Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Zonne: "Ārzemnieku kvotas ir idiotisms!"

Edgars Bērziņš
Edgars Bērziņš

Zonne: "Ārzemnieku kvotas ir idiotisms!"
Ivo Zonne
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Latvijas Basketbola līgas (LBL) čempionvienības ''Barons/LMT'' prezidents Ivo Zonne ir sašutis par, viņaprāt, nepamatotiem mēģinājumiem ar leģionāru kvotu ieviešanas palīdzību ierobežot LBL klubu attīstību, vainojot konkurentu skaudību un norādot uz LBS neprofesionalitāti.

Jau ziņots, ka 9. jūlija sēdē Latvijas Basketbola savienība (LBS) nolēmusi Latvijas Basketbola līgā (LBL) ieviest ārzemnieku kvotas. Viesspēlētāju skaits klubos šosezon vēl nebūs strikti ierobežots, taču, ja tas pārsniegs piecus, komandām nāksies maksāt ievērojami lielāku summu par licences iegūšanu.

''Pieņemtais lēmums ir pilnīgi nepārdomāts!'' savu viedokli par LBS pieņemto lēmumu ieviest leģionāru kvotas Latvijas Basketbola līgā pauž Latvijas čempionu ''Barons/LMT'' prezidents Ivo Zonne. ''Jau iepriekš laikrakstos biju minējis, ka ir muļķīgi kaut ko sākt mainīt jūlija vidū. Mums no pagājušā gada, kad vēl pat nebija dzimusi tāda doma par ārzemnieku kvotu ieviešanu, spēkā ir līgumi ar sešiem ārzemniekiem. Tas katrā ziņā ir Valda Valtera pirksts! Viņš jau man iepriekš teica, ka cīnīsies par to, lai šīs kvotas tiktu ieviestas. Savu viņš ir panācis, bet laikam jau visai minimāli, cik es saprotu.''

''Pirms LBS sēdes mūsu komandai atsūtīja divus kvotu paraugus. Viens bija sacensību komisijas izstrādāts priekšlikums, kurš paredz to, ka leģionāru skaits komandā ir neierobežots un ārzemnieki netiek šķiroti. Otrs variants nāca no LBS, kas piedāvāja, ka komandā drīkst atrasties septiņi leģionāri, tai skaitā lietuvieši un igauņi. Kur atradās šis kompromisa variants, man nav saprotams, jo kā gan kompromiss var būt par sliktu iepriekš minētajiem piedāvājumiem?'' neizpratnē par Basketbola Savienības neizskaidrojamo rīcību ir Zonne.

''Kā jau minēju, mums ir līgumi ar sešiem ārzemniekiem, un mēs nebijām brīdināti, ka, iespējams, nāksies lauzt līgumu ar kādu no spēlētājiem. Mēs pat varam sūdzēt LBS tiesā, jo mēs iepriekš nebijām par to brīdināti. Pat īres līgumu uzsaka, sešus vai trīs mēnešus pirms tam brīdinot, bet te mums pasaka to jūlija vidū. Pirmajā augustā ir sezonas sākums. Divas nedēļas pirms sezonas sākuma paziņot par ārzemnieku kvotu ieviešanu - tā ir ņirgāšanās par klubiem, to budžetiem un sponsoriem! Dzirdēju, ka LBS pamatojums attiecībā uz šo lēmumu ir, lai Latvijā nespēlētu trešās šķiras leģionāri, kuru alga sasniedz 2000 eiro. Nu neņems neviens tādus sešus, septiņus trešās šķiras leģionārus savā paspārnē!'' Latvijas Basketbola priekssēžus un viņu pieņemtos lēmumus turpina kritizēt čempionvienības prezidents.

''Pēc neilga laika mums Eirokausa izcīņā jāspēlē pret Maskavas ''Dynamo''. Ko mēs tur darīsim? Pirms pusotra gada Kehris [Ojārs, LBS prezidents - E.B.] man zvanīja un jautāja - kā jums ar budžetu, vai spēsiet cīnīties ar lietuviešiem? Tagad, kad mums ar budžetu viss kaut cik ir kārtībā, mūs tiešā vārda nozīmē sāk slaukt. Kam tas ir vajadzīgs?'' retoriski jautā Zonne, turpinot:''Pamazām esam izveidojuši labu komandu ar normālu budžetu, un, tiklīdz mums viss ir kārtībā, tā uzrodas kāds Valters, kuram skauž, ka tas nav viņš, bet ir kādi citi, kas atkal ir aizspēlējušies līdz ULEB kausam. Tiklīdz Valteram būs iespēja spēlēt ULEBā, viņš pats teiks, ka tādas kvotas nav vajadzīgas, tas ir pierādīts. Tā ir latviešu skaudība, vairāk neko citu te nevar piebilst. Mums jau arī pastāv iespēja nespēlēt Latvijas čempionātā, neviens mums to nevar piespiest...''

''Basketbolā jau esmu sešus gadus, un jau kopš tā laika Latvijā nav ļoti talantīgu jauniešu, kas var pašu rokām izkarot vietu komandā. Reāli jau tie leģionāri pie mums sāka ieplūst pirms gadiem trim, diviem. Mēs uzvaram FIBA kausā, esam 19. apmeklētāka komanda Eiropā, meitenes brauc uz Olimpiādi - basketbols iet uz urrā, taču tagad sāk ieviest kaut kādas kvotas. Manuprāt, tas ir idiotisms!''

Tāpat ''Barona'' prezidents pauda viedokli, ka LBS cenšas apslēpt savas problēmas, bīdot savas problēmas klubu virzienā. ''LBS paši grib novērst savas problēmas un noslēpt to, ka viņi nestrādā ar jaunatni un jaunajiem treneriem. Viņi grib nomest savu problēmu - ka izlasē nav sagatavotu kadru - uz LBL klubiem, jo ko gan pati savienība ir darījusi jauniešu izglītošanā un jauno treneru apmācīšanā? Viņa rada kvotas spēlētājiem, bet kāpēc tādas netiek izveidotas treneriem? Ārzemju treneri jau nerūpējas par latviešu spēlētājiem, viņus interesē tikai rezultāts. Vai tagad mums jārisina savienības problēmas? Līga (LBL) ir jānošķir no LBS!'' kategorisks ir Zonne. ''Tagad klubiem būs jāmaksā par papildus leģionāriem, un šī nauda tiks novirzīta sporta skolām. Kāpēc mums, klubiem, ir jārūpējas par sporta skolām? Tas jādara savienībai! Es, protams, nesaku, ka ''Barons'' neinteresējās par jauniešiem. Mums pašiem Latvijas čempionātā ir sešas komandas - ''Barons'', ''Rīdzene/LU'', ''Rīdzene 1'', ''Rīdzene 2'', utt. Mēs rūpējamies, lai viņiem būtu izaugsmes iespējas no pašas apakšas līdz pašai augšai. Ko vēl vairāk var prasīt?''

''Labākais piemērs ir Portugāles futbola izlase. Šajā valstī katrā reģionā ir sava sporta skola, kas rūpējās par saviem sportistiem un atlasa talantus. Tur nav iespējams nevienam talantam paiet garām. Tur viss stāv zem vienas savienības, un rezultāti neizpaliek. Kas stāv zem mūsu savienības - izlases un tūrisms? Viņi [Savienība] neatbild par sporta skolām, viņi tikai organizē Latvijas čempionātu,'' Basketbola savienību turpina mālēt Ivo Zonne.

  -1 [+] [-]

, 2008-07-10 17:36, pirms 16 gadiem
Easton77 rakstīja: man jau leikas ka ar 3 legjionaariem pietiek! taa varetu vairak celt lv speletaaju liimeni...

NU paldies dievam veel kads cilveeks kas man piekriit..........
NU ja gribiet vairaak piemaksaajiet 5000.....
Jauniessu basketboola atiistiibai........

     [+] [-]

, 2008-07-10 17:37, pirms 16 gadiem
garmatainais valters toc visur var bazrz savu degunu,istaniba lbl nakotnes nekadas!!kas tad visu to intrigu te tur ,arzemnieki!!bet kam tas intrese lavijaa tak nauda rullle!!!!!

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 17:41, pirms 16 gadiem
Domu gājiens par kvotām jau nav peļams,tikai to nevar tā sasteigt,jo reāli vadošajos klubos ir daudz leģionāru,un ir līgumi ne uz vienu gadu.

  +3 [+] [-]

, 2008-07-10 17:44, pirms 16 gadiem
Namejs latgaļu karotājs rakstīja: jā bet tam dēļ arī ņem legionārus, un līdz ar viņiem spēlē arī mūsējie un progresē


Jā, bet cik spēcīgi ir tie pārējie? Tas, ka viņi progresē ir fakts...bet vai ar to ir pietiekami, lai VEF varētu sekmīgi nospēlēt ULEBā? Latvijas klubu basketbols ir krietni audzis...līmenis, panākumi utt. Tagad to visu var pamatīgi sabojāt. Ne šogad, bet pēc trim gadiem kad būs kvota 3 viesspēlētāji! Klubiem laicīgi jāpiesaista ārzemēs spēlējošie latvieši, kuri protams par kapeikām Latvijas attīstībai nespēlēs...
Slēpts komentārs: jankab16

  +6 [+] [-]

, 2008-07-10 17:51, pirms 16 gadiem
'Pamazām esam izveidojuši labu komandu ar normālu budžetu, un, tiklīdz mums viss ir kārtībā, tā uzrodas kāds Valters, kuram skauž, ka tas nav viņš, bet ir kādi citi, kas atkal ir aizspēlējušies līdz ULEB kausam"

vot šitais ir labs.
piekrītu viņam!

  -3 [+] [-]

, 2008-07-10 17:51, pirms 16 gadiem
Nu, tie ,kuri apgalvo,ka tas ir idiotisms, vai nu neko nesaprot no elementaram lietam, vai nu lobe savas biznesa interesesm,ka kungs, kurs sniedza so interviju. Kada jega no ta,ka Latvija ir augstaka limena baskertbols,ja to spele arzemnieki, bet musejie speletaji sez uz solina vai spele arzemju klubos dazs labs? Kur jaunie speles? Par izlasi kads padomaja? Ne vairak ka divi arzem nieki uz laukuma un punkts! Un,ja tas ir Valda Valtera pirksts,ka sis kvotas tiks ieviestas, tad liels vinam par to paldies! Kvotas ir vajadzigas un diezgan stingras, savadak bus kaa ar vacijas hokeju,kad tas nolaidas un pateicoties tam,ka piesaistija speletajus, kuri nebija dzimusi Vacija, tik pacelas.

