Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Atziņas pēc neveiksmes OS kvalifikācijā: Banki par īso vasaru ar izlasi

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Atziņas pēc neveiksmes OS kvalifikācijā: Banki par īso vasaru ar izlasi
Luka Banki. Foto: FIBA

Latvijas vīriešu basketbola izlases galvenais treneris Luka Banki intervijā portālam ‘’Sportacentrs.com’’ plašāk analizēja valstsvienības neveiksmi Parīzes olimpisko spēļu kvalifikācijā, kurā neizdevās iegūt kāroto vietu olimpisko spēļu turnīrā.

Četru gadu laikā šī kļuvusi par pirmo sarunu ar izlases galveno treneri Luku Banki, kas norit pēc nesasniegta uzdevuma – šoreiz neiekļūšanas Parīzes olimpisko spēļu turnīrā. ‘’Ne sevišķi,’’ vēl pirms sarunas sākuma viņš atbild, vai šobrīd bauda brīvdienas. Tas tiek argumentēts ar Boloņas ‘’Virtus’’ komplektāciju uz nākamo sezonu, kā arī pienākumiem paša mājās, ko uztver kā sodu pēc netikšanas olimpiskajās spēlēs. ‘’Mana vēlme bija būt Parīzē.’’ Sarunā ar treneri tiek vērtēts neizdevušais posms ar valstsvienību – īsā vasara, kuras neizteiksmīgumā bija saredzami dažādi apsvērumi.

- Kopš sāpīgā zaudējuma pret Brazīliju ir pagājusi nedaudz vairāk par nedēļu (saruna notika otrdien, 16. jūlijā – aut.). Kādi ir jūsu pirmie secinājumi par šo īso vasaru kopā ar Latvijas izlasi?
- Galvenais secinājums, ka šis bija ļoti specifisks, pat unikāls turnīrs. Mēs to nesagaidījām nedz labākajā sastāvā, nedz labākajā formā. Formāts, kurā tika spēlētas divas spēles pēc kārtas, pierādīja, ka viena no veiksmes svarīgākajām atslēgām bija fiziskā un mentālā kondīcija. Mūsu demonstrētais sniegums parādīja, ka no spēles viedokļa augstā līmenī spējam vienmērīgi un efektīvi aizvadīt pirmās spēles pret Gruziju un Kamerūnu, taču diemžēl nespējām šo pašu basketbolu atkārtot nākamajā dienā. Pēdējos gados viena no mūsu identitātēm bija stabilitāte sniegumā, kas šoreiz diemžēl izpalika.

- Apgalvojāt, ka komanda turnīru nesagaidīja tajā labākajā formā. Kādi ir galvenie paskaidrojošie iemesli šādam secinājumam?
- Vairākiem aiz muguras bija garas sezonas ar dalību vietējo čempionātu finālsērijās. Ar to domāju Rihardu Lomažu, Rolandu Šmitu, Rodionu Kurucu un arī sevi. Ar ‘’Virtus’’ tikām Eirolīgas ‘’play-in’’ un Itālijas finālā. Šmitam aiz muguras bija sezona Eirolīgā un fināls Lietuvas līgā. Rodionam Kurucam – iekļūšana ‘’Final Four’’ Čempionu līgā un finālā ACB līgā. Tik garas sezonas veido lielu fizisko noslodzi, kā arī mentālo stresu, pēc kura nav viegli atgūt enerģiju un emocijas. Nevaram aizmirst, ka turnīru sagaidījām ar spēlētājiem, kuriem aiz muguras bija specifiskas sezonas. Ar to domāju Artūru Žagaru, kura karjera vēlreiz tika ietekmēta traumas dēļ. Ar to domāju Jāni Strēlnieku, kuram sezonas laikā bija dažādas veselības likstas. Nevaram aizmirst Andreju Gražuli un Kristapu Porziņģi, kuri nemaz nevarēja palīdzēt. Tādai komandai kā Latvijai šāda rakstura problēmas maksā dārgāk nekā tādām nācijām kā Francijai, Grieķijai vai Turcijai, kurām spēlētāju resurss ir lielāks. Uz tik specifisku turnīru ir jātiecas izvēlēties pēc iespējas labākos spēlētājus un viņos palikušo mentālo, fizisko un taktisko enerģiju. Bijām saviļņoti spēlēt mājās un, manuprāt, fani dažbrīd lika mums spēlēt virs mūsu spējām. Tādā atmosfērā vienmēr vēlies demonstrēt labāko basketbolu, taču finālā mēs nebijām tik labi, cik pretinieki. Šķiet, ka Brazīlija pret mums, iespējams, aizvadīja vienu no savām labākajām spēlēm desmit gadu laikā. Pirms spēles komandai teicu, ka mums ir jātiecas uz teju perfektas spēles aizvadīšanu, jo biju pārliecināts par Brazīlijas gatavību no pirmās sekundes. Tagad pret mums visi ir ļoti labi sagatavojušies, jo spēlē pret vienu no labākajām komandām pasaulē. Biju pārliecināts, ka visi pretinieki pret mums spēlēs labi. Ja jāspēlē pret komandu, kas savā laukumā nav zaudējusi trīs gadus, tad esi ārkārtīgi motivēts.

- Minējāt, ka olimpiskās kvalifikācijas turnīrs ir ļoti specifisks. Šobrīd jums ir pieredze gan darbā Pasaules kausā, gan darbā olimpiskajā kvalifikācijā. Kā šie turnīri viens no otra atšķiras?
- Itin visā. Vispirms jau atšķiras turnīru formāts. Ja runājam par Pasaules kausu, tad pirms tā pēc garās sezonas ir vairāk laika atpūtināt spēlētājus un ir vairāk laika sagatavot komandu. Visa Pasaules kausa laikā tikai reizi spēlējām divas dienas pēc kārtas, kad pēc zaudējuma Vācijai nākamajā dienā cīnījāmies pret Itāliju. Formātā, kāds bija olimpiskajā kvalifikācijā, nozīme ir arī izlozei – vai spēlēsi pret A vai B komandu, kas noteiktā scenārijā var dot vienu brīvdienu. Tā bija Gruzijai, kas pēc spēles pret mums vienu dienu atpūtās. Tā bija Filipīnām, kura spēli pret mums sagaidīja svaigi. Nākamajā dienā pret Gruziju tā jau bija pavisam cita komanda. Šajā formātā lielākā vērība jāpievērš atjaunošanās procesam, kuram jāatvēl vairāk stundu. Spēlējot divas dienas pēc kārtas, pat, ja tiek rotēts ar visiem 12 spēlētājiem, ir sarežģīti aizvadīt abas spēles vienlīdz augstā līmenī. Starp šiem turnīriem es neredzu daudz līdzību, izņemot to, ka turnīrā piedalās komandas no četriem kontinentiem un ir pārstāvēti dažādi basketbolu stili. Šķiet, ka šī bija viena no pirmajām reizēm, kad Latvijas izlase spēkojās pret Āfrikas kontinenta valsti. Vispār es ļoti vēlētos, lai nākotnē Latvijas izlasei būtu vēl citas iespējas, kā nokļūt olimpiskajās spēlēs. Mana lielākā nožēla ir, ka pēc tik veiksmīga Pasaules kausa mums nebija jau automātiskas biļetes uz turnīru. Ticu, ka bijām to pelnījuši, taču noteikumi ir sekojoši – no Pasaules kausa automātiski kvalificējās divas Eiropas komandas. Savā ziņā mūsu ceturtdaļfināla cīņa pret Vāciju bija dzīvo vai mirsti spēle. Vispirms uzvarētāja nodrošināja cīņu par medaļām, bet otrs faktors bija olimpiskās ceļazīmes iegūšana. Nezinu, vai uz olimpiskajām spēlēm mums būtu pieejams labākais sastāvs, taču tā bija lieliska iespēja turpināt šo trīs gadu ciklu, kurā sasniedzām vairāk nekā no mums gaidīja. Taču tagad mēs gulēsim ar savām nožēlām.

- Vairākas reizes pēcspēļu preses konferencēs minējāt, ka sagatavot komandu turnīram, kas notiek īsi pēc sezonas beigām pilnībā atšķiras no sagatavošanās posma kaut vai, piemēram, pirms Pasaules kausa. Cik kopumā bija sarežģīts komandas sagatavošanās posms?
- Ļoti grūts. Jāsaka godīgi, ka spēlētāji paveica labu darbu, lai uzturētu savus ķermeņus tonusā, taču tev jāsaprot, ka spēlētāju kondīcijas atšķiras no tiem, kuriem sezona bijusi īsāka, pret tiem, kuriem tā bijusi ļoti gara. Laika sagatavot komandu nebija daudz, turklāt tas kļuva īsāks, jo nevienam nav noslēpums, ka Rodions Kurucs un Rolands Šmits tai pievienojās vēlāk. Turklāt uz atsevišķiem spēlētājiem bija tā saucamie sarkanie karogi – kritiskas situācijas, ar kurām bija nepieciešams tikt galā. Tāpēc esmu ļoti pateicīgs visam komandas personālam – sākot no treneriem beidzot līdz dakteriem, kuri sekoja līdz spēlētājiem jau mēnesi pirms oficiālās treniņnometnes sākuma. Jau pirms tam zinājām, ka galvenā cīņa būs saistīta ar atjaunošanos. Pēc treniņnometnes beigām mūsu lielākais panākums bija izvairīšanās no nopietnām traumām. Bija nelielas problēmas, taču ar tām labi tikām galā. Es tiešām novērtēju visu ieguldītās pūles, lai komanda sagaidītu turnīru pēc iespējas labākā formā, taču tas pavisam noteikti nebija viegli. Mūsu nākamais lielais turnīrs būs vasaras beigās (2025. gada Eiropas čempionāts – aut.), pirms kura spēlētājiem būs vairāk laika atpūsties, bet mums vairāk laika sagatavošanās posmā – šeit runāju par trīs līdz četru nedēļu ilgu procesu. Mums būs iespēja iet cauri tā saucamajiem blokiem, kuros kontrolēsim intensitāti un slodzi.

- Dzirdētais liek jautāt samērā triviālu jautājumu – bija spēlētāji, par kuriem var teikt, ka viņi bija pilnībā veseli?
- Basketbols ir grūts darbs. Tajā neviens nav pilnībā vesels. Ir jāsaprot fiziskuma un augstās intensitātes līmenis, kurā tiek spēlēts. Katrs basketbolā sastopas ar lielākām vai mazākām problēmām, kas liedz būt labākajā līmenī. Arī Brazīlija nebija labākajā sastāvā – Rauls Netu turnīru beidza pēc pirmās spēles. Basketbols ir kontakta sporta veids ar augstu stresa noturību, tāpēc neviens visu laiku nebūs labākajā formā. Teikšu tā – visi bija gatavi performēt un spēlēt. Un tas ir pats svarīgākais. Negaidi, ka visi atradīsies savā labākajā formā. Spēlētājiem ir limiti, un to pārsniegšanas gadījumā var rasties traumas. Jāatzīst, ka neviens no mums nebija labākajā formā, taču arī Pasaules kausā tādā nebijām. Tur mēs bijām spējīgi kontrolēt darbības laukumā līdz tam ieguldītā darba sagatavošanās procesā dēļ. Mēs tiešām izveidojām labu pamatu, kas, starp citu, ļāva vēlāk spēlētājiem labi sākt klubu sezonu. Neilgi pēc Pasaules kausa beigām sākās jaunā sezona un ierasti spēlētāji, kuri piedalījušies izlašu turnīros vasaras beigās, ļoti labi iesāk sezonu. Tas tamdēļ, ka izlases rindās aizvadītas konkurētspējīgas un kvalitatīvas spēles.

- Pirms turnīra tika aizvadītas divas pārbaudes spēles pret Ēģipti un Somiju. Vai jau tobrīd nevarēja saredzēt atsevišķas iezīmes, ka Latviju varētu sagaidīt sarežģīts olimpiskās kvalifikācijas turnīrs?
- Man personīgi šis turnīrs bija sarežģīts neatkarīgi no pārbaudes spēlēm. Šajās spēlēs mēs kontrolējām itin visu. Godīgi sakot, sākotnēji apsvērām iespēju pret Ēģipti spēlēt aiz slēgtām durvīm. Apzinājāmies, ka basketbola līmenis varētu nebūt pārāk augsts, tāpēc spriedām par spēles aizvadīšanu olimpiskajā centrā. Tomēr cilvēkiem Latvijā patīk klātienē apmeklēt nacionālās izlases spēles, līdz ar ko neredzējām iemeslu viņiem šādu iespēju nedot. Pati spēle gan nebija pārāk laba, un to pašu īstenībā varu teikt par maču pret Somiju. Tajā es lēmu aizsargāt trīs spēlētājus (Dairi Bertānu, Jāni Strēlnieku, Mareku Mejeri – aut.), par kuru vietu sastāvā biju drošs, taču bija jāpieņem lēmums attiecībā uz dažiem citiem spēlētājiem. Pret Somiju kontrolēju gan spēlētāju minūtes, gan rotācijas, un no tās nemaz neko daudz negaidīju. Svarīgākais gan ir tas, kādā veidā tiek sagaidīts turnīrs. Mūsu pirmā spēle pret Gruziju bija ļoti laba. Ļoti laba. Un tas arī ir svarīgākais – sniegums oficiālajās spēlēs. Jā, pārbaudes spēles ir noderīgas, taču par to rezultātu daudz nesatraucos. Vai redzēju, ka tajās mums ir atsevišķas grūtības? Jā, redzēju, ka neesam labākajā formā un nebijām labākajā komandas struktūrā, taču, kā jau to pierādījusi pagātne, mēs spējam ar visu tikt galā un atrast risinājumus. Bija patīkami redzēt vienmērīgo sniegumu ar augsto intensitāti tādā sezonas brīdī kā pret Gruziju. Pret Kamerūnu mūsu aizsardzība bija lieliska. Šajā spēlē bija jācīnās pret ļoti atlētiskiem spēlētājiem. Visi nospēlēja labi, īpaši palīdzībā izcīnīt atlēkušās bumbas. Kopumā es neredzu saistību mūsu spēlēm pret Ēģipti un Somiju pret spēlēm olimpiskajā kvalifikācijā. Varu tikai atkārtot, ka nebijām spīdoši, taču šīs spēles izmantojām, lai labāk sagaidītu turnīru.

