Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:14, Did:0, useCase: 3

Sportacentrs.com kailā patiesība

Kristaps Zālītis

Sportacentrs.com kailā patiesība
Latvijas sporta trīs vaļi. Foto: f64

Jādomā, ka pirmo uzdevumu - piesaistīt jūsu uzmanību - esmu paveicis, tādēļ ķeros pie otrā - atklāt vienīgo objektīvo Latvijas sporta veidu reitingu. 2009.gada nogalē dažādās aptaujās un topos ir saukti labākie un mīlētākie sportisti un komandas. Vienmēr šīs apbalvošanas pavada runas par populārākajiem sporta veidiem. Pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē esam nolēmuši kliedēt mītus un, izmantojot statistiku par Latvijas sporta līdzjutēju veiktajiem daudziem miljoniem klikšķu Sportacentrs.com portālā, atklāt sporta veidu popularitātes tendences un to dinamiku pēdējo divu gadu laikā.

Ir virkne Sportacentrs.com apmeklētāju veikto darbību rādītāji, kurus mēs izmantojam ikdienas darbā, lai spriestu par sporta veidu popularitāti un tam piemērotu satura uzsvarus portālā. Esam izvēlējušies divus no tiem, lai šodien salīdzinātu dažādu sporta veidu aktīvo un pasīvo līdzjutēju skaitu.

Aktīvie sporta veida līdzjutēji

Ja tu ikdienā pats meklē informāciju par kādu konkrētu sporta veidu, tad esi šī sporta aktīvais līdzjutējs. Sportacentrs.com statistikas rādītājs, kas vislabāk ilustrē šādu aktīvo sporta veida līdzjutēju skaitu, ir klikšķu daudzums uz sporta veidu nosaukumiem izvēlnē portāla kreisajā malā. Lai arī šo izvēlni neizmanto visi Sportacentrs.com apmeklētāji, tomēr uz populārāko sporta veidu nosaukumiem gada laikā izvēlnē ir klikšķināts vairākus miljonus reižu, kas ļauj itin objektīvi spriest par līdzjutēju prioritātēm.

Esam apkopojuši datus par 13 sporta veidiem, kuru popularitāti savstarpēji salīdzināsim. Katram sporta veidam esam piešķīruši indeksu (gada populārākajam – 100.00), kas proporcionāls veikto klikšķu skaitam. Piemēram, 2009.gadā laika posmā, kurā uz hokeju tika kopā veikti 100 klikšķi, uz basketbolu tika klikšķināts vidēji 77.45 reizes, bet uz tenisu – 11.65 reizes.

Tabula: Sporta veida aktīvo līdzjutēju skaita indekss

VietaSporta Veids20092008Vieta 2008.Izmaiņas
1.Hokejs100.0075.1321
2.Basketbols77.45100.001-1
3.Futbols52.4150.2230
4.Teniss11.6513.6740
5.Motoru sports10.789.4850
6.Volejbols8.998.8960
7.Vieglatlētika7.655.6281
8.Florbols6.595.4591
9.Bokss4.795.15101
10.Handbols4.336.467-3
11.Biatlons2.942.61121
12.Riteņbraukšana2.392.6611-1
13.Bobslejs1.782.03130

Rezultāti sporta veidu topa augšdaļā nav pārsteidzoši. Tālu priekšā pārējiem ir aizsteigušies trīs Latvijas vaļi – hokejs, basketbols un futbols. Ja 2008.gadā vislielākais aktīvo līdzjutēju skaits bija basketbolam, tad 2009.gadā pirmajā vietā ļoti pārliecinoši izvirzījies hokejs. Basketbola sabiedrība par aktīvo līdzjutēju novēršanos lielu „Paldies” var teikt visiem ASK Rīga projektā iesaistītajiem ļaudīm. Vēl pašā gada sākumā interese par hokeju un basketbolu bija vienādā līmenī, bet līdz ar ASK projekta krahu strauji kritās arī basketbola informācijas auditorija. Starp citu, 2009.gada janvāra nogalē un februārī ne tikai samazinājās klikšķu skaits uz „Basketbolu” mūsu sporta veidu izvēlnē, bet arī strauji saruka rakstu par basketbolu lasījumu skaits.

Tabula: Basketbola un hokeja aktīvo līdzjutēju skaita indekss

Sporta veids08 Aug08 Sep08 Okt08 Nov08 Dec09 Jan09 Feb09 Mar09 Apr09 Mai09 Jūn09 Jūl09 Aug09 Sep09 Okt09 Nov09 Dec
Hokejs6110078719610010010010010082100100100100100100
Basketbols1009810010010010086785983100888294695445

Topa trešajā vietā stabilas pozīcijas ieņem futbols. Šogad veiksmīgi spēlēja nacionālā izlase, eirokausos sekmīgi cīnījās FK „Ventspils”, tomēr pasaules sporta karalis Latvijā nevar lepoties ar panākumiem aktīvo līdzjutēju piesaistē. Sporta draugi centīgi seko izlases mačiem un mūsējo gaitām eirokausos, bet pārējā laikā interese par futbolu ir krietni mazāka. Ja Latvijas Futbola federācija vēl dažkārt izrāda vēlmi šo tendenci mainīt, tad līdzjutēju piesaistes stratēģijas trūkums Latvijas klubos neļauj futbolam cerēt uz fanu uzmanības noturēšanu visa gada garumā.

2009.gadā aktīvo līdzjutēju skaita ziņā pārsvars pār sekotājiem samazinājies tenisam. Mūsu lielākā tenisa zvaigzne Ernests Gulbis tikai divos ATP pamatturnīros spēja izcīnīt vairāk kā vienu uzvaru, savukārt Anastasijai Sevastovai, lai paplašinātu fanu loku, trūkst kādas skaļas uzvaras pār pasaules Top20 spēlētāju. Tā rezultātā tenisam tuvāk ir tikuši motoru sporti, kuri balstās galvenokārt uz F1 līdzjutēju pleciem.

Volejbols līdz ar pludmales volejbolu ieņem sesto vietu šajā reitingā. Klasiskais volejbols arvien piesaista vairāk aktīvos līdzjutējus kā bīčs, tomēr pludmales versijas popularitāte pastāvīgi aug. 2010.gadā uzrādīt labus rezultātus pa spēkam ir uzreiz trīs mūsu pāriem. Ja kāds skaļāks panākums izdosies jau pavasarī, nebaidos prognozēt, ka volejbolam ir pa spēkam topa apsteigt motoru sportus un/vai tenisu.

Pasīvie sporta veida līdzjutēji

Sporta draugus, kuri ikdienā aktīvi neseko kāda sporta veida norisēm, bet ir gatavi izlasīt pašas skaļākās šī sporta veida ziņas, saucam par pasīvajiem sporta veida līdzjutējiem. Salīdzināt dažādu sporta veidu pasīvo līdzjutēju skaitu mums ir pavisam vienkārši – apskatīsim katra sporta veida populārāko ziņu vidējo lasītāju skaitu. Atkal sporta veidam, kura populārākos rakstus lasīti visvairāk, piešķirsim indeksu 100, bet pārējiem sporta veidiem indekss piešķirts proporcionāli populārāko ziņu lasījumu skaitam. Tā, piemēram, uz katriem 100 divpadsmit populārāko 2009.gada basketbola ziņu lasījumiem ir 93.13 divpadsmit populārāko hokeja ziņu lasījumi.

Tabula: Sporta veida pasīvo līdzjutēju skaita indekss

Gads20092008
Sporta veidsTop12Top52Top12Top52
Basketbols100.0068.23 (2)97.51 (2)78.77 (2)
Hokejs93.1374.88 (1)100.00 (1)81.84 (1)
Futbols58.2746.04 (3)52.98 (6)42.07 (4)
Teniss52.1834.95 (4)73.60 (3)54.36 (3)
Vieglatlētika46.9627.55 (5)37.80 (7)23.23 (7)
Motoru sports41.2727.42 (6)56.86 (5)34.84 (5)
Bokss40.9817.74 (9)69.10 (4)33.32 (6)
Volejbols36.6419.29 (7)37.03 (9)19.69 (8)
Bobslejs33.6115.74 (10)35.30 (10)17.12 (10)
Biatlons31.4617.87 (8)27.99 (11)17.91 (9)
Riteņbraukšana30.4514.64 (11)25.63(12)11.40 (12)
Florbols20.4511.89 (12)37.56 (8)15.25 (11)
Handbols5.744.27 (13)16.25(13)7.83 (13)

Tabulā esam publicējuši divus rādītājus – 12 populārako ziņu vidējā lasījumu skaita indeksu un 52 populārāko ziņu vidējā lasījumu skaita indeksu. Šos rādītājus izvēlējāmies, lai salīdzinātu sporta veidu spēju piesaistīt interesi attiecīgi vidēji reizi mēnesī un nedēļā.

Vispriecīgākajiem par šiem datiem būtu jābūt basketbola sabiedrības pārstāvjiem. Finansiālā krīze klubos un skandāli izlasē ir likuši basketbolam atkāpties uz otro vietu pēc aktīvo līdzjutēju skaita, bet pasīvie līdzjutēji basketbolam ir aptuveni tikpat cik hokejam. Basketbola potenciālu pierāda tas, ka ducis populārākās basketbola ziņas ir lasītas vairāk kā 12 populārākie hokeja jaunumi, bet ik nedēļu šo interesi basketbolam noturēt ir grūtāk un, apskatot 52 populārāko ziņu lasījumu skaitu, hokejs jau ir priekšā basketbolam. Jebkurā gadījumā – sporta draugi basketbolam nav zuduši un arvien ir gatavi interesēties par šo sporta veidu, tādēļ Latvijas Basketbola savienībai un klubiem ar šiem potenciālajiem faniem ir smagi jāstrādā, lai tos atgrieztu aktīvo līdzjutēju rindās.

Otra būtiskā ziņa – Latvijas trešais populārākais sporta veids – futbols – pēc pasīvo līdzjutēju skaita ir tuvāk „pārējiem sportiem” nekā basketbolam un hokejam, bet 2008.gadā trešo pozīciju pat bija atdevis tenisam. 2009.gadā otrais lasītākais futbola raksts basketbola rakstu sarakstā būtu vien 22.vietā, bet hokeja rakstu konkurencē neiekļūtu pat Top52.

No pārējiem sporta veidiem vislielākais pasīvo līdzjutēju skaits ir tenisam jeb precīzāk – Ernestam Gulbim. Tālāk seko vieglatlētika, kuras statistiku šogad ievērojami uzlaboja pasaules čempionāts, un motoru sporti.

Sportacentrs.com statistikā par Latvijas sporta auditorijas interesēm var atrast vēl daudz vielas pārdomām. Ja sporta organizācijām rodas vēlme iepazīties ar detalizētāku informāciju, droši sazinieties ar Jāni Cīruli un mēs jums lūkosim palīdzēt.

10 lasītākie raksti 2009.gadā pa sporta veidiem

Hokejs
Varenā mačā pirmo reizi uzveikti zviedri
Ivanāns: "Izlasē nav cilvēcīgas komunikācijas!"
Pēc Karsuma trieciena lauzts žoklis 10 vietās
Vai ASV mums pasniegs dāvanu?
Znaroks: "Puiši paveica varoņdarbu"
Hosa arī nākamajā sezonā spēlēs "Dinamo"
Ozoliņš atgriežas hokejā un "Dinamo"
"Dinamo" nepaliks Elisons; Hosa un Novāks
"Dinamo" sakauj "SKA"
Latvija ceturtdaļfinālā pret Kanādu
Basketbols
Bērziņš tiek atskaitīts no izlases (papildināts)
Video: Kambala pēc zaudējuma nesavalda nervus
Kristaps Valters sūdzēs tiesā LBS
K.Valters: "Karjerai izlasē pielikts punkts"
Basketbola savienība diskvalificē Šķēli un K....
Video: ASK un Barons fani kaujas
Video: Kambala rāda leišiem - kas ir kas
Kambalam 42 punkti uzvarā
"Sporta Avīzē" - Buļa patiesība par Latvijas...
Blūms: "Par "+8 lietu" kādam jāatbild"
Futbols
Latvija nospēlē neizšķirti ar grupas līderi Šveici
"Ventspils" un Grigorčuka ceļi šķiras...
"Ventspils" nodrošina vietu Eiropas līgas grupu...
Tuvu vai tomēr - tālu?
Latvija uzvar un finišē trešajā vietā
Anrī roka aizved Franciju uz DĀR
Čirkina fantastiskais sitiens nodrošina...
"Dinaburg" izslēgts no Latvijas futbola čempionāta
"Ventspils" izcīna vēsturisku punktu Berlīnē
Latvijai jāuzvar Moldovu un jācer uz 3. grozu

Par Sportacentrs.com

Unikālie apmeklētāji dienā: 30'000
Rādījumu skaits dienā: 450'000
Unikālie apmeklētāji mēnesī: 125'000

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-01-02 13:40, pirms 14 gadiem
Muļķības.

  +3 [+] [-]

, 2010-01-02 13:40, pirms 14 gadiem
nu man liekas viss ir pareizi hokejs,tad basketbols un futbols nu a un tad iet visi pārējie,jo ,manuprāt,hokejs šobrīd ir labāks un skatāmāks nekā basketbols,bet par futbolu man nav ko piebilst

  +1 [+] [-]

, 2010-01-02 13:43, pirms 14 gadiem
Es gan tos Gemiusus un Google Analytics bloķēju defoultā, lai nerij manu neta resursu. Un, cik zinu, ļaudis, kas kaut nedaudz interesējas par netu, dara tāpat :p

Bet apskats, kā jau jaunajā gadā piedienas.
Pīrādziņš uz plaukta autoram!

     [+] [-]

, 2010-01-02 13:43, pirms 14 gadiem
pupu mizas, dajosh unikalos klikus. saderam, ka F5 vienkarsi uz basketbola izlases un gulbja jautribam so statistiku sataisija ?! mans nospiediens atjaunot komentarus ka tiks ieskaitits ?

  +4 [+] [-]

, 2010-01-02 13:44, pirms 14 gadiem
No zinātnisko datu apstrādes pamata teorijas.

Lūdzu, lai iegūtu kaut cik ticamus un samērojamus koeficientus, iegūtā "kopējā" interese ir jāizdala ar publicēto rakstu skaitu par katru attiecīgo sporta veidu. Jo, pēc pašreizējās "pseidometodoloģijas" tiek noteikta autoru produktivitāte, rakstot par attiecīgo sporta veidu, nevis šo sporta veidu popularitāte. Pēc pašreizējās metodikas, piemēram, basketbols ar 1000 rakstiem uz kuriem ir vidēji 50 atsauksmes, vienmēr būs populārāks par futbolu, kur uz 500 rakstiem ir vidēji 100 atsauksmes (brīvi modelēts piemērs). Lai gan, pēc būtības, atšķirības nav nekādas.
Un vēl- vienīgais, ko šādi var izmērīt- tie ir "esporta" portāla lietotāju viedokļi, nevis "sporta veida popularitāte". Jo daudziem sporta veidiem ir savas normālas vietnes, kur notiek "fanu" tusi.
Diemžēl, basketbolistiem esports ir gandrīz vai vienīgā vieta, kur patusēt, tāpēc ir pat brīnums, ka viņi ir tikai otrajā vietā. Pat ar visiem saviem "bikšupriekšas" līmeņa rakstiņiem, kas uzrādīti augstāk kā "populārākie".
Tāpēc mans novēlējums Jaunajā 2010. gadā- fani, "atejiet" no klavieres, izejiet ārā un sāciet fanot paši par sevi uz sniegotajiem Latvijas pauguriem, zilajiem ezeriem un zaļajām pļavām!

  -4 [+] [-]

, 2010-01-02 13:44, pirms 14 gadiem
polārlācēns, 13:26, pirms 10 minūtēm, citēt

kasagrande rakstīja: Visi jau nezina, ka statistika ir apgūstama kā mācību priekšmets

Vai tad žurnālistiem tāda nav jāapgūst?

Raksts jau interesants, bet tam nav nekāda sakara ar objektivitāti kopējā valsts kontekstā
======================
pilnīgi pareizi, varu uzreiz pateikt, ka e-sportu lasa vai komentē tikai jaunākās un vidējās paaudzes cilvēki, tiem kam 50, daudz vairāk lasa avīzes un spoŗta žurnālus ( arī krievu valodā), tādu ir daudz, kas pat nemāk ieiet sportacents.com mājas lapā, tas pats Raivis no Talsiem tač skaidri un gaiši pateica, ka vispār neiet internetā, bet tač no sporta viņš saprot manuprāt diezgan, un viņam labi ja ir pāri 40, tā ka šis e-porta topiks, ne jau latvijas, ja būtu visiem latvijas iedzīvotājiem iespēja izteikties ( zinām, ka daudzkur Latvijā nemaz nav neta, un kā ir pensionāriem ar naudu), neticu, ka latvijas populārākais sporta veids būtu hokejs

  +1 [+] [-]

, 2010-01-02 13:48, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Un iespēja, ka futbola ziņas lasīt kkur citur (citi neta portāli, avīzes utt.) nepastāv?
Sportacentrs.com ir lielākais un populārākais LV, tpc nav šaubu, ka šis pētījums parāda, ka latviešiem patiešām interesē hokejs vairāk. Nevis tā kā kādu laiciņu atpakaļ cilvēkiem mēģināja iestāstīt, ka vidējam latvietism vairāk interesē, kas notiek ČL nevis hokejā Tu te šausmīgi kladzināji, ka futbols ir KARALIS....futbola rakstus sportacentrs.com lasa ļoti mazs cilvēku skaits...salīdzinot ar hokeju

  +2 [+] [-]

, 2010-01-02 13:50, pirms 14 gadiem
basketbolā dominē valteri

  +1 [+] [-]

, 2010-01-02 13:50, pirms 14 gadiem
Tieši tā, šie dati atspoguļo rakstu popularitāti šajā portālā, neko vairāk.

     [+] [-]

, 2010-01-02 13:54, pirms 14 gadiem
Latvijā nav un nekad nebūs pētījums par sporta veidu popularitāti, kurā aptaujāti visi 2mlj+ Latvijas iedzīvotāju.

Šie dati ir tuvākais, kas var būt šādam pētījumam. Mēs labi saprotam, ka Sportacentrs.com apmeklētāji nav perfekti reprezentatīva Latvijas iedzīvotāju izlase, tomēr 125'000 "respondenti" mēnesī nav slikts skaitlis un es šai statistikai uzticos daudz vairāk kā klasiskai reprezentatīvai aptaujai, kurā piedalās 1019 Latvijas iedzīvotāji.

Turklāt rezultāti ir absolūti loģiski - tos pilnībā apstiprina vairāki citi Sportacentrs.com statistikas rādītāji, tie nav pretrunā ar veselo saprātu vai jebkuru publiski pieejamo informāciju (piem. TV translāciju reitingi).

  -2 [+] [-]

, 2010-01-02 13:55, pirms 14 gadiem
BB Rally Team rakstīja: Sportacentrs.com ir lielākais un populārākais LV, tpc nav šaubu, ka šis pētījums parāda, ka latviešiem patiešām interesē hokejs vairāk. Nevis tā kā kādu laiciņu atpakaļ cilvēkiem mēģināja iestāstīt, ka vidējam latvietism vairāk interesē, kas notiek ČL nevis hokejā Tu te šausmīgi kladzināji, ka futbols ir KARALIS....futbola rakstus sportacentrs.com lasa ļoti mazs cilvēku skaits...salīdzinot ar hokeju
nu, protams, varēja jau arī "draugos" veikt aptauju - tur arī drošvien sazin kas būtu populārākais, tikai, manuprāt, draugos neviens normāls cilvēks nereģistrējas, bet normālo jau maz palicis - kā jau vienmēr
Slēpts komentārs: nicks

  +4 [+] [-]

, 2010-01-02 13:56, pirms 14 gadiem
BB Rally Team, 13:48, pirms 1 minūtes, citēt

Juris Miņins rakstīja: Un iespēja, ka futbola ziņas lasīt kkur citur (citi neta portāli, avīzes utt.) nepastāv?

Sportacentrs.com ir lielākais un populārākais LV, tpc nav šaubu, ka šis pētījums parāda, ka latviešiem patiešām interesē hokejs vairāk. Nevis tā kā kādu laiciņu atpakaļ cilvēkiem mēģināja iestāstīt, ka vidējam latvietism vairāk interesē, kas notiek ČL nevis hokejā Tu te šausmīgi kladzināji, ka futbols ir KARALIS....futbola rakstus sportacentrs.com lasa ļoti mazs cilvēku skaits...salīdzinot ar hokej
===============
protams, ka koks ir ar diviem galiem, bet apskatīsimies, kas tad galvenokārt tik ļoti interesējas par hokeju ( nenoliegšu, ka man hoķis arī ļoti patīk), bet galvenokārt jauniešim, paskatoties kādreiz Arēnā Rīga, tač skaidri redzams, ka daudzi jaunieši nāk izdzerties un izālēties, jo tur tak ir ap demit štukām skatītāju, tāpat piedodiet meitenes ( protams ne visas) nāk tikai atrādities, cik viņas ir krutas un tā tālāk, Laviņu protams pazīst, bet ja uzprasītu, cik hoķī ilgi rit spēle, vai arī kurā vietā ir RD, ļoti daudzas pat nemācētu atbildēt.

P.S sorry, nekā personīga, tikai manas domas

     [+] [-]

, 2010-01-02 13:58, pirms 14 gadiem
BB Rally Team rakstīja: Sportacentrs.com ir lielākais un populārākais LV, tpc nav šaubu, ka šis pētījums parāda, ka latviešiem patiešām interesē hokejs vairāk. Nevis tā kā kādu laiciņu atpakaļ cilvēkiem mēģināja iestāstīt, ka vidējam latvietism vairāk interesē, kas notiek ČL nevis hokejā Tu te šausmīgi kladzināji, ka futbols ir KARALIS....futbola rakstus sportacentrs.com lasa ļoti mazs cilvēku skaits...salīdzinot ar hokeju
FAIL ! barca rokz, real rulz, sorry liverpool, bet mes (chelsea) bijam labaki lol . ja ta paskatas, te tiesi futbola topikos "kultura" paradas. nopietni, netiek citu komandu atbalstitaji aptirsti, bet gan kapec mes vinnejam viedokli izteikti

  -1 [+] [-]

, 2010-01-02 13:59, pirms 14 gadiem
Kristaps Zālītis rakstīja: Latvijā nav un nekad nebūs pētījums par sporta veidu popularitāti, kurā aptaujāti visi 2mlj+ Latvijas iedzīvotāju.
Un tad vēlreiz iesaku apgūt statistikas pamatus.

Ir tāda lieta kā population and sample Ar to vajadzētu sākt.

SC sample nav reprezentatīvs un iegūtie rezultāti neatbilst jūsu mērķim iegūt 'objektīvus' datus.

  +1 [+] [-]

, 2010-01-02 14:02, pirms 14 gadiem
polārlācēns rakstīja: Un tad vēlreiz iesaku apgūt statistikas pamatus.

Ir tāda lieta kā population and sample Ar to vajadzētu sākt.

SC sample nav reprezentatīvs un iegūtie rezultāti neatbilst jūsu mērķim iegūt 'objektīvus' datus.
Vai Jūs otro rindkopu komentārā, kuru citējāt, arī izlasījāt?

  +1 [+] [-]

, 2010-01-02 14:02, pirms 14 gadiem
BB Rally Team rakstīja: Sportacentrs.com ir lielākais un populārākais LV, tpc nav šaubu, ka šis pētījums parāda, ka latviešiem patiešām interesē hokejs vairāk. Nevis tā kā kādu laiciņu atpakaļ cilvēkiem mēģināja iestāstīt, ka vidējam latvietism vairāk interesē, kas notiek ČL nevis hokejā Tu te šausmīgi kladzināji, ka futbols ir KARALIS....futbola rakstus sportacentrs.com lasa ļoti mazs cilvēku skaits...salīdzinot ar hokeju
Viss ir atkarīgs no tā, ko salīdzina.Hokejs Latvijā ir tikai Dinamo un izlase+diezgan maza daļa leģionāru. Taču tas jau nav viss sporta veids kopumā. Tavuprāt, kas interesē vairāk - futbola spēcīgākās līgas un Eirokausi vai hokeja spēcīgākās līgas un Eirokausi?
Latvijā hokejs nevienu nerausta. Latvieti no hokeja interesē tikai Dinamo un izlase. Ja (vai kad) pazudīs Dinamo, atkal Latvijā hokejs interesēs tikai aprīlī un maijā. Tas, protams, ir, domājot par vidējo sporta fanu. Neapšaubāmi daudzus interesē arī NHL un KHL (bez RD piedalīšanās). Taču, cik liela daļa tādu ir?

Neapšaubāmi lasītāko rakstu ziņā hokejam nav konkurentu. Ar to spēj konkurēt vienīgi alkohola atkarīgo un viesnīcu dedzinātāju kārtējie skandāli. Bet tas nav pilnībā objektīvs rādītājs.

  +2 [+] [-]

, 2010-01-02 14:04, pirms 14 gadiem
garais_999

Atceries vienu lietu - Sportacentrs.com ir vairāk vai mazāk, bet latviešu sporta portāls, lielākā daļa krieviski runājošo sporta līdzjutēju nemaz nelasa sc.com.

  +3 [+] [-]

, 2010-01-02 14:07, pirms 14 gadiem
Kristaps Zālītis rakstīja: Vai Jūs otro rindkopu komentārā, kuru citējāt, arī izlasījāt?
Izlasīju. Jūs šo pētījumu saucat par objektīvāko reitingu, kaut gan paši atzīstiet, ka tas nav reprezentatīvs? Kaut kas neiet kopā.

Kā jau teicu, šis pētījums norāda uz rakstu popularitāti SC un neko vairāk.

Bet, thumbs up, ļoti interesanti palasīt

Eh, jāiet man trauki nomazgāt un jāizcep cepumi...

  +1 [+] [-]

, 2010-01-02 14:07, pirms 14 gadiem
suvass rakstīja: Latvijā hokejs nevienu nerausta. Latvieti no hokeja interesē tikai Dinamo un izlase.
es nesaprotu, kādēļ tas tik ļoti ir jāuzsver? Dinamo un izlase nav hokejs? Ir! Dinamo interesi par hokeju spēj uzturēt šķiet, 11 mēnešus gadā (skatos hokeja un basketbola salīdzinājumu), izlase - 2 mēnešus gadā + atsevišķi leģionāri 7-8 mēnešus gadā. Tātad latvieši visu gadu seko hokeja notikumiem. Un tas ir hokejs!

  -1 [+] [-]

, 2010-01-02 14:08, pirms 14 gadiem
Juris Miņins hokeja eksperts, 14:04, pirms dažām sekundēm, citēt
garais_999

Atceries vienu lietu - Sportacentrs.com ir vairāk vai mazāk, bet latviešu sporta portāls, lielākā daļa krieviski runājošo sporta līdzjutēju nemaz nelasa sc.com.
===============
tieši tā Juri, bet vai ta LV pilsoņi vai nepilsoņi, kas pēc tautības nav latvieši ( kas ir ļoti daudz) nav LV iedzīvotāji

     [+] [-]

, 2010-01-02 14:09, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: garais_999

Atceries vienu lietu - Sportacentrs.com ir vairāk vai mazāk, bet latviešu sporta portāls, lielākā daļa krieviski runājošo sporta līdzjutēju nemaz nelasa sc.com.
starp Latvijas krieviem futbols ir Nr. 1

  +2 [+] [-]

, 2010-01-02 14:14, pirms 14 gadiem
janis rakstīja: es nesaprotu, kādēļ tas tik ļoti ir jāuzsver? Dinamo un izlase nav hokejs? Ir! Dinamo interesi par hokeju spēj uzturēt šķiet, 11 mēnešus gadā (skatos hokeja un basketbola salīdzinājumu), izlase - 2 mēnešus gadā + atsevišķi leģionāri 7-8 mēnešus gadā. Tātad latvieši visu gadu seko hokeja notikumiem. Un tas ir hokejs!
Tādēļ, ka ne jau sporta veids kā tāds latvieti interesē, bet gan attiecīgā komanda, precīzāk - tās panākumi. Ja jau Latvijā visi ir tādi hokeja fani, kādēļ Lačā un Bačā tribīnes nelūzt no pārpilnības?

     [+] [-]

, 2010-01-02 14:14, pirms 14 gadiem
St_Germain, 14:09, pirms 1 minūtes, citēt

Juris Miņins rakstīja: garais_999

Atceries vienu lietu - Sportacentrs.com ir vairāk vai mazāk, bet latviešu sporta portāls, lielākā daļa krieviski runājošo sporta līdzjutēju nemaz nelasa sc.com.

starp Latvijas krieviem futbols ir Nr. 1
================
tieši tā, uzprasi pagalmas krievu tautības puišelim, kas ir futbols, viņš iztāstīs tik daudz, ka liekas, ka ir beidzis futbola akadēmiju, un tad vēl cik ir latviešu LV %, un tad veči parēķiniet, ja iet runa par Latvijas iedzīvotājim, kurš ir populārākais sporta veids LV, ja būtu aptauja starp visiem LV iedzīvotājiem, tur nav jā'but profesoram, ka tas būtu futbols

  -1 [+] [-]

, 2010-01-02 14:14, pirms 14 gadiem
garais_999

Tieši tā viņi ir Latvijas iedzīvotāji, taču neparādās šajā statistikā...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-01-02 14:15, pirms 14 gadiem
polārlācēns rakstīja: Un tad vēlreiz iesaku apgūt statistikas pamatus.

Ir tāda lieta kā population and sample Ar to vajadzētu sākt.

SC sample nav reprezentatīvs un iegūtie rezultāti neatbilst jūsu mērķim iegūt 'objektīvus' datus.
Padomā - cik Latvijā ir iedzīvotāju? Cik no viņiem vispār interesējas par sportu? Viens miljons? Cik no viņiem lasa esportu? 125 000. Viena astotdaļa no populācijas ir ļoti labs paraugs pat tad, ja tā sadalījums nav perfekti proporcionāls populācijas sadalījumam. Nezinu to kopējo sporta līdzjūtēju skaitu, bet domāju, ka esporta auditorija sastāda ne mazāk kā desmito daļu. Un tas ir pietiekami nopietns paraugs. Ņemot vērā veselo saprātu - diez vai ir citi 125 000, kas visi interesējas piem par tenisu. Vēl tālāk spriežot - iespējams, urlas pavelk uz augšu futbola līdzjūteju īpatsvaru. Tas, ka šeit ir daudz sīko, varētu būt pluss Dinamo & basketbolam. Bet izlases hokeja līdzjūtējs tomēr ir nevis sīkais, bet >30 alusvēders, tā ka kopējā ainā varētu būt mazliet augstāki reitingi futbolam, mazliet zemāki basketbolam, un kopumā - tādi paši, kā šeit atspoguļotie

  -1 [+] [-]

, 2010-01-02 14:19, pirms 14 gadiem
polārlācēns rakstīja: saucat par objektīvāko reitingu, kaut gan paši atzīstiet, ka tas nav reprezentatīvs? Kaut kas neiet kopā.
Jā, riskants apgalvojums no manas puses, bet pamatojums - ne sponsorus, ne sporta dzīves organizētājus, ne medijus tā īsti neuztrauc par ko, reizi dienā klausoties LR1 sporta ziņas, fano 73 gadus vecais opis Kārsavā (vecums, dzimums un vieta šajā teikumā izvēlēta nejauši un nav domāta kā apvainojums . Viņus interesē ekonomiski aktīvā iedzīvotāju daļa, kura interesējas par sportu, un tā gan ir atrodama mūsu portālā un Sportacentrs.com apmeklētāji jau var tik uzskatīti par reprezentatīvu izlasi ekonomisko aktīvo sporta fanu "populācijai".

     [+] [-]

, 2010-01-02 14:23, pirms 14 gadiem
Un jā, piekrītu argumentam par to, ka Sportacentrs.com nav īpaši daudz krievvalodīgie Latvijas iedzīvotāji, tādēļ šajā statistikā viņu viedoklis nav ietverts pietiekamā apjomā. Tādēļ tur nu jāizlīdzas ar loģiku un, visticamāk, hokeja (Dinamo) un futbola skaitlīšus var nedaudz pacelt uz augšu, bet pārējos - pabīdīt uz leju.

  +2 [+] [-]

, 2010-01-02 14:24, pirms 14 gadiem
f*cked up statistika!

es, piemēram, to sadaļu lapas kreisajā malā izmantoju labi ja reizi mēnesī, bet par pasīvo līdzjutēju (pēc šīs aptaujas) mani noteikti nevar saukt, jo izlasu gandrīz visus šī portāla rakstus. tā ka īsti objektīvi tomēr nav gan

  +2 [+] [-]

, 2010-01-02 14:27, pirms 14 gadiem
garais_999 rakstīja: St_Germain, 14:09, pirms 1 minūtes, citēt

Juris Miņins rakstīja: garais_999

Atceries vienu lietu - Sportacentrs.com ir vairāk vai mazāk, bet latviešu sporta portāls, lielākā daļa krieviski runājošo sporta līdzjutēju nemaz nelasa sc.com.

starp Latvijas krieviem futbols ir Nr. 1
================
tieši tā, uzprasi pagalmas krievu tautības puišelim, kas ir futbols, viņš iztāstīs tik daudz, ka liekas, ka ir beidzis futbola akadēmiju, un tad vēl cik ir latviešu LV %, un tad veči parēķiniet, ja iet runa par Latvijas iedzīvotājim, kurš ir populārākais sporta veids LV, ja būtu aptauja starp visiem LV iedzīvotājiem, tur nav jā'but profesoram, ka tas būtu futbols
tieši tā man pagalmā katram puikam ir tirgū pirkts AC Milan vai RM krekls, neviens tur nefano par LV hokeja izlasi, īpaši viņiem neinteresē arī vietējais futbols, galvenais, kas notiek RU futbola čempī, kas ar Zenit utt, viņiem pilnīgi pie kājas RU hokejs, kur nu LV

  +3 [+] [-]

, 2010-01-02 14:29, pirms 14 gadiem
Kristaps Zālītis autors, 14:19, pirms 4 minūtēm, citēt

polārlācēns rakstīja: saucat par objektīvāko reitingu, kaut gan paši atzīstiet, ka tas nav reprezentatīvs? Kaut kas neiet kopā.

Jā, riskants apgalvojums no manas puses, bet pamatojums - ne sponsorus, ne sporta dzīves organizētājus, ne medijus tā īsti neuztrauc par ko, reizi dienā klausoties LR1 sporta ziņas, fano 73 gadus vecais opis Kārsavā (vecums, dzimums un vieta šajā teikumā izvēlēta nejauši un nav domāta kā apvainojums . Viņus interesē ekonomiski aktīvā iedzīvotāju daļa, kura interesējas par sportu, un tā gan ir atrodama mūsu portālā un Sportacentrs.com apmeklētāji jau var tik uzskatīti par reprezentatīvu izlasi ekonomisko aktīvo sporta fanu "populācijai"
==============
pilnīgi piekrītu, bet ja kāds, piemēram ne pēc tautības latvietis grib pateikt savas domas sportacentrs.com mājas lapā, viņš tak tiek nodirts no kājas līdz galvai, jo uzbrūk tač visi latviešu tīņi, un otreiz viņam šajā mājas lapā vairs negribas ielīst, jo ir tač tik daudz portālu, neesu nekāds krievu aizstāvis, bet ļoti daudzus tādus pazīstu, kas varbūt nemāk pareizi gramatiski pa latviski uzrakstīt un izteikties, bet perfekti runā mūsu Valsts valodā
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2010-01-02 14:38, pirms 14 gadiem
St_Germain rakstīja: tieši tā man pagalmā katram puikam ir tirgū pirkts AC Milan vai RM krekls, neviens tur nefano par LV hokeja izlasi, īpaši viņiem neinteresē arī vietējais futbols, galvenais, kas notiek RU futbola čempī, kas ar Zenit utt, viņiem pilnīgi pie kājas RU hokejs, kur nu LV
Tādu jau nevar skaitīt par lv sporta līdzjūtēju.