Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

NBA lokauts: sarunas pārtrauktas uz nenoteiktu laiku

Ivars Grīnbergs
Ivars Grīnbergs

NBA lokauts: sarunas pārtrauktas uz nenoteiktu laiku
NBA Spēlētāju asociācijas prezidents Dereks Fišers
Foto: AFP/Scanpix

Spēlētāju asociācija (NBAPA) un līgas vadība šodien četru stundu ilgās diskusijās mēģināja glābt 2011./2012. gada Nacionālās Basketbola Asociācijas (NBA) sezonu. Abām pusēm neizdevās panākt nekāda veida progresu, tāpēc sarunas ir beigušās uz nenoteiktu laiku.

Spēlētāju asociācija un līgas vadība kārtējo reizi šodien sēdēs pie diskusija galda, lai mēģinātu panākt sezonas laicīgu sākumu. Spēlētāju asociācijas prezidents un ''Lakers'' saspēles vadītājs Dereks Fišers atzina: ''Šodien vienkārši nav laba diena šādu jautājumu risināšanai.''

Gan Fišers, gan NBPA izpildirektors Billijs Hanters uzskata, ka sarunas šobrīd ir izbeigtas un nākamās sanāksmes var būt pēc dienas, nedēļas, mēneša vai diviem mēnešiem. Abas puses vēl pagaidām nav vienojušās par turpmāko sarunu risināšanas gaitu. Ja līdz pirmdienai netiks panākta vienošanās, tiks atceltas pirmās divas regulārās sezonas nedēļas.

Pašlaik skaidra ir situācija, ka sezonas sākums 1. novembrī ir praktiski neiespējams, bet abas puses izskata iespēju sezonu nevis saīsināt, bet paildzināt līdz vēlākam vasaras periodam. Līgas komisārs Deivids Sterns neizslēdz šādu iespēju, lai gan uzskata, ka būtu lieliski sezonu sākt laikā.

Līgas komisārs uzsver, ka saīsinātajai sezona ir daudz trūkumu, spēlētāji zaudē miljoniem vērtus algas čekus, klubi zaudē ienākumus no biļetēm, abonomentiem, sponsoriem. Tas ietekmētu arī TV kanālus, kas jau rezervējuši spēļu raidlaikus. Tas sagādātu vēl daudz dažādu problēmu un kopumā būtu traips līgas zīmolam.

Ja abas puses vēlas sākt sezonu tai paredzētajā laikā, kas gan vairs ir visai neiespējami, vienošanās jāveic līdz nākamās nedēļas pirmdienai. Fišers spēlētāju asociācijas pulkā pievienojis tādus spēlētājus, kā Kobe Braientu, Kevinu Gārnetu, Benu Gordonu un Polu Pīrsu.

Izmantotie resursi:
NBA lockout—David Stern on starting season...

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +11 [+] [-]

, 2011-10-05 02:35, pirms 13 gadiem
nu mans viedoklis, poh. par šo sezonu jāsāk laicīgi domāt par nākamo a to 2as pēc kārtas eiropa viņus nespēs pabarot

  +2 [+] [-]

, 2011-10-05 02:39, pirms 13 gadiem
Ja netiks noslegts līgums līdz pirmdienai....vēl var...bet diezgan neiespējami.
Vai ir kas jauns? rakstīja: Predsezonka atcelta. Pirmdien tiks atceltas arī pirmās 2 sezonas nedēļas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2011-10-05 06:26, pirms 13 gadiem
eviits86 rakstīja: eem, neesmu nekāds lielais NBA pārfans, pārāk daudz nesaprotu, paskaidrosiet kas tas lokauts vispār tāds ir un par ko viņi tur nevar vienoties?
tad jau labaak arii neiedziljinies

  +1 [+] [-]

, 2011-10-05 06:26, pirms 13 gadiem
eviits86 rakstīja: eem, neesmu nekāds lielais NBA pārfans, pārāk daudz nesaprotu, paskaidrosiet kas tas lokauts vispār tāds ir un par ko viņi tur nevar vienoties?
Viņi, klubu īpašnieki un spēlētāji, nespēj vienoties, cik katrs naudu saņem.
Piemēram spēlētāji vēlas, lai tiktu pacelti algu griesti lielāki - t.i. viņi varētu saņemt vairāk naudu u.tml.
Kamēr īpašnieki vēlas samazināt izdevumus.

Lai nebūtu domstarpību, ik pa laikam tiek parakstīts līgums, kas atrunā šos punktus.
Bet, ja nevar vienoties, tad nespēlē vispār.
Piemēram, NHL 04/05 sezona laikam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-10-05 08:37, pirms 13 gadiem
nekas so sezonu izlaidis,sapratis melnie ka konts paliek tuksaks un piekapsies.daziem caliem tiesam sanaks zaudet iespaidigas suminas.

 +16 [+] [-]

, 2011-10-05 08:41, pirms 13 gadiem
Nespēju pat iedomāties kā Lebrons raud mājās, ka vēl 1 gads no dzīves nozagts, lai dabūtu gredzenu

  -1 [+] [-]

, 2011-10-05 08:49, pirms 13 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: Nevis, klubu īpašniekie, bet gan NBA un tieši Sterns, kurš rūpējas par to, lai līga nestrādā ar mīnusiem. Jo pa lielam, ir klubi kuru īpašniekiem vienalga cik maksāt kādam nātenim.
Un vislielākie vaininieki ir tieši spēlētāji, tieši spēlētāju asociācija, kuri nerēķinās ar citiem spēlētājiem, kuriem šīs sezonas līdzekļi un līgumi ir ļoti vajadzīgi. Atšķirībā no tiem nosauktajiem, kā Kobe, Džeims utt. Viņiem nav par ko raizēties. Un tieši šie spēlētāji arī grib izspiest vairāk. Tā tracina tas, ka dēļ kkādiem stāriem nākas izlaist sezonas sākumu vai visu sezonu!
Ja godīgi, tad neviens vair neko vairāk neprasa, pašlaik līga un klubu īpašnieki grib krietni apcirpt kluba vidējo algu izmaksu attiecību pret vidējā līgas kluba izdevumiem. Spēlētāji nepiekrīt tik krasām izmaiņām, viņi ir ar mieru, ja samazina pa 2-4%, klubu īpašnieki cērt virs 10%
Bet tas ir tikai viens punkts kas tiek publicēts, Strens par citiem jautājumiem vispār izvairās atbildēt, tik maļ uz riņķi, ka līgai jāpelna, pelošākajiem klubiem jāmaksā lielākas nodevas, visi zaudēs, ja sezona nesāksies, kam ellē ratā vajag Ņuorlēanu utt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2011-10-05 09:42, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Ja godīgi, tad neviens vair neko vairāk neprasa, pašlaik līga un klubu īpašnieki grib krietni apcirpt kluba vidējo algu izmaksu attiecību pret vidējā līgas kluba izdevumiem. Spēlētāji nepiekrīt tik krasām izmaiņām, viņi ir ar mieru, ja samazina pa 2-4%, klubu īpašnieki cērt virs 10%
Bet tas ir tikai viens punkts kas tiek publicēts, Strens par citiem jautājumiem vispār izvairās atbildēt, tik maļ uz riņķi, ka līgai jāpelna, pelošākajiem klubiem jāmaksā lielākas nodevas, visi zaudēs, ja sezona nesāksies, kam ellē ratā vajag Ņuorlēanu utt
bet 2%-4% ir kā pilniens jūrā... nu, tīri teorētiski! man arī šķiet, ka, ja cērp, tad cērp par 10% vismaz! es personīgi vēl arvien uzskatu, ka vislielākā problēma ir tā, ka milzīgas naudas tiek (pār)maksātas tieši NBA vidusslānim - spēlētājiem, kuri ir labi, taču ne zvaigznes. tieši viņi arī "apēd" vislielāko piķi. 90% spēlētāju, kuri pelna ap 10ļimus sezonā, ne tuvu šo piķi nav nopelnījuši! piemēram, standarts - centrs, kurš nav zvaigzne, taču šad un tad mēdz sasniegt DD, NBA skalā tiek vērtēts uz 8-10m par sezonu! jautājums - kāpēc?! atbilde - ja nemaksāsi viņam tik, tātad paņems cita komanda! morāle - tirgus ir sačakarēts jau pašā saknē!

     [+] [-]

, 2011-10-05 10:15, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nu nez, ja nav, tad nav. 1 gadu var arī izlaist, lai atpūšas, mazuliet.
Nekādā ziņā neko nevar izlaist. Esmu Bostonas Celtics fans, un tur vien izlaists gads varētu nozīmēt Reja Alena, Kevina Gārneta un pamazām arī Pola Pīrsa aiziešanu pensijā no profesionālā baksketbola.

  +1 [+] [-]

, 2011-10-05 10:16, pirms 13 gadiem
Turklāt novembra beigās braukšu uz ASV, un biju iecerējis vienreiz mūžā klātienē noskatīties NBA spēli. Tas nekam neder!

  +2 [+] [-]

, 2011-10-05 11:01, pirms 13 gadiem
Emilio rakstīja: bet 2%-4% ir kā pilniens jūrā... nu, tīri teorētiski! man arī šķiet, ka, ja cērp, tad cērp par 10% vismaz! es personīgi vēl arvien uzskatu, ka vislielākā problēma ir tā, ka milzīgas naudas tiek (pār)maksātas tieši NBA vidusslānim - spēlētājiem, kuri ir labi, taču ne zvaigznes. tieši viņi arī "apēd" vislielāko piķi. 90% spēlētāju, kuri pelna ap 10ļimus sezonā, ne tuvu šo piķi nav nopelnījuši! piemēram, standarts - centrs, kurš nav zvaigzne, taču šad un tad mēdz sasniegt DD, NBA skalā tiek vērtēts uz 8-10m par sezonu! jautājums - kāpēc?! atbilde - ja nemaksāsi viņam tik, tātad paņems cita komanda! morāle - tirgus ir sačakarēts jau pašā saknē!
Es jau ar piekrītu cirpšanai, bet man besī tā noslēpumainība. Loģiski, ka spēlētāji nekad nepiekāpsies, bet atrisinājums būs kā pagājušo reizi, kaut ko simboliski noņems, peč tam katru sezonu pagarinās.
Kobe protams ir labākais no pašreiz aktīvajiem spēlētājiem, bet vai tādēļ viņam jāmaksā 24 miljoni sezonā? Reklāmas naudas OK, bet pamatalga. Es pat teiktu, ka Veids par daudz saņem, tiesa, ja tirgus tāds, ne ko padarīt, spēlētājs jau tapēc neies upurēties, ja dod, kapēc neņemt
Atklāti sakot, komandai pieteik ar vienu superzvaigzni un diviem ļoti labiem spēlētājiem, un pārējos piemeklē pēc pieredzes un vajadzībām, lai mehānisms darbotos un būtu konkurētspējīgs, nedomāju, ka ar 50 miljoniem sezonā būtu par maz.

To joku jau par tām algām ar visu ir mākslīgi uztaisījuši. Māklīgi teik veidotas superzvaigznes, kaut tas pats Bošs, nu vnk vidējs ceturtais nummurs viņš ir, kas viņš pa zvaizgni. A te redz tāds Biedriņš, Lovs vai vēl sazin kas, izšauj tuvu viņa statistikai un hops, ja jau Bošam maksājam 15, tad kapēc, lai citiem maksātu zem desmit...

Ja godīgi, te jau viens ieminējās, ka varētu šī sezona nebūt vispār, tas nāktu par labu visiem... Pat kādas divas tukšas sezonas būtu ar ļoti labu rezultātu nākotnē. Ar to domājot to, ka tie puiši apjaustu savu īsto cenu. Nu kurš Eiropā Bošam maksātu 15+ miljonus pa sezonu?

  -1 [+] [-]

, 2011-10-05 12:38, pirms 13 gadiem
vaitad vispaar sporta ir kads klubs kurs ir pelnoss - jeb precizak sakot .. sevi atpelnoss? man skiet ka nav un viss ir iespejams ar vairak vai mazak sponsoru vai cita veida naudas piesaisti..

     [+] [-]

, 2011-10-05 12:48, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Es jau ar piekrītu cirpšanai, bet man besī tā noslēpumainība. Loģiski, ka spēlētāji nekad nepiekāpsies, bet atrisinājums būs kā pagājušo reizi, kaut ko simboliski noņems, peč tam katru sezonu pagarinās.
Kobe protams ir labākais no pašreiz aktīvajiem spēlētājiem, bet vai tādēļ viņam jāmaksā 24 miljoni sezonā? Reklāmas naudas OK, bet pamatalga. Es pat teiktu, ka Veids par daudz saņem, tiesa, ja tirgus tāds, ne ko padarīt, spēlētājs jau tapēc neies upurēties, ja dod, kapēc neņemt
Atklāti sakot, komandai pieteik ar vienu superzvaigzni un diviem ļoti labiem spēlētājiem, un pārējos piemeklē pēc pieredzes un vajadzībām, lai mehānisms darbotos un būtu konkurētspējīgs, nedomāju, ka ar 50 miljoniem sezonā būtu par maz.

To joku jau par tām algām ar visu ir mākslīgi uztaisījuši. Māklīgi teik veidotas superzvaigznes, kaut tas pats Bošs, nu vnk vidējs ceturtais nummurs viņš ir, kas viņš pa zvaizgni. A te redz tāds Biedriņš, Lovs vai vēl sazin kas, izšauj tuvu viņa statistikai un hops, ja jau Bošam maksājam 15, tad kapēc, lai citiem maksātu zem desmit...

Ja godīgi, te jau viens ieminējās, ka varētu šī sezona nebūt vispār, tas nāktu par labu visiem... Pat kādas divas tukšas sezonas būtu ar ļoti labu rezultātu nākotnē. Ar to domājot to, ka tie puiši apjaustu savu īsto cenu. Nu kurš Eiropā Bošam maksātu 15+ miljonus pa sezonu?
tieši tā! NBA spēlētāju tirgū tā latiņa ir uzcelta pārāk augstu un nevar vainot spēlētājus - ja jau maksā, tad neies jau nu atteikties... cita lieta - kā šī latiņa ir uzcelta un kā tas ir veidojies t.i. pēc cik objektīviem/subjektīviem principiem. pareizi jau Teici - ja jau Bošs ir zvaigzne(kas patiesībā viņš nav), atliek tikai kādam citam puslīdz pietuvoties viņa statiem un gatavs - maksā ragā! šādi piemēri ir pa pilnam - gan Tevis minētie Biedrs un Lovs, gan var minēt Keimenu vai Deividu Lee - viņi ir labi spēlētāji, bet ne jau zvaigznes! tāpat šajā dīvainību listē var likt ne tikai garos - arī pārējo pozīciju spēlētājus - Džo Džonsonu, Rašardu Luisu, Turkoglu un pat Rūdiju Geju un vēl un vēl un vēl... bet tagad paši brīnās, ka spēlētāji negrib pelnīt mazāk.
ir tāds vecs teiciens - tu esi atbildīgs par to, ka pats esi pieradinājis! - tipiski atbilst šai situācijai!

p.s. piekrītu, ka šīs sezonas izlaišana nāktu par labu visiem, tā teikt - būtu laiks padomāt un izvērtēt prioritātes.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-05 17:18, pirms 13 gadiem
Lokauts ir kad "streiko" darba devējs.

Ar domu spēlētāju arodbiedrībai ar klubu īpašniekiem ir noslēgts koplīgums, kur svarīgākais punkts ir, ka ir atrunāti algu griesti.

Koplīguma termiņš ir iztecējis, algu griesti un citi nosacījumi vairs nav spēkā, ja īpašnieki to pieļautu spēlētaju atalgojuma budžets varētu pieaugt.

Tāpēc īpašnieki pasludina lokautu - savu darbinieku pakalpojumus atsakās izmantot, nemaksā arī algas, tādas tiesības cik es saprotu viņiem garantē likumdošana. Līdz ar to paradoksāli - spēlētajiem aizliegts arī trenēties kluba telpās un citi sviesti no tā izriet.

Ko īpašniekiem vajadzētu darīt - iztikt bez koplīguma ar arodbiedrību, vienoties par algu griestiem savstarpēji, turpmākos līgumus piedavāt spēlētājiem izrietoši no šīs vienošanās. Droši vien kautkādu iemeslu pēc viņi to nevar, bet ja varētu, tad jau sekotu spēlētaju streiks, toties sezona netiktu atcelta - spēlētu striklauži un aizvietotāji, iespējams arī kāds ar latvisku vārdu

     [+] [-]

, 2011-10-05 18:15, pirms 13 gadiem
ja speletaji grib pelnit milliardus, tad labak lai vispar nespele
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-06 13:37, pirms 13 gadiem
kas vinjiem galvaa notiek?
Boston Celtics locker room party!
- YouTube