Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Vecvagars: "Ierindā esot kaut vienam Eirolīgas spēlētājam, zaudējām tikai vienā spēlē"

Andrejs Siliņš

Vecvagars: "Ierindā esot kaut vienam Eirolīgas spēlētājam, zaudējām tikai vienā spēlē"
Arnis Vecvagars. Foto: FIBA

Latvijas basketbola izlase šovakar Podgoricā Melnkalni uzvarēja ar pārāk mazu starpību (80:74) un nespēja piepildīt sapni par Pasaules kausa finālturnīru. Pēc cīņas neveiksmi komentēja savienības prezidents Valdis Voins un izlases galvenais treneris Arnis Vecvagars, kurš uzsvēra, ka pēdējās 48 sekundēs ļoti pietrūcis Jāņa Strēlnieka.

Latvijas Basketbola savienības prezidents Valdis Voins: "Pusotra gada cikls un viss ieguldītais darbs nav vainagojies ar rezultātu, kādu gaidījām. Nevaram pārmest ne treneriem, ne spēlētājiem, vēl mazāk - līdzjutējiem, kuri bija klāt visās spēlēs. Treneriem bija pietiekami grūts uzdevums, jo sastāvs tika variēts. Visā ciklā piedalījās 26 spēlētāji, un Jānis Blūms bja vienīgais, kurš piedalījies visos mačos [šovakar gan viņš palika uz rezervistu soliņa - A.S.]. Šodien sastāvs bija ļoti tuvu optimālajam. Neliels saules stariņš - esam pirmā starp tām Eiropas izlasēm, kuras neiekļuva Pasaules kausā. Ja Eiropas izlases Ķīnā cīnīsies pietiekami sekmīgi, iespējams, varēsim tikt uz olimpisko spēļu kvalifikāciju. Jau rīt pēcpusdienā būs Treneru komisija, tiks uzklausīti viedokļi un izdarīti secinājumi. Šai izlasei nav saukļa "Tagad vai nekad". Šai izlasei vēl būs iespējas realizēt savu potenciālu. Pārdzīvosim šo neveiksmi un turpināsim gatavoties nākamajiem izaicinājumiem."

Latvijas izlases galvenais treneris Arnis Vecvagars: "Paldies līdzjutējiem, žurnālistiem un citiem iesaistītajiem, kuri mūs šajā ciklā atbalstīja un deva vajadzīgo enerģiju. Darbs bija ļoti sarežģīts. 26 spēlētāji izgāja cauri šim sietam, ir parādījušās jaunas un nu jau gandrīz vai stabilas vērtības izlasei. Tas savā ziņā ir ieguvums, bet, protams, vissāpīgāk, ka nepiepildījām savu sapni un nebrauksim uz Pasaules kausu. Spēlēs, kad piedalījās kaut viens Eirolīgas spēlētājs, zaudējām tikai vienreiz - Spānijā.

Šodien lielākās problēmas, kas neļāva izcīnīt vajadzīgo pārsvaru, bija saistītas ar atlēkušajām bumbām pie sava groza. Lai gan centāmies laukumā turēt garu sastāvu, Melnkalne ar otrajām iespējām tāpat guva tuvu 20 punktiem. Tas bija viens no galvenajiem uzstādījumiem, bet diemžēl to nespējām līdz galam realizēt. Otrajā puslaikā bija problēmas spēlē viens pret vienu. Par to liecina pretinieku tikai piecas rezultatīvas piespēles. Protams, pēdējā minūtē ļoti pietrūka Strēlnieka, jo izšķirošajos momentos ar viņu uzbrukums nesa rezultātu. Par Strēlnieku vainu nojaušu, bet nekomentēšu medicīniskās lietas.

Visas spēles garumā spēlējām diezgan veiksmīgi un turējāmies tuvu vajadzīgajam pārsvaram. Spēlētāji, kuri bija laukumā, izpildīja savas lomas, un pēc spēles ritējuma neprasījās rotācijā iesaistīt vēl kādu spēlētāju. Spēles temps nebija tik augsts, lai spēlētājos radītu milzīgu nogurumu. Gala rezultātā piezīmju problēmas nesagādāja izšķiršanās, lai būtu jāpāriet uz plānu C. Visas situācijas paredzēt nevaram. Ja kādam no ārējiem būtu neveiksmīgāka diena vai spēles temps būtu augstāks, tad varbūt būtu nepieciešams iesaistīt vēl kādu. Katram no spēlētājiem ir savas labākās īpašības. Cits, piemēram, Lomažs, var labi nospēlēt aizsardzībā, kas sagādā lielākas problēmas ārējās līnijas spēlētājiem. Jānim Blūmam galvenais ierocis ir tālmetiens. Ja spēles gaitā vajadzētu ātrus tālmetiens, varbūt būtu jāiesaista viņš. Šodien spēles gaitā tas neprasījās. Strēlniekam uzticējām segt mazā agresīvus spēlētājus, lai nebūtu jāsedz tiešais pretspēlētājs.

Mums izdevās labs spēles sākums. Galvenokārt ar veiksmīgu aizsardzību vajadzīgais punktu skaits bija ļoti tuvu vai pat tika pārsniegts, tāpēc speciāli paātrināt tempu nebija vajadzības. Ja spēle būtu sākusies citādi, iespējams, vajadzētu paātrināt spēles tempu vēl vairāk, bet skriešana nozīmētu lielāku risku - spēles tempa izvēle bija pareiza. Jāņem vērā, kāda tempā spēlētāji spēlē savos klubos. "Olympiacos" nav tā komanda, kas skrien un met pie pirmās iespējas. Šāds spēles temps bija piemērotāks arī mūsu spēlētājiem.

Pret Melnkalni Rīgā ielaidām pārāk daudz - varējām nospēlēt veiksmīgāk un ja ne uzvarēt, tad vismaz zaudēt ar mazāku starpību. Teikt, ka šo ciklu izteikti zaudējām kādā vienā spēlē nevar. Sīkumi sakrājās visa cikla laikā. Atlēkušās bumbas bija problēma visa cikla garumā - gan auguma centimetri, gan meistarība. Jāskatās, kāda ir spēlētāju statistika klubos. No spēlētājiem mēs prasām to, ko viņi ikdienā savos klubos tik daudz nemaz nedara. Cenšamies piespiest to darīt mūsu interesēs, bet ne vienmēr tas izdodas."

     [+] [-]

, 2019-02-26 18:21, pirms 6 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Ja spélêtājam aiziet spéle, kå Strélniekam, tad nav raustït un var nokapåt pat visas 40 min. Tadi pieméri ir bijuśi, ka praktiski viens lideris uztaisa spéli!
Un līderis beigās noguris līdz tam, ka savainojas un vairs nespēj palīdzēt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 18:29, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Mani ari tur varēja nolikt!neuzskatu,ka vaina ir Strēlnieka minūtēs!drīzāk jau zaudētajā spēlē pret UKR un -9 m'jās pret Melnkalni!kur bija labi ja -4,ja komanda beigās nesabruktu!Vakardienas spēlē principā manuprat no trenera puses lažu nebija!no eirolīgas spēlētāju puses gan...
Mums daudzi uzbrukumi beidzās improvizējot nevis izspēlējot....Es pats personīgi uzskatu, ka bija iespējams labak nospēlēt un netika maksimums sasniegt....Tavi pieminētie Eirolīgas čaļ, liek atgriezties pie tā, ka uz soliņa bija trīs mazie, no kuriem divi SG un Bertānu mierīgi varēja mainīt....Garajā galā pietrūka Gražuļa

     [+] [-]

, 2019-02-26 18:31, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Es gan,sevišķi spēles sākimā redzēju regulāri izspēlētus,BRĪVUS metienus!nu gadās taču,ka nekrīt un punkts!par Dairim!!aizsardzībā ari bija OK,jā,tikai tās atlecošās bumbas..bet nu tas bija paredzams pie tādas auguma tarpības un pie normāla metienu procenta brīvajos metienos domāju,tas Melnkalnes trumpis būtu sists
improvizācija sākās tad,kad spēlētāji zaudēja pārliecību dēļ tā,ka brīvie metieni nekrīt!!to varēja manīt,ka raustās mest,kaut situācija to prasa!
Tā bija izspēle spēles sākumā, kad pāris reizes spēlētaji vienkārši nezināja ko darīt, jo vienkārši izspēle tika apstādināta. Šmita epizode ļoti labi atmiņa ir, kad bija spiests driblēties un censties iet uz groza apakšu....Un arī tie brīvie metieni vairāk jau bija uz Melnkalnes defa rēķina, kurai sakārtojoties, mums vairs nebija tādu iespēju. Tajā pat laikā, mēs nekādi nespējām savu spēli sakārtot. Kāpēc Melnkalne varēja, bet mēs nē?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 18:43, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: uzbrukums tika veidots uz to,ka jebkurš var iemest metienu no distances!nu neuzkrita...Maz protams skatos basi pēdējā laikā,bet neesmu manījis,ka Gražulis mestu ar puslīdz normālu procentu!Ja spēlēt uz apakšu,tad tu tikai Valančūns varētu līdzēt!bet viņš ir leitis!mans uzskats,ka tieši vakardienas spēlē trenera vainas nav,par visu turnīru jau ir cits stāsts!Spriežu par tām spēlēm,ko redēju!
Gražulis ir vef līderis vtb, kur nav zems līmenis. Skatoties gan vtb, gan EstLat līgu, tad trīņus viņš met +/- 40% robežās...

Man atkal radās jautājumi arī par šo spēli. Kapēc neizmantoja zonas defu utt. Tapat, kāpēc Meiers tik maz tika izmantots postā?

     [+] [-]

, 2019-02-26 18:45, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: ko nozīmē nesakārtojām?melni nodušījām!ar to dubleviču ari manuprāt tikām galā!kā jau teicu-atlekušās,jā zem jebkurs kritikas,bet nu paskatoties uz izmēriem loģisks rezultāts!
ko var sakārtot uzbrukumā,ja lielai daļai spēlētāju totāli nekrīt brīvie metieni???pretinieks tak ari nav muļķis,vairs nedušī ,bet atkāpjas solīti!līdz ar to arī atbrīvoties grūtāk!ja būtu trāpījuši,melnkalnei nāktos dušīt tālāk no groza,līdz ar to atbrīvojot iespējas izspēlēm!pats esmu spēlējis drusku-zinu,ka ja tev nekrīt,tevi var segt vaļīgāk un vairāk pievērst uzmanību palīdzībai citiem!
Es arī esmu spēlēji un to zinu....Un atkal, ja nekrīt metieni, tak uz soliņa ir divi spēlētāji, kuri var iemest trīņus. Es teiktu, ka šajā spēlē mums pietrūka nestandarta gājienu.

     [+] [-]

, 2019-02-26 18:47, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Un līderis beigās noguris līdz tam, ka savainojas un vairs nespēj palīdzēt
Spēli skatījies? Strēlnieks nevis savainojās, bet viņu apzināti savainoja Dubļevičs.

  -1 [+] [-]

, 2019-02-26 18:50, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Spēli skatījies? Strēlnieks nevis savainojās, bet viņu apzināti savainoja Dubļevičs.
Strēlnieks jau pirms tam spēlēja ar savainojumu, ko varēja manīt pēc sapju grimmasēm sejā. Izskatās, ka spēli neskatījies.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 18:57, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Strēlnieks jau pirms tam spēlēja ar savainojumu, ko varēja manīt pēc sapju grimmasēm sejā. Izskatās, ka spēli neskatījies.
Es skatījos datorā, ne tai labākajā kvalitātē.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:00, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: nu bāc,kas ir Lat-Est līga??nu kā var salīdzināt ar Melnkalni?cik nu esmu redzējis pret Melnkalnes līmeņa pretiniekiem,nekāda procenta viņam nav...varbūt maz esmu skatījies?varbūt,bet rakstu to,ko esmu redzējis
Meiers postā!Latviski tas būtu uz ūsiņas,ja?viņš pat 1-1 dublevičam diez vai ūdeni pienestu,kurn nu vēl,nemot vērā,ka dēļ zemās metienu precizitātes nepārtraukti palīgā būtu vēl viens aizsargs!jā,atmestu,a tur atkal bezskaņa kādam Bertānam
Lūdzu, Ate, lai atmet Atem, kurš var trāpīt ar labu procentu

Kas saistās ar Gražuli, tad vietējā līgā viņš tieši sliktāk met trīņus, ap 37%, vtb viņam nedaudz virs 43
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:04, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: kaut kas jau pietrūka,piekrītu!tikai nu nevar prasīt no LBL džeka uguņot pret eirolīgas komandu!tas par Lomažu un Šķēli!redzi,rezultāts jau ari visu laiku bija uz robežas vai mums derīgs..tu,kā treneris laiztu 12 spēlētāju tādā situācijā?es ne!un ,atkal jau,cik skatos basi,to nedara neviens treneris...
atrast kļūdas jau var jebkuram,ne tikai Vecvagaram!timma kā pirmziemnieks ietriecas dublevičā!tā vietā,lai mestu brīvu pustālo!vai atdotu pasi Meieram!Dubkevičs nāca palīgā,tātad viņa cilvēks palika brīvs!un to var redzēt atkārtojumā,tik Timmam japamet tā bumba!a viņš ietriecas Dublevičā!tur ari vecvagara vaina?vai autu neizmest 5 sekundēs?ko tur treneris var izdarīt?lūk potenciāli vismaz 4 punkti!par Dubleviča zilo es pat neteikšu!
Kādu 12to spēlētāju? Mums bija deviņu spēlētāju rotācija...Timma jau pareizi darīja, tik Dubļevics uz māņkustības neuzķērās....Pēdējais metiens jau tika zīmēts Bertanam, kuram, ja nemaldos bija 0-8 no tālās....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:08, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Jā,man arī tas ir tuvākais baša veids-spēle ar spiedienu uz groza apakšu un tad vai nu apspēlē 1-1 vai atmet ārējam,ja otrs aizsargs nāk palīgā!bet Latviju tā spēlējam es neesmu redzējis nekad,ja nu tikai Kambalas pirmajā EČ laikam!nu bet tad Kambis bija monstrs,dubleviču kotletēs samaltu!kur mums šodien tāds centrs???nav!kāda Meierim ūsiņa pret Dubleviču?viņš pat neizkustinās to kalnu!
Nav jau obligāti jāizkustina. Caur centru var laist uzbrukuma saspēli. Tāpat, ja skatamies, kad bija Siliņš laukumā kā PF, viņš varēja uz bloka ar Meieru mainīties un Dubļevičš paliktu ārā pie Siliņa....Man kā amatieriem un līdzjutējam šķiet, ka ar vienu centru sastāvā, Vecvagars nogrieza sev iespēju taktiski kaut kā manevrēt.

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:11, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: tak tas VTB jau ari tāds izstiepts veidojums!ir CSKA un ir pat ļooti frišas komandas,ne tuvu ne eirolīga!nu nav Gražulis 3p metējs,manuprāt!un ,kā jau teicu,izlases spēlēs,cik esmu redzējis,ļooti blāvs sniegums!Kamēr vakar-nu abi Meieri manuprāt ļoti labi nokapāja,varbūt uz Šmitu vairāk varēja uzspēlēt,nezinu,bet atkal jau-pa teļuku es tā nejūtu spēli,lai pārmestu...
es tikai par to,ka vakar pat teļukā pamanīju,ka čaļi raustās mest....pat tad,kad bija brīvi1brīvi ne LAT-Est izpratnē,bet eirolīgas izpratnē!
Bet redzi, tā visa raustīšanās utt. ir daļēji no trenera atkarīgs. Ja atceries spēles pie Bagatska, tad tur tādu problēmu nebija. Bija uzstādījums - kābrīvs, tā met nedomājot. Tāpat, ja skatāmies Šrelmaheru un Gailīti (vienīgie, kuri labā līmenī trenē pašlaik) viņi lamājas, ka ja raustās mest vai pat nemet. Tam pašam Mejerim ir ticis par to, Atem, Lomažam atkal BKV sastāvā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:15, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: kurā sportaskolā māca,triekties virsū stāvošam pretiniekam,ja ir iespēja brīvi izmest no sodiņa pustālo???nu labi,līdi uz apakšu-tev uznāk garais virsū!tak viņa cilvēks zem groza paliek brīvs!!atdod viņam!vai tad tā nav??un tā nospēlē eirolīgas vecis?rupja,bērnišķiga kļūda spēles izšķirošajos mirkļos!nu vismaz tā sanāk pēc tā,ko man mācīja
kam vēl mest,ja nav strēlnieka?izlaist aukstu Blūmu?vai spēlēt uz tiem,kas pat brīvu metienu baidās šai spēlē uzmest?jā,šudīgs procents dairim,bet es citu neredzēju,kam mest tajā situācijā!
Timma, kuram no spēles bija 3 no 4, tieši otrajā puslaikā viņš trīņus trāpīja. Tas pats Ate.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:19, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Esmu ievērojis,ka tagad reti kad pie bloka mainās...parasti cenšas savam tikt līdzi,esmu par to runājis pat ar ASK spēlējušu džeku..Es jau ari tikai amatieris-piekristu tev par to ūsiņu,ja mums būtu kāds,kas spētu izkustināt Dubleviču!a tagad Vecvagars viņu izraustīja ar izspēlēm,mūsējie tika līdz brīviem metieniem,bet meta garām!Līdz ar to atvieglojot Melnkalnes darbu aizsardzībā!ne Melnkalne kaut ko sakārtoja,bet mūsējie nespēja iemest,tādējādi atvieglojot darbu aizsardzībā pretiniekam!
Vadoties no tava teiktā, man rodas jautājums, kāpēc, tad mēs nevarējām sakārtot, jo Melnkalne nebija diži labāka uzbrukumā...Bet tas par to precizitāti ir tas, ko teicu, respektīvi, ja vienas izspēles nenes rezultātu, kāpēc tās nemainīt? Tam pašam Meieram labi cauri gāja pikenrols, pick and pop, man šķiet vispār nebija izspēlēts....Vienu lietu, ko es neredzēju - posta spēle pret Nīdhemu, gan Strēlnieks, gan Ate ir lielāki par viņu, bet ne reizi postā nenospēlēja, kaut gan abi māk to.

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:22, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: man ari ir ticis!ja esi brīvs,ir jāmet!punkts!bet ja nevari iemest,sāc raustīties!nu vismaz es sāku...tur jāsēdina malā..bet ja nav līdzvērtīga,ko laist vietā???un rezultāts uz robežas...jā,ja būtu -10,skaidrs,ka jālaiž citi-9,10,12 spēlētājs..a vakar rezultāts visu laiku uz robežas..kā jau teicu-es ari neriskētu laist ne Šķēli ne Lomažu
tik nepārproti-man līdz spēlēšanai pie štelmahera vai Gailīša kā līdz kosmosam
Man jau arī, bet tad parādās jautājums, ja Bertānam negāja spēle nedz uzbrukumā, nedz defā (nezinu kāpēc, bet nereti pret nīdhemu gāja zem bloka) kāpēc jau no spēles sākuma neiesaistīt Blūmu, kam rokas netrīcēs? Un Blūma izskrējieni vien liktu Melnkalnei pielāgoties.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2019-02-26 19:27, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Timma pa 8 sekundēm pat laukumam pāri netiktu!pie tādas segšanas!minūtes pārtraukuma vairs nebija...jā,varbūt vajadzēja spēlēt uz Timmu,vai Ati!es jau to neapstrīdu!bet ja viņi aizmestu garām,tu tak tik un tā veco vainotu!pie tam ar to pēdējo sekunžu metieniem-kam viņus parasti uztic?man liekas,ka līderim?varbūt kļūdos?jo tomēr maz skatos basi pēdējā laikā
kādas astoņas sekundes? Metiens bija pēc auta izspēles uzbrukuma zonā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:32, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Man gan liekas,ka aizsardzība bija OK,tik atlecošās traģiskas...strēlnieku uz ūsiņas vispār neesmu redzējis spēlējam!Par Ati piekritīšu,ka vajadzēja pamēģināt!bet ari iebildīšu-Latvijas basketbolā nekad neesmu redzējis spēlējam uz ūsiņu!nekad,izņemot vienu reizi pieminēto EČ ar Kambi!tāpat,kā Latvijas hokejisti iet ar līkumu petakam!!nezinu,kāpēc tā,man nav izskaidrojuma!!Manā basketbola izpratnē tieši spēle uz groza apakšu ir panākuma atslēga!bet Latvieši tā nav spēlējuši nekad!
Eirolīgā ir Strēlnieks ar muguru uzspēlējis pret mazāku pretinieku.

Manā skatījumā nav galvenais vai spēlējot ar muguru gūtu grozu, bet gan tas, ka liktu Melnkalnei savu spēli mainīt..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:36, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Nu it kā jā,piekrītu!tik blūmam dullie krīt vienu reizi sezonā!a šogada veiksmi jau izsmēla pret Sloveniju!kā jau teicu,es domāju,ka tāda izvēle treneru korpusam bija,jo nobijās riskēt,rezultāts tomēr biju uzrobežas un mums par labu..kā jau teicu,ja būtu -10,noteikti mēģinātu,a tagad nenoriskēja!!citu izskaidrojumu es neredzu!bet es personīgi pie tādas spēlētāju izvēles ari neriskētu
Tas jau īsti risks nav, ja iespēlē jau no spēles sākuma un rēķinies, ka būs desmit spēlētaju rotācija. Vieglāk taču ir kādu atsēdināt, ne tā?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-02-26 19:39, pirms 6 gadiem
lonja rakstīja: Tu par 1 iespēju,es ne tā sapratu!tur man bija tādas emocijas iekšā,ka īsti neizsekoju pārējo spēlētāju kustībām!teikšu kā ir!atkārtojumu neesmu skatījies!jā,tur noteiti varēja kaut ko izspēlēt uz citu spēlētāju!tikai mēs jau nebijām uz soliņa,nezinām kā jutās tie Timma un Ate!moš viņiem no atbildības rokas trīcēja!Moš tāpēc uz Bertānu spēlēja!+ kā jau teicu-man liekas,ka pēdējo metienu ari izspēlē uz līderiem!Lai gan laikam jau ari Melnkalne to gaidīja!!
Varu tikai piekrist
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja