Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Zonne: "Ārzemnieku kvotas ir idiotisms!"

Edgars Bērziņš
Edgars Bērziņš

Zonne: "Ārzemnieku kvotas ir idiotisms!"
Ivo Zonne
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Latvijas Basketbola līgas (LBL) čempionvienības ''Barons/LMT'' prezidents Ivo Zonne ir sašutis par, viņaprāt, nepamatotiem mēģinājumiem ar leģionāru kvotu ieviešanas palīdzību ierobežot LBL klubu attīstību, vainojot konkurentu skaudību un norādot uz LBS neprofesionalitāti.

Jau ziņots, ka 9. jūlija sēdē Latvijas Basketbola savienība (LBS) nolēmusi Latvijas Basketbola līgā (LBL) ieviest ārzemnieku kvotas. Viesspēlētāju skaits klubos šosezon vēl nebūs strikti ierobežots, taču, ja tas pārsniegs piecus, komandām nāksies maksāt ievērojami lielāku summu par licences iegūšanu.

''Pieņemtais lēmums ir pilnīgi nepārdomāts!'' savu viedokli par LBS pieņemto lēmumu ieviest leģionāru kvotas Latvijas Basketbola līgā pauž Latvijas čempionu ''Barons/LMT'' prezidents Ivo Zonne. ''Jau iepriekš laikrakstos biju minējis, ka ir muļķīgi kaut ko sākt mainīt jūlija vidū. Mums no pagājušā gada, kad vēl pat nebija dzimusi tāda doma par ārzemnieku kvotu ieviešanu, spēkā ir līgumi ar sešiem ārzemniekiem. Tas katrā ziņā ir Valda Valtera pirksts! Viņš jau man iepriekš teica, ka cīnīsies par to, lai šīs kvotas tiktu ieviestas. Savu viņš ir panācis, bet laikam jau visai minimāli, cik es saprotu.''

''Pirms LBS sēdes mūsu komandai atsūtīja divus kvotu paraugus. Viens bija sacensību komisijas izstrādāts priekšlikums, kurš paredz to, ka leģionāru skaits komandā ir neierobežots un ārzemnieki netiek šķiroti. Otrs variants nāca no LBS, kas piedāvāja, ka komandā drīkst atrasties septiņi leģionāri, tai skaitā lietuvieši un igauņi. Kur atradās šis kompromisa variants, man nav saprotams, jo kā gan kompromiss var būt par sliktu iepriekš minētajiem piedāvājumiem?'' neizpratnē par Basketbola Savienības neizskaidrojamo rīcību ir Zonne.

''Kā jau minēju, mums ir līgumi ar sešiem ārzemniekiem, un mēs nebijām brīdināti, ka, iespējams, nāksies lauzt līgumu ar kādu no spēlētājiem. Mēs pat varam sūdzēt LBS tiesā, jo mēs iepriekš nebijām par to brīdināti. Pat īres līgumu uzsaka, sešus vai trīs mēnešus pirms tam brīdinot, bet te mums pasaka to jūlija vidū. Pirmajā augustā ir sezonas sākums. Divas nedēļas pirms sezonas sākuma paziņot par ārzemnieku kvotu ieviešanu - tā ir ņirgāšanās par klubiem, to budžetiem un sponsoriem! Dzirdēju, ka LBS pamatojums attiecībā uz šo lēmumu ir, lai Latvijā nespēlētu trešās šķiras leģionāri, kuru alga sasniedz 2000 eiro. Nu neņems neviens tādus sešus, septiņus trešās šķiras leģionārus savā paspārnē!'' Latvijas Basketbola priekssēžus un viņu pieņemtos lēmumus turpina kritizēt čempionvienības prezidents.

''Pēc neilga laika mums Eirokausa izcīņā jāspēlē pret Maskavas ''Dynamo''. Ko mēs tur darīsim? Pirms pusotra gada Kehris [Ojārs, LBS prezidents - E.B.] man zvanīja un jautāja - kā jums ar budžetu, vai spēsiet cīnīties ar lietuviešiem? Tagad, kad mums ar budžetu viss kaut cik ir kārtībā, mūs tiešā vārda nozīmē sāk slaukt. Kam tas ir vajadzīgs?'' retoriski jautā Zonne, turpinot:''Pamazām esam izveidojuši labu komandu ar normālu budžetu, un, tiklīdz mums viss ir kārtībā, tā uzrodas kāds Valters, kuram skauž, ka tas nav viņš, bet ir kādi citi, kas atkal ir aizspēlējušies līdz ULEB kausam. Tiklīdz Valteram būs iespēja spēlēt ULEBā, viņš pats teiks, ka tādas kvotas nav vajadzīgas, tas ir pierādīts. Tā ir latviešu skaudība, vairāk neko citu te nevar piebilst. Mums jau arī pastāv iespēja nespēlēt Latvijas čempionātā, neviens mums to nevar piespiest...''

''Basketbolā jau esmu sešus gadus, un jau kopš tā laika Latvijā nav ļoti talantīgu jauniešu, kas var pašu rokām izkarot vietu komandā. Reāli jau tie leģionāri pie mums sāka ieplūst pirms gadiem trim, diviem. Mēs uzvaram FIBA kausā, esam 19. apmeklētāka komanda Eiropā, meitenes brauc uz Olimpiādi - basketbols iet uz urrā, taču tagad sāk ieviest kaut kādas kvotas. Manuprāt, tas ir idiotisms!''

Tāpat ''Barona'' prezidents pauda viedokli, ka LBS cenšas apslēpt savas problēmas, bīdot savas problēmas klubu virzienā. ''LBS paši grib novērst savas problēmas un noslēpt to, ka viņi nestrādā ar jaunatni un jaunajiem treneriem. Viņi grib nomest savu problēmu - ka izlasē nav sagatavotu kadru - uz LBL klubiem, jo ko gan pati savienība ir darījusi jauniešu izglītošanā un jauno treneru apmācīšanā? Viņa rada kvotas spēlētājiem, bet kāpēc tādas netiek izveidotas treneriem? Ārzemju treneri jau nerūpējas par latviešu spēlētājiem, viņus interesē tikai rezultāts. Vai tagad mums jārisina savienības problēmas? Līga (LBL) ir jānošķir no LBS!'' kategorisks ir Zonne. ''Tagad klubiem būs jāmaksā par papildus leģionāriem, un šī nauda tiks novirzīta sporta skolām. Kāpēc mums, klubiem, ir jārūpējas par sporta skolām? Tas jādara savienībai! Es, protams, nesaku, ka ''Barons'' neinteresējās par jauniešiem. Mums pašiem Latvijas čempionātā ir sešas komandas - ''Barons'', ''Rīdzene/LU'', ''Rīdzene 1'', ''Rīdzene 2'', utt. Mēs rūpējamies, lai viņiem būtu izaugsmes iespējas no pašas apakšas līdz pašai augšai. Ko vēl vairāk var prasīt?''

''Labākais piemērs ir Portugāles futbola izlase. Šajā valstī katrā reģionā ir sava sporta skola, kas rūpējās par saviem sportistiem un atlasa talantus. Tur nav iespējams nevienam talantam paiet garām. Tur viss stāv zem vienas savienības, un rezultāti neizpaliek. Kas stāv zem mūsu savienības - izlases un tūrisms? Viņi [Savienība] neatbild par sporta skolām, viņi tikai organizē Latvijas čempionātu,'' Basketbola savienību turpina mālēt Ivo Zonne.

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 19:04, pirms 16 gadiem
Daukis: ....bet situācijas, kad komandai laukumā vienlaicīgi ir 5 leģionāri un sestais tūlīt ģērbjas uz maiņu ir apkarojams visiem līdzekļiem.
---------------------------------------------------------------------
Piekrītu - tas nu nebūs pats interesantākais Latvijas čempionāta fināls kurā spēli sāks vienīgi leģionāri. Negribu ko tādu pieredzēt. Un vēl negribu no klubu rezervistiem salasītu Latvijas izlasi, kas pagrūž visiem un visur
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 19:06, pirms 16 gadiem
Es domāju un esmu paaliecinaats ,ka neesmu vieniigais kurš tā domā ,ka ir smieklīgi saukt par Latvijas klubu tādu klubu, kurā ir 1 vai 2 latvieši.Senāk ar baudu sekoju līdzi Latvijas komandu spēlēm gan pašmāju čempionātos,gan starptautiskajās spēlēs.Bet jo mazāk komandās paliek Latvijas spēlētāju,jo mazāka interese man par šīm spēlēm.Kāpēc gan lai cilvēki skatītos spēles ārzemnieku viduvējā izpildījumā? Tad jau labāk paskatos NBA zvaigznes-pa satelītu rāda daudz un vairumā.Un tā patās gluži vienalga kura melņu komanda uzvarēs.

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 19:08, pirms 16 gadiem
crazy_gunaars rakstīja: no taa visa ir jaasecina: ja jauniem talantiem naw kur speeleet, tad LBL ir pietiekami daudz komandas kas nepiedalaas eirokausos un kur praktiski legionaaru naw. ta ka jagrib attiistiities tad lai iet uz gulbeni vai keizarmezu, bet newar likt shaadas kvotas komandaam kuraam ir japaarstaav sevi eirokausos. Taa vien izskataas ka LBS tikai domaa ka pazeminaat muusu liigas liimeni.Bumerangaa un keizermezaa speelee muusu jaunie talanti, vai tad vinji speej uzvareet kaut Lietuvas vaajaakas komandas? nee nespeej! Pat vef kurs sapulcinaaja labaakos talantus praktiski kaadi ir un plus veel 2 normaali legionaari nespeej uzvareet kautkaadu tur nevezi! Tad par kaadaam kvotaam var buut runa, ja mees gribam eiropas kausos dabuut labus rezultaatus??


mlje, bet kurš tad saka, ka eiropā nevar leģionāri spēlēt? var, tik Latvijā nevar BBL ar griezīs visi uz nemaņu un jau ap ziemassvētiek visi būsiem aizmirsuši par šito trako lēmumu un, lab, būs viņiem jāmaksā par tiem 6ajiem un 7ajiem vairāk, a ko darīt? neko. visiem jav apstākļi vienādi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 19:11, pirms 16 gadiem
meitenes brauc uz Olimpiādi - basketbols iet uz urrā, taču tagad sāk ieviest kaut kādas kvotas.

Blin, taapeec jau meitenes brauc uz olimpiaadi, ka vinaam ir saadas kvotas. Vinas vismaz tiek speeleet un kkaadi treshaas shkiras legionaari nespeelee vinu vietaa!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: Tuciz
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 19:17, pirms 16 gadiem
Skarbi vārdi.
Bet redzams, ka viņam rūp sava kluba nākotne.
Nevar pārmest, ka viņš vienmēr ir atklāts un neslapstās ar savu viedokli pa kaktiem.
Tiešām žēl, ka LBS nevar atrast kopsaucēju ar klubiem. Lasot Delfus, radzams, ka arī pārējie klubi ir neapmierināti.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 19:18, pirms 16 gadiem
Vot gribeetu redzeet, ka piemeeram Barons vienkaarshi pateiks: "Ejiet di--t! Shitas mums neinteresee." un mochiis speeleet uz normaalu chempionaatu, piemeeram Lietuvas vai Krievijas. Nav nekas nereaals, krieviniekiem pikjis daudz, dazhaam firmaam buutu incanti pareklameeties uz Barona.

Vienkaarshi kretinee tas tizlais LBS un VV ar savaam kapriizeem, taa, kaa mazs beerns, ieceert kaaju un bimbaa LBS, ka grib bombongu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2008-07-10 19:20, pirms 16 gadiem
Namejs latgaļu karotājs rakstīja: Zonnem taisnība, 3 legionari nekam neder, kas ta mums no papildinājuma ārzemēs 4-5 labi spēlētāji, cerība paliek uz jauno paaudzi, bet tas nedos panākumus uz reiz, tiešām kavās klubu izaugsmi, taču iespējams palielinās latvijas basketbola (kopumā, izlases līmenī) izaugsmi! nu ja būs tas kapeiks 5000 ls par lieko ta jau līderklubi varēs atļauties

Lielākais dirs... par leģionāriem tagad saka ka Zonnes kungam taisnība, tač pārzviegties var par tavu stulbumu un plaģiātismu!!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2008-07-10 19:22, pirms 16 gadiem
kamazists rakstīja: Zonne tev ir kā Dievs ne? ko viņš pasaka un ko domā, to uzreiz domā arī tu! malacis puika tā dzīvē tālu tiksi!

Jaa, tieshi taa! Aleluja ZONNE!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 19:26, pirms 16 gadiem
Banzai rakstīja: Pats smieklīgākais ir viens!
Pagājušo sezon visi bļāva, ka daudz leģionāru!!! Barona fani teica ka ASK amerikāņi daudz, savukārt ASK atkal baronu bakstīja, kuriem beigās visvairak leģionāru! Vēl pa vidu ven iepina!
Tad visi teica, ka legionari daudz, vietējie nespēlē, LV basim nebūs nākotne!
LBS pieņēma kvotas, viss ideali, visi par!!!
Atliek Zonnem sākt ņaudēt un pieslapināt pamperu, kā visi pēkšņi saka, ka legionārus vajaga, nafig kvotas, kritīsies līmenis, stulbais LBL!!!
Jus visi sevi no malas redzat! Smieklīgi esat!
Un Zonne ar šo rakstu manās acīs zaudējis jebkuru cieņu, jo pret viņu tāda bija, kā nekā šo to panācis, bet tagad....

nu cepuri nost Tev Banzai, es ar to pamanīju, kaut kāds aitu bars, ko viens saka tam pārējie piekrīt

  -3 [+] [-]

, 2008-07-10 19:28, pirms 16 gadiem
ALKO rakstīja: meitenes brauc uz Olimpiādi - basketbols iet uz urrā, taču tagad sāk ieviest kaut kādas kvotas.

Blin, taapeec jau meitenes brauc uz olimpiaadi, ka vinaam ir saadas kvotas. Vinas vismaz tiek speeleet un kkaadi treshaas shkiras legionaari nespeelee vinu vietaa!


Un Babkinai ir ļoti par labu nācis, ka viņa ir nostādīta zvaigznes statusā Latvijā, ja? Sakāpa galvā un šosezon tāda čakarēšanās viņai sanāca ne spēlēšana. Moš ja būtu jāsēž uz soliņa aiz kādas melnas un neglītas un par katru spēles minūti treniņos kārtīgi jācīnās, tad nebūtu tādas problēmas viņai sanākušas.

  -2 [+] [-]

, 2008-07-10 19:34, pirms 16 gadiem
kvotas ir PILNIGS idiotisms!!!!

tie kuri nepiekrit pasakiet vienu jums ir intresanti skatities zema limenja basketbolu?! skatities LBL otro diviziju tur nav neviena legionara....

kvai lai butu 12 legionari, ja limenis butu ka piem NBA...

tas kvotas ir domatas tam lai vnk pasliktinatu musu lielo 3nieku, un visi mazbudzetu klubi(VEF-galvenokart) varetu uzvaret kadu no lielajiem
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 19:42, pirms 16 gadiem
1.Atļaušos iebilst Zonne ir idiots ja tā turpināsies tad nākamsezon Baronā būs 2 letiņi.

2.Paši visu sezonu apņirdzām gan vāciešus gan beļģus kam uz laukuma nav neviens vietējais.

3. Ventspils savulaik izcili spēlēja Eiropas kausos ar 4 leģionāriem.

4.Neaizmirsīsim ka Broči tīri labi Eiropā sitās ar jauniem čaļiem un diviem meļņiem. To gan mazgadīgā Barona fanu armija neatcerās jo vēl bija vecākiem padomā.

5. Es saprastu ja LBS pateiktu 2 leģionāri un viss, bet manuprāt risinājums ir ok un tas liks Baronam izlaist laukumā arī kādu jauno nevis paļauties tikai uz leišiem un meļņiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-07-10 20:01, pirms 16 gadiem
Tas ir tizli..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2008-07-10 20:26, pirms 16 gadiem
Zonni par prezidentu ,nost Kehri kurš ir Valtra pakalpiņš.

  -3 [+] [-]

, 2008-07-10 20:28, pirms 16 gadiem
Valters ir kā Jaunais Laiks politikā ,vienmēr neapmierināts ar citu darbiem.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 20:28, pirms 16 gadiem
Pašam Zonnem ar to loģiku ir tā švakāk. Ja ir 6 leģionāri, tad sanāk, ka šim ir 1000 jāmaksā (par 5 neko nevajag maksāt). Ja jau tur tādi meistari spēlē, kam alga nav ne tuvu 2000 mēnesī, tad 1000 pa gadu tāda sīka vienība vien ir. Nu nav tie noteikumi tik drakoniski, lai tos plānotu gadu uz priekšu. Ja īres maksu palielina, tad nevienu parasti arī 3 mēnešus iepriekš nebrīdina, kur nu vēl ja īri palielina par dažiem santīmiem, kas atbils šai situācijai. Lai cīnītos ar krieviem un leišiem jāaudzina savi spēlētāji, nevis jāsavāc pilns stallis ar ārzemniekiem. Kāpēc tad serbu, hoŗvātu, slovēņu klubi cīnās i ar krieviem, i ar visiem pārējiem ar dažiem ārzemniekiem vai vispār bez tiem? Ja paši klubi nesaprot, ka jādod vismaz pāris jaunajiem spēles laiks, lai panāktu ilgtermiņā labus rezultātus, tad nākas to darīt no augšas. Pagājušā sezonā Rīgas klubi palika vnk smieklīgi ar saviem leģionāru bariem.

  -2 [+] [-]

, 2008-07-10 20:29, pirms 16 gadiem
Taads idiots vārdu trūkst!!! Ja sezonas laikā jau domāju kļūt par Barona fanu no ASK tad tagad skaidrs šo internacionālā kluba filozofiju nekad neatbalstīšu! Par tām to jaunatnes attīstīšanu gan viņam taisnība, ka LBS neko nedara, bet tas ka padarīsi savu klubu melnu arī nekādi neveicina Latvijas basketbolu!
Gribi tādu internacionālu klubu? Reģistrē to uz Eiropas savienību un vari vākt kādu kokteili komandā gribi! Kamēr skaitās Latvijas klubs ir jārespektē Latvijas spēlētāji!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 20:35, pirms 16 gadiem
aichels rakstīja: Taads idiots vārdu trūkst!!! Ja sezonas laikā jau domāju kļūt par Barona fanu no ASK tad tagad skaidrs šo internacionālā kluba filozofiju nekad neatbalstīšu! Par tām to jaunatnes attīstīšanu gan viņam taisnība, ka LBS neko nedara, bet tas ka padarīsi savu klubu melnu arī nekādi neveicina Latvijas basketbolu!
Gribi tādu internacionālu klubu? Reģistrē to uz Eiropas savienību un vari vākt kādu kokteili komandā gribi! Kamēr skaitās Latvijas klubs ir jārespektē Latvijas spēlētāji!


Pilnīgi piekrītu drīz būs tāpat kā beļģu Beveren futbola klubā 20 kotdivuārieši, viens Stepanovs un neviens beļģis.

     [+] [-]

, 2008-07-10 20:36, pirms 16 gadiem
crazy_gunaars rakstīja: tu chaliit laikam nekaa nerubii! Padomaa ieprieks pirms raksti kautkaadu stulbumu Padomaa tak ulebaa speeles notiek 2 reiz meenesii! neviens tak speeleetaajs negribees naakt uz komandu ja vinjam bus atlauts speeleet tikai ulebaa (par baltijas ligu nezinu). un ja gribees lai shie speeleetaaji spelee ari LBL tad par to sanaak izdot lielaaku naudu liidz ar to nevajadziigi teereejaas komandu budzeti!!

un tu laikam esi basketbola specs, kam jāiet savienībā un līgas vadībā strādāt?

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 20:40, pirms 16 gadiem
Kā izaug labi spēlētāji? Spēlējot kaut kādās sētas līgās vēl neviens par meistaru nav kļuvis. Spēlējoties pa LBL mēs tos jaunos talantu nekad nesagaidīsim. Ja mūsējie ir par švaku, lai sastādītu konkurenci eirokausos (es tā neuzskatu), tad lai tā ir. Ja tādā Baronā spēlē 7-8 ārzemnieki, tad manis pēc viņi var spēlēt kaut Ķīnas čempionātā, tāpat viņu dalība Latvijas sacensībās nekādu lielo ieguldījumu Latvijas basketbolā nesniedz. Leģionāru limiti var nest ļaunumu tikai tad, ja ar tiem pārspīlē (tjipa var spēlēt tikai 2 vai tml.), ja ņem naudu tikai par 6 leģionāru (bet tāpat atļauj pieteikt), tad to nu nekādi nevar nosaukt par pārspīlēšanu, drīzāk par pārāk maigu.