Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:133, Did:0, useCase: 3

Četmenam atkārtota diskvalifikācija par marihuānas lietošanu

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Četmenam atkārtota diskvalifikācija par marihuānas lietošanu
Mairs Četmens: divkārtējs Latvijas čempions
Foto: Vladislavs Proškins, f64

Amerikāņu basketbolistam Mairam Četmenam atkārtoti piespriesta diskvalifikācija par marihuānas lietošanu, liecina Valsts sporta medicības centra (VSMC) Antidopinga nodaļas mājas lapā publicētā informācija.

Četmens iepriekšējo reizi tika diskvalificēts pirms pieciem gadiem, kad pārstāvēja pazīstamo Stambulas klubu “Bešiktaš”. Pēc 2010. gada 21. janvāra spēles pret Bursas “Tofaš” spēlētāja asinīs tika konstatēta marihuānas un hašiša klātbūtne. Turcijas Basketbola federācija diskvalificēja Četmenu uz nenoteiktu laiku.

Trīsdesmit sešus gadus vecais Četmens 2014. gada vasarā otro reizi karjerā pievienojās basketbola klubam “Ventspils”, kura rindās divreiz izcīnīja Latvijas čempiona titulu (2003, 2004). Ventspilnieku sastāvā aizsargs nospēlēja vēl trīsarpus mēnešus, pēdējo spēli aizvadot 17. decembrī.

Novembrī Četmens kļuva par Eiropas kausa visu laiku rezultatīvāko spēlētāju, taču pēc izbraukuma Turcijā paziņoja par lēmumu priekšlaikus noslēgt karjeru. Nepilnus četrus mēnešus vēlāk VSMC Antidopinga nodaļa publiskoja lēmumu Četmena lietā.

Spriedums paredz spēlētāja diskvalifikāciju par marihuānas lietošanu līdz 2017. gada 22. martam.

Antidopinga nodaļas spēkā esošās soda sankcijas

SportistsSporta veidsAizliegtā vielaDiskvalifikācijas beigas
Gints ŠķendersSpēka trīscīņaMetandienons04.08.2015
Kristīne Odriņa-UrbovaCīņaOksalondrons12.09.2015
Roberts StumbrisBasketbolsMarihuāna07.10.2015
Vitālijs PavlovsHokejsMetilheksānamīns30.10.2015
Ralfs FreibergsHokejsDehidrohlormetiltestosterons22.02.2016
Austris ŠaicānsSpēka trīscīņaAtteikšanās no kontroles26.04.2016
Viesturs EidemanisSpēka trīscīņaNandrolons/metandienons30.09.2016
Artis ŠteinsSpēka trīscīņaNandrolons/trenbolons30.09.2016
Edgars PiksonsBiatlonsNorandrosterons28.10.2016
Kristers ZeidaksBasketbolsDehidrohlormetiltestosterons/androstatriēndions07.01.2017
Mairs ČetmensBasketbolsMarihuāna22.03.2017

Izmantotie resursi:
SMVA Antidopinga nodaļa: sankcijas

  -2 [+] [-]

, 2015-04-03 21:23, pirms 10 gadiem
Sporta novērotājs rakstīja: Šis komentārs tieši parāda to cik tu esi aprobežots utt. Dopings nav tikai fiziskā snieguma uzlabojums utt. Tas saistās arī ar emocionālo pusi....Zāle un marihuāna ir aizliedzama un tai ir ietekme uz cilvēku, piemēram, ja pēc spēles viņš nevarēja nervus nomierināt bez marihuānas palīdzības uz nākamo spēli, tad viņš ar neatļautiem līdzekļiem uzlaboja savu sniegumu....Šitā zālītes utt. slavināšana ir totāls bezsakars un nekādi nesaprotu tās legalizēšanu
Ak mans Dievs.. ietekme no marihuānas pilnībā neuzlabo viņa veiktspēju laukumā. Nebūs viņam pēkšņi Kobe Bryant clutch metiens. Jā, marihuāna ir anti-depresants un, protams, tas izmaina tavu emocionālo stāvokli uz doto brīdi, bet ne jau nākamajā dienā, nedēļā vai mēnesī.

Marihuāna organismā uzturās vairāk kā mēnesi t.i. nozīmē, ka tu vari uzvilkt vienu nekaitīgu(jebkurš kāsis ir nekaitīgs) kāsi un pēc mēneša saņemt DSQ. Nezinu kā tu, latvieti, man tas neliekas tīri saprotami.

p.s. uz manu komentāru jebkurā gadijumā atbildēji ar savu ''sviestu''. Marihuāna nekur netiek slavināta. Nekur. Iet runa par cilvēka nepamatotu ierobežošanu. Un tikai nedzen šito huiņu, ka zāle ietekmē tavu spēli utt.

     [+] [-]

, 2015-04-03 21:23, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: Šausmas cik tu esi aprobežots un stulbs. Bļeģ, dopingu lieto, lai uzlabotu savu sniegumu neatļautā veidā, zālei vai marihuānai nav nekāda sakara ar viņa sniegumu uz laukumu. Tas ir vienkārši stulbuma kalngals. Un to mēs saucam par demokrātiju, ka cilvēks nevar lietot pilnīgi nekaitīgas vielas un tajā pašā laikā viņam var mierīgi sa.pist karjeru un likt kaut kādus nesaprotamus liegumus?
Šausmas ir tas, ka cilvēks, kurš ir saklausījies par to cik jau nu zāle ir "veselīga" un nekaitīga, izdara vispārīgus secinājumus... .

Par zāles ietekmi uz atlētu sniegumu. Tā kā šīs visas substances ir dopinga sarakstos, kā arī daudzās valstīs aizliegtas (kas aiz sevis velk vēl virkni noteikumu un apstākļu), tad oficiālu un apjomīgu pētījumu šajā ziņā nav. Līdz ar to apgalvojums, ka tas NEKĀ neietekmē ir absolūtās fantāzijas.

Ir tikai uz atsevišķu cilvēku pieredzi balstīti pieņēmumi, taču tādi ir abiem viedokļiem, t.i., cik ietekmē, tikpat arī neietekmē.
Tieši tas pats ir minams par nekaitīgumu. Ņemot atsevišķu vienu lietošanas reizi, iespējams, kaitīgums ir minimāls, taču būtiski ir nevis tas, bet tas, ka cilvēks sporta arēnā atrodas reibuma stāvoklī. Tas ir bīstami gan viņam pašam, gan, potenciāli, arī citiem.

Par to, ka zāle kko ārstē - anaboliskie steroīdi tika SPECIĀLI izgudroti, lai ĀRSTĒTU smagas slimības - AIDS, smagus apdegumus utt. Tikai pēc laika, zinot šo preparātu iedarbību, tie tika pamazām ieviesti sportā (un viss sākās nevis pašdarbības ceļā, bet Olimpisko programmu ietvaros). Pēc tavas loģikas, tiem vispār tagad būtu jābūt bērnudārza "vitamīnu programmā", tik nez kāpēc tie ir aizliegti, pārdod tikai ar īpašām receptēm, turklāt ārstēšanā tiek izmantoti visai reti.

P.S.
Tu tiešām domā, ka cilvēki, kas sastāda WADA aizliegto vielu sarakstus ir muļķi un nesaprot, ko raksta? Viņi, iespējams, strādā savās interesēs, taču, ja kāda viela vai paņēmiens tur ir ierakstīts, esi drošs, tam blakus ir "pieāķēta" pabieza mape ar pamatojumiem kas un kāpēc.

P.P.S.
Nav tā, ka zāli nemaz nevar lietot. Ir noteikta robeža līdz kurai tas ir pieļaujams - 150 ng/ml.

     [+] [-]

, 2015-04-03 21:44, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Šausmas ir tas, ka cilvēks, kurš ir saklausījies par to cik jau nu zāle ir "veselīga" un nekaitīga, izdara vispārīgus secinājumus... .

Par zāles ietekmi uz atlētu sniegumu. Tā kā šīs visas substances ir dopinga sarakstos, kā arī daudzās valstīs aizliegtas (kas aiz sevis velk vēl virkni noteikumu un apstākļu), tad oficiālu un apjomīgu pētījumu šajā ziņā nav. Līdz ar to apgalvojums, ka tas NEKĀ neietekmē ir absolūtās fantāzijas.

Ir tikai uz atsevišķu cilvēku pieredzi balstīti pieņēmumi, taču tādi ir abiem viedokļiem, t.i., cik ietekmē, tikpat arī neietekmē.
Tieši tas pats ir minams par nekaitīgumu. Ņemot atsevišķu vienu lietošanas reizi, iespējams, kaitīgums ir minimāls, taču būtiski ir nevis tas, bet tas, ka cilvēks sporta arēnā atrodas reibuma stāvoklī. Tas ir bīstami gan viņam pašam, gan, potenciāli, arī citiem.

Par to, ka zāle kko ārstē - anaboliskie steroīdi tika SPECIĀLI izgudroti, lai ĀRSTĒTU smagas slimības - AIDS, smagus apdegumus utt. Tikai pēc laika, zinot šo preparātu iedarbību, tie tika pamazām ieviesti sportā (un viss sākās nevis pašdarbības ceļā, bet Olimpisko programmu ietvaros). Pēc tavas loģikas, tiem vispār tagad būtu jābūt bērnudārza "vitamīnu programmā", tik nez kāpēc tie ir aizliegti, pārdod tikai ar īpašām receptēm, turklāt ārstēšanā tiek izmantoti visai reti.

P.S.
Tu tiešām domā, ka cilvēki, kas sastāda WADA aizliegto vielu sarakstus ir muļķi un nesaprot, ko raksta? Viņi, iespējams, strādā savās interesēs, taču, ja kāda viela vai paņēmiens tur ir ierakstīts, esi drošs, tam blakus ir "pieāķēta" pabieza mape ar pamatojumiem kas un kāpēc.

P.P.S.
Nav tā, ka zāli nemaz nevar lietot. Ir noteikta robeža līdz kurai tas ir pieļaujams - 150 ng/ml.
Jā, neesmu īpaši izglītots visu dopingu specifiskajos jautājumos, tomēr es labi zinu, ko dara marihuāna ar cilvēku un organismu. Visā šajā lietā es vienkārši redzu nereālāko netaisnību un vēl palasot latviešu komentārus, palieku uz reālas pauzes. Tātad.

Es tiešām nezinu kā Marihuāna nonāca dopinga sarakstos. Nav ne jausmas un atklāti sakot, - neinteresē. Loģiski spriežot, marihuāna tiek pieskaitīta pie visām narkotikām un tur arī ir problēma. Vēsturiski. Pirmie, kas sāka visu aizliegšanu un ieskaitīšanu marihuānu pie narkotikām bija paši amīši, kas tagad, mūsdienās, ir pirmie aizstāvji un nākotnes piemērs vismaz šajā jautājumā. Reāli aizliedza 20.,-30. gados marihuānu ASV, korporācijas interesēs, protams. Šis antidepresants bija neizdevīgs daudzām vispelnošākajām industrijām pasaulē. Medicīna, tabaka, alkohols un varbūt vēl kāda. Tad tika izdarīts spiediens uz ANO, kur marihuāna tika ielikta pie parastajām narkotikām un valstis sastāda likumus pamatojoties uz dažādiem starptautiskiem reglamentiem. Tā kā, kkad vēsturē marihuāna tika ierakstīta aizliegto vielu sarakstā, tā arī viņa vēlprojām tur stāv, vismaz Latvijā. Tātad secinājums, kādēļ viņa tur ir, ir diezgan vienkāršs, jo narkotikas nebūtu atļaujams lietot sportistam. It kā loģiski. Tikai problēma, ka marihuāna galīgi neatbilst narkotikām un narkotisko vielu īpašībām. Nesen lasīju pētījumu alkohols vs marihuāna, rezultātā alkohols un tās īpašības bija vairāk kā 100x kaitīgāks par marihuāna.

Tādēļ galu galā mēs nonākam pie ļoti vienkārša jautājuma - cilvēka brīvības. Vai nu sportā, vai sadzīvē - tās ir muļķības, ka marihuāna ir šajos dopinga, aizliegtajos, narkotiku utt. sarakstos.

Skaidrs, ka visiem viedokļi tiek balstīti uz viņa kaut kādām zināšanām, uz saskarsmi ar konkrēto substanci vai jautājumu, bet nu grūti lasīt par ''atrašanos reibuma stāvoklī arēnā dēļ bīstāmības apkārtējiem''. Juri, nu nestādies tu īsti priekšā, kas īsti ir marihuāna. Ieteiktu tev kādreiz pamēģināt uzvilkt kādu kāsi vai varbūt noskatīties kādu kvalitatīvu dokumentālo filmu. Ir tiešām daudz materiāls un ļoti kvalitatīvs un pat izklaidējošs tieši marihuānas jautājumā.

  +3 [+] [-]

, 2015-04-03 21:46, pirms 10 gadiem
Beidziet, tak viņu nolikt, nelasijāt, ka iepriekšējo sezonu nespēlēja profesionāli?? Latvijā spēlēja hobija pēc teiksim tā atsildīšanas no lieliskās karijeras. P.S labāk lai pīpē matihuānu, nekā visus šitos muskuļu uzpūtējus rij.

     [+] [-]

, 2015-04-03 21:48, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: Ak mans Dievs.. ietekme no marihuānas pilnībā neuzlabo viņa veiktspēju laukumā. Nebūs viņam pēkšņi Kobe Bryant clutch metiens. Jā, marihuāna ir anti-depresants un, protams, tas izmaina tavu emocionālo stāvokli uz doto brīdi, bet ne jau nākamajā dienā, nedēļā vai mēnesī.

Marihuāna organismā uzturās vairāk kā mēnesi t.i. nozīmē, ka tu vari uzvilkt vienu nekaitīgu(jebkurš kāsis ir nekaitīgs) kāsi un pēc mēneša saņemt DSQ. Nezinu kā tu, latvieti, man tas neliekas tīri saprotami.

p.s. uz manu komentāru jebkurā gadijumā atbildēji ar savu ''sviestu''. Marihuāna nekur netiek slavināta. Nekur. Iet runa par cilvēka nepamatotu ierobežošanu. Un tikai nedzen šito huiņu, ka zāle ietekmē tavu spēli utt.
Tu joprojām nesaproti....Laukumā nav tikai fiziskais sniegums bet arī mentālais, sportisti izmanto dažādas metodes, lai atjaunotos, ja spēlētājam ir problēmas atjaunoties un viņš izmanto aizliegtu vielu, tad viņš ir jāsoda un viss!!

Tieši uzlabo ja marihuāna tika izmantota, lai pēc spēles un pirms tām tā teikt attietu vai mazinātu stresa ietekmi....Spēlētāja sniegumu laukumā tiešā veidā iespaido stress, bailes utt. Ir diezgan muļķīgi domāt, ka laukumā ir tikai svarīgs fiziskais faktors

     [+] [-]

, 2015-04-03 21:51, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: Jā, neesmu īpaši izglītots visu dopingu specifiskajos jautājumos, tomēr es labi zinu, ko dara marihuāna ar cilvēku un organismu. Visā šajā lietā es vienkārši redzu nereālāko netaisnību un vēl palasot latviešu komentārus, palieku uz reālas pauzes. Tātad.

Es tiešām nezinu kā Marihuāna nonāca dopinga sarakstos. Nav ne jausmas un atklāti sakot, - neinteresē. Loģiski spriežot, marihuāna tiek pieskaitīta pie visām narkotikām un tur arī ir problēma. Vēsturiski. Pirmie, kas sāka visu aizliegšanu un ieskaitīšanu marihuānu pie narkotikām bija paši amīši, kas tagad, mūsdienās, ir pirmie aizstāvji un nākotnes piemērs vismaz šajā jautājumā. Reāli aizliedza 20.,-30. gados marihuānu ASV, korporācijas interesēs, protams. Šis antidepresants bija neizdevīgs daudzām vispelnošākajām industrijām pasaulē. Medicīna, tabaka, alkohols un varbūt vēl kāda. Tad tika izdarīts spiediens uz ANO, kur marihuāna tika ielikta pie parastajām narkotikām un valstis sastāda likumus pamatojoties uz dažādiem starptautiskiem reglamentiem. Tā kā, kkad vēsturē marihuāna tika ierakstīta aizliegto vielu sarakstā, tā arī viņa vēlprojām tur stāv, vismaz Latvijā. Tātad secinājums, kādēļ viņa tur ir, ir diezgan vienkāršs, jo narkotikas nebūtu atļaujams lietot sportistam. It kā loģiski. Tikai problēma, ka marihuāna galīgi neatbilst narkotikām un narkotisko vielu īpašībām. Nesen lasīju pētījumu alkohols vs marihuāna, rezultātā alkohols un tās īpašības bija vairāk kā 100x kaitīgāks par marihuāna.

Tādēļ galu galā mēs nonākam pie ļoti vienkārša jautājuma - cilvēka brīvības. Vai nu sportā, vai sadzīvē - tās ir muļķības, ka marihuāna ir šajos dopinga, aizliegtajos, narkotiku utt. sarakstos.

Skaidrs, ka visiem viedokļi tiek balstīti uz viņa kaut kādām zināšanām, uz saskarsmi ar konkrēto substanci vai jautājumu, bet nu grūti lasīt par ''atrašanos reibuma stāvoklī arēnā dēļ bīstāmības apkārtējiem''. Juri, nu nestādies tu īsti priekšā, kas īsti ir marihuāna. Ieteiktu tev kādreiz pamēģināt uzvilkt kādu kāsi vai varbūt noskatīties kādu kvalitatīvu dokumentālo filmu. Ir tiešām daudz materiāls un ļoti kvalitatīvs un pat izklaidējošs tieši marihuānas jautājumā.
Viņu ievietoja tāpēc, ka olimpiādē topošais čempions to lietoja pirms sacīkstēm un pēc zelta iegūšanas staigāja appīpējies apkārt lielīdamies....Un vēlreiz bērns tev teikšu, ka sports nav tikai fiziskais bet arī mentālais un īpaši priekš profesionāliem sportistiem ētiskais faktors...

     [+] [-]

, 2015-04-03 21:52, pirms 10 gadiem
te jau panesas mūžīgā diskusija bezmaz vai par zāles legalizāciju. kas neattiecas uz šo gadījumu, jo šobrīd ir tā kā ir: aizliegto substranču sarakstā, punkts un āmen. Pīpē līdz brīdim, kad pieķer, pēc tam ir sekas. NBA ir maigāki sodi par to, bet tāpat ir: gan no līgas puses, gan no paša komandas. Ntie gadījumi tādi pie tam, kur gan to nenosauc vārdā, bet gan par substance abuse, kas pārsvarā ir zāle.

     [+] [-]

, 2015-04-03 21:56, pirms 10 gadiem
Sporta novērotājs rakstīja: Viņu ievietoja tāpēc, ka olimpiādē topošais čempions to lietoja pirms sacīkstēm un pēc zelta iegūšanas staigāja appīpējies apkārt lielīdamies....Un vēlreiz bērns tev teikšu, ka sports nav tikai fiziskais bet arī mentālais un īpaši priekš profesionāliem sportistiem ētiskais faktors...
ok, seniora kungs. Nu cukurs ietekmē tavu emocionālo stāvokli. Tāpat kā kafija un jebkura cita substance. Un? kas tur var būt aizliegts un kādas priekšrocības vispār par piemīt tam? tas, ka cilvēks slimo ar depresiju un uzpīpē kāsi iespējams, lai varētu pilnvērtīgi dzīvot? Laikam tev būs jāsaka vēlreiz, jo nu gadu starpība un kulturālās atšķirības būs krietni par lielu, lai es tevi saprastu.

     [+] [-]

, 2015-04-03 22:04, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: ok, seniora kungs. Nu cukurs ietekmē tavu emocionālo stāvokli. Tāpat kā kafija un jebkura cita substance. Un? kas tur var būt aizliegts un kādas priekšrocības vispār par piemīt tam? tas, ka cilvēks slimo ar depresiju un uzpīpē kāsi iespējams, lai varētu pilnvērtīgi dzīvot? Laikam tev būs jāsaka vēlreiz, jo nu gadu starpība un kulturālās atšķirības būs krietni par lielu, lai es tevi saprastu.
Saproti, ka tavas nosauktās vielas salīdzinājumā ar marihuānu ir daudz nekaitīgākas, pie tam, spēlētājam ir problēmas ja viņš nespēj tikt galā ar sevi bez marihuānas.....Tā ir apreibinoša viela, no personiskās pieredzes saku, tāpēc arī nekādi neatbalstu tās reibumā esošo cilvēku atrašanos sabiedrībā, pie tam sportists laukumā var tiešā veidā kaitēt esot reibuma stāvoklī gan sev, gan citiem

     [+] [-]

, 2015-04-03 22:12, pirms 10 gadiem
Sporta novērotājs rakstīja: Saproti, ka tavas nosauktās vielas salīdzinājumā ar marihuānu ir daudz nekaitīgākas, pie tam, spēlētājam ir problēmas ja viņš nespēj tikt galā ar sevi bez marihuānas.....Tā ir apreibinoša viela, no personiskās pieredzes saku, tāpēc arī nekādi neatbalstu tās reibumā esošo cilvēku atrašanos sabiedrībā, pie tam sportists laukumā var tiešā veidā kaitēt esot reibuma stāvoklī gan sev, gan citiem
no personīgās pieredzes? Tak beidz kurīt to spaisu.

  +1 [+] [-]

, 2015-04-03 22:13, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: Jā, neesmu īpaši izglītots visu dopingu specifiskajos jautājumos, tomēr es labi zinu, ko dara marihuāna ar cilvēku un organismu. Visā šajā lietā es vienkārši redzu nereālāko netaisnību un vēl palasot latviešu komentārus, palieku uz reālas pauzes. Tātad.

Es tiešām nezinu kā Marihuāna nonāca dopinga sarakstos. Nav ne jausmas un atklāti sakot, - neinteresē. Loģiski spriežot, marihuāna tiek pieskaitīta pie visām narkotikām un tur arī ir problēma. Vēsturiski. Pirmie, kas sāka visu aizliegšanu un ieskaitīšanu marihuānu pie narkotikām bija paši amīši, kas tagad, mūsdienās, ir pirmie aizstāvji un nākotnes piemērs vismaz šajā jautājumā. Reāli aizliedza 20.,-30. gados marihuānu ASV, korporācijas interesēs, protams. Šis antidepresants bija neizdevīgs daudzām vispelnošākajām industrijām pasaulē. Medicīna, tabaka, alkohols un varbūt vēl kāda. Tad tika izdarīts spiediens uz ANO, kur marihuāna tika ielikta pie parastajām narkotikām un valstis sastāda likumus pamatojoties uz dažādiem starptautiskiem reglamentiem. Tā kā, kkad vēsturē marihuāna tika ierakstīta aizliegto vielu sarakstā, tā arī viņa vēlprojām tur stāv, vismaz Latvijā. Tātad secinājums, kādēļ viņa tur ir, ir diezgan vienkāršs, jo narkotikas nebūtu atļaujams lietot sportistam. It kā loģiski. Tikai problēma, ka marihuāna galīgi neatbilst narkotikām un narkotisko vielu īpašībām. Nesen lasīju pētījumu alkohols vs marihuāna, rezultātā alkohols un tās īpašības bija vairāk kā 100x kaitīgāks par marihuāna.

Tādēļ galu galā mēs nonākam pie ļoti vienkārša jautājuma - cilvēka brīvības. Vai nu sportā, vai sadzīvē - tās ir muļķības, ka marihuāna ir šajos dopinga, aizliegtajos, narkotiku utt. sarakstos.

Skaidrs, ka visiem viedokļi tiek balstīti uz viņa kaut kādām zināšanām, uz saskarsmi ar konkrēto substanci vai jautājumu, bet nu grūti lasīt par ''atrašanos reibuma stāvoklī arēnā dēļ bīstāmības apkārtējiem''. Juri, nu nestādies tu īsti priekšā, kas īsti ir marihuāna. Ieteiktu tev kādreiz pamēģināt uzvilkt kādu kāsi vai varbūt noskatīties kādu kvalitatīvu dokumentālo filmu. Ir tiešām daudz materiāls un ļoti kvalitatīvs un pat izklaidējošs tieši marihuānas jautājumā.
Es tagad netaisos klausīties kāda zāles fana saldos storijus par to, ka šņabis ir kaitīgāks, bet zāle tas ir kaut kas tāds, ko vajag legalizēt un Maksimās pie kasēm tirgot.

Un, ja nu kas, teksts: "Tu nesaproti, pemēģini, tad sapratīsi" ir viens no mārketinga kā cilvēku apmuļķošanas pamata saukļiem. Tu, acīmredzot, savā laikā uzķēries, es to netaisos darīt, jo pilnīgi skaidri apzinos, ka neko no tā ko es gribu, man tāda zāles lietošana nedos. Tāpat kā arī alkohols utml. šits.

Zāles, kā jebkuras apreibinošas vielas (ievēro - nesaku narkotiku) risks ir tas, ka esot reibuma stāvoklī cilvēks nespēj adekvāti novērtēt situāciju un līdz ar to ir bīstams. Tieši tāpēc arī ir aizliegts. Un, ja nu kas, zāle starp aizliegtajām substancēm ir ne tikai WADA sarakstos, bet arī Ziemeļamerikas PRO līgu dopinga programmu sarakstos. Un tas ir ar visu to, ka šīs līgas (NHL, NBA, NFL, MLB) ir pilnīgi brīvas savu sarakstu veidošanā, jo nepakļaujas nekādiem WADA likumiem. Tāpat arī viņiem ir paredzēti gana nopietni sodi par sistemātisku zāles lietošanu.

P.S.
Vot kā vispār sanāk.

Tiek runāts, ka ēst daudz olu ir švaki. Kafija, cukurs utt. ar negatīvi ietekmē cilvēkus... limonādes ir sliktas utt. A te parādās UNIKĀLS PRODUKTS... DABISKS un ĀRSTNIECISKS... ABSOLŪTI NEKAITĪGS - MARIHUĀNA! Nu pasaka, ne?
Tik realitātē pat no parastiem zāļu maisījumiem, pie zināmiem apstākļiem, var rasties virkne ar blaknēm. Pat dzerot tīru ūdeni (t.i., dzeramo ūdeni, kura visi rādītāji ir normas robežās) ir daudzums pēc kura sākas veselības problēmas, bet 10l dienā jau ir robeža pie kuras sākas neatgriezeniski procesi, kā rezultātā ir letāls iznākums.

Laikam nepareizo adresātu esi izvēlējies saviem stāstiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-04-03 22:18, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: no personīgās pieredzes? Tak beidz kurīt to spaisu.
Realitāte ir tā, ka tā viela ir aizliegta un tai jāpaliek aizliegtai....Tas, ka Tu te bērns centies oponēt ir smieklīgi un bezjēdzīgi, cerams ka LV tās nekad netiks legalizētas, pie tam ir skaidri saprotams, ka Tu esi skatījies/lasījis par marihuānu/zālīti tikai to, kur ir pozitīva informācija

  +1 [+] [-]

, 2015-04-03 22:19, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: ok, seniora kungs. Nu cukurs ietekmē tavu emocionālo stāvokli. Tāpat kā kafija un jebkura cita substance. Un? kas tur var būt aizliegts un kādas priekšrocības vispār par piemīt tam? tas, ka cilvēks slimo ar depresiju un uzpīpē kāsi iespējams, lai varētu pilnvērtīgi dzīvot? Laikam tev būs jāsaka vēlreiz, jo nu gadu starpība un kulturālās atšķirības būs krietni par lielu, lai es tevi saprastu.
Kafija, precīzāk, kofeīns, kas arī ir kafijas "ejošā viela" bija WADA dopinga sarakstos līdz 2004. gadam, kad to no šī saraksta izslēdza.

Taču ir organizācijas (privātie sporta projekti), kuras nav WADA pārziņā, kas vienalga kofeīnu iekļauj pie aizliegtām vielām. Piemēram, tie paši Crossfit Games rīkotāji. Protams, kā jau visām vielām, arī šeit ir kaut kāds pieļaujamais daudzums.

Ja nu kas, izslēgt kofeīnu no WADA sarakstiem, kā pēc tam teica daudzi speciālisti, nevajadzēja. Iespējams, ka kādreiz to atgriezīs arī atpakaļ. Piemēri jau ir bijuši. 2004. gadā kopā ar kofeīnu no sarakstiem izslēdza arī pseidoefederīnu, taču 2010. atkal iekļāva (ja nu kas, Niklass Bekstrēms no Zviedrijas hokeja izlases, pagājušā gada OS tieši uz pseidoefedrīnu arī iekrita).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-04-03 22:36, pirms 10 gadiem
lapsins22 rakstīja: Labs izaicinājums būtu zem promilēm šitos izburtot.
Nulle probleems

     [+] [-]

, 2015-04-03 23:00, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Es tagad netaisos klausīties kāda zāles fana saldos storijus par to, ka šņabis ir kaitīgāks, bet zāle tas ir kaut kas tāds, ko vajag legalizēt un Maksimās pie kasēm tirgot.

Un, ja nu kas, teksts: "Tu nesaproti, pemēģini, tad sapratīsi" ir viens no mārketinga kā cilvēku apmuļķošanas pamata saukļiem. Tu, acīmredzot, savā laikā uzķēries, es to netaisos darīt, jo pilnīgi skaidri apzinos, ka neko no tā ko es gribu, man tāda zāles lietošana nedos. Tāpat kā arī alkohols utml. šits.

Zāles, kā jebkuras apreibinošas vielas (ievēro - nesaku narkotiku) risks ir tas, ka esot reibuma stāvoklī cilvēks nespēj adekvāti novērtēt situāciju un līdz ar to ir bīstams. Tieši tāpēc arī ir aizliegts. Un, ja nu kas, zāle starp aizliegtajām substancēm ir ne tikai WADA sarakstos, bet arī Ziemeļamerikas PRO līgu dopinga programmu sarakstos. Un tas ir ar visu to, ka šīs līgas (NHL, NBA, NFL, MLB) ir pilnīgi brīvas savu sarakstu veidošanā, jo nepakļaujas nekādiem WADA likumiem. Tāpat arī viņiem ir paredzēti gana nopietni sodi par sistemātisku zāles lietošanu.

P.S.
Vot kā vispār sanāk.

Tiek runāts, ka ēst daudz olu ir švaki. Kafija, cukurs utt. ar negatīvi ietekmē cilvēkus... limonādes ir sliktas utt. A te parādās UNIKĀLS PRODUKTS... DABISKS un ĀRSTNIECISKS... ABSOLŪTI NEKAITĪGS - MARIHUĀNA! Nu pasaka, ne?
Tik realitātē pat no parastiem zāļu maisījumiem, pie zināmiem apstākļiem, var rasties virkne ar blaknēm. Pat dzerot tīru ūdeni (t.i., dzeramo ūdeni, kura visi rādītāji ir normas robežās) ir daudzums pēc kura sākas veselības problēmas, bet 10l dienā jau ir robeža pie kuras sākas neatgriezeniski procesi, kā rezultātā ir letāls iznākums.

Laikam nepareizo adresātu esi izvēlējies saviem stāstiem.
Nu, par legalizāciju nerunāsim. Neticu, ka tiešām ir kāds cilvēks, kuru nevarētu pārliecināt par zāles legalizāciju vai dekriminalizāciju, jo patiesie fakti, zinātniski pierādīti fakti, ir vienkārši smieklīgi, tādēļ par to vispār nerunāsim.

Droši vien nebūsi dzirdējis, bet no zāles nevar pārdozēt. Nevar, jo tas vienkārši nav fiziski iespējams. Cilvēks nav spējīgs iepīpēt tik daudz vai uzņemt thc pietiekamā apmērā konkrētā laika termiņā. Lūk, kā. Tu tiešām nevari iedomāties cik organisks un nekaitīga ir zālīte.

Patiesībā es uz nekādu mārketingu neesmu uzķēries, vēl ņemot vērā, ka pats saistu savu karjeru tieši ar mārketingu, bet lai nu kā, par pamēģināšanu - tas bija domāts izglītošanās ziņā, jo nu tev ir maldīgs priekšstats par šo ''apreibināšanās'' veidu un uzņemt informāciju vienmēr ir praktiski un lietderīgi, plus vēl lauciņā, kur tev ir tikai aptuvens priekšstats, lai nu kā pietiekami tolerants, tā šķiet.

Kā jau teicu, neesmu interesējies kāda pamata dēļ zāle ir nonākusi aizliegtajo vielu sarakstos. Un patiesībā - tas tāpat būs 80. vai 90. gadu propogandisks iemesls. Smēķējot zāli, protams, tu izmainies. Prāts paliek apskaidrotāks, pievērs uzmanību lietām, kurām pirms tam nepievērsi, mazāks uzmanības noturība jeb attention span un refleksi švakāki, kkas tamlīdzīgi. lai nu kā, tici man, neviens zālītes apreibinājies cilvēks nav drauds sabiedrībai. Vismaz ne normāls cilvēks.

Juri, gribi tici, negribi netici, bet tur tā lieta, ka tā ir nevis pasaka, bet totāls murgs. Marihuāna ir tieši tik nekaitīga kā Jums gadās kaut kur padzirdēt. Pilnīgu atkarību neizraisoša, kafija ir pierādīta, ka izraisa vairākkārtīgi lielāku atkarību kā zāle, tādēļ no pasakas te ir diezgan tālu.

Ak jā, kaut kas kaitīgs gan te ir - pats smēķēšanas process. Sadegot papīram, sadegot pašam krapālim, kaut kādi bojājumi plaušām tomēr tiek nodarīti, bet nu.. laikam par cigaretēm nerunāsim.

     [+] [-]

, 2015-04-03 23:15, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: Nu, par legalizāciju nerunāsim. Neticu, ka tiešām ir kāds cilvēks, kuru nevarētu pārliecināt par zāles legalizāciju vai dekriminalizāciju, jo patiesie fakti, zinātniski pierādīti fakti, ir vienkārši smieklīgi, tādēļ par to vispār nerunāsim.

Droši vien nebūsi dzirdējis, bet no zāles nevar pārdozēt. Nevar, jo tas vienkārši nav fiziski iespējams. Cilvēks nav spējīgs iepīpēt tik daudz vai uzņemt thc pietiekamā apmērā konkrētā laika termiņā. Lūk, kā. Tu tiešām nevari iedomāties cik organisks un nekaitīga ir zālīte.

Patiesībā es uz nekādu mārketingu neesmu uzķēries, vēl ņemot vērā, ka pats saistu savu karjeru tieši ar mārketingu, bet lai nu kā, par pamēģināšanu - tas bija domāts izglītošanās ziņā, jo nu tev ir maldīgs priekšstats par šo ''apreibināšanās'' veidu un uzņemt informāciju vienmēr ir praktiski un lietderīgi, plus vēl lauciņā, kur tev ir tikai aptuvens priekšstats, lai nu kā pietiekami tolerants, tā šķiet.

Kā jau teicu, neesmu interesējies kāda pamata dēļ zāle ir nonākusi aizliegtajo vielu sarakstos. Un patiesībā - tas tāpat būs 80. vai 90. gadu propogandisks iemesls. Smēķējot zāli, protams, tu izmainies. Prāts paliek apskaidrotāks, pievērs uzmanību lietām, kurām pirms tam nepievērsi, mazāks uzmanības noturība jeb attention span un refleksi švakāki, kkas tamlīdzīgi. lai nu kā, tici man, neviens zālītes apreibinājies cilvēks nav drauds sabiedrībai. Vismaz ne normāls cilvēks.

Juri, gribi tici, negribi netici, bet tur tā lieta, ka tā ir nevis pasaka, bet totāls murgs. Marihuāna ir tieši tik nekaitīga kā Jums gadās kaut kur padzirdēt. Pilnīgu atkarību neizraisoša, kafija ir pierādīta, ka izraisa vairākkārtīgi lielāku atkarību kā zāle, tādēļ no pasakas te ir diezgan tālu.

Ak jā, kaut kas kaitīgs gan te ir - pats smēķēšanas process. Sadegot papīram, sadegot pašam krapālim, kaut kādi bojājumi plaušām tomēr tiek nodarīti, bet nu.. laikam par cigaretēm nerunāsim.
Atkarību neizraisoša? Bērns beidz savu fanošanu....Marihuānā ir pa lielam iekšā tas pats, kas izraisa atkarību no tabakas un ilgstoši smēķējot būs tās pašas sekas + ja smēķē vairāk kā vienu reizi dienā var rasties psiholoģiski traucējumi....pie tam ja cilvēkam jau ir tāda veida problēmas, tad tieši marihuāna var izraisīt lēkmes

     [+] [-]

, 2015-04-03 23:24, pirms 10 gadiem
Sporta novērotājs rakstīja: Atkarību neizraisoša? Bērns beidz savu fanošanu....Marihuānā ir pa lielam iekšā tas pats, kas izraisa atkarību no tabakas un ilgstoši smēķējot būs tās pašas sekas + ja smēķē vairāk kā vienu reizi dienā var rasties psiholoģiski traucējumi....pie tam ja cilvēkam jau ir tāda veida problēmas, tad tieši marihuāna var izraisīt lēkmes
beidz kurīt spaisu. Atvaino, bet nu negribu tērēt laiku ar tevīm. Nav vēlēšanās iegrimt bezjēdzīgā diskusijā. Atklāti sakot, atkarība gan ir iespējama, bet tā būs tikai garīga jeb mentāla. Līdzīga atkarība kāda ir cilvēkiem, kuri saslimst ar kādu noteiktu nodarbi, kas dod specifiskas emocijas. Tā nebūs fiziska atkarība, ka tu nevarēsi izturēt dienu bez kāša uzvilkšanas utt.

Lai nu kā, šis ir materiāls priekš tevīm:

Par un ap Denveru, pirmo štatu kur pilnībā legalizēja marihuānu. kādēļ utt.
https://www.youtube.com/watch?v=GhT...

Reportieris uzpīpē kāsi kopā ar vienu no pasaules unikālākajiem politiķiem - Urugvajas prezidentu.
https://www.youtube.com/watch?v=1Bw...

Viens no tūkstošiem piemēru, kur marihuāna ārstnieciski izdara to, ko neviena cita substance nespēj paveikt.
https://www.youtube.com/watch?v=TXK...

  +1 [+] [-]

, 2015-04-03 23:24, pirms 10 gadiem
NIPEM rakstīja: Nu, par legalizāciju nerunāsim. Neticu, ka tiešām ir kāds cilvēks, kuru nevarētu pārliecināt par zāles legalizāciju vai dekriminalizāciju, jo patiesie fakti, zinātniski pierādīti fakti, ir vienkārši smieklīgi, tādēļ par to vispār nerunāsim.

Droši vien nebūsi dzirdējis, bet no zāles nevar pārdozēt. Nevar, jo tas vienkārši nav fiziski iespējams. Cilvēks nav spējīgs iepīpēt tik daudz vai uzņemt thc pietiekamā apmērā konkrētā laika termiņā. Lūk, kā. Tu tiešām nevari iedomāties cik organisks un nekaitīga ir zālīte.

Patiesībā es uz nekādu mārketingu neesmu uzķēries, vēl ņemot vērā, ka pats saistu savu karjeru tieši ar mārketingu, bet lai nu kā, par pamēģināšanu - tas bija domāts izglītošanās ziņā, jo nu tev ir maldīgs priekšstats par šo ''apreibināšanās'' veidu un uzņemt informāciju vienmēr ir praktiski un lietderīgi, plus vēl lauciņā, kur tev ir tikai aptuvens priekšstats, lai nu kā pietiekami tolerants, tā šķiet.

Kā jau teicu, neesmu interesējies kāda pamata dēļ zāle ir nonākusi aizliegtajo vielu sarakstos. Un patiesībā - tas tāpat būs 80. vai 90. gadu propogandisks iemesls. Smēķējot zāli, protams, tu izmainies. Prāts paliek apskaidrotāks, pievērs uzmanību lietām, kurām pirms tam nepievērsi, mazāks uzmanības noturība jeb attention span un refleksi švakāki, kkas tamlīdzīgi. lai nu kā, tici man, neviens zālītes apreibinājies cilvēks nav drauds sabiedrībai. Vismaz ne normāls cilvēks.

Juri, gribi tici, negribi netici, bet tur tā lieta, ka tā ir nevis pasaka, bet totāls murgs. Marihuāna ir tieši tik nekaitīga kā Jums gadās kaut kur padzirdēt. Pilnīgu atkarību neizraisoša, kafija ir pierādīta, ka izraisa vairākkārtīgi lielāku atkarību kā zāle, tādēļ no pasakas te ir diezgan tālu.

Ak jā, kaut kas kaitīgs gan te ir - pats smēķēšanas process. Sadegot papīram, sadegot pašam krapālim, kaut kādi bojājumi plaušām tomēr tiek nodarīti, bet nu.. laikam par cigaretēm nerunāsim.
Ja saisti karjeru ar mārketingu utml., tad ieteiktu lietām pieiet nedaudz kritiskāk. Nu vismaz nedaudz (to es saku kā cilvēks, kuram mārketings kā tāds nav gluži sveša lieta, teiksim tā).

Par to vai nekļūst bīstams sabiedrībai... kas ir normāls cilvēks? Vai augsta līmeņa sportists vispār var tikt nosaukts par normālu cilvēku? 2008. gada Olimpiskais čempions svarcelšanā, baltkrievs Andjers Arjamnovs pirms kāda laika izteicās, ka sportists, kurš startē augsto sasniegumu sportā un kaut ko grib vinnēt pēc definīcijas nevar būt normāls.
Es, iespējams, tik krasi neteikšu, taču visā visumā piekrītu, ka cilvēkam, kuram ir ambīcijas un kaut kādi talanti sportā, vienlaicīgi ir jābūt ar konkrētu "psiholoģisko komplektu", lai viņš savu potenciālu varētu realizēt, kas, būsim godīgi, nekādos "normalitātes" rāmjos neiekļaujas.

Par visu pārējo - nebūtu švaki, ja tavas tēzes tiktu apstiprinātas (tā ir tāda tīrā provokācija) ar zinātniskajiem rakstiem. Nevis vienu, bet vismaz kādu kaudzīti... tikai man ir tādas aizdomas (esi drošs - esmu izdarījis mājasdarbus pirms piedāvāt šādu atrakciju), ka neko prātīgu šajā ziņā atrast neizdosies.

Savukārt, ja nav zinātnisku rakstu, tad viss pārējais ir bērnu komiksu līmenī. Tajā pašā ar rozā ponijiem-vienradžiem, kas lēkā pa varavīksnēm.

P.S.
Tu visu laiku salīdzini zāli ar alkoholu un tabaku. Priekš kam? Tas, ka ir lielāks trešs kkur, nozīmē, ka (hipotētiski pieņemot, ka zāle ir mazāk kaitīga) šis jālieto ar divkāršu sparu un jāreklamē, ka - lūk, dabīgā un veselīgā zāle?

  +1 [+] [-]

, 2015-04-03 23:31, pirms 10 gadiem
Un vispār, lai tā rezumētu visu šodien rakstīto, atgādināšu dzīves īstenību - alkoholiķis nekad neatzīs, ka viņš ir alkoholiķis. Fanātisks anabolisko steroīdu lietotājs nekad nestāstīs par tām blaknēm ar kurām viņam ir jāsaskaras, lai sasniegtu konkrēto rezultātu, bet, teiksim, izpletņlēcējs nekad nestāstīs, ka viņa nodarbe ir bīstama un pirms katra leciena viņam ir bail.

Te ir tieši tā pati situācija.
Bet nu ko te var pateikt? Ja patīk un ļoti gribas - pīpē! Tikai nevajag šādas apšaubāmas idejas virzīt ar maniakālu azartu tautās.
Kā arī nevajag aizstāvēt cilvēku, kurš, labi zinot noteikumus, atkārtoti (ne pirmo reizi!!!) ir iekritis pārbaudēs, kuras pat pieļauj zināmu marihuānas koncentrāciju organismā (t.i., tas nav nejauši vai sen).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-04-04 00:13, pirms 10 gadiem
Marihuaana tak normala manta, nesaprotu kapec jadod diskvalifikacija

     [+] [-]

, 2015-04-04 00:13, pirms 10 gadiem
Ar Linku un Sukri katru dienu velkam

     [+] [-]

, 2015-04-04 00:20, pirms 10 gadiem
Maikls Skolfilds rakstīja: Ar Linku un Sukri katru dienu velkam
Kā ar T-Bagu?

     [+] [-]

, 2015-04-04 00:30, pirms 10 gadiem
Kādas objektīvas priekšrocības sportā dod marihuāna? Pie kam, tas ir dabīgs augs, kas aug no zemes, nevis ķīmiski sintezēts sūds.

     [+] [-]

, 2015-04-04 01:07, pirms 10 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Kā jau te minēja, nez vai, ka 36 gados viņš pamēģināja un tad viņu, nabadziņu, uzreiz uz doptestu pasauca. Tas ir tas, kas ir jāsaprot - neiekrišana doptestos nebūt nenozīmē, ka sportists ir tīrs.

Bet overall - ja sportists lieto kaut ko, lai tiešā veidā uzlabotu savu sniegumu, būtu labāks, tas ir viens, taču, ja iekrīt uz kaut kādu zāli... nu, piedodiet, atvainojiet, tad nu tā viņam i vajag.
pff..nepiekrītu, zāle tachu viņu nepadarīs kaut kādā veidā pārāku par cietiem..tas ka viņš "lidos augstak" ir fufelis tik pat labi varetu diskabeli sportā dot ari par promilem pie stures, jo arī ta taču ir aizliegta viela attiecigajā situācijā..

     [+] [-]

, 2015-04-04 01:11, pirms 10 gadiem
Reāli nopietni tie zālītes pīpētāji uz kopējā fona izskatās...
:-) Tad jau par alus dzeršanu arī būtu jādiskvalificē...

     [+] [-]

, 2015-04-04 02:50, pirms 10 gadiem
ganja ganja ganja

     [+] [-]

, 2015-04-04 07:44, pirms 10 gadiem
par alkohola lietošanu arī dod DQ ? banāni..

     [+] [-]

, 2015-04-04 08:09, pirms 10 gadiem
Haa haa haa Vajadzeeja veel sutkaas iemest, man uzlika 4 diennaktis par zaales kuriishanu, vinjam vajadzeeja taapat

     [+] [-]

, 2015-04-04 17:17, pirms 10 gadiem
Ir skaidrs viens, varbūt profesionālajā sportā marihuānai nav vietas, bet tomēr, kā tāda viņa ir pilnīgi nekaitīga un jālegalizē.

Piemērs Nīderlande. Tur notiek kkas nenormāls? Nē, tieši pretēji, tur slēdz ciet cietumus. Tatad baigi neviens nevienu negalina nost.