Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3
Autors: Edmunds Novickis

Viedoklis: Nevajag izgāzt dusmas uz Starkovu

Viedoklis: Nevajag izgāzt dusmas uz Starkovu
Jāpiedomā, vai dusmas nav nevietā...

Un ne jau tāpēc, ka Aleksandrs Starkovs aizveda Latvijas izlasi uz „Euro2004” finālturnīru, bet gan tāpēc, ka arī tagad lielas kļūdas netiek pieļautas, un mūsu valstsvienības rezultāti ir kopējās futbola saimniecības un realitātes atspoguļojums, nevis Starkova neprasmīgais darbs, kā (manuprāt, kļūdaini) uzskata daudzi līdzjutēji. Šoreiz īsi izteikties neizdevās.

Pēc spēles ar Gruziju viens līdzjutējs ar segvārdu senscore Sportacentrs.com komentāros tēlaini uzrakstīja: “Starkova metodes varētu salīdzināt ar spēlmani. Reiz uzlicis uz laimīgo zirgu (Euro2004), kurš atnesa lielo laimestu, viņš pēc tam visu laiku liek uz šo zirgu (vecais izlases modelis) cerībā uz nākamo laimestu. Rezultāts nevienam nav jāsaka. Zaudēts ne tikai iepriekš iegūtais laimests (fanu atbalsts, uzticība), bet ievārīti arī jauni s*di.” Skaisti pateikts, bet, iedziļinoties būtībā, kategoriski tam nepiekrītu.

Zirgu skriešanas sacensībās ir liela izvēle, uz ko likt, bet cik plašs spēlētāju loks ir pieejams Starkovam? Manuprāt, papildus 20 šobrīd izlasē iekļautajiem spēlētājiem vēl šim līmenim reāli varētu atbilst aptuveni 10. Tas gan ne tuvu nenozīmē, ka tie 10 neizsauktie ir labāki par 20 izsauktajiem... Starkovs izvēlas 20 no 30 un noteikti ir tuvu pareizākajai izvēlei. Piekrītu, ka mūsu izlases treneris noteikti varētu pamēģināt kādus divus trīs no neizsauktajiem, īpaši uzmanību vēršot vidējās līnijas atjaunināšanai (V.Astafjevs ilgi vairs nespēlēs), bet, kopumā ņemot, atļaušos apgalvot, ka sastāva izvēles ziņā ir nianses, kuras varētu uzlabot, taču lielas kļūdas netiek pieļautas. Arī skontiešu invāzijas (kuras laikā, starp citu, tieši tikām uz „Euro2004”) vairs nav. Ja vēl daudzi no neņemtajiem spētu izsisties klubu futbolā (kā to daļēji spējis A.Rudņevs)... bet tādu gandrīz nav – varbūt tikai pārītis. Taču vairumā gadījumu, kad lieta nonāk līdz ignorēto reālu uzvārdu saukšanai, tas izraisa smaidu. Nu neesmu piekritējs tādam moto - "ja ne labāk, tad vismaz citādāk". Lai šie citi, it kā apbižotie, vispirms izsitas klubu futbolā (Starkovs šajā ziņā taču netraucē) un tad varēs runāt par saukšanu uz izlasi! Var diskutēt par 20 izsauktajiem, bet laukumā (pamatsastāvā) patiešām dodas tie, kas klubu futbolā sevi pierādījuši vislabāk. Vēsu prātu un racionāli skatoties, kardinālām sastāva izmaiņām nav pamata. Paskat, nupat piespiedu kārtā tika iemēģināts it kā labākais no pārējiem centra pussargiem Maksims Rafaļskis un... nespēja viņš pavilkt to vezumu kā nākas. Protams, var lūkot iemēģināt citus, īpaši jaunos, taču aizrauties nevajadzētu - būs tikai sliktāk. Starp citu – cik Eiropas izlasēs, neskaitot pundurus, nav neviena spēlētāja no TOP5 līgām? Latvijas izlasē nav... Vai tā ir Starkova vaina? Problēma ir visā Latvijas futbola saimniecībā, sākot jau no sporta veida popularitātes mūsu valstī kā tādas, bet tā jau ir pavisam cita tēma. Secinājums - izvēle ir švaka, taču sarkanbaltsarkano karogu pārstāv praktiski visi labākie, kas mums ir.

Otra lieta, ko Starkovam pārmet – taktika, impotentais uzbrukums. Šajā ziņā atļaušos pakritizēt treneri vairāk, taču arīdzan, nepārkāpjot sarkano līniju, jo lielos vilcienos esam tur, kur objektīvi mums jābūt, jo atkal jau atduramies pret spēlētāju kvalitātes jautājumu. Pret Horvātiju un Grieķiju izteikti spēlējām kā otrais numurs, ļaujot pretiniekiem daudz uzbrukt, pret Gruziju spēlējām kā līdzīgs ar līdzīgu, pret Maltu pie 0:0 spēlējām kā pirmais numurs, bet pēc izvirzīšanās vadībā nedaudz palaidāmies. Pārmetumi varētu būt divi. Pirmais – pret tādām komandām kā Malta jāspēj būt pirmajam numuram visas 90 minūtes, nenolaidīsim latiņu sev pārāk zemu! Otrais pārmetums ir daudz būtiskāks – spēja mainīt taktiku mača gaitā. Apzinos, ka horvāti un grieķi ir stiprāki (šobrīd - daudz stiprāki) nekā mēs un, kamēr vien tablo rāda 0:0, laikam jau esam spiesti spēlēt izteikti no aizsardzības. Taču tas, kas neapmierina, ir nespēja pārtransformēties pēc nonākšanas zaudētājos. Ne pret Horvātiju (ielaidām 43. minūtē), ne pret Grieķiju (58. minūtē) pēc pirmo vārtu ielaišanas kopumā 90 minūtēs nespējām izveidot nevienu pašu momentu, bet galvenais – nevarēja redzēt kaut vai centienus (akcentētus uzbrukumus) atspēlēties... Vai tiešām Igaunijas izlase ir galvastiesu pārāka par mūsu izlasi, ja tā Serbijā no 0:1 prata panākt 3:1? Negribētos tam ticēt - vaina ir taktikā, nespējā pārkārtot savas rindas un pieeju mača gaitā pēc nonākšanas iedzinējos. Daļēji problēma ir tāda, ka īsti neprotam spēlēt kā pirmais numurs (arī pret Gruziju bija jāsagaida 2. puslaiks, līdz beidzot sapratām, ka viesi neizšķirtu vien pasīvi gaida un ka esam spējīgi pāriet uzbrukumā), taču kritiskās situācijās to ir vismaz jāmēģina darīt.

Tomēr arī šīs taktikas lietas Starkova izpildījumā nevar saukt par pagalam sliktām – lielākoties spēlējam, izejot no savām iespējām. Toties ir aspekti, kuros labāku par Starkovu neatradīsi. Viņš izlasi uzskata par svētvietu (tas ir pareizi!) un nepieļauj nekādus vieglprātīgus eksperimentus (citās izlasēs tādas problēmas ir un arī paši piedzīvojām avantūrista G.Džonsona laikus). Viņš nenogurstoši uzsver šīs svētvietas statusu izlases spēlētājiem (dzirdēts, ka Starkovs vairākus daudzsološus jaunos futbolistus nav izsaucis uz izlases treniņnometni, jo viņi mēdz staigāt... jakās ar uzrakstu „Russia”...), motivējošā veidā liekot futbolistiem cienīt izlasi un atdot tai visus spēkus. Protams, var pārmest Starkovam pārlieku lielu konservatīvismu, negribīgi ielaižot izlasē jaunas asinis (aizsardzības balsts K.Gorkšs, nupat arī A.Rudņevs netika uzreiz pamatsastāvā pēc pirmajiem panākumiem), taču labāk tā, nekā redzēt pārsteidzīgus lēmumus un eksperimentus. Rezumējot – līdzjutēji ir tiesīgi prasīt no izlases vairāk, nekā tā šobrīd paveic (īpaši ņemot vērā, ka būtībā šis pats sastāvs nesenā pagātnē bojāja nervus Grieķijai, Šveicei, Izraēlai, abas reizes pārspēja Moldovu), taču ar nežēlīgu kritiku nevajadzētu pārcensties. Esmu pārliecināts, ka jebkurš cits treneris (vai tas būtu labākais pasaules treneris, vai kāds cits kompetents vietējais treneris), realizējot dzīvē labākos līdzjutēju izteikumus, pie mūsu izlases stūres uz labo pusi neko krasi neizmanītu.

Varam, protams, skaudīgi skatīties uz Melnkalnes, Baltkrievijas, arī Lietuvas, Igaunijas rezultātiem, bet tikpat labi – vai uzskatāt, ka mūsu izlase ir pelnījusi sasniegt vairāk nekā Rumānija, Somija, Velsa, Bosnija un Hercegovina? Rumāņiem trīs spēlēs divi punkti (zaudējums pret Franciju, neizšķirti pret Albāniju un Baltkrieviju), somiem trīs spēlēs nav punktu (zaudējumi pret Moldovu, Nīderlandi un Ungāriju), velsiešiem arīdzan nav punktu (zaudējumi pret Melnkalni, Bulgāriju un Šveici), bosniešiem ar vairākām zvaigznēm sastāvā četri punkti (uzvara pret Luksemburgu, neizšķirts ar Albāniju, zaudējums pret Franciju). Esmu drošs, ka, ieliekot jebkuras no nosauktajām izlasēm vietā Latviju, mūsu līdzjutēji ar rezultātiem nebūtu apmierināti, kaut gan minēto izlašu futbolisti spēlē labākos klubos. Mūsējo sniegums? Bet varbūt, rādot skatāmāku sniegumu, mums šobrīd nebūtu pat to četru punktu? Varbūt šī brīža labākie Latvijas futbolisti nemaz nav spējīgi labāk spēlēt? Daudzi tikai grib redzēt rezultātu, neiedziļinoties, kādas ir iespējas šo rezultātu sasniegt... Atkārtošos – šo to Starkovam var pārmest, bet izkliedziniem par nepieciešamo viņa nomaiņu neredzu lielu pamatu. Pamatā par izlases vājumu atbildīga ir nespējīgā futbola saimniecība (labāk izteikt sašutumu par to!), nevis izlases treneris. Varbūt vienīgi ieteiktu Starkovam sev par palīgu paņemt cilvēku, kurš cītīgāk seko līdzi (tostarp internetā) mūsu leģionāru sniegumam klubos... Visādi citādi – cepuri nost, joprojām!


Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-10-14 19:09, pirms 14 gadiem
Sviests kkads!Nav attaisnojuma Astafjeva un Laizana spelesanai izlase!Cik ilgi fiziski un morali speletajs var vilkt komandu un taisit rezultatu..Ne jau muzigi!!!Un Astafjevs ar Laizanu nebus iznemums!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-10-14 19:13, pirms 14 gadiem
Tas kā spēlē mūsu izlase ir starkova stils, atceraties kad Petrovič vadīja Maskavas Spartaku! Tur tieši tāpat, no aizsardzības ar pretuzbrukumiem. Un viņš, ja nemaldos aizveda tajā gadā Spartaku līdz 2, vietai, tikai atšķirība ir tā ka Spartakā spēlēja augstas klases spēlētāji, kuri mācēja pieturēt bumbu, atdot ātras un precīzas piespēles un gūt vārtus, kas notika tālāk domāju ka visi zin, vēl pirms konflikta ar Aļeņičevu, visiem riebās viņa spēles stils un fani bija ļoti neapmierināti. Tā kā secinājums ir tikai viens, nāks Astafjeva, Laizāna un citu vietā jauni spēlētāji, taču spēles stils un taktika, NEMAINĪSIES!!!
, 2010-10-14 19:20, pirms 14 gadiem
Būsim reāli. Cauņa ar golu pēdējās minūtēs izglāba netikai izlasi bet arī Starkovu. Mēs bijām ļoti tuvu zaudējumam un man liekas ka tā kritika kas tagad ir ne tuvu nav tā kāda būtu ja mēs zaudētu spēli. Tagad situācija ir tāda ka kaunā neesam krituši bet ar vāju sniegumu esam jau gadiem pieraduši samierināties...
, 2010-10-14 19:21, pirms 14 gadiem
Starkovs ne tikai nespēj savākt izlasi,bet arī ar profesionāļiem apspēlēt Ziemeļīrijas amatierus!!!!!
Visvairāk mani tracina tas,ka rodas sajūta,ka Starkovs nezina ko darīt-pie rezultāta 0:1 pret Gruziju treneris tikai 10 minūtes pirms spēles beigām izdomā,ka ir jāmaina daži spēlētāji līdz ar to arī spēles stils un izkārtojums laukumā.
Savukārt spēlē pret Horvātiju pie rezultāta 0:3 spēles 85:00 minūtē tiek uzlaists futbola pensionārs V.Astafjevs savukār zinot,ka spēle ir neglābjami zaudēta nelaiž laukumā jaunos kaut vai pamēģināt pāris minūtes uzspēlēt ar pasaules klases futbolistiem!!!Un malā tiek atstāti A.Lazdiņš un Fertovs!!!!
Viss šis process man atgādina Leonīda Beresņeva vadības stilu kad trenēja hokeja izlasi kur uz pasaules čempionātu tika vilkti-Maticins,Znaroks,Kerčs kuri vairs nespēja pavilkt kājas,bet tika iekļauti izlases sastāvā dēļ tā,ka labi pazina viens otru.
Tas pats arī attiecas uz Starkovu un Astafjevu,jo galu galā abi atrodas FC Skonto klubā!!!
Strakovam ir jaatkāpjas!!!!
, 2010-10-14 19:26, pirms 14 gadiem
[quote cesars]
schie abi ir "beiguschies"...lai gan,otrais pret gruziju speeleeja par ljoti labi....
Tomēr pēc tādas tipināšanas, kā pret Grieķiju, īpaši Laizānu pamatsastāvā nevarēja likt.
, 2010-10-14 19:29, pirms 14 gadiem
beidzot vismaz kāds uzraksta to, ko es visu laiku domāju... un tiem atsevišķu spēlētāju gānītājiem vajadzētu mazliet piebremzēt...
, 2010-10-14 19:31, pirms 14 gadiem
backdor rakstīja: Tas kā spēlē mūsu izlase ir starkova stils, atceraties kad Petrovič vadīja Maskavas Spartaku! Tur tieši tāpat, no aizsardzības ar pretuzbrukumiem. Un viņš, ja nemaldos aizveda tajā gadā Spartaku līdz 2, vietai, tikai atšķirība ir tā ka Spartakā spēlēja augstas klases spēlētāji, kuri mācēja pieturēt bumbu, atdot ātras un precīzas piespēles un gūt vārtus, kas notika tālāk domāju ka visi zin, vēl pirms konflikta ar Aļeņičevu, visiem riebās viņa spēles stils un fani bija ļoti neapmierināti. Tā kā secinājums ir tikai viens, nāks Astafjeva, Laizāna un citu vietā jauni spēlētāji, taču spēles stils un taktika, NEMAINĪSIES!!!
man liekas ka starkovam jaatkapjas ar visu indriksonu.,.
saaadaak ja starkovs aizies un paliks indriksons,visdriizaak naakoshais treneris vareetu buut : D----->>>
algeria.footballblog.co.uk
, 2010-10-14 19:32, pirms 14 gadiem
Nu tam nu gan piekrītu, ka varbūt arī nespēj pašreizējie spēlētāji spēlēt labāk, bet ne visi. Jo skaidrs, ka Laizāns un Astafjevs vairs nespēlēs labāk. Principā, jo tādā vecumā neesmu dzirdējis, ka kāds runātu par kādu progresēšanu. Par igauņiem salīdzinājums gan te ir nevietā. Jā, viņu spēļu rezultāti un gaita bija samērā negaidīti, taču - viņiem futbolisti tomēr vairumā spēlē augstākā līmenī, nekā mūsējie, vismaz pēc klubiem skatoties.
, 2010-10-14 19:39, pirms 14 gadiem
davidbowie rakstīja: Viedoklis: Starkovam IR iespējas variēt
Pret Gruziju jābūt citādāk, ja vien vēlamies uzvarēt.
Nu neesmu piekritējs tādam moto - "ja ne labāk, tad vismaz citādāk"?
wtf
Piedod, bet tas ir izrauts no konteksta...
, 2010-10-14 19:41, pirms 14 gadiem
Manuprāt, Lv izlases problēma ir diezgan līdzīga Anglijas problēmai - tauta vienkārši pārvērtē gan izlasi, gan daudzus spēlētājus (arī tos, kas nav paņemti izlasē), bet tad, kad izrādās, ka gan spēlētāji, gan komanda nav tik laba, kā daudzi ir iedomājušies, zākāti tiek visi pēc kārtas. Protams, var jau runāt, ka pie visa vainīgi ir veterāni, taču, ja izlase tikpat labi vai slikti nospēlētu ar Zjuzinu un Lazdiņu sastāvā, tad kritika nebūtu mazāka - vienkārši tiktu likti citi akcenti. Vēl atceros, kā pirms diviem gadiem visi bļāva, ka sastāvā vajag Rafaļski, kurš esot trīsreiz labāks par Astafjevu un ka viņš vismaz spēlētu ar degsmi. Toties, kad Maksims izlasē ieguva regulāru spēles laiku, tie paši bļāvēji viņu ierindoja starp pirmajiem, kuri būtu jāizlidina no sastāva...Ar to gribēju pateikt: izlasē var spēlēt, kas grib, kritika tāpēc nekļūs mazāka - tikai tiks atrasti citi antivaroņi un citas problēmas, uz kurām norādīt.
, 2010-10-14 19:41, pirms 14 gadiem
Raksts ir labi argumentēts, tāpēc netaisos te tagad par katru cenu strīdēties kādā jautājumā. Kā saka, katram ir sava daļa taisnības, bet absolūtās taisnības vienkārši nav... Izlases līdzjutēji redz vājus rezultātus (nedomāju stipro Grieķiju vai Horvātiju), teiksim, tajās pašās pārbaudes spēlēs. Mēs nespējām un vēl, jo projām nespējam gūt vārtus. Goli pret Maltu nav nekas, ar ko īpaši lepoties. Tātad problēma ir uzbrukumā. Acīmredzamas problēmas ir arī centrā vidējā līnijā. Nu tad, kāpēc pat uz pārbaudes mačiem jāsauc visu laiku vieni un tie paši "vecie spēlētāji". Tāpēc jau tie ir pārbaudes mači, lai pārbaudītu tuvākās rezerves... Šeit Starkovam var pārmest to konservatīvismu.

Treneris labs, motivētājs labs, bet taktiķis?
, 2010-10-14 19:42, pirms 14 gadiem
Nu bet.. var redzēt ka Laizans un Astafjevs netiek lidzi spelei.. kā viņus apselē.. ir pārkāpums..
Bet par to.. Mēs esam kur mums būtu jābut, teorētiski pēc spēka salidzinājumā..
, 2010-10-14 19:44, pirms 14 gadiem
Esmu līdzīgās domās...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: olga
, 2010-10-14 20:03, pirms 14 gadiem
aqnix rakstīja: Ja komanda spēlē bez jebkādas vēlēšanās uzvarēt tad tā ir tikai un vienīgi trenera vaina, viņa nemācēšana noskaņot komandu. Un divas pēdejās spēles to pierādīja ka komandai nav ne mazākās velēšanās uzvarēt it sevišķi to varēja redzēt spēlē pret griķiju kur komanda principā ir nekāda tik mēs viņiem dziedam slavas dziesmas.
Vai gan trenerim ir kā īpaši jānoskaņo komanda?Manuprāt ja tu nāc no vāja kluba|čepionāta un tev ir iespēja sevi parādīt starptautiskajā arēnā,tad kāda tur vēl motivācija.Tiesa gan tas vairāk attiecās uz jaunajiem,veterānus zāli grauzt laikam vairs nepiespiedīs neviens.
, 2010-10-14 20:13, pirms 14 gadiem
Autor,gribas dzirdēt argumentētu viedokli par Pļutku!
Šķiet esi aizmirsis pieminēt rakstā.

No šīs atlases cikla spēlēm Pļutka nācis uz maiņu:
Malta-Latvija 92`
Grieķija-Latvija 83`
Latvija-Gruzija 86`
p.s.
Acīmredzami Pļutka ir izlasē lai krātu spēļu skaitu!(jeb kā iepriekš viens lietotājs rakstīja par Astafjevu , lai kačātu!)
Starkovam jāatkāpjas!

Bet pats raksts ir pasūtījums!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-10-14 20:18, pirms 14 gadiem
treneris izlemj sastavu, ja sastavs ir DIR$AA, un to saprot pat amatieris, tad NAH to starkovu, VISS SAKAS NO SASTAVA!!!!!!!!!!!!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-10-14 20:29, pirms 14 gadiem
Autors apgalvo ka pārējiem sevi jāparāda "izsitoties" Eiropas klubos, bet man tad ir jautājums, kāpēc piemēram Perepļotkinam nevajag sevi pierādīt Eiropas klubos lai tiktu izlsē, bet redz Rudņevam, Gauračam u.c. vajag gūt vārtus pret grandiem, lai vispār tiktu dota iespēja.

nu nav ko melot sev un visiem, vienkārši ir jāsaprot fakts, ka treneri ar laiku sevi izsmeļ vienā klubā vai izlasē un ir nepieciešamas pārmaiņas.

un ja jau reiz mums tā futbola sistēma ir kāda ir, kas pati nespēj veidot jau pilnīgi gatavus spēlētājus priekš izlses, nu netaliek nekas cits, ka meklēt treneri, kas varētu pats palīdzēt veidotot spēlētājus priekš izlses. Bet nu to, ka Starkovs uz to nav spējīgs ir pierādīts un parādīts par visiem 99%.

1) visa Skonto lobēšana un kautkādu jauno seju parādīšanās notika Andrejeva laikā; 2) tagad gadījums ar Rudņevu, kad nedēļu pirms hattricka pret Juventusu viņš nederēja izlasei un viņš nebija vajadzīgs pat priekš pārbaudes, bet redz pēc spēles ar Juventusu, Starkovs uzreiz slavēja cik labs spēlētājs un ka nu būs jāpaskatās. Bet tas jau bija solis, lai viņš neizskatītos pilnīgi pēc muļķa līdzjūtēju priekšā

nu ir kautkas jāmaina Starkovs tās izmainās gatavs veikt tikai kādu 5-10 gadu garumā un mums līdzjūtējiem tas ir par lēnu. Vienīgā valsts Latvijas kas šitā auklējas ar treneri, bet nu skaidrs no kurienas vējš pūš, jo Indriksons vēl nav pārdevis dažu labu futbolistu un ar citu treneri viņi var arī netikt izlasē un līdz ar to netiktu pārdoti
, 2010-10-14 20:36, pirms 14 gadiem
Andris5 rakstīja: Autor ,vai tik tiešām tās ir Tavas domas,vai pasūtījums?
Starkovs pasuutija
Slēpts komentārs: ervains91
, 2010-10-14 20:48, pirms 14 gadiem
rronijs rakstīja: Starkovs pasuutija
Starkovs droši vien nē!Bet satraukums tai starkoviešu nometnē manāms!Un tas ir uz labu!
, 2010-10-14 20:50, pirms 14 gadiem
ervains91 rakstīja: Vai nav vienalga va pasuutijums vai nee?
Katram cilvekam ir galva uz pleciem lai pats ar padomātu..!!
Un ko tas mainis ka Starkovs atkapsies? NEKO.. Lai vismaz novada atlasi lidz galam..!!
Tev labāk vispār neko neminēt,bērns vēl esi,savārīsi vien s********
, 2010-10-14 20:57, pirms 14 gadiem
Sviests. Komentārs sanāktu par garu, uzcepu atsauksmi: Viedoklis: vajag izgāzt dusmas uz Novicki
, 2010-10-14 21:03, pirms 14 gadiem
Ja izlase ilgtermiņā spēlē neveiksmīgi, tad pirmais, ko parasti vaino ir izlases galvenais treneris un tas ir pilnīgi pareizi. Pēc rezultātiem ir skaidrs, ka Latvijas izlase pašreiz nespēlē pat salīdzinoši pieticīgajiem resursiem atbilstoši.

Skaidri ir redzams, ka Starkovs nemaz īsti necenšas meklēt kaut ko jaunu izlases spēles sakarā - un es nerunāju tikai par sastāva izvēli, bet arī par taktikas un spēles stila izvēli. Nu nevar Latvija spēlēt tādu futbolu kā tā spēlē pašlaik un cerēt uz veiksmīgiem rezultātiem. Pirmkārt, ir jānomaina vecie buki izlasē - pietiks spēlēt Astafjevam, Laizānam, Rubīnam. Ne viņu fiziskā sagatavotība ir piemērota tāda līmeņa spēlēm, ne arī viņiem ir vajadzīgā motivācija - viņiem taču reāli vairs nav nekā, ko kādam (trenerim, skatītajiem) pierādīt, jo, pirmkārt, viņi spēlēja Euro 2004 finālturnīrā un, otrkārt, viņi labi apzinās, ka karjera straujiem soļiem tuvojas beigām.

Trenerim izlases modeli jācenšas veidot no pēc iespējas jaunākiem spēlētējiem - tiem būtu cīņasspars, motivācija sevi pierādīt - pašlaik izveidojusies situācija, ka jebkurš var Latvijas izlases pamatsastāvu par 90% paredzēt vēl ilgi pirms spēles sākuma - spēlētājiem pat īsti nav jānervozē par savu pozīciju izlasē, viņiem ir skaidrs, ka pat slikta snieguma gadījumā gan jau Starkovs viņus tik un tā atkal nākamajā spēlē liks pamatsastāvā - kā vienmēr.

Un ir skaidrs, ka tik bezzobainu un bailīgu futbolu Latvijas izlase vairs nedrīkst turpināt spēlēt. Ir jāuzņemas arī kaut kāda iniciatīva (īpaši pret vājākām vai viena līmeņa komandām), jācenšas kontrolēt bumba, saspēlēties nevis sist to kur pagadās vai arī nespēt padod trīs vai četras precīzas piespēles bumbu nezaudējot. Galvenā problēma ir pussargu līnijas uzlabošana - pašlaik var teikt, ka mums pussargu nav, ir tikai aizsargi un uzbrucēji, kuriem gan nav nekādas jēgas, jo viņi netiek apgādāti ar bumbām.

Pašlaik Latvijas izlase spēlē ļoti neskatāmu futbolu un nav, ko brīnīties, ka stadions ir pustukšs - skatītāji neiet uz futbola spēli, lai redzētu, kā teju 70% laika bumbu kontrolē viesi iespieduši mūsējos savā zonā vai kā mūsējie kārtējo reizi neko sakarīgu nespēj izveidot. Js Strakovs būtu saprātīgs treneris, tad viņš jau tagad šo kvalifikācijas ciklu "upurētu" tam, lai meklētu un veidotu jaunu izlases modeli, eksperimentējot ar dažādiem sastāviem un taktikām. Taču es esmu par 99% drošs, ka tas nenotiks un nākamajās spēlēs laukumā atkal dosies jau ierastā izlase ar Astafjevu, Laizānu un Rubīnu centrā un turpinās spēlet tādu pašu anti-futbolu kā līdzšim.
, 2010-10-14 21:22, pirms 14 gadiem
Suņa murgi!Lai paņem kādu jauno,kapēc piem. Kosmačovs vispār nav kandidātos? Lai aizstāj vecos 39 gadīgos pensionārus,atšķirība tehnikā un spēles izpratnē viņiem tāpat nekāda lielā nav,vienīgi tas,ka jaunāks spēlētājs gribēs sevi pierādīt,ēdīs zemi,nevis 39 gadīgais,kurš pagājušo gadu teica,ka beidz karjeru!
, 2010-10-14 21:27, pirms 14 gadiem
Kā tad lai jaunie izsitas,ja viņus eiropa neredz?? Ja jaunie spēlētu izlasē,tad kāds skauts redzētu,jo nedomāju,ka skauti ir baigi ieinteresēti braukt uz Latviju,LMT virslīgu skatīties!Bet eiropas čempja spēlēs viņiem ir vieglāk pieejamas!
, 2010-10-14 21:37, pirms 14 gadiem
Uz Rafaļski vēl var cerēt,bet no Astafjeva Laizāna un Rubīna vairs neko nesagaidīs!Ko var pārmest uzbrucējiem,ja spēles organizatori ir tukša vieta!
, 2010-10-14 21:38, pirms 14 gadiem
Ar to ,ka Laizāns,Astafjevs,Rubīns kādreiz bija labāki par pārējiem nepietiek.To,ka viņi labākie pašlaik,apšaubu.Laukumā "graužot" zāli,daudz ko var izdarīt!L,A,R,jau zobi apdrupuši,negrauzīs.....Jāmēģina jaunos,nav citu variantu!
, 2010-10-14 21:44, pirms 14 gadiem
nu nezinu Starkovs ir jamaina!:p tas bij 2004gads kad tu mus aizvedi starkov!:p
Mainiit Vajag Astafijevu (Rafalskis) Verpakovski(Lukjanovs) Rubins(Žigajevs) un iespejams arii Laizans (Kolosnicenko vai Lazdins)