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 17:54, pirms 16 gadiem
Skarbi no Zonnes puses, bet patiesi...
Esmu jau iepriekšējās sadaļās par šo tēmu daudz rakstījis, tāpēc neatkārtošos, bet īstenībā šie trīs klubi ASK, Barons un Ventspils ir vieni no svarīgākajiem balstiem visā Latvijas basketbola sistēmā ar saviem jaunatnes klubiem un droši vien ir ļoti nepatīkama sajūta, ka LBS viņus nevis atbalsta un ciena, bet visu laiku "čakarē". Būtu ASK, Barons un Ventspils izveidojuši savu līgu no šīm trijām komandām (vēl paņemtu vēl kādas pāris no šibrīža LBL komandām), papildus spēlētu BBL un Eiropas kausos - gribētu redzētu, ko tad LBL iesāktu... Aizietu pa pieskari, ka savā laikā FIBA organizētie turnīri. Es šādu soli tikai atbalstītu.
Un runājot par izlasi... Varbūt es esmu tāds vienīgais, bet ar vienādu interesi skatījos LBL finālspēles un Eiropas čempionātu basketbolā izlasēm, iespējams pat finālspēles piesaistīja vairāk. Tādēļ galīgi neuzskatu, ka vienīgais, kas ir svarīgi, tā ir izlase, bet klubi ir interesanti tikai kā tādi izlases spēlētāju gatavotāji.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-07-10 17:59, pirms 16 gadiem
OILER1981 rakstīja: Nu, tie ,kuri apgalvo,ka tas ir idiotisms, vai nu neko nesaprot no elementaram lietam, vai nu lobe savas biznesa interesesm,ka kungs, kurs sniedza so interviju. Kada jega no ta,ka Latvija ir augstaka limena baskertbols,ja to spele arzemnieki, bet musejie speletaji sez uz solina vai spele arzemju klubos dazs labs? Kur jaunie speles? Par izlasi kads padomaja? Ne vairak ka divi arzem nieki uz laukuma un punkts! Un,ja tas ir Valda Valtera pirksts,ka sis kvotas tiks ieviestas, tad liels vinam par to paldies! Kvotas ir vajadzigas un diezgan stingras, savadak bus kaa ar vacijas hokeju,kad tas nolaidas un pateicoties tam,ka piesaistija speletajus, kuri nebija dzimusi Vacija, tik pacelas.

Peec tava teiktaa sanaak ka vaacijas hokejs nolaidaas, bet peec tam paceelaas jo piesaistiija aarzemniekus!!! Tad kaada velna peec tu pats savos pirmajos teikumos esi par kvotaam???
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 18:01, pirms 16 gadiem
Kaukāds sviests ar tām kvotām, jau tagad esam aiz leišiem basītī, bet tagad jau otri kaimiņi arī būs panākuši,, un ar tiem būs grūti cīnīties...
Pilnīgi piekrītu Zonnem, ja grib ieviest kvotas, tad to vajadzētu darīt kādu laiku iepriekš a ne pāris nedēļas pirms sezonas sāuma....
Negribās jau to atzīt bet tagad jau iekš BBL mums vairs nebūs ko darīt...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 18:10, pirms 16 gadiem
kasparsp124 rakstīja: nomierinies!!
5 viess spēlētājus varēs nopirkt! tas ir pietiekami!
šīs kvotas vnk liek padomāt vai ir vērts pirkt nevajadzīgus spēlētajus kurus sezona izmanto reti [ piemērs sanders ]



nu ko Tu tur d**s par Sandersu, ko? Līdz LBL plejofiem bija viens no stabilākajiem un biežāk spēlējošajiem leģionāriem ASK.

     [+] [-]

, 2008-07-10 18:11, pirms 16 gadiem
crazy_gunaars rakstīja: domaa ko runaa 2 viespeeleetaaji tikai uz laukuma?? padomaa kaada jeega ka tie jaunie tad speelees, ja vinji to dariis vaajaa un nozeelojamaa liigaa, un turklaat ja nebuus legionaari tad Latvijas klubi neko nesasniegs arii eirokausos un vares atvadiities no tiem! Liidz ar to sanaaks ka muusu speleetaaji izlasei buus vaaji bez nopietna liimenja speeles pieredzes.un tikai pasaki gudriit ka man veel naw taisniba? Valters baigais gudriitis domaa ka ir! vinja wefaa pat bija 2 normaali legionaari, un ar visu to shie nespeeja apspeet BBL izaicinaajuma kausa finaalaa Lietuvas otraa esalona komandu, tad ko vinjs ar taam savaam kvotaam dariitu ulebaa

Es par tiem 2 speeleetaajiem teicu kaa piemeeru, manis peec kaut vai 3 vai 4!!!
Par tavu taisniibu nespriediisu!!!

  -3 [+] [-]

, 2008-07-10 18:13, pirms 16 gadiem
pilnigi piekritu zonnei!!!!!

  -2 [+] [-]

, 2008-07-10 18:13, pirms 16 gadiem
Jāpiekrīt Zonnem... No tām kvotām tieši kritīs līmenis...

     [+] [-]

, 2008-07-10 18:15, pirms 16 gadiem
Te nu saduras nacionālās un klubu intereses. Ja nebūs kvotas, letiņi , pārsvarā sēdēs rezervistu soliņa tālākajā galā un kad būs jāsavāc izlase, tad visi kliegs par stulbiem, nemākulīgiem un neprofesionāliem spēlētājiem. Piekrītu - šādus lēmumus nevajadzētu pieņemt dažas dienas pirms sezonas sākuma -tas neko labu par savienības amatpersonu spriestspēju neliecina. Bet leiši ievieš tādus pašus, vai pat skarbākus noteikumus, liekas, ka spāņi arī. Un tās nu ir valstis, kuras šo to par basketbolu sajēdz. Barons šajā situācijā ir zaudētājs un te nu savienībai vajadzētu padomāt, kā šo lietu atrisināt. Savukārt Ivo nevajadzētu tik ļoti uzsvērt savas rūpes par jauniešu komandām -cik tad no tām spēlētāju ir nonākuši lielajā komandā? principā, tā ir cita saruna -daudzi talantīgie pēc 18 un sporta skolas pabeigšanas pazūd no lielā sporta, jo tā pāreja uz pieaugušo sistēmu pieklibo.Tās daudzās amatieru līgas un augstskolu komandas nespēj iedot augstāku līmeni. palaimējas vien tiem dažiem , kas nokļūs īsto spečuku rokās

     [+] [-]

, 2008-07-10 18:20, pirms 16 gadiem
Uzreiz var just ka Zonne atbalsta LPP(viņu sponsoros firurē!)...Līdzīgi teksti kā Godmanim, visi vainīgi tikai pats riktīgs Darītājs

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 18:23, pirms 16 gadiem
pilnīgi nepiekrītu tiem, kas domā, ka augstu līmeni var sasniegt spēlējot tikai treniņos. ja nav reāls pretinieks un normāls spēles laiks laukumā -tas ir ļoti nopietns trūkums un skatoties kā leģionāri skraida pa laukumu nu neko neapgūsi - reti kurš uz pāris minūtēm izlaists laukumā spēj uzreiz iekļauties spēles ritmā. ja no tādiem soliņu deldētājiem jāsavāc izlase -tad jau labāk naturalizēt vidusmēra amerikāņus un serbus. Vismaz nebūs neērtības sajūta skatoties .....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 18:31, pirms 16 gadiem
Manuprāt Zonne tagad ir dēvājams par to ka nodēvēja kovtas! tas sākas uz burta i....!!!
Tad viņš čīkstēja ka LBS neko nepieņem un jāgaida, tagad čīkst ka pieņēma un nav labi!!!
Varbūt šo sitēmu jau vajadzēja no iepriekšējās sezonas, bet tā ir vajadzīga un punkts! Nākotnē, pec gadiem 5-6 tas atmaksāsies gan klubiem, gan izlasei!!!
Besī, biezpienģīmis, ko var knukstēt! Interesē tikai sava kabata, klubs un savi plāni, bet uz pārējo nospļauties! Visiem klubiem noteikumi būs vienādi! Tagad uztaisīja baronus par tādiem cietējiem, smiekli nāk! Un 19. apmeklētākā komanda Eiropā.... Zonne vēl nav sapratis, ka gandrīz vienmēr kadi 2000 (vidēji) skatitāji piemesti klāt, jo extrenes neskaita!!!

     [+] [-]

, 2008-07-10 18:33, pirms 16 gadiem
Verso
nu un vieteejiem skraidiit pa laukumu vieteejaa seetas liigaa uzreiz buus baigais ieguvums, ka vinjus panjems kaads Eiroliigas klubs?
----------------------------------------------------------------
To tu uzprasi spēlētājiem............. diez vai kāds sapņo par karjeru uz rezervista soliņa un skatīšanos spēlējoša leģionāra pakaļā
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-07-10 18:40, pirms 16 gadiem
Pats smieklīgākais ir viens!
Pagājušo sezon visi bļāva, ka daudz leģionāru!!! Barona fani teica ka ASK amerikāņi daudz, savukārt ASK atkal baronu bakstīja, kuriem beigās visvairak leģionāru! Vēl pa vidu ven iepina!
Tad visi teica, ka legionari daudz, vietējie nespēlē, LV basim nebūs nākotne!
LBS pieņēma kvotas, viss ideali, visi par!!!
Atliek Zonnem sākt ņaudēt un pieslapināt pamperu, kā visi pēkšņi saka, ka legionārus vajaga, nafig kvotas, kritīsies līmenis, stulbais LBL!!!
Jus visi sevi no malas redzat! Smieklīgi esat!
Un Zonne ar šo rakstu manās acīs zaudējis jebkuru cieņu, jo pret viņu tāda bija, kā nekā šo to panācis, bet tagad....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-07-10 18:49, pirms 16 gadiem
to Verso
nekrīti galējībās -šajā situācijā ir jāatrod kompromiss -lai neciestu klubi un, lai kāds beidzot padomā, kā no jaunatnes līgas talantiem uztaisīt tādus pašus kaujiniekus kā leišiem -tas ir tikai treneru un viņu izglītības jautājums. Kāpēc Daugavpilī ir futbols,bet nav basketbols. Ne jau tāpēc, ka tur kāds ar īsākām kājam dzimst -vienkārši nav, kas to basi iemāca.

  -1 [+] [-]

, 2008-07-10 18:53, pirms 16 gadiem
kvotas kā tādas nav slikta doma, bet vai tās vajag ieviest tuvākajos 3 gados... tas, ka leiši ar kko tādu domā nenozimē, ka mums ir tikpat daudz augstas reudzes vietējo spēlētāju... sākumā labāk sakārtotu kārtīgi jaunatnes sistēmu, lai tie jaunie talanti aug un tiek pamanīti, un tad domājam par kvotām. kvotas jav mūsu spēlētaju skaitu nepalielinās, bet attiecīgās amatpersonas gan to varētu provēt darīt

     [+] [-]

, 2008-07-10 18:56, pirms 16 gadiem
turboezis rakstīja: to Verso
Kāpēc Daugavpilī ir futbols,bet nav basketbols. .


viņiem ir volejbols

  +2 [+] [-]

, 2008-07-10 18:57, pirms 16 gadiem
[quote destructo]
Es nekad neesmu bijis barona fans, taču atzīšos, ka kvotas IR pilnīgs idiotisms, nu nebūs vēl ilgi Latvijā tāds basketbola līmenis, lai uz spēlēm nāktu skatīties tikai pašmāju basketbolistus, padomājat vien cik pagājušajā sezonā cilvēku nāca paskatīties uz Bakstera lidošanu, Miledža emocijām un Aleksandera un Džefersona melno duetu!

kvotas neattiecas uz Baksteru vai Aleksanderu, runa ir par Barona un SKA sesto, septīto un astoto leģionāru, kuru spēlēšana LBL gan ir IDIOTISMS.

Neviens neliedz Zonnem maksāt luxus nodokli vai taisīt leģionāru rotāciju. bet situācijas, kad komandai laukumā vienlaicīgi ir 5 leģionāri un sestais tūlīt ģērbjas uz maiņu ir apkarojams visiem līdzekļiem.

     [+] [-]

, 2008-07-10 18:58, pirms 16 gadiem
domājams, ka panikai nav iemesla un kurš ir teicis, ka Barons visus ar kuriem iepriekšējā sezonā noslēgts līgums grib paturēt?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja