Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

U20 izlase trešo reizi pēc kārtas sasniedz Eiropas "Top 8"

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

U20 izlase trešo reizi pēc kārtas sasniedz Eiropas "Top 8"
Ojārs Siliņš un Jānis Bērziņš
Foto: FIBA Europe

Latvijas U20 vīriešu basketbola izlase (5-0, F grupā 3-0) pirmdien, 15. jūlijā, Tallinā uzvarēja Slovēnijas valstsvienību ar rezultātu 78:72 un trešo gadu pēc kārtas sasniedza Eiropas čempionāta ceturtdaļfinālu. Citā F grupas spēlē Itālija pārspēja Spāniju ar 76:73 un kopvērtējumā pakāpās uz otro vietu. Dienu noslēdza Krievijas uzvara pār Franciju - 65:61.

F grupas kopvērtējums 15. jūlijā plkst. 22:00

#KomandaU-ZAttiecībaP
1Latvija3-0242:224 (+18)6
2Itālija2-1213:208 (+5)5
3Spānija1-2216:205 (+11)4
4Slovēnija1-2190:200 (-10)4
5Krievija1-2204:226 (-22)4
6Francija1-2192:194 (-2)4

Pašreizējā U20 čempionāta izspēles kārtība – otrajā kārtā 12 labākās komandas sadalās divās grupās pa sešām vienībām katrā – spēkā ir no 2007. gada. Sešos iepriekšējos turnīros ceturtdaļfinālos iekļuvušas visas komandas ar vismaz trīs uzvarām, savukārt daudzos gadījumos pieticis ar diviem panākumiem. Piemēram, 2011. un 2012. gadā Latvijas izlases “play-off” spēlēm kvalificējās ar bilanci 2-3.

Latvijas U20 valstsvienība Eiropas čempionāta ceturtdaļfinālā iekļuvusi trešo gadu pēc kārtas, turklāt šoreiz to paveikusi ar labāko bilanci.

Starta piecnieks

Latvija: Vecvagars, Leimanis, Bērziņš, Siliņš, Gromovs

Slovēnijas garie spēlētāji izrādījās labs pretspēks Latvijai priekšējai līnijai un sagādāja sarkanbaltsarkano aizsardzībai ne mazums galvassāpju. Kopumā latvieši spēlēja mobilāk, jau pirmajā ceturtdaļā gūstot 11 punktus ātrajos uzbrukumos. Pretinieki atbildēja ar agresīvu cīņu soda laukumā, desmitminūtes beigās vairākkārt izlīdzinot rezultātu (14:14, 16:16, 20:20).

Artūra Štālberga puiši turpināja uzņemties iniciatīvu, pēc 9:0 izrāviena otrās ceturtdaļas sākumā – atzīmējās Gražulis, Bērziņš un Siliņš – iegūstot deviņu punktu pārsvaru (29:20). Slovēņi punktus neguva gandrīz piecas minūtes, taču, pateicoties izcīnītām bumbām uzbrukumā, joprojām tika pie atkārtotām iespējām. Pamazām pretinieku garo spēlētāju rīcības brīvība tika ierobežota, bet metienos no distances pārāki bija latvieši (5/14 pret 2/10). Tikai puslaika galotnē slovēņiem izdevās vairāki sekmīgi uzbrukumi pēc kārtas, tomēr Latvija noturēja pārsvaru – 40:31.

Viss otrais puslaiks pagāja slovēņu pakaļdzīšanās zīmē, sāncenšiem daudz izmantojot presingu un turpinot vākt bumbas uzbrukumā. Pirms pārtraukuma aktīvākais nemiera cēlājs bija Rupņiks, taču otrajā puslaikā aktivizējās Dimečs un Bolcina. Trešajā ceturtdaļā pretiniekus izdevās noturēt septiņu punktu attālumā (50:57), tomēr ceturtās desmitminūtes vidū Slovēnijas basketbolisti strauji tuvojās. Trīsreiz pievilkuši divu punktu attālumā (63:61, 65:63, 68:66), viņi neatmeta cerības, sešdesmit astoņas sekundes pirms pamatlaika beigām samazinot starpību līdz minimumam – 71:70.