- Jautājumu par pārbaudes spēlēm uzdodu ar zināmu zemtekstu. Pēc uzvaras kvalifikācijā Brazīlijas izlases galvenais treneris Aleksandars Petrovičs izteicās, ka pārbaudes spēles pret Horvātiju un Slovēniju ļāva viņiem labāk sagatavoties turnīram, bet Slovēnijā 13 tūkstošu skatītāju klātbūtnē izbaudīta atmosfēra līdzvērtīga Rīgai. Pie reizes viņš deva mājienu, ka uzvarēt komandas kā Ēģipti, Irāku un Irānu par 30 punktiem, dodot visiem priecīgas emocijas, nez vai ko daudz dod no sagatavošanās viedokļa.
- Tas ir respektabls viedoklis. Veids, kā viņi gatavojās turnīram bija citādāks pret veidu, kā to darījām mēs, turklāt mums bija apsolītas saistības pret citiem. Trenerim Petrovičam savā ziņā ir paveicies, jo viņš varēja izvēlēties, pret ko spēlēt. Mums bija savas atsevišķas saistības – pirms gada Rīgā viesojās Somija. Bija gaidas par Kristapa Porziņģa un Lauri Markanena dueli, kas rezultējās izpārdotā arēnā un spēles translācijā Somijas nacionālajā televīzijā. Diemžēl nedz Porziņģis, nedz Markanens spēlē nepiedalījās, bet šogad mums bija pienākums doties uz Somiju. Ēģipte bija praktiski vienīgā iespējamā pretiniece Rīgā. Mūsu kvalifikācijas pretinieces nevēlējās aizvadīt pārbaudes spēles, jo atradāmies vienā grupā. Mēs centāmies atsevišķām izlasēm piedāvāt spēli Rīgā un tās šeit arī uzņemt, taču neviena no tām nevēlējās ceļot. Komandas, kurām kvalifikācija bija Puertoriko vai Spānijā, nevēlējās vēl papildus ceļot. Bija jāspēlē pret Ēģipti un to arī darījām. Bija jādodas uz Somiju un to arī darījām. Tiešām nezinu, vai ceļošana uz Slovēniju vai arī kāds cits papildus ceļojums, kas var dot papildus stresu spēlētājiem, uzlabotu to sportisko formu. Man gan šķiet, ka nav korekti meklēt līdzības tajā, ka turnīram gatavojušās Brazīlija un Latvija. Katrs izvēlas savu ceļu. Zinu tikai to, ka tie, kuri uzvar, var svinēt, bet tie, kuri zaudē – nodarbojas ar paskaidrojumiem. Šoreiz diemžēl esmu pozīcijā, kad ir jāskaidrojas.

- Teicāt, ka pret Somiju par atsevišķiem spēlētājiem bija jāpieņem lēmums par to iekļaušanu sastāvā. Ja jums būtu vēlreiz jāizvēlas, vai izraudzīti tiktu tie paši 12 spēlētāji?
- Nezinu, šis nav brīdis, lai es tagad tā izteiktos, vai to tev komentētu. Kā ierasti, ar pārējiem treneriem mums bija jāizraugās iespējami labākais sastāvs. Es ticu, ka mums ir izveidojies labs treneru sastāvs, starp kuru pastāv laba līmeņa komunikācija. Es pieņemu gala lēmumu. Vai tas ir labs vai slikts, tā ir daļa no mana darba. Esmu nacionālās izlases treneris. Kā jau tu saproti, man nav daudz laika, lai tehniski ļoti ietekmētu komandu, taču varu izvēlēties spēlētājus un personības. Vēl vienu reizi mēģināju izvēlēties tos 12 basketbolistus, par kuriem ticēju, ka viņi būs efektīvākie un vislietderīgāk izmantojami laukumā. Arī turnīra specifika mani pārliecināja, ka atsevišķi spēlētāji varētu palīdzēt vairāk.

- Sastāvā šoreiz bija trīs pieredzes bagāti spēlētāji – Dairis Bertāns, Jānis Strēlnieks un Jānis Timma. No viņiem nozīmīgāka loma tika Dairim, kamēr abiem pārējiem tās bija ierobežotākas. Vai jau pirms turnīra bija nojausma par šādu scenāriju?
- Minūtes laukumā ir saistītas arī ar sastāva alternatīvām. Dairis spēlē pozīcijā, kurā mums nav daudz opciju. Timma spēlē pozīcijā, kurā jādala minūtes ar Rodionu Kurucu un Artūru Strautiņu. To visi zināja jau laikus. Rodions Kurucs ir ļoti svarīgs spēlētājs mūsu sistēmā. Diemžēl uz turnīru viņš neieradās savā labākajā versijā, taču tik un tā viņa fiziskums un atlētiskums mums ļoti palīdz. Ar savu daudzpusību Rodions var būt vērtīgs spēlētājs gan uzbrukumā, gan aizsardzībā. Artūrs Strautiņš ir spēlētājs ar potenciālu, kurš turpina progresēt. Viņš bija pelnījis minūtes laukumā, ienesot ļoti vērtīgu enerģiju otrajā puslaikā pret Gruziju un spēlē pret Kamerūnu. Diemžēl, par spīti viņa pieredzei, Jāņa Timmas loma bija ierobežotāka, taču viņš to zināja un aizvadīja diezgan labu sagatavošanās posmu. Jāņa Strēlnieka sakarā daudz ko ietekmēja viņa fiziskā forma. Pusfināla spēlē pret Kamerūnu viņš iedzīvojās savainojumā un puslaika pārtraukumā lūdza vairs sevi nelaist laukumā. Ārsti paveica visu iespējamo, lai viņš vismaz būtu pieejams finālspēlei. Tad, kad pirmajā ceturtdaļā iekrājām vairāk nekā 20 punktu deficītu, kā es varu pakļaut briesmām ķermeni, kuram ir risks iedzīvoties nopietnākā savainojumā? Es justos vainīgs, ja Jānis gūtu nopietnu traumu. Ļoti labi apzinos, ka viņš uz izlasi ieradās ar daudzām jautājuma zīmēm. Viņa laiks ‘’Scafati’’ nebija no labākajiem, tāpat kā laiks ‘’Obradoiro’’. Sezonas gaitā viņš iekrāja vairākus savainojumus, bet vietu izlasē viņš nopelnīja pats. Jāņa ieguldītais darbs sagatavošanās posmā bija lielisks. Biju par viņu pārliecināts, taču diemžēl viņš iedzīvojās traumā.

- Pēc zaudējuma Brazīlijai pēcspēles preses konferencē Dairis Bertāns, atbildot uz jautājumu, vai komandā manījis papildus spiedienu, izteicās, ka varbūt nav bijusi laukumā atbrīvotības sajūta. Vai manījāt to pašu?
- Basketbols dod prieku un ir jautra spēle, taču, kā var sagaidīt sekojošu domu, ja ir vīzija par iespējamo spēlēšanu olimpiskajās spēlēs? Īpaši veterāniem tā bija iespēja sasniegt tādu kā ķirsīti uz tortes. Turklāt tiek spēlēts mājās savu skatītāju priekšā. Tas nav reāli. Jā, mēs varam teikt – puiši, izbaudīsim spēli un spēlēsim ar prieku. Kādu laiku šī ‘’underdog’’ loma mums derēja vislabāk. Šobrīd ar LBS esam sākuši ''mindset'' programmu, kas ir viens no virzieniem, ar kuru vēlamies pacelties nākamajā līmenī. Apzināmies, ka šobrīd mentāli citas komandas Latviju uzlūko citādāk, un arī mūsu pašu uztvere pret sevi ir mainījusies, jo esam uzvarējuši diezgan daudz spēļu, pierādot, ka varam cīnīties ar pilnīgi visiem. Jā, izjutām zināma veida spiedienu, taču to radījām paši – sauksim to par tādu veselīgu stresa veidu, kas nelimitēja mūsu sniegumu. Latvijas izlase šobrīd tiecas uz izcilību, un varbūt tas prasīja kādu atbrīvotības sajūtu. Varbūt. Taču tajā pašā laikā kopā ar asistentiem, personālu un LBS darījām visu, lai spēlētāji justos komfortabli, atbalstīti un aizsargāti. Mums ir arī lieliska fanu bāze, kuru vēlējāmies iepriecināt. Iespējams, tas arī varēja maksāt ar kādu papildus spiedienu, taču tas ir tikai normāli. Nav viegli spēlēt atbrīvoti, ja zālē ir 11 tūkstoši cilvēku, kuri dzen tevi uz priekšu. Mēs vairs neesam ‘’underdog’’, turklāt tādi vairs nevēlamies būt.

- Atbildē atklājāt, ka kopā ar LBS strādājiet pie jauna virziena, kas var palīdzēt sasniegt nākamo līmeni. Kas tajā jāpaveic?
- Manuprāt, tas kopumā ir prasīguma jautājums pret sevi. Mums no sevis jāprasa vairāk jebkurā jautājumā, kas ļautu kļūt spēcīgākiem un precīzākiem. Pēc Pasaules kausa varējām atslābināties un priecāties par to, kas notika, taču tā nebija. Pamanīju, ka rezultāts tiek izmantots kā stimuls visai basketbola sabiedrībai. Redzu, ka valstī basketbols attīstās, kas ir pats galvenais. Apzinos, ka sasniegumus vērtē caur uzvarām un zaudējumiem, taču, kad redzi programmas izaugsim, ir liels prieks par to.

- Atgriežoties pie snieguma olimpiskās kvalifikācijas turnīrā. Minējāt, ka jums patika spēle pret Gruziju, taču tajā nelielas traumas dēļ uz nākamo spēli tika pazaudēts Artūrs Žagars. Vēlāk viņš nākamajos mačos nespēlēja vairāk par 18 minūtēm katrā. Vai šī situācija kaut kā ietekmēja izlases spēli vai komandas dinamiku?
- Neteiktu, ka ļoti. Artūra līmenis vairāk bija saistīts ar iepriekšējo savainojumu, kuru viņš guva sezonas laikā. Trauma, kurā viņš iedzīvojās turnīrā, var gadīties, taču tas nebija nekas nopietns. Tā bija epizode, kas lika mums viņu nedaudz pasargāt, turklāt +28 pret Gruziju deva tādu kā drošības sajūtu. Ja arī Artūrs nevarēja spēlēt, viņu varēja aizvietot Jānis Strēlnieks vai Kristers Zoriks, kuri arī prot prasmīgi paveikt nepieciešamo.

- Labi, bet spēļu laikā varēja novērot dažādos sniegumus uzbrukumā. Atsevišķās spēlēs bumba ļoti labi kustējās, taču dažkārt tika izdarīta kāda ekstra piespēle par daudz, bet atsevišķos brīžos bija arī sasteigtas darbības ar aizraušanos izpildīt ātrus metienus.
- Var tam piekrist. Lai varētu labi un ritmiski spēlēt uzbrukumā, ir arī jānospēlē aizsardzībā. Ja sanāk kļūdas aizsardzībā, tad tas ietekmē ritmu uzbrukumā, un šajos mačos mēs aizsardzībā pieļāvām kļūdas. Manuprāt, viss sākas no aizsardzības. Man šķiet, ka ir svarīgi norādīt, ka daudziem mēs neasociējamies tikai kā komanda, kas prot spēlēt uzbrukumā un realizēt metienus, bet arī ar savu kvalitāti aizsardzībā. Tā līdz šim bijusi viena no mūsu identitātēm.

- Vēl viena no lietām, ko bieži varēja pamanīt – biežo runāšanu ar tiesnešiem. Varam spriest par to darba kvalitāti, taču jūsu vadībā tik atklātu runāšanu ar soģiem nebiju redzējis.
- Tā bija tāda kā vilšanās sajūtas izrādīšana par to, ka spēle nevedas no rokas nevienā no laukuma galiem. Arī es brīžiem ļāvu vaļu savam Vidusjūras temperamentam. Tiesneši, kuri strādāja turnīrā, nāca no dažādiem kontinentiem. Ne vienmēr bija skaidrs, kādā veidā un stilā viņi apkalpo spēli. Viņi varbūt ne vienmēr darīja savu darbu labākajā līmenī, taču nemeklēju attaisnojumus – mums ir jākontrolē savas emocijas labāk. Ar to domāju visus, ieskaitot sevi. Finālā Brazīlija bija vienkārši labāka komanda. Viņi uzvarēja pelnīti, par ko viņiem paspiedām rokas. Tiesnešu darbs ir jāaizmirst, bet mums – vienkārši labāk jākontrolē emocijas.

- Līdz nākamajam lielajam turnīram, Eiropas čempionātam, gaidāmi divi kvalifikācijas logi ar četrām spēlēm. Turnīram esam jau kvalificējušies. Vai ir padomā, kā labāk izmantot šos logus?
- Vēlamies uzvarēt katrā spēlē. Kā pirmajā logā, arī uz nākamajiem piedāvāsim konkurētspējīgu sastāvu, kas šo uzdevumu var arī sasniegt. Šobrīd gan ir daudz nezināmā attiecībā uz sastāvu, turklāt tā aprises var ietekmēt tas, vai pieejami būs Eirolīgas spēlētāji. Esmu saņēmis Eirolīgas kalendāru, kur šobrīd ir paredzēta viena spēļu kārta novembra loga laikā (11.kārta no 20. līdz 22. novembrim – aut.). Jāskatās, vai pusēm izdosies vienoties, kas ļautu šo spēļu kārtu pārcelt. Šobrīd arī nezinu, cik daudz spēlētāji no Latvijas būs Eirolīgā. Varu teikt, ka 100% Rolands Šmits, vairāk nekā 90 % Andrejs Gražulis. Viņš ir Boloņā un iziet medicīniskās pārbaudes, kas ir svarīgas, lai darījums notiktu oficiāli (20. jūlijā tika oficiāli paziņots par viņa pievienošanos – aut.). Ļoti ceru, ka ‘’Fenerbahce’’ nākamajā sezonā dos iespēju Artūram Žagaram uzspēlēt Eirolīgā. Kas vēl? Ir jau vēl daži brīvie aģenti, kuri varbūt nākamsezon spēlēs Eirolīgā, taču to vēl nevar zināt, kā viss iegriezīsies. Nākamajās spēlēs pret Beļģiju, Slovākiju un Spāniju centīsimies piedāvāt labu komandu. Man personīgi katra reize ir kā iespēja pārbaudīt spēlētājus, monitorēt to sportiskās formas un aizvien vairāk iekļaut mūsu programmā. Par sastāvu šobrīd ir grūti ko paredzēt, jo vēl ir daudz neskaidrību, kas saistītas ar kalendāru un arī savainojumiem. Dažreiz šo logu laikā spēlētāji lemj tikt galā ar saviem ķermeņiem, lai vasara nebūtu jāsagaida ar iekrātiem pat nopietniem savainojumiem.

- Trener, ko sagaidiet no ‘’Eurobasket 2025’’?
- Man tā kļūs par unikālu iespēju – pārstāvēt Latviju gan Pasaules kausā, gan Eiropas čempionātā. Var pat teikt, ka tas būs mans trenera karjeras pīķa brīdis. Apzinos, ka turnīra norise Rīgā var piešķirt papildus spiedienu vai gaidas, taču to, ko saņemam pretī no ‘’Arēnas’’ un faniem, uzskatāma par dāvanu. Šī būs vēl viena reize, lai cilvēkus iepriecinātu ar savu sniegumu. Turnīru nevaru sagaidīt, taču arī zinu, ka tas būs ļoti grūts. Tajā spēlēs vieni no šīs planētas labākajiem spēlētājiem – NBA vērtīgākais spēlētājs ir no Eiropas (Nikola Jokičs – aut.), nozīmīgs NBA čempiones spēlētājs ir eiropietis (domāts Kristaps Porziņģis – aut.). Tā būs pirmā reize, kad būšu Eiropas čempionātā. Darīšu visu labāko, lai piedāvātu konkurētspējīgu komandu. Ceru, ka puiši būs veseli un turnīru izbaudīs. Piedalīties turnīrā savās mājās kļūs par lielisku iespēju visiem, jo tās būs atmiņas, kuras paliks uz mūžu.

1 2 3 79 komentāri

  +3 [+] [-]

, 2024-07-22 14:47, pirms 4 mēnešiem
paldies par plašo interviju

  -4 [+] [-]

, 2024-07-22 14:56, pirms 4 mēnešiem
Brazīlijai nebija nepieciešama desmitgades labākā spēlē, lai apspēlētu desmitgades sliktāko spēli aizvadošo Latviju.

  -2 [+] [-]

, 2024-07-22 15:00, pirms 4 mēnešiem
Daudz ūdens, maz konkrētības...

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 15:14, pirms 4 mēnešiem
Pa lielam es Banki varētu tikai pārmest nepareizo sastāvu, bet nu pēc spēles visi gudri, Dairis un abi Jāņi pret Anžeju, Artūru un Mārci būtu daudz labāk.

Mani vairāk interesē vai Luka būs kaut ko sapratis un beigs tos vecos vilkt līdzi, jo reāli gan Dairis, gan abi Jankas vairs izlasi nevelk, ķermeņi pārāk sasisti un nav ne ātruma, ne metiena, labāk tad jaunos iespēlēt, redzēsim kas pēc gada Rīgā mums būs izlasē savākti.

  -2 [+] [-]

, 2024-07-22 15:18, pirms 4 mēnešiem
Murlāpsis rakstīja: Daudz ūdens, maz konkrētības...
Jā, nodomāju tieši to pašu. Pat sakaunējos un padomāju, ka esmu pārāk piekasīgs. Iepriekš Banki teiktais šķita saturīgāks.

Ja jau sava laukuma spiediens ir tik traucējošs, tad varbūt nevajadzēja rīkot turnīru Latvijā? Būtu arī ietaupīti daži miljoni eiro.

Kuri ir tie brīvie aģenti, kuri varbūt varētu nonākt Eirolīgā? Timma? Dāvis? Starp citu, kā tur virzās NBA lietas Lāzera sakarā? Bija taču raksts, ka ir ļoti daudz interesentu. Un paturpinot par NBA - kā sekmējas Porziņģim ar atlabšanu? Kad vajadzēja uzturēt mākslīgu ažiotāžu un cerību, tad par KP bija trīs raksti dienā.

Par turnīra kalendāru. Vai tad to nesastādīja pati Latvija kā turnīra rīkotāja? Nu jā, bet pirms turnīra kalendāra sastādīšanas jau nevarēja zināt, ka izlase būs nespējīga aizvadīt divas spēles pēc kārtas. Bet domu gājiens jau bija loģisks - Filipīnām jebkurā gadījumā bija jāpārbrauc pāri ar vismaz plus 20 kruīza režīmā, atpūtinot līderus pēc Gruzijas mača. Aizdomājos - labāk droši vien būtu bijis spēlēt pret Brazīliju jau pusfinālā.

Cerams, ka pats priekš sevis Banki ir izdarījis atklātāku notikušā analīzi. Sūdi notiek. Jāaizmirst un jāņem Eiropas zeltu pēc gada!

     [+] [-]

, 2024-07-22 15:31, pirms 4 mēnešiem
Damokla_zobens_23 rakstīja: Jā, nodomāju tieši to pašu. Pat sakaunējos un padomāju, ka esmu pārāk piekasīgs. Iepriekš Banki teiktais šķita saturīgāks.

Ja jau sava laukuma spiediens ir tik traucējošs, tad varbūt nevajadzēja rīkot turnīru Latvijā? Būtu arī ietaupīti daži miljoni eiro.

Kuri ir tie brīvie aģenti, kuri varbūt varētu nonākt Eirolīgā? Timma? Dāvis? Starp citu, kā tur virzās NBA lietas Lāzera sakarā? Bija taču raksts, ka ir ļoti daudz interesentu. Un paturpinot par NBA - kā sekmējas Porziņģim ar atlabšanu? Kad vajadzēja uzturēt mākslīgu ažiotāžu un cerību, tad par KP bija trīs raksti dienā.

Par turnīra kalendāru. Vai tad to nesastādīja pati Latvija kā turnīra rīkotāja? Nu jā, bet pirms turnīra kalendāra sastādīšanas jau nevarēja zināt, ka izlase būs nespējīga aizvadīt divas spēles pēc kārtas. Bet domu gājiens jau bija loģisks - Filipīnām jebkurā gadījumā bija jāpārbrauc pāri ar vismaz plus 20 kruīza režīmā, atpūtinot līderus pēc Gruzijas mača. Aizdomājos - labāk droši vien būtu bijis spēlēt pret Brazīliju jau pusfinālā.

Cerams, ka pats priekš sevis Banki ir izdarījis atklātāku notikušā analīzi. Sūdi notiek. Jāaizmirst un jāņem Eiropas zeltu pēc gada!
Ir pamats sapņot par zeltu?

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 16:17, pirms 4 mēnešiem
Murlāpsis rakstīja: Ir pamats sapņot par zeltu?
Vienmēr jātiecas pēc visaugstākajiem mērķiem. Ja sastāvā būs Porziņģis, tad visas iespējas. Bez tam pēc 90 gadiem pienācis laiks Eiropas titulu atgriezt mājās.

  +3 [+] [-]

, 2024-07-22 16:36, pirms 4 mēnešiem
Murlāpsis rakstīja: Ir pamats sapņot par zeltu?
ja spēlēs kā arēnā atlasē pret turciju, tad ir

     [+] [-]

, 2024-07-22 16:40, pirms 4 mēnešiem
krokodilumednieks rakstīja: Vienmēr jātiecas pēc visaugstākajiem mērķiem. Ja sastāvā būs Porziņģis, tad visas iespējas. Bez tam pēc 90 gadiem pienācis laiks Eiropas titulu atgriezt mājās.
Kamēr KP ir Bostonā, domājams, izlasē viņu neredzēsim...

  -1 [+] [-]

, 2024-07-22 16:48, pirms 4 mēnešiem
saliekot kopā
Tajā es lēmu aizsargāt trīs spēlētājus (Dairi Bertānu, Jāni Strēlnieku, Mareku Mejeri – aut.), par kuru vietu sastāvā biju drošs
un
Minūtes laukumā ir saistītas arī ar sastāva alternatīvām. Dairis spēlē pozīcijā, kurā mums nav daudz opciju.
ir skaidrs, ka arī eč rīgā būs vismaz viens pasažieris

     [+] [-]

, 2024-07-22 16:50, pirms 4 mēnešiem
Murlāpsis rakstīja: Ir pamats sapņot par zeltu?
Ar Porziņģi sastāvā ir reāli, bez viņa gan maz cerību.
Vienreiz taču Latvijai arī jāizcīna medaļas! Ja to spēj vairāk nekā 10 Eiropas valstis ,kāpēc gan lai Latvija nevarētu? Par vēl vienu izgāšanos pat nav ko domāt, to nedrīkst pieļaut!
Nepiekrītu dažiem, kuri pārāk neiecietīgi pret izlases veterāniem. Neviens nezinam kādā formā būs izlases spēlētāji nākamgad, varbūt kāds veterāns būs ļoti labā?
Intervijā bija jūtams pārāk liels respekts pret Bankī. Par kļūdām sastāva izvēlē, par Pasečnika faktoru, spēlēšanu faktiski bez centriem , arī par sēdēšanu uz diviem krēsliem, principā kā pats treneris varēja būt negatavs turnīram, neveltīt pietiekami daudz laika izlasei?

  +4 [+] [-]

, 2024-07-22 16:54, pirms 4 mēnešiem
Par olimpiskā kvalifikācijas turnīru vajadzētu plašāku speciālistu, treneru,žurnālistu,arī spēlētāju sarunu , necenšoties nogludināt problēmas, runāt atklātu vīru valodu.

  +4 [+] [-]

, 2024-07-22 16:56, pirms 4 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Par olimpiskā kvalifikācijas turnīru vajadzētu plašāku speciālistu, treneru,žurnālistu,arī spēlētāju sarunu , necenšoties nogludināt problēmas, runāt atklātu vīru valodu.
mūsu pīļu dīķis ir pārāk mazs atklātām sarunām
visur čomu un u- izlasēs aģentu būšanas

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 17:06, pirms 4 mēnešiem
Jānis Derums rakstīja: Ar Porziņģi sastāvā ir reāli, bez viņa gan maz cerību.
Vienreiz taču Latvijai arī jāizcīna medaļas! Ja to spēj vairāk nekā 10 Eiropas valstis ,kāpēc gan lai Latvija nevarētu? Par vēl vienu izgāšanos pat nav ko domāt, to nedrīkst pieļaut!
Nepiekrītu dažiem, kuri pārāk neiecietīgi pret izlases veterāniem. Neviens nezinam kādā formā būs izlases spēlētāji nākamgad, varbūt kāds veterāns būs ļoti labā?
Intervijā bija jūtams pārāk liels respekts pret Bankī. Par kļūdām sastāva izvēlē, par Pasečnika faktoru, spēlēšanu faktiski bez centriem , arī par sēdēšanu uz diviem krēsliem, principā kā pats treneris varēja būt negatavs turnīram, neveltīt pietiekami daudz laika izlasei?
Latvijai medaļas jau ir, tikai tas bija visai sen. Ja viss labvēlīgi saliekas, tad nākamgad Latvijai ir iespēja kļūt par divkārtējiem Eiropas čempioniem, ko arī komandai novēlu.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-22 17:17, pirms 4 mēnešiem
Luka ir viens meistarīgs stāstītājs.Neviens vārds par kļūdām trenera darbā sagatavojot, un vadot komandu, bet tādas bija. Tāpat šī neremdināmā mīlestība pret Dairi un Rodoionu, lai gan tik vien bija no abiem, kā liela runāšana ar tiesnešiem un kļūdu daudzums.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-22 17:33, pirms 4 mēnešiem
knaible rakstīja: Luka ir viens meistarīgs stāstītājs.Neviens vārds par kļūdām trenera darbā sagatavojot, un vadot komandu, bet tādas bija. Tāpat šī neremdināmā mīlestība pret Dairi un Rodoionu, lai gan tik vien bija no abiem, kā liela runāšana ar tiesnešiem un kļūdu daudzums.
Vēl jau arī prasījās kāds vārds par ''lāzera'' sniegumu...

  +2 [+] [-]

, 2024-07-22 17:57, pirms 4 mēnešiem
par strēlnieku interesanti, lukas teiktais par traumu pret kamerūnu un šis
Otrkārt, ir ļoti grūti saprast Jāņa Strēlnieka lomu šajā izlases modelī – Strēlnieks pārbaudes mačos izskatījās solīdi. Stabils sniegums pret Gruziju un Filipīnām (vidēji 7,5 punkti un 4,5 piespēles), taču tad sekoja ļoti mazs spēles laiks pret Kamerūnu un soliņa tālākais gals pret Brazīliju.

Spekulācijām par Jāņa veselību nav vietas – viņš portālam “tv3.lv” apstiprināja, ka bija gatavs doties laukumā un palīdzēt komandai. Ja treneris izvēlas sastāvā iekļaut pieredzējušu saspēles vadītāju, tad turēt viņu uz soliņa ir …neloģiski.
https://sports.tv3.lv/basketbols/ol...

     [+] [-]

, 2024-07-22 18:42, pirms 4 mēnešiem
Diezgan nožēlojami --neviena vārda par savām kļūdām ( es gan arī mēdzu savas kļūdas noklusēt ) . Neviena vārda par to , ka nemācēja pārgurušos un arī daļēji pēc traumām spēlējušos spēlētājus aizvest līdz olimpiādei . Varbūt labi vien bij --jo olimpiādē mēs tikai iztērētu nodokļu maksātāju naudu ( spēle jau nekļūtu pēkšņi labāka ).Kā var četras spēles pēc kārtas meklēt optimālo sastāvu ? Turnīrā bij jākapā ar astoņiem rotācijas spēlētājiem .
Un trenera nespēja pateikt --paldies Latvijas raķetei , kas palikusi pārāk stīva ( nez vai Raķete kaitina līdzjutējus , ja pziņo , ka cīnīsies par Eiropas čempi ) .
Tāpat mazliet kaitina arī nervozais Raķetes jaunākais brālis .Diezgan daudz noliek vainu uz tiesnešiem --acis pārgriezis mēgina tiem pierādīt , ka pretinieks ir mērglis , a pats labais . Labāk lai savu tēmekli pielabo un aizsardzību lai uzlabo .( Rūjienas Stiprais man solīja bračkām uztaisīt Rūjienā atvadu spēli ) . Arī KP piedalīšoties ( kā tiesnesis attālināti no Bostonas ) .
Un beigās tiem , kas saka --labāk bij Pasečņiku , A. Kurucu , M. Šteinbergu paņemt Jūs reāli domājat ko sakat . Nekas jau nemainītos --jo šie jau nebūtu līderi . Un ko jūs domājat --varbūt paņemt Blūma puiku ? Tas jau savā bezkaunībā un vīzdegunībā varētu arī Dāvi pārspēt .

     [+] [-]

, 2024-07-22 19:04, pirms 4 mēnešiem
Cik var malt! Bija skaidrs, ka bez KP un Bārklija zero šances.

     [+] [-]

, 2024-07-22 19:13, pirms 4 mēnešiem
Jācer ka tomēr pietiks prāts un līdz eurobasket 2025 atkāpsies no amata!

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 19:21, pirms 4 mēnešiem
LVpirags rakstīja: Jācer ka tomēr pietiks prāts un līdz eurobasket 2025 atkāpsies no amata!
Aha, Bianki žarīju truļus vienu pēc otra garām? Var čīkstēt par AP (kā Ādolfs) un Š, bet tie, kas bija laukumā bija katastrofa. Kurucs viebīgais līmenī.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 19:24, pirms 4 mēnešiem
Īsi un konkrēti, netika galā. Latvijā daudz mudaku ir apkārt sportam, visādi funkcionāri, iznireļi, aģenti un c. Viss tas ietekmēja. Otrs, mēs neesam tik bagāti, lai rīkotu tādus turnīrus, kaut kas ierāva nāsīs, korupcija, bet varu derēt daudz bagātākas valstīs par mums ieņirdz, kad mēs raugāmies OS atlases rīkot...sāk paldies par jūsu dāsnu uzņemšanu, BET uz olimpiādi braucam mēs kas tur nākošie - hokejs?

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 19:29, pirms 4 mēnešiem
Rick Nash_NHL rakstīja: Īsi un konkrēti, netika galā. Latvijā daudz mudaku ir apkārt sportam, visādi funkcionāri, iznireļi, aģenti un c. Viss tas ietekmēja. Otrs, mēs neesam tik bagāti, lai rīkotu tādus turnīrus, kaut kas ierāva nāsīs, korupcija, bet varu derēt daudz bagātākas valstīs par mums ieņirdz, kad mēs raugāmies OS atlases rīkot...sāk paldies par jūsu dāsnu uzņemšanu, BET uz olimpiādi braucam mēs kas tur nākošie - hokejs?
Šis 100. Paldies par "zviedru" galdu, bet tālāk mēs bez jums.

  +2 [+] [-]

, 2024-07-22 19:36, pirms 4 mēnešiem
purva_velns rakstīja: saliekot kopā
Tajā es lēmu aizsargāt trīs spēlētājus (Dairi Bertānu, Jāni Strēlnieku, Mareku Mejeri – aut.), par kuru vietu sastāvā biju drošs
un
Minūtes laukumā ir saistītas arī ar sastāva alternatīvām. Dairis spēlē pozīcijā, kurā mums nav daudz opciju.
ir skaidrs, ka arī eč rīgā būs vismaz viens pasažieris
Es mazliet ar smiekliem atceros, cik gadus uz Eiropas čempi brauca Janka Blūms un cik reizes viņu sauca par pasažieri. Un cik reizes viņš atsēdināja visus smējējus. Fakts tāds, ka Dairis, ja ir labā formā, vēl var būt noderīgs, tas pats ar Strēlnieku vai Timmu. Nav mums tik pārbagāti spēlētāju apcirkņi. A. Kurucs, kurš ir diezgan tuvs pēc būtîbas Daira lomai, nekad nav īsti pat pietuvojies Daira kādreizējam līmenim. Bet Dairim ir pieredze un attieksme.
Normāla intervija, nekādu grēksūdzi arī nebija jēgas gaidīt. Viens no galvenajiem faktoriem, spēlētāju fiziskā un mentālā neforma.
Gražuļa devumu nebija kas kompensē. Žagars vēl nav atguvies pēc traumas, Zoriks nebija tik labs, kā iepriekš.
Pieļauju, ka Anžejs nebija tik pārliecinoši labā formā, kā sezonas laikā, jāatzīst, Bankī tā arī nav iemācījies izmantot spēlētāju, kurš ACB rezultatīvāko sarakstā ir 19 vietā, turpat priekšā Ernangomesam.
Līdz Eiropas čempim vajag notestēt un iespēlēt Šiliņu, Blumbergu. Iespējams, iedot spēles laiku Siliņam, kā arī nevajag aizmest par Šķēli, ja būs atguvies pēc traumas. Azerbaidžānas superlīgas stāru gan varētu vairs nestaipīt uz izlasi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:04, pirms 4 mēnešiem
ANNUNAKI rakstīja: Ar Porziņģi vien nepietiks ! Visiem jābūt tuvu savai TOP forami un veseliem ! un jābūt superķīmijai komandā līdzīgi ka bija Pasaules kausā ! Tad ir cerības tikt četriniekā kur visādi var sanākt vietu sadale tur
Deruma jaunskungs ir dīvains onka. Varētu domāt, ka pret mūsu izlasi labākajā sastāvā nevar gadīties Serbija pašā labākajā sastāvā ar čaļi, kurš kā īstens līderis vairākus gadus vilka ar katru soli savu komandu playoffos uz augšu, līdz kļuva par čempioniem? Francija, kurai draftā vien pēdējos gados ir izvēlēti 9 spēlētāji? Tas nekas, ka mēs viņus uzvarējām, bet basketbols ir basketbols un bumba joprojām ir apaļa.
Es ar to negribu mūs nolikt zemāk, ja mēs spēsim spēlēt kā pasaules čempī un būsim gatavi fiziski un mentāli, kā čempī, mums noteikti ir pa spēkam sisties par medaļām.

  -2 [+] [-]

, 2024-07-22 20:06, pirms 4 mēnešiem
Viss. Pēdējais. Esmu basim "tuvu". Zinu "pietuvināto" spēles. Pusei no šī sastāvā nebija jābūt turnīrā. Diemžēl, ne Bianki to nosaka.

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:17, pirms 4 mēnešiem
ANNUNAKI rakstīja: Ar Porziņģi vien nepietiks ! Visiem jābūt tuvu savai TOP forami un veseliem ! un jābūt superķīmijai komandā līdzīgi ka bija Pasaules kausā ! Tad ir cerības tikt četriniekā kur visādi var sanākt vietu sadale tur
Šis ir pats par sevi saprotams. Bez Porziņģa šances maz, bet, ko iepriekš nepieminēju, jo man tas liekas pats par sevi saprotams, tas ir, ka gan Porziņģim, gan pārējam izlases kodolam jābūt labā formā, un ķīmijai jābūt kā pasaules kausā. Pozitīvais, ka turnīrs būs rudenī, kad būs iespējams kārtīgi sagatavoties. Ja pagājušā gada pasaules kausa modelis spēlētu jūlijā nevis septembrī, domāju, ka nebūtu nekā no tā, ko redzējām pasaules kausā. Atcerēsimies arī spēli ar Turciju, kad arī Porziņģis bija sastāvā, kas notika vēl gadu iepriekš augustā. Tur starp citu bija ļoti laba ķīmija starp Porziņģi un pārējiem.

  -2 [+] [-]

, 2024-07-22 20:27, pirms 4 mēnešiem
ST2 rakstīja: Viss. Pēdējais. Esmu basim "tuvu". Zinu "pietuvināto" spēles. Pusei no šī sastāvā nebija jābūt turnīrā. Diemžēl, ne Bianki to nosaka.
Ja tā patiešām ir, tad ļoti žēl. Spēles skatoties, tie 3 "penši" (Timma, Dairis, Streļķis) likās viskrasākās sastāva izvēles kļūdas. Plus nošāvām garām ar filozofiju, neņemot fiziski izturīgākos, bet nu okei.

Gan jau ka viens no tiem, kam "bija jābūt" izlasē ir VEF kapteinis, bet nesaprotu kāpēc, ja viņam ir līgums arī uz nākamgadu.

  -1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:28, pirms 4 mēnešiem
Ja paņems Eiropas zeltu,šī katastrofa un ūdeņu liešana no Banki pēc tam tiks aizmirsta!Nu ja reāli,bez Porziņģa pašvaki noteikti klātos Olimpiādē.Pč tas bija kā izņēmums patīkams.Piekrītu daudxiem ka pa lielam Daira laiks izlasē beidzies.Tagad vismaz kautko konkrētu pasaka par Strēlnieku,lai gan tas arguments nelaist viņu finālā tāpat dīvains.Tad jsu sanāk ka pie -20 Banki bija nolēmis ka vairs nav izredžu..

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:32, pirms 4 mēnešiem
asinsdesa rakstīja: Ja tā patiešām ir, tad ļoti žēl. Spēles skatoties, tie 3 "penši" (Timma, Dairis, Streļķis) likās viskrasākās sastāva izvēles kļūdas. Plus nošāvām garām ar filozofiju, neņemot fiziski izturīgākos, bet nu okei.

Gan jau ka viens no tiem, kam "bija jābūt" izlasē ir VEF kapteinis, bet nesaprotu kāpēc, ja viņam ir līgums arī uz nākamgadu.
Nu vecīt,tos penšus tak tikpat kā nelaida laukumā.Jā,Dairis os lielam švaks,bet Strēlnieks ļoti sakarīgi vadīja saspēli kad izlaida,plus vēl pavilka pret Filipīnām!Patika ka labāk nekā Žagars,kurš neko iemest nevarēja,par Zoriku nenaz nerrunājot!

  -1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:33, pirms 4 mēnešiem
Laba intervija no abām pusēm. Cik ilgi vēl te liela daļa dīvāna ekspertu domā gānīties par Banki? Vai no tā būs kāds labums Latvijas izlasei? Pilnīgi nekāds. Ir tāds teiciens - kaķa lāsti debesīs nekāpj. Tas par jums, kungi. Nebija mūsu izlasei pirms Rīgas turnīra 120% garantija par tikšanu uz Parīzi. Nebija! Jo 5. vieta PČ ir tikai tajā brīdī, jau nākamajā rītā viss var mainīties un tā arī reāli notiek. Pirmā aukstā duša bija jau otrajā mačā, tas l8ka aizdomāties un nolaisties uz zemes. Taču, ja te palasa komentārus, tad daudzi nav piezemējoties vēl šodien. Un gaisā turpina mazgāt veļu...

  -1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:40, pirms 4 mēnešiem
tādsnesportists rakstīja: Deruma jaunskungs ir dīvains onka. Varētu domāt, ka pret mūsu izlasi labākajā sastāvā nevar gadīties Serbija pašā labākajā sastāvā ar čaļi, kurš kā īstens līderis vairākus gadus vilka ar katru soli savu komandu playoffos uz augšu, līdz kļuva par čempioniem? Francija, kurai draftā vien pēdējos gados ir izvēlēti 9 spēlētāji? Tas nekas, ka mēs viņus uzvarējām, bet basketbols ir basketbols un bumba joprojām ir apaļa.
Es ar to negribu mūs nolikt zemāk, ja mēs spēsim spēlēt kā pasaules čempī un būsim gatavi fiziski un mentāli, kā čempī, mums noteikti ir pa spēkam sisties par medaļām.
Nesaku, ka obligāti jābūt zelta medaļām, bet vispār bez medaļām būtu kārtējā izgāšanās!
Turklāt uz Eiropas čempionātu visas izlases mebūs tik labos sastāvos kā gatavojoties olimpiādei,kas tomērt ir visprestīžākais turnīrs.
Tomēr to pieticību jāliek pie malas. Un trenerim skaidri jādod uzdevums- medaļas.
Vēlteiz atgādonāšu ,kuras valstis kopš Latvijas neatkarības atgūšanas ieguvušas medaļas- Lietuva,Spānija, Francija,Serbija( visas pat vairākas reizes) , Itālija, Vācija, Turcija,Grieķija,Slovēnija Horvātija, pat Krievija. . tas Eiropā, ja pasaulē tad vēl klāt ASV, Brazīlija,Argentīna,Austrālija,Kanāda. . .
Tikai Latvija kā vienīgā baxketbola valsts ne reizi nav izcīnījusi medaļas, kaut mums vienmēr bijuši augstas klases basketbolisti

  +1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:44, pirms 4 mēnešiem
wolmar rakstīja: Laba intervija no abām pusēm. Cik ilgi vēl te liela daļa dīvāna ekspertu domā gānīties par Banki? Vai no tā būs kāds labums Latvijas izlasei? Pilnīgi nekāds. Ir tāds teiciens - kaķa lāsti debesīs nekāpj. Tas par jums, kungi. Nebija mūsu izlasei pirms Rīgas turnīra 120% garantija par tikšanu uz Parīzi. Nebija! Jo 5. vieta PČ ir tikai tajā brīdī, jau nākamajā rītā viss var mainīties un tā arī reāli notiek. Pirmā aukstā duša bija jau otrajā mačā, tas l8ka aizdomāties un nolaisties uz zemes. Taču, ja te palasa komentārus, tad daudzi nav piezemējoties vēl šodien. Un gaisā turpina mazgāt veļu...
Vispār jau bija liela iespēja tikt gan, rēķinot visas Brazīlijas problēmas

  -1 [+] [-]

, 2024-07-22 20:45, pirms 4 mēnešiem
ervinss rakstīja: Ja paņems Eiropas zeltu,šī katastrofa un ūdeņu liešana no Banki pēc tam tiks aizmirsta!Nu ja reāli,bez Porziņģa pašvaki noteikti klātos Olimpiādē.Pč tas bija kā izņēmums patīkams.Piekrītu daudxiem ka pa lielam Daira laiks izlasē beidzies.Tagad vismaz kautko konkrētu pasaka par Strēlnieku,lai gan tas arguments nelaist viņu finālā tāpat dīvains.Tad jsu sanāk ka pie -20 Banki bija nolēmis ka vairs nav izredžu..
Jā, tā tāda divdomīga atziņa, jau pirmajā puslaikā nonākot -20 izlemt nelaist laukumā pieredzējušu saspēlnieku….khm. Ņemot vērā, ka īsti nevilka brīžiem ne Zoriks, ne Žagars… baltais karogs? Bet brazīļiem tikmēr spēli taisa 41 gadu jaunais zaļais Huertass ..
labi, man nav tādu antipātiju pret veterāniem, kā te daudziem citiem, jo nebija jau ārpus sastāva neviens tas izcilais jaunais, kurš reāli baigi iznestu spēli.
Lomažu vajdzēja mazāk raustīt iekšā ārā, Lomažs praktiski vienīgais nemainīgi gāja sisties pie jebkura rezultāta
1 2 3 79 komentāri