Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2979, Did:0, useCase: 3

Viedokļu mežā: Latvijas lielākais sasniegums komandu sporta veidos

Jānis Celmiņš

Viedokļu mežā: Latvijas lielākais sasniegums komandu sporta veidos
Māris Verpakovskis vāciešu ielenkumā "Euro 2004" turnīrā. Foto: LFF

Klusajā Ziemassvētku laikā par vētru sporta sabiedrībā līdzjutēju vidū un sociālajos tīklos parūpējās bijušais basketbolists Žanis Peiners. Sporta sarunu raidījuma “eXi” 2024. gada noslēdzošajā epizodē viņš pauda visai tiešu viedokli, ka Latvijas futbola izlases iekļūšanu “Euro 2004” finālturnīrā nedrīkst uzskatīt par Latvijas visu laiku lielāko sasniegumu komandu sporta veidos.

Žanis to pamatoja ar uzsvaru uz pareizu Latvijas valsts prezentēšanu ārzemnieku acīs. Viņš klāstīja, ka nav pareizi ārzemniekam stāstīt, ka Latvijas sportistu lielākais sasniegums ir futbola izlases iekļūšana “Euro 2004” finālturnīrā, kur netika izcīnīta neviena uzvara… “Tas ir absurds,” tieši teica Peiners.


Sociālajos tīklos sporta līdzjutēji dalījās ar visdažādākajiem viedokļiem, bet šo rindu autora veidotajā aptaujā sociālajā vietnē “X” tika uzdots konkrēts jautājums, vaicājot, ko jūs atbildētu ārzemniekam, ja tas jums vaicātu nosaukt Latvijas lielāko sasniegumu komandu sporta veidos pēc Latvijas valsts neatkarības atgūšanas. Atbilžu variantu vidū bija futbola izlases iekļūšana “Euro 2004”, hokeja izlases izcīnītās bronzas medaļas pasaules 2023. gada čempionātā, kā arī basketbola izlases iegūtā piektā vieta Pasaules 2023. gada kausa izcīņā. Aptaujas (piedalījās 776 cilvēki) rezultāti bija šādi:

Vārds portāla Sportacentrs.com autoriem

Gājām vēl dziļāk mežā un aptaujājām Sportacentrs.com autorus. Arī te atbildes interesantas un neviennozīmīgas.

Agris Suveizda: “Jautājumam var pieiet dažādi – pirmkārt, jebkuram ārzemniekam nosaukt to panākumu, kuru pats uzskati par augstāko, un otrkārt, nosaukt to panākumu, kas ārzemniekam vislabāk rezonēs atkarībā no viņa interesēm, zināšanām un arī valsts piederības (piemēram, neeiropietim rezultāti Eiropas sacensībās nešķitīs tik nozīmīgi kā eiropietim). Pirmajā gadījumā tas joprojām būs "Euro 2004" (atlasē uzvaras Polijā, Zviedrijā, divu spēļu summā uzveikta Turcija, ieskaitot atspēlēšanos Stambulā, finālturnīrā neizšķirts pret Vāciju un 14. vieta starp 16 izlasēm, nevis 24, kā tas ir kopš finālturnīra paplašināšanas) – attiecības "vieta pret konkurenci" dēļ. Otrajā gadījumā tā tikpat labi var būt hokeja bronza, florbola ceturtā, basketbola piektā vieta, regbija-7 vai kāda cita sporta kvalificēšanās – atkarībā, ar ko sarunājies. Tomēr, ja runājam par vidējo statistisko un par sīkākām interesēm nezinām, eiropietim, latīņamerikānim un afrikānim droši vien sauktu "Euro 2004", ziemeļamerikānim – hokeja bronzu, aziātam – basketbola piekto vietu vai hokeja bronzu, vai 3x3 zeltu, ja to neskaita pie mazajām komandām kā Trīs zvaigžņu balvā.”

Edmunds Novickis: "Man tiešām šķiet jocīgi no Sportacentrs.com galvenā redaktora saņemt tādu jautājumu (Jāni!!!), uz kuru atbilde ir tik primitīvi acīmredzama. Apzinos, ka Latvijā dažs labs var uzburt arī citu variantu, turklāt ir "recency bias" (nesenā neobjektivitāte), respektīvi, ļaudīm piemīt īpašība vairāk izcelt hronoloģiski nesenus panākumus (atmiņa ir īsa un senos varoņus noklāj putekļu kārta), taču Latvijas sporta super pārliecinoši lielākais sasniegums visā vēsturē neapšaubāmi ir Euro 2004 sasniegšana. Un skaidrs, ka tādam vidējam ārzemniekam, kurš caurcaurēm ir futbola fans, par tādu sasniegumu neradīsies arī nekādi papildus jautājumi, ķiķināšana vai neizpratnes uzrauta uzacs. Tas ir futbols! Katram gadījumam iesaku gan mums pašiem latviešiem, gan tam ārzemniekam atgādināt - Latvija iekļuva Top16 Eiropā, kas šī brīža Euro 24 komandu formātā ir identiski, kā no finālturnīra grupas iekļūt izslēgšanas mačos. Tas, ko šovasar paveica Gruzija un par to bezgalīgi līksmoja visa valsts, kaut tās izmēri, futbola tradīcijas un resurss ir būtiski dziļāks. Latvijai tas ir kaut kas neticams.”

Kristiāns Dilāns: “Lielākais sasniegums Latvijas komandu sportā pēc neatkarības atjaunošanas – Latvijas basketbola izlases piektā vieta 2023. gada Pasaules kausā. Pirmkārt, kāds teiks, ka ASV atsūtīja otro sastāvu – ja Francijas futbola izlase uz kādu no turnīriem atvestu "otro" sastāvu, tā tik un tā būtu starp galvenajām favorītēm un nez vai kāds atļautos noniecināt titula ieguvējas iespēto, aizbildinoties ar ne tiem labākajiem sastāviem. Otrkārt, basketbols globāli no futbola neatpaliek ļoti tālu – pēc FIBA datiem tam seko vairāk nekā 3.3 miljardi cilvēku jeb teju puse pasaules. Kad tiek runāts par konkurenci, daudzi aizmirst, ka basketbols ir priekšā futbolam lielā daļā Āzijas, kas ir planētas visplašāk apdzīvotā daļa. Tāpat tas strauji aug arī Āfrikā – gan spēlētāju, gan skatītāju skaita ziņā. Treškārt, no basketbola izlases neviens negaidīja, ka tā tiks ārā no grupas, kur nu vēl pie izšķirošā metiena ceturtdaļfinālā pret nākamo čempioni. Vēl jo vairāk pēc tādas pēdējās pārbaudes spēles pirms finālturnīra.”

Rolands Eliņš: “Tieši šāda veida situācijā un kontekstā (atbildot ārzemniekam): Latvijas 3x3 basketbola izlases olimpiskais zelts Tokijā. Tādēļ, ka kā vienu prezentējošu faktu vēlos nosaukt patiešām uzvaru un triumfu, nevis 3. vietu, 5. vietu vai kvalificēšanos finālturnīram. Ja nebūtu piebildes "pēc neatkarības atjaunošanas", tad nekonkrētajam ārzemniekam minētu faktu, ka esam spēcīga basketbola valsts, kas savulaik kļuvusi par Eiropas čempioni (izmanīgi neizceļot, kad tieši). Turklāt, izceļot 3x3 zeltu, valsts prezentācija sanāk arī nosacīti godīga pret mums pašiem, sak, lielajos sportos pašas virsotnes aizsniegt nespējam, taču aktīvi sekojam līdzi un izceļam mazākus un jaunākus sporta veidus. Uzsvēršu, ka atbilde atkarīga no jautājuma - atbildes uz jautājumiem, kurš panākums bijis visvērtīgākais, kurš visvairāk devis, kurš bijis visgrūtākais, kurš bijis visneticamākais un kurš mums pašiem sirdij vistuvākais, ir dažādas un ar dažādiem kritērijiem.”

Ulvis Brože: “Grūti zem panākuma un sasnieguma birkas palikt piedalīšanos "Euro 2004". Tad kā panākums jāprezentē Pasaules kausa trešās vietas ieguvējas Turcijas apspēlēšana "playoff" vai neizšķirts pret Pasaules kausa finālisti Vāciju finālturnīrā (kaut Maiks Railijs nožagotos par nozagto pendeli). Šobrīd augstāk liktu Pasaules kausa basketbolā piekto vietu. Pārspīlēts ir apgalvojums, ka tur nespēlēja labākie, nespēlēja zvaigznes. Jā, iztrūka pāris spēlētāju, bet absolūti lielākā daļa bija savos labākajos sastāvos, ieskaitot Latviju (ja kāds izkrīt traumas dēļ, tad esošais sastāvs taču ir labākais pieejamais).”

Arkādijs Birjuks:Euro 2004, jo: garāka termiņa darba rezultāts, nevis nejaušība, ceļā uz finālturnīru tika apspēlētas trīs iepriekšējā Pasaules kausa finālturnīra dalībnieces, uzvara pār Pasaules kausa bronzas medaļnieci, kas bija pasaules mēroga sensācija, finālturnīrā neizšķirts pret Pasaules kausa finālisti Vāciju. Izlases sasniedza atpazīstamību pasaulē, ko jūt vēl šodien.”

Matīss Kleinbergs: “Es izvēlētos 2023. gada basketbola izlases 5. vietu Pasaules kausā. Ir trīs opcijas – 2023. gada hokeja izlase, 2023. gada basketbola izlase vai 2004. gada futbola valstsvienība. Hokeja gadījumā pastāv vislielākā iespēja, ka viesis par tādu sporta veidu nemaz nebūs dzirdējis. Futbola izlases sasniegums ir iekļūšana Eiropas čempionātā, līdz ar to mēs sevi prezentētu kā valsti, kas priecājas par piedalīšanos. Pie tam, visai absurdi šķiet Latviju reklamēt ar komandu, kurā lielākā daļa neprot vai negrib dziedāt valsts himnu...”

Vārds sporta funkcionāriem

Jo dziļāk mežā, jo vairāk malkas, tāpēc vārds tika dots arī Latvijas Futbola federācijas, Latvijas Hokeja federācijas un Latvijas Basketbola savienības ģenerālsekretāriem.

Arturs Gaidels (LFF): “Latvijas futbola izlases iekļūšana UEFA EURO 2004 finālturnīrā ir viens no lielākajiem sasniegumiem mūsu valsts komandu sporta vēsturē pēc neatkarības atgūšanas. Toreiz finālturnīrā piedalījās tikai 16 komandas, un Latvijai izdevās pārvarēt milzīgo konkurenci. Arī šodien, kad finālturnīrā piedalās 24 komandas, konkurence futbolā ir ārkārtīgi sīva, un iekļūšana starp labākajām Eiropas izlasēm joprojām būtu teju brīnumains panākums. Tas spilgti apliecina šī sasnieguma vēsturisko nozīmīgumu un Latvijas futbola potenciālu.”

Roberts Pļāvējs (LHF): “Latvijā šajā laikā ir bijuši vairāki augsti sportiskie sasniegumi komandu sporta veidos. Ne tāpēc, ka esmu cilvēks no hokeja vides, taču viennozīmīgi vēlētos apgalvot, ka hokeja izlases čempionātā vēsturiski izcīnītā bronzas medaļa ir uzskatāms par lielāko sasniegumu, ko, manuprāt, īpaši izceļ tas, ko visa Latvija piedzīvoja, komandai atgriežoties, kad vairāk kā 100000 iedzīvotāju sagaidīja mūsu varoņus no brīža, kad tie izkāpa no lidmašīnas, līdz pārpildītai Vecrīgai un Brīvības piemineklim. Šīs neaprakstāmās emocijas no jauna izdzīvoju ikreiz, kad par to tiek runāts, un ticu, ka tāds neesmu vienīgais!”

Kaspars Cipruss (LBS): “Futbola un basketbola izlašu sasniegumi ir lielākie. Skaidrs, ka iekļūt finālturnīrā sarežģītāk bija futbolistiem, bet sasniegtais rezultāts finālturnīrā (PK 2023) basketbolam bija labāks. Futbolisti nospēlēja neizšķirti pret Vāciju, taču nekas vairāk sasniegts netika. Izvērtēt un salīdzināt abus šos sasniegumus ir sarežģīti, taču es kā basketbola cilvēks teikšu, ka basketbols izdarīja vairāk. Hokejs konkurences ziņā tomēr jāvērtē nedaudz zemāk.”

Secinājums

Malkas mežā tiešām daudz. Kāds, iespējams, teiks (un kāds arī teica), ka jautājums muļķīgs. Bet, ja reiz atbildes tik dažādas, tad jāsecina, ka jautājumam tomēr ir jēga un viena vienīga atbilde šeit nedominē. Tas arī loģiski, ka atbilde izriet no jautājuma, un vārdu salikumu "lielākais sasniegums" patiešām var interpretēt dažādi un katram var būt savi kritēriji, ko šajā jautājumā izskatīt.

Paldies Žanim par patiesi drosmīgo viedokli!

1 2 3 4 139 komentāri

  +5 [+] [-]

, 2025-01-05 19:08, aizvakar
Paga, paga, Peiners teica, ka tikšana EURO 2004 VISPĀR NAV SASNIEGUMS. Jau pirmā rindkopa ir neprecīza. Es neko neteiktu, ja Peiners pateiktu, ka viņš futbolistu paveikto neuzskata par lielāko mūsu valsts sporta sasniegumu, bet pasniegt to, ka tas vispar nav nekas ievērības cienīgs, ir pilnīgi pavisam kas cits.

  -2 [+] [-]

, 2025-01-05 19:15, aizvakar
Jāpiekrīt Ciprusam.

1. Euro 2004
2. 5 Vieta PČ basketbolā
3. Hokejs 2023

  +5 [+] [-]

, 2025-01-05 19:22, aizvakar
Atraduši kam jautāt? Vēl pajautājiet rallija slavinātājien un būs vēl cits koks viedokļu mežā .
Slēpts komentārs: Līme

     [+] [-]

, 2025-01-05 19:32, aizvakar
Kurš skaitās lielāks sasniegums? Komandu sporta veidos vai individuālajos sporta veidos.
Manuprāt lielākais sporta sasniegums Latvijai, pēc neatkarības atgūšanas ir Vanšteina izcīnītais PČ tituls riteņbraukšanā, 2000 gadā.

  -2 [+] [-]

, 2025-01-05 19:38, aizvakar
Lielākais sasniegums ir dominance 10 gadu garumā,kas ir kkas pilnīgi nebijis Latvijas sportā-Martins Dukurs!!!

  -1 [+] [-]

, 2025-01-05 19:43, aizvakar
Broky Major > Viss pārejais...

  -2 [+] [-]

, 2025-01-05 19:47, aizvakar
Negribu aizskart nevienu personīgi, bet kopš kura laika ir tā, ka viens XXXXXXX kaut ko pasaka un pārējiem jāsteidz tās muļķības komentēt?

  -1 [+] [-]

, 2025-01-05 20:08, aizvakar
Džerijs5 rakstīja: Kurš skaitās lielāks sasniegums? Komandu sporta veidos vai individuālajos sporta veidos.
Manuprāt lielākais sporta sasniegums Latvijai, pēc neatkarības atgūšanas ir Vanšteina izcīnītais PČ tituls riteņbraukšanā, 2000 gadā.
Domāju, ka Ostapenko Parīzes tituls būtu tomēr liekams priekšā...

  +1 [+] [-]

, 2025-01-05 20:10, aizvakar
Viensviensvīrs rakstīja: Jāpiekrīt Ciprusam.

1. Euro 2004
2. 5 Vieta PČ basketbolā
3. Hokejs 2023
Emocionāli - tomēr hokejs nr.1, jo, teiksim atklāti, man un daudzus citus maz interesē, cik konkrētais sporta veids ir populārs Āfrikā, Latvijā un latviešiem hoķis interesēs vairāk, pat 7. vieta daudziem ir lielāks sasniegums, nekā baša 5. vieta PK. To es saku, ka baša fans Nemaz nerunājot par to, ka medālis paliek medālis.

  -1 [+] [-]

, 2025-01-05 20:12, aizvakar
Šis ir ļoti viltīgs jautājums - Žanim ir pilnīgi taisnība, ka tas ir nožēlojami teikt, ka mūsu lielākais sasniegums ir kaut kur piedalīties, jo kuras valstis tad to uzskatītu kā sasniegumu? Tas nav sasniegums uz pasaules vai pat Eiropas kartes, tas ir sasniegums, jo esam bomži futbolā. Tas ir tāpat kā ar argumentu, ka futbolu jau spēlē visur - jā, mūsu bomžu līmenī, normālai valstij tādas Andoras un Gibraltāri bijuši nebijuši.

  -1 [+] [-]

, 2025-01-05 20:16, aizvakar
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Emocionāli - tomēr hokejs nr.1, jo, teiksim atklāti, man un daudzus citus maz interesē, cik konkrētais sporta veids ir populārs Āfrikā, Latvijā un latviešiem hoķis interesēs vairāk, pat 7. vieta daudziem ir lielāks sasniegums, nekā baša 5. vieta PK. To es saku, ka baša fans Nemaz nerunājot par to, ka medālis paliek medālis.
Tas tev pilnīgi vienalga ,ka hokejā Kanāda spēlēja ar 13. sastāvu un ASV ar 11.?

  +3 [+] [-]

, 2025-01-05 20:23, aizvakar
dcws rakstīja: Tas tev pilnīgi vienalga ,ka hokejā Kanāda spēlēja ar 13. sastāvu un ASV ar 11.?
Jā. Man pie k..as, ja kāds neatbrauc ar pilnu sastāvu. Man hokejs ir top sports no 95.gada, kad kā bērns skatījos LV-SLK spēli B grupā. 70% LV iedzīvotāji vairāk vai mazāk seko līdzi izlases spēlei, tā ir mūsu valsts spēle. Man ļoti patika baša izlases spēle PK, bet varēja manīt, ka tas izraisa mazāk emociju, nekā hoķis. Par TV reitingiem vispār klusēju. Ja baša izlase būtu izcīnījusi medāli.. tad es padomātu vēl kripatu, bet savādāk - hokejs paliek hokejs. Bet paskatīsimies, kā ies šogad abām mūsu mīļotajām izlasēm. Ļoti interesanti turnīri mūs gaida.
PS.

Kāpēc vienam otram letiņam joprojām ir tik TRAKI svarīgi, ko par mūsu top sportiem domā ārzemēs? PIE KĀJAS. Arī ārzemniekam es teiktu, ka hoķa izlase nr1, bet nr.2 noteikti baša izlase... EURO piesauktu kā atsevišķu spilgtu notikumu.

  +2 [+] [-]

, 2025-01-05 20:27, aizvakar
Kā tika veikts FIBA aprēķins, ka basketbolam seko gandrīz puse pasaules? Ekmaņa stila lielīšanās par bobsleja tv reitingiem?

  +7 [+] [-]

, 2025-01-05 20:28, aizvakar
H.E.N.R.Y. rakstīja: Kā tika veikts FIBA aprēķins, ka basketbolam seko gandrīz puse pasaules? Ekmaņa stila lielīšanās par bobsleja tv reitingiem?
Nu neseko līdzi puse pasaules... drausmīgs pārspīlējums.

  +4 [+] [-]

, 2025-01-05 20:33, aizvakar
K.Dilānam - nevajag dzīvot ar rozā brillēm, basketbols tālu atpaliek no futbola, turklāt vēl liels jautājums, vai tas ir priekšā tādiem sporta viediem, kā lauka hokejs, beisbols, regbijs, krikets, volejbols. Ļoti iespējams, ka nekādi neizceļas šo sporta veidu vidū.

  +3 [+] [-]

, 2025-01-05 20:35, aizvakar
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Jā. Man pie k..as, ja kāds neatbrauc ar pilnu sastāvu. Man hokejs ir top sports no 95.gada, kad kā bērns skatījos LV-SLK spēli B grupā. 70% LV iedzīvotāji vairāk vai mazāk seko līdzi izlases spēlei, tā ir mūsu valsts spēle. Man ļoti patika baša izlases spēle PK, bet varēja manīt, ka tas izraisa mazāk emociju, nekā hoķis. Par TV reitingiem vispār klusēju. Ja baša izlase būtu izcīnījusi medāli.. tad es padomātu vēl kripatu, bet savādāk - hokejs paliek hokejs. Bet paskatīsimies, kā ies šogad abām mūsu mīļotajām izlasēm. Ļoti interesanti turnīri mūs gaida.
PS.

Kāpēc vienam otram letiņam joprojām ir tik TRAKI svarīgi, ko par mūsu top sportiem domā ārzemēs? PIE KĀJAS. Arī ārzemniekam es teiktu, ka hoķa izlase nr1, bet nr.2 noteikti baša izlase... EURO piesauktu kā atsevišķu spilgtu notikumu.
Man savukārt tā ir ar EURO 2004 kvalifikāciju. Man tajā laikā, kad Latvijai bija jāspēlē ar Turciju izbraukumā, bija paredzētas kaut kadas skolu sacensības Polijā, es toreiz neaizbraucu, lai tiešraidē varētu noskatīties Turcija-Latvija. Un nekad to neesmu nozelojis, jo sportists no manis tāpat nekāds nebūtu, bet Poliju kā tūrists es pēc dažiem gadiem apmeklēju. To spēli un Anatolija emocijas vienmēr atceresos. Ne hokeja bronza, ne basketbola 5.vieta man neradīja tādas emocijas, taču tas nav pārmetums citiem, katram savs.

  -1 [+] [-]

, 2025-01-05 20:36, aizvakar
Ļoti grūti salīdzināt panākumus dēļ konkurences un vietām. Ja ņem vērā vietas tad secība ir hokejs, basketbols un tad futbols. Ja ņem vērā konkurenci sporta veidā (ignorējam vietas), tad ir futbols, basketbols un hokejs. Ja abus faktorus saliek kopā, tad man liekas, ka šie panākumi izlīdzinās bez līderiem un zaudētājiem.

Ja man personīgi uzdotu šos jautājumus, tad atkarībā no kompānijas es izvēlētos hokeju vai basketbolu. Medaļas tomēr ir medaļas un piektā vieta arī nav slikta. Futbolu es diez vai izvēlētos dēļ tā, ka šī brīža realitātē iekļūšana finālturnīrā vairs nav tik elitāra un tur ir pabijušas 35 no eiropas izlasēm. Komentārs - bet tad to bija izdarīt grūtāk, var arī neiet cauri.

Man gan ne līdz galam patīk futbola izlases argumenti par pārspētajiem pretiniekiem. Polija, Zviedrija un Turcija nav vāji pretinieki, bet arī par spici nosaukt nevar. Papildus teksts par Turcijas trešo vietu pasaulē arī ir nedaudz ar acu aizmālēšanu, jo Turcijai tai turnīrā veiksmīgi sakrita, ka pārspēt vajadzēja spēcīgas, bet ne spices izlases.

  +2 [+] [-]

, 2025-01-05 20:36, aizvakar
Serģis&Rasmanis
👏👏👏🎉🎉🎉

     [+] [-]

, 2025-01-05 20:41, aizvakar
Anglijas futbola desants!(Anglija tagad tikai būs)
Spānijas basketbola desants!(Spānija uzvarēta)
ZA hokeja desants!(Kanāda, ASV uzvarētas)

     [+] [-]

, 2025-01-05 20:45, aizvakar
Celms123 rakstīja: Ļoti grūti salīdzināt panākumus dēļ konkurences un vietām. Ja ņem vērā vietas tad secība ir hokejs, basketbols un tad futbols. Ja ņem vērā konkurenci sporta veidā (ignorējam vietas), tad ir futbols, basketbols un hokejs. Ja abus faktorus saliek kopā, tad man liekas, ka šie panākumi izlīdzinās bez līderiem un zaudētājiem.

Ja man personīgi uzdotu šos jautājumus, tad atkarībā no kompānijas es izvēlētos hokeju vai basketbolu. Medaļas tomēr ir medaļas un piektā vieta arī nav slikta. Futbolu es diez vai izvēlētos dēļ tā, ka šī brīža realitātē iekļūšana finālturnīrā vairs nav tik elitāra un tur ir pabijušas 35 no eiropas izlasēm. Komentārs - bet tad to bija izdarīt grūtāk, var arī neiet cauri.

Man gan ne līdz galam patīk futbola izlases argumenti par pārspētajiem pretiniekiem. Polija, Zviedrija un Turcija nav vāji pretinieki, bet arī par spici nosaukt nevar. Papildus teksts par Turcijas trešo vietu pasaulē arī ir nedaudz ar acu aizmālēšanu, jo Turcijai tai turnīrā veiksmīgi sakrita, ka pārspēt vajadzēja spēcīgas, bet ne spices izlases.
Kādā sakarā Latvijas futbola izlases sakarā japiesauc 24 izlašu formāts? Varbūt objektīvāk paskatīties, cik izlašu spēja tikt finālturnīrā, kad bija līdz 16 izlasēm? Starp citu, Ukraina, Polija, Austrija kvalificējās tikai pēc EURO 2004. Un vēlreiz par tām 24 izlasēm, ja jau tur tik viegli būtu tagad tikt, tad nebūtu tādu gadījumu, ka Nīderlande netiek uz EURO 2016, Grieķija, kopš 24 izlašu formāta ieviešanas, nav kvalificējusies ne reizi, tas pats ar Norvēģiju - ar visām EPL zvaigznēm. Varbūt tomēr tā kvalifikacija uz EURO nav tikai ķeksitim,bet joprojām nopietna padarīšana daudzām izlasēm?

     [+] [-]

, 2025-01-05 20:46, aizvakar
Kaspars_Biedriņš rakstīja: K.Dilānam - nevajag dzīvot ar rozā brillēm, basketbols tālu atpaliek no futbola, turklāt vēl liels jautājums, vai tas ir priekšā tādiem sporta viediem, kā lauka hokejs, beisbols, regbijs, krikets, volejbols. Ļoti iespējams, ka nekādi neizceļas šo sporta veidu vidū.
Izņemot ASV, tad nevienā valstī nav reģistrēti vairāk par 100t basketbolistiem!
Francija, Spānija pēc reģistrēto skaita ir apmēram- Somija, Zviedrija hokejs!

Tiesa Pč spēlēja praktiski labākie Francijas, Spānijas spēki, bet Pč nekad nebūs visi labākie!

Tiesa, ja hokejā būtu tik viegli izcīnīt tās medaļas, tad Norvēģija, Dānija, Francija u.c.- to būtu jau izdarījušas!(Dānijai piemēram bijuši 10 NHL spēlētāji- vairāk kā jebkad Latvijai bijis)!

  +1 [+] [-]

, 2025-01-05 20:47, aizvakar
Vidējā konkurences līmeņa dēļ EURO 04 joprojām priekšā visiem - vidusmērs jau toreiz Eiropā bija ļoti blīvs, un mēs toreiz diezgan uzlēcām virs pakaļas. Pie iepriekšējās sistēmas šis bija tiešām grūti paveicams. Basketbola 5. vieta gan nav pārāk tālu, jo arī te vidējais līmenis ir ļooooti audzis, turklāt 5. vieta paliek 5. vieta. Hokeja bronza ir daudz zemāk - tas nebija diez ko augstas kvalitātes turnīrs pat ierastajiem standartiem, daudz var runāt par to, ka tam PČ noteikti nebūtu jānotiek katru gadu, bet tas ir cits stāsts. Tāpat tika uzlēkts virs pakaļas sporta veidā ar ļoti sūdīgu čempionātu, kas kopumā noteikti vidēji ir daudz labāks un kvalitatīvāks par to, kā Škodas kauss to reprezentē. Tas, ka mums ir daudz pavasara fanu, šeit nozīmē absolūti neko, ir jāprot tomēr paskatīties no malas un bez rozā brillēm.

     [+] [-]

, 2025-01-05 20:49, aizvakar
Celms123 rakstīja: Ļoti grūti salīdzināt panākumus dēļ konkurences un vietām. Ja ņem vērā vietas tad secība ir hokejs, basketbols un tad futbols. Ja ņem vērā konkurenci sporta veidā (ignorējam vietas), tad ir futbols, basketbols un hokejs. Ja abus faktorus saliek kopā, tad man liekas, ka šie panākumi izlīdzinās bez līderiem un zaudētājiem.

Ja man personīgi uzdotu šos jautājumus, tad atkarībā no kompānijas es izvēlētos hokeju vai basketbolu. Medaļas tomēr ir medaļas un piektā vieta arī nav slikta. Futbolu es diez vai izvēlētos dēļ tā, ka šī brīža realitātē iekļūšana finālturnīrā vairs nav tik elitāra un tur ir pabijušas 35 no eiropas izlasēm. Komentārs - bet tad to bija izdarīt grūtāk, var arī neiet cauri.

Man gan ne līdz galam patīk futbola izlases argumenti par pārspētajiem pretiniekiem. Polija, Zviedrija un Turcija nav vāji pretinieki, bet arī par spici nosaukt nevar. Papildus teksts par Turcijas trešo vietu pasaulē arī ir nedaudz ar acu aizmālēšanu, jo Turcijai tai turnīrā veiksmīgi sakrita, ka pārspēt vajadzēja spēcīgas, bet ne spices izlases.
Par Turciju vispār ir vāks. Mēs sitam plaukstas, ka hokeja izlasei OS kvalikacija jāuzvar 1 vērā ņemams pretinieks, un tad viss ir super, bet futbolā, redz, Celmam 123 mums vajadzēja bez finalturnira atstāt Angliju un Vaciju, lai teiktu, ka puiši ir pelnījuši spēlēt EURO 2004?

     [+] [-]

, 2025-01-05 20:50, aizvakar
Ceilons rakstīja: Vidējā konkurences līmeņa dēļ EURO 04 joprojām priekšā visiem - vidusmērs jau toreiz Eiropā bija ļoti blīvs, un mēs toreiz diezgan uzlēcām virs pakaļas. Pie iepriekšējās sistēmas šis bija tiešām grūti paveicams. Basketbola 5. vieta gan nav pārāk tālu, jo arī te vidējais līmenis ir ļooooti audzis, turklāt 5. vieta paliek 5. vieta. Hokeja bronza ir daudz zemāk - tas nebija diez ko augstas kvalitātes turnīrs pat ierastajiem standartiem, daudz var runāt par to, ka tam PČ noteikti nebūtu jānotiek katru gadu, bet tas ir cits stāsts. Tāpat tika uzlēkts virs pakaļas sporta veidā ar ļoti sūdīgu čempionātu, kas kopumā noteikti vidēji ir daudz labāks un kvalitatīvāks par to, kā Škodas kauss to reprezentē. Tas, ka mums ir daudz pavasara fanu, šeit nozīmē absolūti neko, ir jāprot tomēr paskatīties no malas un bez rozā brillēm.
No otras vietas- ir jāatrod 20+ spēlētāji(hokejā), kas uzvarēs un nesataisīs problēmas(slovāki šitā zaudēja OS medaļu hokejā)!

  +1 [+] [-]

, 2025-01-05 21:00, aizvakar
funkyz rakstīja: Šis ir ļoti viltīgs jautājums - Žanim ir pilnīgi taisnība, ka tas ir nožēlojami teikt, ka mūsu lielākais sasniegums ir kaut kur piedalīties, jo kuras valstis tad to uzskatītu kā sasniegumu? Tas nav sasniegums uz pasaules vai pat Eiropas kartes, tas ir sasniegums, jo esam bomži futbolā. Tas ir tāpat kā ar argumentu, ka futbolu jau spēlē visur - jā, mūsu bomžu līmenī, normālai valstij tādas Andoras un Gibraltāri bijuši nebijuši.
Euro 2004 ir liels sasniegums!

Spilgts apliecinājums ir šis attēls!
(google ievadīt tekstu)

File:UEFA Euro 2004 Qualifiers Map.png

  +2 [+] [-]

, 2025-01-05 21:28, aizvakar
H.E.N.R.Y. rakstīja: Man savukārt tā ir ar EURO 2004 kvalifikāciju. Man tajā laikā, kad Latvijai bija jāspēlē ar Turciju izbraukumā, bija paredzētas kaut kadas skolu sacensības Polijā, es toreiz neaizbraucu, lai tiešraidē varētu noskatīties Turcija-Latvija. Un nekad to neesmu nozelojis, jo sportists no manis tāpat nekāds nebūtu, bet Poliju kā tūrists es pēc dažiem gadiem apmeklēju. To spēli un Anatolija emocijas vienmēr atceresos. Ne hokeja bronza, ne basketbola 5.vieta man neradīja tādas emocijas, taču tas nav pārmetums citiem, katram savs.
Piekrītu par "Euro2004", ka iekļūšana jau finālturnīrā bija lielākais sasniegums, pats atbildes spēles ar Turciju laikā biju "Def Lepard" koncertā Ķīpsalā un pat bija uzlikts fanu zonā televīzors un kad mūsējie izlīdzināja rezultātu, pie otrajiem vārtiem, visa Ķīpsala gavilēja un grupas solists vēl uzdeva pēc dziesmas jautājumu - kas par gavilēm. Kurš no citiem sporta veidiem ir skatīts šados koncertos? Kāds atcerās šo koncertu?

     [+] [-]

, 2025-01-05 21:35, aizvakar
Tiem, kas saka, ka Euro2004 nav sasniegums/nenozīmīgs sasniegums vai svinam tikai piedalīšanos - sasniegums ir tas, ka konkrēts autsaiders uzvar favorītus. Jo arī tobrīd mēs nebijām nekas īpašs uz futbola skatuves.

  -1 [+] [-]

, 2025-01-05 21:39, aizvakar
vecā bāba rakstīja: Piekrītu par "Euro2004", ka iekļūšana jau finālturnīrā bija lielākais sasniegums, pats atbildes spēles ar Turciju laikā biju "Def Lepard" koncertā Ķīpsalā un pat bija uzlikts fanu zonā televīzors un kad mūsējie izlīdzināja rezultātu, pie otrajiem vārtiem, visa Ķīpsala gavilēja un grupas solists vēl uzdeva pēc dziesmas jautājumu - kas par gavilēm. Kurš no citiem sporta veidiem ir skatīts šados koncertos? Kāds atcerās šo koncertu?
Ja pareizi atceros, tad Anatolijs aiz saviļņojuma pat blāva 2:1, kaut gan Māris bija panācis 2:2. Pats gan sevi uzreiz izlaboja.

  -3 [+] [-]

, 2025-01-05 21:48, aizvakar
Tracina šis arguments, ka futbolā ir plašāka pārstāvniecība, tāpēc tas uzreiz nozīmē, ka futbols stāv pāri visam.
Pajautājiet, kas ir valsts nozīmīgākais sporta sasniegums tādās valstīs kā Kanāda, ASV, Čehija, Zviedrija, Somija u.t.t.
Tur dominēs hokejs, vai basketbols. Vai šīs valstis ir dumjākas par mums, ka nespēj novērtēt visu varenā futbola nozīmību?
Gana daudz ir nācies strādāt ar somiem, viņu pasaulē nekas nestāv klāt hokejam.

  -3 [+] [-]

, 2025-01-05 21:57, aizvakar
Šeit ir jautājums-kas mums ir emocionāli svarīgāk? Ja tā var teikt, sēdēt pie galda kā līdzīgs ar pārējiem pie galda sēdošiem, vai sēdēt kaut kur galda maliņā?
Ja pirmais variants, tad viennozīmīgi Latvijas izlases dalība PK basketbolā ir daudz vēsturiskāks un būtiskāks sasniegums, jo LV izlase pārliecinoši izmalās caur kvalifikāciju, un arī pašā finālturnīrā ar visiem spēlēja kā līdzīgs ar līdzīgu. Tas bija milzīgs emocionālais baudījums.
Ko nevar teikt par mūsu futbola izlasi, kura klupdama krizdama kvalificējās EURO 2004, un arī pašā finālturnīrā nepameta sajūta, ka esam autsaideri šai kompānijā. Šeit tas emocionālais baudījums bija t''ads kāds bija-stipri nosacīts.
Par IIHF PČ vispār nav jēgas runāt par ko nopietnu, kamēr šai turnīrā nespēlēs visi pasaules labākie hokejisti, kuriem, protams, neliedz to darīt traumas, vai kādi citi nopietni apstākļi. Kamēr IIHF PČ paralēli notiek Stenlija kausa izcīņa, tikmēr tā ir parodija no Pasaules čempionāta.

  +1 [+] [-]

, 2025-01-05 21:58, aizvakar
playthegame rakstīja: Tracina šis arguments, ka futbolā ir plašāka pārstāvniecība, tāpēc tas uzreiz nozīmē, ka futbols stāv pāri visam.
Pajautājiet, kas ir valsts nozīmīgākais sporta sasniegums tādās valstīs kā Kanāda, ASV, Čehija, Zviedrija, Somija u.t.t.
Tur dominēs hokejs, vai basketbols. Vai šīs valstis ir dumjākas par mums, ka nespēj novērtēt visu varenā futbola nozīmību?
Gana daudz ir nācies strādāt ar somiem, viņu pasaulē nekas nestāv klāt hokejam.
Somiem būtu 1/2 Eč vai 1/4 Pč futbolā, tad lielāko uzskatītu futbolu!

2 fi Jari Litmanen Recommended article 737,374

737 tūkstoši skatījumu somu valodā!

Tas Jari Litmanens kāds hokejists?

Nosauc kādu hokejistu un es paskatīšos vai viņam ir vairāk!

     [+] [-]

, 2025-01-05 22:00, aizvakar
playthegame rakstīja: Tracina šis arguments, ka futbolā ir plašāka pārstāvniecība, tāpēc tas uzreiz nozīmē, ka futbols stāv pāri visam.
Pajautājiet, kas ir valsts nozīmīgākais sporta sasniegums tādās valstīs kā Kanāda, ASV, Čehija, Zviedrija, Somija u.t.t.
Tur dominēs hokejs, vai basketbols. Vai šīs valstis ir dumjākas par mums, ka nespēj novērtēt visu varenā futbola nozīmību?
Gana daudz ir nācies strādāt ar somiem, viņu pasaulē nekas nestāv klāt hokejam.
tieši tā - nav jau būtiski, ko par mūsu sasniegumiem domā citās valstīs...
pastāstiet par LAT hokeja 3.vietu Alžīrijai, Marokai, Ēģiptei, DĀR (regulāras futbola PČ dalībnieces)...
vai par 5.vietu basketbolā ASV, Argentīnai, Lietuvai... tie smaidīs un nesapratīs par ko priecājamies...

     [+] [-]

, 2025-01-05 22:01, aizvakar
datmons rakstīja: Somiem būtu 1/2 Eč vai 1/4 Pč futbolā, tad lielāko uzskatītu futbolu!

2 fi Jari Litmanen Recommended article 737,374

737 tūkstoši skatījumu somu valodā!

Tas Jari Litmanens kāds hokejists?
Interesanti, cik augstu, piemēram, Zviedrijā kotējas PK 1994 bronza vai Čehijā EURO 1996 fināls? Ja salīdzina ar hokeja tituliem. Pašam nav pieredzes ar šo valstu pārstāvjiem šādās diskusijās.

  -2 [+] [-]

, 2025-01-05 22:04, aizvakar
viennozīmīgi EURO2004 , 13 .gadu vecumā skatījos izšķirošo spēli pret Turciju ! Ja LV basketbola izlase būtu kvalificējusies OS , tad varētu pieminēt šajā aptaujā basketbolu , tad Otra vieta hokejs OS 2010 , un 2014 , atceros kā čehi ar atkārtiem žokļiem palika kad Latvija izlīdzināja no 0:2 , bet beigās diemžēl zaudēja !
1 2 3 4 139 komentāri