Jāņa Bērziņa tālmetiens atjaunoja četru punktu pārsvaru, tomēr slovēņi joprojām elpoja līdzās. Pēc Laporņika divpunktnieka komandas šķīra tikai divi punkti – 74:72. Izskaņā aukstasinīgi nospēlēja Ingus Jakovičs. Vispirms iemetis abus soda metienus, viņš pēc dažām sekundēm izrāvās ātrajā uzbrukumā un nekļūdījās – 78:72!

U20 EC Men, 15. jūlijs, Tallina

Slovēnija – Latvija 72:78 (20:20, 11:20, 19:17, 22:21)
Slovēnija: Bolcina 14 (11ab), Dimec 13, Rupnik 12, Lapornik 10, Bratoz 8, Rojc 5, Kastrati 4, Tomič 3, Fifolt 3; Hrovat, Mezan, Macek.
Latvija: Jakovičs 20 (2p 5/8, 3p 2/6, 1p 4/4; 4rp, 6ip), Siliņš 16 (3p 5/6, 1p 1/2; 5ab, 2rp, 3ip), Gražulis 14 (10ab, 5pp), Bērziņš 13 (9ab, 3rp), Vecvagars 8 (4rp, 6ip), Krūmiņš 3 (4ab), Rēķis 2, Stumbris 2, Gromovs (1bm), Štelmahers; Saulītis.

Statistika. Slovēnija 72, Latvija 78

Metieni no spēles: 31/79 vs 29/58
2p: 27/62 vs 19/33
3p: 4/17 vs 10/25
1p: 6/12 vs 10/12
AB: 38 (21/17) vs 38 (11/27)
RP: 9 vs 14
Kļ.: 13 vs 23
PB: 13 vs 5
BM: 1 vs 4
Personiskās piezīmes: 19 vs 16
Punkti ātrajos uzbrukumos: 9 vs 17
Punkti pēc kļūdām: 18 vs 15
Otrās iespējas punkti: 15 vs 16
Punkti soda laukumā: 48 vs 34
Starta piecnieki: 59 vs 55
Rezerves: 13 vs 23

E grupas kopvērtējums

#KomandaU-ZP
1Grieķija3-06
2Lietuva2-15
3Turcija2-04
4Melnkalne1-24
5Horvātija0-33
6Vācija0-22

Izmantotie resursi:
FIBA Europe

  +1 [+] [-]

, 2013-07-16 01:38, pirms 11 gadiem
Shmidzis rakstīja: Puisīši jums gan te padumja diskusija - katrs skatās un fano par to, kas viņam patīk - nav jābūt pamuļķim līdzskrējējam, kas skatās to, kas ir populārāks...
Nav jau jāskrien līdzi populārākajam, katrs var fanot par ko grib, bet šeit vienkārši viens klauns tā kož pirkstos ka basketam būs lieliska nākotne, jo jaunie laiž ne pa jokam, bet tikmēr hokejā jaunieši neko nevar parādīt, nu neteiksim, ka vispār neko, bet neko pārāk lielu. Pēc viņa vārdiem var saprast, ka izcinīta 10.vieta PČ basketā būtu gandrīz vai tas pats, kas 10.vieta PČ hokejā.

  +1 [+] [-]

, 2013-07-16 01:39, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: Šitik tupu cilvēku sen neesmu redzējis, kā tev nedalec ka basītī ir 3x lielāka konkurence nekā hokejā? un tā kā hokejā konkurence ir ļoti maza, tad hokejā mēs arī esam gan PČ, gan OS, bet basītī tas ir reāls sapnis, jo basītī ir daudz lielāka konkurence. Es personīgi priecātos daudz vairāk, ja LV basketa izlase kādreiz iekļūtu PČ vai OS un tur labi nokapātos nekā, ja hokeja izlase tiktu pie medaļām.
Visiem Latvijas un pasaules iedzīvotājiem, atskaitot pāris SC tirliņus, ir vienalga, par ko tu priecātos

  -3 [+] [-]

, 2013-07-16 01:40, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: labs skats

Ziemeļu puslode,Somija,PČ spēle un tukšas tribīnes
Londonas Olimpiāde, basketbols.
';

  +1 [+] [-]

, 2013-07-16 01:40, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: Nav jau jāskrien līdzi populārākajam, katrs var fanot par ko grib, bet šeit vienkārši viens klauns tā kož pirkstos ka basketam būs lieliska nākotne, jo jaunie laiž ne pa jokam, bet tikmēr hokejā jaunieši neko nevar parādīt, nu neteiksim, ka vispār neko, bet neko pārāk lielu. Pēc viņa vārdiem var saprast, ka izcinīta 10.vieta PČ basketā būtu gandrīz vai tas pats, kas 10.vieta PČ hokejā.
Jau gadus atpakaļ jaunie ir laiduši ne pa jokam, tikai lielākā daļa palikusi LBL līmenī...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:41, pirms 11 gadiem
frutto rakstīja: komandu sporta,nav nekur taadas konkurences kaa futbola,jo futbolu spele praktiski visas valstis
Pareizi. Tas ko viņš te mēģina salīdzināt ir tas pats, ka es vērstos futbolā sadaļā un mēģinātu iestāstīt, ka arī futbolā ir vienāda konkurence ar basketu. Pilnīgi jāsmejas par viņu.

  -1 [+] [-]

, 2013-07-16 01:41, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: Tad par ko tu īsti diskutē? Ja, tu domā ka abos sportos konkurence ir vienāda, tad LV basketa izlasei iegūta kaut vai tā pati 13.vietā PČ būtu tas pats kas, ja LV hokeja izlase tiktu pie PČ medaļām.

Un ja tu gribi teikt, ka Eiropā nav Pasaules klases līmeņa basketa valstis, tad tevi vajag nosūtīt uz psiheni. Sāksim jau ar to, ka ārpus Eiropas nopietni hokeju laiž tikai ASV un Kanāda.
Vēlreiz iesaku uzlabot lasītprasmi un atgriezties uz diskusijas sākumu. Kaut kur iejaucies pa vidu, nezinot pat to, par ko ir saruna? Neliekas pašam dīvaini?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:43, pirms 11 gadiem
MachimoI rakstīja: Londonas Olimpiāde, basketbols.
Ar šo te tu pamatīgi iebrauci auzās. RobisK ieliktā bilde ar spēli notika hokeja lielvalstī Somijā, kamēr tava ieliktā bilde ar spēli notika Londonā, Lielbritānijā, kuriem galvā +/- ir tikai 3 sporta veidi - futbols, krikets un regbijs.

  +1 [+] [-]

, 2013-07-16 01:44, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: Nav jau jāskrien līdzi populārākajam, katrs var fanot par ko grib, bet šeit vienkārši viens klauns tā kož pirkstos ka basketam būs lieliska nākotne, jo jaunie laiž ne pa jokam, bet tikmēr hokejā jaunieši neko nevar parādīt, nu neteiksim, ka vispār neko, bet neko pārāk lielu. Pēc viņa vārdiem var saprast, ka izcinīta 10.vieta PČ basketā būtu gandrīz vai tas pats, kas 10.vieta PČ hokejā.
Un vairāk gan novērojams, ka VEF faneļi un bimbjveidīgie mēģina salīdzināt basi, futbolu ar hokeju.
Kaut gan cits sportaveids labāk patīk, cits vienaldzīgāks, jebkurā gadījumā es priecājos par LV sportistu panākumiem, nevi mēģinu kaut ko salīdzināt, kā te to daži labi dara...

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:44, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: lai izbeigtu mītu par "pārējās pasaules" spēku basketbolā = tikai ASV un Argentīna ir tās, kas var izcīnīt medaļas un ir favorīti, visas Ķīnas Irānas Austrālijas Brazīlijas Nigērijas ir autsaideri.

EČ iekļūt atstotniekā vai pat medaļās var jebkura no 12 valstīm(Francija Spānija Lietuva Itālija Vācija Grieķija Turcija Serbija Horvātija Slovēnija Maķedonija Melnkalne Krievija)
Vai tu tikko apgalvoji, ka 12 tevis nosauktās komandas var iegūt medaļas PČ, es tevi pareizi sapratu?

  +1 [+] [-]

, 2013-07-16 01:46, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: arī tikšana uz PČ basketbolā nav vienkārša - jābūt TOP 5 EČ, tā teikt jāpārspēj citas Eiropas basketbola lielvalstis

nez vai ledus hokejā izlase spētu iekļūt TOP 5 kaut Eiropas mērogā - NEKAD!
Vispār jau LV izlase ir bijusi vairāks reizes 7. vietā PČ, paņem nost ZA komandas un sanāks 5. vieta Eiropā
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:47, pirms 11 gadiem
Shmidzis rakstīja: Jau gadus atpakaļ jaunie ir laiduši ne pa jokam, tikai lielākā daļa palikusi LBL līmenī...
Tā biju tusētāju paaudze, kuriem varēja sanākt spīdošas akrjeras, bet viņi paši sev tās norakstīja. Kā arī pēdējo 5 gadu laikā mūsu jaunieši ir izcīnījuši 2 bronzas medaļas EČ, tas jau vien ir rādītājs un domāju, ka ar viņiem nenotiks, kā ar tusētāju paaudzi, tāpēc ka viņi mācās no viņu kļūdām, lai sev nenočakarētu visu karjeru.

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:48, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: arī tikšana uz PČ basketbolā nav vienkārša - jābūt TOP 5 EČ, tā teikt jāpārspēj citas Eiropas basketbola lielvalstis

nez vai ledus hokejā izlase spētu iekļūt TOP 5 kaut Eiropas mērogā - NEKAD!
Pēdējo reizi Eiropas top 5 hokejā bijām pirms 4 gadiem, pirms tam - 1997., 2004. gadā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:50, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: vairāk, ja ņem vērā, ka bija olimpiskās spēles un baskets nebija tas centrālais notikums atšķirībā no Somijas, kur PČ ledus hokejā bija vienīgais pasākums valstī
PČ nav centrālais notikums starptautiskajā hokejā, atšķirībā no OS un basketbola.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:54, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: 4 reizes no 16 čempionātiem, apskaužami
Pielabošu, tikai 3 reizes. Un tāpat Eiropā basketa top 5 būt iekļūt daudz grūtāk nekā hokejā, jo basī konkurence ir 2x lielāka.

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:55, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: jebkura no tā varētu dabūt medaļas PČ un OS, pareizi saprati
Pilnīgas muļķības. Atsevišķām komandām varbūtība uz uzvaru(paskaties totalizatoru piedāvāto koeficientu arhīvus) būs līdzīga Latvijas iespējai uzvarēt PČ hokejā.

  +1 [+] [-]

, 2013-07-16 01:57, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: Tā biju tusētāju paaudze, kuriem varēja sanākt spīdošas akrjeras, bet viņi paši sev tās norakstīja. Kā arī pēdējo 5 gadu laikā mūsu jaunieši ir izcīnījuši 2 bronzas medaļas EČ, tas jau vien ir rādītājs un domāju, ka ar viņiem nenotiks, kā ar tusētāju paaudzi, tāpēc ka viņi mācās no viņu kļūdām, lai sev nenočakarētu visu karjeru.
Mēsls, es šodien skatījos, kas ir sanācis no pēdējo junioru izlasēm gadu izlasēm, nekas spīdošs atskaitot Bertānus un Strēlnieku. No šitiem Vecvagars, Bērziņš, Siliņš vai kādsvēl varbūt izrausies augstāk, pārējie tāpat paliks LBL līmenī
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 01:57, pirms 11 gadiem
MachimoI rakstīja: Pilnīgas muļķības. Atsevišķām komandām varbūtība uz uzvaru(paskaties totalizatoru piedāvāto koeficientu arhīvus) būs līdzīga Latvijas iespējai uzvarēt PČ hokejā.
Vispār jau viņš teica iegūt medaļas, nevis uzvarēt! Un pareizi viņš pateica, uzvarēt, tas ir gandrīz vai neiespējami, ja ASV savāc labu izlasi un pieiet tam visam nopietni. Tādā gadījumā viņus apturēt nevar neviens.

     [+] [-]

, 2013-07-16 02:00, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: Pielabošu, tikai 3 reizes. Un tāpat Eiropā basketa top 5 būt iekļūt daudz grūtāk nekā hokejā, jo basī konkurence ir 2x lielāka.
Vispār jau, ja tā paskatās, tad USA un vēl ESP labākajā sastāvā ir TOP līmenis, pārējās Eiropas un amerikas komandas ir tādas viduvējas komandeles, kas atkarīgas no tā vai NBA džeki uzliks mīksto vai nē...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 02:04, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: Pielabošu, tikai 3 reizes. Un tāpat Eiropā basketa top 5 būt iekļūt daudz grūtāk nekā hokejā, jo basī konkurence ir 2x lielāka.
Definē jēdzienu "konkurence".

Ja čempionāts ir pilns ar viduvējām komandām bez nopietnām izredzēm ieņemt godalgotas vietas PČ vai OS, vai tas nozīmē, ka basketbolā ir baigi liela konkurence? Ja tā, tad tev ir taisnība. Rezultāts šai "konkurencei" ir tāds, ka ieņemt augstu vietu ir vairākkārt vieglāk nekā hokejā, ja tas tev vēl neaiziet.

Attiecīgi 3. vieta junioru Eiropas čempionātā ir nesalīdzināmi mazvērtīgāka par 3. vietu hokeja neoficiālā EČ (salīdzinot EČ ar EČ, nevis abu sporta veidu prestižu).

     [+] [-]

, 2013-07-16 02:04, pirms 11 gadiem
Shmidzis rakstīja: Mēsls, es šodien skatījos, kas ir sanācis no pēdējo junioru izlasēm gadu izlasēm, nekas spīdošs atskaitot Bertānus un Strēlnieku. No šitiem Vecvagars, Bērziņš, Siliņš vai kādsvēl varbūt izrausies augstāk, pārējie tāpat paliks LBL līmenī
Strēlnieks ar Bertānu vecāko un, ja nemaldos Kalvi izivlka mums bronzu 2007 vai kurā tur gadā, neatceros kas vēl tur spēlēja, bet visiem bija labs potenciāls un Strēlnieks ar Bertānu to ir izmantojuši, vienīgi Klave to nodzēra kopā ar tusētājiem. No 2011. bronzas ieguvējiem mums ir Bertāns, Timma, kā arī Dukulis, lai gan par viņu pēdējā laikā nekas nav dzirdēts, bet viņš kapājoties pa ASV un esot diezgan labs. Starpcitu, tas ko pašlaik dara U-20 izlase ir neliels brīnums, jo viņi pagaidām visus uzvar, bet šajā vasarā daudz kas vairāk tiek gaidīts no U-18 izlases, kur aug daudzi jauni un labi talanti.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-07-16 02:09, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: protams, protams, jo īpaši Lietuva
Lietuva ir spējīga uzvarēt USA pārredzamā, tuvākā nākotnē? nekad

     [+] [-]

, 2013-07-16 02:09, pirms 11 gadiem
MachimoI rakstīja: Definē jēdzienu "konkurence".

Ja čempionāts ir pilns ar viduvējām komandām bez nopietnām izredzēm ieņemt godalgotas vietas PČ vai OS, vai tas nozīmē, ka basketbolā ir baigi liela konkurence? Ja tā, tad tev ir taisnība. Rezultāts šai "konkurencei" ir tāds, ka ieņemt augstu vietu ir vairākkārt vieglāk nekā hokejā, ja tas tev vēl neaiziet.

Attiecīgi 3. vieta junioru Eiropas čempionātā ir nesalīdzināmi mazvērtīgāka par 3. vietu hokeja neoficiālā EČ (salīdzinot EČ ar EČ, nevis abu sporta veidu prestižu).
Tu saki ka basketā ir pilns ar viduvējībām, bet paskaties uz hokeju. Kamēr basketa EČ uz medaļām var pretendēt 12 valstis, tikmēr hokejā jau TOP 5, 6 jau ir praktiski skaidrs.

     [+] [-]

, 2013-07-16 02:10, pirms 11 gadiem
RobisK rakstīja: ar iepļūtījis nepatiesību

ledus hokejā ir 6-7 valstis, kas var izcīnīt medaļas pasaulē
basketbolā - vismaz 12 valstis, tātad jau 2x vairāk un 2x lielāka konkurence
Cik valstis ir, kas var izcīnīt 1. vietu?

  +1 [+] [-]

, 2013-07-16 02:11, pirms 11 gadiem
viens jautajums visiem ekspertiem.

Kaa tas var buut ,ka U18 ,U20 utt.. njem top 8 vietas Eiropaa, bet pieaugusho konkurencee mees ar Igaunjiem ciinamies kaa liidziigs ar liidziigu?

Nodzertais basketbols!

  -1 [+] [-]

, 2013-07-16 02:11, pirms 11 gadiem
Shmidzis rakstīja: Lietuva ir spējīga uzvarēt USA pārredzamā, tuvākā nākotnē? nekad
vēlviens klauns! Tev jau 100x teica, ka ASV basketā ir ārpus konkurences, ja vien viņi paši pieiet tam visam pasākumam nopietni. Runa tur iet, ka tās 12 valstis var cīnīties par sudrabu un bronzu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja