2017-03-29 15:59, pirms 8 gadiem
xZ rakstīja: Bet nu Tu taču neuzskati, ka ar to pietiek, lai uzreiz pēc tam vadītu lielo futbola izlasi?
Kādam pietiek, kādam ne. Kā redzam pēc rezultātiem, Paharam ar tādu pieredzi vien bija par maz.

     [+] [-]

, 2017-03-29 16:00, pirms 8 gadiem
Man vienīgajam ir divējādas sajūtas par šo atlūgumu?
Slēpts komentārs: betmis

     [+] [-]

, 2017-03-29 16:01, pirms 8 gadiem
reikons rakstīja: Grigorčuks, Kubarevs, Širmelis... Nesaku, ka viņi būtu ideālie kandidāti, taču nāk prātā kā pirmie par Virslīgu un panākumiem domājot. Rietumu treneris, protams, būtu mūsdienīgāka un vēlamāka izvēle.
Pirmajiem 2 ir labi līgumi klubos
Širmelim bija kaut kādas veselības problēmas
Pagaidām grūti teikt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2017-03-29 16:04, pirms 8 gadiem
Paldies par pavadīto laiku izlasē un veiksmi turpmākajā karjerā.

Pahars nebija slikts treneris, bija daudz labu lietu viņa vadībā - nebaidījās uzticēties tiem, kurus izvēlējās, iespēlēja plašu spēlētāju loku, arī nebaidījās iesaukt izlasē veterānus, vajadzēja. Arī pagājušais EČ cikls nebija slikts, tikai par daudz neizšķirtu.

Latvijas futbola seja ir kā bērna uzzīmēts ovāls, bez vaibstiem, neizteiksmīga.

Varbūt spēlētāji gribēja Paharu nomest ?

  -2 [+] [-]

, 2017-03-29 16:04, pirms 8 gadiem
ghettostar rakstīja: Man vienīgajam ir divējādas sajūtas par šo atlūgumu?
Var jau Paharu atstāt kā vienu no treneriem, lai pamācās no kāda pieredzējušāka taktiķa
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2017-03-29 16:05, pirms 8 gadiem
ghettostar rakstīja: Man vienīgajam ir divējādas sajūtas par šo atlūgumu?
Nē, mums diviem. Neveiksmīgas spēles gadās visiem, turklāt tā bija draudzības spēle ar aizdomīgu tiesāšanu. Neticu, ka ar jaunu treneri izlases spēle un rezultāti būtiski uzlabosies. Ja tā notiks, tikai priecāšos.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-03-29 16:06, pirms 8 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Paldies par pavadīto laiku izlasē un veiksmi turpmākajā karjerā.

Pahars nebija slikts treneris, bija daudz labu lietu viņa vadībā - nebaidījās uzticēties tiem, kurus izvēlējās, iespēlēja plašu spēlētāju loku, arī nebaidījās iesaukt izlasē veterānus, vajadzēja. Arī pagājušais EČ cikls nebija slikts, tikai par daudz neizšķirtu.

Latvijas futbola seja ir kā bērna uzzīmēts ovāls, bez vaibstiem, neizteiksmīga.

Varbūt spēlētāji gribēja Paharu nomest ?
Vakardienas pēdējie 2 goli lika par to aizdomāties°
Bet ieguvums ir tāds, ka tagad vairāk runās par to, kas būs, nevis vakardienas šausmām. Un dos kaut iluzioru, bet tomēr cerības stariņu nākotnei
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2017-03-29 16:06, pirms 8 gadiem
ghettostar - arī man ir divejādas izjūtas, jo labi, ka uzņēmās atbildību, bet kas nāks vietā ? Jaunais un perspektīvais Starkovs vai talantīgais Andrejevs ?

     [+] [-]

, 2017-03-29 16:08, pirms 8 gadiem
mxs rakstīja: Ja tā skatās, tad loģiska ķēde būtu Starkovs -->Andrejevs-->Pahars-->Pertija. Pieņemot, ka Pertija tagad ir Verpakovska (LFF valdes locekļa) klubā, tas arī varētu būt reālākais variants. Par Pertiju, tad Pučem būtu obligāti jāsaraksta grāmata, kā LFF ieceļ par izlases treneri cilvēku, kuru paši LFF bija uz mūžu diskvalificējuši
Ja nemaldos, pats Pertija ir teicis, ka uz izlasi neraujās, jo ir "klubu tipa treneris" - rezultātu un spēles kvalitāti panāk ilgstošos ikdienas treniņos.. Bet, ja pacels Liepāju un pāris jaunos, tad varētu aktualizēties..

Varbūt jaunais Virdlīgas vadītājs ieteiks kādu vācieti .. reālāk gan tāds, kurš necels pretenzijas lff vadībai

  +6 [+] [-]

, 2017-03-29 16:09, pirms 8 gadiem
Marians - īsts vecis - spēj uzņemties atbildību! Taču atklāts paliek jautājums - vai tiešām Pahars bija tas, kuram jāaiziet?! Cik tālu ir jānolaiž Latvijas futbols, lai aizietu Guņa&co?! Tas, kas notiek ar Latvijas futbolu, ir pilnīgs nonsenss!

     [+] [-]

, 2017-03-29 16:09, pirms 8 gadiem
fkscd rakstīja: Nesalīdzināsim konkurenci abos sporta veidos
Latvija florbola kartē ir amatieru valstu grupā pa vidu
Pret valstīm, kurās florbols ir kaut cik sakarīgā līmenī, mēs esam sliktāki kā Latvija futbolā pret Eiropas grandiem
Šiem sporta veidiem ir pārāk liela atšķirība spēles principā un izplatības ziņā, tāpēc nevar salīdzināt. Es runāju par federāciju organizatorisko darbu un sistēmas sakārtotību, kas, manuprāt, florbolā ir daudz augstākā līmenī. Un tas, ka tik daudz cilvēku tomēr izvēlas spēlēt florbolu, lai gan pēc taviem vārdiem tas ir amatieru sports un tur neko nevar nopelnīt (un tā arī ir), apstiprina, ka florbola federācija strādā daudz labāk, ja jau spēj piesaistīt it kā mazāk populārai nodarbei tik daudz interesantu.

Es joprojām nespēju saprast, kā mūsu futbolam joprojām ir akmens laikmeta mājas lapa ar minimālu info, kas turklāt tiek atjaunota novēloti. Tā paaudze taču nejēdz, ka ir 21. gadsimts un informācijas apritē ir iestājusies cits laikmets.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-03-29 16:12, pirms 8 gadiem
varbūt mantinieks Rihters uz paaugstinājumu?

     [+] [-]

, 2017-03-29 16:13, pirms 8 gadiem
Jaunajam trenerim uzreiz būs ļoti interesanta pārbauda pret Portugāles izlasi .
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2017-03-29 16:14, pirms 8 gadiem
reikons rakstīja: Hidinks, van Gāls - domāju, ka no šī plaukta treneri diez vai dabūsim.

No zināmajiem kā pirmais prātā nāk Grigorčuks, kurš šobrīd Azerbaidžānā ar Gabala strādā. Viņam Latvijas futbols ir pazīstams un ar FKV ir bijuši grandiozi panākumi.
Liels mīnuss - Grigorčuks visus mācīs ar mātes palīdzību.