Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Izglābšanās pret britiem

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Izglābšanās pret britiem
Foto: Romualds Vambuts, eSports.lv

Latvijas vīriešu basketbola valstsvienība trešdien sāka dalību astotajā "Efes Pilsen" Pasaules kausa izcīņā Ankarā, pirmajā B apakšgrupas spēlē ar rezultātu 86:84 pēdējās sekundēs uzvarēja Lielbritāniju.

Ar Albionas pārstāvjiem latvieši bija tikušies piecas reizes, izcīnot četras uzvaras. Tiesa, pēdējo reizi komandas savā starpā spēlēja 2001. gada vasarā Ēģiptē, Armanda Krauliņa vīriem Aleksandrijā svinot pārliecinošu uzvaru ar 90:69.

Pēc divu nedēļu pārtraukuma laukumā atgriezās Ernests Kalve, bet galvenā slodze gūlās uz jau pārbaudīto piecnieku – K. Valters, Šķēle, Janičenoks, Kambala, Biedriņš. Katrs no viņiem laukumā pavadīja vairāk nekā 20 minūšu.

Pirmajā puslaikā briti, paļaujoties uz septiņu spēlētāju rotāciju, bija grūti apturami uzbrukumā, piešaujot Latvijas grozu no visām pozīcijām. Malagas „Unicaja” duets Arčibalds-Frīlends ērti jutās zem groziem, Džordžs meta no visām pozīcijām, tālmetienos viņam piebalsoja Rainkings. Tādai kanonādei latvieši nebija gatavi, pēc pirmajām divdesmit minūtēm nokļūstot zaudētājos 40:52.

Kļūdas izdevās labot otrajā puslaikā. Daudz rūpīgāk nospēlējot aizsardzībā, tika ierobežotas britu aktivitātes. Uzbrukumā līdera lomu uzņēmās Kambala. Izrāviens 19:4 un vadībā jau Latvija 59:56. Uztaustīto ritmu noturēt neizdevās un trešās ceturtdaļas noslēgumā Lielbritānija atjaunoja neizšķirtu 64:64.

Krisa Finča trenētie briti vēlreiz devās atrāvienā, gūstot sešus bezatbildes punktus, tomēr Latvijai izdevās atspēlēties. 52 sekundes pirms pamatlaika beigām Kambala samazināja rezultāta starpību līdz vienam punktam 81:82. Lielbritānijas baskebolisti atjaunoja trīs punktu vadību un Kemzūras padoto rīcībā atlika 11 sekundes. Tālu metienu izmeta saspēles vadītājs Kristaps Valters un sasniedza mērķi 84:84! Britu rīcībā bija 5 sekundes, taču Džordža kļūdu savā labā prata izmantot Latvija un Janičenoks pielika spēlei punktu.

Komandas kopā izpildīja 62 (!) soda metienus, briti bija pārāki tālmetienos, taču otrajā puslaikā zaudēja efektivitāti groza tuvumā.

Efes Pilsen Pasaules kausa izcīņa basketbolā, B apakšgrupa

Latvija - Lielbritānija 86:84
Latvija: Kambala 18 (6ab), Šķēle 15, K. Valters 12 (6rp), Bērziņš 9, Vītols 9, Biedriņš 7 (10ab), Janičenoks 7, Blūms 5 (5rp), Kalve 4, Helmanis, Štālbergs, Freimanis.
Lielbritānija: Archibald 17 (8ab, 5rp), George 17, Betts 16 (5ab), Lenzley 11 (5ab), Reinking 11, Forbes 7, Sullivan 2, Hart 2, Freeland 1 (6ab).

Statistika
2p: Latvija 23/46, Lielbritānija 15/37
3p: Latvija 8/23, Lielbritānija 8/13
1p: Latvija 16/27, Lielbritānija 30/35
AB: Latvija 31, Lielbritānija 28
RP: Latvija 18, Lielbritānija 14

Latvijas izlases sastāvs turnīrā Turcijā: Kristaps Valters, Jānis Blūms, Armands Šķēle, Aigars Vītols, Kristaps Janičenoks, Uvis Helmanis, Kaspars Bērziņš, Andris Biedriņš, Gatis Jahovičs, Artūrs Štālbergs, Rolands Freimanis, Ernests Kalve un Kaspars Kambala.

Lielbritānijas izlases kandidāti: Kieron Achara, Robert Archibald, Andy Betts, Flinder Boyd, Dan Clark, Germayne Forbes, Joel Freeland, Nick George, Randall Hanke, Jarrett Hart, Mike Lenzly, Steve Leven, Pops Mensah-Bonsu, Nate Reinking, Justin Robinson, Andrew Sullivan, Jamie Vanderbeken.

Latvijas valstsvienības pārbaudes spēles

DienaSpēleRezultātsRezultatīvākie
26.08.Latvija - Lielbritānija86:84Kambala 18/Šķēle 15/K. Valters 12+6rp
20.08.Grieķija – Latvija80:52Biedriņš 12/Kambala 9/K.Valters 8
19.08.Serbija – Latvija97:93Kambala 18/Janičenoks 16/Biedriņš 16+14ab
14.08.Latvija – Lietuva81:79K. Valters 24/Kambala 11/Biedriņš 10+8ab
12.08.Lietuva – Latvija77:75K. Valters 20/Kambala 15+13ab/Biedriņš 12
07.08.Latvija – Zviedrija92:69Kambala 14/Bērziņš 11/S.Valters 11
06.08.Latvija – Zviedrija89:67S. Valters 16/Biedriņš 11/Kambala 11+11ab

„Efes Pilsen” kausa izcīņas kalendārs

DienaGrupa/KārtaLaiksSpēle
26.08.A21:00Turcija – Horvātija
27.08.B18:30Maķedonija - Latvija
27.08.A21:00Turcija – Vācija
28.08.B18:30Lielbritānija – Maķedonija
28.08.A21:00Horvātija – Vācija
29.08.Par 5. vietu16:00A3 – B3
29.08.1/2 fināls18:30A1 – B2
29.08.1/2 fināls21:00B1 – A2
30.08.Par 3. vietu14:45-
30.08.Fināls17:00-

Izmantotie resursi:
efesworldcup.com

  -2 [+] [-]

, 2009-08-27 00:24, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: Padsmitnieku gados vini paspeja apgut britu basketbola gudribas un tad prom uz NCAA/
Bij tads J.Amaechi,starpcitu vins bij homits un tas vinam liedza iespeju uzspelet BBl,tur tadiem nav vietas.Bet basketbolists vins bij izcils.Un tadu nav mazums.
kas i pamulki nav ko teikt?

  +3 [+] [-]

, 2009-08-27 01:29, pirms 15 gadiem
extremists rakstīja: beidz tak lol teikt tadas komandas,tu gribeji teikt videjas komandas ko??
viniem tak no vinu ligas neviens nespele tapec nepiemini to vinu setas cempi ko sauc par bbl
ne pa tēmu,bet radās jautājums,vai tu vispār zini,ko nozīmē "lol" un kādos gadījumos to lieto? pēc konteksta spriežot,esi kko pārpratis. ekstrēmist

  +5 [+] [-]

, 2009-08-27 02:04, pirms 15 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Tu esi da*nis vai tikai izliecies? Tā ir pārbaudes spēle! Neņem KĀRĻA MUIŽNIEKA METODES par etalonu.
Tolerances gan tev trūkst pret līdzcilvēkiem, bet ja Latvija sevi nostāda kā Eiropas astotnieka komandu, tad tādas komandas kā Lielbritānija būtu jāapspēlē arī neatklājot savus slepenos trumpjus, viņi tomēr ir starp pastarīšiem(šādā sastāvā), ja skatamies reāli.

     [+] [-]

, 2009-08-27 02:18, pirms 15 gadiem
Bez jokiem. Briti gatavojas Londonai

     [+] [-]

, 2009-08-27 03:27, pirms 15 gadiem
labi,ka tā

  -1 [+] [-]

, 2009-08-27 05:12, pirms 15 gadiem
bimbis psc ir paardedzis kaa ciinaas. Pat gomasjatni4ejit jau ar to amachei.

     [+] [-]

, 2009-08-27 05:17, pirms 15 gadiem
Royal rakstīja: mūsējie pēc šitā var izdot rokasgrāmatu - "Kā vinnēt no mīnus 3, desmit sekundēs"
STARPCITU- tiešām VAR, jo tas pats tika paveiks pagāšgad pret Leituvu!!!!!!!!!!!!!! (Ja kāds atcerās Blūma tīši garām mestu sodu un Janičenoka trijnieku )

     [+] [-]

, 2009-08-27 09:12, pirms 15 gadiem
paskatījos statistiku: 3p varbūt vēl so so, bet 1p zem katras kritikas. Ieprieksējās spēlēs bija līdzīgi skaitļi....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-08-27 09:25, pirms 15 gadiem
Pec sastava anglji ir kljuvushi specigi, bet janjem veraa, ka briti ir Eiropas cempionata finalturnira jaunpienaceeji, tadelj nedriksteja but problemu! Spriezhot pec statistikas priecee saspeles vaditaju piespelju skaits un tas ka spejam atspeleties no miinusiem. Vienigi nesaprotama ir Freimanja marineshana visas parbaudes speles, kas liecina ka vinsh drizak jau no sakuma nolemts kaa 13.-tais. Bet jaljauj tachu spelet, lai dzeks sevi pierada laukumaa. Bet Biedrinsh manuprat neizliekas vairak ka 80%, vienigi pec tam - vai shis spes ieslegt uzreiz pilnus apgriezienus?!

     [+] [-]

, 2009-08-27 09:52, pirms 15 gadiem
Nebija jau nekāda top komanda ..... Kuru vietu Latvijai eiropas čempī prognozē ?

     [+] [-]

, 2009-08-27 09:52, pirms 15 gadiem
Blūms bišku pa daudz lādē garām gan 3-nieku, gan sodus, vispār šajā spēlē nevienam grozā negāja kā vajadzētu būt. Par švakajiem sodumetieniem esmu jau pieradis, Kemzuram kas jādara. Kambala gan nodeva godam, aizsardzībā arī labi iestājās ceļā un uzbrukumā labi izgrūstīja sev vietu labam metienam. Mierina vienīgi tas, ka pie tik sliktiem procentiem uzvarēt, tad mums ir rezervīte.

  +7 [+] [-]

, 2009-08-27 09:55, pirms 15 gadiem
Nevis IZGLĀBŠANĀS Pret britiem, bet IZGĀŠANĀS Pret britiem

  +2 [+] [-]

, 2009-08-27 10:03, pirms 15 gadiem
Jā, īstenībā piekrītu Vimbas kungam, ja tā padomā, iespējams Kemzura tiešām spēlē paslēpes. Gan offā, gan defā. Jo ap šo brīdi jau vajag sākt nākt ārā labākajām off kombenēm un arī defā. Nekā izcila nav, improvizācijas, vienīgais ar KK (nedaudz arī AB) ieskrējieniem zem groza pēc saspēles. Un arī defā - Kemzura tak teica ka Leiši nospieda britus pirmajās minūtēs ar presingu, mēs to nedarījām. Značit viss labākais vēl priekšā. Un par Kārli - piekrītu - viņš nav slikts treneris, bet nekas vairāk...Izgāzt visus čempjus...un atcerēties vienu uzvarētu spēli ar Horvātiem ir non-senss. + iespējams ka draudzības spēlēs KM gāja uz visu banku un oficiālajās spēlēs nekas vairs netika pietaupīts...tikai manas domas.

  -1 [+] [-]

, 2009-08-27 10:12, pirms 15 gadiem
izskatās ka vārds atvadu spēle ir īstais vārds ar ko izvadīt uz čempi jo klubiņu tusētāji jau nekādi sportisti,tādi pāvi un viss!

     [+] [-]

, 2009-08-27 10:13, pirms 15 gadiem
Jeeee.... Musejie tac ir labakie!!!

     [+] [-]

, 2009-08-27 10:17, pirms 15 gadiem
par paslēpēm jau visi mūsu komandu treneri ar zvirgzdiņu ieskaitot,pilnīgas muļķības un ja sodus nevar iemest tagad tad uz ko cerēt čempī?!?

     [+] [-]

, 2009-08-27 10:25, pirms 15 gadiem
KONSULTANTS rakstīja: par paslēpēm jau visi mūsu komandu treneri ar zvirgzdiņu ieskaitot,pilnīgas muļķības un ja sodus nevar iemest tagad tad uz ko cerēt čempī?!?
Nu jā, ja par trīnīšiem nevajadzētu pārdzīvot - vienu dienu krīt, citu nē, tad ar sodiem pilnīgs disasters. un ne tikai AB, bet visiem - ar Skele aizmeta garaam, arii Kambala, arii Kalve, arii Blums. Ja mazie nemetiis tuvu 100% , tad chempii buus kirdikt...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-08-27 10:42, pirms 15 gadiem
Kaut basketbolā varam apspēlēt britus!!!!!!!!!!!!

  -1 [+] [-]

, 2009-08-27 10:53, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: No jaunajiem lielu potencialu,kaa izlases lideri saskatiju Kalve.Bet kaa jau teicu,visi viri nospeleja virs savam iespeju robezham.
nepareizi...peec redzeetaa driizaak briti nospeeleeja virs savaam iespeeju robežām,jo iekšā krita viss kas var iekrist,preteeji muuseejiem,kas mociijaas ar grozu guušanaam,vienkaarši nebija iistaa diena! ja kaut daļa,no tiem BRIIVI izmestajiem metieniem buutu iekrituši,tad rezultaats buutu bijis pavisam cits(kaadam tam patiesiibaa arii buutu vajadzeejis buut),bet tas ir no staasta,kaa buutu ja buutu! pašas speeles beigas lieliski pieraadiija,kuraa izlasee ir pieredzeejušaaki un labaaki speeleetaaji,jo tikai ar meistariibu var vinneet taadu vienaadu speeli! stipraakais uzvar,tam taču tu piekritiisi vai ne?

  -1 [+] [-]

, 2009-08-27 10:55, pirms 15 gadiem
Baric rakstīja: Kaut basketbolā varam apspēlēt britus!!!!!!!!!!!!
pareizi ir,hokeju labaak nepiemineet,tas buutu paaraak apkaunojoši priekš salu iedziivotaajiem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-08-27 11:56, pirms 15 gadiem
ingars31 rakstīja: nepareizi...peec redzeetaa driizaak briti nospeeleeja virs savaam iespeeju robežām,jo iekšā krita viss kas var iekrist,preteeji muuseejiem,kas mociijaas ar grozu guušanaam,vienkaarši nebija iistaa diena! ja kaut daļa,no tiem BRIIVI izmestajiem metieniem buutu iekrituši,tad rezultaats buutu bijis pavisam cits(kaadam tam patiesiibaa arii buutu vajadzeejis buut),bet tas ir no staasta,kaa buutu ja buutu! pašas speeles beigas lieliski pieraadiija,kuraa izlasee ir pieredzeejušaaki un labaaki speeleetaaji,jo tikai ar meistariibu var vinneet taadu vienaadu speeli! stipraakais uzvar,tam taču tu piekritiisi vai ne?
Ja nevar iemest BRIIVOS metienus, tad jāsež un soliņa, lai iet tie, kuri var iemest!

     [+] [-]

, 2009-08-27 11:59, pirms 15 gadiem
Trozzkis rakstīja: Jā, īstenībā piekrītu Vimbas kungam, ja tā padomā, iespējams Kemzura tiešām spēlē paslēpes. Gan offā, gan defā. Jo ap šo brīdi jau vajag sākt nākt ārā labākajām off kombenēm un arī defā. Nekā izcila nav, improvizācijas, vienīgais ar KK (nedaudz arī AB) ieskrējieniem zem groza pēc saspēles. Un arī defā - Kemzura tak teica ka Leiši nospieda britus pirmajās minūtēs ar presingu, mēs to nedarījām. Značit viss labākais vēl priekšā. Un par Kārli - piekrītu - viņš nav slikts treneris, bet nekas vairāk...Izgāzt visus čempjus...un atcerēties vienu uzvarētu spēli ar Horvātiem ir non-senss. + iespējams ka draudzības spēlēs KM gāja uz visu banku un oficiālajās spēlēs nekas vairs netika pietaupīts...tikai manas domas.
Paskatīsimies, cik IZCILS treneris ir Kemzura čempionātā!

     [+] [-]

, 2009-08-27 12:01, pirms 15 gadiem
un tāds sastāvs, kāds ir Kemzuram, nav bijis nevienam iepriekšējam izlases trenerim!

     [+] [-]

, 2009-08-27 12:06, pirms 15 gadiem
šavaki švaki, uz astotnieku nav i ko cerēt

     [+] [-]

, 2009-08-27 12:07, pirms 15 gadiem
Esmu vīlies, K...zura mani nepārliecina , Miglinieks bļaustoties blakus uzdzen naptīkamas atmiņas kad viņš bija galvenais!!! Gribēju likt nadu totalizātorā ka mūsējie grupu 4empī vinēs, tas nenotiks. Kapēc K..zuru no himkiem izmeta ? Kāpēc man liekas ka Butautam pat runas stils preses k. ir nosvērtāks un gudrāks. Mums ir spēlētāji , bet treneru korpusam es neticu!!!

     [+] [-]

, 2009-08-27 12:10, pirms 15 gadiem
ja mes gribam uz astotnieku mums jabut labam pirmajam nummuram.

  +2 [+] [-]

, 2009-08-27 12:14, pirms 15 gadiem
Tak beidzat čīkstēt, Kemzura ir labākais coachs kāds LV ir bijis šajos 20 gados un labākais kādu šobrīd vispār varam dabūt. Tākā nečīkstam un gaidam čempja spēles

     [+] [-]

, 2009-08-27 12:25, pirms 15 gadiem
Trozzkis rakstīja: Tak beidzat čīkstēt, Kemzura ir labākais coachs kāds LV ir bijis šajos 20 gados un labākais kādu šobrīd vispār varam dabūt. Tākā nečīkstam un gaidam čempja spēles
Cerams ka tavs optimisms ir pamatots , sauklis TAGAT< VAI NEKAD arī tāds štromnijs , ble bet ablomu čempī negribu!!!

     [+] [-]

, 2009-08-27 19:08, pirms 15 gadiem
ar taam troikaam vinji muus jau ir noraksush iidz zemei...