Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Lokālpatriotisma laiks ir garām

Pēteris Neimanis
Pēteris Neimanis

Reizē ar jauno basketbola sezonu dzīvība atgriezusies arī dažādās ar šo sporta veidu saistītās diskusijās, kurās viena no viskarstāk apspriestajām tēmām ir leģionāru skaits komandās.

Protams, kam gan nepatiktu, ja mūsmāju spēcīgākajos klubos spēlētu vietējie basketbolisti, taču jābūt reālistiem – šo klubu izvirzītie mērķi neļauj tā rīkoties. Atcerieties (kāds taču noteikti atcerēsies!) kādreiz populāro saukli "Kaut vai pastalās, bet brīvā Latvijā"? Līdzīgi būtu, ja basketbola fani skandētu: "Kaut vai pēdējie Baltijā, bet tikai ar savējiem". Tāpat kā lielie pastalu valkāšanas piekritēji ātri vien sāka prasīt firmas "laķenes", tā basketbola līdzjutēji tomēr sāktu prasīt uzvaras. Iespējams, kāda daļa tiešām tikai sajūsminātos par nacionālo kadru klātbūtni, tomēr lielākā daļa būtu neizpratnē. Jā, ir jau atrodami labi piemēri tam, ka var atzīstami spēlēt tikai ar savas valsts spēlētājiem. Piemēram, serbi, tomēr te runa ir par citu pieredzi, citu sistēmu un citu atlases iespēju – kā nekā šajā zemē dzīvo 10 miljoni. Turklāt, ko tad ievērojamu pēdējā laikā serbi ir vinnējuši starptautiskajā arēnā?

Gribētos apgalvot, ka lokālpatriotisma laiks ir pagājis un tas, ka tavā komandā nespēlē leģionāri, nepierāda viss to, ka tu esi liels nacionālists un tautas garamantu sargātājs, bet gan, kāds ir komandas budžets. Tāpat gan ir pagājis arī laiks, kad melnīgsnēji spēlētāji parādījās komandās tikai, lai piesaistītu publiku – no šiem zeļļiem tagad pilnīgi noteikti prasa rezultātu un atbildību. Ja šis spēlētājs tiešām palīdz komandai uzvarēt, ja viņš labi pilda savu darbu, tad kāda gan starpība no kādas valsts viņš ir? Vai tiešām slinks un ne īpaši meistarīgs letiņš ir labāks par centīgu un produktīvāku, teiksim, čehu? Pirms sakāt "Jā!", apdomājiet, kurš no šiem scenārijiem jums patiktu labāk – ne īpaši meistarīgais latvietis pēdējās sekundēs pazaudē bumbu un reizē arī uzvaru; centīgais čehs iemet sarežģītu metienu un izrauj vinni? Godīgi sakot, atteikties no leģionāriem vienkārši atteikšanās pēc vai kaunēties par to, ka komandā tādu ir daudz, ir vienkārši dumji! Tā tagad dara visur, tad kāpēc mums būtu jāstāv malā? Cik poļu izgāja laukumā "Prokom Trefl" komandā, kas spēlē ULEB Eirolīgā? Futbolā ir vēl trakāk – gadās, ka Londonas "Arsenal" komandā neviens anglis pat nav pieteikts spēlei. Vai tāpēc par šo komandu uzvarām līdzjutēji priecājas mazāk?

Tikai un vienīgi muļķīgi ir pārmest kādam (parasti jau sāncenšu fanam), ko viņa komanda darītu bez tā vai šitā leģionāra un ka bez leģionāriem komanda neko nevarētu. Kāpēc, lai būtu bez? Tikpat labi varētu pārmest sprinterim, ka viņš skrien sporta apavos! Komandās ir cilvēki, kas rūpējas par komplektāciju, uz brīvajām vietām aicinot viesspēlētājus. Tāpēc nevajag runāt par to, ka šie viesspēlētāji ir, bet kādi tie ir. Ja amerikānis, lietuvietis, krievs vai burkinafasoietis ir labāks par tajā pašā pozīcijā spēlējošu vietējo un iederas komandā, tad kāpēc lai viņš tur nebūtu? Starp citu, galīgi nepiekrītu tiem, kas saka, ka lielais leģionāru skaits traucē basketbola attīstībai, jo jaunieši vairs neredz sev mērķi. Vai tad pievilcīgāks mērķis ir nīkuļojošs klubs, kurā čum un mudž no Lejiņiem, Māliņiem un tamlīdzīgiem Pētersoniem, vai tāds, kurā ir pa kādam Džonsonam un Smitam, bet kurš labi sitas ne vien pašmāju, bet arī Eiropas turnīros?

Ir jau patīkami pakacināt sāncenšu fanus, bet nebūtu slikti tam sameklēt citu tēmu. Ja vien mēs negribam basketbola lauciņā klīst tikai pastalās un pa nomalēm, nāksies vien iet līdzi visām tendencēm – arī leģionāru piesaistīšanai.

Leģionāri LBL klubos
ASK Rīga
Kērtiss Miledžs (ASV)
Ārons Bramlets (ASV)
Dveins Broils (ASV)
Aeriks Sanderss (ASV)
Ramūns Butauts (treneris, Lietuva)

BK Ventspils
Džons Gilkrists (ASV)
Džimijs Baksters (ASV)
Džastins Lavs (ASV)
Akins Akingbala (Nigērija)
Gašpers Okorns (treneris, Slovēnija)

Barons/LMT
Daiņus Adomaitis (Lietuva)
Giedrs Gusts (Lietuva)
Mihals Hlebovickis (Polija)
Kebu Stjuarts (ASV)
Demetriuss Aleksanders (ASV)

Valmiera
Vladimirs Stimacs (Serbija)
Jozs Ramanausks (Lietuva)
Bārnabuss Vaitlijs (ASV, uz pārbaudes laiku)

Liepājas lauvas
Stīvs Ričs (ASV)

VEF Rīga
Romāns Gumeņuks (Ukraina)
Maksims Šeļeketo (Krievija)

Foto: Romualds Vambuts, eSports.lv

1 2 3 105 komentāri

  +1 [+] [-]

, 2007-10-18 16:48, pirms 17 gadiem
grūti ko piebilst

  +1 [+] [-]

, 2007-10-18 16:52, pirms 17 gadiem
pareizi jau i pateikts, bet vienalga gribās, lai teixim 2-3 sezonu laikā mūsu LV klubos izaugtu 1-2 augsta līmeņa letiņi. tāpēc jau ar činkstam par tiem ārzemniekiem

  +4 [+] [-]

, 2007-10-18 16:53, pirms 17 gadiem
Pilnīgi piekrītu, diskusija par leģionāru vajadzību ir pilnīgi lieka.
Var diskutēt par leģionāru skaitu, bet tad tas ir jādara kontekstā ar kvalitāti un resursiem...
Labs piemērs ir Liepāja pāris gadu atpakaļ, kad tur bija bars bezjēdzīgu leģionāru... Tajā pašā laikā var runāt par Barona pēdējo gadu "veiksmīgajiem" pirkumiem.

Personīgi neesmu pret leģionāriem un godīgi sakot, arī skaits var nebūt tik svarīgs (protams neaizejot galējībās), tomēr esmu par kvalitatīvu spēlētāju angažēšanu. Tad ieguvēji būtu visi - LV basketbols, komanda, līdzjutēji ...

  +6 [+] [-]

, 2007-10-18 16:55, pirms 17 gadiem
Nu vo, par šito tēmu sen bija jārunā! viss ir štokos! a to sāka tracināt pārgudruļi, kas ASK sauca par amerikāņu sporta klubu un savukārt citi, kas nolika BKV un Baronu! Ierasta lieta leģionāriem! Un musu klubu trenneriem neviens neprasa - eu, paķer šito zaļo 17 gadīgo gurķi, mums vajag lai viņš klūst labs un pieredzējis, ar skatu nākotnē. Bet prasa tā - mums vajag uzvaru tur, tikt no grupas ārā tur. Še piķi, izvēlies sastāvu!
Galvenais ir rezultāts. Lielajiem klubiem nav jāaudzina sīči. Tam vajadzētu citu sistēmu, lai Latvijā augušie jaunie būtu tik labi, ka spētu iekļauties lielajos klubos! Bet mums jauno spēlētāju sistēma buksē! Nu šosezon man tik prieks par VEF un Bertānu ar Kalvi!!!
Un vel piebilde! leģionāriem ir jābūt līdzvērtīgiem vai labākiem par vietējiem. ja viņi ir sliktāki, tad pie sliekšņa un ar kāju pa d..., jo neredzu vajadzību klubā turēt viduveju leģionāru, ja jaunais ir tik pat labs vai pat bik labāks!

  -1 [+] [-]

, 2007-10-18 16:57, pirms 17 gadiem
nebuutu jau interesanti skatiities ka muuseejie visulaiku pakaass...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2007-10-18 17:04, pirms 17 gadiem
Pilnīgi piekrītu petrini! Mans viedoklis ir tieši tāds pats! Ja kāds klubs grib spēlēt kā, piemēram, bumerangs bez leģionāriem lai jau spēlē bet visai maz cerību ka būs augstas vietas...

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:05, pirms 17 gadiem
pilnībā piekrītu.
un domāju, ka daudz vairāk jauniešu, kuri trenējas basketbolā vēlētos līdzināties tam pašam miledžam, nekā, teiksim, šēnhofam, hehe

  +3 [+] [-]

, 2007-10-18 17:05, pirms 17 gadiem
Rouch, Tu nepiekrīti, ka ASK Rīga sastāvā spēlē Kērtiss?

  +1 [+] [-]

, 2007-10-18 17:07, pirms 17 gadiem
rouch... a varētu arī kādu argumentu dzirdēt?

  +1 [+] [-]

, 2007-10-18 17:07, pirms 17 gadiem
too Rouch - taa nu ir tava probleema. manupraat sheit nav, kam nepiekrist.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2007-10-18 17:14, pirms 17 gadiem
Rouch ieliku tev plusu tikai paskaidro siikaak, luuduz

  +4 [+] [-]

, 2007-10-18 17:16, pirms 17 gadiem
Interesanti, ka vasarā visu laiku tiek runāts "nu, tagad jānopērk vēl tik kāds leģionārs un tad nu būs", bet jau pēc mēneša visi ecējas par to pašu, tikai citādā nozīmē. Man arī nekas nav pret leģionāriem, galvenais, lai ir kvalitāte. Kā, piemēram, pagaidām izskatās, ka Adomaita vietā varētu būt, kaut vai Bankevics un nebūtu ne mata sliktāk.

Runājot par to vietējo kadru un vietējo talantu būšanu, jāpaskatās tomēr, ka visās lielajās valstīs, kaut vai tai paša Lietuvā līdervienībās vietājie kadri spēlē ne lielāku lomu kā ASK, BKV un Baronā, bet lielumu no talantiem tomēr līdz zināmam vecumam izaudzina citi klubi, vai vismaz sāpīgajam 17-21 gadu vecumam pāri tikt. Tai pašā Lietuvas Rytas pie spēles laika tiek tikai divi vietējie, kam mazāk nekā 23 gadi - Aņisimovs (kurš spēlējis arī Baronā) un Jomants, varbūt Žalgirī tā loma ir drusku lielāka. Jā, viņiem ir labāka akadēmija, kas izaudzē tos jaunos, bet apmēram 17-21 gadu vecumā visi jaunie dodas uz citiem klubiem pēc normāla spēles laika.

Ā, un jā - nevajag vienmēr domāt, ka vienāda līmeņa leģionāri izmaksā vairāk, nekā savējie, manuprāt, ir tieši otrādi.

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:18, pirms 17 gadiem
"burkinafasoietis.." Man rēka..!

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:22, pirms 17 gadiem
tieshi taa, vieteeji maksaa daargaak!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:26, pirms 17 gadiem
Man kaut ka ljoti nepatik, kad viedokla raksta teikumi iesakas ar "ir muljkjigi", "ir negudri" utt. Tas uzspiezh viedokli, ja teiksim shaja vai taja jautajuma man ir pretejs viedoklis, tad automatiski domaju muljkjigi. Shadi izteicieni izsledz veseligu diskusiju, kas, manuprat, ir viedoklja izteikshanas merkjis.

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:27, pirms 17 gadiem
rouch tu pac saproti par ko runaa? kaada raudze un kultuura? galnais lai var iemest, savaakt, iedot un vispar palidzet komandai nospelet maksimaali labaak. viss

  +2 [+] [-]

, 2007-10-18 17:30, pirms 17 gadiem
Diskusija pilnīgi lieka. leģionāru nozīmi komandā nevar nenovērtēt. Viss, protams, ir atkarīgs no kvalitātes. Arī leģionāram tas ir tikai darbs. Un kāda starpība kas to dara, ja padodās kā nākas. Neatlaidīsi no darba vai nemaz nepaņemsi darbā izcilu virpotāju tikai tāpēc, ka viņš ir no, piemēram, Kotdivuāras. Es kā skatītājs tiešām vēlos redzēt kā, piemēram, tāds ASK izģērbj Rytas, Žalgiri un citus Eiropā un, ja vienīgais veids, kā to izdarīt, ir meklēt papildinājumu ārpus mūsu bāleliņu zemītes, tad tik uz priekšu. Lielie klubi nav domāti tam, lai jauniešiem pēc sporta skolu absolvēšanas būtu ar ko nodarboties. Tāpat būsim reālisti un apzināsimies, ka reāli tikai ļoti nedaudz talantus jaunatnes sporta sistēma spēj saražot, lai tie spēlētu kaut vai tādā kvalitātē kā Barona, Ventspils un ASK līderi- neatkarīgi no tautības. Turklāt tas taču arī ir bizness. Tāpēc priecāsimies par to, kas mums ir. Vēl nepavisam tik sen mums gandrīz nebija nekā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:34, pirms 17 gadiem
rouch, nu pierkiitu, ka no pasha fana arii atkariga attieksme, bet taapee jau shis iedoklis tapa - paskaidrot un mudinaat paveerties apkaart.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:43, pirms 17 gadiem
rouch ir vai nu stulbs humors(vāja kopija no akuzatīva) vai arī viņš prosta ir stulbs

     [+] [-]

, 2007-10-18 17:47, pirms 17 gadiem
Bet ja godi, tad par savejiem mele negriezas saukt komandas, kur vieni vienigi legionariem
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-10-18 18:02, pirms 17 gadiem
da ko juus pieseejaaties klubiem ka tur pilns legionaaru tas tacu paarstaav pilseetu
taa tachu nav Latvijas "krievu" vai Francijas "melnaa" izlase
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2007-10-18 18:07, pirms 17 gadiem
Grūti iedomāties, cik aizraujoša ilgtermiņā būtu LBL bez leģionāriem. Ņemot vērā, ka vietējo kadru svārstības starp LBL klubiem ir visai minimālas, tad gadu no gada sastāvi būtu par 80-90% tādi paši kā iepriekšējā sezonā. Nedomāju, ka tas ar laiku neapniktu, jo skatītāji jau gaida neprognozējamību, ko lielā mērā nodrošina tieši ārzemnieki un viņu mainība.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 3 105 komentāri