Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Balsotāju tauta pievēršas Porziņģim

Rolands Eliņš

Viedoklis: Balsotāju tauta pievēršas Porziņģim
Kristaps Porziņģis superzvaigžņu kompānijā - ar Karmelo Entoniju un Dveinu Veidu
Foto: AFP/Scanpix

Balsošana par Kristapa Porziņģa dalību NBA Zvaigžņu spēlē uzņēmusi plašus apjomus, un būtu fantastiski, ja viņš patiešām tajā iekļūtu, taču žēl, ka šajā procesā par galveno pamazām paliek nevis Porziņģa paveiktā novērtēšana, bet gan koncentrēšanas uz līdzjutēju aktivitātēm un balsu mākslīgu pavairošanu.

„Kopā mēs to varam”, „Mēs varam pārrakstīt sporta vēsturi”, „Mēs esam maza valsts, bet uz daudz ko spējīgi”. Šādi un līdzīgi ieraksti pārpludinājuši Latvijas interneta telpu, aicinot atdot savu balsi par Kristapu Porziņģi. Šajā ažiotāžā pēdējo dienu laikā iesaistījušies arī no basketbola ļoti tālu stāvošas personas, kurām „Tviterī” arī nav jāmokās ar pārējā sākumsastāva izvēli (tad būtu jāzina vēl vismaz deviņu NBA spēlētāju vārdi). Tas, protams, Porziņģa un basketbola popularitātei nekādi neskādē, taču jāatzīst, ka arvien dīvaināka kļūst pirmajā teikumā minētā argumentācija, ko nekautrējas izmantot arī Latvijas sabiedriskie mediji. Jo kādā sakarā gan tiek piesaukts kaut kāds „mēs”, ja runa ir tikai par vienu cilvēku – Kristapu Porziņģi?

Ja (kad) Porziņģis nokļūs Zvaigžņu spēlē, tas būs tikai Porziņģa paša un viņa piederīgo nopelns. Lai kā arī gribētos daļiņu viņa panākuma ierakstīt savā rēķinā, sak, es divās nedēļās iedevu Porziņģim 70 balsis, tātad palīdzēju, tas nekādā gadījumā nebūs pareizi. Porziņģis līdz NBA aizcīnījās saviem spēkiem, saviem spēkiem viņš arī tur sacēla sensāciju, saviem spēkiem viņš izturēja Ņujorkas piedāvāto spriedzi un saviem spēkiem viņš arī nokļūs Zvaigžņu spēlē. Viss liecina, ka viņš uz to gluži reāli varētu pretendēt jau pēc gada vai diviem, ja vien ne smagas traumas, līdz ar to šis pavasaris noteikti nav "būt vai nebūt Zvaigžņu spēlē" kategorijā.

Pēdējo 20 gadu laikā tikai Jao Mins iebalsots Zvaigžņu spēles sākumsastāvā jau savā debijas sezonā. Labi zināms, ka tas notika vien daļēji sportiskā snieguma dēļ, bet lielākoties Ķīnas masīvā balsotāju pulka darbības rezultātā. Mins bija unikāls basketbolists, ļoti talantīgs, un viņš droši vien tiktu uzskatīts kā viens no visu laiku dominējošākajiem centriem NBA vēsturē, ja ne daudzās traumas. Mins vietu Zvaigžņu spēlē vairākkārt bija pelnījis arī savu rezultātu dēļ, taču Ķīnas līdzjutēji viņu katru reizi apsteidza, un tādēļ viņam uz mūžu palika piekārta birka „iebalsotais”.

Vai Porziņģis vēlas šādu priedēkli savam vārdam? To var pateikt tikai viņš pats, taču kārtīgs cīnītājs vienmēr dos priekšroku tam, ko sasniedzis saviem spēkiem, nevis uz paplātes pienestai medaļai. Pirmajos balsojuma rezultātos astotā un devītā vieta konferencē, manuprāt, ir lielisks un reizē arī taisnīgs Porziņģa paveiktā novērtējums. Par viņa talantu Amerikā nevienam šaubu vairs nav, Ņujorkas līdzjutēji viņu ar sajūsmu pieņēmuši kā savu favorītu, taču tāda līgas zvaigzne kā savulaik debijas sezonā bija Šakils O`Nīls, Bleiks Grifins un Tims Dankans viņš laikam jau vēl nav. Tāpēc arī nav ko sevi mānīt – ja Porziņģis tiks Zvaigžņu spēlē jau pēc nedēļas, līdzjutēji pasaulē nevis novērtēs to kā atzinību Porziņģa talantam, bet gan brīnīsies par Latvijas balsotājiem, kas otro gadu pēc kārtas sarūpējuši savējā panākumus Ziemeļamerikā.

Dalība Zvaigžņu spēlē ir milzīga atzinība, un jau ilgi tiek runāts, ka līdzjutēju balsošana tās līmeni pazemina. Netrūkst strīdu par iebalsoto atbilstību „All-Star” statusam, piemēram, šogad Zvaigžņu spēlei tuvojas arī Klīvlendas saspēles vadītājs Kairijs Ērvings, kurš balsošanas sākumā nemaz nebija aizvadījis nevienu spēli. Tāpēc gandrīz vai lielāks novērtējums ir tikt izraudzītam „All-Star” rezervistu lokā, jo šo izvēli izdara NBA klubu galvenie treneri. Viņu basketbola izpratni apšaubīt būtu muļķīgi, un es būtu ļoti, ļoti priecīgs, ja Porziņģa paveiktais izpelnītos viņu uzmanību jau šosezon. Tad arī neviens nevarētu pārmest kaut kādu neobjektivitāti un par Porziņģa nopelniem šaubu nebūtu.

Izvēlēties savu favorītu Zvaigžņu spēlei gan katrs var brīvi pēc saviem ieskatiem, taču dažbrīd liekas, ka pat neitralitāte Porziņģa iebalsošanas jautājumā tiek uztverta kā valsts nodevība, un ar īpašu iekāri notiekošajā iesaistījušies Latvijas sabiedriskie mediji un valsts televīzijas pārstāvji, piestrādājot kā Porziņģa reklāmas aģenti. Tiem, kas nav televīzijā dzirdējuši dažādos formātos izskanējušos aicinājumus ”palīdzēt Porziņģim” un „parādīt, ka mēs varam”, piedāvāju citātu no Ludmilas Glazunovas raksta Latvijas Sabiedrisko mediju mājaslapā, kas principā sasummē visu manas problēmas sakni.

„Latvieši, un cerams, ne tikai latvieši dara visu, lai Kristaps Porziņģis spēlētu Nacionālās basketbola asociācijas Zvaigžņu spēlē. ((..)) Jo arī pirms gada, kad par sensāciju kļuva Zemgus Girgensona iebalsošana Nacionālās hokeja līgas Zvaigžņu spēles sastāvā, latvieši pierādīja, ka ir īsta balsotāju tauta, kas par savējiem stāv un krīt.”

Skaidri redzams, ka atslēgas vārds šajā uzsaukumā ir nevis „Porziņģis”, bet gan „mēs, latvieši”. Savukārt to, kā balsotāju tauta stāv un krīt par savējiem, var patiešām labi novērot Girgensona kontekstā – mazrezultatīvajā sezonas sākumā par Latvijas vienīgo stabilo NHL spēlētāju interese līdzjutēju vidū krasi kritusies, un tie paši balsotāji tagad sacenšas, kurš „Sabres” uzbrucēja negūtos punktus skaistāk izzobos Sportacentra rakstu komentāros vai „Tviterī”. Amerikā viņa dalību „All-Star” mačā neviens nopietni neņem un ar viņa panākumiem laukumā nesaista, turklāt pats Zemgus šoruden skaidri un gaiši palūdza līdzjutējiem, lai otrreiz šādu izrādi nerīko. Personīgi man šāda rīcība likās apsveicama un vīrišķīga, un ceru (ticu), ka Girgensons nākotnē izpelnīsies vietu Zvaigžņu spēlē ar saviem sportiskajiem nopelniem, gūtajiem punktiem un uzvarām, un nokratīs „tikai iebalsotā” birku no sava CV.

Novērojams arī, ka "Twitter" balsošanā bez mazākajām problēmām iesaistās ne tikai līdzjutēji-privātpersonas, bet savu izvēli veic arī dažādu organizāciju profili. Kronis visam pagaidām ir Finanšu ministrijas balsojums, un šeit var vien pabrīnīties, kā gan tika nonākts līdz šādai izvēlei – vai tiešām NBA Zvaigžņu spēles pamatsastāvs bija Latvijas finanses pārraugošās ministrijas sēdē izskatāmo jautājumu vidū? Jebšu tomēr tika sekots citu lielāku un mazāku uzņēmumu/iestāžu paraugam lētas pašreklāmas meklējumos, sak, „skatieties, kādi mēs esam patrioti”.

Neesmu pret Porziņģi Zvaigžņu spēlē, esmu pret sabiedrisko mediju veiktu reklāmas kampaņu un balsošanu tikai balsošanas pēc. Esmu par to, lai Latvijā ar interesi sekotu NBA un vietējam basketbolam (un sportam kopumā), un esmu par to, lai cilvēki piespiestu sevi naktīs negulēt un skatītos Porziņģa spēles, un paklusām plānotu ceļojumus uz ASV, lai NBA spēles izbaudītu klātienē. Esmu par to, lai „Tviterī” apspriestu Porziņģa vakardienas spēlē gūtos punktus un parādīto sniegumu, nevis skaitītu savu balsu „retvītus”.

Atceros, ka 2006. gadā Amerikā Turīnas olimpiādes laikā plašu ievērību izpelnījās NBC televīzijas sižets par Latvijas hokeja faniem kā uzticamākajiem un skaļākajiem atbalstītājiem, kuri milzīgā skaitā apmeklēja izlases spēlēs tuvākās un tālākās ārzemēs notiekošos turnīros. Būtu nedaudz žēl, ja 2016. gadā ASV publika skatītos savu televīziju veidotos sižetus par Latvijas līdzjutējiem kā par cītīgākajiem pogu nospiedējiem.

Izmantotie resursi:
Players who played the NBA All-Star Game in...
Porziņģis ceļā uz NBA Zvaigžņu spēli –...
For Latvians, hockey is a religion - NBC...

1 2 3 4 5 6 7 8 263 komentāri
Slēpts komentārs: cukurs

 +34 [+] [-]

, 2016-01-12 08:01, pirms 9 gadiem
Nepiekrītu! Mūsdienu lielais komandu sports bez līdzjutējiem ir praktiski neiespējams. Protams, ka sportistam svarīgi ir savi sasniegumi, tomēr lielu daļu sastāda arī šovbizness. Porziņģa gadījumā - viņš ir labs un ir pelnījis tautiešu atbalstu. Tā ka nevajag filozofēt un uzspiest viedokli.

 +41 [+] [-]

, 2016-01-12 08:05, pirms 9 gadiem
Runājot par Latvijas sportistiem, bieži tiek uzsvērta lūzeru psiholoģija. Tad nu šīs viedoklis ir tieši tāds. Porzingis ir zvaigzne Štatos, bet pie mums Latvijā par viņu balsot nav objektīvi?? 9. vieta balsojumā jau bija bez pārāk lielas latviešu aktivitātes, par KP balso Carmelo un citi lieli vārdi (arī viņi ir pārvērtē KP?) . Nav šīs nekāds Zemga gadījums, KP ir ieguvis mīlestību no basketbola mekas-Nujorkas pilsētas. Ņujorkas sniegums šogad ir krietni uzlabojies. Tie, kas nezin, ko tas nozīmē, tiem vien jāsēž savā Rīgas mikrorajona dzīvoklī un jāraksta gudri viedokļi, ka nav pelnījis un ka latviešiem balsot par savējo nav objektīvi
Slēpts komentārs: furios
Slēpts komentārs: trakstrusis

 +24 [+] [-]

, 2016-01-12 08:08, pirms 9 gadiem
Spēles noteikumi ir tādi kādi tie ir.. Kāpēc faniem tagad būtu jācenšas būt korektiem, ja, piemēram, gruzīni bez nekādas nožēlas bliež par Zazu.. Es domāju, ka jāizmanto iespēja, jo, iespējams, nākamreiz sarosīsies kāda lielāka nācija un iebalsos savējo pat, ja tas būs sliktāks par pārējiem un KP.
Slēpts komentārs: dakots

 +14 [+] [-]

, 2016-01-12 08:10, pirms 9 gadiem
Šajā ažiotāžā pēdējo dienu laikā iesaistījušies arī no basketbola ļoti tālu stāvošas personas, kurām „Tviterī” arī nav jāmokās ar pārējā sākumsastāva izvēli (tad būtu jāzina vēl vismaz deviņu NBA spēlētāju vārdi)

Nejau mēs to balsošanu uztaisijām par tādu cirku NBA skatos nereti bet tā pat vienīgajā balsošanas reizē savā desmitniekā iekļāvu arī KP....
Labāk All Starp spēli skatoas ar viņu uz laukumu nekā bez
Nesaprotu kapēc vispār par tādām lietām tik ļoti jāsatraucās

  +7 [+] [-]

, 2016-01-12 08:14, pirms 9 gadiem
cukurs rakstīja: Nu tad beidzot kādam atvērušās acis! Tā LTV kampaņa(histērija) ir reāli kaitinoša.
P.S. Redzējis spēles esmu, balsojis - ne. Vēl nav pelnījis.
Ko nozīmē nav pelnījis? Ir pelnījis, un tikai tāda iemesla pēc, ka viņš ir mūsējais letiņš. Bet vai ir jāorganizē kkādas LTV kampaņas - drīzāk, ka nav vajadzības.

Jau tagad KP ir sen kā pārspējis Zemgusa balsis (atceramies, ka Ziginiekam jādala ar 10...). Tvitterī var tikai vienreiz nobalsot dienā, ja nu kas. Nav jēgas spaidīt dienā vairāk kā vienu retvītu.

P.S.: Tas ir smieklīgi, ka mazās Latvijas latvietis saka, ka "nē, nebalsošu, jo viņš nav vēl pelnījis...". Cmooon, mums ir tikai viens vienīgais NBA spēlētājs.
Slēpts komentārs: Krisons_bez_olām2

 +41 [+] [-]

, 2016-01-12 08:15, pirms 9 gadiem
Autorā ierunājās "Latviešu bāleliņš" ka tik būt pieticīgākiem... Ja negribi nebalso bet nepārmet citiem.
Ja Latvija nebalsos par Porziņgi tad jautājums kas balsos ?????? Austrālija vai ? Raksts vienkārši skaudības pilns. Pat NBA komisārs Insaid NBA teica ka All-Stars spēle ir priekš faniem un ko viņi iebalsos to iebalsos.
P.s. Pēc autora domām ja slikti spēlē tad nav nopelnijis ? Un ko tad Kobem ? Arī atteikties no piedalīšanās All-Stars. Muļķīgs raksts.
Slēpts komentārs: Tipisks Latvietis

  +8 [+] [-]

, 2016-01-12 08:19, pirms 9 gadiem
Katrs balso par savu favorītu, tāda vispār ir balsošanas jēga... Ja mums favorīts Nr.1 ir KP, tad retvītojam to 1 tvītu dienā.

Ja mēs sāksim funktierēt kuram tur objektīvi pēc "Power rankings" tur ir jāspēlē, tad būtu jāizvēlas no 30 spēlētājiem.

  +9 [+] [-]

, 2016-01-12 08:19, pirms 9 gadiem
Nepiekrītu! Ja jau ir balsošana, tad kāpēc es nevaru balsot? Kāpēc Latvija nevar balsot par savu vienīgo spēlētāju NBA? Sarunā, Eliņ, NBA varas vīrus, lai nenotiek balsošana, bet zvaigznes izvirza treneri, žurnālisti utt, tad nevajadzēs tagad pretaģitāciju veikt!

  +8 [+] [-]

, 2016-01-12 08:20, pirms 9 gadiem
Ja tā padomā , balsojot par KP , mēs darām atpazīstasmu savu zemi. Visi līdzekļi ir labi. Reklāma mūsu zemei tūristu piesaistīšanai ir vajadzīga. Kristaps to ir izdarījis 100 x vairāk , kā spētu jebkurš cits no mums.

 +31 [+] [-]

, 2016-01-12 08:23, pirms 9 gadiem
Autors tipisks latvietis - mūžīgi neapmierināts pukstētājs un skauģis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2016-01-12 08:25, pirms 9 gadiem
Acīmredzami, ka autors ir dīvāna kartupelis kura dzīves lielākais sasniegums ir salikt kopā šādus 300 vārdu rakstus..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2016-01-12 08:29, pirms 9 gadiem
"Neesmu pret Porziņģi Zvaigžņu spēlē, esmu pret sabiedrisko mediju veiktu reklāmas kampaņu un balsošanu tikai balsošanas pēc."

Nu nopietni? Atgādināšu, ka pirms pāris mēnešiem Sportacentrs lapā izcelts parādījās raksts ar aicinājumu balsot par Zemgu Girgensonu ar visiem linkiem un tā. Pēc tam bija speciāli autoram jāraksta, lai viņš izveidotu rakstu, kurā ir iekopēts Girgensona aicinājums par viņu nebalsot.

Pāris reizes sākumā nobalsoju, bet visādi citādi esmu pozitīvi iespaidots par latviešu balsošanas mašīnu, kas reizēm mēdz ieslēgties. Un tā nav balsošana balsošanas pēc, ir jāizpelnās latviešu simpātijas, lai tā ieslēgtos. Girgensona variantā viss bija vienkāršāk, grūti atrast simpātiskāku Personību, smags darbs, bet reizē pazemīgums. Porziņģa gadījumā tā sākumā bremzēja, tas bija neierasti, iespējams sākuma izteikumu dēļ, kas sanāca? Bet šķiet tauta ir piedevusi un Porziņģa eiforija pēdējās 2-3 dienas rit pilnā sparā sekojot līdzi tam, ko var redzēt iekš NBA pulse.

 +13 [+] [-]

, 2016-01-12 08:31, pirms 9 gadiem
Bet visādi citādi, lasot rakstu rodas sajūta, ka autors ir uz kaut ko par kaut ko apvainojies.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2016-01-12 08:35, pirms 9 gadiem
Un pēdējā rindkopa vispār ir pilnīgi neloģiska.
Ir patīkami, ja esam skaļi atbalstītāji hokeja arēnās, bet tas ir slikta, ja tik pat un vēl vairāk jūtam līdzi ārpus laukuma- internetā?

 +20 [+] [-]

, 2016-01-12 08:37, pirms 9 gadiem
Eliņ, šis ir līdzjutēju balsojums, nevis ekspertu - dīvānā firdēju slēdziens par basketbolistu meistarības līmeni. Latvija grib redzēt šajā spēlē Porziņģi un balso par Porziņģi. Par ko tev sāpe???

  +9 [+] [-]

, 2016-01-12 08:39, pirms 9 gadiem
Zvaigznju speelee spele tie kurus grib redzet skatitaji nevis labakie, ne velti skatitaji balso ta vieta lai panjemtu vnk labakos katra pozicija. Uzmaniibas trukums autoram, shis raksts neko nemais, mes par Porzy!

  -3 [+] [-]

, 2016-01-12 08:41, pirms 9 gadiem
stardust rakstīja: Ja tā padomā , balsojot par KP , mēs darām atpazīstasmu savu zemi. Visi līdzekļi ir labi. Reklāma mūsu zemei tūristu piesaistīšanai ir vajadzīga. Kristaps to ir izdarījis 100 x vairāk , kā spētu jebkurš cits no mums.
tik tiešām tā notiek ka cilvēki Porziņģa dēļ izdzirdot par Latviju booko lidojumus uz šejieni? Nedomāju gan. Lai gan man pilnīgi un galīgi nekas nav pret viņa iebalsošanu all stārā tomēr nevajag jau te pārspīlēt

  +6 [+] [-]

, 2016-01-12 08:43, pirms 9 gadiem
Hipstera viedoklis... Es domāju mums būtu jālepojas, ka mēs spējam būt tik vienoti kādā mērķī un visi kā viens balsot. Citās pasaules valstīs šāda apņemšanās nav tik izteikta, ja neskaita Gruziju, kura izmēros ir relatīvi līdzīga Latvijai. Gluži kā agrāk, veidojot Baltijas ceļu ar kaimiņiem. Tāpat arī cīnoties barikādēs.. mēs esam parādījuši, ka esam spēcīgi savā vienotībā. Mūsu tautas spēks ir vineotība. Diemžēl pēdējos gados šī īpašība vairs nav tik izteikta. Bet pat tāds sīkums kā NBA All Star spēle ir piemērs, ka gan valsts iestādes, gan politiķi, gan parastie iedzīvotāji apvienojas viena mērķa realizēšanai. Man ir tikai prieks par šo aktivitāti.

P.S. Ja es būtu treneris,jā, iespējams,ka KP man nebūtu pat rezervistos. Bet kā jau minēju, spēles noteikumi ir tādi kādi tie ir. Kāpēc, lai nogulētu šo iespēju. Varbūt, ka nākamgad būs vecais balsošanas formāts.

 +16 [+] [-]

, 2016-01-12 08:47, pirms 9 gadiem
Sen nav lasits sitads WTF teksts.Briziem liek aizdomaties ko pie velna vins saka
Briziem liekas,ka te lielaka dala ir izlidusi no akmens apaksasun uzzin ka ir tads NBA al star vote,un pagasgad tas par Zemgu.
Kpc cilveks nevaretu balsot par savu favoritu ja tas ir kaut cik obektivi?Kobe sogad ir pelnijis spelet nba all star par to ko vins rada laukuma? Ne.Vai vins ir pelnijis savas karjeras del?Protams.
Izejam caur vote reultatiem un padomajam ko tur dara Pachulia?Un ko pie velna tur dara kaut kads Irvings kas sogad ir nospelejis 3-4 speles.Objektivi? Ne.Vnk parada katra speletaja fanu bazi.Runajot par Zazu tad tas vairak liekas,ka trolololo voting

  +3 [+] [-]

, 2016-01-12 08:51, pirms 9 gadiem
Luk, konkreti dzheks pateica par Kobi, izcils piemers! vinjs speles all star kgan nav pelnijis konkreeti shogad. Bet Eliņš kkad ir ludzis par vinju balsot un nav sanjemis palidzibu?, vismaz ta izskatas.

 +20 [+] [-]

, 2016-01-12 08:52, pirms 9 gadiem
Raksta autors ir rūdīts ciniķis. Neņemiet galvā, nīdēji ir, bija un būs! Turpinām balsošanu.

  +9 [+] [-]

, 2016-01-12 08:52, pirms 9 gadiem
te viss skaidrs. autorins dzenas tikai pec publicitates.

  +7 [+] [-]

, 2016-01-12 08:55, pirms 9 gadiem
tl;dr

Kristaps Porzingis #NBAVote

  +6 [+] [-]

, 2016-01-12 08:55, pirms 9 gadiem
autors lo.hs Porziņģis nav Girgensons, KP ir kas vēl labāks, tāpēc ir pelnījis vietu all star game. Eliņ, es tevi pazīstu, ne velti pirms 11 gadiem, Madona BJSS futbolu spēlējām.
KP tur būs.

 +11 [+] [-]

, 2016-01-12 08:57, pirms 9 gadiem
Piekrītu, domāju, ka autors vēlējās izcelties ar "unikālu" viedokli. Bet ok, vismaz radās diskusija, kuras ietvaros agrumenti par KP iebalsošanu kļūst spēcīgāki un pamatotāki.

Tik tiešām, tad iziesim visiem kandidātiem "morāles testu". Kobijs? Irvins? Zaza? Bet lūk, mums letiņiem jābūt korektiem un jāpagaida.. Pff - Lūzera domāšana!

 +11 [+] [-]

, 2016-01-12 08:57, pirms 9 gadiem
Roland Elinn kaada Tev tur dalla, ja cilveeki grib balsot lai balso. Nu bet Tev jau arii aldzinna jaapelna.
1 2 3 4 5 6 7 8 263 komentāri