Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Kļaviņš: "Nevar viens cilvēks vadīt LFF 20 gadus - jāveicina demokrātija"

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Kļaviņš: "Nevar viens cilvēks vadīt LFF 20 gadus - jāveicina demokrātija"
Krišjānis Kļaviņš
Foto: Romāns Kokšarovs, f64

Sarunā ar Sportacentrs.com Latvijas Futbola federācijas (LFF) prezidenta amata kandidāts Krišjānis Kļaviņš stāsta par ceļu uz kandidāta statusa iegūšanu, LFF pretestību, plānotajiem darbiem un daudz ko citu.

Šodien izskanēja informācija, ka esi iesniedzis dokumentus dalībai 2016.gada LFF Prezidenta vēlēšanās. Vispirms pastāsti vispārīgi - ko tieši sagatavoji, kā notika viss process?
Dokumentus iesniedza mani juristi plkst.13:45, LFF uzlika dokumentiem zīmogu, ka saņemts Krišjāņa Kļaviņa pieteikums ar 14 LFF biedru parakstiem [lai pieteiktos LFF Prezidenta vēlēšanām, bija nepieciešami vismaz 10 LFF biedru paraksti - aut.], tāpat apstiprināts mans pieteikums ģenerālsekretāram, ka vēlos kandidēt uz Prezidenta amatu 2016.gada vēlēšanās, kā arī mana darbības programma uz 12 lapām.

Visi paraksti tika savākti decembrī, tātad mēneša laikā - biju, ja skatāmies pēc vecā administratīvā iedalījuma, visos Latvijas novados, atbalsts ir pilnīgi visos novados, Kurzemē, Vidzemē, Zemgalē, Latgalē. Parakstījuši ir LFF biedri no 1.līgas, 2.līgas un telpu futbola klubs, kā arī vairākas bērnu un jaunatnes sporta skolas.

Saki godīgi, vai bija daudz tādu LFF biedru, ar kuriem sazinājies, bet kuri atteica?
Es nekontaktējos ar pilnīgi visiem biedriem. Uzreiz varu teikt, ka lielākā daļa no tiem, kurus es uzrunāju un ar kuriem es tikos, parakstīja dokumentu, lai dotu iespēju notikt demokrātiskam procesam - lai būtu vairāk par vienu kandidātu. Pašreizējā brīdī tas ir būtiskākais. Biedriem, kuri mani atbalstīja, es uzsvēru, ka šis paraksts nenozīmē, ka obligāti par mani jābalso arī kongresā. Teicu, ka jebkurš var balsot arī par Indriksonu vai par jebkuru citu kandidātu. Svarīgākā lieta ir, lai cilvēkiem būtu iespēja izvēlēties, salīdzināt programmas. Latvijas futbolam tas, ka būs divi vai vairāk kandidāti, ilgtermiņā nāks tikai par labu, jo demokrātija ir viena no tām lietām, kas šobrīd LFF, manuprāt, pietrūkst.

Un nedrīkst būt situācija, kā tagad bija, ka atsevišķi LFF darbinieki zvanīja uz daudziem klubiem un aizliedza parakstīt dokumentu par manu izvirzīšanu LFF Prezidenta amata kandidātam. Tas, manuprāt, ir nepieņemami un apkaunojoši LFF kā organizācijai, ka tajā šādi cilvēki strādā. Domāju, ka šī ir pēdējā reize, kad kaut kas tāds notiek. Jā, var būt viedokļu atšķirības daudzos jautājumos, bet šādas totalitārisma metodes ir absolūti nepieņemamas gan man, gan daudziem cilvēkiem, ar kuriem es tikos visos Latvijas novados.

Kāpēc tik vēlu iesniedzi visus dokumentus? Pirmspēdējā dienā!
Tur ir vairākas lietas, par kurām es publiski negribētu runāt, bet... tās bija bailes, ka varētu notikt pretdarbība pret vairākiem biedriem, kas mani atbalsta. To es absolūti neslēpju un minēju jau, atbildot uz iepriekšējo jautājumu, - šeit ir ļoti nopietna pretdarbība. Nezinu, kāpēc cilvēki [domāta LFF - aut.] tik ļoti baidās, ka viņiem ir tik milzīgi naudas līdzekļi pieejami un viņiem ir iespēja padarīt procesus labus un caurspīdīgus Latvijā. Ja viņi uzskata, ka ir tik labi strādājuši, tad nezinu, kāpēc viņi tik ļoti baidās no konkurences un tā, ka arī kāds cits varētu izteikt savas domas un piedalīties vēlēšanās. Tas bija galvenais iemesls, kāpēc neveicu savu pieteikumu ātrāk.

Jau minēji, ka LFF darbinieki esot zvanījuši klubiem, lai atrunātu parakstīties par tevi. Kāda tipa pretdarbība vēl ir bijusi? Un varbūt vari nosaukt arī konkrētus cilvēkus, kas darbojas pret tevi no LFF puses?
No LFF puses pret mani darbojas Dainis Kazakevičs, Dainis Gudermanis - tas konkrēti par zvanīšanu. Un, iespējams, Pukinska kungs, bet par viņu es vēl nevaru par 100% pateikt. Tāpat arī LFF pašas augstākās amatpersonas nevēlas, lai būtu jebkāda veida cīņa vai jebkāda veida diskusija.

Cita tipa pretdarbība? Publiskie izteikumi no ģenerālsekretāra [Jāņa Mežecka - aut.], manuprāt, ir diezgan viennozīmīgi. Viņš uzskata, ka viss ir labi un ka vēl 20 gadus Indriksona kungs var turpināt strādāt kopā ar viņu LFF, ka mūsu futbols ir lieliskā pacēlumā. Es tam kategoriski nepiekrītu.

Par tālāko procesu - skaidrs, ka līdz 31.decembrim tiek pieņemti visi iesniegumi un notiks kandidātu akceptēšana vai noraidīšana. Kā tu prognozē - vai tava kandidatūra tiks pieņemta un, ja nē, kas varētu būt tie birokrātiskie iemesli, lai tevi nepielaistu [saruna ar Kļaviņu notika pirms Mežeckis Sportacentrs.com paziņoja, ka LFF Prezidenta vēlēšanās piedalīsies Indriksons un Kļaviņš - aut.]?
Izpētot statūtus, ja LFF balstīsies uz tiem, tad reāli nevajadzētu būt tādiem punktiem, uz kuru pamata mani varētu izslēgt. Tur ir dažas nianses, bet es atļaušos par tām pagaidām nerunāt. Pagaidīšu un ceru, ka demokrātiskais process no LFF puses šajā jautājumā tiks veicināts un es tikšu apstiprināts par kandidātu. Ja nē, tad es katrā ziņā to tā neatstāšu un vērsīšos visās iespējamās iestādēs, lai panāktu taisnību un lai man būtu iespēja kandidēt.

Vai viens no šķēršļiem nevarētu būt tāds, ka vairākus gadus oficiāli neesi bijis iesaistīts futbola procesos?
Nedomāju, ka tas ir arguments.

Vai pareizi saprotu, ka tu prognozē, ka LFF Prezidenta kandidāti varētu būt divi - tu un Indriksons? Citus kandidātus neredzi, neesi neko dzirdējis?
Esmu dzirdējis baumas par vēl vismaz diviem kandidātiem. Varbūt ne TOP klubi, bet Rīgas 13 klubi ir apvienojušies par savu vienu kandidātu un vēl esmu dzirdējis, ka viens no FK "Jelgava" dibinātājiem varētu kandidēt.

Visbeidzot - vai tev pašam vēl ir kaut kas piebilstams par gaidāmajām LFF Prezidenta vēlēšanām?
Man ir nesaprotama šī pretdarbība. Manuprāt, Latvija ir demokrātiska valsts un pēc iespējas ir jāveicina visi demokrātiskie procesi, lai no tā Latvijas futbols iegūtu. Būtu jāveicina demokrātiskas vēlēšanas un jāpanāk demokrātisko procesu turpinājumu, respektīvi, ka viens cilvēks nestrādās 20 gadus un vairāk LFF Prezidenta amatā. Un viena no manas programmas pamatnostādnēm ir varas rotācija - ne LFF Prezidents, ne ģenerālsekretārs nevar strādāt ilgāk par diviem termiņiem, no kuriem katrs ir četrus gadus ilgs. Tas ir tas, ko piedāvāšu no 2017.gada. Ja mani ievēlēs par LFF Prezidentu, to pašu iesniegšu kā priekšlikumu par UEFA un FIFA vadību - divi termiņi un viss.

Pats tagad sagaidīšu savas kandidatūras apstiprināšanu un pēc tam rīkošu preses konferenci par nākamajām lietām un nekavējoties tikšos ar biedriem, lai nākamo četru mēnešu laikā [vēlēšanas notiks 29.aprīlī - aut.] man izdotos sasniegt maksimālu atbalstu un nodrošinātu uzvaru vēlēšanās, lai varētu veikt pārmaiņas Latvijas futbolā, kas ir vitāli nepieciešamas un lai šis nospiedošais futbola budžeta pārākums salīdzinoši ar basketbolu un hokeju (federāciju izpratnē) varētu pārvērsties reālā rezultātā par labu futbolam. Futbolam jāieņem tā vieta Latvijas sportā, kura tam būtu jāieņem.

Šī materiāla pielikumā atrodams arī Krišjāņa Kļaviņa LFF 2016.gada vēlēšanu programma. Kā sarunā ar Sportacentrs.com uzsvēra Kļaviņš, šī vēl nav galīgā programmas versija - tā tiks uzlabota. Kļaviņš atklāja, ka sevišķi daudz jaunu ideju rodas pēc sarunām ar dažādiem ar futbolu saistītiem cilvēkiem, tai skaitā reģionos.

Kuru kandidātu atbalsti Tu?

  • 77

  • 396

  • 202


1 2 3 82 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2015-12-30 17:57, pirms 9 gadiem
Dzoniy rakstīja: Toto spēlmanis jau nu arī nevar vadīt LFF.
Indriksons ir balts?
Tad jau labak izdarit,ka basketbola un ielikt cilveku kam vispar ar to nav bijis sakara

 +26 [+] [-]

, 2015-12-30 18:04, pirms 9 gadiem
Man Indriksons ir noriebies tapat ka Aboltina!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +14 [+] [-]

, 2015-12-30 18:06, pirms 9 gadiem
Man Indriksons ir noriebies tapat kaa Aboltina

 +19 [+] [-]

, 2015-12-30 18:08, pirms 9 gadiem
Einšteins teica, ka cilvēks ir jucis, ja viņš dara 1 un to pašu lietu, bet sagaida citus rezultātus. Apsveicu visus jukušos, kas ir Indriksona pusē.

 +14 [+] [-]

, 2015-12-30 18:09, pirms 9 gadiem
Ir sen jau nepieciešamas pārmaiņas šajā un vēl citos sporta veidos. Ja nekas nemainīsies LFF vadībā tad pārmaiņu nebūs, tas nu ir pavisam skaidrs.

 +12 [+] [-]

, 2015-12-30 18:12, pirms 9 gadiem
Futbols Latvijā ir pakaļā. Gan virslīga, gan izlase, gan tiesāšana utt. Tikai negācijas pār šo sporta veidu. Varbūt ir vērts riskēt un mainit vadību.

  +1 [+] [-]

, 2015-12-30 18:14, pirms 9 gadiem
Jāpiekrīt, ja LFF tik labi strādā, tad nav par ko baidīties. Ja par Kazakeviču tā ir patiesība, tad esmu vīlies. Vienmēr esmu atbalstījis Jelgavu, un cerams būs šis trešais kandidāts no Jelgavas.

 +18 [+] [-]

, 2015-12-30 18:15, pirms 9 gadiem
Indriksonu ir jānomaina,nekas nav uz labo pusi LFF(klubi tiek izslēgti,netiek maksātas algas daudzos klubos,nezinām kur nonāca nauda par tiem mazajiem futbola laukumiem kuri bija jāuzcel daudzas pilsetās)Tiek ļauts uz mūžu izslēgtam cilvēkam vadīt klubu(Pertija) šis un vēl daudzas lietas neliekas normālas.
Vai Kļaviņš ir labākais kandidāts,neņemos spriest,bet to ka pārmaiņas ir nepieciešamas to varu teikt droši!

  +2 [+] [-]

, 2015-12-30 18:21, pirms 9 gadiem
Vai Jūs tiešām domājat, ka kāds balsotu par Indriksonu šajā aptaujā?
Troļļu armija vēl nav kārtīgi pamodusies no dzeršanas, pagaidiet, pagaidiet..drīz ienāks vesels bars un nobalsos vēl.

 +15 [+] [-]

, 2015-12-30 18:21, pirms 9 gadiem
Jāmainās kaut vai tāpēc, ka Latvijas futbols pūst pamatīgi... Basketbols pie daudz mazākas naudas ir attīstījies visos līmeņos, kamēr futbolam praktiski nekā nekur nav... Pāris laukumi...haha.. Nezinu, vai ekspansivais KK ir labākais variants, bet sliktāk tur tiešām palikt nevar.

     [+] [-]

, 2015-12-30 18:25, pirms 9 gadiem
Lai dzīvo Karalis
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-12-30 18:33, pirms 9 gadiem
pēc dažādām aplēsēm strādājošo skaits svārstās no 50 – 80 cilvēkiem

Skatieties 2015.gada Kongresa darba materiālos ( lff.lv ) ''ŠTATU SARAKSTS un KONTAKTI''.

     [+] [-]

, 2015-12-30 18:40, pirms 9 gadiem
kapec nevar 20gadus vadit, paskaties uz LHF Kirovs lidz kapam tur valdiis
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-12-30 18:45, pirms 9 gadiem
kapēc viena zagļa vietā par visām varītēm vajag ielikt citu zagli? Kļaviņš nespēj atbildēt uz vienkāršu jautājumu "kā jūs nopelniet naudu iztikai?" !!!!!

  +5 [+] [-]

, 2015-12-30 18:45, pirms 9 gadiem
Jus varat to reklamu saanaa kaut kaa paarkorigjeet. Es nekad normali nespeju izlasit rakstu caur telefonu!!!! ';
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2015-12-30 19:23, pirms 9 gadiem
Fakts, ka LFF jau mūžu vada apšaubāma personība un fakts, ka šim amatam piesakās vēl viena apšaubāma personība mūsu futbolam nekādā ziņā neglaimo. Esam paka...ā! Tas arī ir fakts
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2015-12-30 19:58, pirms 9 gadiem
Kļaviņa kungs,

Pats vien būsiet sevi nelielās lamatās iedzinis. Kā LFF prezidenta amata kandidāts publiski apvainojiet esošos LFF darboņus (Dainis Kazakevičs, Dainis Gudermanis), bet pierādījumus(ak, kāds pārsteigums) ATKAL neesat spējīgs sniegt. Ņemot iepriekšminēto vērā, pret Jums var tikt sākts kriminālprocess par apmelošanu/aizvainošanu un tad jau būs tīra ironija, ja šāda iemesla dēļ Jūs par LFF prezidentu nekļūsiet, jo tur būs jādod pierādījumi un "viena tante teica" nestrādās.

Bet

Pilnīgi iespējams, ka es kļūdos par šo visu, taču es, kā futbola fans uzskatu, ka ne LFF prezidentam, ne tā amata kandidātam nav nekādu tiesību citus nozākāt, par saviem vārdiem nepastāvot. Pats sev vien bojājat ne tik spīdošo imidžu.

Ieteikums, nākotnē mierīgi savācat pierādījumus un griezieties attiecīgajās instancēs, nevis intervijās skaļi kviecat.

Ar cieņu...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2015-12-30 20:34, pirms 9 gadiem
LFF statūtu 18.panta 8.daļa:

LFF institūcijās nevar tikt ievēlēta vai iecelta persona, kas ir jaunāka par 18 gadiem vai vecāka par 70 gadiem. Visiem
LFF institūciju locekļiem jāatbilst šādiem nosacījumiem:
a) viņiem ir tiesības pastāvīgi uzturēties Latvijas Republikas teritorijā;
b) viņu iepriekšējā darbība vai nodarbošanās jebkādā statusā ir bijusi saistīta ar futbolu;
c) viņi nav atzīti par vainīgiem tīšu kriminālnodarījumu izdarīšanā, arī gadījumos, kad sods nav izciests noilguma dēļ
vai kriminālprocess izbeigts uz nereabilitējoša pamata.

Sorry džeki, bet KK kandidatūra nevar tikt apstiprināta. Apsveicam Indriksonu ar uzvaru 2016.gada vēlēšanās!

  +1 [+] [-]

, 2015-12-30 20:36, pirms 9 gadiem
Sportacentrs barojas no totalizatoriem, tāpēc nav brīnums, ka sludinās par Kļaviņu.

     [+] [-]

, 2015-12-30 20:42, pirms 9 gadiem
arrived rakstīja: Vai Jūs tiešām domājat, ka kāds balsotu par Indriksonu šajā aptaujā?
Es nobalsoju, tikai tādēļ, ka piekrītu pašam pirmajam komentāram pie šī raksta. No šiem diviem drīzāk par Indriksonu.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-30 20:47, pirms 9 gadiem
Anonymous187 rakstīja: LFF statūtu 18.panta 8.daļa:

LFF institūcijās nevar tikt ievēlēta vai iecelta persona, kas ir jaunāka par 18 gadiem vai vecāka par 70 gadiem. Visiem
LFF institūciju locekļiem jāatbilst šādiem nosacījumiem:
a) viņiem ir tiesības pastāvīgi uzturēties Latvijas Republikas teritorijā;
b) viņu iepriekšējā darbība vai nodarbošanās jebkādā statusā ir bijusi saistīta ar futbolu;
c) viņi nav atzīti par vainīgiem tīšu kriminālnodarījumu izdarīšanā, arī gadījumos, kad sods nav izciests noilguma dēļ
vai kriminālprocess izbeigts uz nereabilitējoša pamata.

Sorry džeki, bet KK kandidatūra nevar tikt apstiprināta. Apsveicam Indriksonu ar uzvaru 2016.gada vēlēšanās!
Vai es kvalificētos?

     [+] [-]

, 2015-12-30 20:47, pirms 9 gadiem
Jebkurš 3. vai 4. kandidāts būtu Guņas labā.

  +2 [+] [-]

, 2015-12-30 21:04, pirms 9 gadiem
Anonymous187 rakstīja: LFF statūtu 18.panta 8.daļa:

LFF institūcijās nevar tikt ievēlēta vai iecelta persona, kas ir jaunāka par 18 gadiem vai vecāka par 70 gadiem. Visiem
LFF institūciju locekļiem jāatbilst šādiem nosacījumiem:
a) viņiem ir tiesības pastāvīgi uzturēties Latvijas Republikas teritorijā;
b) viņu iepriekšējā darbība vai nodarbošanās jebkādā statusā ir bijusi saistīta ar futbolu;
c) viņi nav atzīti par vainīgiem tīšu kriminālnodarījumu izdarīšanā, arī gadījumos, kad sods nav izciests noilguma dēļ
vai kriminālprocess izbeigts uz nereabilitējoša pamata.

Sorry džeki, bet KK kandidatūra nevar tikt apstiprināta. Apsveicam Indriksonu ar uzvaru 2016.gada vēlēšanās!
KK bija LFF preses sekretārs vai kas tamlīdzīgs
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2015-12-30 21:25, pirms 9 gadiem
Iepazinos ar programmu. Noting special. Pat tik lietišķā dokumentā tik daudz apvainojumu un aizvaijumu + kā minimums uz 5 gadiem futbols tiks aizvirzīts no Rīgas. Tas būtu pieņemams tikai vienā gadījumā - ja tiktu nodrošināts transports uz Liepāju un atpakaļ vismaz 2-3 tūkstošiem cilvēku vienlaicīgi. Vēlams vismaz spēļu dienās atjaunot tiešos reisus uz Liepāju, kā arī organizēt vairākus vilcienu sastāvus!
1 2 3 82 komentāri