Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1458, Did:0, useCase: 3

Blūma un Pārkera divkaujā Latvija uzvar puslaiku, tomēr beigās zaudē Francijai

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Blūma un Pārkera divkaujā Latvija uzvar puslaiku, tomēr beigās zaudē Francijai
Jānis Blūms
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Latvijas vīriešu basketbola valstsvienība trešdien, 31. augustā, Eiropas čempionāta pirmajā spēlē Šauļos pēc puslaika bija vadībā 41:40, taču summā ar rezultātu 78:89 (25:18, 16:22, 18:23, 19:26) zaudēja Francijai. Ceturtdien plkst. 15:15 Latvija spēlēs ar Serbiju, kas pirmajā sacensībā pārspēja Itāliju 80:68.

Sarkanbaltsarkano rindās Eiropas čempionātā debitēja 11 spēlētāji – Mārtiņš Meiers, Dairis Bertāns, Rolands Freimanis, Mareks Jurevičus, Edgars Jeromanovs, Rihards Kuksiks, Dāvis Bertāns, Jānis Strēlnieks, Artūrs Bērziņš, Andrejs Šeļakovs un Mareks Mejeris.

Sākumsastāvi

Latvija: Strēlnieks, Blūms, Kuksiks, Bērziņš, Šeļakovs
Francija: Parker, Batum, Gelabale, Diaw, Noah

Francija sāka ar četriem gūtiem punktiem pēc kārtas, tradicionāli uzbrukumus noslēdzot maksimāli tuvu grozam. Latvijas rēķinu ar tālmetienu atklāja Rihards Kuksiks 3:4!

Zonas aizsardzība franču uzbrukumu īsti neierobežoja, taču lielisks perimetrā bija kapteinis Jānis Blūms. Divi tālmetieni pēc kārtas ļāva izlīdzināt rezultātu un izvirzīties vadībā 9:6. Tūlīt franču rindās ar pieciem gūtiem punktiem atzīmējās Tonijs Pārkers, tomēr pirmajā ceturtdaļā toni noteica Blūms. Iemetot 5 no 7 metieniem, kapteinis savāca 12 punktus.

Jau ievada desmitminūtē Ainars Bagatskis spēlē iesaistīja desmit basketbolistus. Kopīgā cīņa un metieni no distances ļāva turēties vadībā. Pēc atkārtoti izcīnītām bumbām uzbrukumā “buzzer beater” tālmetienu realizēja Dairis Bertāns 25:18.

Pārkera iniciatīva uzbrukumā, individuāli cieša segšana uzbrukumā un divi iemesti tālmetieni pēc kārtas otrajā ceturtdaļā nosvēra svaru kausu Francijas labā. Freimaņa tālmetiens ilgu laiku palika Latvijas vienīgais punktu guvums, kamēr “Les Bleus” veica 0:13 izrāvienu. Puslaika izskaņā aktivizējās Latvijas aizsargi, fantastisks bija Blūms un sarkanbaltsarkanie atguva vadību 41:35. Taču pēdējos piecus punktus divdesmitminūtē guva franči.

Pirmajā puslaikā punktus guva: Blūms 20, Meiers 6, Kuksiks 6, Dairis Bertāns 3, Freimanis 3, Strēlnieks 3, Jurevičus, Jeromanovs, Dāvis Bertāns, A. Bērziņš, Šeļakovs; Mejeris.

Pirmā puslaika statistika. LATVIJA 41, FRANCIJA 40

Metieni no spēles: 15/29 vs 16/30
2p: 6/16 vs 13/19
3p: 9/13 vs 3/11
1p: 2/2 vs 5/7
Atlēkušās bumbas: 16 vs 13
Rezultatīvas piespēles: 9 vs 9
Kļūdas: 7 vs 3
Pārtvertas bumbas: 0 vs 2

Otrās ceturtdaļas beigās Eiropas čempionātā debitēja Dāvis Bertāns, trešajā Mareks Mejeris. Franču rindās atkal galveno spēlēja Pārkers, kura ātrie uzbrukumi regulāri terorizēja Latvijas aizsardzību. Vensāna Kolē vīri ieguva septiņu punktu pārsvaru, taču Latvijai izdevās noturēties spēlē.

Uzbrukumā vērtīgs bija Freimanis, līdera īpašības turpināja rādīt Blūms, iepriecināja Dāvis Bertāns. Viņa neatlaidība uzbrukumā, iemestie soda metieni un bloks aizsardzībā vainagojās ar tālu divpunktu metienu. Pēc trīs ceturtdaļām četru punktu deficīts 59:63.

Ceturtajā ceturtdaļā Latvija pietuvojās līdz 70:72. Vairākas kļūdas aizsardzībā, perimetrā nenosegti palika Batums un Gelabale - tas rezultējās vēl vienā francūžu izrāvienā. Galotnē pretinieks noturēja 8-11 punktu pārsvaru, izcīnot pirmo panākumu čempionātā.

EuroBasket 2011 B grupa, 31. augusts, Šauļi

Latvija – Francija 78:89
Latvija: Jānis Blūms 32 (2p 6/9, 3p 6/9, 1p 2/3; 6rp), Rolands Freimanis 11, Dāvis Bertāns 9, Mārtiņš Meiers 8, Rihards Kuksiks 6, Jānis Strēlnieks 6 (3ab, 3rp), Artūrs Bērziņš 3 (5pp), Dairis Bertāns 3 (3rp), Mareks Jurevičus, Edgars Jeromanovs (1ab, 1rp), Andrejs Šeļakovs (6ab), Mareks Mejeris (1ab)
Francija: Tony Parker 31 (2p 10/14, 3p 1/4, 1p 8/10; 3ab, 7rp), Boris Diaw 14 (5ab), Mickael Gelabale 11 (3p 3/6), Joakim Noah 10, Nicolas Batum 10, Nando De Colo 4, Steed Tchicamboud 4, Florent Pietrus 3, Ali Traore 2

Statistika. LATVIJA 78, FRANCIJA 89

MNS: 29/59 vs 33/60
2p: 18/36 vs 27/41
3p: 11/23 vs 6/19
1p: 9/13 vs 17/21
AB: 30 vs 29
RP: 16 vs 14
Kļ.: 11 vs 7
PB: 1 vs 5
Punkti pēc kļūdām: 5 vs 11
Punkti soda laukumā: 30 vs 48
Otrās iespējas punkti: 8 vs 14
Punkti ātrajos uzbrukumos: 0 vs 16
Rezerves: 31 vs 13

  +1 [+] [-]

, 2011-08-31 20:10, pirms 13 gadiem
resnais putns rakstīja: Es tik saku ka no šīs izlases ko rēali spēj mēs redzēsim nākamajās spēlēs kur zonu vairs tā nespēlēs. zonu spēlēt ir vienkāršākais risinājums ,kaskompensē meistarību viens uz vienu. pretinieks izmētā un var izvēlēties no kurienes mest un pretinieks vienkārši paļaujas,ka metīs garām. tad nu ir vai kritīs vai nē.
Redz, atkal tu tāpat ! Nākamajās spēlēs visu redzēsim...tātad pēc šīs neko nevar teikt, jo mūsējie spēlēja zonu...tas ir vieglāk, tātad šī spēle neskaitās! Nu jā, loģiski....viņam tak pilna komanda ir tikai ar nba spēlētājiem! šī spēle neskaitās kā labi padarīts darbiņš, jo mūsējie zonu spēlēja! ja segtu cilvēks cilvēku, tad jā, bet sedzam zonu.....ai, nu tad jau tas ir sūds, jo tas jau ir viegli!
Tu saproti, ka tas ir basketbols un tu izvēlies segt tā, lai varētu labāk tikt galā ar pretinieku, nevis segt tā, lai būtu grūtāk un tu būtu, pēc tavām domām, lielāks varonis, ja nosegtu pretinieku viens uz viens!

  +5 [+] [-]

, 2011-08-31 20:10, pirms 13 gadiem
resnais putns rakstīja: Bljin, kā var nesaprast, ka ir diensa kad vienkārši nenormāli viss neiet. Kā var aizmirst ka uzvarēja horvātus. punkts punktā gāja ar spāņiem lielāko spēles daļu. nu nepaveicās. kad hokejā izlase izgāžas tad lielie pārmetumi ir tikai pāris dienas,tad aizmirstās un uz dinamo atkal visi kaifo. kāpēc tāds riebums pret basketbolisitiem tiem es nesaprotu. nu paskaties un pasaki ka nejūsminājies šajās spēlēs un nejuti līdzi,kur nu.. Latvia v Croatia Eurobasket 2007
- YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=88TmbrC6RPk&feature=related
Tiešām nav skaidrs kāpēc ir riebums? Tāpēc, ka viņu paaudzei bija potenciāls uz lielākām lietām, bet viņi savu talantu klubiņos un kazinčikos izniekoja + bija nenormāli "pižoni" tendēti uz visām iespējamām ārišķībām.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-31 20:10, pirms 13 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: tad mācies, nu galīgi sviestā esi sagājis, domā, mani interesē , rūp, ko tu tur murgo?
Tei neinteresē, ko es rakstu, to es zinu, bet tas pats attiecināms uz daudziem sc lietotājiem, kam jālasa tavs farss? Spriestspēja tev ir uz nulles. Tā vietā, lai argumentētu savu viedokli, tu visu laiku saki - Es esmu eksperts; ejiet mizot kartupeļus; es nesaprotu; zāģis u.c. standarta frāzes, kuras esi iekalis savās nepietiekami attīstītajās
smadzenēs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:12, pirms 13 gadiem
resnais putns rakstīja: Nu viņi progresēs šobrīd, bet tad tas pats Strēlnieks atgriezīsies Ventspilī un spēlēs lbl pret zemgali,bbl pret rudupi,un fiba izaicinājuma kausā pret beļgu ostendēm. nu tur gan tā progresēs ka es nezinu. Ja tie jaunie nekur neaizies tad viens vai divi šādi čempji nekādu līmeni meistarībā nepacels,varbūt pārliecību,bet pēc diviem gadiem tā pārliecība jau atkal būs aizmirsusies,tās sajūtas spēlējot pie pārbāzām tribīnēm.,jo ikdineā būsi kapāji zviedrijas delfīnos via pret prienas rudupi.
Par Strēlnieku piekrītu, bet tas pats Meiers var progresēt, spēlējot BKV
šo sezonu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2011-08-31 20:14, pirms 13 gadiem
Kolosāla spēle!!!Jau pirms gada rakstiju,ka NBA komandai pie uzvaru - zaudējumu bilances 18-59,ir pilnas tribīnes!!!Kapēc,tapēc,ka čaļi kapā!Man beidzot prieks,ka arī mūsējie to saprot un novērtē.Pat ja zaudēsim visas spēles(bet tā nebūs!!!!!),bet komanda katrā izliksies par 100% un vairāk procentiem-cepuri nost,pēc diviem gadiem būs nobriedusi komanda!!!Būs arī daudz uzvaru.Malači,paldies par labām emocijām.

  +3 [+] [-]

, 2011-08-31 20:14, pirms 13 gadiem
Reti ir tadas reizes, kad varu teikt ka priecajos par zaudejumu, shi ir viena no tam. Lieku roku uz sirds un saku, ka sodien esmu lepns par savas valsts nacionalo izlasi, vini jau pieradaja ka vini var, ticu ka bus vel parsteigumi. Blums - bija skaidrs ka lideris, bet ne jau tik parliecinosh.. vnk woow. Parsita pat manu bernibas basketbola elku Pārkeru. Dāvīts malacis, šķita ka pilnīgi iederās jau šodien starp lielajiem vīrīem un Rolands izdarīja visu ko komanda viņam piedāvāja paveikt!!

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:16, pirms 13 gadiem
archibald rakstīja: bija paris epizodu, bet ne vairak. normali tiesaja!
Tajā brīdī, kad mums bija plus7 un citiem francūžiem nekrita un te tavu brīnumu, visi sāk pēkšņi sist nabaga parkeru!(apzimāti nerakstu ar lielo burtu, nav pelnijis)
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2011-08-31 20:16, pirms 13 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: esmu eksperts! un pie tā paliksim! bet ar tiem prāta sviestiem, vari pats nodarbināt sevi ! ok? un tagad šujies nost, ignore!
eksperts uzklausa kritiku, 5klasnieks nē. Starpību redzi. Ne jau katrs, kas prot rakstīt, izmantojot klaviatūru, ir EKSPERTS. Pēc nedēļas vēl teiksi, ka esi Nosterdams? tev varbūt reālajā dzīvē apspiestā ego dēļ tas ir vajadzīgs, bet vai tas ir vajadzīgs visiem sc.com lietotājiem, kas grib lasīt NORMĀLUS komentārus? Nedomāju vis...

  +2 [+] [-]

, 2011-08-31 20:17, pirms 13 gadiem
deelj shaadas komandas ir veerts fanot un paardziivot!!! noveelu saglabaat Bagatskim galvenaa trenera amatu veel uz 4 gadiem un Latvijas basketbols atgrieziisies top 8 Eiropaa
Slēpts komentārs: Krokodils
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-08-31 20:20, pirms 13 gadiem
Varbūt kāds zina kur var novilkt pilnu spēli? Diemžēl neredzēju tiešraidi, bet tāda sajūta tagad ka kaut kas svarīgs palaists garām.

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:20, pirms 13 gadiem
resnais putns rakstīja: Bljin, kā var nesaprast, ka ir diensa kad vienkārši nenormāli viss neiet. Kā var aizmirst ka uzvarēja horvātus. punkts punktā gāja ar spāņiem lielāko spēles daļu. nu nepaveicās. kad hokejā izlase izgāžas tad lielie pārmetumi ir tikai pāris dienas,tad aizmirstās un uz dinamo atkal visi kaifo. kāpēc tāds riebums pret basketbolisitiem tiem es nesaprotu. nu paskaties un pasaki ka nejūsminājies šajās spēlēs un nejuti līdzi,kur nu.. Latvia v Croatia Eurobasket 2007
- YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=88TmbrC6RPk&feature=related
Hokeja izlase nekad nav zaudeejusi, objektivi tik vajakam pretiniekam! Ukraina 2001, bija padaudz Krievijas superliigu speletaju.
2007- Muusu izlasee notika paaudzu maina, labaakie uzbruceeji 22,19 gadus veci.

2011- Daanijai labs vartsargs, saameraa labas 2 mainas, mums jauns sastaavs.

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:21, pirms 13 gadiem
resnais putns rakstīja: Nu es jau par to arī saku, ka to redzēsim nākamajās spēlēs kas būs. Bljin tu domā,ka es neatbalstu šo izlasi? es fanoju un atkārtošos vēl,lecu kājās un bļauju kā Blūms ielike trīni. Es saku,ka tas ir standarts pret melnajām komandām ,kur visi gandrīz melnie,spēlēs zonu, jo viņi ir pavāji no distances,tad nu metiet. To pat es saprastu ka jāsedz zona,sākumā nekrita,kad krita,tad aizgāja pakaļā. Un es jau nesaku,ka tas ir kkas nepareizs. pareizi darīja,vnk to mēs redzēsim ko šī izlase var citās spēlēs kur būs gan snaiperi ,gan atlēti , gan milži. Te bija pārsvarā tikai atlēti un milži. bet melnās komandas it sevišķi franči,nekad nav bijuši metēji.
piekrītu, bet tāpat nedrīkst teikt, ka segt zonu ir viegli....tāpat ir jāpriecājās, vienalga kuru komandu kā viņi sedz!
Cerams, ka nākamās spēles arī būs tikpat labas un vēl labākas, vienalga kā sedzot!
Turam īkšķus, jūtam līdzi savējiem un skatāmies basketbolu! Ceru, ka tev būs iemesls vēl daudz reižu lekt kājās!

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:21, pirms 13 gadiem
fizzz rakstīja: Varbūt kāds zina kur var novilkt pilnu spēli? Diemžēl neredzēju tiešraidi, bet tāda sajūta tagad ka kaut kas svarīgs palaists garām.
00:05 pa tv3
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-08-31 20:24, pirms 13 gadiem
Krokodils rakstīja: A ko darīs tad, kad nāks pretī Dirks un Kamans? Dirku vispār nosegt būs neiespējami.
Nu blin protams, ka Dirku veel mazaak var nosegt kaa Parkeru jo vins darbojas tuvaak grozam, bet ja uz vinju speeles dabl tiim aizsardziibu tuvaak pie groza, tad ir iespeejas, jo jaacer ka vins palausies uz saveejiem aarejiem speeletajiem lai tie met.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-08-31 20:26, pirms 13 gadiem
Dirks ir mans mīļākais basketbolists, bet arī viņu var nosegt, ja ļoti cenšas.

  -1 [+] [-]

, 2011-08-31 20:30, pirms 13 gadiem
Kuksikam acīmredzot bija uztraucies kad tik slikti nospēlēja un vel jau tas kad viņam nav līgums , bet neskatoties uz visu pēc šādas spēles es esmu LEPNS ka esmu Latvietis Cepuri nost . Protams varēja uzvarēt, vienmer var uzvarēt , bet tikunta prieks par mūsējiem .

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:31, pirms 13 gadiem
resnais putns rakstīja: Bljin, kā var nesaprast, ka ir diensa kad vienkārši nenormāli viss neiet. Kā var aizmirst ka uzvarēja horvātus. punkts punktā gāja ar spāņiem lielāko spēles daļu. nu nepaveicās. kad hokejā izlase izgāžas tad lielie pārmetumi ir tikai pāris dienas,tad aizmirstās un uz dinamo atkal visi kaifo. kāpēc tāds riebums pret basketbolisitiem tiem es nesaprotu. nu paskaties un pasaki ka nejūsminājies šajās spēlēs un nejuti līdzi,kur nu.. Latvia v Croatia Eurobasket 2007
- YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=88TmbrC6RPk&feature=related
Spēle pret CRO bija, iespējams, labākā izlases spēle ever, taču... laiki mainās, izlase mainās, taču tu joprojām nespēj pieņemt, ka izlasē nav šķēle, valteri.... tu jau kā opaps vislaik, paskaties laukā, ir 2011. nevis 2007. gads, ko tu iesāksi pēc gadiem pieciem, turpināsi sapņot par tagad vai nekad varoņiem?

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:32, pirms 13 gadiem
nu bija jau spele laba. Tikai tas minuss, ka bez Bluma ta spele bija tada stipri pashvakaka. Labi, iekrita tur tie 3p metieni, bet ne visu laiku uz tiem vilks.
Šeļakovs kā jau Šeļakovs. Zhel, ka nebija musejiem vel dzeki, kuri var palidzet Janim.
Vienigais minuss, ka bez Bluma nu ta spele stipri juka. Piespelju nebija tadu, ka Blums deva un parlicibas ari bija mazak. Bija caurgajienu, tachu tadi neparliecinoshi Vairak drosmes un tad jau kkas bus

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:33, pirms 13 gadiem
swimpis rakstīja: Domā ārējie nevar iemest? Ir viņiem tāds bariņš, kam ja krīt, tad krīt. Pārbaudes spēlēs bez dirka šie uzvilka Serbiju - protams viņiem nejēgā krita, bet vienalga...
To es saprotu. Bet tāpēc ir jāizvelas vai ļaut Dirkam brīvi mest pāri rokām mūsējiem tā kā krēsliem, vai arī tomēr likt lai viņs vairāk pārejos izmanto. Skaidrs, ka visa GER spēle ies caur Dirku un dažreiz caur Keimanu. bet es domāju, ka labakais veids kā viņus uzvarēt ir riktīgi pieblīvēt apakšu un taisīt dabl tīmus uz garajiem, īpaši Dirku. Un nu ja tad tie pārejie sametīs savus metienus, nu tad diemžēlk tur neko nevarēs padarīt.

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:33, pirms 13 gadiem
flipsider rakstīja: Hokeja izlase nekad nav zaudeejusi, objektivi tik vajakam pretiniekam! Ukraina 2001, bija padaudz Krievijas superliigu speletaju.
2007- Muusu izlasee notika paaudzu maina, labaakie uzbruceeji 22,19 gadus veci.

2011- Daanijai labs vartsargs, saameraa labas 2 mainas, mums jauns sastaavs.
Da lab, LV zaudēja Slovēnijai, drausmīgs murgs.

Pirmo reizi jāsaka - ja šāds cīņasspars būtu bijis mūsu hokeja meistariem, tad mēs tiktu tajā astotniekā bez variantiem.

  -3 [+] [-]

, 2011-08-31 20:33, pirms 13 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Spēle pret CRO bija, iespējams, labākā izlases spēle ever, taču... laiki mainās, izlase mainās, taču tu joprojām nespēj pieņemt, ka izlasē nav šķēle, valteri.... tu jau kā opaps vislaik, paskaties laukā, ir 2011. nevis 2007. gads, ko tu iesāksi pēc gadiem pieciem, turpināsi sapņot par tagad vai nekad varoņiem?
Njā, to spēli es atceros, toreiz biju ar visām četrām par Latvijas izlasi, jo tika rādīta fantastiska spēle, diemžēl visi basketbola ideāli Latvijā manās acīs ir sagrauti, tāpēc tagad jāmeklē cita valsts par ko fanot.

     [+] [-]

, 2011-08-31 20:35, pirms 13 gadiem
Iws91 rakstīja: nu bija jau spele laba. Tikai tas minuss, ka bez Bluma ta spele bija tada stipri pashvakaka. Labi, iekrita tur tie 3p metieni, bet ne visu laiku uz tiem vilks.
Nu a bez Pārkera FRA???

  +3 [+] [-]

, 2011-08-31 20:37, pirms 13 gadiem
resnais putns rakstīja: Es teiksu godīgi,tu redzēji kas notiek kad laukumā nav Blūms,kas visiem partneriem izbrīvē pilnīgi brīvus metienus vienatnē? Kā nebija Blūms tā bija uzreiz 8:0 ,13 :0 Frančiem izrāviens,uzbrukums vispār nekustās,neviens neuzņemās iniciatīvu. Vai arī vienkārši nemāk to izdarīt.
Nafig jāliek mīnusi - šis ir ļoti pamatots komentārs. Tieši tā arī notika, kolīdz Blūmu noņēma atpūtināt.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-31 20:37, pirms 13 gadiem
plans ir izpildits, viens puslaiks ir uzvarets, ta ka ar so cempi viss ir OK !!!

  +3 [+] [-]

, 2011-08-31 20:38, pirms 13 gadiem
Krokodils rakstīja: Njā, to spēli es atceros, toreiz biju ar visām četrām par Latvijas izlasi, jo tika rādīta fantastiska spēle, diemžēl visi basketbola ideāli Latvijā manās acīs ir sagrauti, tāpēc tagad jāmeklē cita valsts par ko fanot.
Kādi ideāli, smiekli nāk. Tā jau izņēmuma spēle, bija vēl viena otra feina spēle, bet bija arī JŪRA ar tizlām spēlēm. Man labāka izlase bija 2001. gadā, kad Kambis rāva kopā ar Bagiju, Stelmi un Miglinieku.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-08-31 20:40, pirms 13 gadiem
Cik stulbi komentari. vesels bars luzeru te novakusies, lv pakas bet sie priecajas tā itka butu vineejusi kausu. ejiet arsteties, zemak jau vairs nav kur
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja