Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3027, Did:0, useCase: 3

Savelkot galus kopā: Latvijas izlases pārbaudes spēles pirms debijas PK

Rolands Eliņš

Savelkot galus kopā: Latvijas izlases pārbaudes spēles pirms debijas PK
Foto: LBS

Latvijas basketbola izlase otrdien lika punktu pārbaudes spēļu ciklam pirms debijas Pasaules kausa finālturnīrā. Sešās spēlēs tika izcīnītas piecas uzvaras un iemēģināti 16 spēlētāji, taču galvenais ierocis uzbrukumā - Kristaps Porziņģis - tā arī laukumā nedevās (un nedosies arī PK spēlēs), kamēr vienīgajā pārbaudes spēlē pret mūsu galveno konkurentu Francijas un Kanādas līmeņa komandu tika ciesta liela sakāve.

Ja skatāmies tīri no statistikas, tad pārbaudes spēļu kalendārs Latvijai nebūt nebija ar garantētām uzvarām aizpildīts. Gan Puertoriko, gan Somija, gan Dominikāna ir augstāk par Latviju FIBA rangā, attiecīgi nevajadzētu uzvaras pār šīm valstīm nonievāt. Taču PK2023 sakarā jau tomēr gribam vairāk runāt par to, kā apakšgrupā tikt garām Francijai vai Kanādai, nevis tikai Libānai, un pret šāda kalibra izlasēm tika aizvadīta tikai viena spēle, proti, otrdien pret Lietuvu, un tā noslēdzās ar bezierunu zaudējumu.

Protams, labi, ka šāda sakāve bija pārbaudes mačā, nevis Indonēzijā pret Franciju vai Kanādu, un tādu "melno dienu" par galveno mērlīniju izmantot nevajadzētu, it sevišķi, ja nesenā pagātnē jau ir liela sakāve draudzības mačā pret Lietuvu, kam sekoja lielisks sniegums oficiālajos PK atlases mačos. Bet nenoliedzami, ka pārbaudes spēļu cikla beigas tiek sagaidītas ar vairāk problēmām nekā tika piesaukts augusta ievadā, un to īsti nemaina arī 5-1 bilance pārbaudes mačos.

LBS ģenerālsekretārs Kaspars Cipruss "Delfi" studijā skaidroja, ka vēlme bijusi pārbaudes mačus aizvadīt Latvijā, kas esot bijis nelabvēlīgs arguments sarunās ar Grieķijas un Slovēnijas izlasēm. Tāpat nevar jau īsti pārmest izlases grafika plānotājiem, ka Somija un Dominikāna laukumā Rīgā devās bez Markanena un Taunsa.

Starp 32 PK dalībniecēm Latvijas pārbaudes spēļu bilance (5-1) ir piektā labākā (ņemot vērā FIBA apkopotos datus par oficiālajiem pārbaudes mačiem). Protams, nevienam nevajadzētu ar šo argumentu mēģināt kaut ko īpaši pierādīt, taču būs interesanti pavērot, ko paveiks citas izlases, kurām sagatavošanās posmā uzvaras nāca no rokas. Itālija ar ļoti pieklājīgu pretinieču loku (Turcija, Serbija, Grieķija, Brazīlija) iekrāja bilanci 7-0, Francija savāca 6-1, vienīgo zaudējumu piedzīvojot jau Japānā pret Austrāliju, kamēr Meksika pārbaudes mačus sāka jau jūlija vidū un kopumā aizvadīja 11 spēles, gūstot 10 uzvaras, tiesa, ar tikai vienu maču pret kādu Eiropas izlasi (Portugāli).

Cita Latvijas pretiniece Kanāda tika pie trim uzvarām piecās spēlēs, un interesanti atzīmēt, ka visas piecas spēles Kanādai bija ļoti rezultatīvas (vidēji gūti 94.8 punkti un vidēji ielaisti 89.6 punkti). Savukārt Libānas izpildījumā reģistrētas četras pārbaudes spēle ar bilanci 2-2, zaudējot Kotdivuārai un Meksikai, taču pieveicot Īriju un Ēģipti. Libānas sakarā jāpiemin pretēja tendence - nevienā mačā pirms PK šī izlase tā arī neguva vairāk par 73 punktiem.

Pārbaudes spēļu bilance PK dalībniecēm

ValstsSpēlesU-ZValstsSpēlesU-Z
Itālija77-0Somija42-2
ASV55-0Libāna42-2
Meksika1110-1Ķīna73-4
Francija76-1Gruzija73-4
Latvija65-1Slovēnija73-4
Lietuva119-2Melnkalne52-3
Austrālija54-1Grieķija62-4
Serbija54-1Irāna62-4
Vācija64-2Jordānija135-8
Kotdivuāra95-4Dominikāna41-3
Japāna95-4Ēģipte41-3
Filipīnas74-3Angola51-4
Brazīlija53-2Jaunzēlande51-4
Kanāda53-2Puertoriko61-5
Dienvidsudāna53-2Kaboverde20-2
Spānija53-2Venecuēla90-9

Kā pēc spēles pret Latviju medijiem izteicās Lietuvas treneris Kazis Maksvīts, pārbaudes spēles gan nav domātas tam, lai skatītos uz pretiniekiem, tā vietā visi skatieni pievērsti sev. Kas saskatāms Latvijas nometnē? Pirmkārt jau tas, ka pārbaudes spēļu ciklā nācās samierināties ar faktu, ka būs jāspēlē pavisam citai komandai. Būsim godīgi, ar Porziņģi vai bez viņa - tās ir divas dažādas komandas, kuras spēlē citādi gan uzbrukumā, gan aizsardzībā.

Porziņģis NBA jau vairākus gadus pēc kārtas pierādījis, ka savus 15-20 punktus spēlē iemetīs pat tad, kad liekas, ka šoreiz jau tiešām spēle neiet no rokas, un šāds talants Latvijas izlasei ir milzu iztrūkums. Taču trauma ir trauma, un jāskatās, kurš (kuri) ņems punktu gūšanu uz sevi.

Dāvis Bertāns kā otrs mūsu NBA spēlētājs ir loģiska atbilde. Pārbaudes mačos gan viņš spēlēja maz, taču kopā aizvadītajās 37 minūtēs iemeta sešus tālmetienus no 17. Dāvim noteikti bija paredzēta liela loma mačā pret Lietuvu, bet ar divām nesportiskajām piezīmēm pašā sākumā viņš tika izraidīts no mača. Bet NBA iekrātā tendence, ka Bertāns vairs uzbrūk praktiski tikai no perimetra, gan bija redzama - pret 17 tālmetieniem trīs spēlēs noliekami trīs divpunktu metieni.

Vēlreiz jāuzsver, ka pārbaudes spēļu statistikas čempionus neviens kronēt negrasās, ieskaitot arī tādēļ, ka spēles laiks sadalās daudz līdzvērtīgāk un gaidāmos izlases līderus lieki nenoskraida. Taču fakts ir fakts - pārbaudes spēļu ciklā Latvijas izlasē neviens vidēji spēlē neguva vairāk par 13 punktiem, un tikai diviem - Pasečņikam un Šmitam - vidēji spēlē bija vairāk par 10 punktiem.

Pasečņiks pie 26 punktiem pamanījās tikt nieka 31 nospēlētā minūtē, kamēr Šmits piedalījās visos mačos un tieši pēdējais novilka viņa statistiku uz leju (neskaitot maču pret Lietuvu, kurā viņš iemeta tikai trīs punktus, Šmitam bija vidēji 14.2 punkti. Šmitam arī bija otrs lielākais spēles laiks (115 minūtes) sagatavošanās periodā. Vēl vairāk (kopā 122 minūtes) spēlēja tikai Kristers Zoriks, kamēr 100 minūšu robežu pārbaudes mačos pārsniedza arī Dairis Bertāns (110), Žagars (109) un Mejeris (104), kurš kā pēdējais kopā ar Jāni Timmu tomēr tika atskaitīts no galīgā PK sastāva.

Mejeris, starp citu, arī bija otrs labākais metienu bloķētājs Latvijas izlasē pārbaudes mačos, tikai aiz Gražuļa, kā arī labākais piespēlētājs starp garajiem spēlētājiem (vidēji mačā 2.2 piespēles) un trešais labākais cīņā par atlēkušajām bumbām uzbrukumā (1.7 vidēji spēlē). Kopumā Mejeris atlēkušo bumbu skaita ziņā bija septītajā vietā Latvijas izlasē, kamēr labākie šajā ziņā bija divi spēlētāji, kuri pret Lietuvu laukumā nedevās, proti, Rodions Kurucs un Klāvs Čavars.

Kurucs pirms PK vidēji mačā nospēlēja 20:24 minūtes (lielākais vidējais spēles laiks izlasē), kas savā ziņā saistāms ar "līdera" statusu arī citā kategorijā - pieļautajās kļūdās. Kurucs vidēji mačā zaudēja bumbu 2.2 reizes, kamēr veica vien 0.8 rezultatīvas piespēles. Piespēļu ziņā labākie bija Zoriks (3.7 piespēles pret 1.0 kļūdu) un Žagars (3.3 piespēles pret 1.7 kļūdām), un jāizceļ arī Artūrs Strautiņš ar 2.8 piespēlēm vidēji spēlē, turklāt tas nebija vienas atsevišķas sagadīšanās rezultātā - Strautiņam četrās no piecām spēlēm bija tieši trīs rezultatīvas piespēles.

Arī vājajā mačā pret Lietuvu Latvijas izlase prata tikt pie 18 rezultatīvām piespēlēm 26 grozos no spēles, kas bija tikai par vienu rezultatīvu piespēli mazāk nekā pašiem lietuviešiem. Vidēji mačā atdota 20.1 rezultatīva piespēle ir patīkams rādītājs, uz kura noturēšanu jātiecas - ja paskatās uz PK2019 statistiku, tad tikai tajā tikai deviņām izlasēm bija vairāk par 20 rezultatīvām piespēlēm vidēji spēlē.

Tiesa, ja reiz skatāmies šādās paralēlēs, tad noteikti jācer, ka finālturnīrā Latvijas spēlētājiem būs drošākas rokas no soda metienu līnijas. Pārbaudes spēļu ciklā trāpīti tikai 69.45% soda metienu, kas PK2019 32 izlašu konkurencē būtu tikai 30. labākais rādītājs. Un soda metieni ir viena no tām retajām lietām basketbolā, kur pretinieku spēks vai vājums vairs nevar būt galvenais arguments.

Spēles laiks un rezultativitāte Latvijas izlases pārbaudes mačos

SpēlētājsSPMINPKT
Anžejs Pasečniks215:3213.0
Rolands Šmits619:1212.3
Artūrs Žagars618:118.7
Dairis Bertāns618:218.3
Andrejs Gražulis517:418.2
Dāvis Bertāns312:517.0
Kristers Zoriks620:246.5
Aigars Šķēle514:496.4
Mareks Mejeris617:265.8
Rodions Kurucs517:415.6
Artūrs Strautiņš519:575.6
Jānis Timma219:015.5
Klāvs Čavars512:354.2
Artūrs Kurucs612:383.2
Toms Leimanis28:142.0
Mārcis Šteinbergs16:310

Atlēkušo bumbu statistika

SPORDRREB
Rodions Kurucs51.24.05.2
Klāvs Čavars52.42.65.0
Anžejs Pasečniks22.02.54.5
Artūrs Strautiņš50.63.84.4
Rolands Šmits61.52.74.2
Mareks Mejeris61.72.03.7
Andrejs Gražulis51.02.23.2
Artūrs Žagars60.71.82.5
Dāvis Bertāns30.31.72.0
Dairis Bertāns60.31.72.0
Aigars Šķēle50.41.41.8
Kristers Zoriks60.51.21.7
Jānis Timma20.51.01.5
Mārcis Šteinbergs10.01.01.0
Toms Leimanis20.01.01.0
Artūrs Kurucs60.20.70.8

Citi statistikas rādītāji

SpēlētājsSPAsTOSTLBLKPF
Kristers Zoriks63.71.00.30.21.7
Artūrs Žagars63.31.70.70.21.8
Artūrs Strautiņš52.81.20.00.01.4
Aigars Šķēle52.40.60.80.00.6
Mareks Mejeris62.20.70.71.01.5
Anžejs Pasečniks22.01.50.50.54.5
Toms Leimanis22.01.00.50.01.0
Rolands Šmits61.30.50.50.01.3
Dairis Bertāns61.30.70.30.01.2
Andrejs Gražulis51.21.40.81.42.2
Klāvs Čavars51.00.40.40.81.6
Jānis Timma21.01.00.50.53.0
Rodions Kurucs50.8 2.20.60.42.8
Artūrs Kurucs60.71.20.70.01.3
Dāvis Bertāns30.01.00.30.02.0
Mārcis Šteinbergs10.00.00.00.00.0

Metienu precizitāte (vidēji spēlē)

Spēlētājs2p2P %3p3p %1pFT %
Anžejs Pasečniks5.5 / 7.078.57%0.5 / 0.5100.00%0.5 / 1.533.33%
Rodions Kurucs1.4 / 2.850.00%0.6 / 1.060.00%1.0 / 2.638.46%
Rolands Šmits2.3 / 3.370.00%1.8 / 3.750.00%2.2 / 3.072.22%
Andrejs Gražulis2.8 / 6.245.16%0.4 / 0.850.00%1.4 / 2.070.00%
Aigars Šķēle2.4 / 4.060.00%0.4 / 1.040.00%0.4 / 0.4100.00%
Artūrs Žagars2.0 / 3.557.14%1.0 / 2.835.29%1.7 / 2.566.67%
Dāvis Bertāns0.3 / 1.033.33%2.0 / 5.735.29%1.3 / 1.3100.00%
Kristers Zoriks1.0 / 2.737.50%1.2 / 3.830.43%1.0 / 1.760.00%
Dairis Bertāns1.3 / 2.261.54%1.3 / 4.529.63%1.7 / 2.083.33%
Artūrs Kurucs0.3 / 1.033.33%0.7 / 2.328.57%0.5 / 0.5100.00%
Artūrs Strautiņš1.0 / 1.855.56%0.8 / 3.026.67%1.2 / 1.485.71%
Jānis Timma1.0 / 2.540.00%1.0 / 5.020.00%0.5 / 0.5100.00%
Toms Leimanis0 / 0-0 / 00%2.0 / 2.580.00%
Klāvs Čavars1.6 / 3.644.44%0 / 00.00%1.0 / 1.855.56%
Mareks Mejeris2.5 / 3.768.18%0 / 0.50.00%0.8 / 1.083.33%
Mārcis Šteinbergs0 / 1.00.00%0 / 1.00.00%0 / 0-

Izmantotie resursi:
Sākumlapa - LBS
https://www.fiba.basketball/

1 2 61 komentārs

     [+] [-]

, 2023-08-23 08:45, pirms gada
Pārbaudes spēļu statistika ir vērtīga lieta, tomēr tas laiks, kad spēlētāji vēl nebija optimālā formā. Uz PČ formai ir jābūt optimālai, koncentrācijai maksimālai, līdz ar to arī statistikas rādītājiiem (jo īpaši - soda metienu %) vajadzētu būt pavisam savādākiem.

  -2 [+] [-]

, 2023-08-23 09:04, pirms gada
---LBS ģenerālsekretārs Kaspars Cipruss "Delfi" studijā skaidroja, ka vēlme bijusi pārbaudes mačus aizvadīt Latvijā, kas esot bijis nelabvēlīgs arguments sarunās ar Grieķijas un Slovēnijas izlasēm.---
Re kur arī ir atbilde uz jautājumiem sakarā ar Fakinga afēru
Vienkārši vajadzēja uzvārīties, piepildot arēnu

  +1 [+] [-]

, 2023-08-23 09:11, pirms gada
Diemžēl izlase ar ļoti zema līmeņa saspēles vadītājiem,kuri bumbu atmet blakus esošajiem---apliecina ka izlasei cerības uz labu iznākumu praktiski nav!Te pat 3 Porziņģi nevar palīdzēt....jo nav kas izspēlē bumbu...

     [+] [-]

, 2023-08-23 09:20, pirms gada
Ja ņem vērā piespēles un atlekušās bumbas uzbrukumā, tad atliek secināt, ka Mejeri vajadzēja paturēt izlases sastāvā.

     [+] [-]

, 2023-08-23 09:25, pirms gada
Vispār mums tagad ir tāda komanda, kuru laba līmeņa aizsardzībai nebūs grūti nosegt(tādā ziņā, ka sastāvā palikušie liela daļa ir stipri atkarīgi no labas piespēles, jo paši sev metienus izkārtot nevar pietiekami regulāri un veiksmīgi), bet pa lielam, tas ir dēļ triju galveno vilcēju izkrišanas rezultāts.

     [+] [-]

, 2023-08-23 09:42, pirms gada
Visu var pateikt īsi un konkrēti: PĒDĒJĀ SPĒLE PARVILKA STRĪPU PĀRI VISĀM 5 - CĀM UZVARĀM! LBS sagatavoja izcili neveiksmīgu kalendāru un pretinieku sarakstu. Cipruss, protams, tagad pirš, ka redz nedomājām, ka nebūs Markanena, Taunsa....he, he nu - vai mēs būtu diži labāki, ja LT nespēlētu Valančūns??? Nedomāju, jo principā Pasečņiks ar viņu uz 60% tika galā.

     [+] [-]

, 2023-08-23 09:44, pirms gada
A Burts ir atpakaļ rakstīja: ---LBS ģenerālsekretārs Kaspars Cipruss "Delfi" studijā skaidroja, ka vēlme bijusi pārbaudes mačus aizvadīt Latvijā, kas esot bijis nelabvēlīgs arguments sarunās ar Grieķijas un Slovēnijas izlasēm.---
Re kur arī ir atbilde uz jautājumiem sakarā ar Fakinga afēru
Vienkārši vajadzēja uzvārīties, piepildot arēnu
Pilnīgi piekrītu! Un Maskavas orkai Savickim palīdzēt arī nopelnīt!!!

     [+] [-]

, 2023-08-23 09:45, pirms gada
Komentāros visi ģēniji, bet uz laukuma spēlē dzīvi cilvēki. Banki zina, ko dara, augsta līmeņa speciālists. Nav ko mīzt, jāspēlē ar tiem, kas ir. Vajag kaujas atmosfēru, jābūt kā pitbuliem, nevis čivauvām, kas rej.

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:06, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Komentāros visi ģēniji, bet uz laukuma spēlē dzīvi cilvēki. Banki zina, ko dara, augsta līmeņa speciālists. Nav ko mīzt, jāspēlē ar tiem, kas ir. Vajag kaujas atmosfēru, jābūt kā pitbuliem, nevis čivauvām, kas rej.
Tu vakar redzēji kaut kur pitbulus laukumā? Ā, jā bija, tikai ne mūsu komandā. Mēs tur izskatījāmies kā no LBL2 atnākuši puikas. Pats sliktākais, ka treneris izskatījās tieši tāpat.

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:09, pirms gada
Miracle on Ice rakstīja: Visu var pateikt īsi un konkrēti: PĒDĒJĀ SPĒLE PARVILKA STRĪPU PĀRI VISĀM 5 - CĀM UZVARĀM! LBS sagatavoja izcili neveiksmīgu kalendāru un pretinieku sarakstu. Cipruss, protams, tagad pirš, ka redz nedomājām, ka nebūs Markanena, Taunsa....he, he nu - vai mēs būtu diži labāki, ja LT nespēlētu Valančūns??? Nedomāju, jo principā Pasečņiks ar viņu uz 60% tika galā.
Nu jā, tur jau ņemot mērauklā 1vs1 mūsu komandu ņēma priekšā ikviens leišu spēlētājs un darīja to ar lielu pārliecību. Otrkārt, papildus tam, superīgi iznīcināja mūs ar mūsu pašu slaveno ieroci- truli, pie kura mešanas no brīvām pozīcijām mēs paši pat īsti nevarējām tikt.

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:14, pirms gada
Nu ja nav pitbulli, nav ko vispar uz laukuma iet. Galvenais, lai uz laukuma PK tas ir. Hartlija metodes strådā jebkurā sportā tikai specifika sava

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:19, pirms gada
Laikam jau augstākā līmeņa fiziskā sagatavotības neesamība spēlē ļoti lielu lomu ar to, ka nav arī tādas jaudas, lai būtu pārliecināti un līderi. Ja tev nav jaudas un eksplozīvais spēks, tad arī visos spēles elementos 1v1 neko nevar izdarīt. Ja nevar apspēlēt 1v1 grūti vinēt spēles.

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:25, pirms gada
livs rakstīja: Diemžēl izlase ar ļoti zema līmeņa saspēles vadītājiem,kuri bumbu atmet blakus esošajiem---apliecina ka izlasei cerības uz labu iznākumu praktiski nav!Te pat 3 Porziņģi nevar palīdzēt....jo nav kas izspēlē bumbu...
Muļķības neraksti, 3 porziņģi kas stāv uz 3pt metienu līniju un puļī ar 40% iekšā un defā bloķē visu ko var un nevar ap ūsiņu palīdzētu uzvarēt jebko jebkad ;D

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:26, pirms gada
Eh, nepatīk man tās debates par "nujā, bet Markanens/Taunss nespēlēja". Pat ar viņiem tās komandas nebūtu nekāds bieds - es labprātāk gribētu vēl divreiz uzspēlēt ar Lietuvu, kas protams nebūtu reāli.

Lai gan okei, Dominikānas spēlei vismaz bija jēga no citādāka basketbola skatpunkta (+ slēgtā spēle, kur var pārbaudīt dajebko), savukārt par Somiju tur viss ir skaidrs- visvieglāk sarunāt, jo tikai stundas lidojums.

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:45, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Laikam jau augstākā līmeņa fiziskā sagatavotības neesamība spēlē ļoti lielu lomu ar to, ka nav arī tādas jaudas, lai būtu pārliecināti un līderi. Ja tev nav jaudas un eksplozīvais spēks, tad arī visos spēles elementos 1v1 neko nevar izdarīt. Ja nevar apspēlēt 1v1 grūti vinēt spēles.
Ne gluži precīzi, fiziskais ir svarīgs, bet ir otrs elements, meistarība, ja Tev nav tehnikas, dribla, labas kāju darbības, labu māņu kustību, Tu nevari izraustīt aizsardzību pat ar izcilu fizisko, jo aizsargs, kurš Tev stāv pretī vienkārši ļoti labi zin, ka Tu neko neproti))

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:51, pirms gada
Bet talants jau ir sākums visam. Fiziskā sagatavotība izcilā līmenī vajadzīga, lai tu vispār ātrumā spētu nolekt, būt ātrāk un ar pirmo eksplozīvo soli jau būt garām. Savu talantu varēsi noskalot podā bez eksplozivitātes. Ja vien neesi KP vai citi izņēmumi, bet ar augumu zem 2 metri jābūt super atlētiskam

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:55, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Bet talants jau ir sākums visam. Fiziskā sagatavotība izcilā līmenī vajadzīga, lai tu vispār ātrumā spētu nolekt, būt ātrāk un ar pirmo eksplozīvo soli jau būt garām. Savu talantu varēsi noskalot podā bez eksplozivitātes. Ja vien neesi KP vai citi izņēmumi, bet ar augumu zem 2 metri jābūt super atlētiskam
Nepiekrītu, basī ir kaudze piemēru, kur tehnika un augsts IQ kompensē fizisko, Teodosičs, Jokičs, Dončičs, Navarro.
Tas pats Žagars uz tehnikas rēķina labi kompensē mazāku augumu un vājāku fizisko, jo ir metiens un dribla, kāju tehnika. Protams, pie augstākā līmeņa konkurences bez fiziskā vairs neiztikt.

     [+] [-]

, 2023-08-23 10:56, pirms gada
Fiziskā sagatavotība ir pamat princips visam.

1)atbrīvoties no pretinieka
2)augstāk uzlekt
3)pirmais pie bumbas
4)kāju darbībā tikt līdz
5)nekrītas meisterība pie noguruma vai spiediena
6)fiziski ej korpusā, ka aizsargi nevar noturēt
etc etc 100 citu iemeslus varētu sarakstīt

Ko tu varēsi izdarīt ar superlabu tehniku, ja tu fiziski esi 0? Tevi vienkārši nokrampēs un noēdīs pretī, ja būs žostka nodzinies animals, piemēram jo Zoriks varētu likt pretī Greek freak, ja spēlētu 1v1

vinu fiziski panjemtu vienos vartos, bez variantiem

secinājumi? Izcila fiziska sagatavotiba ir atslega tavam varejumam laukumaa

  -1 [+] [-]

, 2023-08-23 10:58, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Fiziskā sagatavotība ir pamat princips visam.

1)atbrīvoties no pretinieka
2)augstāk uzlekt
3)pirmais pie bumbas
4)kāju darbībā tikt līdz
5)nekrītas meisterība pie noguruma vai spiediena
6)fiziski ej korpusā, ka aizsargi nevar noturēt
etc etc 100 citu iemeslus varētu sarakstīt

Ko tu varēsi izdarīt ar superlabu tehniku, ja tu fiziski esi 0? Tevi vienkārši nokrampēs un noēdīs pretī, ja būs žostka nodzinies animals, piemēram jo Zoriks varētu likt pretī Greek freak, ja spēlētu 1v1

vinu fiziski panjemtu vienos vartos, bez variantiem

secinājumi? Izcila fiziska sagatavotiba ir atslega tavam varejumam laukumaa
Un tad iznāk laukumā Dončičs, Teodosičs, Jokičs, Navarro un skaļi iesmej par visu Tevis uzrakstīto))
Jo bez visa Tevis nosauktā basketbolā eksistē vēl arī tehnika, meistarība, augsts IQ, laukuma pārredzēšana, spēles lasīšana utt

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:00, pirms gada
fiziskā sagatavotība ir tieši eksplozivitāte un jauda, kuru attīsti ar smagiem 1/4 pietupieniem, raušanām, mešanām, sprintiem ar apgrūtinājumu un protams tīru funkcionālu muskuļmasu, spēcīga mugura un kājas, protams izņēmumi ir vienmēr kuri ir tehniski labi, bet nekoncentrēsimies uz izņēmumiem

ikvienam izlases sportistam lai tiktu izlasē jau no pusaudźu vecuma būtu jābūt fiziski stipriem, ap 20 gadiem jātaisa clean ap 140 - 150, 60m - 7.1, 7.2 jāskrien, jālec 3m +, tad arī basketbola laukumā būtu pavisam cits skats, kad visiem 12 ir tāda båze, visi atlēti un spēcīgi

  +1 [+] [-]

, 2023-08-23 11:03, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: fiziskā sagatavotība ir tieši eksplozivitāte un jauda, kuru attīsti ar smagiem 1/4 pietupieniem, raušanām, mešanām, sprintiem ar apgrūtinājumu un protams tīru funkcionālu muskuļmasu, spēcīga mugura un kājas, protams izņēmumi ir vienmēr kuri ir tehniski labi, bet nekoncentrēsimies uz izņēmumiem

ikvienam izlases sportistam lai tiktu izlasē jau no pusaudźu vecuma būtu jābūt fiziski stipriem, ap 20 gadiem jātaisa clean ap 140 - 150, 60m - 7.1, 7.2 jāskrien, jālec 3m +, tad arī basketbola laukumā būtu pavisam cits skats, kad visiem 12 ir tāda båze, visi atlēti un spēcīgi
Es atkārtošos, bez tehnikas tas ir mazliet vairāk par nulli basketbolā. Pieņemsim, ka R. Kurucam fiziskais ir tāds, kā Tu apraksti, un kas? Uzbrukumā viņš ir švaks, jo lekt un skriet var labi, bet driblēt un apspēlēt sedzēju pie ciešas segšanas vienkāāārši neeeeeprot un nemāāk)

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:05, pirms gada
Un taviem 5 fujakiem pretī iznāk tādi kā prime Lebrons daźādās pozīcijās ar superlabu fizisko un dončičs var tikai uz benķa pīrāgus paēst. Fiziskā sagatvotība būs vienmēr top 1 asset. Tas, kas trūkst lv izlasei visvairāk.

  +1 [+] [-]

, 2023-08-23 11:07, pirms gada
Kurucam un nevienam citam nav tāds fiziskais 😄 Visi izskatās kaut kādi bērni pieaugušu vīriešu ķermeņos. KP piemēram ir izņēmums kā vienradzis, bet es nekoncentrējos uz izņēmumiem, bet gan vidējo spēlētāju. Tava komanda ir tik stipra, cik stiprs ir vājākais ķēdes posms.

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:08, pirms gada
Bieži sagatavošanās periodā pēdējo pretinieku ņem vājāku, lai tā kārtīgi uzvarot to komandai iedotu pārliecību un noņemtu spriedzi pirms turnīra. Nezinu vai šī sagrāve dos pozitīvu lādiņu čaļiem. Cerams kļūdos un nesanāks, ka esam to devuši leišiem.

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:11, pirms gada
Redzēsim, ko liksim pretī tiem fiziskajiem animaliem no Francijas un Kanādas. Spēles papisīsim tikai dēļ fiziskā trūkuma esamības aizsardzībā. Ja skills ir vienāds, tad vienīgais, kas tevi atsķir ir fiziskā sagatavotība. Un latvijā visiem vienalga, joprojām nesaprot, ka tā ir problēmas atslēga, kāpēc mums nav supertalanti visos sportos. Jāpamācās no bobslejistiem un svarcēlājiem kā jātrenējas, nevis jāčīkst pa meisterību. Tava meisterība uzies augšā tad, kad tava fiziskā sagatavotība ļaus tev izmantot meisterību. Zem spiediena bez fiziskā sagatavotības tu esi 0. Uzbrukums uzvar spēles, bet aizsardzība titulus.

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:13, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Un taviem 5 fujakiem pretī iznāk tādi kā prime Lebrons daźādās pozīcijās ar superlabu fizisko un dončičs var tikai uz benķa pīrāgus paēst. Fiziskā sagatvotība būs vienmēr top 1 asset. Tas, kas trūkst lv izlasei visvairāk.
Nu nē, es nesaku, ka fiziskais ir mazsvarīgs, bet Tu pārspīlē, jo, loģika basketbolā ir mazliet cita, tā nav bobsleja stumšana vai lodes grūšana, te ir tā, ja ir labas prasmes, tehnika, meistarība, tad ar laiku var pielikt fiziski, ja tā nav, tad fiziskais tevi glābs minimāli. Paņemam vairākus taustāmus piemērus, Šeļakovs, cik daudz viņš varēja paveikt laukumā bez labas tehnikas, metiena, dribla utt? Nu visai maz, bet fiziski jaudīgs džeks

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:13, pirms gada
Ir tā par visu runās, bet netrenēsies smagi, lai kļūtu par izciliem atlētiem. MJ ir izcils piemērs kādam jābūt atlētam un kā jātrenējas. Noskaties šo video.

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:14, pirms gada

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:16, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Redzēsim, ko liksim pretī tiem fiziskajiem animaliem no Francijas un Kanādas. Spēles papisīsim tikai dēļ fiziskā trūkuma esamības aizsardzībā. Ja skills ir vienāds, tad vienīgais, kas tevi atsķir ir fiziskā sagatavotība. Un latvijā visiem vienalga, joprojām nesaprot, ka tā ir problēmas atslēga, kāpēc mums nav supertalanti visos sportos. Jāpamācās no bobslejistiem un svarcēlājiem kā jātrenējas, nevis jāčīkst pa meisterību. Tava meisterība uzies augšā tad, kad tava fiziskā sagatavotība ļaus tev izmantot meisterību. Zem spiediena bez fiziskā sagatavotības tu esi 0. Uzbrukums uzvar spēles, bet aizsardzība titulus.
Sāksim ar to, ka skils mums ar frančiem nav necik vienāds, lielā daļā pozīciju ir skila un pieredzes, meistarības pārsvars, tad pieplusojam to, ka, jā, fiziski arī Francija lielākoties visās pozīcijās būs ar pārsvaru. Jà, skats bēdīgs. Bet pietiek uzkrist truļiem ar augstu % un mēs vienalga varam vinnēt))

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:17, pirms gada
Bet kāpēc neatkarīgi no tā cik meisterīgs tu esi netrenēties smagi un nekļūt par izcilu atlētu? Tas palīdz arī psiholoģijai, traumatismam un citām dzīves lietām, kas papildina basketbola izpratni. Ja dončičam būtu labāka fiziskā sagatavotība, viņš varētu iet pēc tituliem, bet tās trūkums būs kā smags akmens piesiets līdzi, kas ilgtermiņā neļaus viņam sasniegt neko izcilu.

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:19, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Kurucam un nevienam citam nav tāds fiziskais 😄 Visi izskatās kaut kādi bērni pieaugušu vīriešu ķermeņos. KP piemēram ir izņēmums kā vienradzis, bet es nekoncentrējos uz izņēmumiem, bet gan vidējo spēlētāju. Tava komanda ir tik stipra, cik stiprs ir vājākais ķēdes posms.
Tā, Pasečniku zini? Esi redzējis, kāds viņš izskatās fiziski? Un ko, viņš nevarēja iemest pret Valančūnu, kurš ir riktīgs kuilis? Ar ko gan viņš apspēlēja un meta pret Valančūnu kuili? Ar prasmēm, kustīgumu un meistarību. Ar labu tehniku

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:20, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Bet kāpēc neatkarīgi no tā cik meisterīgs tu esi netrenēties smagi un nekļūt par izcilu atlētu? Tas palīdz arī psiholoģijai, traumatismam un citām dzīves lietām, kas papildina basketbola izpratni. Ja dončičam būtu labāka fiziskā sagatavotība, viņš varētu iet pēc tituliem, bet tās trūkums būs kā smags akmens piesiets līdzi, kas ilgtermiņā neļaus viņam sasniegt neko izcilu.
Khm, Dončičs neies pēc tituliem dēļ sava spēles stila, jo neprot izmantot komandu. Protams, ja viņam būtu izcils fiziskais, pret viņu spēlēt būtu vēl trakāk un smagāk

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:22, pirms gada
Ja tevi pa laukumu fiziski presingo un del ta ka esi fiziski nespejnieks un atbrivoties tiem metieniem ko tad? Mums nav iznjemums KP kurs to var, parejie izskatas tiesi del fiziskas sagatavotibas to nespes.

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:29, pirms gada
Pasečniks trenēja fizisko sagatavotību pie Ivo Erdmaņa vairākas vasaras viņš galígi vājš atnāca un tieši fiziskā sagatavotības pacelšana arī palīdzēja vakar spēlēt labāk. Ivo Erdmanis ir bijušais bobslejists, kuram bija izcila fiziskā sagatavotība. Varam tikai vilkt paralēles kādā līmenī Andžejs spēlētu, ja no 10 gadiem jau būtu maucis viegatlētikā nopietnāk un svaru zālē jau agrākā vecumā. +18 gados jau to sākt visu ir par vēlu, jo pamati mājai nokavēti. Ja gribat spēlēt NBA, tad priekšnoteikums ir būts fiziski nokačātam kuilim ar labu lēcienu un eksplozivitāti. Tehnika bez jautājumiem tai jābūt jau kā standartam. Ja neesi fiziski izcils atlēts apzodz pats sevi.

     [+] [-]

, 2023-08-23 11:31, pirms gada
RitvarsKarklins rakstīja: Ir tā par visu runās, bet netrenēsies smagi, lai kļūtu par izciliem atlētiem. MJ ir izcils piemērs kādam jābūt atlētam un kā jātrenējas. Noskaties šo video.
Bet Tu šeit palaid garām faktu, ka MJ vizuālā puse un iespaids ir viens, piemēram, jā, izcils fiziskais, bet ir tak arī meistarības puse, par ko runā tieši viņa kolēģi, spēlētāji, par to, ka viņš prasmju ziņā bija izcils, viņam bija izcili daudzveidīgs uzbrukums, jo ne jau viņš tikai dankoja, ja skatās spēles, lielāko daļu punktu viņš guva ar metieniem no distances, tātad, viena no viņa galvenajām prasmēm bija metiens un prasme atrast veidu, kā tikt pie sava metiena
1 2 61 komentārs